Nedaří se mi rozebrat tyto kliky. Nepomohla ani dlouhá páka na imbus. Nepomohlo ani klepání na osu od talíře kladivem. Nemáte nějaký tip jak na to? Nahřátí? Já jsem v koncích :o(
Nedaří se mi rozebrat tyto kliky. Nepomohla ani dlouhá páka na imbus. Nepomohlo ani klepání na osu od talíře kladivem. Nemáte nějaký tip jak na to? Nahřátí? Já jsem v koncích :o(
Zaber, i s dlouhou pákou to chce dost síly. Pokud nemáš dostatečně pevný stojan (což asi ne), dej si kolo na zem ke zdi, imbus s tyčí zepředu zapři o podlahu, levou kliku s pedálem natoč dopředu, stoupni na pedál a zahoupej se na něm celou vahou.
Tak ani tohle nepomohlo… Skákal jsem po tom, zamknul i tlumič, aby se to nebořilo a nic… :o(
Tak jedině servis kde maj pořádnej stojan, delší tyč a ještě tlustou papírovou trubku aspoň metr dlouhou (navlíkne se na levou kliku taky jako prodloužení) a 2 servisáky. :) Jeden táhne podlouženou levou kliku nahoru ve směru šlapání, druhý tlačí prodlouženej imbus dolu proti směru šlapání. Takhle jsem už po předchozích neuspěších pár dubů povoloval a zafungovalo to vždy. Když to nejde silou jednoho vola, půjde to silou dvou volů. :)
Nahřívat to moc nejde – klika karbonová. Prostříknout WD by možná mohlo pomoci, nikdy jsem nezkoušel. Nějakej úder kladivem jako pro odražení čtyřhranu/octalinku nefunguje, neni kam.
to samé já, kliky dub gx a ani prd… někde psali o pneu rázovém utahováku na 400nm v dílně, že to nepoškodí tak moc
nakonec jsem to vzdal, kliky tam zůstanou na furt :-)
a jestli to IMHO nepovolím metrovou tyčí, je to velmi špatný inženýring
Jo, to je špatný.
Ten dutej šroub se prostě kousne v závitu uvnitř osy. Trochu pomůže důkladně to promazat vazelínou, čim hustší tim lepší. Pak občas bývá ještě pěkně přirostlá klika k ose – šroub se povede povolit, kousek se pootočí než se opře o samostahovací člen a pak to zase jde ztuha než se utrhne klika z osy. Z výroby to často bývá úplně suchý, nenamazaný.
V tomhle zlatej Hollowtech II.
při montáži jsem to mazal tedy řádně! stejně nic, jak jsem psal, budou tam na furt :-))
To si tam musel nechavat zarůst nekolik let, ne?
DUB? no nevím…
Ja mam dub 2. Sezonu, to ti zaroste hlinikovej sroub jak nic
Rázovej utahovák by to vyklepat moh.
Kolo je úplně nové. Mám ho doma dva dny, chtěl jsem vyměnit převodník za ovál… Koukal jsem přes dutinu osy a závit je promazaný. A díky tomu se tam nedostane WD40 aby vsáklo mezi závity…
Soudruzi udělali někde nějakou chybu. Jednou se to stejně rozdělat bude muset. Ložiska ve středu nejsou nesmrtelná. Zkus prodejce, ať ti to vymění, třeba i za poplatek. (pokud to není z přímého prodeje)
Je to z přímého prodeje… Propain…
Tady foto dovnitř osy:
já ví, já vím … ale jsi si jistý, že to povoluješ na správnou stranu ;) …
Povoluji to jako pravý závit… Tedy proti směru hodinových ručiček…
Pak tu mam alternativni radu:
Vim, ze mi to dalo taky zabrat povolit podobnej system…
A nemůže tam bejt lepidlo? Ohřát ?
Lepidlo tam neni. Ohřát se to nedá, klika je karbonová.
Použití rázovýho utahovák nikam nevede. Sám jsem měl 800N.m a nic, jde na něm regulovat kroutící moment tzn. 200 > 800N.m. Jenom se rozlomil 8mm hex ořech.
Zabral až klasický imbus vložený do cca 1,5m dlouhé trubky a nepoužívat rázy.
No to se mám na co těšit. Taky chci měnit převodník. Zkoušel jsem to s asi 60cm trubkou a ani h…o :-(
To mi pripomina, jak jsem pred tydnem povoloval SI kliky na CAADX a vytahl jsem pri tom ze zdi hmozdinky i sdrzakem a kolem najednou :-D
Na zemi uz to pak povolit slo.
Na klikách SRAM NX (GPX, ne DUB) jsem měnil převodník a taky jsem se zapotil při povolování šroubu na ose.
Trošku jsem si na dlouhém imbusu zaskákal a nakonec to povolilo.
Všechno bylo poctivě namazané a přesto to bylo zakouslé.
Asi ti přede mnou nějaký „šikula“ utáhl víc než je předepsáno.
Zkusil bych na imbus poklepat velkým kladivem. Bude to mít podobný účinek jako pneumatický rázový utahovák.
No nevim. Já jsem to utahl momentakem, venku se to povolilo, tak jsem kliky pro dojetí dotáhl.
Doma pak už to nešlo vůbec povolit.
Tvl, zlatej Hollowtech, jak to tak čtu. Přemejšlel sem, že bych sehnal nějaký kliky s direct mountem převodníku, ale asi to oželim:)
Vem Raceface s Cinchem. Ty jsou podobný ale jdou povolovat líp.
Přesně jak píše novas. RF při stejném utahovacím momentu jdou povolit v pohodě, ale dub je klasickej sram „inženýrink“.
Závit je příliš jemný co při 50nm způsobí teď nevím jak se tomu říká, ale prakticky se molekuly jednoho závitu kousnou do druhého a máš to jakoby nastudeno svařený. Proto je to problém i u nových kol nebo čerstvě nasazených klik. Je to blbej design a sram kliky nebrat!
Ještě se mi nestalo že bych to nepovolil o zem, jak novas popsal hned ze začátku, ale je to otrava ☠
M18 a M18 nevidím v zavitu rozdíl
Nemám to teď v ruce ale není sram něco jako m18×1 zatímco RF m18×1.5? Nedám za to ruku do ohně, ale myslím že jsem je jednou zkoušel zaměnit v práci a závit neseděl.
píšou M18 – pokud by bylo jemné stoupání bylo by uvedeno myslím
M 18×2,5 je standard a M 18×1,5 jemné
Zkusím si vzpomenout až někdy budu mít sundane dub kliky, RF jdu zrovna přehodit na nový rám tak se podívám co je na nich. Nepovedlo se mi to vygůglit ale mám za to že právě ve stoupání byl ten rozdíl. Ale jak říkám, ruku do ohně za to nedám. Aspoň teda ne vlastní :)
taky nevím jistě :D
Já si myslím, že je problém jinde a to jak se šroub při stahování opře o tu matku.
Mě se povedlo matku ztratit a samotný šroub šel povolit úplně v pohodě.
Moje zkušenost je teda problém při tom prvním povolení, kdy matka ještě nehraje roli. Ale už jsem i viděl tu novou matku na inbus a starý šroub a to byla zábava přesně kvůli tomu co popisuješ, ale to byl jeden případ že sta :)
Tady to je docela dobře popsané :
Jo to máš vlastně pravdu, že se to o tu matku hned neopírá. Já ten šroub měnil právě z důvodu nový matky na imbus a jiný hlavy šroubu.
Neutahovat to na 50nm je to moc .
Mazat měděnou pastou. Pak to jde povolit docela dobře. Jak závit v ose tak tu vlnovku.
Taky ji používám.
Jemnější závit způsobí vyšší axiální sílu (tedy i vyšší předpětí) při stejném utahovacím momentu. Ale jestli je tam skutečně jemnější závit nevím.
To ohledně „studeného svaru“ je nesmysl. Kdyby k tomu došlo, tak závity by byly po demontáži viditelně poškozeny, což se v tomto případě neděje.
Typickým případem je zadření třeba u závitů nerez na nerez.
Jo asi jsem si to spletl, nevim jak se to popisuje, „galling“ anglicky.
Nicmene teda poskozeni zavitu urcite vidim docela bezne, samozrejme ze elox je pryc ale byva to i takovy kostrbaty. Zvlast kdyz to tak pekne zasmrdi pri povoleni jak po maly explozi :)
Ale nejsem zadnej inzenyr, mozna jen sram pouziva blby materialy nebo co ja vim, sou to sram kliky to mi na kolo nesmi :)
No ajá používám sram kliky dlouho a vesele a nemám problémy. Ale souhlasím, že tolerance pro uložení kliky na ose by mohly být udělány lépe.
Když to zasmrdí, tak je to zadřený elox. Myslím, že se to má vyvařit ve vodě po eloxování, aby se to nezadíralo.
Zajimave :-) Pri povolovani prevodniku na Shimano klikach nekdy litaly i jiskry z toho a delalo to takovy hezky oblacky :-D
jj
To ale povolí lepidlo/tmel na těch závitech.
dřív se tam nic nedávalo :D
Vyvařování ve vodě je takzvané utěsňování. Voda se používá v amaterkých podmínkách, jinak jsou na to chemikálie pro urychlení a zlepšení procesu.
Při utěsnění se uzávírají pory v eloxu (nutno například pro barevnou stálost barevného eloxu) a zlepšuje se výrazně i korozní odolnost.
Bez utěsnění se elox používá například pod lak pro lepší přilnavost, případně pro speciální aplikace, kde takový povrch lépe drží mazací film.
Povolit kontramatici, položit na bok a nastříkat tam interflon, wd40 nebo cokoliv. Nechat klidně den dva a pak by to mělo jít.Případně použít mrazící sprej :-)
DUB je jinej než GXP? Nějak zásadně? Stačí to tolik neutahovat. Když je tam kontra ten větší šroub nebo matka. Blbý je když to utáhnou nesmyslně ve výrobě.
jo DUB je v principu v podstatě BB30 jen s 29mm osou a osa je taky Alu
DUB má šroub na straně převodníku. Jinak je princip stejný.
to nemyslíš vážně?
Co jsem napsal špatně?
že GXP a DUB jsou v principu naprosto rozdílné systémy
ne jen že je uchycení na druhé klice
Myslel jsem princip uchycení kliky k ose.
Ten je snad stejný, ne?
To je i u 4 hranu vlastně stejný princip něco někam narves a utahnes
Jo akorát u čtyřhranu osa neni pevnou součástí ani jedný kliky.
No to je fakt rozdíl :)
Jo aha, když to bereš takhle, tak to potom jo ;-)
Naprosto?
Furt to je klika se samostahovacim šroubem, která se strašnou silou narve na patvar na ose.
Rozdíly tam jsou (materiál a průměr osy, drážkování vs. ta vlnovatá hvězda, způsob vymezení vůle), ale v principu je to stejný.
Jako vtip slušné :)
V principu jsou to pořad kliky souhlas
Jinak, jako naprosto rozdílný systém si představuju například klasický Shimano HTII – plastový šroub na ruční vymezení vůle v ose, klika stažená dvěma šrouby na tisícihran.
U Dub taky plastovým sroubem vymezis vůli
Tak nějak nechápu.
HTII s trochou štěstí rozebereš jednou rukou. DUB taky?
jo a jedním klíčem na rozdíl od Shimana, :D
nechápu o co ti jde, nikdo tu neporovnává co je lepší, jen píšu že je principielně zásadní rozdíl mezi GXP a DUB
určitě ti toho prošlo rukama dost abys to měl odzkoušené
A kde je ten zásadní rozdíl v uchycení kliky na osu?
průměr 29mm proti 24/22mm
materiál osy alu / ocel
způsob vymezení vůle – asi nejzásadnější rozdíl, DUB kliky stahují obě ložiska plastovou maticí proti sobě na rozdíl od GXP kde je to sevřené jen na jedno ložisko
Máš problém s pochopením čteného textu?
Tak znova:
Jaký je rozdíl v uchycení kliky na osu u GPX a DUB?
žádný narveš kliku na osu a stáhneš
stačí?
Stačí
Děkuji ;-)
GXP vymezuje vůli taky na obě ložiska, pravé ložisko přitlačuje vlnitá podložka.
To bych neřekl.
Vlnitá podložka přitlačuje prachovku na ložisko.
Samotné ložisko přitlačuje konusová plocha na ose, která tlačí na vnitřní kroužek ložiska.
Proto se musí osa ze středu vyklepávat kladivem/paličkou.
Ale jinak souhlasím, že i u GPX se vymezuje vůle na obou ložiskách přes osu.
A jak ? Když práva klika je nevolno protazena u BSA ?
Jen u presfitu je podložka která drží krytku na pravé klíče
Asi máš pravdu.
Já psal o PressFit
Ale i u jiného způsobu uchycení ložiska v rámu je přeci osa klik stejná.
Nevim jak u GPX, ale u GXP to drzi na levem lozisku.
Pardon za překlep.
Ale jenom levém ložisku to držet nemůže.
Musí to být opřené i na pravé straně.
Tím šroubem stahuješ obě kliky k sobě a tím i obě ložiska.
Pravym loziskem osa jan prochazi, v levem je fixovana vuci stranovemu posunu.
Jakože ta osa má před drážkama „schůdek“ který se zapře o vnitřní kroužek levého ložiska?
Edit: teď jsem našel fotku, která to dokazuje. Tak beru zpět a omlouvám se. To je zvláštní systém.....
… no to je.
jo je, proto píšu že DUB je prostě jinak
S gxp nikdy žádný problém. DUBy se povolují a když je dotáhneš na moment, zarůstají…
Krátká páka chlape :)
Moje anabáze chronologicky:
Holowtech II je proti tomuhle bazmeku kus skvělý strojařiny.
HOTOVO POVOLENO!!! Díky za vaše rady! Využil jsem všechny. Ale nejvíc mi pomohlo, že na to mohu použít opravdu hrubou sílu. Ze začátku jsem měl strach že něco poškodím…
MŮJ POSTUP: Kolo položeno na zem na pravou stranu (aby WD steklo) a dutina osy prostříknuta WD40. Nechat odstát. Z bajku sundána kola. Do velkého dílenského svěráku upnutá kulatina menšího průměru než vnitřek osy. Osu klik pak na ni nasunout co nejblíž ke svěráku. Pedál zapřít o svěrák či stůl. Pak inbus nasunout na 1,5 m dlouhou trubku a vší silou tlačit… Výhoda tohoto řešení je, že není třeba páčit za kliku a tedy je vyloučeno její poškození.
S tou kulatinou ve svěráku dobrý nápad. Sundaval jsi kontramatku, když jsi to prostříkával WD?
Kontramatku jsem tam nechal. Prostříkal jsem to z obou stran, tak aby se WD dostalo jak do závitu tak pod šroub.
závit je po demontáži v pohodě? Není nějak znát že byl „přetažený, zarostlý“?
Docela by mě zajímalo, co je to za závit-dle vašich zkušeností je to nějaký nestandardní-s jemným stoupáním (?)
Takhle brutálně jsem kdysi povoloval misky u obyčejného zapouzdřeného čtyřhrarnu
U takových klik bych očekával trochu „sofistikovanější“ demontáž-zvláště pokud jde jen o výměnu převodníku.
Bylo to nové kolo hned z obchodu. Vše bylo promazáno. Až moc. Jediné místo kde není vidět je pojistný šroub (viz. foto). Podle toho šíleného lupance, když to povolilo bych si typl, že to drželo o třecí plochu pojistného šroubu a kliky. Konus i závit se topil v mazivu.
Já jsem chytl do svěráku rovnou imbusák … Nasadil šroub a povolil jsem to klikama. Šlo to celkem dobře. Ve stojanu (přišroubovaným ke zdi – takže držel) to bylo bez šance. Jen je dobrý když někdo další drží a hlídá rám a pohlídat si aby se klika nepodřela o svěrák.
Já na tom skákal 3 hod než to povolilo. Dementní systém a lid od sramu stále nepochopil, že se to musí namazat a utáhnout normálně. V servisech na to nadáváji, stejně jako úchvatný xd ořech který taky kolikrát nejde povolit.
jojo… tohle me stalo orech i9 za 4 litry a XX1 kazetu s WT pastorkem… krasnejch 11+ tis :) a to sem to rozebiral tak 5× a na po 6 ani boh… az to povolila razova utahovacka :) vsechny zuby na utahovani :) takze od te doby mam i9 orexh napevno s kazetou :-D
Kvůli tomu jsem už viděl i celý náboj vystřihnout z kola a vyhodit, protože nešlo sundat ořech bez sundání kazety, už nevím co to bylo :)
Upřímně se mi trochu líbí ta myšlenka že ta kazeta je vlastně nalisovaná, ale neřeší to žádný reálný problém a vytváří nový takže znovu sram do koše :)
Nemám nic k povolování, ale dotaz k těmto klikám. Hledám náhradu za zohlý Cannondale Hollowgramm a tyhle mi padly do oka jako možnej kandidát. Potřebuju hodně odolný kliky evidentně (100+ kg a jízdy v bikeparcích), rám je na BB30. Ideálně bych to chtěl s 12sp převodníkem 32 z. NE Boost. Tyhle kliky s DUB osou by teda asi všechno splňovaly, ale nevím jak jsou na tom s tou pevností, jestli je karbon rozumná volba, nebo jestli raději nasadit něco jako GX nebo něco uplně jinýho.
Tak u Superioru kliky s DUB povoleny. Uffff :-) Ráno jsem prostříknul WD40, nechal na boku. Ve dvou lidech pak cca 1m trubka na kliku a 1m trubka na imbus. Povolilo to relativně snadno, ani se neozval třesk. Ve dvou se to mnohem lépe dělá.
Tak dnes jsem zjistil ze mam nejake zadrene kliky… jako skoro mi s tim nejde otocit… tak sem se to snazil shodit a vubec to nejde… bud zkusim nejakou mega paku nebo to v pondeli vemu do obchodu at si s tim delaji vo chcou… ale tyhle kliky pujdou z domu… jaka je varianta s lepsim systemem?? Kliky boost a razeni eagle gx… dela se neco jako hollowtech?? Protoze na 105 s bsa stredem znamena sundat kliky a vymenit stred cca 10 minut…
Co nejde silou jde ještě větší silou :D
Chce to napsat co mas za kliky
Jinak je naprosto stejná práce sundat kliky Shimano a Sram
Až na to že Shimano sundá i malý dítě a na Sram musíš brát metrovou tyč.
Kubad: To nemyslíš vážně, ne? Kluci si v servisu dávají před povolováním sramu rozcvičku a pak jdou vytáhnou 1,5m tyč.
Asi mám metrové ruce no :)
Tak pokud si to tam sám namontuješ a namažeš, tak to jde. Bohužel z výroby to chodí suché a sundat kliky na půl roku starém kole je problém. Je fakt sranda skákat na klikách za 8 tis čekat co praskne dřív. Naštěstí prodávají náhradní šroub a po tvrdém povolování ho doporučuji vyměnit, mě pak totiž praskl.
Parkrát dostal šroub zabrat tak že dám novej no a nedám ty kliky jsou postrach
Nechápu co jsi nám chtěl říct.
Tobě nic
nebo kule :-)
:D
Dub je mrcha poprvé to bylo peklo největší pak místo vazelíny shimano antiseize a bylo to lepší. Stejně se na to nad jarem netěším až půjde nová osa a převodník
Podruhé už mi to šlo v pohodě. Bez metrové páky.
Kvalitní nářadí :-D
Ten ořech se mi nepovedl to je fakt
nemáte někdo tenhle šrou do GXP klik?
myslím že ho mám, kupoval sem to jako set i se šroubem – mrknu když tak SZ
bude?
mozna mam – nejsem si jist jestli se tato matka liší pro GX a pro XX1. Určo je rozdílný ten šroub do osy
absolutně nevím,mám za to že je to pro GXP všechno stejný a jiný na BB30.
ja to potřebuji na GXP XO.
Ahoj, dá se koupit novej sólo ten „krehkej vymezovací plastovej“ kroužek/matice s tím miniimbusem co je na levé klice Truvativ Descendant DUB boost? Lovím po e- shopech a nedari se. Díky
Zitny ani Aspire to nemá skladem :-(
Ahojte, kde koupit toto prosím Vás. Lidi nemůžou kliky povolit a já ztratím matici :D
Nechtěj vědět kolik zaplatíš :( taky jsem ztratil.
Jo tak to jsem přehlédl. Dík
myslím že ji mám doma , kupoval sem tu sadu protože mě praskl ten vnitřní šroub, tak matice někde bude
pokud vydržíš odpoledne v dílně mrknu
Díky koukni ;)
Ahoj, podařilo se mi ztratit jistící matku, dají se bez ní sundat kliky? Šroub je venku, ale kliky drží a drží a drží
Ne, ta matice funguje jako stahovák. Není drahá a dá se koupit jako ND.
Díky za odpověď. Zkusím najít někde na netu, ale zatím jsem viděl pouze v setu se šroubem za cca 500.
Tak kdyz misto ni nasroubuje normalni isis stahovak…
Nenašroubuje, v klice je daleko větší závit než v isis.
Hehe nebo se projít po lese. Pořád je nacházím, nosím do shopu a vracím chudákům se sram klikama zpátky na kola, taková recyklace :)
cau,mame nejakenove poznatky v sundavani dub klik?dneska sem asi malo pojedl + jeden zlomeny imbus,pomaha to Wdcko?dik
Tak mě,,zatím,,jen hrubá síla.
Levou kliku přikurtovat ke vzpěře,dobrej inbus+trubka + mých 85kg
Je to prda jak sviňa,když to povolí.
Hruba sila to resi, ja to povoluju tak ze dobre posnidam, podrzim jednou rukou levy pedal, delsi imbus si dam rovnobezne s levou klikou a zaberu.. A je dobry mit na tom imbusu rukojet, nebo to delat v silnejsich rukavicich, protoze samotnej imbus te v okamzik povoleni slusne klepne pres prsty , ten moment pro povoleni je opravdu nemaly :-D
Jsi to ještě neměl pořádně kousnuté;) prý rukou…
Tak okolo stovky uz jsem jich povoloval, a snadno to slo tak v 10% pripadu, takze myslim ze zkusenost mam. Ale je pravda ze jsem snidal poctive, kolegum se to podobnym stylem vetsinou povolit nepodarilo :-D
Edit: Ten system je dost debilni, ale zase musim rict ze jistou kvalitu ten sroub ma, protoze pretrzeny od povolovani jsem ho jeste nevidel :-D
Sorry, ale pokud netrháš telefonní seznamy, tak nevěřím, že pořádně zatuhlý to rukou dáš. Kolikrát jsme na tom skákali ( jednou 3hod) s 90kg na 50cm tyči a druhá klika se kroutila jak had než to povolilo, nebo prasklo…
Tak je mozne, ze na takovy exemplar jsem jeste nenarazil. Kazdopadne ze to jde nekdy hodne ztuha nerozporuji :-)
Tos to ja urval zastrcnou hlavici na momrntaku,dnesku j
Ja urval zastrcnou hlavici na momentaku,tak dneska si dam druhe kolo
Momentovým klíčem by se povolovat nemělo ;-)
Nj dnes najdu nejakou kulatinu aby.byla vetsi paka na imbus,tak.momentak.byla zatim nejvetsi paka tak sem.to.prubl no :)
Starý řídítka. Pedál sundat a na kliku tlustou papírovou trubku pak to jde povolit docela dobře.
Ok kazda rada dobra,fakt ze trubek mam doma dost,nakou paku najdu,a zavolam si jeste nekoho na pomoc
Já to dělám klasickým imbusem, opřu kolo o stěnu, obuju boty(pantofle nejsou dobrý nápad), zavřu tlumič, nastavím kliku po směru jízdy, vložím imbus, aby směřoval k zadnímu kolu a mírně nahoru, zabrzdit zadní brzdu, pravou nohu na pedál, levou na imbus a zhoupnuout se na tom, vždy jsem to tak povolil.
Bacha i na račny, já to dělal pevnou násadou na gola ořech. Ta nepřeskočí.
Ano, každý to má napsané v návodu. Ale proč by ho někdo četl :)
Ten momentak je 40 let stary tomu uz nic neuskodi
Jestli se s ním povolovalo, tak máš bohužel pravdu a dávno o tom nelze hovořit jako o momenťáku :)
:))
Zas z toho nedělejte takový drama. Hodně momenťáků klikacích to nijak neovlivní. Často je důvod jen ten, aby se nepoužíval zbytečně protože při povolování to fakt k ničemu není, a tím se rychleji rozkalibruje, ale neznamená to automaticky že je nepoužitelný. I bez povolování po 40 letech rozhodně potřebuje kalibraci.
No ten momentak uz ti asi k nicemu moc nebude :)
Ja s tim pred casem zajel do autoservisu a tam mi to za minutku povolil razakem. Zkousel jsem vse mozny asi 2 tejdny.
Na tyhle veci jsem vybaveny, Kurtou navazat kliku na zadni stavbu (nekolikrat po cele delce) a pak mam 2m trubku nastrcenou na tyc s orechem z velky gola sady. Tou 2m trubkou das takovy raz ze jsem zatim utrhl vsechno, jen musis na sprevnou stranu :-D
Ja zapíral pedál pod ponk. Občas jsem ho lehce prizvednul. Byl z několika stolů sešroubovány u dohromady a na délku jedenáct metrů. Povolilo to u něj taky vždy. Jen jak se ozve rána, tak koukám co prasklo. :D
Uz se podarilo,pod levy pedal sem dal spalek zaprel o nej kliku a na imbus navlekl metrovou trubku od starych rozvodu vody,stred totalne zajebany od prachu
Maji to vubec dobre nalisovane?je krapatko povystouply
to je plastový kroužek co tam patří
Totalne zajebany vypada uplne jinak.
neco takoveho by se mi chtelo tez napsat.. tohle je ve finale krasne ciste :-)
To uz sem ho ocistil,fotku sem dal jesik to neni moc vysunute,takze teda prvni se nalisuje pak az se da ten krouzek na lozisko ok?
Nalisované je to správně. Doléhat na rám má ta stříbrná vnější část.
Hlasim se do klubu. Mam tyhle kliky (hliníkový) a chtel jsem je dnes povolit, ze si na pristi sezonu nasadim ovál. A nic. Cele jsem to tady pročetl, tak jen pro upřesnění, bo jsem jouda. Jenom nasadim imbus s pakou na osu pravy kliky a zaberu, co to jde proti smeru hodinovych rucicek. Je to tak? Nic jineho nikde nemusim sundat nebo povolit či něco jiného, že?
Jo jo. Ale může to být zarostlé fakt fakt dost. Jednou jsme se na tom houpali 2 ±75kg na metrové páce nasunuté na inbusu i na klice než to povolilo.
Jj, z diskuze jsem pochopil. Obávám se akorát, ze tohle mi ten imbus neda…
Tak základ je kvalitní imbus, né něco z tržnice od ťamana :-)
To ted bude v cykloservisech novej kus naradi pro tohle potreba.
Razak na dub kliky moc vhodny není. Když je to fakt kousle, tak ti to jen vydlabe drážky v inbusu a začne odvrtavaci peklo. Vlastní zkušenost.
…Ten stojanek neres, s nim by to neslo ale bylo jednodussi to demonstrovat na kole co stoji. Tak si predstav, ze misto stojanku je pedal :)
To zni rozumne. Vyzkouším, diky. Jako rubku bych pouzil stary rovny riditka, tak snad se mi to rychle povede.
Ale musim říct, ze takovýhle dotažení me prekvapilo
Ono to není dotažené ale srostlé. Dotahuje se to mnohem menšim momentem než je potřeba k povolení.
Jo řídítka používám běžně, jen se ujisti že ten imbus v trubce jde taky dost hluboko. Když jí dáš jen na konec tak spíš zničíš tu trubku než to povolí. Ale když to zasuneš úplně jako na fotce, mělo by to jít. Myslím že zatím se mi nestalo že bych to takto nepovolil.
Perfektní zpusob, slo to hned, v podstatě na druhý našlápnutí. Jen se mi doma ulomilo kus betonu o ktery jsem mel zapreny ty řidítka.
Ale druhej problem, sroub mam dole, ale jak sundat samotnou kliku. Ta drzi jak přibita. Na to bude nejaka finta. Neni potreba jeste nekde neco povolit?
Na vsech videich sundaj ten sroub a klika v podstatě upadne. U mne drží jak zidovska víra…
Pošli fotku. Je tam samostahovaci šroub. Nejde to vysroubovat, anizby zůstala klika na ose.
Když sunda tu matku tak jo :)
Fotka
.
Chybí ti tam matice o kterou se ten šroub opre. Takhle to nesundas
Šroub tam vrat tu matici taky a povol i s matici. Je to stahovací mechanismus.
Taky ti tam chybí ta matka o kterou se to má samo stáhnout
Takhle to bylo, jen zasroubovany. Takze mi tam neco chybi a diky tomu to nejde stáhnout? To mam radost…
Co to prosim je a kde to sezenu?
Vyfot mě druhou kliku dik
.
Matice vlevo. Ty se rady povolujou.
Funguje jako stahovak.
Btw existuje na to vubec stahovak? Nepasuje tam treba stahovak na octalink /isis (nevim ted kerej z nich se sundaval podobne).
Jj, dik, uz na to koukam. Ja mam jen ten sroub vpravo. Ta podlozka by mela byt mezi matici a sroubem? Tu taky nemam (asi).
Ta podložka je pod šroubem, ale to je fuk, stejně se to prodává jako sada matice, šroub a podložka
Mezi sroubem a klikou? Tam jsem taky nic nemel, to mam nejaky ojebany.
Myslel bych, ze je to mezi sroubem a tou stahovaci matkou, ze kdyz bych vyklepal matku, tak pak bych ztratil i tu podlozku. Ale jestli to ma byt az pod sroubem, tak mne to nejak osulili.
Krytka je z venku. Pak je plechová podložka a nakonec šroub
Takhle jsem to myslel. Poradi z venčí, matka, podlozka,sroub, klika
Takhle.
Ne, podložka patří pod šroub, jak už tu je zmíněno
Nikoliv. Z venku je krytka pqk je hned šroub a pak je ta podložka. Šroub i podložku tam má, chybí tam ta šroubovací krytka. Je to dost časté, osobně to vždycky na nových kolech sundám a zalepim loctitem 243. On je tam nějaký už z výroby ale ten prd drží.
Ok, dik. Podlozka mne taky teda chybí.
Tuším, že ji u tebe vidím zamáčknutou v klice.
Jo uz ji taky vidim. Diky za pomoc
Stejně potřebuješ tu krytku a prodává se to jako celý set.
Na obrázku jí tam vidim
Bych si skoro typnul, že jí v tý klice máš, podle ty fotky vejš.
Tak jsem trochu pohledal a nasel jsem na obchodech samostahovaci sadu.
https://www.koloshop.cz/…0-cerny.html?…
Pak jsem nasel mnohem levnější alternativu. Je na jinou osu, vlastně i na jinou kliku, na levou místo pravý,ale nemate nekdo zkušenost, ze by mohlo sedet? Podle prumeru M30 a obrazku by mohlo. Ale samozřejmě to muze mit jinej závit nebo cokoliv jiného.
https://www.koloshop.cz/…30-levy.html
Diky za radu.
Jestli to máš DUB verzi, tak zde asi nejlevněji
https://www.muziker.cz/…-kit-m18-m30
Na obrázku je ještě ta stará původní verze, ale přijde ta nová, s matkou na imbus, tak že důležité, vyměnit vše včetně sroubu
Diky za tip!!
Na tý matce je levý závit, stejně jako v klice, jen pro jistotu ;-)
Tak uz to mam doma. Jen se ten sroub teda od meho liší. Takze uvidim,.ktery tam bude lepe pasovat. Každopádně ta stahovaci matka se zasroubovat dá, tak snad to pujde.
A co jsem se ptal ve Sramu, tak pry ta stahovací matka už není součástí klik.
Ve fotce vpravo muj,co byl na klikach, vlevo ze sady novy, koupeny. Ten muj vystouplou hlavicku.
Já už vážně fakt nevím, o pár příspěvků výš jsem ti psal, že to musíš vyměnit všechno, když použiješ ten nový systém.
Ono by stačilo, si to vlákno přečíst a použít u toho hlavu
Nakonec jsem tam starej sroub nechal, jen jsem.pouzil tu matici na stažení. Slo to dobře. Zpatky jsem to tam dal bez matice, tu si schovam na nekdy priste, opet jen na sundání klik.
Vsem diky za rady
Tak to ti řekli blbě, matka je pořád součástí klik. Ten levý šroub se používá s maticí na inbus, pravý a maticí „na díry“
Jj, uz tomu rozumim.
ja dal na imbus trubku a zapacil sem a uz to slo,a jeste predtim trocha wdcka,pressfit sem musel maznout pac se to uz nedalo poslouchat,na sundani i lis stacilo tohle https://www.kupkolo.cz/…eni_z108139/
Panáčkové vy jste mě tady vyděsili až jsem musel zkusit povolit svoje kliky – a šlo to jako po másle s delším klíčem. Když jsem nový DUB loni nasadil a utáhnul předepsaným momentem 54Nm a po týdnu jsem to chtěl povolit měl jsem co dělat s trubkou na inbusu. Důvodem proč po roce šly hladce povolit by mohlo být trochu ochození závitu nebo použitá vazelína s teflonem. Během sezóny jsem si nevšimnul, že by se něco samo povolovalo ač jsou kliky na trailovém bombarďáku kde se na nich stojí běžně. Za mě DUB zatím dobrý.