Přátelé, kamarádi…máte někdo na svém kole styla 09? Prosím o zkušenosti (případně o foto)…vzhled, funkce, váha, odolnost převodníků Tungsten, odolnost klik proti odření…atd. atd. atd. Díky.
Přátelé, kamarádi…máte někdo na svém kole styla 09? Prosím o zkušenosti (případně o foto)…vzhled, funkce, váha, odolnost převodníků Tungsten, odolnost klik proti odření…atd. atd. atd. Díky.
Pripajam sa k dotazu. Tiez by som rad vedel co znamena to OCT, dute kluky? Uspora vahy oproti povodnym klukam je cca 60g. Stoji to za rozdiel v cene?
OCT = open core technology, duta klika, vice viz google a web sramu
něco tady http://forums.mtbr.com/showthread.php?… vypadají dobře:)
Chci nahradit na HiFi současné LX, které se mi nelíbí…a styla 07 jsem měl na sugaru…OCT stojí na českém trhu cca 5300,–-, model bez OCT cca 2600–2900 a zajímá mě, jestli těch (mimojiné) rozdílných 60 gramů za ty peníze stojí…vzhledově se mi líbí oboje (černá klika, šedé tungsten převodníky).
pokud nespěcháš vydrž do jary ceny spadnou – podle mě se hodně přiblíží ceně aktuálního modelu :-)
záleží které ceny spadnou:-) ty nadhodnocené určitě ale ty nízké nespadnou naopak narostou.
pokud se nic nezmění u výrobců ohledně OEM dílů tak těžko ceny porostou,
porostou výrobní ceny a to se projeví v dalším řetězci + změna kurzu…už na podzim se řešilo kteří výrobci kol podraží modely 2009 a kdy (jestli hned nebo až po předobjednávkách)
díváš se na tom jenom jedním směrem, firmy si nebudou moci dovolit zvyšovat ceny, ale naopak snižovat, protože se rapidně snižuje kupní síla a ochota nakupovat nové věci, to znamená, že buď zatraktivníš cenu a prodáš nebo ji (jak říkáš ty) zvýšíš, a za rok vyhlašuješ bankrot a propouštíš lidi…
Na druhou stranu tvůj model je ideální cesta k deflaci, což taky není zcela ideální:)
težko to budou dlouhodobě dotovat, takže buď zvednou ceny a lidi to koupí a nebo ukončí výrobu…nemůžeš pořád jenom slevňovat
nechtěl sem řešit ceny komplexně – to poznámkou nahoře sem myslel konkrétně jen tyto jedny kliky, které sou zatím drahé protože ještě nejsou na trhu OEM verze.
jo tak to souhlas!
Díky za radu…:o) Počkám, uvidím…pravdu máš.
hodím to sem, zdá se mi, že nějak rychle odcházejí ložiska, teď cca 500km a znatelná vůle, v manuálu http://www.sram.com/…-003-000.pdf píšou na každou stranu jednu podložku. Kdybych dal ale na stranu bez převodníků dvě, nedocílil bych menšího tlaku na ložiska a tím prodloužil jejich životnost??
Ten tlak se nezmění ať dáš jednu nebo dvě podložky…
tak co s tím??
vyměnit co jinýho :O(
ne právě naopak, navíc bys asi ani neotočil klikama :-(
a další problém začíná v tom, že když občas (1–2× za závod) přeřadím z velké na střední, tak se úplně napne přehazovačka nejde točit:(, že by se chytal řetěz? loni střední placka už měněná, velká původní…
nedocílil. zkus se zamyslet jak GXP systém funguje – ty podložky jsou tam jen pro udržení standardní šířky uložení, na kterou je to složení konstruované (73mm) Dvě podložky na jedné straně by ti jen posunuly celé složení ke straně ale na jeho namáhání by neměly žádný vliv.
Pokud máš vůli po 500 km, tak nejpravděpodobnější příčina je, že si ti sedlo uložení té přitahované kliky na té duté ose. Ideální postup je vzít tu 8 nebo 10 nebo kolik to je (z hlavy teď nevím) imbus, vytočit tu kliku ven, zkontrolovat, že je jsou ty zuby na ose namaštěné a není na nich bordel nebo grot a pak znovu nandat a dotáhnout co rukou zvládneš (prostě dokud vůle nezmizí).
Jediná alternativa je opravdu nějaké kazové ložisko, které by mělo vůli samo o sobě nebo nějaká neshoda ve výrovní toleranci průměru ložiska a osy – ale to by buď takhle vypadalo od úplného začátku (ty tolerance) nebo v případě kazového ložiska je to zase o dost méně pravděpodobné při tomhle nájezdu než varianta s posedaným uložením kliky.
Prostě se neboj za ten imbus vzít.
GXP mám několikáté v řadě (druhé kliky na tomhle systému a několik měněných středů). Na aktuálním GXP složení mám teď přes 4000 km a i když už nejde úplně do hladka, tak vůle se zatím nekoná. Některé GXP složení jsem zničil i dřív, ale vždy to bylo min několik tisíc km a vždy odešla kvůli tomu, že jsem nějak dostal vodu do ložisek asi při ježdění nebo očistě, a ta pak přirez a pod, ale vůle jsem na nich nevyjezdil.
Díky za radu vyzkouším, jinak vždy dotahuju úplně na krev…, ložiska jsou originál, celý domek GXP
jo ještě jedna věc ta středová osa. kterou mám teď byla sundaná ze silníčních klik, jinak může se tam dát třeba co dělá BBB nebo A2Z prostě ne truvativ??
pokud je na truvativ tak může, jinak ty osa na silnici jsou stejná rozdíl je jen v délce toho plastového krytu mezi domečky
jak píše Kubad, rozdíl je „pouze“ v té plastové trubičce, silniční středy jsou všechny 68mm, bajkové pak 73mm. Takže ti ta středová trubička nedoléhá na obou stranách, netěsní jak by měla a pokud v těch 500km bylo i něco vodnatějšího, klidně ta ložiska můžou být KO.
aha, dal jsem tam tu silniční tubu, takže to může být tím…rozeberu a uvidím…díky za podněty
Pořád mi nějak uchází smysl keramických ložisek v cyklistice. Co vím, tak mají větší odolnost proti vysokým teplotám a líp se v nich chovají, menší zahřívání při velkých otáčkách (v řádech tisíců) a určité druhy keramiky jsou samomazné. Snad všechny vlastnosti, kromě té samomazací schopnosti keramiky (nevím jestli se u takhle relativně levných ložisek používá), mi přijdou v cyklistice naprosto nevyužité.
všechno co má menší tření tzn. kolo líp pojede má smysl
jiná věc je poměr k ceně
nevidim smysl kupovat ložiska za cenu dvou novejch středů…
no popravde ja taky ne:-) ale treba pujde sehnat samotny loziska za normalni peniz – me se principialne prici menit celej stred kdyz jsou v hajzlu jen loziska.
teoreticky pravda, prakticky tam kromě ložisek už nic není – PE plastová trubička v ceně pár haléřů, 2×O kroužek v ceně pár haléřů a 2× hliníkovej domeček pro ložisko v cěně pár Kč. Ušetříš za domek a přiděláš si práci s přelisováváním ložisek, která při tom ještě můžeš pomrvit pokud nemáš pořádné nářadí.
Jedinou výhodou výměny samotných ložisek by byla cena (pokud by byla výrazně nižší než bohatýrsky naceněný střed – v poměru k výrovním nákladům). Bohužel, co jsem koukal, tak ta ložiska jsou rozměrově dost neběžná, dělají se víceméně snad právě jen pro cyklisty a nejsou ve srovnání s jinými průmysly moc levná ani v kovu natož v keramice. Něco se ušetřit dá, ale zase s tím budeš mít práci (tedy alespoň v domečcích od Truvativu – toho Stinga vidím popravdě poprvé – možná má nějaký geniálně jednoduchý způsob výměny namísto vyrážení a přelisovávání.
mam dojem ze v tom Stingu jsou stejny loziska jako do hlavovyho slozeni – popravde jsem to moc nezkoumal
nevím, tahle souvislost mě nikdy nenapadla, ale asi to tak nebude byť to nemám nijak podrobně zjištěné. Už jen průměr vnější trubky vidle, co jde skrz hlavko má 28,58 mm viz třeba
http://www.sram.com/…docs/Pike%20(MY2009)%20-%20User%20Specs%20and%20Standards.pdf
zatímco vnější průměr duté osy klik má u Truvativu tuším 25 a 24 mm nebo tak něco.
Ložiska v hlavku jsou konstruovaná různě, ale většinou počítají hlavně s axiální nebo s diagonální zátěží spíše než s čistě radiální jako u ložisek středů. Obávám se, že to by nefungovalo.
myslím že ložiska tam budou naprosto stejné jak všude jinde – určitě né jak v hlavovém složení
pozná někdo z popisu, jestli jde o silniční nebo mtb?? prodavač taky zjevně nevěděl na co se ptám:( http://www.kupkolo.cz/…am_3630.html
pokud sou tam vymezovací podložky měla by to být MTB
silniční je vždy bez podložek
a přitom je to logické:) dík
zdravím radu starších:) nějak mi to hlava nebere, vyměnil jsem prostřední placku, původní FSA, nová FSA, nic jiného jsem neseřizoval ani neměnil, a začlo to dělat to, že když jedu velká a sedmý (největší) pastorek vzadu a chci shodit na střední pilu, tak řetěz prostě spadne jakoby o něco níž a ne na zuby a tím se kliky protočí naprázdno, když je tam ale střední a přeřazuju postupně až na 9-tý pastorek, tak v klidu, je pravda, že je řetěz zkřížený dost,
otázka, může být ta nová prostřední pila jiná, respektive dosedací plochy užší a tím je blíž k velké pile a tím se více kříží řetěz?? napadá vás něco?? dát podložku pod kazetu, ale jak píšu všechno je stejně…
Dííík.
UP… nikoho nic nenapadá? pomohly by třeba podložky mezi převodníky??
Demontovat, vyhodit, nasadit shimano, jezdit, nestěžovat. :o)
Tak to ti teda děkuji:) ne vážně nenapadá nic??
A nedal jsi tu prostřední placku opačně? Jakože původní levou stranu na pravou a naopak? ;o) Ani bych se nedivil…
tak to by ses divit měl:), vždyť to ani nejde, jsou tam takové výstupky, které zapadají, naopak by to nešlo:) v tom to nebude…
může to být výměnou těch šroubů?? protože jsem to rozebral, šrouby otočil a zdá se to být ok, navíc jeden byl v polovine prasklý, takže mi teď jeden chybí…:(
tobě chybí jeden šroub a divíš se že jsi ohnul pilu?:-D:-D:-D:-D:-D
sry… trochu neumím číst… jsem si thread spletl s tím kde někdo ohnul pilu na nových fsa.
nicméně ten šroub bych co nejdříve doplnil (!!!) no a seřídil přesmyk… pokud se na to necítíš tak servis.
Chci se zeptat, jak je to s kompatibilitou středů HT II u klik shimano a klik třeba truvativ stylo oct? Je to vzájemně kompatibilní?
Není.
Ale do rámu žádná redukce není třeba ne? Třeba jako je tomu u bb30.