• Bogdan

    Čus, mám tady jednu takovou otázku se kterou bych potřeboval poradit od profesionálů:)

    A otázka zní: co by bylo lepší duše tubolito nebo vložky Tannus armour na normální duši?

    Sice ano jedno je vložka a to druhé je duše vím že se to nemůže srovnávat ale…

    Vím že většina lidí si tady jezdí bezduše, a budou mi radit přechod na mlíko, ale zatím ještě ne… Jezdím traily, lesní sjezdy, bike parky, atd…

    Tak bych asi potřeboval poradit co bude lepší pro použití TUBOLITO nebo TANNUS ARMOUR ???

    Tak budu doufat že nedostanu moc hate

    A ať to shredí. Čus.

    0 0
    • Atilla  

      Tubulito do tannusu. Aspoň trochu váhy ubereš. Ale samozřejmě bezduše jsou základ.

      0 0
    • novas752  

      Jestli ti jde jen o defekty duše tak to buď můžeš řešit ultratěžkou kombinací duše+tannus nebo naopak nějakou váhu ušetřit a hodit to na bezduše. Většina lidí ti tu bude radit to samé protože na trailové ježdění bezduše fungují úplně nejlíp a nic lepšího vymyšleno nebylo.

      0 0
      • orm  

        Nechce bezduse, ale vsichni mu radej bezduse a nikdo neodpovi na otazku, kterou polozil ;-). Bezduse nejsou vsespasne.

        0 0
        • mr.antik  

          Jsou.

          Jediný význam mají pro nějaké hodně úzkoprofilové případy – například dojíždění starých gum na městským kole atd.

          1 2
          • orm  

            Nesouhlasim. Bezduse maji smysl, pokud chces to co ti prinasi – nizsi tlak a z toho plynouci jizdni vlastnosti, jinak smysl nemaj. Je to proste neco za neco.

            1 2
            • novas752  

              Kromě toho také spolehlivé a zároveň lehké zkoncovaní s většinou defektů.

              A nižší tlak je na trailové ježdění jednoznačný přínos, ten kdo se braní jen prodlužuje svoje utrpení.

              1 0
              • orm  

                No s tou spolehlivosti. Uz jsem parkrat sel pesky domu. Mleko vetsinou funguje sporadicky a jen kdyz ke nove. Knoty ano, ale casto stejne utika vzduch. Nemluvim o tom bordelu okolo pri nasazovani, servisu a podobne. Ja bezduse vozim, ale zena ktera jezdi jen obcas, tak ma duse. Nemelo smysl ji tam bezduse nechavat.

                1 0
                • mr.antik  

                  moje statistika je teda jiná… bezduše jsem musel 2× řešit defekt nahozením záplaty a duše v terénu. Za 10 roků. K tomu jednou odvoz, protože to byla střepem rozříznutá guma .

                  V době dušové to bylo 10 defektů za rok.

                  0 0
                  • orm  

                    Ano a vsechny jsi opravil jen zaplatou na duse.

                    0 1
                    • Hagner  

                      Přesně :-D

                      0 0
                      • orm  

                        Ja nejsem hater bezdusi, sam je, krome zimaka, vozim vsude, ale koukam se na to racionalne narozdil od zdejsich bezdusovych fanboys. Co se tyka toho vozeni veci sebou, abys minimalizoval to, ze nedojedes po defektu domu, tak s dusema jsi mel nahradni dusi, montpaky a lepeni. U bezdusi musis mit to co na duse + tmel + knoty + bombicku. Zivot s dusema je proste jednodusi.

                        1 3
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 1
                        • Hagner  

                          Nevozím na silnici nic ;-) Jen multiklíč, spojku na řetěz a Südtirolpass :-) Je to nejjednodušší :-D

                          1 2
                          • zdenek  

                            S řetězem jsem na silnici v životě neměl problém. Zato duše a montpáky už se hodily několikrát…

                            0 0
                            • Hagner  

                              To já neměl taky, ale jak to nechám doma, tak problém určitě přijde :-D

                              2 0
                        • david25  

                          Sorry ale pokud to vezmu tvoji logikou.Tak muzu odmazat tmel knoty a bombicku a vezt jen dusi, pro klid duse :) A kdyz proste ten defekt naaahodou prijde, pouziju dusi a jedu.

                          0 0
                          • orm  

                            Mas pravdu, muzes, ale vzhledem k tomu jakej je to brodel, tak v terenu fakt chces sundavani plaste co nejvice oddalit, takze zkousis vsechny jine moznosti a doufas, ze se neco chyti :-).

                            0 0
                            • Breakpain  

                              Ja mam knot a kdyz to proste nevyjde, jdu pesky. Vetsinou si trasu planuju tak, ze mam okruh kolem stanoviste s autem – tzn v nejhorsim pripade 2h pesky ;).

                              A kdyz mas CC tak na tom lze s obezretnosti dojet :).

                              0 0
                            • vaclaw  

                              S tim tmelem bych to neviděl tak černě. Jednou jsem dával duši do čerstvě nahozenýho kola, kde se mi zlomil cestou ventilek při pádu a kdybych nemusel hledat případný trny, tak je to vcelku čistá práce. Takhle jsme měl prsty od tmelu, ale to jde snadno smýt vodou třeba z bidonu, případně utřít a po chvilce o tom nevím. To mě spíš víc mentálně trápilo, že musím přejít z bezduše na duši, ale taky jsem to zvládl :)

                              0 0
                              • novas752  

                                Stačí vzít 2 nitrilový rukavice v uzaviratelnym pytliku ssebou. Nic to neváží ani nezabírá. Ty se hodí ostatně i při výměně duše i při řešení nějaké závady s řazením, brzdama…

                                1 0
                                • orm  

                                  Ja vozim latexove rukavice, ale o mleko z plaste pred tim nez tam das dusi musis necim vytrit, jinak ri nafukovani to leze plaste kolem patek a mas cele zasrane kolo. pakt o zaschne a nalepi se na to prach a je to „super“ pak cistit doma :-).

                                  0 0
            • mr.antik  

              souhlas, ale stejně bych to postavil obráceně – proč duše ano. U trailového kola mě těch situací moc nenapadá.

              • mám nějaký dobrý gumy a nemám zatim prachy na konverzi
              • mám dojebaný ráfky nebo dobrý pláště co tam neseděj a chci je dojezdit
              • potřebuju jezdit nabouchaný gumy, protože drtím slopestyle, triky
              • chci vozit ultralehký gumy
              0 0
    • va-bo  

      Je to tak. Asi kombinaci Tubolito a Tannus nic nepokazis. Asi by stacily normalni light duse. Ale plati prispevky viz nahore.

      0 0
    • pumpy  

      Tvuj dotaz moc nema hlavu a patu.

      rozhodujes se mezi lehkou dusi a ochranou vlozkou???? Kdyby ses rozhodoval mezi dvema light dusemi nebo dvema vlozkami tak se da neco poradit.

      A co bude na tve pouziti lepsi ?

      • chces ochranu pred defektem – kup si Tannus
      • chces mit lehci kola – kup si Tubolito
      • chces mit oboje – dej tam bezduse.
      0 0
      • orm  

        Jeho dotaz smysl ma. Tubolito, a obecne plastove duse, maji byt odolnejsi proti defektu nez klasicke duse. Pta se tedy na odolnou plastovou dusi nebo light gumovou dusi + ochrana pred defektem. Bezduse nejsou lehci nez kola s lehkou dusi a ta ochrana proti defektu je mala. Vetsinou to musis u bezdusi resit odolnejsim plastem nez bys musel vozit s dusi.

        1 6
        • va-bo  

          Das tam mliko a drobne defekty (trny, pripinacky, hrebiky) neresis vubec. Dvakrat za rok doplnis trochu mlika , obcas dofouknes a je to veskera pece.

          2 0
          • orm  

            S tim nesouhlasim. Mleko toho moc nepobere. U mtb ± ok, ale u plastu kam foukas vice jsi od toho akorat celej nahozenej. Vozim bezduse pres 10 let a fakt vim s cim ziju.

            1 1
            • novas752  

              No ale tady jde o mtb, na silnici bych do bezduší taky nikoho netlačil.

              1 0
              • orm  

                Silnici uz nemam, tam tmel nefungoval defakto vubec, ale z posledni doby treba gravel s tlakem kolem 3 baru.

                0 0
        • skaj  

          a ta ochrana proti defektu je mala

          Tohle je uplne obracene, ochrana proti defektu je tam naopak obrovska. Navic mam pocit, ze sis to predstavil, jako kdyby ses ptal sam a nectes sam co pise. On jezdi *traily, lesní sjezdy, bike parky" – to neni zadny toulani krajinou po smesi cyklostezek a polnacek… Proste na tyhle tereny a formy pouziti nic lepsiho nez bezduse zatim neni. Protoze, mimo jine, pro tohle potrebujes nizke tlaky za ucelem lepsich jizdnich vlastnosti atd…

          Jinak pro tazatele – vyhazujes prachy a energii na ceste, ktera k uspojivemu reseni nevede, jen k dalsim kompromisum. Mozna kdybys napsal, proc se tak zaryte branis bezdusim, dokazal by ti nekdo poradit tak, abys nemel obavy.

          4 0
          • orm  

            Kde prosim te ctes, ze se branim bezdusim? Ja bezduse vozim mraky let na vsech kolech, ale koukam se na to racionalne. Vozim je kvuli jizdnim vlastnostem. Nic vice to neprinasi. Za to samozrejme platis nejakou cenu. Je na kazdem at se rozhodne jake vlastnosti preferuje. Co se tyka nizkych tlaku, tak ne vzdy je mit muzes, nekdy potrebujes vyssi tlaky abys plast nesvekl. Treba ja vozil stejne tlaky u bezdusi i dusi z duvodu vyssi hmotnosti. To vyresil az prechod na cush core vlozky. Ale pak uz jsi zase s hmotnosti nekde jinde nez s dusi.

            Fakt by to chtelo vytahnout hlavu z hliny a zacit se na to koukat racionalne.

            0 1
            • orm  

              Gaspi take nejezdi/nejezdil bezduse. Cituji ze clanku:

              “Hah, k mlíku si prostě musíš najít vztah, musíš to mít prostě rád se s tím sr… Vzhledem k tomu, že stále prohazuji pláště za nové testovací modely, už mlíko nesnáším. Stejně, když to cvakneš, tak tam tu duši musíš dát. A tlak duše na vnitřní stěnu pláště ještě nikdo nedokázal ničím nahradit. Tak dušuju vpředu 1,9 a zadek okolo 2,1,” prozradil dál Gaspi.

              0 1
            • skaj  

              Zatim mas hlavu v hline akorat ty. On je adept na vlozky, on je adept na bezduse – jezdi do bike parku a lesni sjezdy, traily. Kdo jiny je asi tak potrebuje kvuli jizdnim vlastnostem? (v minulem vlakne pise, ze na jedne vyjizdce 7× lepil, nebo tak neco). Takze se na to tady vsichni divaji velmi racionalne. Nedoporucujeme bezduse nekomu, kdo bude sudlat vyletne asfalt na Sumave, ale typkovi, pro ktereho jsou primo urcene.

              Ty sis zcela evidentne za deset let nedokazal najit tmel, co ti vyresi defekt, nedokazal najit plast, co nerozsekas tak, abys nemusel davat dusi, na silnici ti to nefungovalo a prisel si radit?:) Kdyz ti tady uplne kazdy napise, ze velky prinos bezdusi je, ze minimalizuji defekty? Neni na miste vytahnout tu hlavu a zamyslet se co delam blbe ja sam? Protoze ta pohadka o ”jediny prinos jsou jizdni vlastnosti” je uplne nesmyslna a protichudna se zkusenosti 99% co je jezdi.

              Pro info, na enduru(10 let) ani silnici (5 let) se mi s bezdusema nestalo, ze bych nedojel. Nikdy jsem nemusel davat dusi. Tech par defektu jsem vyresil knotem a dolitim cerstveho mleka a jednou jsem to sesoupal na vlozce. Do te doby jsem resil cca desitku a vic defektu rocne. Cele trable s bezdusema jsou o nechopnosti vybrat adekvatni plast (a eventuelne vlozku) a pouzivat rozumny tmel (a mit ho pripraveny cerstvy na doliti). Pak, pokud nemas ultimatni smulu, co te ale sunda i s dusi, protoze plast je napadrt, na vyjizdce nesundavas zadni kolo. Cele vypraveni o vaze naopak zapomen – proto bezduse opravdu primarne nejsou.

              3 1
              • orm  

                Promin, ale vrat se na zacatek a podivej se na co jsem reagoval nez se tu zacnes vypisovat. Jinak asi malo jezdis, kdyz ti to funguje. Ja bezduse kvuli defektum nevozim, vozim je kvuli vlastnostem ktere mne prinaseji a jsem smirenej s tim, ze tam obcas dusi musim dat. Jinak chudak gaspi,tak taky nevi co ma jezdit :-). Jedine co staci uznat, ze bezduse nejsou vsespasne.

                Typek jasne pise, ze nechce bezduse a prvni co mu zde nekdo napise, dej si tam bezduse …

                0 2
                • novas752  

                  Protože se toho spousta lidí naprosto zbytečně bojí. Při správném výběru a troše domácí péče jednou za čtvrt roku je to naprosto spolehlivá záležitost.

                  1 0
                  • vaclaw  

                    Zase reálně to trochu víc tricky je než dát duši. Máš tam pásku, ventilek, mlíko, kombinace plášť a ráfek… to všechno může negativně ovlivnit výsledek. Nicméně když si vzpomenu, jaký jsem z toho měl obavy a jak jsem byl pak překvapený, jak to šlo snadno, tak mi to přijde docela úsměvný. Pravda už jsem narazil na nějaký kombinace, kde to trochu drhlo, ale vždycky jsem si s tím zatim nějak poradil.

                    1 0
                    • orm  

                      Drive, pred rokem 2010, to bylo mnohem tezsi nez ted. Ted je to pohoda, ale jak se tu snazim lidem vysvetlit, duse jsou pohodlnejsi na instalaci, udrzbu a nekdy proste usoudis, ze to co ti prinasej bezduse ti za to nestoji. Je to proste o balanci a o tom co preferujes, jak a kde jezdis. Bezduse nejsou dogma a jedina spravna volba.

                      0 1
                • skaj  

                  Typek jasne pise, ze nechce bezduse a prvni co mu zde nekdo napise, dej si tam bezduse …

                  Ne lidi mu poradi ze dela kravinu. Coz je pravda.

                  Ale pak prijde Orm. Muz s obr najezdem – vsichni jezdi mene nez on, to da rozum. Specialista na bezduse a jejich jizdni vlastnosti. Bohuzel, za poslednich deset let je nedokazal zprovoznit aby nemel defekty, na rozdil od zbytku sveta, ktery je vozi presne proto. Na svem gravelu brazdi krajinu velmi agresivni jizdou, stejne jako Gaspi na enduru. A taky porad meni nove testovaci modely od sponzoru, coz mu bezduse uplne znechucuji. Chudak – dela si to tezky, ale to je zivot…

                  A tenhle Orm dobre minenou radu ve stylu „voe, jezdis bikeparky, do bikeparku si dej bezduse a vlozky, proc myslis ze to tam asi vsichni vozej?“ zacne zpochybnovat. Protoze on ze svych bajnych jizd krajinou vi, ze do bike parku staci Tubolito…

                  Sorry, jsi komik co prisel bojovat proti bezdusim do vlakna, kde snad maji nejvetsi smysl poradit. Vsechno ostatni je pro tohohle konkretniho kluka blbost. Mimo jine jezdi agresivne tak, ze gumu na 2.1 cvaka…

                  4 0
                  • orm  

                    Komik jsi ty. Precti si svuj radoby vtipnej text znovu a vyskrtej si vse co sis domyslel. Bude asi lepsi na sebe nereagovat pokud chces psat timto stylem a nechces zapojit mozek a pochopit co jsem napsal. Uznavam, ze bezduse jsou tak super, ze musis ocividne roky experimentovat, abys nasel fungujici kombinaci. Jak super uzivatelsky privetive oproti dusim.

                    ps: Priste misto kecu o tom jak delam neco spatne zkus treba poradit co je ten super tmel a plaste. Diky.

                    0 2
                    • skaj  

                      Hele tak ja nevim kdo zacal argumentovat Gaspim, ktery je pro nas vsechny svym jizdnim stylem irelevantni, zacal vypravet, ze bezduse neresi defekty (ac pro 99% lidi resi), zminovat gravel a vahu… To co jsi napsal jsou pro tazatele uplne irelevantni veci (a navic nepravdive), vzdyt ty ani nejezdis, co jezdi on. Takze ono „co jsi napsal“ v kontextu tazatele se ani moc pochopit neda…

                      Nikdo nemusi roky experimentovat, osvedcene kombinace tu jsou a fungujou na prvni dobrou. To, ze ty musis, vypovida o tobe a tve neschopnosti, ne o stavu bezdusovych systemu na trhu. A jen bych tak na okraj podotknul, ze ten typek lepil trikrat na jedne vyjizdce a proto se pta – tudiz on nema funkcni reseni na dusich (a tubolitem k nemu nedojde).

                      Pokud chces poradit plast, rad dam tipy (nicmene jsou na to vlakna). Popis co jezdis, kolik vazis. Poslouzit muzu silnici a trail/endurem. Obecne plati, ze jeden univerzalni plast pro vsechny neexistujem, zalezi na jizdnim stylu.

                      Tmel vozim Orange Seal.

                      0 0
                      • orm  

                        Vezmu to poporade.

                        • Gaspiho jsem zminoval jako nekoho, kdo jezdi hranu a zvladne to na dusich. To je podle me relevantni argument.
                        • Co se tyka defektu, tak si myslim, ze kazdy mluvime o necem jinem. Ty asi mluvis o defektech, ktere vzniknou jizdou z kopce v terenu, kdy dusi cvaknes. Ano, tam bezduse, zvlast s vlozkou pomuzou hodne. Ja myslel defekt zpusobeny primarne externim predmetem. Riznut i na boku nebo neco co projde behounem. Tam funkcnost tmelu neni dobra podle me zkusenosti.
                        • Tmel roky vozim notubes jak v race tak obyc verzi. Orange jsem nezkousel, diky za tip, zkusim to pri pristim nakupu.
                        • Ja se tu nechci hadat. Popisuji tu svoji zkusenost za poslednich 15 let s bezdusema. Ty mas jinou, coz je v poradku. Ja nikoho od bezdusi neodrazuji. Jen nejsem yupik, ktery by videl v bezdusich jen ten slunickovej svet a vidim i opacnou stranku. Kdyz to lidi chteji, tak jim reknes pro a proti a lidi si vyberou. Nekomu kdo hodne jezdi, ma kolo jako konicek a chce tomu venovat cas, tak bezduse. Nekomu kdo sice jezdi, ale treba jen narazove a nechce tomu venovat cas, tak mu bezduse cpat nebudu.
                        0 0
                        • skaj  

                          Podivej, tohle neni vlakno, kde se pani Vera (55) z Dolni Horni prisla zeptat, jaka by byla nejvhodnejsi duse pro jeji horske kolo a obratem by ji prislo 10 yupiku poradit, at si da bezduse. To bys mel samozrejme pravdu.

                          V tomhle vlaknu kluk resi, co ma delat, aby na jedne vyzjidce neprorazil dusi a nemusel 3× lepit i kdyz to napere na 2.1, jezdi bike parky a chce to resit pouzitim Tubolita. Zcela normalne dostal radu, ze se chysta na nefunkcni blbost a at radsi udela neco jineho. A do toho se objevis ty (v roli toho joudy z prvniho pripadu jen naopak), co vyklada mimo jine jak mu to na XC a gravelu nefunguje a neco o vaze. Sorry, tady jsi mimo uplne ty a pisu ti to uz v uplne prvnim prispevku. Porad to posouvas do nejake obecne vhodnosti bezdusi, popr. vhodnost pro tvoje jezdeni, nicmene to fakt neni tohle tema. Tady zadny obecny, vseobjimajici pripad neresime, jak se nas snazis porad presvedcit, ale zcela konkretni pripad typka, co na bezdusich driv nebo pozdejs stejne skonci (a nebo bude dal lepit kazdou vyjizdku).

                          ad:

                          1. Ale u Gaspiho taky plati spoustu okrajovych podminek – treba ze jezdis stejnym stylem jako Gazpi a ze furt menis sponzorske plaste. Coz bych teda rad, ale asi se mi to uz nestane…

                          2. Ne, presne o takovych defektech mluvim. Protoze defektu od trnu jsem mel za ta leta presne 0 (ono nejspis jsem mel spoustu, ale ani si nezvladnul vsimnout). Tri napinacky jsem vyresil tim, ze jsem je vytahnul a otocil kolo s mlikem dolu – dva jsem resil az doma, jeden cvakajici ze silnicniho plaste na ceste. Ostatne pribehu o tom, jak bezduse resi prave tyhle mikrodefekty je tu spoustu – kdy clovek po nacpani duse do plaste teprve zjisti, ze ji ma hned jako reseto, protoze tam je nekde 10trnu. Pokud ti takhle bezduse nefungujou, delas neco spatne ty – problem neni v bezdusovem systemu jako takovem.

                          3. Bezduse nejsou jen o tom jak moc jezdis, ale i co jezdis. Coz chapu ze netusis, protoze to nejezdis. ale pak je blby chodit radit nekam, o cem nic moc nevis.

                          Dusi nevozim, stejne jako nikdo ze zbytku party. Za poslednich 10let jsem ji nedaval, stejne jako ostatni. Vyber si poradny plast (a vlozku pokud je treba), ver knotum (zaceli vic nez si myslis), voz cerstvy tmel na doliti a budes taky v pohode dojizdet – neni duvod, aby to tobe jedinemu na svete nefungovalo.

                          4 1
                          • orm  

                            Ja koncim. Meles porad totez bez elementarni snahy pochopit co pisu. Zij si svuj bezdusovy sen, preju ti to. Jsi nejlepsi. Tak pac a pusu a pojdme dal.

                            0 4
                            • skaj  

                              Dik, to byl tak nejak i muj cil abys sel radit ve vecech, o kterych nic nevis, jinam. Ono se z pozice tazatele blbe pozna, ze zkousi radit nekdo, kdo o veci pro dane pouziti nema ani paru, tohle jezdeni v zivote nezazil a premysli u nej o gravelu… A navic to minimum co vi zcela evidentne ani neumi pouzit v praxi.

                              2 0
                          • vaclaw  

                            Jenom čisté k tomu Gaspimu, já bych to moc za bernou minci nebral. Jednak největší hranu už dneska jezdí jiní a i když nevím, co vozí světová špička v DH a EN v kolech, co vím, tak v ČR to jsou bezduše. Ale hlavně ani oni ani Gaspi nejsou standardní hobby uživatel, který bude mít ty potřeby trochu jinde než profíci.

                            1 0
                            • skaj  

                              Ja to samozrejme za bernou minci taky neberu, proto to i pisu:) Ale jak vidis, orm to tam vidi a stavi na tom svoji argumentaci.

                              EWS jezdi vlozky a bezduse. Sjezd nesleduju tak moc, ale rekl bych ze taky (nicmene se klidne necham presvedcit o opaku).

                              0 0
                              • Atilla  

                                Na DH všichni bezduše. Jediné kde se vozí duše jsou megaskoky

                                2 0
                                • skaj  

                                  A jak to je dlouho, zacali asi kousek pozdeji, ne? Protoze ja jeste pamatuju neprustrelny DH duse a to uz jsem bezduse jezdil.

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    Už fakt dávno. Všem už došlo, že duše ti nic nepřinese. Teda krom problémů.

                                    1 0
                                    • skaj  

                                      Jasny, dik! Ja “sjezdoval” jeste na 26” s veckama, a pak jsem to prestal sledovat, takze mozna mam jeste duse nekde vzadu na polici, kdyby nekdo chtel:)

                                      0 0
          • Ukrutony  

            Neni to náhodou tak, že ty obecně prezentované nižší tlaky na bezduších jdou na vrub absence rizika proražení duše o ráfek?

            Na nižší tlak si přece můžeš nafecovat i s duší, v tom přece nic nebrání. Nebo jak ještě jinak absence duše ovlivní jízdní vlastnosti? Jistě, nižší rotující hmotnost… ale je to znát v terénu?

            V tomhle ohledu to prostě nějak nechápu

            0 0
            • skaj  

              Jasne ze je – muzes foukat mene nez s dusi, protoze bys ji jinak cvakal na kazde korenove pasazi (popr. u silnice na hrane diry). A ukazalo se, ze optimum pro plaste (grip, ale i valivy odpor na silnici) je niz nez ta hranice cvakani duse. Proste ze chces mit nafoukano tak, ze cvaknes na kazdy vyjizdce nekolikrat.

              Pak samozrejme dojdes k tomu, ze koren/hrana diry narazi na rafek a ma tendenci ho nicit. A to se resi vlozkou (ne kazdy samo potrebuje). A pro poradek – ona ta vlozka dneska „umi“ spoustu dalsich veci – lepe tvaruje plast, da se na ni nouzove dojet a zabrani svleceni plaste z rafku.

              Reseni vahy u bezdusi je imho jen pozustatek dob, kdy se vseho chytli fanaticti gramhonici a zacali vsechno pocitat (tedy duse/vs vaha mlika/vs vaha plaste). Jinak je to spis takova chimera, duvod k bezdusim to neni (teda pokud sis uz neodvrtal prehazku a kliky a jinde neusporis:)

              2 0
            • mr.antik  

              určitě duše ovlivňuje i jiný věci, je tam to co bylo někde psáno u gaspiho, prostě ta stejná guma s duší líp drží tvar (což někdy může bejt žádoucí) takže se nežvejká třeba v zatáčce.

              Takže jestli Gaspi testuje Mitasky s nějakou silnější duší, může to být vlastně dost kontraproduktivní, ale tak zase – on toho napovídá…

              0 0
    • Jurawood  

      Ahoj, napíši ti kolem tannusu armour.

      Osobní zkušenost. Teď nevím přesně ale pěna má kolik středem cca 15 mm a krajem 3–5mm…

      Po roce použití s tím že v zimě jsem duši tubolito samozřejmě vypustil, tak na okraji je 0,7–1 mm a na středu 5–6 mm

      Takže celý tannus hodnotím jako vlastně už ze samotného principu podvod. Ta pěna se po půl roce rozmackne na nefunkční placičku. Taky lidi psali, začátek super a pak defekt.

      Taky kdo chtěl všechny ty vložky se daly vyreklamovat.

      Jinak rozdíl možná se to hůře odvalovalo, ale nijak že by si to ce slepem testu poznal…placebo spí­še.

      0 0
    • va-bo  

      Kousek dal je vlakno na tema „silnicni bezduse“. V rychlosti jsem to prosvistel a nerekl bych ze je to neco nemozneho nebo slepa ulice.

      0 0
      • novas752  

        No ale na silnici jspu ty bezduše zdaleka nejproblematič­tější. Fouká se vysoký tlak, skoro to nejde zaknotovat, pláště se dělají tak těsné že se to dost obtížně nasazuje… Na mtb je to dlouhodobě doladěné, pokud člověk nevymýšlí nesmysly a drží se prověřených výrobků tak je spokojený. Konev kropí, šetří vodu…

        2 0
    • headbiker  

      Zdarec,

      mám na svém endurku vepředu tubolitu a vzadu klasickou duši a defekt jsem měl všehovšudy tento rok jen jednou a to kvůli tomu, že jsem vzadu měl nízký tlak, tak jsem to cvakl o ráfek…Měl jsem možnost jít na mlíko, ale nechcu se s tím drbat nějaké knoty, mléko atd atd. Ve finále stejně vozíš duši a pumpičku i když máš mlíko a co se týče Tubolita vepředu, tak když jsem to rozbalil a viděl, tak jsem nevěřil, že to přežije jednu jízdu, ale už za sebou má nějaké traily i dost kamenité enduro úseky a je to uplně cajk:-)

      1 0
    • Orfi  

      Cau .Nemate nekdo zkušenost z dušema od činana .

      https://www.aliexpress.com/…9580533.html?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.