Tufo Speedero vs. levný silniční plášť

41 nepřečtených
  • kapo22

    Zdravím,

    mám teď nasazené Tufo Speedero 36mm na bezduších a přemýšlím, jestli se mi nějak vyplatí koupit na delší výlety po asfaltu nějaké levnější silniční pláště na druhé záplety. Např. Continental Grand Sport Race Kevlar 32mm.

    Případně mám doma ještě GravelKing SS 38mm.

    Má smysl to vůbec řešit nebo budou rozdíly minimální?

    Díky :-)

    0 0
    • Alojs01  

      Ma to smysl resit, rozdil mezi silnicnim plastem se sirkou 28mm a speederem 36 bude hodne znat. Uz jen kvuli hmotnosti kol.

      0 0
    • Aduldinho  

      Vždycky je to o nohách, ale samozřejmě, že ti to nějaký ten watt ušetří! ;-)

      0 0
    • mrozu  

      Nemá to smysl, ten rozdíl nebude stát ani za ty nový gumy, natož nový záplety. Speedera jedou po asfaltu naprosto v pohodě a pokud jedeš delší výlet bez terénu, tak je stačí přifouknout.

      1 0
    • jIrI___  

      Zkoušel jsem to a výsledek byl takový, že prohazování zápletů pro mě bylo více obtěžující než o něco pomalejší rychlost se Speedery na asfaltu :). Ten rychlostní rozdíl byl při mých průměrných rychlostech kolem 26 km/h zcela minimální, ale komfort byl na silničních pláštích výrazně horší. Samozřejmě pokud budeš mít v rámci B-F standardů průměrnou rychlost 33 km/h a více, tak ten přínos užšího pláště pocítíš více.

      0 0
    • skaj  

      Dobry silnicni plast (Schwalbe Pro One 30mm) a Speedero je na stejnych zapletech pocitove rozdil tridy. Oboji bezduse. Levnyma plastema si nekazim pozitky, takze tam posoudit nedovedu:) Tech cca 1000Kc rozdilu si vzdycky obhajim pri celkovych nakladech na kolo…

      0 0
    • kapo22  

      Mám relativně slušné záplety se Speederama na bezduších. Silniční pláště bych s duší dával na staré těžší záplety, které byly ke kolu původně.

      Nohy jsou bídné, mám prostor přemýšlet nad blbostma, tak mě napadlo to „dohnat“ silničními plášti.

      Jen jsem si asi potřeboval u BF odborníků potvrdit, že je to blbost a rozdíl bude malý nebo žádný :-)

      0 0
      • Jason Voorhees  

        To doženeš pláštěma, ale ne levnejma a o 4mm užšíma a na těžších zápletech, to fakt nepoznáš, akorát pohodlí půjde do řiti.

        2 0
      • JFtryall  

        Je to nesmysl. Pokud chces zrychlit pocitove i wattove, tak to idealne nahod na lepsi kola a plaste brat z vrcholu nabidky Conti, Vittorky atd…jinak i ty 36mm gravel plaste jsou skoda, clovek se okrada o pohodli i jistotu v zatackach. 40mm jede uplne stejne- potvrzeno laborkou. Smysluplne kombo je mit 40mm Thundero, ktere jede v podstate stejne jako Speedero a zvladne vic terenu a na silnicni kola mit vyssi profil, bezdus, karbon a top Conti 5000 TL, 30mm.

        1 0
        • milan.v  

          Jen doplnění, top Continental je 5000 S TR…

          0 0
          • JFtryall  

            Ano je, ale ta klasicka 5000 je rychla nebo rychlejsi jako ostatni spickovy plaste a ma velmi dobry najezd. S beru spis na hranici TT a zavodniho plaste a pridana hodnota je spis vaha, coz je ale vyvazeny mnohem vetsim rizikem defektu. Na normalni jezdeni to nema uplne smysl- zvlast na gravel.

            0 0
            • Dejv0  

              5000 TL se dá ještě sehnat? Mám dojem, že 5000 S TR je přímý nástupce a starší bude jen doprodej. Při koupi těhle plášťů mě teda ani nenapadlo kupovat starší model, ten plášť má být ve všem lepší a mám ho teda na normální ježdění.

              0 0
              • milan.v  

                Je to tak…

                1 0
              • JFtryall  

                Koukam no, ze uz fakt neni moc k sehnani. Nechapu. Ten plast je dobrej. Novej rozhodne nevydrzi tolik a rychlost je v podstate stejna. Je to guma idealni na zavody, ten starsi model vydrzel i dost trapeni pri treninku. Hookless nedokazu rict, kolega to vozil a nic to nedelalo.

                0 0
                • Melvin  

                  Tak nedoporučují ho konkrétně u ráfku Giant. Kde je mezi možnostmi ten 5000s a dole pak doplněno: Please note that the Continental GP5000 S TR tire is apt for use on Giant hookless WheelSystems and is a different tire from the previous generation Continental GP5000 TL tire. Please also note that as per Continental's spe­cifications on rim inner width, the Continental GP5000 S TR in size 700×25C is only apt for use on the Giant hookless road, CX and gravel WheelSystems.

                  Jinak nevím jak moc je to PR, ale píšout tam i:Rather than using a Kevlar-only bead, which can stretch over time and compromise the tire bead diameter, Giant tires feature a carbon and Kevlar composite bead that’s strong enough to avoid stretching under heavy loads. A i nový Spešl plášť na patku používá jiný materiál, který mají nazvaný jako Zylon.

                  0 0
            • Melvin  

              Někde jsem četl, že ten 5000 S TR je možné použít u hookless ráfku na rozdíl od 5000 TR, kde se to moc nedoporučuje.

              0 0
        • kapo22  

          K podobnému závěru jsem došel ale až zpětně a postupně.

          Výhodu 36mm vidím s blatníkama v zimě.

          Ale ve výsledku na to moje ježdění je to stejně asi jedno :-D

          0 0
    • Martinson  

      Vozím Speedero 36 vzadu a 40 vepředu na bezduších na obyč zápletech a pak mám silniční Tufo Comtura 4TR 28 mm na DT PR1600 taky bezduše.

      A jsem vždycky nadšenej jak jedou, když vyměním kola. Z toho že silniční letěj jako vítr a pak zase že gravelový taky nejedou špatně. Ale protože víc jezdím Speedero, tak uvažuju, že je přezuju na ty DT 1600.

      Jinak ty Comtury jsou ve 28 krásně pohodlný. Koupil jsem kvůli ceně, když jsem chtěl vyzkoušet bezduše na silnici.

      0 0
      • milan.v  

        A což teprve pláště o třídu lepší… ;o)

        https://www.bike-forum.cz/…ni-bezduse-2

        0 0
        • Martinson  

          Myslíš ty 5000? Jsou někde za rozumný prachy?

          0 0
        • PucalkovicAmina  

          5000 S TR jsou pohodlné a jedou pěkně. Cena je však nekřesťanská a defekt jistý i po přejetí lentilky.

          0 2
          • Dejv0  

            Na defekty musíš mít smůlu, celou zimu s tím jezdím skrz posypovou drť a nic se neděje.

            0 0
            • PucalkovicAmina  

              Stačí se podívat zde na hodnocení, které zachraňují lidé, kteří si S TR pletou s jeho předchůdcem. https://www.bike24.com/p2530143.html No a aby jsme se věnovali i levným plášťům tak se koukněte na hodnocení Tufa 4TR. Místní na něm nenechají niť suchou, ale většina lidí ho hodnotí pozitivně.

              0 0
              • Dejv0  

                Takže soudíš podle 35 recenzí na B24, nevím no máme to na dvou kolech a opravdu nevim, co je to defekt. Nic nebudem to tu pitvat.

                0 0
                • PucalkovicAmina  

                  Nesoudím dle recenzí, jen říkám, že nejsem sám, kdo měl pláště po pár vyjížďkách jak řešeto. A zrovna na běhounu kde je údajně Vectran breaker. Mimochodem jak 4TR, tak 5000 S TR jsem jezdil (jezdím) a zkušenosti mám i s Thundero/Spe­edero. 5000 S TR už bych si ale asi znovu nekoupil, Tufa můžu doporučit.

                  0 0
          • milan.v  

            Nechci tu zbytečně diskutovat o top silničních bezduších ve vlákně k Tufu a levných silničních pláštích, přijde mi to trochu mimo téma…

            Výše je odkaz na to dlouhé a informativně velmi obsažné vlákno k bezduším, tam už k nim také bylo napsáno hodně…

            0 0
    • Michal1985  

      Řeším podobný problém, přes zimu jezdím Gravel jako „zimák“ , jezdím s ním jen po silnici a mam tam nasazené Challenge Strada 30. Na jaře s tím budu jezdit i nějaké polňačky a lesní cesty, ale silnice a lesních asfaltek bude pořád převaha a chtěl bych tam dát nějaké se vzrorkem 35 nebo 36mm a přemýšlím jestli něco jako Panaracer Gravelking SS nebo právě Speedera by mě splnilo plnohodnotně obě funkce nebo to bude vždycky velkej kompromis a stojí za to pláště přehodit. Časem až koupím lepší kola na silničku tak na současná hodím ty Strady jako druhej pár k oběma kolům a bude po problému, ale to ještě potrvá.

      0 0
      • Jáchym 1  

        Ty Panaracery mají velmi jemný vzorek,ale hlavně moc,,nejedou,,

        Za to mají velký nájezd.Speedera frčí citelně líp.

        1 0
        • jerrymouse  

          Jo Panaracery SS nemají proti SK prakticky smysl. Na ničem pořádně nedrží a jedou úplně stejně.

          0 0
        • Michal1985  

          Ok, děkuji, rozhodování ulehčeno, Panaracery vyřazeny :-)

          0 0
    • VojtaRC  

      Zdravím, našla by se tady dobrá duše, která by mi na kole změřila reálnou šířku pláště Tufo Speedero 700×36? Případně přihodit i rozměr ráfku? Četl jsem tady na foru, že jsou tyhle pláště o dost širší, než je udávaný rozměr. Díky

      1 0
      • Wilhelm  

        jezdí je žena, Mavic Ksyrium, vnitřní 19 mm, Speedero 700×36 přesně 36 mm, ježděno jako bezduše, druhá seźona, bez defektu a témeř bez opotřebení …

        1 0
      • jIrI___  

        Na 25 mm širokém ráfku jsem naměřil 37,8 mm, duše.

        1 0
      • kubad  

        na 23mm ráfku cca 37mm – bezduše

        1 0
      • daymaker  

        36 jsou reálně 38. Záleží na ráfku. +/-

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.