Vypadá to, že jsem se trochu přehmát s novými koly.. Vision Trimax T30, mají 32 mm vysoké a jen 17 mm široké „aero“ alu ráfky, plochý alu výplet..Ve srovnání se staršími Mavic Ksyrium Equipe je výplet volnější, dráty tenší.. Mavicy měly ocelové ploché dráty.. Visiony jsou bočně tužší i když jsou o dost lehčí a výplet působí méně robustně, i když u těch Ksýrek jsem měl možná už malinko povolený výplet..
Vzal jsem Visiony poprvé na horší asfalt (rozbité záplatované okresky, hrubý asfalt, zvlněný asfalt ve sjezdech) a i s plášti Challenge Strada open 25 mm je to dost utrpení, jako bych byl zpátky na starých obyč. 23 pláštích, skáče to a když vymetu díru je to rána jako prase.. na Ksýrkách to skoro vše vyžehlilo..
Když jsem poprvé přezul na ty Strady, tak jsem byl z pohodlí a přilnavosti i na rozbitém asfaltu nadšen (ve srovnání s 23 mm Schwalbe Stelvio), ale evidentně na to měly vliv i ty Mavicy – které jsou jinak považovány za spíše tužší kola, nebo ne?
Je to u každého modelu a výrobce jinak, nebo lze říct, že trochu vyšší „aero“ alu ráfky jsou vždy více svisle tuhé a tím tvrdší na nerovnostech než ráfky s čtyřhraným průřezem? Má na tenhle druh tuhosti (žehlení terénu) vliv výplet (materiál, tuhost)?
Co třeba srovnání nižších řad Mavic Aksium/Ksyrium, potažmo FuRa 3 (klasické ráfky) vs. FuRa Quattro (které jsou podobné jako ty Visiony, aero, jen o kousek vyšší a mají robustnější výplet).. vozil to někdo na stejném kole se stejným obutím a může srovnat?