• Imroman

    Ahoj, rad by som vedel vase nazory na tuhost zapletanych kolies oproti klasike. Niekde som cital ze to je aj 50 percent v prospech zapletanych.A ci tu tuhost poznam v praxi…teda ze pojdem rychlejsie a pod. Alebo je lepsie mat lahsie a menej „tuhe“ kolesa (napr. 1800g par) alebo tahsie a tuhsie (mavic crossride 06 napr., 1970g par).

    0 0
    • MlokCZ  

      Nejsem zrovnat znalec přes zapletený kola ale crossridy oproti klasice trochu srovnat můžu, obojí jsem jezdil minimálně rok.

      Crossridy mi přijdou ve směru otáčení o něco tužší a že o něco lépe jedou (což bude dáno také plochými dráty a jejich menším počtem).

      Na druhou stranu u klasiky mi přijde, že má větší boční tuhost (což bude dané zase tím samým a to menším počtem plochých drátů u crossridů) a tím o chlup lépe vede stopu.

      A pak bych řek, že crossridy toho poměrně dost vydrží, což mě mile překvapilo. Po tom co jsem s nima proved při mém pádu před dvěma měsíci, tak po návratu z nemocnice, když jsem je viděl, tak jsem myslel, že budou třeba nový. No a v servisu je jen úplně rozpletli, zjistili, že ráfek je ok, zpět zapletli a jsou zas jak nový.

      Ovšem nezdá se mi, že by ty popsaný rozdíly byly nějak moc velké, takže jsem byl spokojenej jak s crossridy, tak s klasikou.

      0 0
    • kubad  

      Záleží jak to chceš srovnávat. dájí se udělat „klasické kola“ které budou lepší než zapletené sety, a může to být i naopak. Je to otázka ceny. Samozřejmě se dají udělat lepší "klasické kola než Crossride s lepší váhou, ale budou dražší. Takže je to zase jen otázka pěněz, ale za to co Crossride stojí, těžko něco výrazně lepšího nového pořídíš.

      0 0
      • Imroman  

        Daju sa podla teba poskladat lahsie (alebo lepsie) kolesa ako crossridy za, co ja viem, 4500 Kc??

        0 0
        • kubad  

          V podstatě dají třeba kombinace: Náboje XT, ráfky Mavic X317, Dráty DT-Swiss SuperComp. Váha cca 1700g – materiál cca 4000 Kč. Výběr je jen na tobě.

          0 0
          • Imroman  

            a ty by si co zvolil..tu kombinaciu co si napisal alebo radsej tie crossridy?

            0 0
            • kubad  

              Já :-)) ani jednu. Konusy(Shimano) nemám rad. Crossride – za to co se teď dají sehnat je to dobrý kup.

              0 0
              • Imroman  

                Ja sa neviem stale rozhodnut. Chcem ich totiz (tie crossride) iba na V-brake…

                0 0
                • kubad  

                  Tak počkej na modely 2007 – tam už jsou zvlášť na V a na kotouče. Ale cena bude asi trochu vyšší.

                  0 0
        • Pi†el  

          na www.kupkolo.cz je maj tusim za 3,7k kc…

          0 0
    • Trojci  

      Hele, já sem teď četl test v německým BIKE magazínu – tam srovnávali asi 6 zapltených a vypletených kol a ty zapletený (hlavně Mavic) dopadnul poměrně špatně – blbá boční tuhost, cena..

      Tuším, že to vyhráli nějaký Ritchey Girder.. ale už si to fakt moc nepamatuju..

      0 0
    • sportovni_biker  

      Mně u těch Crossridů vadí, že nedělají i s nábou na CenterLock systém, třeba Crosslandy se dělají na obě verze. Ale jinak už na ně taky šetřím :-)

      0 0
    • multib  

      Můžete mi, troubovi, vysvětlit, jaký je rozdíl mezi zapletenými a vypletenými koly?????

      0 0
      • Sidney  

        v názvu :-))

        0 0
        • multib  

          To asi ne, když tento thread je o srovnávání těchto kol! Cituji: //Precteno Trojci (07.10.2006 19:08:43) 213.192.0.xxx 2×> tuhost zapletanych kolies (^ odpověď na 1× ^) Hele, já sem teď četl test v německým BIKE magazínu – tam srovnávali asi 6 zapltených a vypletených kol....... //

          0 0
          • Trojci  

            Hele, vo mě se nevotírej – rozumíš?

            0 0
          • kubad  

            Je to myšleno takhle: zapletené kola – kompletní sestava od výrobce(třeba Mavic Crossmax) klasika,vypletené kola – sestava jak si ji navolíš náboje, ráfky,dráty a necháš zkompletovat. Doufám,že to co sem napsal je k pochopení.

            0 0
            • multib  

              Jj. díky, je to 1., co mne napadlo, akorát jsem nechápal, proč srovnáváte hotová kola s vyplétanými, když ve výsledku by to mělo být stejné, dle použitých komponent. A taky se tu srovnávají: MlokCZ Muž (08.10.2006 11:22:14) Já jsem Crossmaxy zkoušel a přišli mi oproti Crossridům téměř stejný.
              Vidím téma postavené tak, zda so oplatí kola (nechat) vyplést, nebo koupit hotové. (Díky za objasnění.)

              0 0
              • MlokCZ  

                Ano, téma je především srovnání hotových kompletů jako Crossridy se sestavenými koly z dílů. Ale tím příspěvkem co jsi uvedl, jsem chtěl zdůraznit, že rozdíl mezi Crossridy a klasikou za podobnou cenu (třeba XT nába, DT dráty a nějaký mavic ráfek) mi přijde v chování mnohem větší než rozdíl mezi zapletenými koly, které jsou cenově 5× dražší.

                0 0
              • kubad  

                Hotová kola se dělají z komponentů které se většinou nedají zvlášť koupit! A téme nebylo Vidím téma postavené tak, zda so oplatí kola (nechat) vyplést, nebo koupit hotové. Ale jestli za cca 4500 hotové kola Crossride nebo nechat zaplést. Podstatná tam byla ta cena.

                0 0
                • multib  

                  Jj, tak jsem to pochopil, ale nejasně napsal. Ono skoro vždy jde o srovnávání v cenové rovině.

                  0 0
      • Peslezedirou  

        Zapletený vozím, vypletený jsem měl jednou, to mi vlezl klacek do předního kola…

        0 0
    • enjoy  

      jak klasiku,tak crossride,tak crossmax jezdim ale bohuzel na ruznych kolech,takze ti muzu jenom rict,ze jsem vubec zadny rozdil nepoznal:-)

      0 0
      • Imroman  

        A ako si spokojny c crossridami? Dal by si ich aj keby si jazdil iba V-brake?

        0 0
        • enjoy  

          ja spokojeny jsem.jak jenom se da s kolama za necely 4 tisice byt.byl jsem ale i svedkem toho,jak jedna mistni slecna nedoskocila obrubnik a nejenom ze pichla,ale i udelala na crossridu solidni osmu.a nevypadalo to az tak strasne:-)

          0 0
          • multib  

            Kdyby je měla nahuštěné, nepíchla by a ani osma nemusela být! Takhle to byl tvrdý náraz kov/beton.

            0 0
            • enjoy  

              no podhusteno si myslim urcite nemela:-)

              0 0
              • Imroman  

                Mi nehovor ze dievca s nahustenymi pneumatikami spravila osmu..to musela byt riadna supa. To sa mi este nikdy nestalo..a to mam cca 90 kg.

                0 0
                • enjoy  

                  no prave.dopadla jenom tak trosicku na obrubnik:-) nebyl jsem u toho zrovna sam:-)

                  0 0
                • McBlacky  

                  hele potvrzuju. Nechci ji ted urazit a napsat kolik si myslím že váží, ale rozhodně i proti vychrtlým chrtům málo… docela mě to překvapilo. Pod 30psi v 2,25RR neměla…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To mě taky opravdu dost překvapuje. V porovnání s tím bych čekal, že to co jsem předved při mém pádu s crossridy já, tak by musely být úplně na šrot. A měl jsem zadní RR 2,25 na 35psi, přední NN 2,25 na 30psi, rychlost cca 50km/h. Nejdřív jedna velká díra (cca 20–30cm hluboká a cca necelý metr dlouhá s poměrně prudkým výjezdovou hranou), pak druhá díra podobná a možná s ještě prudčí výjezdovou hranou – do té už jsem se zapíchnul předním kolem a i přesto, že jsem byl za sedlem jsem letěl přes řídítka. Tzn. přímý náraz na přední kolo. Obě kolo osma, ale ne až tak brutální. Obě se volně ještě točila a nedrhla o vidlici nebo o rám. Po znovupřepletení stejnými dráty co tam byly jsou úplně ok (ráfky nebyly po sundání drátů ohlé).

                    0 0
                    • McBlacky  

                      já z toho byl doopravdy překvapenej, už jsem toho viděl dost ale tohle jsem nečekal. Myslím že se po zajetí povolil výplet, pak se to může stát snadno. zase na druhou stranu hranka do který to poslala je hodně ostrá, je to skoro 90stupnů s nezaoblenou hranou, takže to projde na ráfek jako nic, rychlost tak17km/h když to přiklepneš celou vahou…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        S hrankou souhlas, projde snadněji. Ale já k podobné hrance taky neměl daleko v té druhé díře, kdyby byla oblejší, tak jsem tu díru projel.

                        No jo, už vim, že jsem měl za každou cenu se vyhnout najetí předním kolem i když jsem byl za sedlem. Jenže situace byla složitá, kdybych díry skákal, tak skočím téměř rovnou do té následující (byly pravidelně za sebou) a mezi nimi šotolina, kde jsem toho moc ubrzdit prudce nemoh a sklon hodně prudký, takže se to pořád víc rozjíždělo. A na tu rychlost mě nalákal předtím pěkný asfalt, kterým to začalo a bylo vidět daleko dopředu, že je cesta rovná. Základ byl, že jsem to neměl ani na tom asfaltu tak pustit.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ale taky dost pomohla vidlice, která šla téměř nebo možná úplně na doraz, což se mi nikdy jindy nepovedlo.

                          0 0
              • olkycc  

                Jak tedy pichla?? Dopadla na hranu oobrubniku a prosekla rafkem dusi! Jine vysvetlni nemam. Ja kdyz pri vaze 75 kg skocim v 50km/h cca 5 – 10 m na rafcich Campa Atlanta 96/spice DT radial, kolo se ani nepohne! Pravda, neskacu na hranu obrubniku, ale pri me vyssi vaze a jeste znacnemu pretizeni je to srovnatelne. Navic jedu vsude naplno, pres koleje, kostky, diry a nepamatuji, ktery rok jsem centroval (zda vubec). ? Takze kolo te holky bylo podhustene a nejspis uvolnene spice, protoze na nem jezdi casto jeji starsi bracha, co tomu nerozumi. (Sherlock hadr!)

                0 0
                • enjoy  

                  chapu.ono nekdy neni jednoduchy pronasledovat ten tvuj kamion nebo nakladak.. nebo ktera to zrovna byla halucinace.to musis casto i skakat na silnicce 10 metru pres chodniky!

                  0 0
                  • olkycc  

                    Nechapes a nectes pozorne! O chodniku jsem psal, ze na patniky neskacu, ale skacu pres koleje, pane doktore! Tak si to preber!

                    0 0
                    • enjoy  

                      jezkovi voci!:-O

                      0 0
                    • McBlacky  

                      jasně 10metrů na silničce… doktora bys potřeboval ty :)

                      0 0
                      • multib  

                        Dobrá, bylo to 8..

                        0 0
                      • Gorgov  

                        hele zase jako pokud jedeš 50, stačí ti na to abys skočil 10 metrů bejt ve vzduchu cca 0,7 sekundy, což si myslim neni zas takovej problém. V tomhlebych teda s olkycem souhlasil

                        0 0
                        • filipes  

                          hmm, v 50ce se vyborne skace, hlavne flat dopad musi byt na silnicce fakt pozitek…

                          0 0
                        • multib  

                          Tam jezdím dobře 60 – 65 a silničáři (profíci) skáčou všechny překážky, záleží na její velikosti a rychlosti.

                          0 0
                        • McBlacky  

                          se prober, my řekni kdy jsi skočil 10m na biku? To dá v čechách fakt jen pár lidí, ono to je ***** dálka ve skutečnosti… a na silničce to těžko

                          0 0
                          • Bebe  

                            Sice s Olkyčem většinou nesouhlasím a proto ani nereaguju, ale v tomhle se myslím docela blíží pravdě. Na silnici jsem pár let závodil a vím, že třeba koleje (jedny, né nádraží…) nebo větší díru, které si všimneš na poslední chvíli, není zas tak těžký přeskočit, když máš dostatečnou rychlost… Ale kolik na silničce jde skočit si netroufnu tvrdit, myslím max 5m

                            0 0
                            • McBlacky  

                              o 5ti už jsem ochoten se dohadovat, i tak to na silničce je fakt daleko. By bylo zajímavý kdyby sem někdo kdo skáče napsal jak rychle se musí rozjet na 10m dvoják jestli to vůbec někdo dává z rozjezdu z roviny :)

                              ono se v reálu zdá že letíš daleko, ale když ti to nekdo změří tak nic moc. Sám vím že z hrany cca 40–50cm rozjetej ke 30km/h když to moc nezvedám tak letím tak 3–4 metry (hrana-dopad zadního) nevim kolik bych musel jet abych letěl 10m, natož to skočit z odrazu ze silnice :)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Na silničce neskáču, protože se bojim, takže tam nedokážu posoudit jak moc se dá skočit, ale možná taky dost. Na biku se mi už pár dost dlouhých skoků povedlo. Ne že bych byl nějaký skokan a dobrý technik, ale spíš omylem. Vždy k tomu stačí větší rychlost.

                                To třeba stačí jet z Poledníku dolu do Prášil, jsou tam takový ty malý odvodňovací kanálky, v té prudké části zapuštěné, takže se skákat ani vůbec nemusí (skákat se musí pouze v horní části na začátku, kde nejsou zapuštěné). Někdy je tam skáču, někdy jen přejíždím (už jsem to jel dolu dostkrát) a když byla zrovna volná cesta bez pěšáků a jelo se tam k 60-tce a pak jsem to zvednul trošku víc než jsem chtěl, tak jsem jen čuměl jak jsem letěl daleko (a při mojich ne zrovna nejlepších skocích už to byl i boj s dopadem potom). A hned to mohlo být klidně k 10 metrum (jak je to prudký tak to ještě délku skoku prodlužuje).

                                0 0
                                • hanz  

                                  jezdím dh, vím co je 10m bejt ve vzduchu…zapoměnte všichni na svoje sny o 10-ti metrových skocích z bunnyhopu…a silnička?..mu­haha..není problem přeskočit díru nebo přejezd ale udělej si 10 metrových kroků a pak se koukni co je to za macka skok.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Taky jsem nepsal, že to bylo jistě 10 m. Já tam nebyl s metrem a neměřil to. Když je ale nějakou dh trať, tak tam nikdy nemáš takové podmínky jaké jsem popsal. Velká rychlost, široká rovná cesta s krásným povrchem a současně velký sklon, tam stačí se lehce odrazit a letí to daleko. Když to vemu na čas, tak při 60 km/h je třeba být ve vzduchu 0,6s na 10m, což není až tak příliš přeci.

                                    Nebudu se samozřejmě hádat, jestli to bylo 10 m, protože klidně to mohlo být i o dost méně.

                                    Když si to naměřim na rovině, tak je to samozřejmě hrozně moc těch 10m a v menší rychlosti (30–40km/h) neskočim na rovině možná ani 3m. Ale v tom prudkém sjezdu vždy koukám jak daleko doletim i s malým odrazem.

                                    0 0
                                    • hanz  

                                      nemyslel jsem to přímo na tebe i když jsem se za tebe zařadil, znám lidi jak jezdej, spousta lidí se tu chvástá jak je jednoduchý v 60-ti skočit x metrů ale když je pak vidíš na kole tak zjistíš že od 50-ti vejš radši kanál přejedou než by změnili smě jízdy…prostě se bojí…další věc je že odrazit se v 60-ti je taky umění, neznamená že když se odrazíš vpohodě ve 20-ti že to zvládneš i v 60-ti. To je jak s těma endurama, když tu někdo chce poradit enduro tak napíše že dropy tak max do dvou metrů prostě taková normálka…muhaha, dvoumetrovej drop mam staženou prdel i na 100% dh biku a to nemluvím o tom že se na to kolikrát radši vyseru. Nemyslím to nijak osobně ale je to tak…samozřejmě že to že sebe srovnávám s ostatníma taky nic neznamená…takovej dddandy je mnohem větší maser.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        S tim odrazem v rychlosti máš pravdu. Do 40 nemám žádný problém (ale zase je to jen pro podobné lehké cesty, v těžším terénu jsem rád, že jedu a většinou mám mnohem nižší rychlost). Když tam jedu přes 50, tak se taky bojim už odrážet a dělam to jen sem tam a jen tak decentě. Ten popsaný skok byl muj omyl, když jsem se špatně při té rychlosti odrazil a taky jsem pak málem neustál dopad.

                                        Jinak s dropy osobně žádný problém s přeháněním nemám, moje dropy jsou vždy maximálně ze skoků přes něco za jízdy, takže nehrozí výškově ani 0,5 metru. Na přehánění dropů jsou tu jiní experti.

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Jinak mě šlo v tom příkladu o jedinou věc a to, že když už někdo v té větší rychlosti v prudčím sjezdu jen malinku odlepí kolo od země, že i tak letí poměrně daleko a mnohem dál než by čekal.

                                        0 0
                                      • Peslezedirou  

                                        Rozumný názor :) Mám jeden oblíbený skok (Přední Kopanina – s.v.Julia) ze silnice na šotolinovou cestu (rozdíl v urovni silnice a cesty je cca 70 cm), fakt masakr rozjedu se cca 40km/h a šup letím, hrozná výška, letím vzduchem snad věčnost, masakr! :) Pak jsem se viděl na kameře a musel jsem se smát. Vzdálenost od hrany kde se odrážím a kde přistávám byla cca 2 metry? Ale za řídítkama pocit, jak když letím těch dest metrů :)) Hroznej masakr tohleto )

                                        0 0
                                      • mastihuba  

                                        existuje někde slovníček pojmů? podle mne ddvoumetrovej drop je todle. viz. obr.

                                        0 0
                                        • mastihuba  

                                          tak znova

                                          0 0
                                          • filipes  

                                            tak to je fakt krutej dopad :-)))

                                            0 0
                                          • multib  

                                            Takže když teď vím, co je „dvoják“, tak mohu říct, že to mohl být i kdyby to bylo do dálky „jen“ 8 m a dá se to skočit mnohem lépe, než v terénu, protože na silnici se povrch svažuje plynule a moho se odrazit téměř odkudkoliv, kdežto v terénu musím najít správné místo!
                                            Schválně spočítejte, jaké stoupání musí být na 8 m skok s převýšením 2 m. Nejspíš ani 10 stupňů, spíš méně (hádám).

                                            0 0
                                      • mechanik  

                                        Obdivuju skokany a tebe hanzi ještě víc, že přiznáš tu „staženou prdel“ Já jednou těch 10 asi dal a byl z toho zlomený obratel, k… naražené rameno a těžký otřes mozku :-P a od té doby mám před sebemenším skokem tu prdel k… staženou.

                                        0 0
                                      • Pebe  

                                        tak jsem si včera zkusil na silničce v 50km/h povyskočit, jestli to dalo půl metru, tak je to moc a byl jsem rád, že jsem to ustál…a už to zkoušet radši nebudu :-)

                                        0 0
                                    • Gorgov  

                                      tak souhlas.

                                      0 0
                                    • o.ndra3  

                                      0,6 sekundy je sakra hodně. Jestli si to dobře pamatuju, tak při volném pádu platí h = 1/2 gt2, tedy asi 1,8 m. Ta silnice by musela mít sklon jak lyžařský můstek, nebo by bylo potřeba to kolo pořádně potáhnout.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Tak ten sklon by nemusel být až tak extrémní. Jak jsem popisoval výše ten sjezd z Poledníku, tak ten má v těch nejprudších místech odhadem určitě kolem 20%. Pokud se při 60km/h odrazíš na takovém sklonu, tak abys po odrazu měl vodorovný směr, tak těch 10 doletíš. Problém bude v tom, že to bude muset být asi hodně velký odraz, aby při takovém sklonu po odrazu kolo pokračovala vodorovným směrem. Jinak těch 10m je opravdu přehnaných, to jsem v odhadu vzdálenosti dost přehnal.

                                        0 0
                                  • McBlacky  

                                    konečně to někdo vidí jako já :)

                                    0 0
                                  • multib  

                                    Je to sakra rozdíl, DH a silnice! Zvedat 15 kg a víc, na pružinách, které odraz zbrzdí s nejistým místem dopadu…

                                    0 0
                                    • Bebe  

                                      S tímhle souhlasím

                                      0 0
                                    • Manas  

                                      To teda je, ti muzu rovnou rict, ze na sjezdaku dam podstatne vetsi bunnyhop nez na silnici.

                                      0 0
                                    • McBlacky  

                                      ale zase si nemusíš dělat starosti s dopadem…

                                      0 0
                                    • hanz  

                                      na dh biku je to o moc jednoduší, protože ti na něm netrčí sedlo do nebe takže ti nehrozí kastrace, díky tomu taky se můžeš víc prohnout v kolenech a odrazit, na dh biku taky neležíš na rukách jak kdybys dělal kliky takže další mínus…nehledě nato že pružiny nic nebrzdí, když se naučíš skákat na fullovi tak zjistíš že je to jednoduší jak na ht. Mam silničku, enduro fulla a sjezdáka, také jsem štastným bývalím majitelem několika htček na xc aj na dj a 4× takže si dovoluji pochybovat o tvé způsobilosti todle zhodnotit.

                                      0 0
                              • multib  

                                Jestli někdo práší, tak jsi to ty! Demagogicky mi vkládáš do úst, co jsem neřekl a argumentuješ Tebou vymyšlenými fakty!!
                                „dvoják“ – o něm jsem nepsal, ani nevím, co to je!
                                „na 10m dvoják jestli to vůbec někdo dává z rozjezdu z roviny“ – Já nepsal ani o rozjezdu, ani o rovině, to sis vymyslel TY!!!
                                „nevim kolik bych musel jet abych letěl…“ – když, nevíš, tak nic netvrď, napřed si to zjisti!!!

                                0 0
                            • yetti  

                              Je to pi.ovina, na ziletce mam neco najeto a vic nez jedny koleje jsem nikdy nikoho skocit nevidel a to muzou bejt tak 2m. Byl bych taky ochotnej uverit, ze nejakej machr, kdyz se na to soustredi a da do toho vsechno a bude riskovat zivot, ze by mohl tech 5m teoreticky, ale hodne teoreticky skocit.

                              0 0
                            • McBlacky  

                              jentak mimochodem koleje maj rozchod 1,435 takže 5 metrů by byly troje koleje a kousek – pochybuju že je hodně lidí co skáčou dvoje…

                              já se nechci hádat, jen mě vytočilo že někdo skáče 10 na silničce když já dám horkotěžko půlku na bajku :)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Ale u těch kolejí je problém v tom, že se přes ně jede většinou moc pomalu. Kde jsou koleje, které by se dali skákat v 60-tce. Tim ovšem netvrdím, že to na silničce jde, jak jsem psal výše, neskáču na ní raději vůbec a poctivě přibržďuju.

                                0 0
                                • multib  

                                  Kolejí se dá v 60 km/h skákat spousta. Namátkou třeba cca 5 km před Bruntálem od Andělské Hory… Určitě je i v Praze (Brně) plno kolejí (tram) pod kopcem.

                                  0 0
                              • multib  

                                V tom je právě rozdíl, že Ty „dáš horkotěžko půlku na bajku“, kdežto na silničce je to mnohem snažší, protože se odrazím z kteréhokoliv místa a hlavně zvedám mnohem menší váhu, možná i poloviční!! Taky jsem lehčí, než Ty.

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  hele zabal to… pošli mi video, mail mám v profilu. Stačí mi když dáštěch slabejch 5 metrů, který já nedávám. Jinak jsi kecka a velká. bez odrazu to totiž nejde – z výskoku, na silnici bunny nedáš navíc v tý rychlosti. Takže jak vysoko to reálně zvedneš 20–30cm a budeš rád. S takovým výskokem polet 5 metrů – cha cha

                                  0 0
                                  • Pebe  

                                    navíc si myslím, že jestli je lehčí než ty, tak už nemá dost síly v 50km/h zvednout ani tu silničku :-D

                                    0 0
                              • la-da  

                                jentak mimochodem koleje maj rozchod 1,435 takže 5 metrů by byly troje koleje a kousek jen tak pro poradek,koleje se zpravidla nedelaji tak ze by dvojkolejna trat mela jednu kolejnici spolecnou,takze do peti metru troje koleje nenaskladas ani nahodou.Odhaduju ze dvojkolejna trat s prilehlejma hrbolama by tech zhruba 5m mohla mit.Jinak jsem taky nikoho nevidel skakat dvoje koleje,ale zas tak casto se mezi silnicnima zavodnikama nevyskytuju aby to melo nejakou vypovidaci hodnotu :-)

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  šel jsem se mrknout a máš pravdu :) příště až pojeduna silničku, což bude ale nejspíš až na jaře tak beru metr :)

                                  0 0
                          • Gorgov  

                            sem vzhuru, v pohodě, nebudu se s nikym hadat jestli olkyc skocil 10, 8 nebo sand jen 5 metrů je mi to jedno, ale stojim si za tim co sem napsal vyse.

                            0 0
                          • Bebe  

                            Ještě mě tak napadá, skok na biku a na silničce se opravu nedá srovnávát, protože když skáčeš na biku je to ve většině případů opravdu jen tehdy když chceš a ještě navíc za pomocí nějakýho „zvedáku“. Na silničce většinou skáčeš na poslední chvíli, prostě když musíš… jinak souhlasím s tím co je napsáno níže, pochybuju, že někdo skočí v pohodě dvoje koleje ( 2× 1,5m plus nějaká mezera…)

                            0 0
                            • multib  

                              „Na silničce většinou skáčeš na poslední chvíli, prostě když musíš…“ – Mluvíš za sebe! Já skáču, když to potřebuji a připravuji se nato dopředu a s každým skokem vylepšuji techniku, trénuji…prostě nespadám pod Tvůj obrat „většinou“, asi budu menšina (:o))
                              „..pochybuju, že někdo skočí v pohodě dvoje koleje..“ – pochybovat máš právo, ale ujišťuji Tě, že já dvoje šíny skočím (taky záleží na okolnostech).

                              0 0
                              • Bebe  

                                JJ, špatně jsem to napsal, samozřejmě píši za sebe… S borcem který spal s reprošema se nemůžu rovnat :)

                                0 0
                                • Pebe  

                                  vsadim se, že olkyc to v pohodě skočí i se šraňkama dole :-D

                                  0 0
                                  • TomasN  

                                    Toz taky bych si tipnul. Vy tu jeste nevite ze na Olkyce nemame???

                                    0 0
                              • zirecek  

                                Uděláme rozhodčí soud, sejdeme se na uvedeném přejezdu, uděláme tribuny, vyvěsíme transparenty, roztočíme sirény, ty do toho dupneš a ukážeš se, což? :-)).

                                0 0
                          • multib  

                            Na silničce vždy spíš, než někde v terénu, kde se nejde ani rozjet, možná na rampě..

                            0 0
                          • multib  

                            Na silničce vždy spíš, než někde v terénu, kde se nejde ani rozjet, možná na rampě..

                            0 0
                            • Manas  

                              Nesmysl, skacu pres veci, ktery se mi nelibej, padly kmeny mensich stromu, louze, rygoly. Na silnici to vubec nedelam, protoze misto na praci s kolem je asi 100× mensi, nemluve o tom ze to je rana pro to kolo.

                              0 0
    • LUKAS  

      Ja jezdil drive Mavic Crossroc disc, ted cca 2 mesice mam Crossmaxy XL, hned po vymene je rozdil poznat, a to dost…Crossmaxy jsou podstatne tvrsi, tuzsi do stran a o „neco“ lehci (cca 100g na kolo). Zkousel jsem to na stejnem kole se stejnymi plasti… Po case si ale na „lepsi“ pochopitelne zvyknes a uz ti to ani neprijde :-)

      0 0
      • kesu  

        noo pred pul rokem se udelal stejnou zmenu a ty kola mi prijdou uplne stejny,jako jedinej rozdil je 120g vahy jinak nic.Ale vetsi jistotu pri rizeni sem pocitil kdyz sem presel na krosroky z normalnich kol…

        0 0
        • MlokCZ  

          Podobná zkušenost. Já jsem Crossmaxy zkoušel chvíli (ale není to tak objektivní, když jsem je nejezdil delší dobu) a přišli mi oproti Crossridům téměř stejný. Za ty prachy navíc co stojí by mě rozhodně nestály.

          0 0
    • Meesha  

      no musel sem ted nachvili vymenit predni Crossmax SL za Rolf Dolomite nebo LX-neco-Mavic 317 a dost me prekvapilo jak byl znat rozdil. Hlavne v porovnani s tema skladanejma kolama. Jizda v asfaltovym kopci ze sedla se zamcenou vidli a nejdriv sem se divil, jestli nemam mekky kolo ale nic…

      0 0
      • Honza z H  

        No já si myslím, že je to hlavně o váze. Tu pevnost dost ovlivňuje kvalita výpletu. Dobře vycentrovaný a tvrdší výplet je základ. Někdo nasadí nové crosmaxy a objeví ameriku, a přitom by stačilo dotahnout výplet a promazat náboj.

        0 0
    • Jirikus  

      Trochu jsem to tady četl a jak je tady „dobrým“ zvykem, debata o tuhosti kol se pomalounku dostala k debatě, jestli někdo skočí nebo neskočí 10 m na kole. Já zatím jezdil pouze klasiku a asi to tak vypadá, dlouho u ní zůstanu. Na kvalitní zapletená kola nemám a ty levná jsou moc těžká a podle mně nemůžou být moc kvalitní (proč by potom mavic dělal sety za víc než 15 000, když by stačil a kvalitou se vyrovnal set za 4 000). Co se týče tuhosti, nemůžu sloužit, přecejenom na MTB moc nespurtuju a kdyby jo, tak 2,1 pláště a odpružená vidle mi i při nejlepší vůli nedovolí poznat, jestli jsou nebo nejsou kola dost tuhá. Pro mně je hlavní kvalita kola a servisovatelnost a to mi zatím může splnit pouze klasika.

      0 0
      • Manas  

        Ja si myslim, ze spis u tech zapletenych kol vede vaha oproti klasice. Jinak v tom prilis rozdilu nevidim.

        0 0
    • Trojci  

      Tak dneska jsem poprvé nasadil a otestoval Crossridy.

      Srovnávat je můžu bohužel jenom s vyplítanýma kolama na nábě Novatec (36) nebo s Deorkem (32).

      Crossridy:

      • báječné zpracování
      • výjimečnej look – spousta nálepek
      • nápis „made in France“ – nevím kdo říkal že jsou „made in Rumania“ :-))
      • báječně odvalujou (ořech má odpor celkem přijatelnej)
      • výplet „nepraská“ ani nedělá jiný divný zvuky
      • boční tuhost (zkoušeno ve spurtu se zamčenou vidlí) je oproti Novatecům 36 dost mizerná – ráfek se hlavně vychyluje doleva, což způsobuje excentrickej výplet. Je zhruba stejná jako blbě vypletený Deorko 32.
      • svislá tuhost je výborná
      • kola blbě tlumí vibrace

      Suma sumárum.. nezdá se mi, že by to bylo na nějakej Freeride nebo drsný ježdění. Ale to se koneckonců brzo dozvím :)

      0 0
      • Tomcat_1  

        Rikal jsem to treba ja, napis Made in Romania tam je. Coz ale, jak se zda, se na kvalite moc nepodepsalo. Zatim drzej fajn.

        0 0
      • djano  

        Rumunske…

        0 0
        • kungpao  

          Ja mám Made in France… :-) IMHO neviem čo máte furt s tou bočnou tuhosťou, podľa mňa je to v norme. Mám ich 2 dni, zatiaľ iba 60 km, ale v ťažkom teréne a zatiaľ chvalabohu nič… Dizajnovo paráda…

          0 0
        • Trojci  

          No jo :o)) to má někdo štěstí..

          0 0
          • Trojci  

            Jo, ta tuhost je podle mě dostačující tak pro někoho, kdo má 80 kg i s bajkem.

            A po 2. tripu budu muset docentrovávat.

            Jinak se úplně ztotožňuju se stanoviskem německýho Bike, kterej Crossridy označil za kola vhodná pro „nenáročné výlety“.

            0 0
    • Imroman  

      no..tak som sa nakoniec rozhodol ze si dam klasicke kolesa na nabojoch Xt a rakfkoch mavic 717 .Ale este sa neviem rozhodnut aky vyplet..oplati sa dat za zoslabovany (napr. Dt revolution)? Alebo radsej normal (Dt competition). Niekto vravi ze tie zoslabovane su makke (ale zase lahke) a ze je to naprd..Tak poradte :)

      0 0
      • sportovni_biker  

        A to se dostaneč na cca jakou cenu s takovým výběrem?

        0 0
        • Imroman  

          no…za material bez vypletu je to cca 3800 Kc + vyplet + praca (nejakych 300 Kc). Je to viac ako crossridy ale zase nie az tak velmi.

          0 0
          • Trojci  

            Na véčka dobrá volba. Na véčka bych si Crossridy v životě nekoupil.

            0 0
      • Jirikus  

        Já mám ve výpletu ty 2–1,8–2 a myslím si, že jsou v pohodě, vážím do 80 kg. Ale jsou tak 2× dražší než nezeslabocané. A dej taky Al niply.

        0 0
      • Imroman  

        Este som rozmyslal nad rafkom sun rims UFO. Je fakt ze lahky (370g). Co by ste si vybrali? Sun rims UFO alebo Mavic 717…

        0 0
        • MARIN  

          No u takovy vahy uz asi bude problem s tuhosti, takze ja bych bral 717

          0 0
        • Jane  

          No dle weightweenies mají Sun rims UFO poměrně výraznou odchylku (388 – 438 g) a kola na nich taky nevypadajou špatně. Bych do výběru ještě zařadila DT Swiss XR 4.1…:-)

          0 0
          • zirecek  

            Taky se přimlouvám za ráfky DT Swiss 4.1. I když je to v podstatě Mavic, :-). To už by stálo za to si nechat vyplést komplet DT od dovozce.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.