Tuning low-end vidlice SR Suntour XCM HLO 29

28 nepřečtených
  • vspik

    Zdravím, chci se zeptat jestli má někdo zkušenosti s vylepšením vlastností tady těchhle levných vidlic? Hlavně by mě zajímalo zmenšení kompresního útlumu – co jsem na internetu dohledal tak tadytahle vidlice by už měla mít normálně tlumičovou patronu. Dá se do ní nějak lézt?

    Zatím jsem udělal tohle:

    Sundal spodní nohy, vše vyčistil

    Vyleštil chromové kluzáky vrtačkou s leštícím kotoučem a pastou

    Namazal novou vazelínou a složil

    Chodí to teď asi tak 3× líp než předtím, ale přijde mě že by ještě snesla trochu míň komprese – při běžný jízdě se dostanu jen asi do 60% zdvihu.

    Než to teda zase začnu rozdělávat – je tlumící patrona rozebiratelná? (a složitelná samozřejmě, vím že „rozebrat“ se dá bruskou všechno :-D )

    0 0
    • Carloss  

      kompresní útlum :D …

      pružinu máš na max povolenou? jestli má rozebíratelnou patronu zjistíš jednoduše tak, že ji vytáhneš.. řekl bych, že rozebíratelná nebude.. ale může být zavzdušněná, to poznáš, když vyndáš prožinu a vidle stejně nepůjde úplně stlačit… a to by u nezozebíratelné znamenalo konec

      0 0
    • nox159  

      chapu dobre ze mas tvrdou pruzinu a chces to řešit rozebiranim tlumici patrony?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • vspik  

        Není to tak. Přijde mě že tlumení je moc tuhé.

        0 0
        • Carloss  

          FUNKČNÍ TLUMENÍ NETLUMÍ KDYŽ JDE VIDLE DO ZDVIHU

          0 0
          • worlusho  

            Ještě k tomu musíš vysvětlit, že když jde vidle do zdvihu, tak v reálu jde do propadu. ;)

            0 0
          • vspik  

            Takže v těchhle patrochách vůbec není kompresní ventil? To jsem nevěděl, tak to asi fakt zbývá jen tření a pružina..

            Tření už ani moc nevylepším, ale co s pružinou? Předpětí mám na minimum, a vážím 70 kg, což sice není moc ale abnormální to taky není.

            Nejlepší řešení teda bude asi jak píšou tady http://www.bike-forum.cz/…/175180.html

            Ok, tak můžu aspoň být klidnej že jsem udělal maximum :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Carloss  

              psal sem ti, že můžeš mít zavzdušněnou patronu a jak to zjistit..

              0 0
    • MirosPikos  

      Běžná jízda 60 % zdvihu. Ono aby ti to pak nešlo zase zbytečně moc do zdvihu. Taky je otázka, co je to běžná jízda. Abys pak někde neskočil a nešlo to natvrdo.

      Tak jako tak, pokud si chceš hrát, měl by sis pořídit vidlici k tomu určenou. Třeba Epicona, místní legendu :)

      0 0
      • vspik  

        Normálka z kopce po rozbitý polňačce, sem tam nějakej skůček o kámen, sjezd schodů.. prostě to co jezdím. Podle mě by tak do 80–90% zdvihu jít měla.

        Legendu na tohle kolo nemá cenu kupovat :)

        0 0
        • Erknold  

          a stejně tak nemá cenu se trápit na vidlicí za 1500 ;) Už teď si jí svou činností zvedl cenu dvojnásobně, pokud bys počítal hodinu práce za 200.

          0 0
    • noviisek  

      Tahle vidle se dá vytunit snad jen zkrácením krku..

      0 0
    • vspik  

      Tak jsem to ještě jednou rozebral. Pružina moc tvrdá není, a tlumič tlumí a chodí taky dobře, oboje jsem zkoušel odděleně.

      Problém je jednoduše ve starým dobrým tření – a pro ně jsem už udělal maximum leštěním a vazelínou. Bohužel ta vidle je prostě marná a není jí pomoci.

      Díky všem za spolupráci!

      0 0
      • johny731  

        Můžeš pružinu obalit například potravinářskou folii a pořádně namazat vazelínou.Tím zmenšíš tření mezi pružinou a vnitřkem nohy (kov na kov).

        0 0
        • vspik  

          díky, dobrej tip, jen tak ze zvědavosti to zkusím. Ale bude to tak 5% z celkovýho tření. Nosné kluzáky jsou největší problém.

          0 0
    • vspik  

      Tak asi zainvestuju do místní legendy, mám jen dotaz – jaký je rozdíl mezi těmito dvěma?

      http://www.kupkolo.cz/…2014_z92940/

      http://www.kupkolo.cz/…pered_z5245/

      0 0
      • vspik  

        (kromě remote lockoutu samozřejmě)

        0 0
      • Evilcleaner  

        X1 – lonský model – má dutou korunku, takže je o něco málo lehčí. XC (letošní model) má zase Q-loc2, který umožní zaaretovat kleštinu, takže se ti nemá snahu otvírat, když ji třeba vytahuješ. nicméně dost pochybuju, že máš na výběr. skladem ji nemají a pokud ji berou od dovozce tak mají už jenom XC.

        0 0
      • Tekka78  

        Model 2014 má možnost zdvihu až 140mm.

        Mimochodem. S tím leštěním vnitřních nohou – nebál si se že z toho uděláš místama „šišoid“ a nebude ti to těsnit kolem gufer?

        0 0
        • vspik  

          To bylo jen tak zlehka pastou a filcovým kotoučem, nemyslím že by to gufera nějak zaregistrovaly – přecejen vůle ve futrech udělá víc.. Vazelína z pod nima zezačátku prolízala, ale tak to dělalo u všech vidlic co jsem tak viděl

          0 0
      • Kalic  

        jen tak pro upozornění – obě mají tapered krk.

        A pro informaci – rb má teď ve výprodeji Rebu s klasickým krkem za 6k.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.