• Egesi

    Čau,

    procházel jsem historii a několikrát se omýlá tuning XC vidlic u Milana Slance ale všichni píší jen svoje kladné zkušenosti se Suntourem.

    Zajímalo by mě, jestli někdo nechal takhle tunit i jiné značky (např. Rockshox, Fox,…) a jaké jsou hodnocení, je to velká změna?

    0 0
    • ememem  

      skus historiu, pochybujem ze sa niekomu bude chciet to tisictristose­dedesiatypiaty krat opakovat.

      0 0
      • Egesi  

        No to sem právě psal, v historii jsou pouze odkazy na tuning vidlic Suntour, mě zajímají ostatní značky

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • martinpav  

          Nie je to az tak viditelne v tej zaplave spamu ale tuning inych vidlic ma podobny vysledok ako tuning suntouru. Sam mam u milana upravovany RS Pike a som velmi spokojny.

          0 0
        • ememem  

          ale kdeze, len je to trocha vmotane kde kade ale aj to nie vzdy. vid napr.

          skus zadat hladanie napr. milan1 v nicku a isto najdes.

          0 0
    • Dlabka  

      nikdy se to tu neřešilo……

      http://www.bike-forum.cz/…-milana.html

      0 0
    • KOMOÒ  

      Mám tuněnou foxku 29 (rumblefish I 2010) nevim přesně typ nepamatuju si to a je to obrovskej rozdíl,teď je nádherně citlivá.Předtím suntoury a taky supr zkušenost.

      0 0
    • Egesi  

      Supr, diky všem!

      0 0
    • kesu  

      měl jsem u něj M66 ata,citlivost se zlepšila fakt o hodně ale problém s přílišnou progresivitou se mu odstranit nepodařilo.

      0 0
      • gazman  

        Zajímalo by mě jakým způsobem zvyšují u těch vidlí citlivost,úpravou ploch pro snížení pasivního odporu,nebo co?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • kesu  

          to by mě taky moc zajímalo

          0 0
        • Stingray  

          Umí odladit pasivní odpory vystředěním futer a dost dělají i stíráky.Viděl jsem od Milana Foxky,Marcochy,Sun­tourky i RS a všechny šlapaly perfektně, všechna čest.

          0 0
          • gazman  

            Vystředění futer? Specifikuj, pokud můžeš a ty stíráky taky objasni, používají nějaké jiné?

            0 0
            • Bysto  

              gazi, pri všetkej úcte, myslím si, že je trochu neetické a amorálne vyzvedať takéto veci na fóre, kór od človeka, ktorý to robí dobre a kvalitne (podľa ohlasov). Ty by si tiež nebol rád (ak by si mal nejakú nenapodobiteľnú prácu) ak by niekto verejne vyzradil tvoje know-how a to na fóre, odkiaľ má asi majritnú časť zákazníkov.

              0 0
              • gazman  

                Ten dotaz jsem tady dal kdysi záměrně proto, jestli lidi, co tu hází moudra vůbec vědí o čem mluví. Už jsem si s Milanem i mailoval, chtěl jsem ať mi udělá vidli, chtěl jsem aby naznačil, co bude dělat, abych si udělal obrázek o tom, jestli má vůbec smysl mu to tam posílat. Neřekl nic, jen že už to nedělá a že s ním chci vybabrat. Žije ve strachu, že někdo přijde na to co tam kutí, jenže všechny finty jsou dávno známé z motorsportu, tam takoví schyzofrenici nejsou a každý ti poví o co jde. Kdysi se na motokrosových ČZ vidlicích tunilo často, dnes už jsou tovární vidle tak dobré že to ani nedělá a postupy se pomalu zapomínaj. Můj bratranec jezdil za komára motokros hodně dobře a jeho otec se mu staral o mašiny, pak jezdil za DUKLU a pak zase soukromě, informací je dost. Je ale pravda že když jsem stavěl motocyklové rámy a celé motorky, tak jsem taky nerad prozrazoval postupy, zdroje materiálu atd. Tenkrát ještě nebyl internet, takže držet si tajemství mělo smysl, ale těď? Non sens. Kdybych chtěl s Milanem *******, tak poznačím polohy součástí ve vidli, nafotím si povrchy a poměřím co se dá. Pak bych mu tu vidlu nechal udělat a nakonec si prohlídnul co tam kutil.

                0 0
                • Bysto  

                  Gazi, ja si teba aj Milana vážim. V žiadnom prípade som na teba nechcel útočiť . Len som chcel trochu ochrániť Milana, ktorý si robí svoju robotu, zjavne dobre, nevravim, že by nevyzil zo servisu, ale prečo by si nemal zarobit na svojej šikovnosti, že jo ;). Ak by Milan oje*aval a vidlice sa vracali s5 v takom stave ako išli na na tunning, tak kľudne donho. Ale pokial svoju prácu robí precízne, tak mu doprajem aby si uchoval svoje know-how aj príjmy z neho(nech to je akokoľvek paranoidne).

                  Peace :-*

                  0 0
                  • gazman  

                    Tak jasně, je to machr a odborník v oboru o tom žádná, hovoří za něj výsledky jeho práce. Je to jeho kšeft a tak chápu, že si ho chce chránit. Žádný útok s tvé strany jsem nezaznamenal. O nic nejde.

                    0 0
                • marapara  

                  Já třeba nepotřebuji vědět, jakým způsobem vidlice tuní. Pro mě je důležitý výsledek a ne postup. Pokud to dělá dobře, stížnosti na jeho práci jsem snad zatím nečetl, jen samou chválu, tak nemám potřebu se v tom šťourat.

                  Sice je trochu zarážející fakt, že nemá zájem o tunning vidlic, které neprodává/neprodal přímo on a již nejsou v záruce, takže o nic nejde, ale je to jeho právo a věc. Asi má práce až až.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • gazman  

                    Já to ± vím a byl jsem upozorněn na některá úskalí, které sebou přináší určité úpravy konkrétně na futrech a které bych tam kvůli možnému docela malému přínosu nechtěl a proto jsem chtěl vědět, co s tím provádí. Je to jedno, moje vidle má odtrh kolem 6kg, takže jsem nakonec futra nechal být a teď pouze laboruji s různým typem těsnění a prachovek, výměnou většiny lineárních těsnění ve vzduchové části z O-ringů na X-ringy a ještě něco málo navíc. Ten boxxer ale maká už od výroby hodně slušně, myslím že už tomu moc nepomůžu. Taky jsem měl v rukách boxxera dělaného u suspension clinic a žádné zázraky tam taky nebyly.

                    0 0
                    • blisterexist  

                      škoda že X ringů není na výbeř víc velikostí

                      0 0
                    • deekay  

                      X-ringy od nakyho roku pouziva v boxxeru RS standardne mam dojem, nicmene netusim zda vsechny.

                      0 0
                      • blisterexist  

                        například X ringy standartně ve vzduchových vidlicích používá RST kde je má na pístku vzduchovém a pak ještě v druhé noze v tlumení

                        0 0
                      • gazman  

                        Na boxxeru byl ten vnější na pístu od roku 2011.

                        0 0
                      • scret  

                        muze mi nekdo popsat, co je to xring a v cem je lepsi nez o ring? Dikes!

                        0 0
                        • Georrge  

                          tesneni ve tvaru x :) jinak asi to bude trochu lip tesnit nez O ring, pac to tesni na dvou mistech, navic ty lamely budou pruznejsi nez cely o ring takze bude asi lip kopirovat povrch a asi i bude mit nizsi treni… ale to jen hadam :)

                          0 0
                        • blisterexist  

                          těsnění nemá průřez 0 ale X, má dva „břity“-lepší těsnění- je to jako dva Okroužky při rozměrech jednoho

                          a ještě x kroužek se ti nemůže překroutit jako Okroužek, což jsem už jednou v rebě viděl

                          0 0
                          • gazman  

                            Všechno co popisujete je pravda a důležité je taky to, že má menší tření.

                            0 0
                  • Georrge  

                    je opravdu škoda, že milan už nedělá tuning vidlic zvenku. Nedávno jsem s ním jednu vidlici řešil, bohužel jsem nic nevyřešil a tak jsem vidlici musel prodat, a koupit od něj novou, přijde mi to jako škoda, když se dá upravit stávající vidlice a ještě jsem mu dal najevo, že je mi jedno co s ní udělá, hlavně ať se zlepší chod a v záruce už stejně není, takže jestli se něco vysere, ponesu si za to odpovědnost sám.

                    Takže druhou vidlici si teď tuním sám (momentálně dopasovávám futra od SKF) a místo toho abych si ji nechal upravit a na nic se neptal tak tím že to dělám sám se víc zajímám o to, co s tím milan (a jemu podobní, kterých bohužel moc není) provádí a tím se snažím vyšťourat jeho know how, ale bohužel může si za to trochu sám. Ale jestli má zakázek dost, tak je pochopitelné že nebude řešit problémy se zárukou u vidlic zvenku a víme, jací lidi jsou a taky že mu někteří dělali dost problémy…

                    0 0
            • Stingray  

              Má nato nějakej udělátor, futra jsou v ose :-) Jak přesně t o středí nevím, jen že mu to funguje. Stíráků používá víc značek a typů. Ke všemu se dostal pokus omyl, tak se nediv že víc neřekne. Je to šaman a pro mě vělký kouzelník :-D

              0 0
              • MlokCZ  

                A k tomu rozhodují i další detaily, které nejsou okem viditelné a které si bez znalostí doma nikdo sám nevyřeší (tedy pokud bude xxx hodin testovat a zkoušet, tak se k tomu nakonec může dopracovat taky).

                0 0
              • gazman  

                Futra jsou v ose… docílit toho není až takový problém, no stačí aby měla vidle trochu omačkané plochy kde dosedá náboj, protože to nějaký magor dotahuje jak hovado a po nasazení kola a dotažení osy je celá souosost v řiti:-/ Měřil jsem tu jednu takovou vidli a ze 7kg odtrhu bez nasazeného kola bylo po jeho nasazení 11kg a to to neměl omáčklé nějak moc, dělalo to rozdíl po dotažení 1,5mm, je to citlivé. Na měření odtrhu mám přípravek, který funguje myslím dosti exaktně. Prachovek a gufer jsem prubnul asi 5 druhů a nejlépe mi zatím fungují originály. Nemaj nejmenší odpor, ale dobře těsní. Mám rozjednanou výrobu speciálních preachovek i těsnících kroužků, dá se navrhnout v podstatě jakýkoli tvar a je výběr ze tří materiálů, cena za kus je asi 120,– takže v pohodě, ale asi to nechám být. Živit se tím nehodlám, v životě už jsem měl ruce v oleji dost dlouho a až po lokty:-) Chtělo by to čas a motivaci, jen jako koníček to asi nepude:-) Že Milan víc neřekne se nedivím když ho to živí.

                0 0
                • deekay  

                  Na tohle mi prijde celkem good maxle. Dotahnes k jedne noze, parkrat propruzis, zavres upinak a tim to rozepres v druhe noze.

                  0 0
                  • gazman  

                    No jako která, maxle DH 2010 jsem nalomil a tak jsem koupil maxle DH 2012 a ta má osazení, které tenhle princip nedovoluje. Musel jsem jí upravit, tak nevím, jestli mají nové boxxery užší oka pro osu, takže tam to osazení nevadí, nebo už s tím systémem z nějakého důvodu skončili.

                    0 0
                    • deekay  

                      Aha zajimave. Me to na lyriku takhle funguje a povazuju to za pomerne chytry system.

                      0 0
                • mr.antik  

                  To je přesně ono, že jakmile dostaneš citlivost na hranici, tak zas řešíš výdrž a bordel… Ty X ringy mě zajímaj, jestli by se nedalo něco použít v Lyrikovi?

                  0 0
                  • gazman  

                    Rozeber, poměř, zagoogli, vyměň.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      vždycky si řikám, že na takový věci je v zimě spoustu času, ale není :-)

                      Když to máš takhle zmáklý jaký olej používáš na tlumení a mazání? Obyč Motorex nebo nějakou specialitku?

                      0 0
                      • gazman  

                        Používám Motorex je to dobrý mazut.

                        0 0
                        • blisterexist  

                          já též, přijde mi lepší než třeba pitstop od RS

                          0 0
                          • gazman  

                            Je to všechno na jedno brdo.

                            0 0
                            • blisterexist  

                              tak to mi nepřijde, momentálně sháním nějaké extra hustý olej( na molitany, nad pístek atd.) nemáš nějaké typy?

                              0 0
                              • pavlik6022  

                                osvědčený red rum

                                0 0
                              • gazman  

                                Nad píst a na mazání dávám Motorex 15 resp.5W podle ročního období, takže neporadím, nemáš ty nějaký typ na molitanové kroužky průměr 35×45? Chci je dát mezi prachovku a gufero, prachovku vrtnout 1,5mm vrtákem abych je mohl domazávat injekcí, pokus:-)

                                0 0
                                • deekay  

                                  Na tohle jsem zvedav :) Podle me to bude fajne.

                                  0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                                • scret  

                                  zajimavy… a nebojis se, ze do toho pujde voda, bordel atd.?

                                  0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                                • Vilém  

                                  injekci domazavam i bez dirky. Mam mirne otupenou jehlu, kterou vrazim pod stirak. Diru bych tam nedelal.

                                  0 0
                                  • gazman  

                                    Tak to jsem taky dělal:-)))

                                    0 0
                                  • goofy  

                                    Hmm… To by slo. Ze me to taky nenapadlo :o)

                                    0 0
                                  • blisterexist  

                                    mě testama vyšlo najevo že mít kdekoli ve vidlici vazelínu na naprd, vidle je pak líná, a i origo vazelínu z nových gufer setřu aby tam nebyla, je to zlo

                                    0 0
                                    • pavlik6022  

                                      zlo je nemít tam nic. chce to taky vybrat správnou vazelínu

                                      0 0
                                      • Luma  

                                        Přesně,mě se osvědčila čirá silikonová vazelina.

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                                    • scret  

                                      pouzivam na gufera/stiraky cirou silikon.vazelinu, ale nebyla to origo RS, ale neco levnejsiho… Olej by tam prdlacku vydrzel… vazeliny samozrejme jen trosicku potrit, jen aby to klouzalo:)

                                      0 0
                                • blisterexist  

                                  redrum je moc drahý, a ta 15 bych řekl řídká na léto

                                  jinak chci zkusit pokus s vyvrtáním dírky přesně v místě molitanu, závit a mazničku, akorát mě trápí malá troušťka stěny takže to chce něco jiného vymyslet než přímo závit ve vnějších nohách

                                  0 0
                                  • blisterexist  

                                    akorát problém je že by tam pak bylo moc oleje a vidle by nechodila plně do zdvihu, což je další problém,

                                    ale zatím to mám vyřešené tak, že mám hlavní gufero(originám) pod tím molitan a pod tím ještě jedno jednobřité guferko, takže molitany zůstanou dlouho nacuclé a dlouho pěkně mažou

                                    0 0
                                    • blisterexist  

                                      takhle nějak to vypadá

                                      0 0
                                      • Georrge  

                                        ty jo to jsou poradny futra :) co to je za vidli?

                                        0 0
                                        • blisterexist  

                                          toto je reba team 2007, nejlepší vidla!!! jak vidíš, výška pouzder je oproti dnešním ročníkům dvojnásobná, spodní funtro je drážkované pro lepší mazání, ale hlavně vzdálenost horního a spodního futra je taky o pár desítek mm větší než teď, a navíc ned horním futrem je místo na dvě gufera a molitan, ideální vidlice na tunění:-)

                                          0 0
                                          • Georrge  

                                            ja cekal boxxera nebo totema nebo nejakou podobnou vidlu na praseni :D ty futra jsou teda fakt poradny, to se jen tak nevyvakli :) a prospeje to i kluzakum, takze dlouha zivotnost a dobre kluzne podminky zaruceny… ja jsem az cumel co bylo v epiconu, horni futro 12mm a spodni 18mm :D ted davam dolu 30mm a nahoru 20mm (nahoru vic nedostanu), ale zase maji stycnou plochu snizenou tema dulkama, takze zlepseni je o neco mensi

                                            0 0
    • scret  

      tunena R7ma, ku spokojenosti…

      0 0
    • kubad  

      tuneny FOX Talas RLC 2010 , ku spokojenosti :-)

      tunena Reba Team U-Turn, ku spokojenosti :-)

      0 0
    • MlokCZ  

      Všechny vidlice doma, které tu máme jsou upravené.

      Konkrétně Skareb, 3× Reba (2× Race, 1× Team; momentálně už tu z nich je jen jedna, ostatní prodané s koly na kterých byly), Talas RL 2007, Talas RLC 2008, Talas FIT RLC 2010.

      Po úpravě všechny velké zlepšení. A se všemi maximální spokojenost až na Talas 2007 (po úpravě se hodně zlepšil, ale zcela spokojený jsem s ním nikdy nebyl, to je ale problém jeho konstrukce a pro úplné vyřešení problému by se musela vyměnit komplet vzduchová část; stejně už ho ale nejezdím).

      V originálním stavu bych nebyl spokojený ani s jednou.

      A co se týká změny, tak ta je různá u různých vidlic. Záleží co je třeba u vidlice všechno vyřešit. Třeba Reba Team U-Turn, tam byl problém jen v citlivosti a ještě ani v originále na tom není až tak špatně s citlivostí.

      Oproti tomu třeba u Talasu 2010 bylo kromě citlivosti třeba řešit i průběh a změna citlivosti (k lepšímu) byla u Talasu výrazně větší než u Reby, protože nejen že se jako u Reby řešily pasivní odpory, ale ještě navíc odstraňovalo kurvítko komprese. Proto u Talasu RLC 2008 byla změna po úpravě o dost větší než u té Reby.

      Vždy tedy záleží na konkrétní vidlici a co od ní kdo požadauje a co je třeba upravit. Ne u každé vidlice lze ale vše upravit dle libovolných požadavků.

      0 0
      • gazman  

        Přes zimu mu tam možná šoupnu BOXXERa,pak se podívám co tam s tím porobil.Třeba teď když je chladno jsem dal jako mazací olej 5W místo 15W a jak do spodních noh(mazání pouzder) tak do vduchové patrony a citlivost je nesrovnatelně jinde,asi ho tam nechám i na léto.Musím změrit odtrh.

        0 0
        • jonti  

          Pres leto bych nad pistkem 5w nenechaval, neni to dostatecne huste a zejmena u starsich vidlic to muze zpusobovat uniky vzduchu a oleje pres pistek – vlastni zkusenost.

          0 0
          • gazman  

            Může být,dobrá rada,dík za ni,škoda páč chod je luxusní.

            0 0
      • joudys  

        přidám taky dotaz – uvažuji o tuningu R7, ale jak je to se zasláním vidlice na TT – jak se řeší doklad potvrzující že jsem někam poslal vidlici, jak se to platí – někde jsem četl že snad předem (?), nevím to jistě. Na stránkách TT jsem kromě emailu nenašel ani telefon, adresu, info poskytnuto snad na dotaz, tak mě zajímá jak to chodí.

        dík

        0 0
        • scret  

          nebylo by jednodusii napsat primo email do TT?

          jinak ja tusim jsem platil postu tam a pak dobirkou ve ktere byla zahrnuta cena upravy… vidlice byla tusim do tydne,dvou doma…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Sidney  

      Tunena Fox F100 RLC – zvednuta citlivost, tunena R7 pro manzelku vazici 45 kg. Obe upravy byly poznat, uprava te R7 velmi vyrazne.

      0 0
    • Nimrod  

      trošku se přiživím…

      netuší někdo, jestli je horní monoblok stejný u rs jak u pružiny, tak u vzduchu? a jestli ho tora, recon a reba mají rozměrově stejný a liší se pouze použitými materiály?

      0 0
    • marapara  

      Zdravím všechny, měl bych dotaz na tunning vidlice v jiném servisu, než u Milana. Vzhledem k tomu, že Milan nedělá již tunning vidlic jiných, než od něj a mě navstaůla potřeba zlepšení citlivosti u mého Talase, měl bych dotaz, jestli máte někdo konkrétní zkušenost s tunningem jinde, než u něj? Např. Bikelive nabízí tunning vidlic, nemá někdo potuněnou vidlici odsud? A třeba zrovna konkrétně Talase, já mám model 2010?

      0 0
      • blisterexist  

        vidlice si tuním zásadně sám:-)

        0 0
        • scalar  

          vlákno, jak jsi tunil XCR, je nezapomenutelné :-)

          0 0
        • marapara  

          Kdyby Talas byla vidle za 3000 a ne skoro za 20 tisíc, tak o tom taky uvažuju :)

          0 0
          • Atilla  

            Dát za talase 20tis, tak to nasere:)

            0 0
            • Frostty  

              :o))

              0 0
            • marapara  

              Já měl Talase na novém biku, takže jsem za něj 20 tisíc nedával a ani bych ty peníze nedal :). Kdyby si ji člověk kupoval jako novou vidlici, tak ty 2 roky zpět byla její cena kolem 17–18 tisíc :). Kolik je současná cena netuším.

              0 0
              • pavlik6022  

                a nebo jinak :)http://www.ve­lokram.cz/index­.php?controller=pro­duct&product_id=1353

                0 0
                • marapara  

                  Odkaz nefunguje

                  0 0
                  • pavlik6022  

                    znova

                    0 0
                    • marapara  

                      No tak jak píšu, cena skoro 17000 :). Není to 7 nebo 8 tisíc

                      0 0
                      • Atilla  

                        Tím chceš říct, že nefunční vidlice za 17tis má vyšší hodnotu jako fungující za 8tis? :)

                        0 0
                        • kubad  

                          no a přesto ty Talasy ve všech testech válcujou konkurenci :-(

                          taky to nechápu

                          0 0
                          • Frostty  

                            Prostě Fox.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak když vidím jejich požadavky a co se jim líbí v testech, tak to i docela chápu.

                            Tím narážím jak tu nedávno deekay citoval

                            http://www.bike-forum.cz/…-vol-vi.html#…

                            A kromě horší citlivosti je Talas dobrá vidlice. A k tomu když se přidá, že citlivost v originál stavu není žádná hitparáda ani u většiny dalších vidlic (i když je to pořád většinou o trochu lepší než Talas).

                            0 0
                            • Georrge  

                              tuž hlavně se to nešmí hópat a mosí to mět také všelijaké technogyčné srance

                              0 0
                            • scret  

                              jj, porad Talasu nelze uprit, ze tu zmenu zdvihu vzduchem ma fox nejlip vymakanou… Citlivost je bohuzel rok od roku horsi a horsi…

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Mně skoro sedí i to snižování nakonec u DPC lépe než u Talasu. Jediná škoda jen, že je jen jedna poloha snížení, ale s tím se žít dá (a novějších Talasech je to stejně také jen s jednou polohou).

                                U Talasu bylo snažší snižování, u DPC je potřeba pořádně propružit. Zvýšení zpět je ale snažší u DPC, to jde samo při přechodu do sjezdu (na začátku výjezdu hned po snížení se přepne páčka zpět na plný zdvih a netřeba se dále starat, po přechodu do sjezdu se to samo propružením zvedne na plný zdvih).

                                U Talasu když se někdy stalo, že do sjezdu jsi jel se sníženým zdvihem, tak v tu chvíli už bylo problematické z toho dostat plný zdvih.

                                Navíc díky odlišnému průběhu těch vidlic, tak u DPC není třeba snižovat tak často. Používám teď snižování o něco méně než u Talasu.

                                0 0
                                • scret  

                                  ja mel snizovani na Thorovi, ktere bylo taky dvojpolohove… 140–100mm, clovek pri zvysovani musel nadlehcit kolo, ale dalo se to a pak jsem se to naucil docela dobre… Fungovalo mi to taky dobre (oproti kamaradovi s thorem) ale nakonec jsem to stejne moc nepouzival… stejne mi to do kopce nejelo lip, kvuli oblbnuti mozku…

                                  0 0
                            • deekay  

                              Tak ono vzhledem k typkum nekde v BC tady u nas v cechach jezdi 99.9% lidi totalni hovno. Tudiz ty pozadavky budou rozdilny a nekdo ptorebuje aby hov idle pdorzela a mela perfektne funkcni tlumeni za cneu toho ze holt priejde dolu vyklepanejsi. Ono co si budeme povidat, kdyz se clovek mrkne tak takovydle lidi nebejvaj 65kilovy XC susinky, tak je po jizde rucky tolik neboli :)

                              Dalsi vec je, ze kdyz si nema vidle sanci oddychnout tak chodi lip, kdyz ma, tak „prituhne“, nez se zase na peknych sutrech ci korenech rozchodi.

                              Ja co jsem zkousel starsi foxky, kdyz zacinali s FITem, tak to bylo i na me docela hruza. Ale nadruhou stranu jsem si s odstupem uvedomil, jak nemam rad kdyz necitim odezvu od riditek zadnou.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Odezvu od řídítek si dostatečně užívám na pevné vidlici :-)

                                0 0
                                • deekay  

                                  Tu uz jsem si poridil taky :)

                                  Nejvetsi benefit je, ze nemusim foukat dle teploty a zatizeni a ze se nenori do zdvihu kdyz nechci :D

                                  Uz te chapu s celopevnakem, ma to opravdu neco do sebe :)

                                  Jinak ja tu odezvu ptorebuju i u fulla, uplna zehlicka je pro me fajn tak nekam do kamennyho pole

                                  Ale to je vec vkusu :)

                                  0 0
                              • mr.antik  

                                viz třeba cihla test na rovině… odlehčená vidlice polykající přes půlku provozního zdvihu, jak se to asi má chovat pořádném sjezdu v terénu :-)

                                0 0
                                • deekay  

                                  prave o tom mluvim

                                  na ultrapohodlne toulky krajinou proc ne, parada

                                  ale ja dekuju nechci :)

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Využití zdvihu při přejezdu cihly naprosto nesouvisí s citlivost a úpravou vidlice u Milana.

                                    Tohle je dané z 95% průběhem vidlice.

                                    A příklad z praxe. DPC + úprava u Milana, citlivost excelentní. Asi nejlepší co jsem na tomhle zdvihu kdy měl v ruce.

                                    Vidlice jde do zdvihu právě v situaci test cihla mírně méně než Talas v origináním stavu s mizernou citlivostí.

                                    Tedy skončí obě v ± stejném zdvihu, ale u DPC je to s větším sagem (takže pohyb vidlice na překážce je o něco menší).

                                    To hezky ukazuje jak je to právě o průběhu a ne citlivosti a úpravě.

                                    0 0
                                    • deekay  

                                      takze k cemu je pak cihla test?

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Ke srovnání vidlic mezi sebou za stejných podmínek (kdyby každý pracoval s těžištěm, tak nebudou stejné podmínky). Také se na test cihly přifukují pláště na maximum, aby co nejméně ovlivňovaly test.

                                        V praxi ke stejnému chodu vidlice dojít může, ale bude to v trošku odlišné situaci. Třeba na souvisle rozbité pasáži, kde vidlici nedokážeš trvale odlehčovat a třeba budeš mít ještě mírně větší rychlost než v testu s cihlou.

                                        To co se při testu s cihlou otestuje, to v praxi platí pořád. Tedy třeba jak brzo získá kontakt přední kolo s terénem za překážkou.

                                        0 0
                                        • deekay  

                                          Jo uz jsem cetl dole. Mel jsem nejak zafixovane, ze proste jezdec nesmi poznat ze prejel cihlu, bo jsem tu an BF nekde cetl .)

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Skvěle fungující 150mm vidlice zdaleka nestačí na to, aby jezdec necítil při tom testu cihlu. Cítí ji pořád dost.

                                            Oproti tomu u špatné fungující vidlice nebo nižšího zdvihu při tomhle testu „jezdec sedí jako pecka“ to už má tendenci pomalu urazit ruce.

                                            Dodnes nechápu, jak to mohl jecnak ustát, když se obětoval a test provedl na celopevňáku. A to dokonce pro zajímavost zkusil ještě ve 40km/h. Už to tedy měl i on na hraně to ustát. Já bych asi už letěl z kola.

                                            Taky to pak byl extrém co to udělalo (odletěl vzduchem ze záběru).

                                            0 0
                                            • deekay  

                                              Mam dojem, ze to video s jecnakem jsem zahlidl :)

                                              Diky tomu, ze ten muj SA lyrik je hodne linearni, tak tyhle velke prekazky bere celkem v klidu, pravda, nezkousel jsem s prefouknutyma gumama. Ale tu linearitu ptorebuju prave malinko stahnout.

                                              Je k mani Dual air kit pro lyrika, tak premyslim, ze by se to mohlo tim trochu lepe doladit.

                                              0 0
                                              •  
                                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                0 0
                                              • MlokCZ  

                                                To s tím průběhem nechápu. Pokud budeš na dvou vidlicích podobně využívat zdvih, jedna bude lineární a druhá o něco progresivnější, tak právě ta lineární v první polovině zdvihu bude do zdvihu chdit méně ochotně.

                                                Pokud budeš mít progresivnější vidlici a trochu přifoukneš (předpokládám progresivnější bude vzduchovka), tak se první polovina zdvihu s tou lineární může vyrovnat a nebudeš využívat celý zdvih.

                                                DPC co teď jezdím sice není zcela lineární průběh díky dvoum pozitivním pružinám a omezením chodu té měkčí na cca 10–11cm zdvihu (takže se křivka láme právě na hodnotě někde kolem 10–11cm), ale pořád má k lineárnímu průběhu poměrně blízko.

                                                A právě díky tomu chodí v první polovině do zdvihu mírně méně (není to moc velký rozdíl, ale nějaký tam je) a v prudkém sjezdu tolik nenarůstá sag.

                                                Samozřejmě o to zase trošku hůře pobere některou velikost překážek.

                                                Kdybych dal měkčí pružinu (zkoušel jsem), tak už bych chodil po dorazech.

                                                0 0
                                                • deekay  

                                                  No ja sam s tim zprubehem nevim, co mam vyzkouset :)

                                                  Me prijde, ze mi ta vidle chodi do zdvihu ochotne porad, v prudsich pasazich kde pouzivam i predni brzdu tak jsem rozhodne v posledni tretine. Z toho jsem usoudil, ze potrebuju progresivnejsi. (mozna spatne, to nevim :) )

                                                  Zaroven ale chci, aby zustal SAG. Jinak dorazy na lyriku nedavam, pac posledni centimetr umacknu jen pokud vidli vyfouknu. Nicmene k tydle hranici se dostavam naprosto bezne pri vyjizdce. Takze mi prijde, ze u lyrika az ten uplnej konecek jde vic do progrese a me by asi sedelo, kdyby to zacinalo driv a pozvolneji.

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Já myslím, že chceš spíš o něco omezit chození vidlice do zdvihu vůbec. Když bude jen progresivnější poslední třetina, tak pod brzdou na tom budeš pořád úplně stejně, nárůst sagu v prudkém sjezdu to samé.

                                                    A jen trochu naroste nevyužití zdvih na konci.

                                                    Jestli spíše nepotřebuješ ještě mírně lineárnější a tu lehce přifouknout. Nebo jen toho Lyrika lehce přifouknout a ubrat komprese.

                                                    Co se týká samotného sagu, tak ten ovlivňuje průběh jen trochu a jsou tu další výrazné vlivy jako provedení negativky. I citlivost vidlice na to má vliv.

                                                    Možná by se ti líbila pružina. Tam i s tvrdší pružinou sag klesá jen málo. Tedy lze docílit kombinace ne příliš malý sag, lineární průběh a trošku tvrdší pružina (tedy nechodí pak tak ochotně do zdvihu v první části zdvihu).

                                                    A právě příliš vidlice ve zdvihu pod brzdou, tak to dělá kombinace měkká pružina + dohánění omezení kompresí.

                                                    Při tvrdší pružině a méně komprese by byla ve zdvihu méně.

                                                    Ve sjezdu pod brzdou přesáhnout 2/3 zdvihu, to už by na můj vkus tedy bylo moc. Tolik ve zdvihu svojí vidlici ani pod brzdou ve sjezdu nemám ani při ostrém brždění (polovinu zdvihu v prudším sjezdu pod brzdou přesáhnu, ke 2/3 ale ještě kus chybí).

                                                    Ono se to tedy blbě srovnává, protože hrozně moc záleží jak moc pracuješ v danou chvíli s těžištěm. Když hodně pomáhám těžištěm, tak nemusím přesáhnout ani polovinu zdvihu.

                                                    Takže tady vidíš, že já mám maximálně citlivou vidlice. Žádná komprese a přesto tvoje vidlice pod tou brzdou ve sjezdu je ve zdvihu příliš a ta moje ne.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Prefouknuti znamena u me prave moc malej sag a blbe chozeni na nerovnostech :) (i bez komprese)

                                                    Takze to fakt vypada na silnou pruzinu, ale tam mam problem s nemoznosti nastaveni.

                                                    Jinak s tou prefouklejsi vidli to moc nepomohlo ani s tim borenim. Musel bych mit nafoukano jak sutr.

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tak aby nešla vidlice do poloviny zdvihu při 30km/h přejetí cihly na hulváta, to by naopak vidlice vůbec nefungovala.

                                  O žádné odlehčené vidlici vůbec nemůže být řeč, naopak to dostane plnou ránu (cíleně se to přejíždí na hulváta bez jakékoliv práce jezdce s těžištěm, aby to neovliňovalo test).

                                  V reálu by ve stejné situaci šla do zdvihu méně (tam pojedeš ve stoje a pracovat s těžištěm budeš).

                                  Vždyť tohle ani zdaleka nestačí u 150mm vidlice aby cihlu pobrala (ani když jedeš takhle na hulváta a ne zrovna pomalu). To máš sag třeba 3cm. A půjde do řekněme 8cm zdvihu (těsně přes půlku). To máš jen 5cm pohybu.

                                  A ta cihla je vyšší…

                                  Stejně ale mírný vliv komprese (třeba ten trail mode u Foxu CTD) na tohle bude mít vliv minimáln a využití zdihu v takové situaci sníží jen o pár mm.

                                  Oproti tomu průběh vidlic bude mít vliv daleko větší. Takže to je celé o vhodné volbě průběhu vidlice.

                                  Komprese má sloužit k úplně něčemu jinému. Zejména k eliminaci překmitů kola nad překážku (což se děje u větších zdvihů), aby kvůli tomu nebyl pozdějíš kontakt předního kola za překážkou s terénem.

                                  150mm zdvihu je tady v tomhle hraniční. Problém se nepatrně začíná projevovat (v závislosti i na průběhu vidlice). A tedy ještě není nutné ho kompresí nějak výrazněji řešit jako ještě u vyšších zdvihů.

                                  0 0
                              • Atilla  

                                Co má společného citlivost s tlumením? Co má společného přílišná linearita s citlivostí? Si asi pleteš dojmy s pojmy ne?

                                Mám docela dost citlivou vidli a že by mě nepodržela když jsem přeletěl skok a spadnul tak z cca 6m na přední kolo už pomalu na rovinu bych neřekl. Zkusil si sjet někdy nějakou DH trať aspoň ČP parametrů?

                                Super žehlička je dobrá na pohodové výlety:) To mě dost rozesmálo. Od toho jsou totiž na vidlici komprese aby sis jí mohl nastavit tak jak chceš a sorry, ale na toulky krajinou mám LSC utaženou, ale když jedu na rozmrdanou DH trať, tak jí povolím úplně, aby mě neupadli ruce. A dokonce se mi ani nestává, že by mě vidle nějak tuhla. Možná to bude tím, že jezdím v terénu a ne na SpS.

                                Je pravda, že to samé sjedu na 100mm tvrdého zdvihu, ale nejde to tak pustit, bolí z toho ruce a je to méně bezpečné.

                                Vidlice má chodit, tak jak potřebuji já v daný okamžik a né že nemám na výběr a to navíc u vidlice za 18tis. Obhajovat tupou vidli je prostě **********!

                                0 0
                                • deekay  

                                  Tak dyby sis to precet poradne, plus ty dalsi veci co jsem psal kolem a kolem, tak bys vedel, ze neobhajuju tupou vidli.

                                  Takze znova:

                                  Tady kde o to, ze tu tehda milan a nekteri ostatni razili nazor, ze komprese jsou spatne aaano a ze musi vidla zazehlit obrubnik aaano aby to jezdec nepoznal atd.

                                  Jenze ne kazda vidle ma nastavitelny komprese, tudiz pak z takhle vytunene vidlice je pro me neco, co se mi pramalo libi a nemuzu s tim nic udelat.

                                  Dalsi vec co pises o preleteni skoku, tak to nema nic spolecny s tim o cem tu pisu ja. A uz vubec ne s citlivosti. takze vlastne vubec nevim, proc to davas za priklad.

                                  Super zehlicka je dobra na pohodove vylety a pro pohodove viletniky co se sunou krajinou, nechteji byt obtezovani tim co se deje pod kolama atd. To ze ty si jezdis na pohodove vylety s pritazenou kompresi, je neco jine, ty jezdis na pohoidove vylety na DH mrse :) takze to takovej klasickej pohodovej vylet az tak nebude. A ja vozim komprese taky pritazenejsi.

                                  A DH trat jsem zadnou nejel, bo DH nejezdim :) Beru to z pohledu AM/trail bajku.

                                  A ted mi rekni, kdyz pojedes lesni trail, kde mas semtam naky koreny, kameny je houpavej, hravej semtam rychla zatacka do ktery to muzes oprit, pojedes to s pritazenou, nebo otevrenou kompresi?

                                  Tudiz si mysim, ze sis ten muj prispevek ne dobre interpretoval ve svetle toho, ze se te dotklo moje prohlaseni se zminenyma 99,9% lidi, coz ti trebas zpusobilo rudo pred ocima, ja nevim :)

                                  Rozhodne ja chapu tebe, ale nejak nevidim zadnejz asadni rozpor v tom cos napsal a co tu razim ja.

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    Reaguju na tohle:

                                    Tudiz ty pozadavky budou rozdilny a nekdo ptorebuje aby hov idle pdorzela a mela perfektne funkcni tlumeni za cneu toho ze holt priejde dolu vyklepanejsi.

                                    Jiný příspěvek od tebe tu není. Tudíž jsem tě asi nepochopil.

                                    K nám na EN kde jsou furt šutry a kořeny jen se jezdí víc do techniky mám pár kliků na LSC, na DH úplně povoleno. Moc s tím zase neladím a jedu.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      deekay:atilla

                                      1:0

                                      :D

                                      0 0
                                    • deekay  

                                      Tim jsem reagoval na to, proc jsou asi foxky hodnoceny dobre v US testech. Ty jsou hodne subjektivni a zalezi jaky jsou preference jezdce co to testuje.

                                      A nemecky testy, to je zase kapitola jina, tam maji na vsechno obodovanou kolonku, takze kdyz maji jako duleziteji hodnocene tlumeni nez citlivost, je vysledek taky jasnej.

                                      Ale jinak samozrejme nic nemam proti tomu, kdyz je vidle citliva, jen pro me musi mit stelovatko komprese, at se necha donastavit. Co cenim vic, nez citlivost/odtrh merenej v idealnim stavu tesne po promazani je konzistence chodu v case.

                                      Proto bych rad zkusil treba Xfusiona, pac uz jsem parkrat cetl od lidi co to jeli, ze oproti kolegum, co jeli jinou vidli ve stejnych podminkach, byla velmi malo znatelna zmena citlivosti v case diky zaprasovani stiraku.

                                      0 0
                                      • Atilla  

                                        OK, nějak mi ta návaznost na to unikla. Zajímavé, že můj totem chodí furt jak po másle i po celodenním ježdění v bahně. I když teď půjdu do sklepa a hejbnu s ní tak půjde hladce i když kolo už týden stojí, páč teď jezdím na HT. Ale možná to bude tím, že měním často olej a po každé jízdě jí otřu a nastříkám stíráky pořádně brunoxem.

                                        0 0
                                        • deekay  

                                          Bud rad. Me to co popisuju delala zatim kazda vidle co jsem mel. Pravda, oproti tobe mam urcite mnohem vetsi procento kde se vidle flaka, cili se staci zzaprasit a pak trva nez se rozhybe. Olej nemenim extra casto, ale otiram a mazu kluzaky po kazde vyjizdce.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            To nemusí být jen zaprasením. Pokud se jede delší úsek, kde vidlice více do zdvihu nešla, tak steče mazací olej dolu a chvíli trvá než se zase všude dostane.

                                            0 0
                                            • deekay  

                                              Pravda, nicmene mi prijde, ze se to cele dost zlepsi, pokud kartackem „ometu“ vrsek stiraku :)

                                              Jeste zkusim priste otocit vidlu vzhuru nohama, treba to natece kam ma.

                                              0 0
                                              • Atilla  

                                                Ono starší olej imho vodovatí, přijde mi řidší než když ho dávám nový. Taky od začátku vozím bender fender, takže toho bordelu se mi na kluzáky moc nedostane.

                                                0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Otočit ji můžeš, tím se mohou nasáknout vrchní mazací molitany nebo něco podobného (pokud je má) a chvíli by to pomoct mohlo. A bude to mít větší efekt než zlepšení v rozbitém sjezdu.

                                                0 0
                                                • deekay  

                                                  Vsak prave o to mi slo. Prave jsem cetl u enduro forks tesneni, ze doporucuji pred jizdou otocil vidli vzhuru nohama.

                                                  0 0
                                    • milan1  

                                      Kdysi se tady řešily věci tlumení a vlastností vidlic podrobněji a mnoho lidí zde tomu rozumí velmi dobře.

                                      Díky měření – filmování, které jsem společně prověděli a s mnohými rozebírali zde má plno lidí jasno v mnoha souvislostech které se s pružením a tlumením odehrávají v dynamických fázích jízdy.

                                      Například zmiňovaný test na cihle ukazuje jednu krásnou věc. Nejdůležitější na přejezdu překážky je nájezd a když má vidlice velké odpory, nebo přitaženou kompresi, nebo příliš tvrdou pružinu, tak je prostě překážkou nakopnuta tak, že daleko za překážkou ještě nemůže dosáhnout na zem a tedy podržet jezdce. Přitom kouzla jekéhokoliv tlumiče s pokročilými expanzemi zde nemohou nijak pomoci. Vidlice, která by měla sloužit k tomu aby podržela jezdce prostě musí mít kontakt s povrchem a ten kontakt se neprojevuje mlácením do rukou ale právě tím, že pneu je po maximální dobu přilepené k podkladu.Tomu odpovídá i klidná jízda, kdy terén je maximálně zpracován pružením a neprojevuje se extrémním mlácením do rukou.

                                      Přitahování komprese u vidlic je zvláštní kategorie, které málokdo správně rozumí a umí jí náležitě užívat. Díky silněji nastavené kompresi jdou ve vidlici používat pružiny měkčí. Vše funguje tím lépe, čím jsou zdvihy vyšší.

                                      Pokud by se například jelo rychle v někčím ( hliněném povrchu se zahlazenými nerovnostmi) bude rozhodně vždy záležet na tom aby byla vidlice doslova přilepená v každém okamžiku na trati. Potom jdou snáze projíždět táhlé rychlé zatáčka na rozbité trati. Tohle bych nazval tím podržením jezdce. Naproti tomu kamenitý terén s vekými překážkami a velkými dírami mezi nimi bude vyžadovazt spíše uskákaný projev vidlice s maximálně přitaženou kompresí, tam, kde nemůže ani fyzicky existovat stálý kontakt s povrchem, je lepší, když bude v přímém směru přeskákán terén po vrcholech a zde zcela jistě zvítězí maximálně přitažená komprese a jízda v přímém směru.

                                      Kontak s povrchem a přilepení k podkladu platný v prvním případě a tento druhý zcela odlišný jsou dva konce, nebo spíš hranice pro nastavování.

                                      Myslím, že tohle je trochu přesnějí o podržení jezdce a taky o smyslu stavitelných tlumení, případně odporu vidlice, kdy vše souvisí jednotlivě a pracuje v celku, který dává nějaký konečný výsledek. Projev vidlice je vždy souborem těchto prvků, správná trvdost pružiny a tedy průběh pružení, na to navazuje tlumení, které pracuje vždy rozmězí, které mu dovolí možnosti nasatvení ale také odpory vidlice. Pár těchto jednoduchých věcí a jejich kombinací vytváří to, proč je jedna vidlice mizerná a druhá lepší a proč někdy, na základě špatných informací se jezdí se špatně nastavenými vidlicemi, které mohou zkazit jejich opravdové možnosti.

                                      0 0
                                      • deekay  

                                        Diky za reakci milane, uz jsem nak ani encekal, ze se tim budes zabyvat :)

                                        Ja puvodne vozil lyrika vice nafouleho, s odtocenyma kompresema, postupne jsem presel k mensimu tlaku a trochu pridane komprese a sedi mi to tak vice, na to co jezdim.

                                        Nicmene pokud se bavim o zahlazenem podkladu (pokud jsem to dobre pcohopil), tak tam jsou nerovnosti tak male, ze je pobere plast a pokud jsou tam i nejake zatacky do ktere se da oprit (tzn lehce klopene apod) tak to pocitove projedu prijemneji na vidlici s tvrdsi pruzinou/zavrenejsi kompresi, protoze se neprojevi tolik zmeny geometrie odstredivou silou ne?

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Plášť zdaleka všechny malé nerovnosti nepobere (ani když vozím nízké tlaky).

                                          Krásně je to vidět na celopevňáku. I když vozím hodně nízké tlaky v pláštích a objemnější pláště, tak nemusí být povrch vůbec moc rozbitý a stačí trošku a už se to výrazně projeví na přední brzdě (přední kolo smykuje jak ztrácí kontakt s terénem).

                                          Pokud v dané situace nemusím brzdit, tak to pocitově vůbec nevnímám při jízdě rovně, že přední ten kontakt s terénem pořád ztrácí.

                                          To jen na ukázku, jak si hezky můžeš ověřit, jak pláště vlastně nic moc nevyřeší ani když nerovnosti nejsou nijak velké.

                                          Samozřejmě na nabušených pláštích by to bylo ještě mnohem horší. Tedy pláště určitě pomohou, ale nejsou všespásné.

                                          0 0
                                        • milan1  

                                          Praxí potvrzuješ to, co jsem npasal.

                                          Na jiné trati můžeš zase vše případně změnit přesně v rozsahu popsaných terénů, tohle je o přizpůsobování vidlice.

                                          Terén, opravdový terén ale není jenom mlat upravené trati kde vše pobere plášť. A nebo klopenky, které vyžadují také to své při nastavování.

                                          Stačí se projet po opravdu rozbitých přírodních cestách, zkusit si sjezd podobný dojezdu sjezdových tartí se zatáčkami na skutečně přírodním podkaldu.

                                          Už jenom běžná travnatá neupravená louka dá překvapivou odpověď na hladkost terénu, který, jak předpokládáš může zpracovat jenom pnematika.

                                          0 0
                                          • deekay  

                                            Ale vsak ja se jen biju za nastavitelne komprese a za to ze ne vzdy je komprese kurvitko :)

                                            Louka je hodne dobry priklad, kde bude zehlicka mit navrch tu bych ale nenazval rozhodne hladkou. Paradoxne pro me nejmin prijemny podklad jsou konstantni rychle jdouci mininerovnosti. Pokud bych treba ufoukl, odtocil komprese, tak bude zahlazeni louky bezpochyby lepsi :)

                                            Nicmene pak se proste citim mene jiste kdekoliv v rychlejsich zatackach a hlavne rychlych zmenach smeru, pri kterych se ma tendenci vidle borit. Ted otazka, jestli tohle vyresi snizeni linearity a jestli to zase nadruhou stranu nebude horsi na velkych prekazkach (jako ze logicky bude, pac bud potreba vetsi sila na stlaceni vidle do vyssiho zdvihu)

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Snížení linearity to přeci může leda zhoršit. V první části půjde zdvihu půjde progresivnější vidlice do zdvihu naopak více. Tedy pokud ji hodně nepřefoukáš. Pokud bys ji ale přefoukal, aby už v první polovině zdvihu šla do zdvihu méně ochotně, tak nevyužitého zdvihu zůstane opravdu hodně.

                                              0 0
                                            • MlokCZ  

                                              A co se týká označení komprese jako kurvítku, tak to tu píšu vždy jen pro 32mm vidlice. Tam jak je provedená, tak, tak to je opravdu jen kurvítku a k ničemu to není.

                                              Na vyšším zdvihu, kde je HS i LS komprese, tak to už použitelné je a někdy je vhodné to použít. Také i z důvodu těch překmitů setrvačností předního kola u vyšších zdvihů.

                                              U nových vidlic u Foxe s CTD jsem moc ještě nestuval jakým způsobem tam ta komprese je udělaná. Dva nezávislé okruhy HS a LS komprese to nejspíš opět nejsou.

                                              0 0
                                              • deekay  

                                                ja myslel ze ty 32ky maji JEN LS kompresi? a co projde skrz treshold, jde uz bez odporu? Tzn stejne, jako bydbych na lyriku pouzil jen LS kolecko.

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Je tam záklopka, která se musí otevřít aby vidlice mohla do zdvihu. A jak se otevře, tak je vliv zanedbatelný.

                                                  A externí nastavení řeší jak moc velká síla je potřeba k otevření záklopky.

                                                  Takže to prostě jen zhoršuje odtrh vidlice.

                                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    To máš jednoduché. Když vidlice pořádně nefunguje (a to co preferuješ prostě znamená, že pořádně nefunguje), tak daleko více ztrácí přední kolo kontakt s terénem.

                                    A to je oč tu běží především.

                                    I na tom testu s cihlou je to hezky vidět. Jak necitlivost vidlice, tak nedostatečný zdvih (kam vidlice šla do zdvihu) výrazně zhoršilo kdy získalo přední kolo kontakt s povrchem za překážkou.

                                    A že ty rozdíly byly obrovský (i třeba trojnásobná vzdálenost).

                                    Na jedné překážce při jízdě rovně je to fuk, tam se nic neděje. Na souvisle rozbitých pasážích máš pak přední kolo daleko více ve vzduchu než u dobré žehličky.

                                    A zatáčky, ty jsou hezký příklad. Stačí když musíš trošku točit a je to trochu rozbité. U dobře žehlící vidlice při dřívějším kontaktu předního kola s terénem prostě můžeš točit dříve.

                                    0 0
                                    • deekay  

                                      Mloku ja tohle chapu, nicmene si veci nastavuju podle toho jak mi to sedne, ne podle toho abych mel neco projete nejrychleji, nebo podle tabulky ci grafu.

                                      A kdyz napisu, ze mi to vyhovuje takhle a ne onak, tak si to nevymejslim abych byl zajimavej, ale proste to tak je… proc to tak je, to netusim :)

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Nastavuj si to jak ti vyhovuje, s tím samozřejmě nemám žádný problém a je to každého věc.

                                        To ale neznamená, že tak nebudeš mít třeba horší kontakt předního kola s terénem.

                                        Ono to ale nebude nic extra výrazného, protože zase nejezdíš nic supernecitlivého. A pocitově pak může být velmi těžko vnímatelné, jak to s tím kontaktem předního kola je. Tedy pokud se nejde do extrémů a není z toho pád.

                                        Většina z nás nejspíš jezdí vždy s nějakou rezervou a do těch mezních situací se moc nedostává.

                                        A také jezdíš už trošku vyšší zdvih, kde začíná být potřeba komprese kvůli setrvačnosti předního kola a překmitům překážek.

                                        0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Pořád se snažíš nahrazovat kompresí to co má splňovat už vhodný průběh (dle požadavků jezdce).

                                    nechteji byt obtezovani tim co se deje pod kolama atd

                                    Čím více vnímáš co dělá přední kolo, tak to znamená, že tím více ztrácí kontakt s terénem. Je pak sice hezké, že to vnímáš, ale nic s tím udělat nemůžeš, protože je přední kolo ve vzduchu (za překážkou).

                                    O to o co vidlice nepobere překážku, o to se zvedne celé těžiště soustavy jezdec + kolo a pak mu trvá dlouho než se zase sníží zpět.

                                    Do určité míry tomuhle brání práce jezdce s těžištěm, to ale nezachrání vše.

                                    0 0
                                    • deekay  

                                      No pak jsem nejel jeste vidli s vhodnym prubehem pro me :)

                                      To s obtezovanim, myslim takovej ten klasickej „trail chatter“, tam vidle ve vzduchu neni, ale je cejtit neco do rukou.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Jak popisuju dle celopevňáku, tak ono velmi často jezdec vůbec nemá šanci vnímat, že přední kolo je na hranici ztráty kontaktu s terénem nebo těsně nad zemí.

                                        A nejde jen o tu úplnou ztrátu kontaktu, ale problém může být i když je moc odlehčené.

                                        Tohle vnímáš až ve chvíli kdy nastane problém.

                                        A s tím cítit do rukou. Ani sebecitlivější a žehlivější vidlice + objemné pláště na nižším tlaku nezajistí, že do rukou není nic cítit, jen to omezí.

                                        0 0
                                        • deekay  

                                          Tak kdyz to prezenu – sedl jsem na kamosovo IQ6 s epiconem nafoukanym na vahu o 15kg mensi nez ja a to jsem necitil vubec po cem jedu :))) Ale jasne, to je extrem.

                                          Skoda, ze nejde nejak sdilet pocity, ono se to blbe vysvetluje :)

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Myslím, že na větší překážce bys ten doraz cítil až až :-)

                                            0 0
                                            • deekay  

                                              to sem se neodvazoval :D Uz jen lehke pohoupnuti v pedalech znamenalo dorazy :D

                                              0 0
                                          • MlokCZ  

                                            A každý máme jinou citlivost na vnímání různých podnětů. Já jsem vnímavý opravdu hodně, takže často věci, co někdo vůbec nerozezná já pořád vnímám jako poměrně dost výrazné.

                                            0 0
                                            • deekay  

                                              Pravda, ze me az zase tak nevadi, kdyz to lehce drnca (ne ze bych to necitil) ale treba me hrozne stvou zmeny hlavovyho uhlu skrzeva zmeny tlaku ve vidlici/tlumi­ci atd.

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                No vidíš, další důvod pořídit pružinu :-)

                                                Já tohle taky nemusím. Vidlici mám pořešenou a tlumiče teď vozím už jen delší a objemnější (216/63mm s HV komorou) a ten to tolik nedělá, takže už tohle pohoda.

                                                0 0
                                                • deekay  

                                                  jak rikam od pruziny mi odrazuje nemoznost donastavit jemneji tuhost.

                                                  A vaha lyrika na pruzine uz taky nebude nic extra :)

                                                  0 0
                                                  • goofy  

                                                    Jakto nemoznost donastavit tuhost? Zvysis predpeti, a je to. U Vanu jednotlive pruziny presahuji tak o 1/3, tak si to clovek muze poladit dle libosti dle me…

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    jenze lyrik coil, pokud se nepletu zadne nastaveni predpeti externim cudlikem nema :(

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    to jde dobastlit případně natvrdo podložit

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    to ja vim ze to jde natvrdo uvnitr, ale nechce se mi to nekde na trailech rozebirat a ladit podlozkama :)

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Vezmeš ořech a dáš pod víčko podložku. Kolik vážíš? Já celý život jezdím pružiny a nikdy jsem neměl problém s výběrem pružiny.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Mam 84 trail ready bez baglu, s baglem o 3 az 7kg vic.

                                                    pak jeste kde sehnat ten pruzinovej kit, samozrejme vc plastove vlozky aby pruzina neposkrabala nohu…

                                                    A tipuju to u sebe na tvrdou pruzinu a buhvi jestli nebude moc mekka.

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Tak to máš to samé co já, takže no problém. Klasická konfekční váha.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Tak prestavba na pruzinu by prisla rovnych 100e

                                                    Rock Shox Domain 302/Lyrik Preload Spacer Kit 3,99 Euro 3,99 Euro

                                                    Rock Shox Stahlfeder für Lyrik 170 mm, hart 29,90 Euro 29,90 Euro

                                                    Rock Shox Spring Shaft Assy, 170mm – 2010–2011 Lyr 37,90 Euro 37,90 Euro

                                                    Rock Shox Upper Tube Spring Sleeve Lyrik/Domain 5,49 Euro 5,49 Euro

                                                    Rock Shox Sprengring 35 mm 2 Stk 3,90 Euro 3,90 Euro

                                                    Rock Shox Lyrik Coil/U-Turn Top Out Assembly 18,90 Euro 18,90 Euro

                                                    Zwischensumme 100,08 Euro

                                                    Doufam, ze tam mam vse co je treba :)

                                                    Nicmene cena nic moc a tezko rict, zda bych sehnal dily starsi. A kdyz se nestrefim v pruzine tak dalsi prachy navic. Hlavne tu pisou, z eje to pro 170mm lyrika, jak z toho udelam zpet tu 160tku, staci vypodlozit? Pac na 160tku jsem tam dily nak nenasel.

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Možná bych uvažoval nad střední pružinou, ale nevím jak je to u lyriku. K totemu jsem dostal 3 a myslel jsem si, že budu muset dát tu nejtvrdší, ale s prostřední mám sag když sedím 25% a když se postavím, tak okolo 30% což je na moje použití tak akorát.

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Ja bych bral na moje ejzdeni mozna malinko mensi sag, aby to vestoje nebylo o tolik vic jak vzadu. (tam vozim v sede 25–30, ve stoje 20–25)

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    jinac v lyrikovi vozim ted cca 75psiku

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Předpětí mu to nevyřeší, když jednou věcí kterou to má řešit je spíše větší sag i při tvrdší pružině.

                                                    Předpětí bude sag snižovat.

                                                    Pro něj je cílem spíše tvrdší pružina a předpětí co nejmenší.

                                                    Stejně bych se ale pružiny nebál. Na DPC taky není žádné předpětí (kvůli DPC být ani z principu nemůže) a také není problém se trefit do správné pružiny.

                                                    0 0
                                          • milan1  

                                            Nejvíc cítit po čedm jedu je na zcela pevné vidlici a přesto, vlastně právě proto to neznamená, že mám nejlepší kontakt s terénem.

                                            Představa, že když mě to mlátí do rukou, tak je to něco, co je kladné, protože tak vnímám terén je jeden z nějvětších šířených omylů.

                                            0 0
                                            • deekay  

                                              Tak ja te chapu, ale ja se proste cejtim mnohem jisteji kdyz musim premoct ason nakej odpor, nez kdyz jde vse hladce. Stejna jak u aut nesnasim kdyz nejsou dostatecne odpory na pedalech nebo je rizeni ktere nema vahu.

                                              0 0
                                              • Atilla  

                                                V tom případě to chce větší terény, tam tě to přejde:)

                                                0 0
                                                • deekay  

                                                  No ty tady nemam, spis jak pisou amici „fast swoopy trails“

                                                  Proto mi uplne staci tech 140mm vzadu a stailo by i vpredu, lyrika mam kvuli dohnani geo, tuhosti a stelovacim kompresim.

                                                  Takze je to vicemene takovej trailbike s polozenejsi geo, ktera me bavi vyrazne vic.

                                                  Kdybych bydlel v beskydech, tak mam jiny kolo uplne.

                                                  0 0
                        • Bysto  

                          hodnota je čisto subjektívna veličina odvíjajúca sa od užitočnosti a schopnosti uspokojiť tvoje potreby (pre niekoho je to cool faktor, pre niekoho cena, funkcia, váha,,samozrejme, že vždy je to kombinácia týchto faktorov, ale každý pre jedinca inú prioritu).

                          0 0
                        • marapara  

                          No domýšlivost ti fakt nechybí :)

                          0 0
      • MlokCZ  

        Tak to máš bohužel smůlu. Novější Talas (2010 a novější určitě, 2009 si nejsem jistý) opravdu hodně citlivý nebude nikdy.

        Milan dokázal Talas o něco zlepšit (o něco lze šnížit pasivní odpory + minimalizovat vliv kurvítka komprese), ale ani tak to nebylo ono. A je to dané konstrukcí Talas systému a vyřešilo by to jen jeho plné nahrazení.

        Lepší byl v tomhle ohledu starší Talas (do 2008) díky třetí komoře. Ten byl po úpravě už velmi slušný co se týká citlivosti (i když pořád horší než DPC).

        To co umí Milan ohledně snížení pasivních odporů, to v Bikelive rozhodně nečekej.

        Jestli chceš opravdu citlivou vidlici, tak jedině Talas prodat a pořídit něco jiného.

        Já několik Talasů upravených u Milana více let jezdil, nechtěl jsem oželet rychlé snižování zdvihu (které je tam vyřešené dobře). Až konečně přišla alternativa v DPC…

        0 0
        • Kynio  

          co je DPC za vidlici? tuhle zkratku neznám :)

          0 0
          • mr.antik  

            Dual Position Coil

            0 0
          • MlokCZ  

            DPC je dual position coil, který může být použit v některých RS vidlicích. Standardně je montován do Sektoru.

            Já ho vozím v RVL.

            0 0
          • pavlik6022  

            jestli chceš tak mám jednu RVL DPC v bazaru :)

            0 0
    • blisterexist  

      přemýšlím že bych to testnul na rebě nebo na něčem jiném, takže budou asi jiné rozměry

      0 0
    • logoman  

      proc nejde lepsi tlumeni? Vzdyt ta nova vidle od DVO co ma byt zazrak je open bath. A hlavne technicky proc to nejde. Ja myslel, ze se to nepouziva kvuli hromade oleje.

      0 0
    • blisterexist  

      neposlal bys ni nějakou stránku kde si to našel? zkusil bych je pořídit ale hodili by se mi na snarou vidli a ta má nohy 30mm

      0 0
    • Jeka  

      Ahojte,

      trochu oživím téma. Neví někdo zda ještě funguje kouzelník Milan z TuningTestu ?

      0 0
    • enjoy  

      Měl by někdo tip na pružinu(potřebuju silnější, než jde v tuto dobu sehnat) do Fox Vanilla 125 (model 2004)?

      0 0
      • enjoy  

        Odpovím si sám:-)

        Pružinu si nechám vyrobit. Vůbec mě tahle možnost nenapadla:-O

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.