• jhonzatko

    Zdravim zdejsi odborniky!

    Po ruznych variantach jsem letos skoncil u kola Canyon NERV AL 6.0, coz byla takova volba „z rozumu“ (bylo doporuceno v pomeru cena/vykon).

    Ve srovnani s predchozimi koly mi prijde, ze ta vidlice (RS Reba 120mm) chodi nejak jinak, je takova „tupa“ ci jak to rict. Existuje nejaka moznost, jak tu vidlici doladit, vytunit? Slysel jsem, ze u nekterych vidlic to jde, ale nemam vubec predstavu, co to obnasi.

    A dal jsem se chtel zeptat … az dodatecne jsem zjistil, ze kolo ma vpredu i vzadu rychloupinaky. Nejak jsem tomu nevenoval pozornost, takze jsem zjistil az dodatecne. Myslite, ze je to velky handicap pri beznem trailovem jezdeni (Prokopak, Singl trek apod.)? Ma smysl to nejak resit a dumat, jak to predelat?

    Diky za pripadne rady ci nazory!

    Bohuzel nemam dost vlastnich zkusenost, abych dokazal nejak kompetentne promyslet.

    0 0
    • Čipera  

      Reba není uplně špatná vidle. Je možné, že je pouze špatně nastavená, nafoukaná. Mohla by za to moct i špatná údržba. Jinak pevné osy, předělání by bylo dost nákladné a stejně většina hobby jezdců ani pak nepozná rozdíl.

      0 0
    • Chlebovnik  
      1. Ta vidlice má nahoře a dole točítka – kompresní útlum a regulaci odskoku. Pohraj si s nima a projeď se na tom. Zjisti, jak se to chová v krajních polohách a nastav dle svých preferencí. Pumpičku na vidlici jsi dostal spolu s kolem, tak ji používej a hraj si s tlakem.
      2. Teď už je to stejně jedno. Neřešit a jezdit.
      0 0
    • jhonzatko  

      Díky moc za radu!

      Já jsem lopata, takže se do toho sám pouštět nebudu. Ale zkusím to tedy dát do servisu, zda je vše správně namazáno a nastaveno.

      Co se pevných os tyče, na zadek se dá prý za pár korun koupit nějaká sada, ale vpředu by to asi znamenalo výměnu celé vidle a nejspíš i obou nábojů?

      Pokud ano, tak by se to asi opravdu docela prodražilo.

      Je něco, kde bych mohl narazit na limity toho rychloupínáku?

      0 0
      • novas752  

        Ne. Donedávna to bylo všude. Snad jen občasný škrtnutí kotouče při zatáčení.

        Navíc na Prokopák a SpS to klidně stačí, tam se to dá i na pevňáku s véčkama.

        BTW mrkni na Točnou, jestli si ještě nebyl. http://m.trailforks.com/…o-na-trails/

        Jo a v servisu ti to správně nastavit nemůžou, tam ti nafouknou leda správný SAG, ale u toho stejně musíš být a sednout na to. To nastavíš jedině tak, že vyzkoušíš krajní polohy a budeš hledat tvuj „zlatý střed“.

        0 0
      • Redjuu  

        Abys měl o čem přemýšlet, tak zde je můj názor. Mám letošní Nerva 7.0 a už ho mám komplet předělaného na pevné osy.

        Přední pevná osa:

        • obrovský rozdíl, peněz nelituji. V zatáčkách je to úplně jiné kolo. Ale obnáší to novou vidlici, což není sranda. Kola můžeš nechat aktuální. Přední náboj je na pevnou osu, pouze vyhodíš redukce.

        Zadní pevná osa

        • zde je předělaní jednodušší, sada na předělání tě bude stát kolem 1200. Problém je, že tvůj náboj to neumí, přeplést se taky nedá. Takže bys potřeboval nové zadní kolo. A výsledek není tak markantní a ani úplně neumím posoudit, z jaké části za zlepšení může pevná osa a z jaké části má nová o mnoho tužší kola.

        Takže tak :-)

        0 0
        • scret  

          porad mi, jak se predela ram na pevnou osu, kdyz na to neni delany?:) diky:)

          0 0
          • Redjuu  

            Rám na to je dělaný, jen tam v dvou nejnižších verzích dají redukce a osazují kola s rychloupínákem. Koupíš sadu s osou, patkou do rámu se závitem a k tomu jinou patku přehazovačky.

            0 0
    • jhonzatko  

      Pokud vim, tak Canyon prodava nejaky montazni set a jen se tam neco vymeni (podobne jako treba patky na prekazovacku?).

      0 0
      • scret  

        o tom nic nevim a myslim si, ze je to nesmysl… To by museli vymenit cely zadni horni savle, prtze na tech je tusim u canyonu patka…

        0 0
        • Fidži_CZ  

          Tipuju, že vyměnil klasiku QR za pevnou 10mm QR osu. http://www.superstarcomponents.com/…ugh-axle.htm

          0 0
          • scret  

            to ale neni pevna osa, jen pseudopevna:) Kazdopadne urcite pomuze…

            0 0
          • Redjuu  

            Tady hoši vidíte krásu internetových fór. Jeden myslí, druhej tipuje a oba se mýlí :-D

            0 0
            • Fidži_CZ  

              Nikdo by nemusel nic tipovat, kdyby si místo abstraktního popisu napsal rovnou to co v příspěvku z 15:19. Hned by ty fóra byly krásnější. :D

              0 0
              • Redjuu  

                Tak on se ptal zatím hodně obecně, tak jsem nešel do detailů. Jen že to jde a kolik to stojí. A že to hned někdo zpochybňuje, je věc druhá. Ale v poho, jen mě to pobavilo, jak se hned objeví protiútoky. A člověk, který to vlastníma rukama před třemi týdny předělal a docela ví, o čem mluví, se tomu zkrátka musí zasmát.

                0 0
        • jhonzatko  

          Volal jsem kvuli tomu do ceskeho zastoupeni Canyonu a ti mi tvrdili, ze na zadni kolo se da u nich koupit nejaky kit, pro predni bude nutne zmenit vidlici. Jak uz tu zaznelo …

          Co ten kit obnasi, to netusim, na eshopu pry neni. Ale pres ne se objednat da.

          0 0
          • Redjuu  

            Jak jsem řekl. Objednal jsem to přes mail Canyonu. Jmenuje se to „12mm Through Axle Kit“. Cena 799 myslím. K tomu potřebuješ patku přehazovačky číslo 27, namísto 29. Ta je za 500. Když zajedeš do jiného vlákna, jsou tam fotky sady i fotky z přestavby.

            http://www.bike-forum.cz/…cz-sk-3.html

            0 0
          • allrose  

            Pevná zadní je vyřešená v canyon vláknu

            Tupost reby-je nurno ji nejpeve zajet-u mě 800km a povolila,výměna mazacího oleje

            Ale stále byla tupější než nový fox 34..ale když se něco posere,tak rebu uděláš doma na koleni a těsnění koupíš v gumičkárně..fox zítra putuje k švecovi :-(

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.