Blbej dotaz, ale je to tak že na normální „pěší“ značky v lese (co nejsou přímo cyklotrasy) .se smí na kole? Dneska jsem se pohádal s nějakým debilem co mi tvrdil že se tam na MTB nesmí.
Blbej dotaz, ale je to tak že na normální „pěší“ značky v lese (co nejsou přímo cyklotrasy) .se smí na kole? Dneska jsem se pohádal s nějakým debilem co mi tvrdil že se tam na MTB nesmí.
http://www.cemba.eu/…y-v-cesku.1/
Takze asi takhle. Ale tohle je nekonecny boj pesi x bike…
Dik!
Asi nejlepsi je nereagovat na ne. Opakujici se problem myvam na cyklostezce s babkama co venci čokle…pes bez voditka, nahubku vesele beha ze strany na stranu a kdyz kolem projedu tak je chyta infarkt ze jsem jim malem zajel psa apod…nereaguju a jedu dal. Neni tyden co by na me nekdo kričel, kde mam zvonek (ten fakt jako nemam), kde mam svetlo, proc jedu tak rychle, tady se s kolem nesmi apod…
Jezdím po frekventovaných cyklostezkách dost často a problémy nemám. Pouvažuj nad tím zvonkem, lidi ho přijímají podstatně lépe než hulákání nebo naopak když kolem nich rychle profrčíš a neví o tobě… A taky mi připadá, že si někteří cyklisté pletou cyklostezky s rychlostními dráhami :(
a přitom by stačila obyčejná vzájemná ohleduplnost a nikdo by nic nemusel řešit a šlo by to i bez zákonů, nařízení a vyhlášek.
Přesně tak, mě na tom nejvíc naštvalo že jsem jel s dětma pomalu, ohleduplně a stejně se musel hádat že tam kola nesmí. Na druhou stranu chápu že pěší nasere když je málem sejme ožralý pako.
Velice často to Pako ani nemusí být ožralý, stačí prostě Pako.
Vše je v lidech. Člověk, kterej se chová neohleduplně na kole, tak se asi chová podobně i v autě, prostě asi i v životě. Chovejte se tak, jak chcete aby se okolí chovalo k vám.
+1 líp bych to neřekl.
Tem zvonek to je vzdy prvni hlaska co je napadne .Asi kdyz zazvonis tak se zacnou nadnaset .
Starý odkaz už nefunguje, zde nový: pravidla terénní cyklistiky
Super, diky. Chapu dobre, ze temi stezkami (jak se snzi prosadit mtb asociace) se mysli i stezky mimo turisticke znaceni (protoze o znackach tam nic neni)?
Cokoliv mimo volny teren. Jakakoliv cesta, stezka, pesinka mimo zakaz a NP nebo NPR.
pokud se nepletu, tak turistické značení není v ničem závazné, prostě jen metoda, jak se neztratit v neznámém terénu :)
Spíš metoda jak zaručeně minout to nejlepší v okolí. :)
přece to nenecháme vykoukat lufťáky cizáky masňáky :D
V tom aby se prase vyznalo, kolik ruznych uzemi je.
Tal staci vedet o NP a NPR, zbytek te v podstate nezajima.
a CHKO? Ty jsou podle mě nejčastější
CHKO tě v tomhle nijak neomezuje.
Zákaz jízdy na kole mimo dovolené/pro kolo vyznačené cesty platí pouze na území NP a NPR. v CHKO se můžeš pohybovat jako koliv jinde.
Jinak nejčastější jsou různý drobný území jako Přírodní Parky, Památky, Rezervace atd., těch může být i několik desítek v rámci jednoho CHKO, ale i ty tě nijak v pohybu neomezujou, pokud se nejedná o Národní Přírodní Rezervaci.
presne tak…
Zajímají Tě hlavně NP, NPR, ze slušnosti ještě některé PP, kde hrozí reálné riziko ublížení systému nebo důvodu ochrany. V zájmu rozšíření si obzorů je vhodné si u maloplošných území nastudovat předem důvod ochrany a způsob údržby, popř. někdy bývají uvedeny i ohrožující faktory. Sebelepší výhled za nezacelitelnou erozní rýhu nestojí.
V tomto ohledu bych apeloval na jezdce na MTB, aby zbytčně nejezdili na Křivoklátsku na tzv „pleše“ (kam žádné stezky ani silnice nevedou); ač se to nezdá, tak jsou značně choulostivé. To, že se podle popisu jedná o bikové doubravy neznamená totéž, co „bajkové“, ale je to podle trávy biky ladní (Luzula campestris) :-) .
Plus stanovisko ministerstva zemědělství http://cemba.eu/…-zakon-864-d
Ahoj, všude tady řešíte kam se smí a nesmí. Osobně si myslím, že můžeš všude kam chceš a když opravdu chceš tam kde je něco zakázané, tak to uděláš tak, aby tě tam nikdo neviděl, nic jsi tam nenechal a nikdo nepoznal že jsi tam byl. Pak budou spokojení všichni, protože ty jsi tam byl a oni protože si myslí že jsi tam nebyl :-)
Jinak vždy se snažím usmát se, nahlas pozdravit a ono většina lidí pozdraví a usměje se taky, i když se leknou nebo se mračí že je předjíždíš..
Když se budeš chtít pohádat tak vždy natrefíš na ****** co se chce pohádat a nikdy nevyhraješ :-)
V zásadě platí: Tam, kam může těžká technika společností těžících dřevo, může i cyklista. Pokud to po zásahhu té techniky je schopný ještě projet. :-)
Samozřejmě smí. To, že si někdo udělá uzel na hlavě a okolo termínu „turistická“ postaví osobní blud o zákazu kol tě nemusí zajímat. To je jejich problém.
Příkladem: psal jsem na radnice Prahy-Radotína a Turnova. V obou případech šlo o jízdu na kole po tur. značce a jednou skrze přírodní památku. Z obou radnic stejné stanovisko: po TZ na kole smíš, dokud se pohybuješ po nějakém úvozu, stezce, cestě apod. Dokonce i tam, kde je zákaz kol, mi povolili průjezd, jelikož tamtudy jezdí technika. Horší jak traktor není ani 1000 bajkerů :-)
Jsem asi pako, ale občas takhle pošlu mail někam na radnici. Výhoda je, že já pak mám svědomí čisté a podklady v kapse. Narozdíl od turistických dojmologů.
Kčt člení turistické značení na: pěší, lyžařské a cyklo. https://www.kct.cz/…-znaceni-kct Dále používá slovní spojení „značení pěších tras“ … . To je zavádějící a dojmologové jsou „schopni“ si to vyložit, že je to vyhrazené (teda, že pěšouni mohou všude na kterékoliv značení a na to pěší mohou jen oni).
Namísto/vedle zavádějícího pojmenovávání by Kčt měl preventivní osvětovou činností vnášet do povědomí, že turistické značení je zcela nezávazné a nenárokové a na kterékoli cestě dle stanoviska Mze je možno setkat se dalšími rekreačními formami pohybu.
IMHO to vyhrazené být ani nemůže. Ten les/louka/pole KČT nepatří a nemá žádné právo s ním nakládat. Takže jediný, kdo může říct, že tam někdo nesmí, je IMHO majitel pozemku (ale mám dojem, že zase nemůže říct, že tam nepustí nikoho, pokud tam ta značená stezka je).
Tak stejnou logikou by mohli vyhanet auta ze silnic, kde je nahodou cmarnuta tutisticka znacka.
Pokud není zakázané vjet na tu lesní/polní cestu, po které jedeš, nevím, proč bys nemohl jet po značené turistické značce. On KČT nevlastní turistické cesty, jenom kreslí na stromy a šutry obrázky. Jestli můžeš nebo nemůžeš na silnici rozhoduje její vlastník.
A má právo mě odtamtud vykázat? (tur. značení tudy vede)
Nedávno jsem se setkal s jedník kokotem lesákem, který mě zastavil ve stoupání a chtěl mě z té cesty vyhodit. Že prý ho tam omezuju a jsem jak ti motorkáři…No hlavně že tam sám dojel autem a byla to taková polo asfaltka…
Může, pokud bys byl ohrožen např. provozem lesní techniky, manipulací při skládkování nebo přímo těžbou. Přese všechno se pořád jedná o účelovou komunikaci.
Ohrožen jsem byl max jeho autem při předjíždění (schválně najel blízko) a jeho jednáním. Bylo už navečer a nikde nikdo
Pročetl jsem vlákno a mám potřebu k tomu přispět svým názorem.
Po TZ jezdím běžně, letošní týdenní dovolenou v Jeseníkách jsem potkal spoustu lidí uprostřed ničeho i poblíž známých míst. Nesetkal jsem se s negativní reakci, oboustranný pozdrav nikdy nebyl problém a někteří jedinci u oběda rádi prohodí pár slov. Stejně tak jsem neměl problém loni na jižní moravě a předloni v beskydech…
Naopak v okrajových částech domovského města Olomouce potkávám často zabedněnce, pejskaře a důchodce, kteří začnou hulákat na každé kolo, které nejede po červené zámkovce. Cestu do práce jezdím po TZ, která je zároveň i cyklostezkou (https://mapy.cz/s/2bFEu). Není týden, aby tam po mě někdo neječel, že tam nemám co dělat a hovado a podobně :)
Závěrem – ohleduplnost a povědomí není samozřejmé nikde ale na horách je hejtu určitě míň, než v okolí měst
Souhlasím. Venku mně taky nikdo nenadává. Prostě si vyhovíme. Dokonce i na zvoneček reagujeme pozitivně: -) V Praze je to horší. Ale to se dá čekat. Ve městě každý čučí do telefonu a sám do sebe.
Ber to tak, že čím dál od civilizace, tím menší je procento troubů a blbů.
Krásně je to vidět na Kopečku – pokud člověk přetrpí a krokem projede kolem ZOO a vzápětí opustí zpevněnou cestu na Radíkov, náhle lidi začnou zdravit, přestanou být protivní, začnou se usmívat…
Zlo je v tomhle ohledu Kosíř, po postavení rozhledny tam vzrostlo procento idiotů. Nedávno na mě na pěšině kolem Studeného potoka, když jsem jel nahoru ze Slatinek, začala ječet rodinka, že v lese nemám na kole co dělat :D a že je ohrožuju. Podotýkám, že jsem jel krokem nahoru, čili jen o málo pomaleji než šli oni.
Trochu bych to rozvedl. Magorů, dle mých zkušeností, začíná valem ubývat tak 3 km od nejbližšího parkoviště, Od 5 už jsou jenom sporadicky a 10 km od nejbližšího parkoviště už nejsou žádní.
Bohužel, lidí, co si zbožštili psy a mají dojem, že leknutí Ňufíčka mu působí nezacelitelné rány na jeho jemné psí duši, je nejvíc na okraji měst a na stezkách. Proto je třeba se jim co…? Vyhýbat, pokud to jde.
Jinak není daleko k problémům, které mohou přerůst fakt do průseru.
Parkoviště? Auta postávající (hlavně v „houbařské“ sezóně) kdekoliv na okrajích lesů a začátcích lesních cest tuto Tvou teorii nabourávají. Ani nemusíš jet na kole (kolo je dobrá bariéra), stačí běhat. Setkání s hysterickou krávou venčící dva naprosto neovladatelné a nezvladatelné ‚Ňufíčky‘ bez obojků, košíků a vodítek na lesní cestě, parkoviště široko daleko žádné, skončilo tentokrát podlitinou na mém stehně, elasťáky se té svini nepodařilo prokousnout. Obávám se, že příště na její ‚Sašenku‘ zaútočím rovnou já, protože na ženy (byť krávy) se nesahá.
Někdy je ten ňufíček rozumnější než páníček/panička občasi i oba dohromady. :)
Kolikrát se k někomu blížim, pes to uslyší, ohlídne se a buď se zastaví nebo uhne. Ten blb co ho venčí tupě pokračuje, a až když 10s protáčim kliky pár metrů za nim se příšerně vyleká a začne psa tahat na opačnou stranu cesty. A pes jen čučí střídavě na mě a na něj/ní jakože wtf. :D
Jj, to je presne ono, jsou pres celou cestu, psy litaj vsude a majitel/ka/le casto zacnou uhybat z jedny stany presne na druhou (jak logicke). Casto zleva doprava, nebo z prostredka na presne tu stranu kam clovek jede a kdyz to stoci rychle na druhou tak udelaj nymlich to samy.
A do toho rvou, ze je ohrozujeme, debilove, dosad si sam.
Mno, ten útok je občas dobrý naznačit k tomu, aby si majitel(ka) aspoň pohnula a čokla si zpacifikovala. Není to tak dávno, kdy se proti mně rozběhl nějaký pes a paní se jenom pomalu šourala a volala, ať prej se na něho nedíváme (WTF???) a byla v pohodě přesně do okamžiku, kdy jsem sáhl k opasku pro nůž, který jsem měl s sebou na řezání větviček.
Nejvíc mě dojala její reakce, kdy prohlásila, že pustily s další babou psy proběhnout před tím, než je dají do auta a že nějak nečekaly, že by někdo na parkoviště, kde bylo tou dobou kolem 30 aut, mohl někdo přijít. Ale vycukaná byla pěkně :-)
to já bych byl taky vycukanej, když by mi cyklista začal vytahovat kudlu na psa..
Kudla má zásadní výhodu v tom, že dokud pes není na kontaktní vzdálenost, v podstatě mu nic nehrozí. Takové kopí by bylo jiné kafe, ale kdo to má s sebou tahat, neřku-li vozit na kole…?
Kdo má psa pod kontrolou, je OK a nemusí se ničeho bát.
Ze ty budes mladej Čepelka,vid? :)
Volne pusteni psi jsou pro cyklisty casty problem. Pripad kdy se pes lekne a ztuhne je ten nejmensi problem, oni se totiz mene ukazneni psi obcas za tim kolem rozbehnou jakoze ho ulovi.
Obvykle toho necha v okamziku kdy strci cunak do vypletu, ale i tak, je to hodne neprijemny zazitek.
Ale jsme opet u toho. Cyklisti jsou napadani za to, ze jsou bezohledni, pritom jsou to zase chodci co nejsou schopni se chovat tak, aby si navzajem nikdo nevadil. Ke vsemu pes musi byt na voditku a to neni nejake “mel by”, pes MUSI byt na voditku.
Dost častý je případ, že pes je na jedné straně.a páníček na druhé.
A páníček, když vidí cyklistu, si pejska zavolá k sobě. A to zrovna v momentě, kdy jedeš a tím pádem ti pes skočí pod přední kolo. Jinak by si tě ani nevšiml.
Dokonalý upgrade je situace: Pes na jedné straně, majitel na druhé, mezi nima vodítko přes celou stezku a šero, kdy není třeba úplně vidět. Jednou jsem do něčeho takového najel a jsem rád, že jsem z toho vyvázl živý.
Mě takhle skočil přímo pod přední kolo, přiběhl šikmo zezadu, takže sem ho neviděl dokud sem ho neměl pod kolem, drclo to, kvíklo to, já to naštěstí ustál. Od té doby jakmile vidím psa hodně zpomalím a objedu ho co největším obloukem.
Mě se taky nikdy nestalo, abych se s někým na TZ musel hádat. Většinou se pozdravíme, kdo může tak uhne a jedeme ( jdeme) dál. Vše je o úrovni vystupování, mnozí bikeři jsou bohužel idioti, co si myslí, že mají na kole všude přednost a podle toho se chovají, na cyklostezkách – které byly dříve většinou i normálními cestami pro všechny a taky i na TZ. Hysterii lidí a řidičů, co cyklisty pořád vyhánějí na cyklostezky způsobily hlavně články v médiích o předražené výstavbě stezek a lidi na to bohužel reagují, to tak je.
Tak to nevim kde jezdis, pac mraky lidi chodi bud pres celou cestu, vlevo misto vpravo, nebo uprostred a pak uhybaj na stanu kde clovek jede.
To je fakt zajímavej přírodní úkaz. Taky jsem si toho všim. Pěšáci jdoucí nalevo se uklízej doprava a pěšáci zprava zase doleva. Hlavně když jsou to různý věkový kategorie, tak hlavně babky se uklízej vždycky na druhou stranu stezky, než právě jdou. Nic proti nim, je to prostě tak.
Když jdou vedle sebe a povídají, tak jdoucí vpravo mají hlavu natočenou doleva a naopak. Je-li třeba uvolnit jízdní dráhu, rozestupují se za natočenou hlavou do směru v zorném poli – tedy vpravojdoucí doleva a naopak. To je předvídatelné. Následovat může ještě přehodnocení a přecházení v poslední chvíli. Děje se tak i před autem, např. kde je v zimě prohrnuto na šíři jednoho vozu.
To je fakt. Díky za vědecké zdůvodnění, mě to nenapadlo, ale je to tak.
Ano, presne tak. Cim dal mimo mesto a frekventovane stezky, tim vic jsou vsichni v pohode.
Frekventovane cyklostezky a vyletni mista jsou vsak casto otresne kvuli neukaznenym chodcum. Roztazeni pres celou stezku, uhybaji kazdy jinam a blokuji pak cyklisty z obou smeru, zrovna tak jedinci co po stezkach chodi na leve strane, zvlast kdyz jsou na cyklostezce stovky lidi a jeden debil jde po spatne strane, dela zacpu a pak se jeste tvari pohorsene kdyz je upozornen, ze po cyklostezkach se chodi a jezdi vpravo.
Smisena cyklostezka patri vsem a pokud tama chci jet 37kmh na silnicce, muzu. Komunikace je k tomu urcena. Po silnici taky clovek nejde s tim, ze by auta mela zpomalit a pokud nedostanu prostor k tomu, abych chodce bezpecne objel, okriknu jej a budu vyzadovat aby uhnul.
Je jedno jestli mama s kocarem uprostred cesty, rodice s deckama roztazeni pres celou stezku, nebo paka s volne pustenymi psy. Vsechny tyto pripady jsou jedinci co se nechovaji dle predpisu a omezuji ostatni.
Budu se opakovat. Můžeš jet, jak rychle chceš, nicméně konstrukční rychlost cyklostezek aka ‚chodníků s povoleným vjezdem cyklistů‘ je poloviční, v lepším případě.
Po silnici chodím/běhám s tím, že jsem viditelný, předvídatelný a ano, očekávám (a zhusta se to děje), že auta (dnes ráno v 6:00 megatraktor s 20m3 cisternou) při míjení zpomalí, zejména, když se míjíme tři najednou.
Jasné, takové ty jakože cyklostezky co bývaly dřív obyč chodníky, ale kam se hodila značka, jsou vyloženě na přepravu a nějak moc rychle se tam jezdit nedá a obvykle už jen proto, že tyto komunikace často nebývají dostatečně přehledné, zvlášť když jsou v centru měst.
Jinak povinnost, nebo spíše očekávání, že si bude dávat majzla, je na silnici právě na chodci. Chodit vlevo se má z toho důvodu, aby chodec mohl vyhodnotit situaci kdy je objíždění obtížné nebo nebezpečné a mohl se tak odpakovat úplně mimo vozovku a nebrzdit zbytečně provoz.
Dnes dopoledne:
Asi 4 metry široká asfaltová účelová komunikace, po ní jede kamion (jede od blízké firmy), proti jdou dvě maminy s kočárkama. Vedle sebe, jedna ještě s kočárkem pro dvojčeta. Víc jak přes půlku cesty.
Kamioňák musel zastavit a počkat, než pomaličku projdou okolo. Ani je nanapadlo, že by mohli jít aspoň ten kousek za sebou. Fakt síla.
Moje maminka říká: mateřství zatemňuje mozek. Na popsanou situaci to platí evidentně také. Kdyby se něco stalo, stejně to bude na řidiči. A jakou rychlostí běžely, když do něj narazily?
Oni do něj nenarazily. Když je viděl, tak radeji zajel na trávu vedle cesty.
Rychlostí asi 1,5 km/h. :-)
To je z jednoho vtipu: přijde policajt k nehodě, jejímž výsledkem byl masakr příslušníků národnostní menšiny, řidič dotčeného terénního BMW v klidu stojí opřen o kapotu uprostřed tratoliště krve a kouří, policista se ho se stejným klidem do protokolu ptá: tak, pane řidiči, jakou rychlostí běželi, když do Vás narazili?
Po stezce samozřejmě můžeš jet 37 na silničce, ale pouze za předpokladu že neohrožuješ ostatní. Stále jsi řidič nemotorového vozidla a platí pro tebe, že máš přispůsobit rychlost a styl jízdy okolním podmínkám. Pokud se na stezce pro cyklisty (kterých je s vyloučením chodců naprosté minimum) pohybuje chodec, stejně nemáš ŽÁDNÉ právo ho ohrožovat.
A pokud jdu (nebo jedu) po silnici, očekávám od aut, že mi poskytnou prostor. To samé dělám, když jedu autem.
Jasné, o ohrožování není řeč. Řeč je o tom, že na cyklostezkách rozhodně mohu jezdit rychle.
I jako řidič auta očekávaš, že případní chodci nebo cyklisti nebudou roztažení do půlky nebo dokonce za půlku vozovky a pokud něco takového uvidíš, budeš dopředu troubit, aby ti uhli.
Kdes na to byl, ze po cyklostezce se chodi vpravo? Jedine co se da na to dohledat, tak cyklostezka = ucelova komunikace a chodi se vlevo.
<nebrat vazne>Moje oblibena debata zacina :-).</nebrat vazne>
Asi je opravdu pravda, ze pohyb chodcu na stezce, kde nejsou zadne dalsi symboly na stezce (jako napr. v Obrany – Bilovice v Brne), neni urcena a mohou se pohybovat chaoticky jak chteji.
Porad si treba ja stojim za tim, ze je pro vsechny, jak pro chodce, tak pro cyklisty, lepsi, kdyz chodci chodi v pravem pruhu stezky ve smeru pohybu, protoze to odpovida situaci na silnici, kdy jde vetsi skupina chodcu, ktera zabere podstatnou siri pruhu vozovky, po prave strane ve smeru pohybu. Chodec na stezce take zabere podstatnou cast sire stezky. Pokud jde po leve strane, tak dokaze pohyb na stezce uplne zablokovat.
Definovane to neni, takze se stim clovek musi smirit, stejne jako s povinnosti pouzit stezku pro cyklisty i tam kde to nedava smysl a neni to bezpecne.
Ono těch nesmyslů je tam víc ;)
Podle toho se ani nesmí tedy na stezce jezdit vedle sebe?
Smí nesmí je trošku mlhavé, protože něco se nesmí jen v případě, že ti v tom nějaká „autorita“ brání. A ne, na cyklostezce by se fakt nemělo jezdit vedle sebe, pokud oba cyklisti zasahují do druhé poloviny cyklostezky.
Cyklostezek jsou různé typy.
Velmi minimálně jsou cyklostezky čistě cyklistické, kam chodci nesmí kvůli zákazu, ale na kolečkových tam můžeš. Pak je to samé ale obráceně, cyklostezka kam můžeš jedině na kole nebo pěšky jako nějaký takový neúčastník. Toto závisí na tom, jak to postavili a označili. Vím že třeba poblíž Kyjova byl problém s nějakýma cyklostezkama a pokutovalo se tam za jízdu na bruslích.
Na těchto cyklostezkách by se dalo brát chození vlevo jako přijatelné, protože srovnání se silnicí dává smysl.
Na silnici se chodí vlevo proto, aby chodec auto viděl a byl případně schopný vyhodnotit dopředu, zda-li není vhodné vlézt do trávy. Je to čistě praktická věc. Chodec by na silnici neměl co dělat ale z důvodu zdravého selského rozumu tam ve většině případů může, aby se nestalo, že není schopen se někam dostat, protože tama nevede žádná cesta po které může pěšky.
Co se však týče drtivé většiny cyklostezek, tak se jedná o smíšené komunikace pro chodce, cyklisty, bruslaře a já nevím co, a tady jsou si všichni rovni. Pro chodce tedy platí úplně stejná pravidla jako pro cyklisty a zároveň pro ně platí stejná pravidla jako na chodníku – chodí se vpravo. Je naprostá debilita, aby zde chodec chodil vlevo. Cyklista je tady povinen neohrozit chodce a chodec je povinen neomezovat cyklistu. Nicméně pokud jde vlevo, tak očekává, že se mu cyklista vyhne, jenomže už nemusí vidět, že cyklista mu nemá kam uhnout, protože za ním třeba už je další cyklista. Nastane tedy situace kdy jak cyklista, tak chodec musí zastavit. Když jde chodec vpravo a cyklista ho nemůže objet, nemusí zastavit, stačí když zpomalí do té doby dokud se vedlejší cesta neuvolní.
tl;dr: Na smíšené cyklostezce je jedno jestli jsi cyklista nebo chodec, všichni se mají držet vpravo, aby se na každé straně stezky všichni pohybovali jedním směrem a cyklostezky se neucpávaly.
To co pises davas smysl a souhlasim s tebou, bohuzel asi neni zadna pravni uprava, ktere by chodcum predepisovala jak se maji na stezce pro chodce a cyklisty pohybovat, takze je to jen na uvazeni chodcu a neni to vynutitelne. Diskuse na toto tema tu jiz byla. Bohuzel ani policie mne nedala odpoved, jak to je. Proto jsem musel uznat, ze nevim jak to je dle zakona a prestal jsem stezky pouzivat, protoze tam vladne chaoz :-).
Napr. v Brne je stezka z Obran do Bilovic. Tam jsou pruhy oddeleny delici prerusovanou carou a na zacatku stezky je v kazdem smeru urceno v jakem pruhu ma cyklista a chodec povoleno se v danem smeru pohybovat. Tam je to jasne.
No absolutně souhlasím s tím, že na cyklostezkách je chaos. Jezdím jenom ty úseky, které vím, že nejsou v tu danou dobu moc používané. Takové ty hlavní tahy mezi městy podél kterých jsou tři hospody, pizzerie a koupaliště jsou během letních víkendu úplným utrpením a upřímně se tam ani necítím bezpečně.
Abych to bral ale i pozitivně, víkendové cyklostezky opravdu hodně snížily „provoz“ na lesních stezkách, protože víkendoví výletníci si raději zajedou/zajdou 10km po pohodlném povrchu na pivo, nanuk a buřt, než po náročné cestě do kopce na rozhlednu.
Už jsem to i poznamenal v jiném vlákně. Přijde mi, že v terénu se dneska už hlavně jenom jezdí. Pokud se teda nejedná o nějaké poutní místo jako třeba Hostýn, ale tam to funguje tak, že když jedeš terénem nahoru, lidi zastavují a buďto povzbuzují, nebo pronesou něco na způsob „to si dělají prdel na těch kolech, já to myslím ani nevyjdu pěšky“. Zkrátka a dobře, jízda v terénu a potkávání chodců je v tomto směru v drtivé většině případů naprosto bezproblémové a často i velmi příjemné (výletníci zdraví, mávají, při zastávkách si i pokecáte).