dobrý večer :) mám pláště maxxis crossmarky 2.1×26 MTB,jak tvrdě je foukat?kolik atm?někdo mi říká že by neměli být uplně do tvrda a někdo zase že jo že je menší odpor při jízdě díky za rady…
dobrý večer :) mám pláště maxxis crossmarky 2.1×26 MTB,jak tvrdě je foukat?kolik atm?někdo mi říká že by neměli být uplně do tvrda a někdo zase že jo že je menší odpor při jízdě díky za rady…
To zalezi na co ses zvyklej a kolik vazis :)
Jsou to precejen docela uzky plaste. Pri svejch 90± kg jsem je vzadu foukal na zhruba 40–47 PSI coz si myslim je dost.
Jen k tomu odporu. Je to blbost, nedavno to psali i ve Velu. Neplati, ze cim vetsi tlak, tim mensi odpor!
Řek bych, že až na pláště s řídkym a vysokym vzorkem to blbost neni. Ale souhlas v tom, že ten vliv neni nijak závratnej.
Jasny, asi tak to bude no. Dobre si to upresnil.:)
No mě příde, že podhuštěnej plášť, co vozim na ty moje prasečinky (nebudu tomu řikat FR žejo, s mi to rozmlouval onehdá;P), je docela poznat, možná je to placebo, ale zdá se mi že jak to nabouchám tak to jede po asfaltu(jenom tam) o dost líp, ale mluvim o opravdu nízkym tlaku, a 2,5" pláštích – na XC s lehkejma šlupkama to nijak moc znatelný neni.
Rozmlouval jsem ti to dávno, dneska už by to nebylo na místě :-). Je vidět, že ti to přirostlo k srdci víc, než kdysi mně, tak ať ti to vydrží a někde se nezrakvíš ;-).
No, 2.5" fakt nevim, ale na svejch lehoučkejch 2.0" nepoznám rozdíl mezi 2 a 3 atm na asfaltu a to trénuju na jedný trase. Věci jako vítr, nálada, délka spánku atd. udělaj víc. Na těch defektech je to ale znát značně, proto teď i na závody v bahně vozim přes 3atm. a i tak jsem to na Trans Brdech nepochopitelně cvaknul v relativně lehkym úseku. Ale to je o prioritách, na vyjížďku bych dal míň, tam mi to nevadí, ale na krátkym závodě by defekt znamenal konec šancí na umístění.
mno halvně užovky typu FF 2,0 maj minimální tlak 3bary a maximální 5 (to jentak do pranice)
Bontrager XR1 maj směšnejch 2 – 3.5 bar. Mám 65kg a na 2bary to je v horších podmínkách nepoužitelný, na silnici zbytečný. Ale plánuju to pořešit přes NoTubes, 3bary a tenhle vzorek na bahně pěkně kloužou, to zase budu v Prachaticích nadávat…
dřív sem vozil vysoký tlaky pak jsem přešel na notubes a vozim 2–2,5baru při 90kilech :O)
:-D a to si mě v prosinci přesvědčoval že nízký tlaky jsou **********, každej si tím laborováním asi musí projít :-D
A nic to na tom nemění že s dušema je to ********** akorát víc defektíš ale bez duší se uplně změněj jízdní vlastnosti …
S dušema se taky při podhuštění změněj vlastnosti k lepšímu (aspoň v terénu), akorát si musíš dávat větší pozor abys neprocvak. Každopádně bez duší je to ve všech ohledech lepší a zpátky k duši bych se vracet nechtěl ani náhodou..
Tak tak, i měkčí duše v terénu jede a hlavně drží znatelně líp, ale holt to riziko procvaknutí je, ačkoliv s mejma kilovejma pláštěma duše drží, i když ráfkem o zem mlátim porát :)
Premyslim, ze v budoucnu bych taky presel na bezdusi. Na mysli mi vsak vyvstava otazka co delate, kdyz treba proriznete plast nebo mas nejakou velkou diru, kterou uz tmela nezalepi. Da se pak do toho dat treba duse? Nebo ma tmel porad nejakou ridsi viskozitu a v podstate demontaz nelze udelat?
Dáš tam duši a jsi na tom v tu chvíli stejně jako bys jezdil duše. Pouze musíš navíc pečlivě prohlédnout plášť, protože v něm může být nějaký zbylý trn, který bez duše nevadil (zaceleno tmelem a drželo v pohodě), ale po vložení duše ji může píchnout.
A ten tmel je v tu chvili jiz tuhy? nebo tu dusi dam jakoby do mekkeho tmelu? Nikdy jsem to nevidel na vlastni oci tak me to zajima. Dik
Tekutý, NoTubes tmel vypadá cca jako mléko. Ten tedy vyleješ a vyhodíš případné hrudky, takže budeš trochu za…ý, ale není to nic hrozného.
Tady je výhoda UST ráfků, tam jen vyhodíš zbytek tmelu, u dušových ráfku s použitím gumové pásky ještě vyndáš tu gumovou pásku s ventilkem, která bude zamatlaná od tmelu a někam ji musíš dát.
Diky
Ten tmel je tekutej furt, on zas tak moc na vzduchu netuhne, spíš v něm plavou takový soply co ten defekt zalepí. Při velkým defektu zbytek tmelu vyleješ, plášť prohlídneš, dáš tam duši a jedeš dál :-)
Já žádnou velkou změnu bez duší nepoznal. Pravda, tlaky vozím stejné jako s dušema.
nejseš ty ten co nerozezná ani váhovej rozdíl půl kila na kolech ?
Jsem :)
:O)
to jsem dva :)
neboj to otestujem , příští rok na socce ti v noci dámě do každého kola půl litru vody a uvidí se :-) Grinch to poznal :-)
Díky, já zrovna zkoušim omezit názor „kdo nepadá, nezrychlí“, bo sem pravidelně na každym pojezdu padal snad pokaždý letos, tak si řikám že se rači začnu zkoušet nezrakvit no ;D
Jo, na XC vozim něco kolem 2atm(podle pumpičky z Lidlu, i druhý z Hervisu), a když přifouknu tak to je akorát míň pohodlný, rychlejší dst těžko, zato v těch 2,5" vozim tlak dost možná poloviční (taky nejsem žádná těžká váha, teda snažim se;)) a to si myslim že poznat je. Nicméně i v tomhle případě je to pořád znatelně menší odpor než udělá protivítr a podobný faktory, přesně jak píšeš.
Ideální hodnota podle mě je minimum kdy člověk eště neotesává ráfek (a samozřejmě neproráží), případně nějaká rezerva pro sichr třeba na ty závody, ale jinak mi vyšší tlak přijde jako masochismus, a v terénu i jako výrazný zl pro jízdní vlastnosti. V XC to třeba nebude o tolik, ale když sem na Monínci zapomněl upustit pláště co sem měl nahuštěný na přesun po asfaltu, tak to bylo naprosto šílený, a nižší tlak po ufouknutí jednoznačně pomoh jak rychlosti(člověka nevyhodí do vzduchu každej kamínek), tak adhezi, a to opravdu hodně znatelně.
No, kdysi jsem vozil 4atm za všech podmínek, to byl teprv ten správnej masochismus :-). Teď už vim, že to je blbý, ale pod ty 3atm prostě nemůžu. Nějaký pohodlí neřešim, nižší adheze je ve výjezdech sice nepříjemná, ale trasy závodů neznám a nevim, kde čekat šutry a někde to tam cvaknout, tak už vyměňuju duši jen abych nemusel do cíle pěšky. Už se na NoTubes docela dost těšim…
me na nizsich tlacich vadi ze mam v naklonech nejistej pocit, jakoby to plavalo…
Ve vysokejch to plave opravdu :-).
Ten pocit znám, ale na to sem si docela rychle zvyk, a přijde mi tak ten plášť čitelnější – třeba teď když je všude bahno, tak si to samozřejmě do strany v zatáčce trochu uhne, ale ani to neregistruju, bo to je podobný jako když to jedu a drží, ale pak když se to má utrhnout, tak tvrdší plášť mi přijde že se prostě najednou urve, měkčí to dá znát že je na hraně, a taky se samozřejmě utrhne o poznání pozdějc.
Me to proste nevyhovuje, nikdy jsem si na to nezvykl a to jsem ty tlaky ani nejak extra nizky nevozil (ja vlastne nikdy plast neprocvakl, tenhle typ defektu je mi neznazny).
„kdo nepadá, nezrychlí“
tak pády už máš za sebou, teď přijde na řadu to zrychlování :-)
jinak k tématu – foukám bezdušové pláště na 35 PSI, v terénu je od oka upustím. (před týdnem jsem zjistil, že jezdím na 18 PSI.)
zatím bez problémů.
Blbost to je vždy, už se to tu řešilo několikrát. Vždy záleží na typu povrchu, ten je rozhodující. A pak na konkrétním plášti.
Zjednodušeně na měkkém povrchu má menší valivý odpor plášť při menším tlaku.
Na tvrdém povrchu má skoro vždy menší valivý odpor plášť při vyšším tlaku. Píšu většinou, protože rozdíly pro pláště se vzorkem na tvrdém povrchu jsou většinou dost malé a někdy se stane, že pro tvrdý povrch je to pro různé tlaky ± nastejno s valivým odporem.
Šotolina už se blíží dle měření spíše té situaci pro měkký povrch.
nedavno to psali i ve Velu
No tak to už je co říct! :))
Píšou to teď v květnovým velu, četl jsem to, jenže ty troubové napíšou, že odpor se s měkkou gumou nezvyšuje, ale ty jardové tam jaksi zapomněli dát nějaký vysvětlení. Prostě takovej výkřik do tmy.
Velo fakt upadá…
Pořiď si pumpu s manometrem, to se neztratí a pak foukej podle doporučenýho tlaku na plášti. Obecně platí, že valivej odpor se až tak moc nemění, ale plášť při nižším tlaku je lepší na rozbitym povrchu, kde je pohodlnější a líp drží, na druhou stranu je zase relativně vysoký riziko procvaknutí pláště. Pak Už jen zkoušet a zkoušet, na závod má člověk jiný preference, než na vyjížďku a do terénu jiný, než na asfalt.
na procvaknutí duše sem generál. Letos už 4× :) málo foukám no
člověk si nevybere, buď to nafouká málo a jezdí pohodlně, ale procvakne. Nebo nafouká moc. drncáto, ale neprocvakne … Já jsem našel tak nějak pro RaRa 35psi a je to pohoda
Vyhoď duše a foukej v klidu na málo.
A kromě vyhození duší, tak jezdi objemnější pláště.
to se mi nevleze ani dorámu ani na ráfek :o) ale UST plánuji …
Já si rád maluju v malování :-D
Jak to teda je? U velkých vzorků bych aj bral že ten valivý odpor bude stejný … ale co když má někdo hladké gumy?
Teč jsem na svojem kole měl chvíli schwalbe cityjet. Levné – hladké. Nafoukal jsem je nějak normálně… jelo to pěkně. Pak jsem je nafoukal jak šutr ( pěkná drncačka :-) ) a to už jelo pomalu samo.
Tohle malování je k ničemu. Ty věci co platí pro slicky a asfalt (tam platí že vyšší tlak menší valivý odpor a také větší šířka pláště při stejném tlaku menší valivý odpor).
V terénu je to úplně jinak, tam jak píšu výše a jak už se tu řešilo rozhoduje především typ povrchu.
A znovu přihodím ten test, co už tu několikrát byl, zřejmě ho spousta lidí pořád nečetla:
http://data.mlok.net/…ustrated.pdf
A stručně řečeno, pokud se na biku jezdí opravdu v terénu, tak je foukání na vysoké tlaky úplný nesmysl.
4,5 bar jak jdu na cestu a spěchám, jinak nwm, vždycky to od oka odfouknu…
Nechci zakládat new příspěvek kvůli kravině…
Je nějaký znatelný rozdíl mazi těmahle SMART SAMAMA?
Smart Sam Sport
http://www.cykloworld.eu/…port-26×2–1/
Smart Sam Performance
http://www.cykloworld.eu/…hs-367-drat/
Myslím že tam bylo u verze Sport nějakých 40g navíc … což je mi uplně jedno.
Jde mi spíš o výdrž, nebo jestli něco poznám při jízdě ( chci je pro mojí). Díky moc
okrem tej hmotnosti (danej tym ze jedno je drat a druhe kev. patka) nie je. vydrzia dlho (tvrda zmes), jazdne vlastnosti hlavne vpredu bohvie co nebudu.
Není to na nějaké závodění :) ale chci pro mojí pláště, co pojedou po silnici a v terénu aspoň trošku podrží ( tím říkám troška bláta … ).
Teď má nějaké šílené, které se hodí spíš na silnici a v terénu to klouže a zanáší se to :( tak su zvědavý na tyhle. Za 350 neber to že …
asi to bude ok.
SS nijak zázračný valivý odpor, zvlášť právě jednosměsová verze nemají.
Je to téměř stejné s NN.