• N-Dorfin

    Ahoj, rozdělal jsem zadní náboj Fulcrum RM 5 (tzn. vytáhl osu s kazetou, která zůstala přichycená na ořechu) s tím, že to trochu promažu a podívám se do útrob kola, jak to vlastně funguje .. no ale při zasouvání zpět do kola, mi nejde udělat to, aby praporky zapadly do toho ozubeného kolečka .. je na to nějaký fígl? Sklopit praporky nebo něco podobného? Jo a maže se tahle část? Tzn. praporky a to ozubené kolečko nebo to musí zůstat čisté bez jakéhokoli namazání ? Díky …

    0 0
    • Marskatin  

      Praporky se mažou olejem.

      Zasunutí by mělo jít tak, že položíš kolo vodorovně na stůl, nesi upneš za konec osy do svěráku a tím pádem máš volné ruce, ořech s praporky nasunuješ shora,položíš až se praporky zachytnou a šroubovákem nebo jiným vhodný nástrojem ja zamáčkneš a zatlačíš. někdo praporky stahuje nití, kterou pak ustřihne.

      0 0
    • blacks1  

      Take jsem si poridil tyto kolecka, takze je teprve budu osazoat, ale pri vyzkouseni ma cvrcek dost tichy chod, takovy trosku nezvykly, jak je tomu u vas??

      0 0
      • roud  

        Pockej az je zajedes on se probere…

        0 0
      • vikicek  

        Do 50km sem hodíš otázku, jak se zbavit toho hlučného cvrčku xD

        0 0
        • Ricci  

          Zbavi sa ho tak,ze ho znovu namaze :-)

          Inak v zime je tichsi,je mu kosa

          0 0
          • N-Dorfin  

            na cvrčky a pod kazetu jsem naplácal spoustu vazelínky a i po 50 jarních kilometrech spokojeně potichu bzučí .. doporučuji ;) .. jediné mínus spatřuji v tom, že jsem tak přišel o „zvonek“ :D

            0 0
            • Vilém  

              no jen aby si z tou vazelinou nezaplakal, az bude zase trochu chladneji a orech zacne mit volnobeh na obe strany. Nebo az strhas praporky.

              0 0
              • ememem  

                a cim sa to teda ma mazat? myslim jednak praporky a jednak loziska? od vyroby je tam taka poriadne tuha biela vazelina.

                0 0
                • Vilém  

                  Nejakou ridsi vazelinou odolnou vuci nizkym teplotam. Osvedcenou mam Yarrow Racing Suspension, ktera je puvodne na vidlice. Nevim co mas za kola, ale treba v Shimanu mazu jen loziskove drahy nejakou normal vazelinou a ridkou davam pouze do mista v kterem klouzou zapadky. Vlastni rohatku orechu jen naoleluju proti zreziveni. U DT taky mazu jen ulozeni celnich zubatek, vlastni zuby jen zlehounka.

                  0 0
                  • ememem  

                    RM0. a ta „normal vazelina“ na loziska trebars z tych yarroline je ktora?

                    0 0
            • Marccoo  

              :)))

              0 0
        • blacks1  

          tak jsi se seknul bylo to po 120km

          cim vetsi kraval tim vetsi rychlost hihihi

          0 0
      • rš2  

        Po pár km začne cvrkat, taky jsem byl trochu překvapen… :-)

        0 0
    • vysmátej bajker  

      Dám to sem.

      Při vyndaném zadním kole má lehký vakl (R3 silniční)dá se odstranit větším dotažením upínáku.Je nutno řešit nebo je tam schválně jak u shimana?

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Taky se přiživím – já pozoruji také lehký vakl na zadním kole u RM5 – při normálně nandaném kole. Myslím, že silněji dotaženým upínákem se odstranit nedá. Je to normální, nebo ho mám nějak rozebrat a zas složit? Při sundaném kole to nevypadá, že by někde byla nějaká nadměrná vůle…

        0 0
        • ant4  

          povolit ten malinkej imbus zboku náboje, lehce dotáhnout (jakoby jste dělali kónusy u shimaka) a pak dotáhnout znovu imbus…ale netočit moc, je to náchylný na každej milimetr:)pak vy vám to zase drhlo v náboji:)laboroval jsem s tím pár minut a pohoda. Jak to bylo nový,tak si to holt sedlo…

          0 0
      • Pebe  

        ten vakl bude i s nasazeným kolem, u Fulcrumů to nemá na vakl žádný vliv. Dokonce můžeš vůli vymezit s nasazeným kolem. Na levé straně povolíš ten malý imbus a tou pokličkou otáčíš po směru hodinových ručiček až vakl zmizí a potom zase dotáhneš ten malý imbus.

        návod na FR3

        0 0
    • Lada,s  

      Mám teď nově nasazení RM 5. Je potřeba po zajetí (až si to „sedne“) nechat dotáhnout dráty? Po kolika km zhruba?

      0 0
      • vikicek  

        Není potřeba .. jen až se zajedou, tak možná chytnou trochu stranovou vůli, pak se musí na kole povolit šroubeček, otočit černým kroužkem, tak aby zmizla vůle ale zároveň aby to nedrhlo a šroubek zas lehce(!) utáhnout.

        0 0
    • Thores  

      Nazdar,

      mám dotaz na ořech FRM5, kola jsou nová, mají najeto asi 400km a ořech nepravidelně cvrká. Chci se zeptat zda s tím někdo nemá zkušenosti, nebo jestli někdo neví zda to může být na závadu. Zvuk ořechu ani není nijak hlasitý, jak je pro FRM5 typické.

      Dík

      0 0
      • HonzaC  

        já mám model 2011 a cvrček se ani po 4 tis. km neobjevil

        0 0
        • marapara  

          Já po také cca 3500 km cvrká trochu víc, než na začátku, to nebyl slyšet, ale pořád je celkem tichý :)

          0 0
        • Hrabex1  

          je to namazany vazelinou, takze cvrcek je tichy podobne jako u jinych kol

          0 0
        • Evilcleaner  

          párkrát to umyj vapkou a uslyšíš ořech i ložiska:-D

          0 0
        • bradek  

          Mě cvrká fest, používám místo zvonku. :-)

          0 0
      • Thores  

        Nejde mi o to že nejde slyšet, ale že nepravidelně cvrká, zesiluje a zeslabuje. Je to pravidelné s jednou otáčkou kola. Takže tam bude asi něco špatně.

        0 0
    • pavelr  

      Se přižívím. Mám Fulcrumy RM5 asi 2 roky. Od začátku mám problém se zadním kolem. Když otočím klikama zpátky, tak se mi často začne sukovat řetěz. Ořech se otáčí na volno velmi ztuha a řetěz nedokáže tenhle odpor přemoci. Dá se s tím něco dělat?

      Další dotaz: Má cenu mazat ložiska a případně jak a jak často? Díky.

      0 0
      • McBlacky  

        je tam bordel nebo moc tuhá vazelína tipuju

        0 0
      • daymaker  

        to bude pokažené a dal bych to do servisu… .-)

        sry, koukni dovnitř kolik a jaká je tam vazelína…

        0 0
    • capo  

      Protože jsem hledal přesné info jak mazat ořech u fulcurmů a na BF nenašel, tak to sem pro jistotu napíšu.

      Fulcrum používá pro mazání ořechu bílou syntetickou vazelínu Campagnolo LB-100, maže s ní ale pouze lůžka ořechu, kam se dávají západky. Samotné západky před vložením máčejí v syntetickém o­leji.

      Více na straně 65

      0 0
    • capo  

      Dotaz k centrování.

      Mám poprvé po 3 letech problém s házením ráfku u RM3 model 2010. Myslím, že někde v Rychlebkách dostal přední moc velkou ránu, takže háže asi 6mm na stranu kde je 16 drátů.

      Když to chci srovnat, tak klasicky povoluji jednu stranu, a utahuji druhou. Problém je v tom, že na té straně kam to hází, kde je 16 drátů, povoluji dva nejbližší (další už jsou od toho místa daleko) a utahuju jeden z těch osmi co jsou na druhé straně. Bohužel to ale dojde tak daleko, že ty dva z 16 mám úplně volné, že jsou tam skoro zbytečně, a ten z těch osmi už se mi víc dotahovat nechce, už je dost na fest. Co s tím dál? Tady se bojím že tak velké napětí drátu na té straně s osmi si nemůžu dovolit.

      Mám to všechno rozplést a zkusit ráfek narovnat? Jaký postup byste volili vy?

      0 0
      • McBlacky  

        rozplést a pokusit se to narovnat – dobře to jde na horní hraně schodů, jinak to je na vyhození. Mě to házelo i víc (až do rámu na RM 1 XL), ale bylo to díky prasknutí drátu, takže ráfek koplý nebyl. Ty to máš ohnutý a samotný tah drátů to nevyrovná.

        0 0
        • capo  

          Přesně tak, je to koplý. Na zadku mi už jeden drát praskl a tam se to zas jednodušše srovnalo při jeho výměně. Asi to stojí za zkoušku udělat jak říkáš, cena nového ráfku je ke 2k (uvidíme co ještě Hnoj na to)…

          Předpokládám že rovnat při jen povolených drátech bez úplného rozpletení je hovadina?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.