• Trek Hagi

    Zdravím, měl bych dotaz k údržbě vidlice Fox. Koupil jsem si MTB Trek Superfly 7 s vidlicí Fox Performance 32 Float, FIT4 3-position damper, E2 tapered steerer, 15QR, G2 Geometry w/51mm offset on 29ers, 100mm travel. Mám najeto přes 500 km za měsíc a dal jsem kolo na garančku. Můj dotaz je ohledně jaká by měla být údržba vidlice nebo kontrola vidlice ohledně doplnění hydr. oleje, dofouknutí, kontroly těsnění… slyšel jsem, že je potřebné to provést.

    0 0
    • novas752  

      Po 500km určitě ne. Leda zvenčí vnitřní nohy očistit a máznout silikonem stejně jako po každý jízdě. Dofouknout je záležitost 30s, ale ucházet by moc neměla.

      Malej servis (stažení spodních nohou, vyčištění a domazání) je tak po 100–250h jízdy (podle stylu jízdy a podmínek).

      Velkej servis alias repase = malej servis + rozborka vzduchový nohy a tlumící patrony, nový těsnění a olej je tak za 2–3 násobnej nájezd – většinou jednou za rok nebo za dva a to se stejně musí posílat do autorizovanýho servisu, kterej je pouze v Písku (zatim).

      0 0
    • scota  

      Doporučuji vyčistit kluzáky po jízdě a máznout gufera Brunox deo.

      0 0
    • AleZ80  

      Ahoj, kdybych chtěl dát trochu Fox Fluid do vzduchové komory, lze to stříknout jen přes ventilek, nebo je třeba ji otevřít?

      0 0
      • allrose  

        Tam patří 20w gold.jinak stačí přes ventilek

        0 0
      • MlokCZ  

        Asi by to šlo, ale proč to dělat, když celou zátku včetně tokenů vyndáš stejně rychle a můžeš tak lépe zkontrolovat stav uvnitř.

        A jak máš starý ročník? Do novějších se nedává Fox fluid, ale Fox 20WT gold. A pokud máš model se vzduchovou negativkou, tak bych tam jen tak bez kontroly nic nedával. Když tam bude oleje moc, tak proteče do negativky a zmenší její objem. A ten není nijak velký. EVOL negativka např. u Fox 34 má jen 21ml a starší ročníky ještě s malou negativkou dokonce jen 14ml:

        https://forums.mtbr.com/…1059560.html

        A k tomu když srovnáš, že se dávají 3ml Fox 20WT gold při serisu (ve chvíli kdy tam není nic po vyčištění)…

        Sice i ten 20WT gold má tendenci docela na povrchu držet, takže to není tak, že by okamžitě všechen přetekl do negativky, ale i tak bych si to aspoň trochu pohlídal. Když po otevření bude ještě všude znatelně olej, tak bych ho tam moc nepřidával.

        Pokud by to byl ještě výrazně starší ročník s ocelovou negativkou, tak tam mírný přebytek oleje moc nevadí. Na celkový objem pozitivky to mít moc vliv nebude. A tam se ještě používal Fox fluid.

        0 0
      • AleZ80  

        Díky oběma. Kouknu raději dovnitř. Je to 36ka MY2017, takže poslední ročník s ne-evol komorou. Jdu se tedy podívat, jestli je v nabídce nějaké malé balení gold oleje.

        0 0
        • Dolejs  

          Prodává se 250ml balení. Podívej se na stránky fox jaké tam je přesně množství a typ oleje..

          0 0
        • MlokCZ  

          Tak to je teď problém. Aktuálně téměř nikde Fox 20WT gold není (platí pro všechny velikosti balení). A tím myslím včetně EU shopů.

          Třeba na BD byl posunut termín na 26.6. (ještě na konci května tam byl termín 31.5.). Tedy zřejmě se čeká na dodávky od Foxu a nikdo nemá.

          https://www.bike-discount.de/…-gold-258027

          Jedině ebay a podobné zdroje, kde sem tam někdo má zbytky starých zásob (ale i tam už většině dochází, kde jsem ještě před pár dny viděl, že mají, tak už také nemají). Ale zase dražší poštovné a delší doba balíku na cestě.

          Balení jinak stačí určitě těch 250ml (i když to větší není o moc dražší, takže by se vyplailo velké pro více lidí dohromady), pokud chceš řešit doma pouze mazání vduchového pístku. Tam patří buď jen 3ml (32mm a 34mm vidlice) nebo některé 6ml (z hlavy nevím které přesně, jen vím, že některé vyšší zdvihy u 36mm+ mají 6ml).

          0 0
          • tonik666  

            Ty mililitry bych bral jako tovarni nastaveni.

            Pokud by chtel progresivnejsi vidli, muze oleje pridat.

            0 0
            • wladeq  

              Vzivote jsem vzduchovou foxu zevnitr nevidel, ale neco mi rika, ze mnozstvim oleje progresivitu nezvysis. Pletu se?

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak kdyby olej v pozitivce zůstal, tak by to fungovalo. Od toho jsou tokeny.

                0 0
                • wladeq  

                  Jo jako ze zmensi objem vzduchu…jako jo, ale takhle to nema fungovat, proto se tam, jak pises, cpou tokeny

                  0 0
                  • tonik666  

                    jo mate pravdu ze jestli je tam samovyrovnavaci negativka, tak ne. a navic ze tam je mlok psal vyse, takze si sypu popel na hlavu.

                    pokud by byla pozitivka uzavrena jako to mam na formuli, tak to samozrejme funguje.

                    0 0
            • MlokCZ  

              To asi těžko. Když přidá moc oleje, tak akorát všechen postupně přeteče do negativky. A on má ještě neEVOL, takže malou negativku. Změřené objemy (aspoň pro 34) jsem psal výše. Pro 36 je možná negativka o malý chlup větší, ale o moc to nebude. Každý mililitr přetečený do negativky navíc bude hodně znát.

              A proč by měl řešit něco olejem, když to jde jednoduše a hlavně funkčně tokeny?

              0 0
              • allrose  

                A v pricipu není potřeba tam ten olej přidávat,stačí 1–2× udělat „mazací repas“ a přikápnout při této příležitosti,to té vidli pomůže více

                U tlumáku je to jiné,tam v nouzi má cenu přikápnout,když nemáš čas na přemazání,aby nebyl na suchu,protože mazivo mizí z komory ven

                0 0
                • MlokCZ  

                  S tím souhlasím.

                  Já tedy teď budu malinko přikapávat i bez mazacího repasu. Mám tu jednu novou 34 na testování a srovnání s urpraveným Auronem. Nová byla namazaná dost. Ale hned pořádně ladím pro testování, takže jsem už asi 6× hrabal do tokenů (aniž by měla vidlice cokoliv najeto) a tím opakovaným úplným vypouštěním + i při tom jsem nějaký olej setřel z tokenů (při ubírání/přidávání), tak už je vidět, že tam oleje ubylo proti tomu co tam bylo na začátku.

                  U tlumáku je pak také hlavně odlišná situace s negativkou. U vidlice není přepouštěcí kanálek ve zdvihu jako u tlumiče a mnohem snadněji se tak stěhuje olej do negativky. U tlumáku daleko lépe drží rovnoměrněji rozdělený v obou komorách.

                  Na druhou stranu moc oleje u tlumáku je pak už trochu znát i na zmenšení objemu i u pozitivky (ale není to tak výrazné jako u vidlice u negativky).

                  Na Fox 20WT gold čekám, musel jsem právě brát už z ebay a bylo to z UK a už je několik dní na cestě (ve sledování mám poslední záznam z pátku, že opustil UK a ještě není další záznam, že by dorazil do ČR).

                  0 0
          • Dolejs  

            Mají ho na slovensku FOX 20WT

            0 0
            • MlokCZ  

              Dobrý tip, škoda, že jsem to nevěděl minulý týden. Cíleně jen na Slovensku mi nenapadlo hledat po tom, co ho neměl žádný shop v DE a UK.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • goofy  

                Já bral minulý týden na Chainu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to jsi mi ho dovykoupil, ty jeden… :-) Tam jsem se díval a už byl vyprodaný a je pořád:

                  https://www.chainreactioncycles.com/…p-prod195437

                  Mně už ten z eBay také snad brzo dorazí, už je vidět od dopoledne ve sledování GLS, tak to už je blízko. Už by se hodil, už jsem dotestoval a konečný stav znamená aktuálně jeden token vrátit zpět. A už to chci udělat i s namazáním, ať do toho neleze zase ještě 2×.

                  0 0
    • popokatepetl  

      Mám dva měsíce tlumič FOX FLOAT DPS Performance Elite Evol. Najeto cca 50hod, s ohledem na letošní počasí ještě bahno a vodu neviděl. Nechce se mi ho vydělávat a rozdělávat. Můžu do něj pro jistotu nalít přes ventilek trochu fox fluid? kolik ml tam dát? 2ml? Rozborku zkusím třeba při 125hod jak je v manuálu.

      Díky.

      0 0
      • tonik666  

        Rozborka po sezóně.

        Po vyjížďce máš pístnici vlhkou/mastnou od oleje? Pokud ano, tak tam fluid je.

        Z tlumiče se dá snadno odšroubovat vzduchová komora, takže přes ventilek není třeba, vypustit ho musíš v obou případech a jestli budeš šroubovat jedno nebo druhé je jedno.

        0 0
        • popokatepetl  

          Nijak výrazně mastna nebyla ani jako nová. Sundání vzduchové komory asi není problém, ale jako první akci si netroufnu na kole, takže tlumič ven. A to se mi na novém kole kde nic nezlobí nechce :-)

          0 0
          • Dolejs  

            Komora se dá povolit i při namontovaném tlumiči v rámu, stačí vypustit vzduch a pak otočit a povolit vzduch.komoru..

            0 0
            • tonik666  

              v ramu to jde vetsinou lep protoze tlumic drzi.

              ideal odpojit 1 oko a jedno nechat zapojene

              0 0
            • popokatepetl  

              jako prvnička mám obavy že to vystřelí a něco dojebe, když to budu mastit v rámu, navíc v luxu není toho místa moc. Kolik oleje tam lejete? Musím zjistit jak vydělat tlumič.

              0 0
              • mirorek2  

                jeden pytlík fox fluid, půl do pozitivky a půl do negativky, celkově je to myslím 5ml

                0 0
              • allrose  

                Když je nový/nové těsnění tak přemažu vazelínou + 1/2ml a pak jen olej po 1/2 roce dle stavu

                Na starší,více kruožkující tak max1ml

                při vypuštěném vzduchu bez stuckdownu ,bez ventilku,ti nemá co vystřelit,pojistka je hadr skrz spodní oko

                0 0
                • popokatepetl  

                  Dík za rady všem. Koupil jsem ten malý kanystr flujdu tak jsem rád že vím kolik je v tom polštářku.

                  Jen nerozumím té vazelíně a poměrně malého množství oleje?

                  0 0
                  • allrose  

                    Vazelína okoukaná od servisáků a přijde mi ,že smysl má na těsnění

                    a malé množství,když nebyly evol komory,tak se olejem rapidně zmenšoval negativku ,kde je olej hromadí a morálně mě to nutí kontrolovat častěji,což prospívá chodu :))

                    0 0
              • phixion  

                Při repasi vzduchové části (všechno suché a očištěné od starého oleje) dávám půlku polštářku Float Fluid, cca 2.5 ml, z toho cca 0.5 ml do negativky

                0 0
    • Bonebiker1  

      Objednal jsem si novou sadu těsnění do vidlice FOX Float 32. Gufera jsou bezpřírubové, původní byla s přírubou. Máte někdo zkušenost? Předpokládám, že je možné je použít. Hloubka naražení je dána konstrukcí vidlice?

      0 0
      • mirorek2  

        Ne, nesmíš to zarazit moc hluboko, gufero se pak sevře a nebude to chodit

        edit: tvl datum :-D

        0 0
    • Tofifee  

      Zdarec, ať zbytečně nezakládám další vlákno, dám to sem. Chci se zeptat někoho zkušenějšího jestli lze nějakým fíglem povolit šroub na spodním konci vzduchové pružiny fox 38 bez přípravku do svěráku? Když zatáhnu za píst, jde to velmi ztěžka a vrací se. Předpokládám, že je přepouštěcí kanálek zadělanej vazelínou z výroby a v negativce je uvízlej vzduch. Nechce se mi to dávat do servisu, abych byl 3 týdny bez vidlice, kvůli úkonu na 20 minut. Předem díky za jakejkoliv nápad.

      0 0
      • Concorde  

        I s kruhovými čelistmi to jde občas dost blbě, je to zalepeno červeným loctitem (takže je třeba to taky pořádně nahřát). Bez přípravků bych do toho zbytečně nerýpal, ten airshaft je docela drahý a jiný způsob fakt není.

        0 0
        • Tofifee  

          Ok díky za info. Radši to teda hodím k Vám jak budu mít cestu.

          0 0
        • mirorek2  

          je to tak, jde to dost ztuha a je třeba trochu plamene :-D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.