• Orgic

    Zdravím,

    jako zástupce SVJ plánuju rekonstrukci koláren v našem paneláku (7 vchodů). V rámci toho musíme vymyslet nějaký systém na ukládání kol, teď je v každé kolárně jen několik (cca 2) klasických stojanů ve tvaru A a jinak jsou kola opřená o všechno možné.

    Zajímalo by mě proto, jestli tohle někdo z vás už řešil, k čemu jste dospěli a jak se to osvědčilo. Nechceme asi kola zavěšovat, protože třeba dítě si pak kolo samo nesundá, ale spíš hledáme nějaký jednoduchý a samozřejmě ne moc drahý systém jak kolo umístit a zamknout. Nelíbí se mi spousta veřejných stojanů, kde je kolo opřené o dráty výpletu nebo kam se nevejde kotouč brzdy, což je ale bohužel většina.

    Nakonec mi z toho pořád nejlíp vychází zase ty klasické A stojany (případně nějak upravené, protože do těch starých se většinou nevejde odpružená vidlice), případně přišroubovat do podlahy jednoduché oblouky (např. https://www.procity.eu/…na-kola.html). Napadá vás něco lepšího?

    Předem díky za tipy!

    0 0
    • orm  

      Mrkni na stojany od firmy kacerle. V nasem dome jsme to montovali sami, ale myslim, ze ti poradi a udelaji individualni nabidku. Za me bych se nebal velkych stojany na zaveseni o predni kolo. Konstrukce je pridelana ke zdi a k podlaze. Zamkem pridelas ke konstrukci. Ukradnout to urcite pak pujde, ale zlodej se s tim srat nebude. Mame tyto.. Dite si to opre o stenu nebo necha zasunute jen dole nebo to opre o stenu. U detskych kol to neni takovy problem.

      4 0
    • e.n.turista  

      V Holandsku jsme měli v baráku stojany tak, že dospělácké se zavěšovaly za přední kolo a byl tam vytažený úchyt na zámek, co šel na tu trubku, co se dává flaška na pití a pro děstská kola byl klasický stojan na zemi a na zdi u něj byl nápis „jen pro děti“, tak snad i osazenstvo u vás v baráku je natolik gramotné, aby to pochopilo ne?

      V podstatně se to tak udělalo, aby se co nejefektivněji využilo to místo, co bylo pro kola k dispozici

      4 0
      • J1RKA  

        a pak prijde jeden E-Mopedista a postavi kolo o stojanek :DDD

        1 0
        • Vrci  

          Kola, které nejsou ve stojanu jdou ven. Mimo stojan, tam kolo nemá co dělat.

          0 0
        • e.n.turista  

          . sorry nebylo by to k tématu

          0 0
        • pm74  

          A tim chces jako rict, ze se ma vsechno planovat na tu nejhorsi verzi reality? Hodne smutny videni sveta.

          0 0
          • J1RKA  

            to rozhodne ne, ale vis jak jeto s cestickama v parku?

            0 0
          • liborg1982  

            Přesně tak a ani to nemusí stačit. Třeba u Dvojčat se počítalo s nárazem letadla, ale ne s tak velkým.

            0 0
        • wilda81  

          I retardovaní mohou mít svou sekci.

          1 0
      • Vrci  

        Máme to takhle v baráku taky. Kola na střídačku: stojí / visí. Jednotlivé držáky jsou prodělané na kloubu, takže je možné si zvětšit místo při manipulaci se svým kolem.

        1 0
    • RttB  

      Jedno je jisté – nikdy se nejde zavděčit všem a vždy se najde někdo, kdo bude remcat (to zajisté sám dobře víte).

      Ono dost záleží na tom, kdo tam bydlí a dává kola – děti a důchodci kola nezavěsí. A třeba Éčka už vůbec ne…

      Chce to hledat kompromis. Osobně nesnáším klasické stojany, kam se mi buď nevejde má 2,8", nebo to tlačí na výplet, nebo na kotouč…

      0 0
    • Velomiwookie  

      ecka do spolecnych prostor asi stejne nesmi, ted se neco takoveho resilo v praci a stavela se pro ne venkovni kolarna

      0 1
      • va-bo  

        Proč? Je na to nějaký předpis?

        0 0
        • cft  

          Zatim ne, ale hasici tlaci, aby neco bylo. Alespon info z lonskyho skoleni od vysetrovatele pozaru.

          0 0
          • e.n.turista  

            hasiči tlačí, aby vznikal pro takové věci oddělený požární úsek – v praxi to znamená, že je to podobné jako garáž v baráku – musí být oddělena „lepšími“ dveřmi, nicméně si úplně nejsem jist, jestli to vlastně neplatí i pro skladovací prostory obecně, že od obytných musí být jako oddělený požární úsek – to by lidi z SVJ měli vědět.

            0 0
            • va-bo  

              Pokud to tak bude, budou asi stačit dveře s vyšší požární odolností.

              0 0
              • e.n.turista  

                to vůbec nevylučuju – možná časem přijde ještě nutnost nějakého zhášecího zařízení, či možnost odvětrat, ale rozhodně bych z toho nedělal ultimátní záležitost se strašením, všechno bouchne a všichni uhoří

                0 0
                • va-bo  

                  Jestli je v paneláku strojovna výtahu, tak tam už ty dveře jsou. Stejně jako šachetní dveře ve všech patrech. A kdo má plynovou kotelnu, tak tam taky. Nic nového.

                  0 0
                • pm74  

                  Nerikam, ze to souvisi, ale na vylete po Nemecku byl v Jugendherberge striktni zakaz vnaseni baterii do ubytovaciho zarizeni. Kolarna byla ve venkovnim polootevrenem uzamykatelnem prostoru a presto se tam nesmelo nabijet. Pujcili prodluzku a nabijelo se na dvore.

                  0 0
                  • e.n.turista  

                    otázka je, jak mají v ubytku udělanou a jištěnou elektriku – nemusí to být na takový odběr na každém pokoji (klidně 5–8 A) připraveno. Pro zajímavost někdy v roce 2015 plus mínus jsme byli v kempu v Hermagoru, přijel borec s Teslou S a dal jí nabíjet a půl kempu bylo bez elektriky, protože tam sice všude elektrika byla, ale rozhodně ne dimenzovaná na větší příkon než má rychlovarná konvice – ono se to nezdá, ale dej si dvě kola k sobě a jistič i na normálním zásuvkovém okruhu doma už je poněkud vytížen

                    1 2
                    • pm74  

                      S elektroinstalaci to podle me nesouviselo, je to novej barak v Bad Tolz a zasuvky jsou i v DE standartne na 16A. Ten bikebox je videt na fotce. Tipnul bych pozarni predpisy.

                      0 0
                      • e.n.turista  

                        Nebylo to celé dřevostavba? Evokuje ten pocit ve mě podbití střechy – pak bych to samozřejmě chápal, že je to požární předpis

                        0 1
                        • pm74  

                          Ne, zelezobetonovej skelet plus klasicke zdi. Ale ty predpisy si samozrejme domyslim. Mozna to byla jen prisnejsi pravidla Jugendherberge…

                          1 0
                      • va-bo  

                        Možná se jen provozovatel bojí případných soudních sporů o poškození elektrokol při nabíjení. Pokud se nabíjí mimo objekt na prodlužovačce, je to na „vlastní nebezpečí“ a je z obliga.

                        2 0
                        • pm74  

                          Mozna. Asi uz vi, ze baterky pekne hori. Kazdopadne v tom bikeboxu byly pred nami jen dva typy kol. Ekola a jedna silnicka. S analog bajkama jsme byli jedini.

                          0 0
                    • Vilém  

                      To jako chces tvrdit, ze prikon nabijecky kola se blizi 8A?

                      0 0
                      • e.n.turista  

                        Za

                        A) napsal jsem na pokoji = dá se předpokládat, že tam bude víc než jeden,

                        1. napsal jsem 5–8 A- kdyby jsi četl, chápal a nejrepal neměl by jsi blbej dotaz

                        a protože mám dneska dobrej den, tak jsem šel a vzal pár nabíječek na napětí 36V doma

                        vzorek 1– Bosch – 4A nabíječka se chlubí, že to bere 1,65 A

                        vzorek 2 – Shimano – 2 A nabíječka se chlubí, že bere 1,8 A

                        vzorek 3 -LFP nabíječka S120 – 5 A nabíječka se chlubí, že bere 3,5 A

                        takže reálně není problém jen se dvěma nic moc rychlýma nabíječka se dostat někam mezi 4 – 7 A.

                        platíš pivo

                        0 4
                        • Vilém  

                          Tvrdil jsi, ze i s dvema nabijecka muze mit domaci zasuvkovy okruh problem.

                          I ta 4A nabijecka nebude zrat vic jak 1,5 A prikonu, takze kdybys napsal deset kol, tak OK, ale 2ks jsou nesmysl.

                          0 0
                          • va-bo  

                            No, Specialized nabíječka 4A bere 2,5A.

                            0 0
                          • e.n.turista  

                            máš tam napsané příkony ze štítků – takže dvě LFP = příkon 7A – jelikož ne všude a ne vždy je osazeno 16A můžeš se do problémů dostat -ale pokud žiješ jen tam, kde jsou 16A jističe zásuvek, tak ti to na mysl nepřijde. A to ještě stále předpokládám, že je jištěný každý pokoj zvlášť. Pokud budeš jistit patro jednou 16 tkou a budeš mít na patře pět až deset pokojů, tak máš pravdu, dvě to nerozhodí, ale na pěti až deseti pokojích se ti klidně 10–20 baterek sejít může – to vyloučit dneska nejde, plus samozřejmě fény (pač nevím, jaké máš zkušenosti, ale moje je, že přijede elektrokolo, šup do nabíječky, pak se vysprchovat a šup fénovat) – nějaké ty blbosti jako mobily, navigace, powerbanky, notebooky v souběhu nemá smysl uvažovat

                            0 0
                            • Vilém  

                              Tak to musis mit slesnej domek, kdyz mas na kazdym patre 5–10 pokoju:) Ale jo, zkousej to okecat, ale kdo vi, tak se jen pousmeje,

                              0 0
                              • e.n.turista  

                                za mě se celou dobu bavíme o turistickém ubytování ala co posílal PM74– doma má snad každej jistič 16A na zásuvky – beru to z pohledu, že někam přijedeš a bereš si dobít baterku na pokoj . nechápu proč jsi najednou začal argumentovat nějakým domkem.

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Reagoval jsem na toto „dej si dvě kola k sobě a jistič i na normálním zásuvkovém okruhu doma už je poněkud vytížen“.

                                  0 0
                        • peo  

                          Sorry, ale meleš naprostý nesmysly. To že na nabíječce je napsaný proud který uvádíš, tak to je maximální (nárazový) proud který je po zapnutí nabíječky. Během nabíjení je o mnoho menší. Bosch 2A nabíječka si při provozu maximálně vezme do 100W a 4A do 200W. Což znamená že odběr ze zásuvky nepřekročí 0,5, resp 1A.

                          A ano mám to i prakticky změřený wattmetrem. A mimochodem Bosch má ještě 6A rychlonabíječku na starší gen4 baterky a tá má dokonce softstart aby ta proudová špička po zapojení byla co nejmenší.

                          0 0
                    • Floydie  

                      Ty ses koukam odbornik. Tesla je samozrejme jinej pripad, ale super rychla nabijecka na ebiky ma teoreticky max prikon cca 200W (pocitam jako priklad 42V/36V a 4A), obvykle jsou ke kolum dodavany mnohem slabsi (2A), tj. bezpecne pod 100W. Na klasicky 16A zasuvkovy jistic muzes dat zatez pres 3kW, to je asi 30 klasickych ebike nabijecek :-)

                      0 0
                      • e.n.turista  

                        Ano můžeš, pokud tam ty 16A jističe máš, což na řadě ubytovacích zařízení zdaleka není ;) ono totiž i ta Tesla jde nabíjet od 230V/5A – akorát to trvá ;), jenže ty rozvody v ubytkách, nebo kempech často ani těch 5A dlouhodobě neunesou ;), A kolik berou nabíječky jsem tu před chvílí psal – přímo ze štítků, ale číst bolí, lepší je rejpat a křičet ;)

                        0 0
                        • Floydie  

                          Dostuduj si Ohmuv zakon a vypocet vykonu/prikonu. Ta nabijecka dava nejaky proud, ale pri mnohem nizsim napeti nez 230V kde je ten jistic. Takze, kdyz dava treba 36V a 4A, tak bere ze site cca 0,63A (kdyz bychom brali 100% ucinnost, realne bude kolem 90%) Zasuvkove obvody maji dle normy jisteni 16A, svetelne 10A.

                          1 0
                          • e.n.turista  

                            teorie – ohmův zákon

                            praxe – štítky nabíječek

                            vzorek 1– Bosch – 4A nabíječka se chlubí, že to bere 1,65 A

                            vzorek 2 – Shimano – 2 A nabíječka se chlubí, že bere 1,8 A

                            vzorek 3 -LFP nabíječka S120 – 5 A nabíječka se chlubí, že bere 3,5 A

                            PS: Učení Ie Radost umím taky, ale praxe mě naučila nespoléhat se jen na teoretické výpočty – to by totiž čmelák nelétal, ale nikdo mu teorii nesdělil, tak si vesel létá

                            A jelikož se nebavíme o zásuvkovém rozvodu v ČR tak tam mohou naprosto klidně být rozvody 1,5 mm2, které jsou zásuvkově jištěny 10A (což je např. německou legislativou povoleno), což pokud si dobře pamatuju normy v ČR je též povoleno u starších instalací, byť se standardně používá 2.5 mm2 a 16A ;)

                            0 2
                            • ELx  

                              Tak nám ty štítky nafot…

                              0 0
                              • e.n.turista  

                                Proč? Když to tu doložím, tak reálně na to vrazíte mínus, v lepším případě napíšete jo hm. a půjdete křičet o kousek vedle, si to vygooglujte, to snad umíte ne?

                                Já už to tu rozevírat nebudu, je to vlákno o skladování. A ne o vašem pindění honíka, že..

                                0 3
                                • J1RKA  

                                  Tak si vem pinzetu a pridej se :D

                                  0 0
                                • peo  

                                  2A nabíječka Bosch, baterie na 40% tj nabíjí plným výkonem. Ano ještě můžeš reagovat že to je photoshop, na to už argument mít nebudu :)

                                  4 1
                            • krabica  

                              Reálně rozhodně tolik brát na 230V nebudou, tipuju, že hodnota proudu bude pro minimální napětí 100V, ale spíš s nějakou rezervou (90V) a ještě bude počítat s nějakými drobnými peaky. Takže ty hodnoty klidně můžeš podělit 2,5 a stále to bude větší hodnota než je stálý odběr těch nabíječek při 230V.

                              0 0
                            • RttB  

                              … že ty jsi na druhém stupni ZŠ při hodinách fyziky nedával pozor? Já tenkrát taky moc ne, ale tak nějak v průběhu života jsem to alespoň trochu dohnal :D :D

                              0 0
      • miki  

        E-kola máme v kolárně všichni z domu, baterie jsou vyndavací a má je každý doma.

        1 2
    • kofejn  

      Co tohle? https://www.kovtec.cz/…-100271.html Mám to v plánu do garáže.

      1 0
    • va-bo  

      Nedávno se tady stojany do kolárny řešily.

      0 0
    • dědek mohy  

      Takhle to máme v naší kolárně ( řešeno před cca 2 lety. Dospělé kola visí, dětské jsou opřené mezi nimi

      Stojany od kacerleho. Montovali jsme si to sami. V kolárně jsou okna polepené neprůhlednou fólií, přes okna mříže, kamery a na dveřích elektronické zámky se vstupem na čipy

      3 0
      • Orgic  

        Díky, to vypadá dobře, část visí a část se vejde mezi ně stojící.

        0 0
        • dědek mohy  

          Přesně tak. A ještě mají sousední háky jinou výšku, takže nebývá problém napasovat vedle sebe i kola se širšími řídítky.

          Ale je pravda, že kolega vedle mě má širší gumy a to zadní kolo se mu do stojanu nevejde. Moje 2,25 jsou v pohodě, kolik má on nevím

          0 0
          • orm  

            Kacerle dela na objednavku i verzi pro sirsi gumy.

            0 0
    • rasto  

      my jsme koupili do SVD tyto: https://www.kovtec.cz/iq. mají výhodu, že nelámou kotouče.

      pak máme závěsné. máme jednoduché, obdobné k těmto: https://www.mojedilna.cz/…--kov-plast/. – možnost uzamknout kolo

      1 0
      • e.n.turista  

        U těchto závěsných mám zkušenost, že klouže dolů ta ochrana háku :(

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.