Zdravim
nastala zima a já už nebudu jezdit na kole až zas na jaře a tak ho potřebuju uložit a potřebuju vědět co mam udělat
díky
Zdravim
nastala zima a já už nebudu jezdit na kole až zas na jaře a tak ho potřebuju uložit a potřebuju vědět co mam udělat
díky
to samý co jsi s ním udělal minulej rok
Tak mi ho pošli,na jaře vrátím.nechce se mi špinit moje :-)
Umyt, namazat retaz, vidlicu, capy prehadovaciek(odpruzenia) a dobru noc, mozes ho este pohladit po sedle a povedat mu nejaku bikersku rozpravku, aby sa mal na jar na co tesit :-) netreba s toho robit vedu, jazdim aj v zime, takze sa tomu nevenujem.
Kolo se na zimu neukládá, jezdí se na něm pořád. Ženu taky přes den neodložíš, co když to na tebe zrovna přijde?
Namazat řetěz a opřít o zeď.
Kde prosimtě žiješ? Tady u nás v ČR zatím zima teda rozhodně nenastala :) Počasí spíš jak v září, ideální na kolo, ale jestli ti jde spíš o to, že u tebe nastalo období lenosti :) a prostě budeš jezdit až na jaře, tak sundej řetěz a všechny komponenty a nalož je do lahví s lihem, na jaře zase vyndej, kolo smontuj, promaž a tradáá :)
Nemusí to být přímo líh, stačila by i nějaká vakuová nádoba, jak jsem tady někde četl, tam taky bakteríí moc nebude :-)
Osobně kolo potápím do olejové lázně s vůní levandule. Před potopením ale doporučuju utěsnit všechny otvory v rámu, aby se volně vznášelo…
Jediné, co bys skutečně měl udělat,je odřadit na přehazovačce i na smyku, abys ulehčil pružinám a prodloužil tak jejich životnost. Pokud máš V-brzdy, uvolni čelisti z pérek z téhož důvodu.
Neplatí pro všechny typy přehazovaček.
To by jsi musel se smykem dělat po každém švihu a jde jen o to, jestli to cvakání řazením neškodí víc jak napnutí pružiny ve smyku vzhledem k diametrálně odlišným pořizovacím cenám smyku a řazení. No a ty brzdy snad nebudu ani komentovat, protože vy ta kola máte snad z perníku.
no a pritom ma uplnou pravdu…
Ano a ještě je nutné nahradit vzduch v pláštích dusíkem, koupit speciální stojan ve kterém bude kolo uloženo pod úhlem 102 stupně a pravidelně po 6 hodinách a 28 minutách kolo ve stojanu obracet o 180 stupňů. Pak se dá uvažovat o tom, že se možná prodlouží životnost jednotlivých komponentů o 0, 0000001 % za předpokladu, že budou uvolněny všechny pružiny a také existuje i teorie, která pracuje s myšlenkou povolit i všechny šroubové spoje aby nedocházelo k zbytečnému pnutí a tím i teoretické možnosti selhání šroubového spoje.
Mě by zajímalo, do jaké míry je to pravda, že se ty pružiny unavují. Nikdo to zatím nikde nezpochybnil a všichni parkujeme tak, aby ty pružiny byla napnuté co nejméně a dokonce byl kvůli tomu i vynalezen nejmenší převodník, ale stejně mám za to, že jedná jen o mystifikaci. Když odněkud vyhrabu nějaký krám starý desítky let, tak na pružinách nic nepozoruji. Pokud to není sežrané od rzi nebo poškozeno jinak.
Je to mozno mystifykacia :-) ale aj tak vzdy po dojazde odradim na „odpocinkovy“ prevod. Mozno by sa to dalo zmerat, ale budeme cakat na vysledok trebars 10 rokov? :-D
Nepozorujem ani na starom biku nejaku unavu pruziny-nechavm zaradeny velky prevodnik uz dost davno a radi to stale.
Já si myslím, že asi k nějakým možná i laboratorně měřitelným změnám může docházet, ale jinak je to z praktického hlediska vzhledem k životnosti jak kola tak i jezdce úplná blbost:-) V každém odvětví se najdou nějaké fikce, které přetrvávají. V muzice často slyšíš, že je nejlepší kytaru stavět k reprobedně, aby pak dobře zněla a vedou se o to hádky skoro do krve. Já to nedělám a že bych měl nějak zvukově horší kytaru než kolega se kterým občas hraju nepozoruji. No a ten ji k bedně dokonce věší, protože se dočetl, že nemá stát ve stojanu, ale viset…
kua chlapi co vam uz fakt zahrabava? nedavno tu bol taky isty thread, som myslel ze je to for ale vy to snad myslite vazne!! tak dobre – opriet o stenu.
no ja myslel sundat kola o potožit je vodorovně vedle,ale asi to moc řešim,tak asi to jenom opřu o zeď a je to
Joooo, moc to prehanas :-) bike nie je z cukru, nic sa mu nestane, len aspon namaz retaz, odrad si maly/maly, na vidlicu daj trochu silikonu a mozes spokojne spavat.
mimo jiné zařadi na přesmykači, tj. vepředu nejmenší pilu a vzadu také nejmenší kolečko !!!