Univerzální full vyšší třídy pro rok 2011

272 nepřečtených
  • Lister

    Po několika pokusech najít si starší hezké kolo z bazaru, jsem to nakonec zavrhl a ropzhodl jsem se udělat si pro příští rok pořádnou, a na dlouho dobu poslední, radost.

    Měl by to být „všehoschopný“ full se zdvihem cca 140mm, přitom lehký, jezdivý, vepředu ideálně Talas s pevnou osou, UST kola výhodou – ale to se dá časem dohnat. Nepotřebuju Enduro mrchu, spíše nějaký XC setup.

    Limit nechávám otevřen, protože cílem je opravdu maximální užitek, ale řekněme, že kolem té stovky by to mělo být. Karbon by mne lákal, ale ten se většinou přehoupne přes tuto částku.

    Líbila by se mi stavba na nějakém hezkém rámu, moc se mi líbí Mojo i Santa, bohužel pro mne nemají optimální geomerii – jejich M mi budou o fous kratší, L zase moc vysoký.

    Nejvíce mne zaujal nový Cannondale Jekyll

    Tohle kolo mi prostě přesně padlo do noty. Má pro mne ideální geometrii, designově se mi líbí – je to rozhodně nejkrásnější Cannon a první full, který bych od nich chtěl jezdit. Dvojkomorový tlumič pro dané použití asi ideální (případný defekt tlumiče programově vypouštím z rozhodovacích kritérií :-) ), cena není nejnižší – ale je to prostě Cannon.

    Nemá někdo prosím info, jaký je váhový rozdíl mezi karbonovou a alu verzí. Viděl už to někdo naživo. Hodil by se odkaz na nějaké info – už jsem něco přečetl, ale spoustu jsem toho určitě přehlédl.

    Marin XM 9 – původně jsem nechtěl 2× vstoupit do stejné řeky, ale tohle by mne přesvědčilo – zdvih navýšen na 140mm, zadní stavba prodloužena z 420 na 430mm, snížená výška středového pouzdra, položená vidlice. Tedy napraveny všechny věci, které mi na moje kole chybí. Navíc je to srdcovka. Bohužel designově to na příští rok moc nezvládli :-( a zatím jsem nedohledal cenu.

    Trek Remedy – tam bych klidně uvažoval i o letošním modelu, protože to kolo se vůbec nemění, cenová politika Treku není moc user friendly, a tak by nějaký kousek ve slevě byl velkou výhodou. Navíc i designově se mi letošní řada líbí více. Kolo ale plánuju až na jaro a to už asi nic nebude.

    Napadá někoho něco jiného – nemůžu mít GT ani Giant, Scott a Cube Stereo jsou pro mne díky konstrukci a sklonu sedlové trubky taky nepoužitelné.

    Bohužel jsem se letos nedostal na žádný veletrh, takže jsem nic z toho neviděl naživo. A proto jsem to založil právě v době SL – třeba už bude mít někdo jiný nějaké dojmy :-)

    0 0
    • vasek80  

      Moc neotálet, půjčit od rodičů a koupit letošního Treka ve slevě. Kolo je to krásné a ačkoli jsem to moc nezkoumal, tak aby příští rok nebylo vše o čem uvažuješ v 3×10 osazení.

      0 0
    • ravag3r  

      Ahoj, Cannona bych nebral, teda bral, ale až model 2012 a to z důvodu neozkoušenýho tlumiče:) Pěkně bych si počkal jestli se bude ***** nebo ne a pak šel na jistotu.

      Marin se mi moc líbí, klidně bych do něj šel. Ta modrá je super.

      Trek je trošku taková tuctovka. Osazení za tu cenu, jak řikáš, nic moc. Ale subjektivně je moc pěknej.

      Co zkusit Canyona ? Mě se třeba hodně zamlouvá, na nic si nehraje (za tu cenu). A baví mě tahle barva, ty vyšší modely sou už jenom černý.

      Nebo něco poskládat?:)

      0 0
      • scret  

        ja bych se tlumaku na Jekyllu nebal, je to podobny jako u scottu…

        0 0
        • krokus  

          Tak to bych se právě celkem bál…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • kleska.cz  

      A co třeba naprosto netradičně Cove Hustler?

      0 0
      • bruco  

        +1

        0 0
      • Kubiczech  

        Někomu kdo vybírá z Cannona, Treku radíš Cove? (:

        0 0
        • bruco  

          Myslis, ze Cove nesplna zadanie „univerzalny full vyssej triedy“? ;-)

          0 0
          • Kubiczech  

            Původně jsem to myslel tak, že typ bajkera, co vybírá z „masovek“ typu Spešl a Trek nepůjde do něčeho jako Cove. Když už jsi to ale otevřel, tak ano, myslím, že i technicky budou zmíněná kola dál.

            0 0
            • bruco  

              Mozes, prosim ta, nejako rozviest tie technicke odlisnosti? Nerypem, zaujima ma to.

              0 0
              • Kubiczech  

                Vážně chceš srovnávat Cove a Specialized? Cove považuji za malého producenta primárně DH/FR segmentu kol. Nebál bych se říci ze staré školy, protože na váhu si moc nehrají. Nepopírám, že umí vyrobit fungující AM kolo, jehož rám váží tunu. To dneska umí kde kdo. Cove asi těžko přinese kdy něco nového do světa horských kol.

                0 0
                • bruco  

                  Vdaka. S tym sa neda nesuhlasit.

                  0 0
    • jIrI___  

      Jekyll by byla z mého pohledu jasná volba. Jinak bych do výběru zařadil ještě třeba Cube Stereo. Nevím, jakou velikost hledáš, ale tenhle Rocky Mountain (pozor na datum ukončení akce!) mi příjde jako super nabídka a do tebou požadované horní cenové hranice ho můžeš ještě hoooodně potunit.

      0 0
      • Lister  

        Rockyho ne – jednak je tohle neskutečný hnus proti nádhernému a funkčně úžasnému ETSX, navíc je pro mne kvůli hodně kolmému úhlu sedlovky nepoužitelný – musel bych mít sedlovku s offsetem 50mm :-)

        0 0
    • scret  

      ted koukam ze Mariny navysily zdvih na 140…

      bohuzel vybava nicmoc:( v nejvyssi verzi to jde, ale nic extra…

      sel bych do marina a jeste ho dotunil…

      ale Jekyll taky nevypada spatne, ikdyz canony moc nemusim, musim uznat ze se jim povedl…

      0 0
      • Lister  

        ted koukam ze Mariny navysily zdvih na 140

        Právě, to je velké plus – jinak bych o něm už znovu neuvažoval, další obrovské plus je ta delší zadní stavba. Teď budou mít jednu z nejkomplexnějších nabídek na trhu – 100mm Rift Zone, 120mm East peak a 140mm Mount Vision. S výbavou a cenou to ale nikdy nebylo moc slavný, nejvíc mne ale mrzí, že ještě nepochopili, že Talas vepředu se při tom zdvihu už fakt hodí.

        0 0
        • scret  

          no jak jsem koukal na 2011 modely, Quad delaj jen u 100, 140, 150 atd. zdvihu… u 120ky maj jinej system, proc to?:(

          0 0
          • Lister  

            Asi kvůli ceně, ale zase dobře udělaných 140mm tu 120 plně nahradí.

            0 0
    • goofy  

      Osobne bych nesel ani do jednoho co mas ve vyber :o) A to bud designem, nebo tak celkove.

      Za mne osobne Blur LT (ten si rikal ale, ze ne) nebo Tracer VP. Pripadne se mi libi pojetim jeste Stumpjumper na FSRku

      0 0
      • Lister  

        Stump by určitě nebyl špatný, musel bych to ale ozkoušet, jak by mi vyšel posed – kvůli té lomené sedlové trubce. Ale zase jeden Spešl doma stačí :-)

        Designově se mi právě ten Jekyll líbí neskutečně, nejvíce ten zelený v karbonu , ale to už je asi moc peněz. U něj je ještě zajímavá ta Foxka vepředu dle informací měla být tahle zlatá anodizace jen pro aftermarket verze, ale evidentně Cannon s Foxem spolupracuje více než nadstandardně.

        0 0
        • scret  

          jj, ten by se mi taky libil, jeste doladit polepy na foxine a ja osobne bych dal jeste jiny kola, kliky a nejaky ty drobnosti a bylo by to presne podle myho vkusu:)

          0 0
        • jIrI___  

          Ten zelený vypadal na Cobaltech superně.

          0 0
          • Lister  

            Já bych mu ty kobalty dal v černé, nebo možná v bílé.

            Neukořistil jsi náhodou katalog. Na českých stránkách není uvedený model 5, na mezinárodních je, ale tam je zase v jiném designu (hnědo-šedý), než jsme ho našel jinde na netu (stejný bílo-černo-červený rám jako verze 3 a 4)

            0 0
            • jIrI___  

              Nene, katalogy já nevedu, protože jsem je vždycky jen jednou prohlídl a pak se s nimi musel tahat do sběru :)

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Kubiczech  

            Toho jsem se lekl a obešel ho hodně velkým obloukem s rukou před ústy.

            0 0
        • goofy  

          Cece nevim no :o) Me to enajk nechce prelezt pres srdce. A k tomu ten system.. Nevim no :o)

          S tou zlatou tak to netusim. Je fakt, ze to davaji jenom na vyzsi modely vidli, ale predpokladal jsem, ze kdyz nekde bude nejvyzsi verze, tak uz to bude mit automaticky kashima coat

          0 0
          • Lister  

            Nemůže se líbit každému – pro mne je to právě ten jediný mtb Cannon, který bych si koupil.

            Zatím jsem ale nikde nenašel váhový rozdíl mezi karbon a alu verzí. Na oficiálních sránkách se celkové váze kol vyhli obšírným „vysvětlením“, proč váhu neuvádějí.

            A systém je právě to, co by mě na něm lákalo nejvíce. samozřejmě to má nevýhodu v nestandardní konstrukci a větších komplikacích při případném defektu tlumiče, ale tohle by snad podobná firma měla mít vychytané – s lefty to tak mají, tak bych jim věřil.

            0 0
            • tom_777  

              CARBON:

              Jekyll 0 Ultimate – 25.4lbs:, SRAM XX/X0 10spd, Hollowgram SL BB30, Crank Bros Cobalt custom wheelset, Reverb, Tubeless Nobby Nic

              Jekyl 1 – 26.7lbs : SunRingle black flag pros, FSA afterburner cranks, XT/XTR 3×10, REverb

              Jekyll 2 – 27lbs: SRAM X9/X7 3×10, TALAS RL w/ custom threshold lockout for more supple movement, FSA afterburner cranks.

              ALLOY

              Jekyll 3 – 29.4lbs: (alloy), FSA cranks, XT 3×10, TALAS RL

              Jekyll 4 – 30.5lbs: x7/x9 9speed, Fox 32 Float RL (no T/A), Truvativ Fire-X 3.3 crankset

              Jekyll 5 – 30.9lbs: x7/x9 9speed, Fox 32 Float RL (no T/A), Truvativ Fire-X 3.3 crankset, generally cheaper spec elsewhere.

              zdroj

              0 0
              • tom_777  

                to znamená nejvyšší model má 11,5 kilo (25,4lbs) to je moc dobrý na to, že tam jsou macatý UST gumy

                0 0
                • Hnoj  

                  Jsou ty údaje o váze zcela důvěryhodné?

                  0 0
                  • tom_777  

                    ta recenze je docela obsáhlá – jinak důvěryhodnost srovnatelná s jinýma internetovejma recenzema

                    podle mě ta váha je dost realistická když uvážím že to má půlkilovej tlumič a 2× UST NobbyNic 2,25 – tzn použitím tubeless verze plášťů bude váha pod 11 kilo u 140mm teréňáka

                    stejně tak váha nejlevnějšího modelu vypadá realisticky- představa 140mm

                    jsou firmy/a lidi co o váhách svejch bajků kecaj(např.CANYON)

                    , jiný to radši neuváděj (např. S-works epic má v reálu 10,0kg v XL)

                    0 0
                    • scret  

                      pocitam ze to bude bez pedalu…

                      0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
        • lucifr  

          Specialized u Stumpjumperů a Epiců používá tzv. Brain – takže když šlapeš, zadní stavba se prakticky ani nehne, zatímco když vymeteš díru, tak to utlumí.

          To považuju za obrovskou výhodu. Umí něco podobného i jiní?

          Stumpjumper S-Works už má novou generaci karbonu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jiní naštěstí kurvítko Brain nepoužívají :-)

            0 0
            • lucifr  

              Víš o nějakým konkrétním případu?

              Nebo zase další „jedna bába povídala“ z tohoto fóra?

              0 0
              • MlokCZ  

                Jakým případu?

                0 0
                • lucifr  

                  Že by se někomu „kurvítko Brain“ vys…

                  0 0
                  • kubad  

                    myslím že o to komu se Brain sere se tu vůbec nejedná, ale pokud se ptáš tak ano dost lidem se tlumák Spešl sere :-)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Zřejmě si vůbec nepochopil mojí narážku. Takže ještě jednou a polopatě. O žádném vys… jsem opravdu nemluvil.

                    Někomu Brain může vyhovovat a pokud ano, tak mu to přeju, já to ale opravdu nejsem. Brain je z mojeho pohledu akorát kurvítku, které zhoršuje chod zadní stavby. A je to jedna z věcí, které mi na kolo opravdu nesmí, stejně jako třeba Terralogic (to je taky v podstatě to samé kurvítko).

                    Na Epicu pro závody, tam to ještě chápu, tam je prioritou aby to jelo a to, že kvůli tomu stavba chodí hůře je druhořadé.

                    Já nemám problém s tím, že by se mi fully příliš houpaly i přes použití maximálně citlivého tlumiče, takže není žádný důvod si chod kazit Brainem a rád si užiju jak to bez něj parádně funguje.

                    Takže pro mě naštěstí Brain ostatní nedělají a zbývá obrovský výběr kol bez něj.

                    Lidi jsou ale různí a jejich preference taky.

                    A psát Listerovi, že Spešl dělá tzv. Brain je také docela úsměvné.

                    0 0
                    • lucifr  

                      Dík za odpověď.

                      Příště si radši dám pozor na hubu (na ruce).

                      0 0
                    • krokus  

                      Zajímalo by mě, jak se funkčně liší Brain od propedalu. S propedalem zkušenosti mám, s Brainem ne.

                      0 0
                      • kubad  

                        brain úplně uzavírá průtok oleje, propedal ho jen omezuje,

                        zjednodušeně napsáno.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Jak napsal kubad, tak to je. Ale to Ti asi nevysvětlilo vše.

                        Hlavní rozdíl je v tom, že propedal si zapíná/vypíná jezdec páčkou kdy chce a jak chce, u Brainu je to automatické dle terénu. Když přijde podnět od terénu, tak se tlumič otevře.

                        Počáteční hranka než se otevře je tam dost znát (nelze tady psát zcela obecně, závisí to jak na konkrétním kole, Epic a Stump používají jinak naladěný Brain, i na konkrétním ročníku a ještě na nastavení Brainu uživatelem, ten to u některých modelů může také trochu ovlivnit).

                        Kromě té hranky, které zabíjí žehlení stavba, tak mi na tom vadí i co to dělá se sagem, který se mění dle toho, jak se tlumič otevírá a zavírá.

                        U propedalu se také sníží o trošku sag když se zapne, ale hlavní je, že je pak pořád celou dobu o něco menší a do výjezdu je to třeba plus. Ale nemění se jak se mu zlíbí.

                        Třeba ale na závody na Epicu to může být pro někoho opravdu fajn, hlavně to umožní lépe dupat ze sedla. A pak jezdec nemusí nic řešit.

                        0 0
                        • jezevec2  

                          Mloku, Kubade, pripadne dalsi kdo se vyznate, co si myslite o Kona Cadabra? Planuju na 2011 prvni FS. Otestovat vsechno urcite nestihnu. Dik predem za info.

                          http://mtbs.cz/…ike-technika?…

                          0 0
                          • kubad  

                            vidím to poprvé, takže bez komentáře, ale osobně bych to nechtěl

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            To samé co kubad. Nejel jsem tohle kolo a ani neviděl jeho model v Linkage, takže k tomu nemůžu prakticky nic říct.

                            Snad jen, že v rácmi tohoto typu přepákování se mi líbí větší úhel vahadla a zadní stavby (nebude to tak tolik progresivní).

                            Osobně bych ale nechtěl vůbec tenhle typ přepákování.

                            0 0
                            • jezevec2  

                              OK dik obema za strucny verdikt. Myslel jsem, ze z fota a clanku se da neco rozvest, ale nevyznam se. Zatim tedy zustavaji mymi favority Zesty a LTVL 301.

                              0 0
                              • kubad  

                                můj názor na tu Konu je, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě :-)

                                LTV301 za mě jasná volba

                                0 0
                              • scret  

                                myslim ze Kona se nemuze vubec merit s LTVL 301 nebo i Zesty…

                                0 0
                  • scret  

                    no, tak jenom co jsem se ptal v jednom mistnim shopu, tak dost lidem na epicach a pokud vim tak i kamosovi na stumpu, coz je pro me docela velky cislo vzhledem k tomu, ze jich tu moc nejezdi:)

                    0 0
              • kubad  

                :D

                0 0
              • bruco  

                Za 5 mesiacov si uz mohol zistit, za Mlok je jedna z najvacsich bab ohladom pruzenia a tlmenia. ;-)

                0 0
          • Lister  

            Umí něco podobného i jiní?

            Samozřejmě že umí (viz návrat Terra logicu u Foxe na příští sezonu). Ale naštěstí to moc často nepoužívají.

            Pokud Spešl, tak jedině bez Brainu, ale jelikož už jednoho Spešla mám (i když silničního), tak po dalším netoužím. Je třeba plnit i touhy po jiných značkách.

            0 0
    • ševča1  

      Uvažoval jsi o 29´´? Pokud bys šel do modelů 2010 tak se mrkni na Gary Fishera. Konkrétně http://fisherbikes.com/…fi-deluxe-29

      Mluvím z vlastní zkušenosti, je to má první 29 a už bych do 26 nešel. V terénu bezvadná ovladatelnost, zdolávání nerovností, výmolů a co já vím čeho všeho naprosto bezkonkurenční! V kopcích přední kolo jako přilepené…co víc si přát? :-) v modelové řadě 2011 se mi moc nelíbí barvy…ale je to věc vkusu.Přeji ať si vybereš dobře.

      0 0
      • Lister  

        Neuvažoval. Protože při mojich tělesných proporcích, bych se na tom asi pohodlně neusadil. Nejde ani tak o velikost kol, ale o výšku sedla vůči řidítkům. Abych mohl mít nějaký slušný posed, tak bych se musel omezit asi jen na 100mm fully a i tak bych musel dát negativní představec a rovná rodla. U Vyšší vidlice bych potřeboval vlaštovky – ale musel bych je otočit zdvihem dolů :-) Jinak bych měl řidítka odhadem tak o 5cm výš než sedlo.

        0 0
        • MlokCZ  

          Měli bychom někdy sprůměrovat naše proporce :-)

          Oba bychom to hned měli s posedem jednodušší. Ty mi vždy půjčíš u řídítek pár centimetrů nahoru, já ti zase půjčím pár centimetrů dolů :-)

          0 0
          • Lister  

            Ale tak aspoň už oba dva přesně víme, jakou geometrii potřebujeme. Když jsem hledal kolo na inzeráty, tak se dost lidí snažilo mě poučovat o vhodné velikosti kola – bohužel dost lidí na podobné řeči naletí.

            Ale máš pravdu, kdybych měl při své výšce o 2–3cm delší nohy, tak by se mi kolo hledalo mnohem lépe.

            0 0
    • hctr  

      ty napises k marinu, ze to nezvladli dyzajnove, ale z tehle 3 kol je urcite nejhezci:d

      0 0
      • Lister  

        Nevím jestli myslíš tvary rámu nebo barvy – s tvary nemám problém, ty se mi líbí a proto jsem si ho koupil. Ale v porovnání s loňským designem je to hodně nepovedené. Tahle verze ještě jde, ale nižší modely se mi nelíbí skoro vůbec – a to mám jak zelenou, tak červenou velmi rád.

        0 0
        • hctr  

          no me se to sakra libi, nevim ja se v tom zas tak nebabram, protoze nemam v planu si kupovat nejake takove drahe kolo takze ani nevim, jak vypadaj nizsi modely, ale tohle v modre, cervene i v te zelene se mi sakra libi.

          0 0
    • kesu  

      Ahoj

      pro kanona ladil ten tlumic stejnej vyvojar jako delal equalizery pro scott nebal bych se toho.

      Remedy je super kolo,neni problem na nem jezdit AM a jezdi to i v bikeparku. Cenova politika ale neni nicmoc.

      moje volba by se zalezela na tom jestli si rad snizujes zdvih nebo zamykas tlumic. Pokud ne, zaradil bych do vyberu liteville 301. Ale vzhledem k tomu ze jsem moznosti tlumicu na kolech scott vyuzival (jak na geniusu,tak na sparku i na ransomu) rozhodne bych vzal jekylla . Pro me to byla super moznost.Do kopce zamknes a mas HT.Pri jizde na polnich cestach jedes na polovicni zdvih. Diky tomu jsem na ransomu ujel bez problemu 100km i v tempu po zpevnenejch cestach.

      A to, ze dobre udelanej full s tlumicem s propedalem tohle nepotrebuje povazuju za blnost, Me s emoznosti toho tlumice zamlouvaly a vyuzival jsem to.

      0 0
      • Lister  

        Díky, rada od člověka, kdo podobný systém dlouhodobě jezdí je vždy cenná.

        Mám jen velmi omezené zkušenosti z krátkého testování Sparka. Ale zcela obecně (a přiznávám, že teoreticky) se mi podobný systém líbí více než vysokozdvihý full a propedalem. Tady totiž člověk nepřijde o citlivost ani v tom elevate modu – je tam sice „jen“ 90mm, ale zase plně funkčních. Další výhoda tohoto modu je napřimenější geometrie – uvádí redukci sagu o 40%, zvednutí výšky středu o 1cm a tomu bude odpovídat napřímení úhlů o cca 0,5st – vše by mělo do kopce výrazně pomoct.

        Váha karbonové verze je 2,62kg včetně tlumiče (tlumič váží 560gr).

        Dohledal jsem váhu kol, nejnižší karbonová verze váží 12,2 a nejvyšší hliníková verze 13,3kg, přitom výbava je skoro stejná , takže ta hliníková verze by mohla být až o kilo těžší?

        0 0
        • kesu  

          jen par slov k konstrukci tlumice,vzhledem k tomu,ze je stejné konstrukce jako u scottu predpokladám,že bude fungovat stejne.

          Aby si dosáhl změny sagu a výšky středu tak musíš přepnout zdvih když je kolo jakoby odlehčený, Pokud ho přepneš zmáčklý (tzn v sedě) tak se ság nezmění. Chce to pro tohle natrenovat grif kdy se jakoby zhoupeš a v okamžiku kdy se natáhne tlumič to přepneš. Pak se změní i geometrie. Ale chce to trošku cviku pak je to automatický. Nicméně neni to nutný ta změna sagu mi nepřišla nějak důležitá. Spíš jsem jezdil podobnou verzi tlumiče od foxu na spešlu enduro 2003 (šlo o it switch) kde se podobný způlsobem měnil zdvih ze 132mm na asi 100) a tam byl rozdíl daleko znatelnější. Sníženej zdvih opravdu nemění citlivost a na menších nerovnostech to funguje skoro stejně.Je docela jednoduchý zapomenout to přepnout do sjezdu

          0 0
          • Lister  

            Na promo videu žádné nadlehčování nebylo :-)

            Podle mě by to mělo probíhat zcela automaticky. Když přepneš na omezený mod, tak zavreš jednu komoru tlumiče, omezíš tím zdvih (chápu to tak že omezíš zdvih na jeho konci, že se prostě tlumič nemůže zhoupnout více než na těch 90mm) a máš najednou úplně jinou charakteristiku tlumiče – Sag by měl automaticky klesnout z nějakých 4–5cm na 2,5–3cm.

            0 0
            • kesu  

              ono to tak uplně ale pravda neni,

              nezmění se zdvih ale výrazně se zvýší progresivita,re­álněj zdvih je pořád stejnej akorát stlačujš výrazně menší objem vzduchu.

              s tím ságem to neni takhle možný protože aby byl menší muselo by tě to nadzvednout:)

              0 0
              • Lister  

                nezmění se zdvih ale výrazně se zvýší progresivita

                Tak to asi bude, jde o to co je reálný zdvih, když díky progresivitě nebude reálné aby ses zhoupl více – ale to jen rejpu :-)

                s tím ságem to neni takhle možný protože aby byl menší muselo by tě to nadzvednout:)

                A tak to podle mě je. Když zvýšíš progresivitu křivky, tak tím pádem při stejném zatížení (váhou jezdce) se tlumič méně zanoří, proto dojde ke snížení sagu, a celý se strochu nadzvedneš – přesně to odpovídá tomu, co jsem psal níže a co udávají oficiální parametry – že dojde ke zvednutí středu o 1cm a napřímení všech úhlů o cca 0,5st.

                0 0
                • kesu  

                  ano s tímhle souhlasím,

                  ale jde o to,že to přepneš když je to stlačený takže tím přepnutím:

                  1)oddělíš komoru pro plný zdvih

                  2)v té hlavní komoře zůstane ale stejný tlak jako byl když byly aktivní obje komory takže ság musí zůstat stejný.

                  Zatímco když to přepneš natažený tak se ten ság fakt změní.

                  0 0
                  • Lister  

                    Jo tohle má logiku. Ale třeba to nějak vychytali – něco jako jednocestný vyrovnávací ventil?? Ale to samozřejmě jen spekuluju. Bylo by zajímavé někde najít „plnou verzi“ té představovací přednášky.

                    Obecně musím říct, že se mi tenhle design líbí a oproti Scottu vidím velké plus v umístění tlumiče – ve své podstatě je to to samé, ale posunutím tlumiče dovnitř rámu se dosáhlo lépe uloženého těžiště kola a tlumič bude rozhodně mnohem lépe chráněný vůči nečistotám. Další pozitivum jsou ty průchozí čepy s velkou roztečí.

                    0 0
                    • Lister  

                      Doplnění: teď jsem četl, že komory se sice plní jedním ventilem, ale jsou od sebe oddělené a vzduch se mezi nimi nepřepouští.

                      0 0
                      • kesu  

                        to u scottu taky ale stlacuje se to pres olej proto se to myslim jmenuje oil transfer shock

                        0 0
                      • kesu  

                        ikdyž koukám na ten nákres a něco na tom možná je…

                        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Gomez35  

      Liteville 301 MK8 – vahadlo 140mm

      Tuhý a perfektně fungující rám

      Za ty peníze ho postavíš při troše šikovnosti v max setupu.

      odkaz na tabulku geometrie

      http://www.liteville.de/…8_ver-02.pdf

      0 0
      • MlokCZ  

        Jsem taky pro tuhle variantu.

        0 0
      • goofy  

        Jo na tohle jsem uplne zapomnel. To bych taky zohlednil ve vyberu :-)

        0 0
      • Georrge  

        krasnej ram, udelat ho se zelenymi doplnky a bude to nejvic krasavec :)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Lister  

        Neříkám, že ne. Ale není to zrovna TEN rám, po kterém bych toužil celým srdcem – asi nejsem ten správný bajkový fajnšmekr. Možná jen liché obavy, ale trochu se bojím, jestli by mi při moji výšce nějak nepřekáželo to vahadlo při větším zhoupnutí. Musel bych volit velikost M a sedlovku bych měl odhadem o cca 5–6cm níž než ty.

        Dotaz na majitele Ibise Mojo – nemá někdo změřeno, kolik přesně měří sedlová trubka od středu až po její konec ve velikosti 17 (M) a 19 (L).

        0 0
        • kryspin  

          vecer ti to zmerim.

          0 0
        • kryspin  

          sedlova trubka meri od stredu stredu az po vrsek objimky 49,5cm.

          0 0
          • Lister  

            Předpokládám, že velikost L. To je hodně, takhle vysokou mám jen silničku :-)

            Díky moc.

            0 0
    • PetrK8a  

      Jezdim staršího remedy už vě sezóny a může jen doporučit. 100km xc vyjíždky nejsou problém a dolů se na tom jede taky jedna báseň. Škoda, že ty nový trošku podražily, jinak ta osmička je v reálu super! Foto trošku mázlý, můj kompakt už dosluhuje.

      0 0
      • jIrI___  

        Tenhle vypadá hodně dobře. Ale když už člověk investuje takové prachy, tak bych bral raději čtyřčep nebo nějakou jeho variaci.

        0 0
        • kesu  

          zrovna remedy se moc nezamaká ani pod brzdou a funguje opravdu dobře. Neřešil bych jestli je to horstlink nebo todle.

          problém remedyho je spíš v tom že je měkkej..

          0 0
    • krabica  

      Za mě Lapierre Zesty. :o)

      0 0
    • mountaineer  

      A co třeba Orbea Rallon nebo Turner 5.Spot?

      0 0
      • scret  

        tak ta Orbea nevypada vubec spatne…

        0 0
        • Lister  

          …ale nevypadá jako moc jezdivé kolo???

          0 0
          • scret  

            jako myslis ze uz nepojede? tak to nevim, chce to vyzkouset, z fotky to opravdu nedokazu odhadnout…

            0 0
          • jIrI___  

            Třeba Zesty taky nevypadá moc jezdivě a za pedálem jde sakra dobře.

            0 0
            • Lister  

              Proto je tam ten otazník. Vygooglil jsem si to, tohle je nejvyšší verze se 160mm vepředu. Jsou i mnohem „umírněnější“ verze se 150mm vidlicí a klasickými převodníky, ty už vypadají mnohem jezdivěji. Rám váží 3,2kg, takže rozhodně žádná hrůze. Cena v dolarech nevypadá úplně špatně.

              0 0
              • Lister  

                Tak jsem si trochu početl tady a tady . Rozhodně ty vypadá zajímavě, bohužel se to cenově vyhouplo trochu jinam, než v těchto článcích původně předpokládali. I když v tomhle setupu vypadá moc hezky a použitelně, tak 4,5tis dolarů není na to osazení zrovna lichotivá cena.

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • ALEX007  

      diky za tip…jako kratkonožec taky davam do hledacku..jen trochu moc koštujet

      0 0
    • ALEX007  

      diky za tip…jako kratkonožec taky davam do hledacku..jen trochu moc koštujet

      0 0
    • ALEX007  

      akorat mam obavu z té onánie kolem „superbike dva zdvihy v jednom…“..to delá ten special tlumic? to fakt ja bych nechal jine necht overí časem jak se to chová…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Lister  

        Možná, kdyby ses víc orientoval, nebo jen přečetl toto téma celé, tak bys zjistil, že tenhle systém vlastně není vůbec nový, ale je to jen přenesení idey od jedné značky ke druhé.

        0 0
    • ALEX007  

      u marinu neuváděj standover height nikde…nevideli jste to nekdo nekde uvedeny?

      0 0
    • ALEX007  

      u marinu neuváděj standover height nikde…nevideli jste to nekdo nekde uvedeny?

      0 0
    • TJK  

      Nemam prehled o chodech zadni stavby ani o geo, ale co Nicolai Helius?

      0 0
      • BTom1  

        A kterýho myslíš?

        0 0
        • TJK  

          Asi to AC se 146mm ne?

          0 0
    • BB  

      Mojo v L ti určitě vysoké nebude, chce to vidět v reálu. Z hlediska výšky rámu je M a L prakticky totožné, L má pouze vytaženou nahoru sedlovou trubku. Jinak tvoje požadavky přímo odpovídají Moju.

      0 0
      • Lister  

        L má pouze vytaženou nahoru sedlovou trubku

        Jo, toho jsem si všiml. S tím Mojem je to tak, že jsme se prostě trefil přesně mezi velikosti. Ideálně bych potřeboval horní trubku 590mm, M má 580 a L má 600mm. 580mm má moje současné kolo a na něm mě při dlouhých výjezdech (cca 1–2hodiny) pobolívají záda. U delších kol jsme s tím potíže neměl. Ale těch 600mm už by zase mohlo být skoro moc. Dořešil by to 90mm představec – ale zase mít kolo, které je trochu delší a přitom i zbytečně vysoké není úplně ideální.

        Nevíš, kolik ta sedlová trubka na tvém bajku měří? Sice udávají 17palců, ale on si to každý udává jak chce. Ale mělo by to být kolem 43cm.

        0 0
        • kubad  

          1cm délky se dá celkem v klidu nahnat, širší vlajdy, nebo delší představec , ale nevím s jakou délkou to máš kalkulované.

          0 0
          • Lister  

            Vždy počítám s 10cm představcem, který mi vychází jako ideál z pohledu dostatečné ovladatelnosti ale ještě né velké zbrklosti. Rodla vozím většinou 640–660mm (i když teď na HT mám jen 620mm). Osobně bych nevěřil, že tak malý rozdíl jako je 1cm mi bude dělat velké potíže, ale praxe říká tvrdí něco jiného. Možná těch cm bude víc – když se nasčítá délka horní trubky, offset sedlovky, zahnutí řidítek, tak by to mohlo být jinak. Budu to muset pořádně proměřit.

            0 0
            • BB  

              Hodně jsem si o Moju přečetl, když jsem se rozhodoval jestli M nebo L. Jeden z konstruktérů (Tall Tom), prohlásil, že rám Moja je dělaný pro přestavec 9–11 cm a garantuje při této velikosti nejlepší jízdní vlastnosti. Já mám 182 cm a výšku rozkroku 86 cm a nakonec jsem šel do M. Nejdříve s představcem 11 cm a nakonec jsem ho zkrátil na 10 cm. Vlajdy Easton 66 cm, zdvih 2,5 cm. Sedlovka Thomson Elite, délka 410 mm, 17 mm offset. Vidli mám German:A Exite zdvih 150 mm. Sedlo a řídítka v podstatě v rovině. Ladil jsem to rok a nakonec jsem rád, že jsem se rozhodl pro M, protože všichni experti tvrdili, že bych měl mít L. Večer ti změřím délku sedlové trubky.

              0 0
              • kubad  

                a pls fotky toho krasavce s tím GA :-) do profilu

                0 0
              • Lister  

                Díky moc, když už budeš mít metr v ruce, nemohl bys ještě změřit, jak vysoko máš horní hranu sedla nad středem – nebo to možná výš z hlavy. Chtěl bych si udělat představu, kolik místa bych měl nad rámem. Jestli máš nohy 86cm, tak bys měl mít výšku sedla kolem 75cm.

                Ibis by se mi líbil taky z ohledem na možnost volby barvy – jsem na barvičky a mám v hlavě takovou šílenou kombinaci barvy rámu a k tomu CB kol – většina lidí z toho bude zvracet, ale mně se to podle jejich konfigurátoru líbí hodně :-)

                Ještě dotaz k barvě vahadel – ta červená je jediná varianta nebo je těch možností více.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • BB  

                  délka sedlové trubky je 44,5 cm. Horní hranu sedla mám od středu 76 až 77 cm. V zimě mám sedlo výš, protože zimní boty mají vyšší podrážku. Barva vahadel je červená, modrá a bez barvy.

                  0 0
                  • Lister  

                    Ještě jednou díky. Na to, že to označují jako 17, je to velký až až. Tímto 19 úplně vypadává a 17 by byla jediná volba. Přeměřoval jsem svoje kolo a možná jsem nalezl ten hlavní problém – hodně lomená řidítka, jsou u gripů k jezdci o minimálně 1cm blíže, než jsem měl předtím. Když přičtu menší offset Thomsona a ještě 2mm na rámu (má přesně 578mm), tak by to teoreticky mohlo vyjít. 11cm představec bych nerad, chtěl bych Thomsona 100mm s nulovým úhlem.

                    Jen tak pro porovnání: jsi o 6cm větší a máš o 5cm delší nohy – a v tom je právě ten problém, protože z toho jednoduše vychází, že máme skoro stejně dlouhé tělo, ale já musím sedět mnohem níže – výška posedu 69cm.

                    0 0
                    • BB  

                      Tak potom je pro tebe Mojo v Mku naprosto ideální kolo. Nižším posedem se ti dostává těžiště dál od osy zadního kola a vyjedeš nepředstavitelný stojky.

                      0 0
                      • Lister  

                        Uvidíme, jaké nahodí ceny dovozce na příští rok. Protože, když vidím ceny u výrobce a potom ty české, tak se mi chce skoro brečet, protože za ceny rámu v ČR se dá v USA koupit skoro celé osazené kolo.

                        0 0
                        • bruco  

                          Cena v USA + clo + DPH + cenova politika lokalneho distributora = :-( Radsej zohnat niekoho, kto ti to z USA dovezie.

                          0 0
                          • BB  

                            Navíc cena za dopravu.

                            0 0
                            • Lister  

                              Jasně, já to beru, ale v tuhle chvíli je rozdíl jen na rámu skoro 20 tis a to není málo.

                              Jeden dotaz – to i dovozci musí doplácet DPH?? Clo bych chápal, ale…

                              0 0
                              • kubad  

                                kdes na těch 20 přišel?

                                2150dolarů stojí Mojo SL 58t.kč tady u dovozce.

                                pokud bys rám v USA koupil a dovezl sem proclil a zaplatil DPH tak si někde na 52t.kč při kursu 18kč/dolar nevím kolik je aktuálně.

                                ber že dovozce má rámy skladem a s kraje roku byl kurs někde kolem 20kč za dolar

                                smyls má dovoz z USA jen pokud ojebeš clo a dph :-)

                                0 0
                                • Lister  

                                  Bral jsem obyčejně ten rozdíl. Prostě je skoro k pláči, že si průměrný amík (navíc s přihlédnutím k příjmu) může koupit celé kolo za srovnatelné peníze jako evropan samostatný rám.

                                  Vzhledem k aktuálnímu kurzu mě právě zajímá, zda by dokázali jít s cenou trochu dolů.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    zaleží jestli rám budou dovážet, nebo je skladem.

                                    taky záleží na dohodě s prodejcem vždy jsou nějaké možnosti

                                    0 0
                                  • Peslezedirou  

                                    Po zkušenostech vím, že je většinou problém u českého prodejce.

                                    0 0
                                  • BB  

                                    Přidaná hodnota je i v perfektním servisu. Prasklo mi spodní vahadlo, ještě ze švihu jsem zavolal Dlouhánovi, naložil kolo a za hodinu vše ok. Nikdy nemůžeš vyloučit, že k něčemu nedojde.

                                    0 0
                                    • Jenda  

                                      to uz pro tebe taky rovnou mohl dojet ne?:-)

                                      0 0
                                      • BB  

                                        To je fakt, člověku to někdy docvakne pozdě :-)

                                        0 0
                              • Thidney  

                                Samozřejmě že dovozce musí platit DPH na vstupu.

                                0 0
                              • Thidney  

                                ještě si připočti nervy s celníkama nebo prachy pro celní deklaranty, kubad má pravdu – pokud nemáš jistotu, že ojebeš stát na dph a že si seženeš levnou přepravu, tak nemá moc smysl uvažovat o individuálním dovozu z usa.

                                0 0
                                • Lister  

                                  Obecný dotaz totálního neznalce.

                                  DPH se doplácí z celkové ceny zásilky – tedy včetně ceny dopravy? A do jaké celní kategorie spadají cyklistické věci? Našel jsem 2,7%, ale nevím, jestli je to správně.

                                  0 0
                                  • Thidney  

                                    máš to správně tedy jak clo, tak dph z ceny zásilky včetně dopravy.

                                    0 0
                                    • Lister  

                                      Díky, takže jednoduše cena+doprava x 1,227.

                                      0 0
                                    • kassar007  

                                      Si si opravdu jisty? Ja doplacel jen za cenu zasilky ne za cenu dopravy, ale je mozny ze celnik to prehledl, nebo to neresil.

                                      0 0
                                      • gemini  

                                        …řekl bych, že to záleží na dodací podmínce – pokud dopravu platí odesílatel, mělo by se DPH a clo vypočítávat jen z ceny zboží.

                                        0 0
                                        • Thidney  

                                          jo, jen jsem předpokládal, že v drtivé většině případů jde poštovné za kupujícím.) Samozřejmě vše stejně nakonec odvisí od celníků.

                                          0 0
                • op  

                  urcite Ibis Mojo (SL)

                  0 0
              • JSt  

                ty moc ty forbecy resis. :-)) co jsou to nejlepsi jizdni vlastnosti? to snad zalezi na tom, co po kolu chcu ;-).

                0 0
    • folty.hans  

      hnědo-modrý Jekyll je krásný, váha u hliníku určitě nebude o tolik vyšší než u krabonu, rozhodně bych šel do něj.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • fousek  

      Nevim co ti vadi na geometriich tech vyrobcu, ale zkus treba tohle http://www.pivotcycles.com/bike_detail.php?id=3

      Nebo Ellse Momenta, Pripadne Turnera http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      Nebo Intense 5.5

      Z tech kol co mas ve vyberu bych si za ty prachy nevybral.

      0 0
      • Lister  

        S tou geometrií je to asi tak, že potebuju dlouhý nízký rám (výška tak 43–45cm, délka 585–595mm, standover tak do 75cm) a ještě k tomu se sedlovkou maximálního sklonu 73–73,5st.

        Ten Pivot vypadá zajímavě, musel bych vzít velikost M, která má krásnou délku 590mm. Podle obrázku jsme netušil, zda ta sedlovka opravdu prochází středem, ale zdá se, že jo. Další pozitivum je vcelku nízko uložený střed. V moje nastavení by to ale vypadalo asi tak, jak na obrázku – takže ne úplně ideál, protože jo to 18,5 a to už je o fous větší, než bych potřeboval.

        0 0
        • MlokCZ  

          Z toho Marina jsi zvyklý na hodně vysoko střed. Mě tohle nepřijde jako vzcelku nízko uložený střed. Já bych napsal tak průměrně vysoko uložený střed, k nízko položenému to má hodně daleko.

          Na novějším Stereu mám střed cca o další 2cm níže než je na té fotce.

          0 0
          • Lister  

            Neřekl bych úplně zvyklý, pořád jsme si na to úplně nezvykl :-) – jeden z důvodů, proč by bylo dobré kolo změnit. Netuším, jak je na tom Stereo, tohle mi v rámci 150mm kategorie nepřišlo vůbec vysoko, když přičtu větší sag na tlumiči, tak by ten rozdíl po zatížení oproti stávajícímu kolu mohl být cca 25mm.

            Škoda, že neuvádí hodnotu BB drop, výška středu nad zemí je taková nic moc říkající hodnota.

            0 0
            • MlokCZ  

              Dle té fotky je BB drop něco málo přes +1cm. Stereo má uvedeno –7mm a v reálu to sedí.

              A je znát, že už je ten střed do nízko, už je třeba si na to dávat větší pozor a pákrát jsem si o zem/překážku podálem škrtnul. Ale jsem s tím hodně spokojený, vlastnosti díky nižšímu těžišti jsou skvělé.

              0 0
        • kloubik  

          Co 5spot od Turnera, možná už ho tu někdo zmiňoval… Geometrie je asi hodně na hraně podle Tvých požadavků, ale na první pohled to vypadá, že právě standover by mohl být v pohodě…

          0 0
      • kassar007  

        Myslim, ze ve fouskove vyberu by Intense 5.5 byla velmi dobra volba.

        0 0
        • goofy  

          Hele, tak jak to je ted s tema Intensama? Ja mel dojem, ze misto Intense 5.5 je ted Tracer VP, ne? Nebo na dalsi rok je zase zmena? :-)

          0 0
          • kassar007  

            Mas pravdu pisu hovadiny. Myslel jsem samozreme tebou zminovany Tracer VP se 150mm zdvihu s moznosti vidlice od 140–160mm. Je to podle me slouceni kol typu 5.5 a 6.5. To kolo je fakt nadherny. Rikal jsem si idealni nastupce casem za norco, ale ta cena (pro me).

            0 0
            • jIrI___  

              Z letošního Sport Lifu. Jeden z nejhezčích biků, které jsem tam viděl, ne-li vůbec nejhezčí.

              0 0
              • kassar007  

                Barevne se mi sice tento nelibi, ale jinak s ostatnim souhlas.

                0 0
                • jIrI___  

                  Mně se líbí hlavně ta povrchovka rámu se zvýrazněnými svary, tohle můžu :)

                  0 0
              • kloubik  

                jj, tenhle bike je nádhera, mě se nejvíc líbí Raw finish, zrovna jsem na něj koukal nedávno v krámu…

                0 0
                • kopečák1  

                  Kde se to dá u nás sehnat, případně omrknout? Díky moc.

                  0 0
                  • lubomir  

                    Dováží to MAXCURSOR Ostrava , pár jich mají na prodejně , nedávno jsem je byl omrknou . Když všechno dobře půjde tak by měl být v květnu 2011 jeden Tracer doma .

                    0 0
                    • Jaromír  

                      Dobrý výběr, palec nahoru :)

                      0 0
                      • lubomir  

                        Taky mně nakopl ten tvůj Tracer , od té doby co jsme tě potkali s Honzou u Tří kamenů tak nedělám nic jiného , než že počítám jak na něj co nedřív dát prachy dohromady.

                        Ale ať počítám jak počítám dřív jak květen to nebude , taky mi v Maxcursoru napočítali cenovku 95 tis. No prodám Stumpa a něco došetřím a bude doma :-).

                        Mimochodem nepotkali jsme se zase te´d v neděli při se stě z Trojáku ?

                        0 0
                        • Jaromír  

                          Tož teda dobrá past :) Co tam dáš za výbavu ? Podle ceny to vypadá na moc pěkné věcičky…

                          Potkali, akorát že sem jel zase dolů. Než mi to došlo, tak sem byl dole. Zastavil sem, podíval sem se jestli ste to fakt vy, ale už se mi nechtělo vracet zas až nahoru. Kurnik, příště musím dávat fakt pozor…

                          0 0
                          • lubomir  

                            Chci tam dát stavitelného Talase , zatím nevím jestli jít do 160 s nohama 36, nebo nebo 150 s 32 , to se rozhodnu až se to bude objednávat . Jinak tam půjdou Elixíry CR a s plovoucíma kotoučema od HOPE , řazení Sram X9 ,přesmyk XT,kazeta a řetěz něco od sramu , kliky Truvativ Stylo ,sedlovku bych chtěl teleskopickou , ale ještě nevím od koho , přestavec a rodla mi nabídli Oval , jenom ty rodla jsem chěl v karbonu , hlavové Cane Creek. Jenom řeším ještě kola , původně jsem chtěl poskládat něco od DT na svoji 115kilovou váhu , s nima nám skušenost , ale v maxu mi nabízí poskládat něco od NO TUBES což neznám tak nevím jak se rozhodnu.

                            No prostě je to ranec , ale na druhou stranu mám příští rok čtyřicet , tak si musím koupit pořádný dárek a dokonce mi to schválila moje drahá polovička ( když jsem jí řekl že místo motorky koupím kolo byla nadčená ), tak proč do toho nejít .

                            0 0
                            • kubad  

                              Kola dej Hope Pro2 plus DtComp draty plus NoTubes Flow.

                              Slozi ti je za Hnoj z Bikez nebo me pisni na mejl.

                              0 0
                              • lubomir  

                                Dík za doporučení , rád se ozvu až to bude aktuální , vídím to na duben .

                                0 0
                              • kesu  

                                přesně tak kola od bikez mám v plánu taky.Ale já chci červený:)

                                0 0
                            • Jaromír  

                              No pěkně…, to bude voňavka. A jak ti to doma schválily tak není co řešit.

                              Dej pak vědět co si vybral za tu sedlovku, taky nad tím dlouhodobě uvažuju, ale zatím mně nic neoslovilo.

                              Držím palce, ať to vyjde.

                              0 0
                    • kopečák1  

                      Díky za info. škoda že na stránkách nemají katalog s cenana. Ten rám mě hodně zajímá. Budeš kupovat celý kolo, nebo třeba jen rám? Netušíš samotnou váhu rámu (cenu v maxcursoru? Díky moc.

                      0 0
                      • lubomir  

                        Je fakt , že jejich stránky jsou bídné co se týká katalogu.

                        Jak jsem psal nahoře ,jdu do celého kola , rám se v maxu asi moc nevyplatí , protože kámoš to tam nedávno poptával a řekli mu o 45tis . Já jsem řešil rovnou celý kolo , a teď jsem jim mailoval o cenu na rám s vidlí , tak uvidím jak se vyjádří , ale když jsem to propočítal podle sen komponentů co jsem našel nejlevnější na internetu u nás , tak by ten rám vyšel cca 40 tis. Dal by se asi dovést z Anglie za cca 38 tis , ale pokud tam pravideně člověk nejezdí , tak jak pak řešit možné reklamace .

                        0 0
                        • goofy  

                          No ono prave v Maxu co vim, tak vzdycky pomerne vychazeli vstric a cenu prepocitavali podle aktualniho kurzu, zrovna jak nakoupili.. Jinak jasne, ze cena za samotny ram je pekna palka

                          0 0
                          • lubomir  

                            Samozřejmě , že jsem si zjišťoval co a jak , kde by se to dalo sehnat levněji , to bych nebyl obchodník. Ale nebudu špekulovat a budu se domlouvat s Maxama , přeci jenom je to už dost peněz , abych si někde naběhl .

                            0 0
                        • kopečák1  

                          Díky moc za info. Kdybych to náhodou řešil, tak třeba příští rok. Jen mě zajímalo jestli se tenhle rám dá sehnat nějak trošku rozumněji. Na stránkách mají/měli loni nějakou zaváděcí sociální verzi Traceru asi za 50k, to by se asi vyplatilo koupit a krom rámu všechno prodat…

                          Za kolik mají na prodejně Tracera s talasem na nějaký rozumný výbavě? (třeba X7/9), nějak nemám představu kolik pak chtějí za celý kolo… sorry že s tím tak otravuju, kdyžtak jim napíšu na krám…

                          0 0
                          • lubomir  

                            Do toho rozprodávání bych nešel , je to hrozná pakárna , už jsem takhle pár věcí prodával a vždycky na tom bohovsky prodělal . Mělo by to snad jedině smysl pokud bys tam chtěl naházet komponenty ,které máš třeba z jiného kola , ale pokud bys to měl osadit znovu tak si myslím , že to vyjde na stejno.

                            Cenu na kola na prodejně nevím , protože mám jasnou představu co na něm chci ,tak jsem rovnou řešil konkrétní poptávku . Ale myslím ,že když jim napíšeš co bys tam chtěl tak něco navrhnou , protože mi taky nabízeli eventuelně nějkou ekonomickou verzi.

                            Jinak si uděláš představu o ceně jednoduše . jestli chtějí za sociální verzi 50tis a za mnou popisovanou verzi 95tis tak něco mezi .

                            0 0
                      • Jaromír  

                        Na Intense webu je psaná váha 6,9lbs ve velikosti „L“, pravděpodobně s tlumičem. V německém workshopu 3kg mit dampfer.

                        0 0
                    • madcat  

                      Nereaguju přímo na tebe, spíš tak nějak obecně – chcu se prostě vložit do diskuze, tak odpovídejte kdo víte :) Jak moc lehký nebo těžký kolo se na tomhle rámu dá postavit, aby to nestálo šílenej ranec (karbon ráfky nepotřebuju např.), a aby to taky fungovalo, i úměrně určení tomu rámu – tzn. nejenom na XC po šotolině, ale prostě sem tam i něco drsnějšího… nástin výbavy zhruba vidle Lyrik nebo Fox 36 van/float, kliky XT, řazení/přehazka SRAM X7/X9, kola nějaký co trochu vydrží, ale ani žádný těžítka, atd…? Případně tentýž způsob stavění kola na rámu UZZI VP – i když to už je možná zbytečně moc, ale i tak by mě zajímalo, s jakýma váhama může člověk počítat?

                      0 0
                      • kassar007  

                        Co jsem koukal, tak podle tveho popisu bez nejakyho velkyho snazeni kolem 14kg. Pokud to trochu poladis tak pulkilo jeste taky neni nerealny. Myslim ze na 13.5kg pohoda.

                        setup nejakyho amika

                        • Small Intense Tracer VP Works Raw finish without decals
                        • 36 Fox Talas RC2
                        • Mavic 819 Rims tubeless w/ Kenda Nevegals 2.5 stickee front2.1 dtc rear
                        • Silver king hubs
                        • double butt silver spokes with rasta alum. nipples
                        • King 1 1/2 – 1 1/8 Rasta Devolution headset
                        • XT cranks (currently 22–32 with mrp lite bash, but probably will setupas 22–36)
                        • xtr front derailleur, xt rear derailleur xt chain xt cassette
                        • slx shifters
                        • Silver Thomson 50mm stem (also have 70m for those epic kind of rides)
                        • hayes stroker ride brakes 8" front 7" rear rotors (will swap for XTs whenI get my moneys right)
                        • syncros seatpost, green salsa clamp, truvativ carbon bars.
                        • welgo magnesium pedals.

                        30–31 lbs

                        http://forums.mtbr.com/showthread.php…

                        http://www.ihatebikes.net/…e-tracer-vp/

                        0 0
                  • kloubik  

                    Asi jak píšeu lubomir. Ja na ně koukal v US :-)

                    0 0
      • mr.antik  

        Jo, ty Pivoty by někdo mohl otestovat :-)) Docela zajímavá kola.

        0 0
        • fousek  

          Na test festu jednoho meli (nebo dva?) ale nesvez sem se

          0 0
    • ALEX007  

      re ten Jekyll,

      máte někdo ahnung kolik má standover height?

      na webe usa,

      http://www.cannondale.com/…GRN-JEKYLL-4

      je 75cm,

      na českém je tohle

      Výška rozkroku nad rámem (mm) 672 703 727 756

      asi to meri na ruznych mistech toptube?

      http://www.cannondalebikes.cz/…tain-jekyll4?…

      0 0
      • ALEX007  

        tj na tom ceskym webu je jakychsi 70cm nevim kde mereno.

        0 0
    • Luma  

      Pár fotek pro inspiraci :-)

      0 0
      • kubad  

        todle jsou spíš splácaniny, než inspirace :-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • McBlacky  

        ztr race na tomhle kole nemůže nikdo myslet vážně – dobrý tak na pozing a na bikový fora gramhoničů. Karmy nehodnotím, neznám, ale pochybuju, že to vydrží to co snese rám

        0 0
        • kubad  

          vydrží o něco víc :-)

          ale 2× křížený výplet a galuska která se dá vcelku lehce sundat nemá na tomhle kole taky co dělat :-(

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • kryspin  

        na moju je prima, ze se z nej da postavit gramarska zavodni raketa i plnohodnotny kolo na blbnuti. Dlouhan stavi holt spis to prvni. A v nekterych pripadech mam dojem, ze i tam je misty ta gramarina prehnana.

        0 0
        • Lister  

          Osobně se přiznám, že bych na tom chtěl postavit odolné XC kolo, něco co hodně pojede, ale přitom se na tom nebudu bát ani v pořádném terénu.

          Takže kdybych si rám vybral, tak bych dal dopředu prakticky 100% Talas s 15mm pevnou, pohon X-9+X-0 3×9, kliky asi Noir.

          Na tomhle rámu se mi líbí CB a myslím, že ty Cobalty by mohly stačit, pláště bych zkusil X-king 2,4. Kokpit Thomson + nějaké carbon vlajdy 640–660mm. Sedlovka možná teleskop, ale pravděpodobně spíš nějaká klasika – nejsem žádný frírajdr. Prostě klasický XC setup, ale zase věci co by měly něco vydržet.

          0 0
          • scret  

            tvoje pojeti se mi libi, nejak podobne bych to stavel i ja… pokud mozno vahove co nejniz, ale ne na ukor odolnosti a samozrejme i tak ze za to nevytopit 2kila:)

            jak jsi psal vys, Ibise co nejvic barevnyho – proc ne, bude zajimavy…

            0 0
            • kubad  

              hmmm :-)

              časem sem se k podobnému názoru taky dopracoval,

              0 0
              • scret  

                na tebe jeste z daleka nemam:) premyslim porad kde jeste na Reignu zhubnout a vychazi mi to max. na kliky, pedaly mam rad SPD, takze jedine XTR za nekrestansky prachy, mozna Exustary ty ale zase moc nevydrzej:(

                nejvetsi tezitka jsou gumy, ale tam se bojim nedat UST, abych nahodou nekde neUST gumu ve sjezdu nevyzul:((

                na brzdach si moc nepomuzu, nevim jak na tom budou The one nebo nejaky Hopy…

                pak uz zbejva asi jenom ram:)))))

                0 0
                • McBlacky  

                  exustary nebo podobný nekupuj, dost mě to zklamalo. XTR mám ted a je to uplně jinde- Nevaklaj, nevymačkávaj se a nevytrhávám z nich nohu :)

                  na reigna jedině UST, to už není kolo, kde se šetří na pláštích

                  0 0
                  • scret  

                    exustary mam dvoje, vim svy, presto si nemuzu pomoct ale napr. novy XT (770ky) taky zadna hitparada:(

                    presne tak, na plastich bych nerad zhubnul, i ty UST dostavaj docela slusnou cocku a bez mlicka bych se kolikrat nechyt…

                    0 0
                • Lister  

                  Exustary ee…

                  Pokud trváš na systému SPD tak opravdu raději XTR. Nebo přejít na systém jiný, ale je pravda, že tohle je při větším množství kol vždy na zvážení.

                  0 0
                  • fousek  

                    Tak ja pomalu zacinam prechazet z SPD na Looky, puvodne sem myslel ze Looky dam jen na chrta, ale s nejvetsi pravdepodobnosti pujdou na vse.

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      a můžeš i napsat proč? :-)

                      Pohrávám si též s tou myšlenkou

                      0 0
                      • fousek  

                        Jsou lehci nez SPD, vetsi stycna plocha a lip drzej tretru, vycvakavani mi vyhovuje vic, cca 5? temer volny a pak do 15? jsou takovy gumovy a pak teprve vycvaknou. Sila na vycvaknuti je rek bych na stred nastaveny SPD.

                        Potencionalni nevyhoda je ze jsou vyssi nez spd, takze musis mit sedlo vejs.

                        Z hlediska udrzby zatim nevim na to je mam hodne kratce.

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          díky :-)

                          0 0
                        • McBlacky  

                          ta výška je důležitá pro efektivitu šlapání. Teoreticky pokud bys měl "nacvaknuto rovnou na osu, máš možnost využít nejefektivněji sílu šlápnutí.

                          samozřejmě je taky důležitý jak umíš šlapat celkově, tohle je jen třešnička na dortu.

                          0 0
                          • fousek  

                            Aspon bude na co svadet ze sem nezajel dobrej vysledek:-)

                            0 0
                  • scret  

                    XTR za ty prachy nejsou vahove zadnej zazrak! to si troufam rict ze za litr navic (oproti XT) usetrim vahu vic nekde jinde a funkce je stejna…

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • Lister  

              Jo a ty gumy bych dal pravděpodobně poctivé UST – když už bych ta měl UST ráfek. Brzdy Avid Elixir, v nějaké hezké karbon verzi – nebo možná spíš Avid převlečený za Sram v modelovém ročníku 2011, protože ta červená na Elixírech by se mi tam v zamýšleném setupu vůbec nehodila. Dopředu 185mm, dozadu by měl stačit 160mm. Sedlo oblíbený Spešl Phenom Gel.

              Miluju tohle plánování, to je na celé akci vždy to nejlepší :-)

              0 0
              • camlost  

                to plánování mě taky baví. jen ještě nějak nedošlo na realizaci. a jen tak nedojde, na jaře budou jiné výdaje. ale zase si to plánování víc užiju. :-)

                0 0
        • McBlacky  

          neřekl bych, že existují závody kde kolo 140/140 na ztr race využiješ a ve výsledku spíš ztratíš.

          Lidi co závodí na epicu a vozí race, tak to šetří a mojo by zdvihem mělo umožnit větší rychlost v rozbitém terénu /pouze z kopce, v čr na závodech nejsou rovinky, kde je rozdíl mezi 100 a 140 vzadu parametrem ovlivňujícím výrazně výsledek/

          spíš to je potavený tak, že Mojo je rám, který momentálně frčí a tak si někdo kdo má prachy nechá postavit „super“ kolo, protože on na to prostě má. V pojetí tehle lidí je super často jen maximum karbonu/titanu a co nejnižší váha.

          0 0
          • fousek  

            Ja bych je uplne nezavrhoval, na lehkym kole s lehkejma kolama se jezdi uplne jinak nez na relativne lehkym kole s tezkejma kolama. Takze pokud dotycnej je super technik a vsechny kola co mel doted nikdy nerozcentroval tak proc ne:-)

            0 0
            • McBlacky  

              hmm, no nevím ve sjezdu plným velkejch šutrů a kořenů není moc čas řešit „super techniku“ když to prostě pustíš, a že na 140 se to už pustit dá pěkně, ikdyž jedeš čistou stopu, prostě ty kola dokurvíš.

              ale pokud jezdíš opatrně, jako nebudu jmenovat kdo třeba :), tak si na tebe kamarádi pod kopcem počkají a materiál vydrží podstatně déle.

              No mě by to asi nebavilo, cíleně jezdit pod limit.

              0 0
              • fousek  

                Me by to nebavilo a navic bych na to urcite zapomel. Uz na 355 sem si rikal ze budu jezdit opatrne zadny skoky atd. a litam na nich temer stejne jako na jinejch

                0 0
                • tom_777  

                  355 jsou už taky dost velký držáky proti Race

                  0 0
          • scret  

            souhlas, proste takova splacanina neni dobra ani na jedno, vlastne na jedno ano – pozing:)

            v terenu to rozlozis v prvnim sjezdu a na stezce se to moc houpe – proste zbytecny a drahy kolo…:))

            0 0
      • tom_777  

        no podle mě to je dobrá kravina cpát na kolo s takovejma zdvihama 2,1 RR a ultralehký ráfky – rychlejší než full 100/100 (120/100:) to stejně nebude a v pořádnym terénu tomu budou chybět pořádný gumy takže to bude taky pomalejší (aspoň NN 2,25 s Notubes jinak to je vo ničem)

        0 0
        • jonti  

          Souhlas, i na blblym epicu kde budou crossmaxy a NN 2,25 bez dusi to muzes pustit o dost vic a budes rychlejsi.

          0 0
      • scret  

        kola uplne k ho…!!!

        0 0
    • op  

      co „Ellsworth Epiphany“:“http://­www.bikeradar­.com/gear/cate­gory/bikes/mou­ntain/product/e­piphany-10–36001 ?

      0 0
    • Lister  

      Doplňující dotaz k Ibisu.

      Podle popisu a fotek to vypadá, že i pro rok 2011 se drží u hlavovky standardního rozměru. Je to tak nebo jsem to přehlédl?

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce