• lutte\'

    Na podzim zvažují větší upgrade kola.Chtěl bych se zeptat jakou cestou se vydat.Cenová hranice je 15–16k Kč.

    možnost I. zůstat u Vček

    vidle: RS Reba nebo upraveny SR Axon kola: ráf. Mavic 717
    drát. DT swiss supercomp + mosaz niple
    náb. Novatec
    plášť :NN+RR v kevlaru brzdy:Avid SD7 + SD7 paky

    možnost II. přejít na kotouče

    vidle: upraveny Epicon kola: Mach MX
    DT stainless + mosaz niple
    náb. Novatec disc
    pláště:NN+RR kevlar brzdy:Avid Juicy 7

    Nevím kterým směrem se dát , jestli do těžší verze , blížší enduru , nebo směr chrtí XC.

    Děkuji za názory.

    0 0
    • Seadat  

      jsem pro lepsi kola a Vcka – kola sezenes na bazaru za slusnej peniz – jinak DT ma akci za 4800,– kola a pak naco zbyde :-D ale Novateky bych tam nerval!

      0 0
    • xentar  

      pokud neřešíš image, tak zůstaň u véček, až na extrémní podmínky je účinnost stejná + máš snazší údržbu a ušetříš nějaký ty gramy. cos e týká vidle – i rebu si nech vyladit, z výroby je sice relativně citlivá, ale po tuninigu je rozdíl pořád dost znát.

      0 0
      • lutte\'  

        Problém je že Milan Slanec ji nemá v základní nabídce, takže bych musel koupit v normál obchodě a zaslat mu ji na úpravu , tim by se to prodražilo o další tísíc.Na to za prvé nemám a za druhé přídu u prodejce o záruku.

        0 0
      • marapara  

        Myslím si, že použití kotoučových brzd v dnešní době rozhodně není o image. Podle mě nejde srovnávat účinnost a dávkování véček s účinností a dávkováním kotoučových brzd. Neříkám, že véčka s kvalitními špalíky nebrzdí dobře, ale dobrým kotoučovkám se prostě nevyrovnají. Spíš to beru jako tlachy někoho, kdo kotoučovky vůbec nikdy nejel nebo jel nějaké mechanické dreky, které brzdí hůř jak véčka a myslí si, že kotoučová brzda je „jen na okrasu“. Navíc kotoučovky brzdí ± stejně za všech podmínek, tedy v mokru, v blátě sněhu, blátě … což se o véčkách rozhodně říct nedá. Navíc nemůžeš probrzdit ráfek … prostě tohle si musí každý ujasnit sám, kde a jak chce bika používat a jestli kotoučovky využije. Osobně bych spíš kolo, které majitel upgraduje prodal, přidal peníze a koupil něco nového. Vrážet do starého kola upgradem o dost víc, než je jeho reálná hodnota, je podle mě blbost.

        0 0
        • xentar  

          no, nedávno byl ve velu test kol, u kterého měl jeden zástupce véčka XT. Tehdy jsem se naštval, protože tam napsali, že účinnost brzd je v pohodě i ve srovnání s kotoučema… ale stejně to kolo za ráfkový brzdy zkritizovali.

          Sám jsem vyzkoušel mechanický kotouče i hydry, ale jedinej zásadní rozdíl je pro mě v tom, že když projedu bahnem, tak kotouče nevydávaj tak šílený zvuky jako zanešený ráfkový. Dobrý páky, možnost vyladit nástup, to si můžeš vybrat i u ráfkovejch brzd.

          Probrždění ráfku – ano to hrozí, po X tisících kilometrech v závislosti na podmínkách, stylu jízdy a použitejch špalcích (a ráfcích, samozřejmě). Pak je otázka, jestli se investice do novejch ráfků nevyrovná investicím do nových destiček a kotoučů a servisu hyder.

          No a pokud má člověk těžší, levný kolo, tak je vzhledem ke srovnatelný účinnosti brzdy zbytečný kolo zatěžovat dalším půlkilem na brzdách.

          No anakonec, svůj vztah k postupnému vylepšování kola jsem tady už popsal a myslím, že je to každého věc.

          0 0
          • MlokCZ  

            Nevim co jsi zkoušel za kotouče a kolik si toho na nich najel (tedy hlavně pořádných sjezdů). Já jezdil v-čka cca 8 let, nevim teď přesně a to celou dobu XT a to různé modelové ročníky. Zkoušel jsem více druhů špalků.

            A oproti současným K24kám, co jezdím je rozdíl úplně ve všem a to propastný.

            Maximální účinek brzd není stejný, je na těch kotoučích lepší. O dávkování u těch v-ček skoro nemůže být ani řeč, příšerné.

            Mám pár srovnání na opravdu slušných sjezdech, třeba několikrát jsem jel z Javoru jak na těch v-čkách, tak na těch kotoučích a to stejný sjezd.

            Na v-čkách to bylo odbržděno dvěma prsty + ke konci sjezdu jsem začínal mít křeče do prstů a musel přidat třetí prst. Na hydrách téměř celý sjezd na jednom prstu, ke konci jsem preventivně někdy přidával druhý prst u přední brzdy, ale nebylo to asi nutné, křeče v prstech žádné. Tedy na hydrách brzdím pořád jedním prstem a jen vyjímečně a v extrémních sjezdech někdy druhý na přední musím přidat. Kdybych tam nechal 200/180 kotouče, tak nebude druhý prst nutný nikdy. Ale protože to ten problém mám jen sem tam ojediněle v horách u těch dlouhých a prudkých sjezdů (třeba také ze Šeráku po lanovkou), tak vozím teď 180/160.

            Blokování zadního kola bylo na v-čkách při nečekaném brždění na krev na dením pořádku, u hyder jsem za celou dobu ježdění zablokoval zadní omylem pouze jednou a to při ostrém nečekaném zabrždění v bahně, kde stačilo se dotknout brzdy a zadní kolo zablokované (to by ale neřešila žádná brzda).

            A k tomu samozřejmě ty všem známé věci jako bezproblémové brždění u kotoučů na zvech podmínek. V extrémních podmínkách ale skoro nejezdím, takže tohle není až tak prioritní argument pro mě (i když u v-ček mě vždy dokázalo vytočit, že stačilo projet pár metrů v bahně po ráfek a i když dál to bylo suché, tak vždy chvíli jsem musel poslochat ty skřeky i na suchém úseku).

            Půl kilogramu navíc za kotouče to při slušných hydrách rozhodně není. Slušné hydry máme cca 700g komplet vše dohromady a pro srovnání se musí počítat také, že na v-čka je nutný o malinko těžší ráfek (který je navíc obvodová hmotnost) a další problematické věci jako velmi omezený výběr širších ráfků než 17mm na v-čka (a 17mm ráfek mi na kolo nesmí). Tedy samotná v-čka by se pro 0,5kg rozdíl musela vejít komplet se vším všudy do cca 150g (zbytek už jsem odečet za ráfky) a to opravdu nehrozí.

            Investice do servisu bych moc neřešil, tam jsem neměl velké ani v jednom případě, i když u v-ček jsem měl o něco větší, ale rozdíl malý (u hyder 1× ročně desky a to je vše).

            Tedy rozdíl XT v-čka včetně kvalitních špalků x ORO K24 se 180/160 kotoučem je pro mě prostě obrosvký a ty hydry jsou úplně někde jinde. A to bych mohl případně dát ještě 200/180 kotouč kdybych chtěl.

            0 0
            • xentar  

              No, máš pravdu, nejezdím downhill, takže asi neodkážu ocenit kombinaci špičkových (a patřičně drahých) hyder ve srovnání s XT véčkama. Na druhou stranu při sjezdech z magistrály v jizerkách jsem na véčkách neměl problém s kontrolou jízdy, ale není to extrém…

              Já osttaně neříkám, že hydry jsou k ničemu, jen si enmyslím, že je muís mít na kole každej…

              0 0
              • MlokCZ  

                Já ale také nejezdím DH, moje ježdění je pořád jasné XC, ani endurem bych si ho neodvážil nazvat. Právě naopak potřebuju brzdy občas lepší, než kdybych byl sjezdař, protože spoustu věcí nedám tak rychle než sjezdaři s mnohem lepší technikou a tedy musím brzdit mnohem více než oni (a tedy mnohem snáze se mi unaví při břždění prsty, než kdybych brzdil výrazně méně).

                Ty sjezdy v horách, kde jsem měl na v-čkách největší problémy byly technicky lehoučké, pouze kombinace prudké a dlouhé. V těžších technických sjezdech je zase problém s dávkovatelností, když je něco prudkého a těžšího a je nutné jet sjezd celý na brzdě a to i přední a je tam současně povrch, kde by přední mohlo jít do smyku (sypký povrch, volné kameny), tak je perfektní dávkovatelnost k nezaplacení.

                Při normálním brždění jsem s kontrolou brždění na v-čkách také neměl nikdy problém, i když dávkovatelnost velmi bídná. Pouze při nečekané situaci když bylo třeba zastavit co nejrychleji, tak problém se zadním kolem. Tahle situace ale není nijak moc častá, snažím se jim vyhýbat, protože samozřejmě takové situace jsou vždy nebezpečné. Dříve jsem moc problémy na v-čkách neměl (kromě těch dlouhých sjezdů v horách) jen proto, že jsem jezdil velmi málo terénu a jezdil jsem i hodně asfalt a v terénu hlavně opravdu snadné pěkné cesty.

                A také je to dané tím, že nejsem na tom s technikou brždění (teď myslím hlavně s citem kdy přesně kolik přibrzdit) nějak skvěle, tak dobře, spousta lidí na tom bude třeba lépe a ty pak totéž zvládnou i s hůře dávkovatelnou brzdou.

                0 0
                • xentar  

                  až pojedu k Milanovi na servis, ais ho poprosím o půjčení jeho fulla, jestli vážně o něco nepřicházím… ale myslím, že mě to po dosavadních zkušenostech nepřesvědčí,z mého pohledu je to ale pořád spíš image než nutnost. S kotoučema počítám tak za rok dva na full, tam véčka vypadají blbě a hlavně už to bude zase o něco dostupnější a předpokládám i lehčí.

                  0 0
            • marapara  

              jj, také bych to tak viděl.

              To dávkování u véček s kvalitním špalíkem je takové, že ještě moc nebrzdí a pak už se kousne, což se u hyder říct nedá. Dávkování je daleko čitelnější. Prostě se kotoučovky a véčka fakt nedají srovnávat. Co se týče výkonu, dávkování, údržby jsou vždy minimálně o krok napřed.

              Také jsem jezdil véčka s kvalitními špalíky jen do té doby, než jsem zkusil kotoučovky :). Véčkové brzdy bych v dnešní době bral spíš kvůli nižší pořizovací ceně, ale časem bych určitě šel do kotoučovek.

              0 0
    • kovar  

      samozřejmě jdi do kotoučů

      0 0
    • Lišák  
      „Nevím kterým směrem se dát , jestli do těžší verze , blížší enduru , nebo směr chrtí XC.“

      Tohle si snad musíš rozhodnout sám, ne?

      Já bych šel do Epicona+kotouče.

      0 0
    • lutte\'  

      Co mě vrtá hlavou je, že mi na mém rámu (v případě 2. varianty) zústanou navářky na kotouče , 1200 rozdíl a atipické upevnění zadního třmenu brzdy.

      0 0
    • destr  

      Véčka a rebu ;-)

      0 0
    • Martyss  

      Co varianta chrtí XC a kotouče? Véčka jsou fajn v suchu, na podzimní a zimní ježdění bych raději volil kotouče.

      0 0
      • lutte\'  

        Moje finanční možnosti umožňují jen tyto 2 varianty … na dražší kola a vidli s pořízením kotoučů prostě nemám :)

        0 0
        • Martyss  

          Mno a co zvolit třeba levnější kotoučovky než Juicy 7? Na deorka jsem slyšel dost chvály.

          0 0
          • lutte\'  

            Na kup-kolu maji juicy7 za 5.1k Kč , to už není velkej rozdíl od deorek , spíš třeba J3ky někde ve slevě

            0 0
    • keo  

      Z vlastní zkušenosti vím,že údržba kotoučovek není žádná oproti Véčkám.Takže hlas pro hydry+epicon.

      0 0
    • Oakey  

      Já bych měl ještě třetí možnost: přejdi na kotoučovky, vem Rebu, nebo toho Axona a ke zbytku peněz si časem našetři dalši na ty lepší kola. Tak bych to nejspíš udělal já.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Lister  

      No ať počítám jak počítám tak mi vychází peníze na všechno :-)

      Recon 351 Disc Solo air 7800 ( pokud bys chtěl připlatit tak verze Race za 8200) Brzdy Hayes Stroker Trail 4000 tis (nebo Juicy 5 za 4300kč)

      zbýva 4200 na kola a pláště – to se pořídt dá…pokud by to bylo možné tak bych oželel pláště a koupil o to lepší kola.

      No ale pokud chceš znát můj opravdový názor........ten rám si nic z toho nezaslouží…takže já bych tohle neupgradoval.

      0 0
      • Lenka.05  

        Tak za rok ty lepší věci co teď nakoupí přehodí na nový rám a zbytek navěsí na tenhle původní jako na zimáka :-))

        0 0
        • Lister  

          no já bych začal právě tím rámem a k němu vidlici.....

          0 0
          • Lenka.05  

            No nebo tak:-) Koupí rám a dá na něj funkční vidli. Jenže jestli bude chtít do budoucna kotouče (já bych už teda do véček nešla). tak to aby si koupil už disc verzi. A k tomu teda ještě ty hydry…no a jestli nemá na kolech vhodný náboje, tak i kola…a a.....bych si asi koupila nový kolo:-)

            Na druhou stranu si vem mojí cestu: supík stál cca 20tis. Vyměnila jsem vidli – 6800,– Pak brzdy 5500,– a asi by se mi líbila i nová kola, už po nich koukám (cca 5500,–). Jako-je teď ostrojenej hezky, jezdí supr, je funkční. Ale když to všechno sečtu, skoro by to bylo už na solidního fulla.

            Jestli má lutte´ 16tis na upgrade, tak bych prodala kolo co má, přidala k tomu těch 16tis a má moc pěkný nový HT na hydrách:-) I když nevím jak vidle – na HT do cca 25tis tam dávají šmejcky…max tak nějaký ty Tory. To by musel poladit s prodejcem. Njn, těžký rozhodování :-) Jedno je jistý-vždycky to stojí prachy! Ale co, žijem jen jednou a investujeme do svého koníčka:-)

            Takže já jdu teď pojezdit po lese, když je konečně hezky;-)

            0 0
    • o.ndra3  

      Z vlastní zkušenosti vím, že koupit kolo za 12 a pak do něj investovat 15 asi není nejlepší řešení. Tak se dá postupovat, jedině pokud si chceš postavit pěkné kolo, na které nemáš, ale už chceš aspoň na něčem jezdit. Jestli je to tvůj případ, tak bych doporučil koupit dobrou vidlici a zbytek až zas něco našetříš, nebo spíš až si něco řekne o výměnu samo. Jinak budeš mít doma spoustu sundaných komponent, které jsou prodejné jen v celku jako kolo.

      0 0
      • xentar  

        no, právě to je asi ta situace spousty lidí, že nemají hned prachy na špičkový kolo… je pravda, že do upgradu pak dáš víc, než kdybys kupoval dražší sériovku, ale ve výsledku zase nemáš sériovkua nezatížíš jednorázově rozpočet (popřípadě se nezadlužíš).

        Já jsem ve stejné situaci – Author Context 2007, relativně těžký, ale solidní rám, osazení na běžný ježdění normálka, akorát vidlice byla tragická. Vidlice už je fuč (5000 za Epicon od Milana) a teď mám taky cca 10000 na upgrade a jdu obdobným směrem – lehčí a hezčí kola + lehčí kazeta + lehčí pláště na kevlaru + lehčí brzdy.

        Ve výsledku budu mít kolo s váhu pod 12 kg bez pedálů (teď je to rovnejch 13 i s SPD M520. což jsou skutečná závažíčka) za nějakých 27 000, což opravdu není málo, ale zase to bude svým způsobem unikát a s dobrejma jízdníma vlastnostma (práce vidlice).

        0 0
    • misak.kadlec  

      Ahojky můj názor je defakto stejný s mlokem.cz. Dříve jsem jezdil véčka, ne že by byly špatný ale zpátky už bych je nechtěl váhová úspora je proti kvalitním hydrám zanedbatelná, a hlavně citlivost brzd co se týče dávkování brzdného účinku je nesrovnatelná. Kdo nikdy na kotoučích nejel neví co mluví. Občas se rád svezu po předním kole a to je s kotoučema hračka, u véček je to o dost těžší udržet ve vzduchu a přitom neletět přes řidítka. Navíc to ticho po průjezdu třeba potokem, prostě véčka nebrat. Ale pokud chceš jezdit jen po silnici tak kotouče opravdu asi moc smysl nemaj obvzlášť poku si zvykneš na to skřípění za deště a nevadí ti potoky černé břečky odtékající ze špalíků.

      0 0
    • Thopr  

      Sice jezdím véčka Avid SD5 s pákama FR5, ale kdybych měl náboje na kotouče, už mám hydry.. Párkrát jsem se svezl na hydrách a je to o něčem jiném… Pocit jak kdyby jsi měl brzdy z ferrari na favoritu… A jak píšou borci výše, nejlepší je to přesné dávkování, které je někdy iopravdu potřeba… Mě nejvíce na mých V čkách štve houbovitost zadní brzdy proti absolutně ostré přední… To se u hyder stát nemůže.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.