• Kenja

    Zdar…Premyslim o nakupu novych komponentu na sveho SUPa tak se obracim na vas o nejake ty tipy. Nebo jestli neni lepsi koupit nove kolo?

    Rám Hliníková slitina Al 6061 T6

    Vidlice Rock Shox Dart 329 zamykatelná, hydraulické tlumení, nastavitelné předpětí, zdvih 100 mm

    Řazení Shimano Deore Rapidfire Plus

    Zadní měnič Shimano Deore

    Přesmykač Shimano Deore

    Kliky/převodník FSA Gamma Drive, 22–32–44 zubů

    Pastorek 11–32 zubů

    Brzdy Hayes Stroker Ryde, hydraulické

    Brzdové páky Hayes Stroker Ryde

    Náboje kol KT Disc

    Pláště/ráfky WTB Nano Raptor 29× 2,1/SLR 622/19

    Řídítka rovná, představec FSA

    Sedlovka pevná, FSA SL-280–6, Al 6061

    Sedlo Fi´zi:k Nisene

    Pedály SPD M-520

    Jezdim prevazne do prace a po vikendech s kamarady.

    Anketa: Nove komponenty nebo nove kolo?

    3x
    18%
    14x
    82%
    0 0
    • rasto  

      no a co chces vlasne upgradovat? ktere soucastky Ti nevyhovuji?

      0 0
    • Kenja  

      Zacal bych asi u kol zvazuju Mavic nebo Fulcrum. Je to vsechno stare jak svet. Prehazka uz taky par rovnani u zazila po padech. A taky nevim jestli nechat 3*9 nebo prejit na 2*10. Vidle celkem v pohode.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • petr0x  

        Pokud to máš na obyčejný ježdění, tak bych měnil kola, vidlici, zbytek pouze pokud ti nevyhovuje nebo doslouží. S tím kolem můžeš najet ještě spoustu kilometrů, podle mě nemá pro tvoje ježdění cenu kupovat nový kolo, snad jen aby ses mohl někde víc chlubit a nebo ti ho před prací nějaký spoluobčan ukradl, protože bude hezčí.

        Ty Mavicy i Fulcrumy co jsi zde dával odkaz jsou podle mě OK, měly by ti stačit. Jak už někteří psali, je lepší mít upínáky na 12 a 15mm, které zredukuješ na RU na tvé kolo a v případě upgrade vidlice nebo rámu redukci odstraníš a kola použiješ zase.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • VladexAndroid  

      tomu říkáš starý SUP? ty vůbec nemáš představu o tom jak starý superior vypadá. to kolo vypadá moderně já bych na něm nic neměnil. všechny komponenty jsou ok.

      0 0
    • Le Corbusier  

      Nic neměň. Budeš do toho sypat prachy a budeš mít pořád to stejné staré kolo. Nech ho tak jak je a kup nové jestli máš peníze.

      0 0
      • Kenja  

        Prave takhle sem taky uvazoval ale kdyz si vezmu cenu noveho kola tak za ty prachy si muzu nakoupit veskere nove komponenty i kdyz budu mit porad ten stejny stary ram takze fakt nevim co je lepsi :)

        0 0
        • honza007  

          Jestli tomu dobre rozumím tak se zde jedná zejména o morální zastarání. V tomto případě plné uspokojení bude pouze s novym kolem.

          0 0
    • admin  

      Omlouvám se, byla tu do této chvíle chyba – nebylo vidět kdo jak hlasoval, už je to opraveno.

      0 0
    • blue.sun  

      Kup nové kolo. Dopadneš jako já, pořád jsem přemýšlel, co vyměnit… Nejdřív přišly na řadu pláště. Fajn, pár korun. Pak jsem začal uvažovat o lehčích řidítkách, přestavbě řazení, výměně vidlice… Naštěstí jsem do ničeho z toho už nehrábl, byla by to škoda peněz. Ve finále totiž zjistíš, že jsi vyměnil plno věcí, ale „pořád to nějak není ono“… A zbyde ti už jen rám… A tím máš nové kolo.

      A hlavně… přemýšlení o výměně komponent sežere asi tak desetinásobek času, který sežere přemýšlení o novém kole.

      0 0
      • Evilcleaner  

        +1

        0 0
      • marviq  

        Ale to zas není taková zábava. Jasně. Nové je rychleji, levněji, jednodušeji. Takový postupný upgrade, downgrame je dražší, pomalejší, ale je to zábava a člověk, který to nedělá už po milionté se i něco naučí.

        0 0
        • blue.sun  

          Tak pokud má zadavatel prachů na rozdávání, ať si klidně hraje.

          Já je neměl.

          0 0
          • Singlespeed  

            To je velmi špatná rada. Nové kolo přece nekoupíš za 1500, ale spíše za několik desítek tisíc. Takže potřebuješ docela dost prachů na rozdávání. Nejracionálnějším řešením tedy bude, podle mě, neřešit krávoviny a raději o to více jezdit. Tak to dělám už nějaký ten pátek a je to nejlevnější řešení (teda ještě levnější je neřešit a nejezdit :-).

            0 0
            • blue.sun  

              Jenže hraní si s výměnami komponent vyjde nakonec i tak dráže, než pořízení nového kola.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • Edwin  

          Přesně tak, já koupil v roce 2010 author traction 29 a k dnešnímu dni mi z toho zbyla jen sedlovka a sedlo. Vše ostatní (včetně rámu) prošlo upgradem a všechno jsem si udělal sám. Bylo to vcelku asi dost drahé, ale dělal jsem to po částech v průběhu 5 let, takže to tolik nebolelo, ale hlavně jsem se na tom fakt všechno naučil a teď jsem postavil kolo i ženě. Taky bych to asi pořídil levněji a jednodušeji, pokud bych si to nechal udělat, ale neměl bych z toho takovou radost. A hlavně k tomu má pak člověk asi větší pouto. Jak je to v nějaký reklamě, jsou jisté věci k nezaplacení.

          Teď mám v hlavě přechod na FS, tak jsem zvědavej, jakou cestou se vydám, ale dost si myslím, že se v tom zase budu chtít povrtat sám. No ale to až budou love.

          0 0
          • Singlespeed  

            Ale proč jsi to všechno měnil? Já si postavil v roce 2009 29-er bajka a kromě spotřebních materiálů (řetězy, bovdeny, pláště,převodníky, kazety) a výpletů (po pěti letech jsem Crossmaxy vyměnil za Spank+XT+DT) nebylo třeba nic dalšího měnit. Nechápu, proč by měl člověk každých pár let kupovat fungl nové kolo za desetitisíce, jak se tady na B-F s oblibou radí :-).

            0 0
            • Edwin  

              Hele, pač jsem si koupil herku a chtěl jsem to trošku potunit. Myslím, že jsem postupoval vcelku logicky a v průběhu 5 let… kliky 180mm (to co tam bylo se kroutilo jak z bláta), vidlice (byla tam těžká a nefunkční pružinovka), kola (prostě za lepší) , pláště (lehčií a rychlejší), pak rám (hravější do terénu), brzdy (na 100 kg bezpečnější) a nakonec řazení, šaltr, kazeta (svoje 9 sp jsem dal na kolo ženě, tak jsem rovnou přešel na 10 sp). Shodil jsem nějaký dvě kila, možná víc a jízdně je to proti původní verzi úplně někde jinde. Ale hlavně mě to baví a člověk by si čas od času měl udělat radost :) Nestrkal jsem na to žádný úlety za brutální peníze, ale vždycky jsem se snažil jít nějakou efektivní cestou cean/výkon.

              0 0
    • pee.tr  

      Záleží, nač s tím kolem počítáš. Já mám doma podobnýho, jen o pět let staršího. Asi před pěti lety jsem ho také postupně upgradoval s tím, že jsem ho chtěl odlehčit a lépe zfunkčnit na závody. Přesto jsem pak za 3 roky pořídil kolo nové a supa mám na cesty do práce, na výlety a na trénink. Přišly tam tehdy nově: Epicon (-1,0kg), SLX kliky 3tác (-0,4kg), SLX hazka (ta se měnila jen z důvodu, že původní deore odešla), SLX kazeta 9spd, kola FRM5 + lehčí pláště s kevlarovou patkou (-0,5kg). Vše ostaní zůstalo, např. i mechanické Hayes MX2. Kolo se stalo znatelně použitelnějším především v terénu. Dnes na něm mám nalítáno kolem 33 tisíc a zahodit ho ještě dlouho nehodlám.

      0 0
    • tomxxx  

      Do toho se nevyplatí nic cpát. Oprav co je nutné, aby to jezdilo a zbytek nechej. Nebo si našetři na takové kolo, které chceš. Zjistil sem, že nejlepší je koupit kolo, hned vyměnit co ti nesedí a pak už jen opravovat. Nebo postavit nové a pak do toho nehrabat. Tohle vyměňování komponentů na starém kole nikam nevede. Leda opravovat co je nutné v podobné, nebo nižší cenové kategorii, jako jsou stávající komponenty. Pokud toužíš po kole na XT, dobrou vidlící atd., tak přestavění tohoto kola tě neuspokojí, jen naštve, že si na takový rám nasvěsil drahé komponenty…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.