• janPardal

    Ahojte, mám doatz ohledně mých nových brzd Sram Level T.

    Přijde mi, že brzdy jsou málo citlivé (brzdovou páčku mohu zatáhnou skoro až k řidítkům).

    V podstatě jsem se dočetl že se v tomhle případě doporučuje odvzdušnit, ale vzhledem k tomu že brzdy jsou nové, tak doufám že v tomhle problém nebude. Může být problém ještě někde jinde? Jde toto nějakým způsobem nastavit, nebo je citlivost charakteristická pro daný typ brzd a v podstatě s tím nehnu ?

    Děkuji za odpovědi :)

    0 0
    • Vilém  

      Toto ale neni citlivost, to je delka chodu paky.

      0 0
      • janPardal  

        citlivost je jak rychle/ silně brzda zareaguje na stisk brzdové páky což souvisí s délkou chodu páky, nebo ?

        0 0
        • novas752  

          Spis doufej ze zavzdusnene jsou, nic moc jineho s tim delat nejde.

          Citlivost je spis delka chodu paky mezi bodem zaberu a maximalnim ucinkem brzdeni. Sramy maji citlivost/dav­kovatelnost vetsi, Shimana oproti tomu brzdi stylem skoro on/off a nic mezi tim.

          0 0
          • janPardal  

            před tím jsem jezdil sram avid elixir 5 a tam mi ten chod vyhovoval o dost víc. Proto to vlastně řeším.

            Ale jestli se s tím nic dělat nejde tak alespoň vím že si jen musím zvyknout :). Díky

            0 0
          • MlokCZ  

            To hrozně záleží s tím co jsi všechno jezdil za brzdy. Nové Sram brzdy jsem nejezdil, takže tam nesrovnám.

            Z toho, co jsem dlouhodobě jezdil, tak naopak Shimana se dávkují nejlépe až jsou to skoro houby. A všechno ostatní co jsem jezdil bylo více k on/off (Avid Juicy, Elixiry, Formula ORO K24, The One). Zejména u The One, tak ten jejich velký výkon to horší dávkování ještě zvýraznil, k tomu to bylo ještě na 26" a na zadním kole se 180mm kotoučem (daný rám měl PM přímo na 180mm, takže nešel dát 160mm kotouč). Tam stačilo ťuknout do zadní brzdy a zadní kolo zablokované.

            Větší dávkovatelnos­t/houbovitost než Shimana bych určitě nechtěl.

            0 0
            • novas752  

              Tak to SRAMy ani zkoušet nemusíš. :)

              Mám Guidy R, dávkovatelnos­t/houbovitost o dost větší než na lepších Shimanech, brzdna sila imho srovnatelna s dvoupistama XT, ale musi se vic stisknout. Jel jsem i na Levelech T, ktere byly pocitove podobne ale o dost slabsi. A Levely TLM a Guidy RS i RSC byly trochu kousavejsi (a silnejsi v ramci stejnych řad), ale porad imho k Shimanu daleko. Vsechno organiky, na mych Guidech R ted i originalni sintry, ktere to trochu zostrily.

              0 0
              • MlokCZ  

                brzdna sila imho srovnatelna s dvoupistama XT, ale musi se vic stisknout

                Tak téhle větě nerozumím. Buď brzdná síla je srovnatelná a to pro stejnou sílu na páce nebo srovnatelná není. Pokud páku musíš více stisknout, tak to když více stiskneš páku na Shimanech, tak brzdná síla také naroste (i když nemusí narůstat o stejnou hodnotu).

                0 0
                • novas752  

                  Při stejném stisku jsou Guidy slabší. Ale na stejně intenzivní silné brzdění pořád stačí jeden prst, akorát musí být stisk o něco silnější. Jde to ruku v ruce s tou dávkovatelností – při nějakém minimálnim stisku brzdí srovnatelně, ale stejný rozdíl tlaku na páku se u shimana projeví mnohem razantněji na intenzitě brzdění, takže na limit pláště dojdeš se Shimano brzdama s trochu menší silou stisku a na výrazně kratšim stisku páky od dotyku destiček (odvzdušněné je mám poctivě, chovají se stejně v teplu i v zimě, studený i zahřátý).

                  Mě tohle docela vyhovuje, když sednu na kolo s lepšim Shimanem, tak si na to dávkování musim dávat pozor výrazně víc, než s Guidama. Nejspíš podobné srovnání jako Shimano vs. ty ještě kousavější (které jsem ale nejel).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To celé bude o síle a citlivosti prstů každého. Já to mám na hraně právě na 29" na jeden prst už i u Shimano brzd a do hor jsem už uvažoval, že dám větší kotouče. Dříve jsem dokonce i na 26" u některých brzd do hor větší kotouče vozil (200/180), protože mi brzdná síla nestačila, tedy až na The One (to byla jediná brzda, kde jsem měl brzdné síly opravdu dostatek i na malých kotoučích, ale také to bylo ještě na 26", takže oproti Shimanům na 29" to brzdilo opravdu o hodně více).

                    Na limit pláště se snadno dostaneš jen u zadního kola. U předního za sucha se na limit pláště jen tak nedostaneš, při větší rychlosti na některé povrchu (který drží) to jedním prstem vůbec ani nemusíš dokázat.

                    0 0
                    • novas752  

                      Však jasné, zhledem k povrchu samozřejmě. Ale právě jsem se ještě nedostal do sitauce, kdy bych chtěl a plášť mohl brzdit více, ale brzdy by mi na to nestačily.

                      A i teď v tom suchu co panovalo v okolí Prahy jsem brzdil bezproblému bez blokování zadku, kdežto podobně schopní kámoši s podobnýma pláštěma na Shimanech to nechtěně blokovali dost často. A to mám 200/180 kotouče na 27,5" kolech.

                      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • janPardal  

      No nějak se s tím už poperu :) Děkuji za odpovědi.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.