úprava silničky - crossové pláště

20 nepřečtených
  • ivko

    ahojte, mohl by mi prosím někdo poradit, zda se dají na ráfky klasické silničky dát pláště z crossového kola? jde mi o to, že nechci jezdit jen hladký asfalt. jak je to s kompatibilitou ráfků a plášťů? můžu si třeba udělat ze silničky cyklokrosové kolo? je třeba koupit kompletní kola, nebo stačí vyměnit pláště?

    nebo se mám na to vykašlat a koupit si rovnou normální crossové kolo?

    moc dík za každou fundovanou odpověď :-)

    0 0
    • campijozo  

      A půjdou tam vůbec nějaký jiný pláště? Jako myslím jestli bude místo u brzd.

      0 0
    • nooski  

      Kola, která se používají na silničku se dají použít i na cyklokros. Problém je ve vidlici a v rámu. Do moderních silničních rámů je problém dostat plášť větší, než 25mm. Na nějakou starou favoritku by se ale širší pláště měly dát dostat.

      0 0
    • camillio  

      Já bych se bál jestli se to té silničce bude líbit, lítat někde terénem. Teda záleží co to je za stroj, ale různě odlehčené komponenty/rá­my/cokoliv bych se bál že ohrnou nejen nos…

      0 0
      • fousac  

        toho bych se vubec nebal..

        to kolo dostane mnohem vic na prdel, kdz vlitnes do nejaky diry v silnici, na nejakej kus sama zaplata nebo na dvakrat preorany dlazebni kostky…

        v terenu (nejaka ta polni cesta nebo lesni pesinka) ti to zdaleka uz z principu nedovoli ject tak rychle a takovej koren je furt mensi zlo nez propadlej kanal nebo zeleznicni prejezd..

        0 0
        • camillio  

          Nj, jenže na díru nebo kostky narazím spíše výjimečně, buď to skočím (díru), nebo se tomu systematicky a celkem úspěšně vyhejbám (kostky). Ale vyjet si někam mezi kořeny apod. bych si netroufnul, tam to klepeš systematicky.

          Každopádně to že bych se bál neznamená že to nejde. Nejspíš to jde velmi dobře, ale já bych do toho nešel :-)

          0 0
          • Seky  

            Nehledě na to, že z vlastní zkušenosti ti můžu zaručit, že 35mm krosovej plášť nafoukanej na 4 bary, tlumí nárazy mnohem, ale vírazně mnohlem líp než silniční plášť 23mm nafoukanej na 8,5 bar. Rozhodně jsem víc vyklepanej na silničním kole po asfaltu než na CX v lese.

            0 0
            • Endless  

              zalezi jestli chces jezdit po silnici (silnicni kolo), nebo jestli lepsi variantou si koupit spis horak, kterej v tom terenu stejne pojede rychleji nez silnicka na krosovych plastich…

              0 0
    • fousac  

      jak uz psali jini, normalni silnicky maj vetsinou strop u 28mm, nekdy jen 25mm plastu, vetsi uz neprojnou brzdou/vidli/zadni stavbou…

      pokud ovsem planujes kolo teprve porizovat, tak by slo treba prave to cyklokorsovy kolo, kam silnicni plaste das bez problemu a pro hobby jezdeni to praci silnicky bez problemu zastane…

      0 0
      • Pavel  

        Přesně tak. Tu kombinaci „cyklokroska se silničními plášti“ mám. Pravda, kolo je poněkud „hravější“ (přeci jenom pravá CX má jinou geometrii rámu než origo silnička), nemá to vůbec rádo boční vítr, ale mne to baví :)

        0 0
        • fousac  

          hmmm zajimavy.. kdyz porovnam svoji bejvalou silnicku s nynejsi kroskou, tak mi prave prijde ze je to kolo mnohem klidnejsi (mensi uhel hlavy, delsi rozvor) a tim padem i v terenu lip u/riditelny… no ale je fakt, ze se pak vic a radostnejc lame do zatacek, kdyz teda prijde na nejaky klickovani mezi stromama…

          no jinak je to o chlup lehci nez ta moje stara silnicka a lip jede, ale to bude spis prechodem z oceli na hlinik…

          takze na tu moji turistiku je to proste na hubenejch gumam silnicka a je to… ;)

          snad jen ty kotouce trochu matou lidi

          0 0
          • Mig_all  

            kolik te ta kroska sakupmprdum stála i s poštou atd.?

            0 0
            • fousac  

              teda nevim, jestli jako gentleman bych to mel rikat… ;)

              ja platil ?750 + ?30 doprava DHL, coz tehda podle kursu bylo cca 22500,–…

              jenze tenkrat uz sem mel na wiggle 5% osobni slevu, meli akci na boardmany –25% a jeste byla libra za 28,–…

              dneska by to asi bylo horsi…

              leda jeste zalaborovat jak maj ceny v jaky mene + jaky sou kurzy, treba by nejaka moznost vysla lip..

              0 0
    • Bezmozek  

      Dovolím si to zde oprášit.

      Právě jsem nazul na 622×19 ráfky KENDA K – 948 622–30. viz foto.

      Místa tam je opravdu poskrovnu, ví někdo jestli se takhle fousově vlezu do pásma pružných deformací, tzn. ne crash, ale když přeletím kořen, bude to škrtat?

      Ještě mám ráfky 622×13, ale bojím se že to bude ještě vyšší :o/

      http://superstepa.rajce.idnes.cz/…ine_CRS_3.0/#…

      Jinak myslím, že v rámech kde není moc místa jsou tyhle pláště asi odpovědí na polňačky, nebo jsem nic lepšího nenašel.

      0 0
      • jecnak  

        Spis budou brzdy vybrusovat blato a kaminky.

        0 0
      • Singlespeed  

        To nedopadne dobře… Kdysi dávno jsem to taky zkoušel. V minimezeře mezi vidlicí a pláštěm se mi po pár km vzepřel nějaký kamínek nebo co to bylo a hodil jsem tlamu přes řídítka jak cip a hned to sundal :-).

        0 0
      • tromboonen  

        To nedelas dobre, Vladimire.. :) Viz Singlespeed… zkus trochu uzsi, s 28mickama se taky da jezdit leccos a hodne zalezi na kvalite a mnozstvi materialu.. a bral bych radsi hladke/s minimem vzorku, max nejake drazky/supiny… v mokru a blate to stejne nebude moc drzet a ohle Ti posbira bordel a ten pak uvizne u vidlic..

        0 0
        • Bezmozek  

          Díky Jaromíre za radu. :o))

          V šířce zase tak problém není, teď jsou pláště na WH-R500 a reálná šířka je právě těch 28mm

          Spíš jde o výšku. S jinou vidlí teď mám pod přední brzdou 5mm a pod zadní tak 3 a málo.

          To už by snad nemusela bejt náhlá smrt?

          http://superstepa.rajce.idnes.cz/…hine_CRS_3.0#…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.