Zdravím
Máte někdo zkušenosti s uříznutím brzdových čepů po véčkových brzdách a nějakém zahlazení povrchu? Krom toho že to bude kosmetická vada – jestli je potom nějaké příliš zvýšené riziko zlomení rámu / vidlice?
Díky
Zdravím
Máte někdo zkušenosti s uříznutím brzdových čepů po véčkových brzdách a nějakém zahlazení povrchu? Krom toho že to bude kosmetická vada – jestli je potom nějaké příliš zvýšené riziko zlomení rámu / vidlice?
Díky
Prošplíchnout uvolňovačem a za hodinu vytočit.
Ten uvolňovač – nějakej tip? Mám doma zarostlej ventil v potrubí k pračce, potřebuju to vyšroubovat a nejde to ani hovno.
Brzdová kapalina poslouží dobře.
Stará červená brzdovka (těžko se v dnešní době shání) nebo WD40.
… nebo Konkor 101
Dvoufázový uvolňovač BOHEMIAFLUX a při problémech ohřát horkovzdušnou pistolí . Medium probublá při ohřevu zatmeleným závitem a systémem NAŠE -VAŠE lze ,kdykoliv vyšroubovat bez poškození čehokoliv. Stranové klíče 9 mm jsou většinou na tomto rozměru volné , proto profesionálové používají nástrčný systém. V mém případě vlastní výroby.
Coca Cola, bez legrace.
Já mám tento http://www.autokelly.cz/
ale poslouží určitě i ta brzdovka, cola asi taky, ale do té byste podle mě musel ponořit, což tady asi neklapne. No a nahřátí určo taky pomůže.
Na zarostlý ventil se mě osvědčilo WD40, nechat ji tak 10minut čas a pak ohřát co to jde horkovzdušnou pistolí (pokud nejsou trubky z plastu), párkrát klepnout a povolit :o)
Nemusíš nic řezat. Čepy se dají v drtivé většině případů vyšroubovat. Do otvoru v návarku se pak dá záslepka a nevypadá to zas až tak špatně.
Vážně, jo? To by mi dost ulehčilo situaci :) nedávno jsem měl čelisti z čepů sundaný, abych to očistil a namazal vazelínou, nicméně tehdy jsem se o to ještě nezajímal a tak mě nenapadlo se podívat jak je to tam uchycené … to kolo už je starší (model 2006 cca?), tak tehdy ještě kotouče asi nebyly moc v kurzu, nicméně i na rámu i na vidli úchyty pro ně má. Tak doufám, že až je budu „oddělávat“ (ty čepy), tak budou šroubovací :)
jsou šroubovací..ale napřed to chce fakt něčim prolejt..protože jinak to strhneš..mě sly dost blbě..
Stačí pořádnej klíč s velkou pákou a povolíš to raz dva.
Mně teda prišlo, hlavně u vidlice, že než délka páky,tak je mnohem důležitější mít to pořádně uplý.
Z vidlic jdou čepy většinou daleko hůř, jednou se mi dkonce povedlo vyrvat ho i s kusem vidlice, od tý doby už bych čepy z vidlice nevyndával :)
Tak po vylepšení na kotouče už tam byly zbytečný a jen to kolo hyzdily. (Ne že by teda ty navářky byly krásný, ale brousit je nebudu, když je to pořád ještě 2 roky v záruce.)
Tak tak, devítka. U mě to šlo hladce, ale řešil jsem jen zadní stavbu.
Cepy vysroubujes vpohode ale zustanou navarky :) a to taky neni pekny, rezal jsem ram a ted i vidli oboji vcetne zahlazeni zacisteni a novyho laku…
cim jsi ty navarky rezal? u ramu jsou docela maly, spis by me stvaly u vidle .. pilkou na zelezo, potom nejakym hrubym smirglem (popripade i kovovym?) ? pres pripadnej flek bych aspon na tu vidli sehnal nejakou nalepku ..
Odstraneni cepu neni problem. Samotne cepy se vysroubuji a pokud to nestaci, tak navarky a nalitky je mozno odrezat a odbrousit. Staci k tomu trochu peclivosti, ale jde to kupodivu celkem rychle. Jednou jsem takto odstranoval cepy asi na peti ramech a jeden ram mi zabral cirka pul hodky.
Cepy je dobre pro vysroubovani nahrat. Jsou vetsinou zalepene a nahratim lepidlo povoli. Cim vyssi teplota, tim lepe, ale pozor na lak.
cim rezat – cim zahladit – smim-li se zeptat? a na tom tretim obrazku tech vidli – to jsi nejak lakoval?
Uriznes pilkou, zapilujes nahrubo, pak na jemno smirkem.
treba tak, nebo to můžeš vzít ruční vrtačkou se stopkou frézou na ocel, nahrubo, pak třeba 80 smirkovy platno a finish treba 400 a mas pripraveno na plnic a lak..
Jak pisou dole. Moznosti je hromada. Ja to delal na hrubo flexou, pak pilnik a stopkova bruska a smirek. Vidle je pak strikla. Ramy sly taky do laku, ale to jsem nemel na starosti.
a cim jsi prelakovaval tu vidli? a jaktoze nalepky zustaly?
Vidli jsem vzal obyc cernym sprejem. A pak jsem to rozlestil, aby se povrch sjednotil. Nalepky jsem mel zakryte. Drzi to bez problemu uz asi dva roky.
super, diky moc za rady :)