Čaute,
Měl bych otázku ohledně uskladnění. Mám nachystaný dřevěný rám, na který bych chtěl zavěsit kolo za sedlo. Ale mám teleskopku. Myslíte, že je to vhodné nebo by se mohla snížit její životnost?
Díky za rady :)
Čaute,
Měl bych otázku ohledně uskladnění. Mám nachystaný dřevěný rám, na který bych chtěl zavěsit kolo za sedlo. Ale mám teleskopku. Myslíte, že je to vhodné nebo by se mohla snížit její životnost?
Díky za rady :)
Myslím, že pokud bude teleskopka vysunutá na doraz, nemělo by mít zavěšení vliv. Je tam mechanický doraz.
Jak pise va-bo.
V zadnem pripade bych ji nevesel (ani obecne nezdvihal) zasunutou i kdyby jen trochu.
Foxu to zjevně nevadí. Běžně u hospody věším za sedlo a občas, no dost často, zapomenu vysunout sedlovku…když kolo provlíkám pod tyčkou, tak sjedu se sedlem dolů a pak pověsím.
Muze a nemusi, muze to zacit delat problemy kdyz uz tesneni nebudou uplne idealni.
Nekterejm sedlovkam to vadi vic, nekterejm min, ale obecne je pro sedlovku lepsi kdyz je zavesena roztazena. Visi to tak na mechanickym dorazu a ne na tesneni co drzi na jedne strane(vzduch) tlak a na druhe(olej) podtlak kvuli tomu zaveseni. Ne vsechny sedlovky jsou designovany stejne ale u 9/10 je o dost lepsi to veset roztazeny.
Když máš lehounký kolo, udrží to těsnění :))))).
Fakt na to občas zapomínám…
O tom to bude dost to máš pravdu :) A myslím že zrovna fox s tím tolik problémy nemá, beru to spíš jako takovou obecnou řadu pro lepší život sedlovek nic víc :) Sam na to taky občas zapomenu a to je zrovna u Reverbu v 99% jediný problém, ale zatím mi to vychází, ale měl jsem v ruce doslova stovky sedlovek co kvůli tomu šly na servis :)
Jak vis ze to bylo kvuli tomu? Ty samy testnici krouzky preci udrzi vahu jezdce pri slapani tak proc by ne podtlak zpusobenej vahou kola? V predeslim prispevku zminujes i zvedani kola za samotnou sedlovku, to vypada jako by inzenyri co to vymysleli byli uplni blbci a nebo tady nehrajou fyzikalni zakony
Protože ty těsnění jsou navržený udržet tlak a ne podtlak podívej se třeba na tvar IFP z Reverbu. I kdyby nebyly, v jedné komoře máš vždy pozitivní tlak (vzduchové), v olejové máš buď pozitivní když na ní sedíš nebo „žádný“ když nesedíš. Když v ní vytvoríš podtlak, zvýšíš tím rozdíl mezi těmi dvěma komorami. Víc do podrobná tu vysvětlovat mi za to nestojí, nepřišel jsem na to sám, vysvětlil mi to Shawn Cruickshanks když jsem pro něj dělal.
OK, zrovna reverb je bohuzel priklad celkove nepovedenyho vyrobku po vice strankach, ale za predpokladu ze ten konkretni krouzek je vzdycky symetrickej tak nespatruju problem zrovna v podtlaku. Jaky tam muzou byt hodnoty na vaze toho kola ze to ta gumicka nevydrzi? Ted samozrejmne nespekuluju o cely zimni sezone s povesenym kolem za sedlo, to bych nezkousel ani se stokilovym zavazim polozenym na nem:)
Rozmlouvat ti to nebudu :)
Po zkusennostech s reverbem je mi jasny ze nevydrzet muze cokoliv co je na to primo vymysleny, takze rozmlouvat netreba. Tvoje vysvetleni i smysl dava, jen si nechci pripustit ze to nekdo mohl tzkhle nedomyslet napric celym sortimentem tech teleskopu co dnes je na trhu. Ja kolo za sedlo nosim do kopce celkem pravidelne a nikdy jsem nad tim nepremejslel
Jo nosíš chvilku. Ale jestli chceš psát zkušenosti, tak ho pověs za sedlo na celou zimu a pak dej vědět. O tom byl doraz.
Já bych to ale nedělal ;)
Vsak to pisu v prvni reakci, ted uz se budu vyhybat i ctvrt hodine pred lanovkou a nebo tedy pouze s vysunutou
Jsi mi dal do hlavy brouka s tím kolik podtlaku může váha kola udělat, podle mě to bude docela dost když nad tím tak přemýšlím. Myslím že povrch IFP bude tak 1cm2, když na to pověsim 15kg, na psí by se to vynasobilo 14.2233× čili nejakých 213psi. Možná blbě počítám ale mohlo by to sedět – stačit těch 250psi co tam je je přeci jen dost lehké.