• speedy gonzales

    (pro ty kterym se to nechce cist cele. cemba byla na nejzasadnejsi a nejvetsi konferenci o cyklostrategii CR a velice uspesne se bila za bajkery)

    pro ty co umi cist:

    Čemba, Česká mountainbiková asociace, je založena sotva pár dnů, přesto už pěkně zostra šlape. Po dvou týdnech života má ke 200 členů a další bikeři, kteří chtějí lepší podmínky pro svůj milovaný koníček, se stále hlásí…

    Tento týden se čemba vydala potvrdit to, že za bajkery opravdu bojuje, na Konferenci národní strategie rozvoje cyklistické dopravy ve Velkých Karlovicích (15.- 20.5.2007). Konference s více než 200 učastníky a 5 konferenčními dny je nezásadnější akcí, na které se plánuje, dohaduje a rýsuje budoucí podoba, rozvoj a priority cyklistiky, cykloturistiky a její podpory. Proto se do Karlovic sjelo také velice mocné osazenstvo. Ministr pro místní rozvoj Čunek, zástupci jednotlivých krajů, lesníci, zástupci CHKO, lidé z Centra dopravního výzkumu…stovka dalších byrokratů i lidí z praxe….a ČEMBA.

    Po několika prvních přednáškách bylo jasné, že důvod vzniku Čemby byl zcela nevyhnutelný. Pro ty co rozhodují o cyklistech totiž exitují jen crossové kola a asfalt. Po velice pěkné přednášce Skansky na téma „Šestiproudé cyklostezky – budoucnost cykloturistiky aneb Máme dost asfaltu pro všechny“ nastoupila Čemba. Představila svoji vizi cyklistiky, řekla co bajkeři chtějí, představila singltrek, metodiku jeho budování a vytáhla své kongresové eso. Tom Kvasnička (velký šéf čemby) přivezl až z Irska světoznámého stavitele trailů Dafidda Davise, aby se bil za české bikery. A tohle byla bomba. Zcela naplněný sál odměnil charismatického Ira asi 56× větším potleskem než všechny ostatní řečníky dohromady. Celý blok přednášek čemby vzbudil velkou pozornost a skutečný zájem. Dafidd, Tom Kvasnička i Tomáš Taich (Velo) ještě dlouho po skončení přednášky vysvětlovali, konzultovali a radili. Prostě velký úspěch pro bikery!

    Další dny čemba vyrazila do praxe, aby na luxusních terénech Javorníků a Beskyd zkoumala pravdivost svých teorií. Projeli jsme všechno co se dalo, hřebenovky tam a zpátky, sjezdy dolů a výjezdy nahoru. Zjistili jsme jediné. Ano, singltrack je nejlepší! Na zaver ještě probehlo oficialni volba predsednictva a organu cemby.

    velkolepé video nejen o konferenci, ale hlavne o jezdeni v javornicich a beskydech pripravuju. teste se.

    urcite se podivejte na novou bibli bajkeru, moc zajimave: www.cemba.cz/publikace.shtml

    Anketa: singltrail je:

    64x
    94%
    0x
    0%
    0x
    0%
    0 0
    • mastihuba  

      chlapi gratuluju. :)

      0 0
    • MARIN  

      Tak ted jeste aby si ti panove co o tom vsem rozhoduji neco z toho pamatovali

      0 0
      • Andrzej  

        kazdy ucastnik konference dostal prirucku „Singltrek – Rekreační stezky pro terénní cyklistiku“ a doopravdy diky urovni nasich prednasejicich jsme se zapsali do povedomi, maloktere prispevky vyvolaly takove diskuze, jako nase.....

        0 0
        • MARIN  

          Chtel jsem se optat kde hledat tu prirucku a ona je na strankach CEMBA – poslu odkazy kompetentnim osobam na nasem MU

          0 0
      • LUKAS  

        presne tak, je dost naivni domnivat se, ze placani na konferenci ma nejaky hlubsi smysl – o tom, co a kde se bude stavet (obecne), rozhoduji ti, co z toho neco maji… bohuzel…nemusi se nam to libit, dokonce s tim nemusime ani souhlasit, ale to je tak asi fse, co s tim muzeme delat…

        0 0
        • Michal.J  

          Možná je to naivní ale furt lepší než nedělat nic.

          0 0
        • RADO77  

          Jasně že to není 100% recept na úspěch, ale musí se někde začít. Hospodské kecy typu „stejně to k ničemu nepovede“ a „rozhodnou stejně za nás“ jsou k ho**nu. Kdyby ses radši zeptal, jak můžeš pomoct frajere, popř. kdybys alespoň držel klapačku a byl rád, že se někdo snaží taky trochu za tebe.

          0 0
    • Páník  

      moment prekvapeni…super strategie:). Gratulace a diky Vam

      0 0
    • Luka  

      jste borci! snad to bude mit dopad :)

      0 0
      • kolombo  

        Tady je potřeba ocenit hlavně Tomáše (tk), který se prosadil na konferenci a který v podstatě zorganizoval ČeMBA část konference.

        0 0
    • jaradal  

      Díky! Nejvyšší čas se přihlásit…

      J.

      0 0
    • easyrider  

      To je zajímavé. Tak například já se občas taky považuju za bikera a singl trail nechci. A i přesto se někde někdo mnou ohání – že i já ten singl trail chci..no nevim, nevim… A napadlo Vás, ortodoxní singl trailisty, že je i určitá skupina cyklistů, pro něž je zpevněná cesta (nemám na mysli asfaltovou) ideální řešení? Myslím takové cyklisty, pro něž je singl trail nesjízdný? A k těm Beskydám – před pár lety jsem tam najezdil pár set kilometrů a ani jednou mi žádný singl nechyběl. Stejně jako v celé naší republice, je i v Beskydech různých cest a cestiček dost, tak proč budovat další? Škoda, že jste to při zakládání čemby nevzali víc zeširoka a nezaložili rovnou asociaci, která by hájila názory většiny cyklistů a nejen úzce zaměřené singl trailní jedince.....

      0 0
      • Darkson  

        nejlepší bude přestat hloupě kecat a založit si vlastní občanské sdružení!!! lidi jako ty mě dokážou opravdu namíchnout:-(

        0 0
        • easyrider  

          Mě zas dokážou namíchnout vulgární jedinci, kteří nechtějí pochopit co druhý člověk říká. No a co s tím udělám?

          0 0
          • Darkson  

            budeš mít zase jen plnou hubu keců?!

            0 0
            • easyrider  

              Prosím tě, vysvětli mi, proč „zase“ a co si mam představit, pod pojmem „plnou hubu keců“ a co bych podle tebe měl teda dělat?

              0 0
              • Darkson  

                protože jen sedíš u compu a kritizuješ něčí dlouhodobou práci o propagaci svých zájmů slušnou(dlouhou a složitou) formou. nikdo netvrdí, že Easyrider chce singltraily. kdo s Čembou souhlasí, přihlásí se do ní, kdo nesouhlasí, nemusí dělat nic, ale buzerovat zakladatele Čemby, že nehájí zrovna moje zájmy, to je silná káva…

                0 0
          • zirecek  

            Tak založ seskupení proti SinglTrailu.

            Když se nad tím více zamyslíš, o bikingu v dnešní době v hustě osídleném státě, tak ti vyjde snaha o SinglTraily jako logická cesta nejmenšího odporu, legalizace, minimalizovat konfrontace s pěšáky, koňáky, dalšími uživateli… .

            0 0
            • easyrider  

              No vidiš a já takový spor nikdy neměl. A není to jen strkání hlavy do písku? Tím že jednotlivé uživatele od sebe oddělíš, jen zamaskuješ to, že tito lidé nemají v sobě toliko vlídnosti, aby dokázalo koexistovat na stejné pěšince?

              0 0
              • zirecek  

                Zkus si, prosím, nejprve přečíst, očima proletět tyhle publikace: www.cemba.cz/publikace.shtml

                0 0
                • easyrider  

                  Proletím. Hned po tom, co se proletím na kole. :)

                  0 0
                  • easyrider  

                    Venku je krásně, byla by škoda ten den zabít tlacháním u počítače ne? :)

                    0 0
                  • Radek Broz  

                    Jdeš si tupě zakroutit klikama po lesní dálnici?;-)

                    0 0
                    • easyrider  

                      Tupě jsem si zakroutil klikama na silnicích třetí třídy. :) No a bylo to fajn. :)

                      0 0
                      • gumid  

                        Taky řešení – tak prostě akce Čemby pusť z hlavy a v duchu své nátury nic neřeš a toč klikama, buď free a happy… biking po silnici 3. třídy, mno nevím, tohle není asi to pravé ořechové, nic ve zlém. Svůj názor Ti nenutím, buď obdobně tolerantní i Ty

                        0 0
                        • easyrider  

                          To je zajímavé, na jaké moudré lidi já tu narážím. A že bych třeba mohl jet na silniční trénink, to ti nedošlo,co?

                          0 0
      • Andrzej  
        1. nikdo se tebou neohani, kdyz nechces, do cemby nelez
        2. na konferenci (primo v casti organizovane cembou) prednasel i clovek z lesnicke fakulty o vyuziti lesnich cest, hlavne ve smyslu udrzovani stavajici rozsahle site a umozneni vyuziti vsem cyklistum (asi i tobe)

        3.lesni cesticka = singltrek 4. asociaci hajici zajmy vsech cyklistu zaloz (az pak asi zjistis, ze zajmy vetsiny cyklistu se muzou lisit…) 5. rekni nekomu, at te po solidnim singltreku proveze

        0 0
        • easyrider  
          1. ohání – bylo rečeno: bikeři chtějí singl. Nebylo řečeno čembisti chtějí singl.
          2. to je jedině dobře – rozumný muž
          3. ok, poučím se
          4. nemám potřebu, nic mi nechybí (a ano liší)
          5. Už jsem po nějakém jel a je to super.

          Dost mě zaráží Vaše agresivnost vůči člověku, který vyřkne jiný názor, než má zakladatel diskuze.

          0 0
          • Andrzej  

            protoze rikas, ze singltrek je super, tak bys nemusel rikat lidem, kteri maji stejny nazor, at ho nepropaguji :)

            0 0
            • Misiak  

              je nejaky rozdiel medzi singletrailom a singletrackom? co vlastne tento nazov znamena? len zvedavost a nevedomost :)

              0 0
              • Andrzej  

                neni rozdil, kazdy pouziva jine pismenka, aly myslim, ze v anglictine se nejcasteji rika singletrack, nebo proste jenom trail..... i na cemba.cz je o tom dost informaci

                0 0
            • easyrider  

              Říkám, že je super, ale nemyslím si, že je to budoucnost a jediná možná cesta bikingu – jak to na mě z úvodního článku působí. Je mi jedno, za co si kdo bojuje, mně se nelíbí to, když se někdo ohání „všemi bikery“ a přitom těch, co ten singl opravdu chtějí je třeba jen zlomek, chápeš?

              0 0
              • Andrzej  

                neboj, se „zdravym jadrem cembistu“ jsem ted na kole jezdil, a rozhodne si nemysli, ze singletrack je jedina cesta bikingu.

                0 0
              • speedy gonzales  

                cau, rozhodne to neni tak jak pises, ze cemba chce jen singltracky a vsechno jine pujde rozkopat, protoze to proti jeji ideologii. cemba zkratka chce, aby se urcity zlomek z celkoveho baliku penez, ktery je urcen pro cyklisty, dostal i k bajkerum (cesty, infrastruktura,…). co je dulezite. o tuto variantu nezebra, ale nabizi opravdovou hodnotu. zkratka to, ze se investice svemu zrizovateli vyplati.

                ted neutocim. pokud ti vyhovuje asfalt a zpevnene cesty tak prece nejsi bajker (= TERENI cyklista) a cemba se tebou tudiz skutecne nezastituje. drzme se prosim toho tereni cyklista. tereni cyklista prece jezdi v terenu a asfalt neni teren!!! i presto, jeste jednou zopakuju, cemba chce singl jako variantu ke vsem tem tunam asfaltu. tahle alternativa tu dosud neni!

                tve vytky proti singlu i tva argumentace je skutecne velice snadno vyvratitelna. opravdu se prosim podivej na prirucku cemby. a to proc vedle existujicich stezek, na ktere ti muze majitel pozemku treba za dva roky zakazat vstup, stavet singly, sem se pokusil shrnout strasne vtipne tady:

                5 důvodů pro singltrek: 5krát více užitku pro každého!

                1. VÍCE PŘÍRODY Jezdíte do přírody, abyste cítili vůni jarního lesa nebo pach rozpáleného asfaltu? Obdivujete raději tiché zurčení potůčku nebo betonovou odvodňovací strouhu? Singltrek se nenásilně vine přírodou, přizpůsobuje se jí a splývá s ní. Singltek vede svého návštěvníka do přírody, ne kolem přírody.

                2. VÍCE ZÁBAVY Singlrek je stavěn za jediným účelem – zabavit a potěšit. Lehce se obtáčí kolem stromů, stoupá a klesá, zrychluje a zpomaluje, provádí nejkrásnějšími místy celého okolí. Singltrek je zážitek.

                3. VÍCE JÍZDY Na kole jezdíme, protože jezdí. Nemáme ho proto, abychom ho nosili, tlačili a brali na procházky. Mnoho cest na to ale nemyslí. Jsou v lese za jiným účelem. Třeba jako lesní cesty kolmé na vrstevnice – jsou skvělé pro svážení dřeva i válení sudů, ale pro horskou cyklistiku se moc nehodí. Jízda po singltreku je plynulá a bezpečná. Můžete si ji souvisle vychutnat a radost vám udělá také její bezpečnost bez zákeřných překvapení. Zkrátka – více jízdy všem.

                4. VÍCE OTVÍRACÍCH HODIN Stačí když trochu zaprší a les hlásí zavřeno. Na cestách je po pás bláta a bude tam i další týden. Cesty v lese totiž buď nejsou stavěné kvůli bajkerům a turistům nebo jsou vyšlapány zcela náhodně. Voda neodtéká, protože je země udusána těžkou technikou. Nebo zkrátka proto, že nemá kam. Někdy odteče… vymele hluboká koryta a bahno je o pár metrů níž. Traktorům to nevadí Ale člověk není traktor. Singltrek je důsledně stavěn tak, že z něj voda odtéká. Druhý den po dešti můžete vyrazit. Les má konečně normální otvírací hodiny.

                5. VÍCE JISTOTY Život je pes. Nemáte jistotu zaměstnání. Zdraví taky není jisté. O lásce ani nemluvě. Kdyby bylo aspoň jisté, že v lese bude cesta, kterou jste si pro svou nedělní vyjížďku vybrali. Ale není. Z úzkých pěšinek se z ničeho nic stávají lesní magistrály pro svoz dřeva, výběr vhodné obtížnosti je loterií a některé cesty po čase jednoduše zmizí. Singltrek je promyšleně stavěn tak, že v lese vydrží dlouhá a dlouhá léta. Až se příště vydáte do lesa, budete mít jistotu, že tam bude stejně krásná cestička jakou jste ji tam ve svém mládí nechali.

                0 0
                • easyrider  

                  Ahoj – když jsem zmiňoval lidi, pro které je ST nesjizdný, myslel jsem především turisty na krosových kolech, starší nebo prostě jen lidi bez techniky. I ti chtějí, a také vyrážejí na svém kole za krásami přírody a ne vždy, nebo spíš poměrně dost často, nenacházejí pro svá kola ten odpovídající terén. Když to vezmu zcela konkrétně – vem si 40ti/50ti/60ti letou pani, co si koupila krosové kolo a chce jet někam na výlet – kam s ní? Na asfaltky mezi auta? Na lesní značené stezky? Na singl? Takováto paní a další jí podobní cyklisté (a že jich je) prostě potřebují bezpečnou nezáludnou cestu, která po nich nebude chtít žádný velký um v ovládání jejího kola. Cestu kde jí zároveň nebude nikdo ohrožovat. Proto si myslím, že budoucnost teréní cyklistiky je jinde než na ST. A co se týče přímo bikingu? Nevím kde žiješ ty, ale já jsem ve svém okolí (Rakovnicko) s cestami nikdy problém neměl a to v jakém koliv slova smyslu. V mém okolí je neskutečná spousta různých stezek kde se může každý biker vyblbnout dosytosti. A poslední co tu také zaznělo, je otázka pohybu cyklistů ve městech. Já e přes týden pohybuju po Plzni a jízdě po městě se vyhýbám jak čert kříži (třeba jen nejsem dostatečně otrlý). Právě zde bych uvítal působení nějaké organizace cyklisti hájící více, než právě na ST. Neber prosím mé vítky špatně, určitě nechci jen hanit něčí úsilí, jak tu bylo zmíněno, já to zkrátka jen vidím trochu jinak.

                  0 0
                  • Andrzej  

                    mozna nebudes verit, ale moje 50leta mama se mne po prijezdu z karlovic ptala, jestli jsme taky byli na veklem javorniku, jako ona pred rokem, ze tam jela po uzasnem chodnicku, primo pres vrchol, pry byla drina se dostat nahoru, ale pak to stalo za to. na tomhle miste jsme v patek pri vyjizdce s cembistama jasali, jak uzasny singltrek tam je a napr. ja mam kolo se zdvihem 150mm a matka ma krosa se silnicnima kolama 27–622 a rocne najede tak 500km, nedela zadny jiny sport, myslim ze je typicka cykloturistka..... na dobre postavenem singlu si uzije jak zkuseny cyklista tak turista, ktery vyvine ani ne polovicni rychlost…

                    0 0
                  • kovar  

                    s používáním pojmu terénní cklistika to máš jaksi pomotané. když mluvíš o typické asfaltové silniční rekreační cyklistice nějaké paní.

                    0 0
                    • easyrider  

                      A nebos to spíš nepochopil?

                      0 0
                      • kovar  

                        Takováto paní a další jí podobní cyklisté (a že jich je) prostě potřebují bezpečnou nezáludnou cestu, která po nich nebude chtít žádný velký um v ovládání jejího kola. Cestu kde jí zároveň nebude nikdo ohrožovat. Proto si myslím, že budoucnost teréní cyklistiky je jinde než na ST

                        opravdu, to je MYŠLENKA.

                        0 0
                  • JSt  

                    ty ty cykloturisty podcenujes, singl by se libil i hodne svatecnim jezdcum na krosu a mozna by prestali byt i svatecni jezdci ;-).

                    0 0
                    • easyrider  

                      Nepodceňuju – vím jak jezdí moji rodiče. :) A nejen oni. Spousta lidí je ráda. když se na tom kole vůbec udrží – ale i ti prostě chtějí cykloturistikovat.

                      0 0
                      • Radek Broz  

                        Teď budu chvíli ošklivý: To, že neumíš jezdit ty, neznamená, že neumí jezdit ani většina ostatních;-)

                        A teď k věci – vážně si napřed prostuduj, co čemba singletrackem myslí. Mám pocit, že si tu někteří lidé představují technický trail z posldního dílu Disorderu, zatímco čembě jde o jednoduchou přírodně blízkou cestu po vrstevnici, která sice není z asfaltu, neprojede ji auto, ale rozhodně nevyžaduje nějaký extra skil.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Přesně tak, 90% single tracků jde projet na silničce a žádný extra um k tomu třeba není.

                          0 0
                        • easyrider  

                          Ale já se nebvím o tom, jak umím nebo neumím jezdit já. A nechápu tvoje urážky ani to, co jimi chceš dosáhnout. Vskutku typicky české jednání, že?

                          0 0
                          • Radek Broz  

                            Chci dosáhnout jen toho, že se zkusíš napřed podívat, o čem je řeč.

                            0 0
                            • easyrider  

                              Řeč je o mém názoru – podívej se nejdřív ty, než nekoho začneš urážet. Howk

                              0 0
                              • marapara  

                                No pokud dobře čtu, tak nikoho neuráží.

                                0 0
                                • Radek Broz  

                                  Ale jo – rejpnul jsem si, protože mě vytočil;-) Bylo to zbytečný, ale zasloužil si to.

                                  0 0
                              • pepek  

                                Karel May psal vždycky: Howgh ! Nebo je zas nějaká změna pravopisu?

                                0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                  • panaczek  

                    …kdyz nekdo plete jabka s hruskama, da se to tolerovat, ale ty nam dohromady placas jabka s cesnekem, a to se proste neda.

                    0 0
                    • easyrider  

                      Ale ne, já to vše rozdělil – příště udělam odstavce ať je to přehlednější. Vyjádřil jsem se k cyklistice obecně. Nespojuj sing§ s městským chodníkem jaks asi pochopil.

                      0 0
                      • zirecek  

                        Ale ty ho spojuješ, když začneš najednou mluvit o turistech věku vyššího. 60-letá paní ráda využije cyklostezky, kterých je v krajině hafo, vedou převážně po pěkných lesních cestách, k zajimavým místům tě dovedou cestou nejmenší námahy, po vrstevnicích.

                        0 0
                        • easyrider  

                          To by mě zajímalo, kde ty cyklostezky jsou – já u žádných nevím. O městě jsem se zmínil jako o možném místu působení organizace hající zájem cyklistů – absolutně to s traily neslučuju.

                          0 0
                          • zirecek  

                            Podíval jsi se na ty publikace na www.cemba.cz/publikace.shtml ?

                            0 0
                          • Jenda  

                            mily Jardo, jakozto jesenicak bys napriklad mohl znat cestu z Jesenice do Rakovnika – idealni priklad cyklotrasy i pro babu s nusi, dale ti vede cyklotrasa prevazne po vedlejsich silnicich na rabstejn a kolem jesenice mas jeste hafo dalsich cest ktere jsou bez problemu sjizdne na trekongovem kole. Na horskem kole se tam taky vyblbnes dositosti ale jen do doby nez se nekdo rozhodne omezovat pohyb po mensich cestach, proto je dobre ze CeMBA se snazi ukazat ze lidi chteji jezdit a ted zduraznim i po lesnich cestickach a pesinach a ze ty lze upravit tak aby je nikdo nenicil a to i jinak nez ze je vyasfaltujes. Jak pisou ostatni tech cest pro trekongova kola a silnic treti tridy je skutecne vsude realtivne hodne. Pokud toto nechapes mozna si radsi zmen nick na simplyrider:-)

                            0 0
                  • Páník  

                    no jednu vec a to docela dulezitou opomijis…a to zasah do prirody. Furt se tu diskutuje potreba cyklistu, ale uprimne receno v soucasnosti bych uprednostnoval jaky dopad to bude mit na raz krajiny, na obnovitelnost puvodniho stavu a tady ST jednoznacne vede. To, ze nekdo umi jezdit jen po asfaltu je jeho problem a kvuli tomu nicit kilometry lesa je blbost.

                    Verim tomu, ze drtiva vetsina cyklistu si intuitivne vybere dobre postaveny ST nez asfalt

                    0 0
                  • speedy gonzales  

                    s 40 – 60 letou pani mas urcite pravdu. ale problem vidime v tom, ze vsechny penize jdou vyhradne temto panim, rodinkam a asfaltovym stezkam. o nove asfaltove stezce se doctes dnes a denne, ale kolik se postavilo cest pro bikery?jsme snad prasivi?

                    argument, v mem okoli je dost pesinek se da uplne stejne pouzit proti. v mem okoli je milion nefrekventovanych asfaltek… ale to je jen takova BF argumentace. skutecne argumenty jsou trochu jinde. singl je proste zaruka, standard. pesinky se meni, za rok tam nejsou,jsou rozbite pokud nejsi domaci nemas skoro sanci si dobre (myslim opravdu dobre) zajezdit.

                    to proc tak hajim singly je proto, ze jsem byl v zahranici, kde to skutecne funguje. ve chvili kdy to zazijes, poznas, ze to dava smysl.

                    no a s tou 60 letou pani mas jiste pravdu. ale treba prave tenhle vikend jsme na hrebenu vsetinskych potkali cca 65 lety par na horacich co jeli okruh pres hreben javorniku a dal…chci rict, je to skutecne o podminkych ktere lidem vytvoris. ty 60lete pani si nikdy nemeli moznost vyzkouset a naucit se jezdit. v lokalitach kde to funguje(treba usa, zeland) potkas tolik bab, starsich duchodcu i uplnych spuntu ze bys to fakt nepobral. proste maji kde jezdit.

                    nic valim na zkousku, drz mi palce:-)

                    0 0
                    • Andrzej  

                      presne tak, podepisuju :)

                      0 0
                    • speedy gonzales  

                      a jeste bych dodal…s tou 60 pani se dostavame zase na zacatek argumentace. cemba haji tereni cyklisty- bajkery. ne 60lete pani. i tak ale pro ne dokaze nabidnot zajimavou alternativu asfaltu. a taky pro turisty. a bezce. a …

                      jinak vazim si toho ze ses pustil do tezkeho boje proti presile a jsem rad ze dokazem docela vecne diskutovat.

                      a ted uz fakt du

                      0 0
                      • easyrider  

                        Jasny. Souhlas a presně o to mi šlo.Že dle mého je lepší tvořit síť cyklotras sjízdných pro všechny – a teď SKUTEČNĚ NEMYSLÍM ASFALTOVÁNÍ, než hájit zájmy čistě bajkerské. Jsem rád, že jsme si poruměli i bez napadání a palce ti podržim jen v případě, že mi to někdy oplatíš. :) Měj se!

                        0 0
                        • Radek Broz  

                          Nic „pro všechny“ se udělat nedá. Současné cyklotrasy jsou stavěny pro rodinku s pětiletým dítětem na výletě a spoustě bikerů jsou užitečné asi jako zimní stadion.

                          Nikdo je nezbourá a nepostaví stezku pro deset freeiderů.

                          Nevím, co je špatného na hájení „čistě bikerských“ zájmů – pořád se nedokážu dopracovat k tom, co ti na tom vadí.

                          0 0
                          • dav33  

                            mnohé pro rodinky možná stavěné jsou (i já je někdy potřebuji), ale chyba je v tom, že k některým se dostaneš opět jen po silnici, místo aby byla ta asfaltová cyklotrasa např. s tou silnicí souběžná .....

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Ale kdo projede neasfaltovou cestu, tak proč by neměl projet singletrack? Vždyť o tom ty singletracky jsou, pořád mi přijde, že si špatně vykládáš pojem singletrack.

                          0 0
                  • kolombo  

                    Správně postavený a vedený singltrack by měl být dobře sjízdný. A vzhledem k tomu, že je žádoucí mít různé obtížnosti cest, tak je pravděpodobné, že některé singlíky půjde jezdit i na treku a i velmi rekreačně. Princip singltreku není v obtížnosti, ale v zásadách správného sklonu a zvlnění, takže je hlavně odolný proti poškození vodní erozí. Zajímavě argumentuješ, vybereš zcela okrajového uživatele a chceš vše řešit podle jeho požadavků. Podobně se dá připomínkovat, že na dálnici není pruh pro koňské povozy.

                    0 0
                  • kesu  

                    nezlob se na me,ale ty si fakt vul.Dodnes se vsecky naklady na cyklistiku smerovaly na znaceni cyklostezek a staveni "dalnic"priro­dou(kdyz uz sme u rakovnicka-viz podel rakovnickyho potoka do mestecka.Ja se trapim uplne stejne na asfaltu jako tak nti leta pani na krosu v terenu.nikdo preci nechce aby se vsecky penize naladovaly do stavby trailu ale i kdyby to byla desetina i min byl by to uspech.Podivej se co psal p kvasnicka o cene kilometru trailu versus cyklostezky.Jde jen o to pripomenout ze vsichni bikeri na asfaltu trpej.A pokud je to pro nekoho nesjizdny at jede jinam..A to porad nemluvim o prirode.

                    0 0
                    • easyrider  

                      To si děláš srandu ne?!

                      0 0
                      • kesu  

                        ne:)

                        0 0
                      • gummo  

                        Me spis prijde, ze si delas srandu ty. Neber to jako zadny utok ani nic podobneho. Za necelych 9 hodin maturuju a jenom nemuzu spat, takze jsem trosku podrazdeny… :)

                        0 0
      • Páník  

        ja myslim, ze „zpevnenych“ cyklostezek mame uz hafo. A neni nic horsiho nez kdyz se v lese rozlejva asfalt. Mimochodem myslim, ze nikdo z cemby by nemel nic proti NORMALNI sirsi lesni ceste, ale to co se u nas buduje je zverstvo. A pokud nekdo touzi jezdit po asfaltu, silnic mame dost.

        Jina situace je ve mestech…a tam si myslim, ze CeMBA, bude vystavbu pruhu a stezek pro cyklisty podporovat, byt to asi neni jeji primarni zamer (coz chapu, na to jsou jine organizace).

        Zkratka s timhle nazorem tady asi moc neuspejes

        0 0
      • kolombo  

        A napadlo Vás, ortodoxní singl trailisty, že je i určitá skupina cyklistů, pro něž je zpevněná cesta (nemám na mysli asfaltovou) ideální řešení? Minulý týden jsem projížděl místo, kde vždy byla hezká kvalitní lesní cesta a bum, je tam asfalt … Stalo se to součástí trasy žlutých tabulek a tak se muselo afaltovat, podle mého celkem dost zbytečně :-(

        0 0
        • easyrider  

          Jo to znam taky – taky s tim nesouhlasim. A nikdy jsem neřekl, že ano.

          0 0
          • kolombo  

            Fakt? A co na to řekne ta Tvoje 60ti letá cyklistka, co se sotva vyškrábe do sedla?

            0 0
            • easyrider  

              Diskutujem tu jen o termínech – neříkám, že je asfalt dobrý. Dobré (dle mého) je to cos napsal – kvalitní lesní cesta. Tudíž existující, zcela přírodní a sjízdná pro všechny.

              0 0
            • Luka  

              Myslim ze rozdil mezi cykloturistou a bikerem je jeden podstatny: pro bikera je cesta cilem, pro turistu je cilem TURISTIKA, aneb nejake turisticke cile. Ja nevim jak vy, ale me nevadi, ze nemam na vyjizdce 1 hrad, 3 kostely, 15 hospod a vsechny cesty perfektne sjizdny… proto nejsem cykloturista a proto jsem v Cembe, protoze bych rada, abych se i v budoucnu mohla vrhat do lesa a ne do silnicni zmeti lemovane alejemi remizku, ktere brzo z lesu zbydou, jestli se s tim neco neudela.

              0 0
              • PepikW  

                No jo, já zas nejsem bajkr, ale cykloturista, a přitom je pro mě taky to hlavní poznat nějakou novou pěknou cestu (když to povede okolo hradu, nepolezu do něj, ale je to plus, zato rozhlednu nevynechám žádnou :)). A proto jsem v Čembě ! A taky proto, že to tady máme samý CHKO, NPR a NP, tak aby nám ježdění nezarthli. A když už jsme u Bikerů, nejvíc jich potkávám na rovných asfaltkách (teďka o víkendu spíš jizerskohorských panelkách) a u bufíků :)))

                0 0
        • MARIN  

          zbytecne?! urcite ne pocitam, ze si par lidi namastilo slusne kapsy a jeste namasti az to za par let budou opravovat diky prorustajici trave a korenum, praskajicimu asfaltu diky nedokonale zpevnenemu podkladu,...... :(

          0 0
      • chodec  

        Jednak nevím, kde bereš přesvědčení, že Čemba nehájí zájmy většiny cyklistů (totiž co je kritérium určení většiny – má stejnou váhu zájem někoho, kdo se na kole projede jednou za rok na pivo po hřebeni 5 km tam a 5 zpět a stejnou cyklisty, co ujede 15000 km za rok na silnici nebo třeba 5t v terénu ? – kdo z nich je tím, kdo bude investované peníze více a tedy i efektivněji využívat – má smysl budovat dražší široké a pevné cesty pro lidi, kteří na nich ty km možná nenajedou ani v součtu – já tu statistiku nemám – a co ty?) a jednak to je úplně jedno.

        Čemba bezpochyby svou legitimitu má, i kdyby hájila zájem 10ti cyklistů stejně jako je legitimní zájem kohokoliv kdo se rozhodne jej hlásit a prosazovat. Měnit se bude jen váha takového zájmového sdružení. Takže fakt nemusíš mít strach, že se někdo ohání tebou.

        Je fakt ST tu nyní chybí – na Šumavě, v Krušných horách, no prostě kam se podívám rostou cyklodálnice namalované podle pravítka, na kterých si člověk užije zábavy jak na hřbitově. Co jsem měl možnost se s lidmi na nich bavit, tak po nich z vělké části jezdí proto, že není nic jiného na výběr spíš než že by jim 3 metrové urovnané letiště vyhovovalo jako jediné možné řešení.

        Takže se nebojím, že by ČEMBA stav zvrátila a od zítřka se budovaly již jen ST, ale pokud by se ST alespoň začaly dělat, bude to úspěch.

        Smiř se s faktem, že nic takového jako cyklostezka pro všechny není, nebylo a nebude. Třeba já se na dnes běžné asfaltové nebo štěrkové široké cyklostezce nudím hned, manželka po 5ti km ale třeba mámě by možná vyhovovala celý den. Na tu štěrkovou ti ale zase nevědou silničkáři na asfaltu nepojedou bajky. Jediné řešení je různorodost.

        Takže pokud opravdu chceš lepší podmínky pro všechny, tak není na místě vymezovat proti snaze někoho dosáhnout v tomto ohledu zlepšení a zajistit různorodost povrchů a prostředí.

        0 0
    • Hnoj  

      Hurá ! jen tak dál ! Ještě dneska si podám přihlášku.

      0 0
    • skier  

      Do boha co ta myš udělala,že jsem tak blbě hlasoval :-(

      0 0
    • Lister  

      bych i pogratuloval, ale zatím asi není moc k čemu…až budou výsledky tak možná,…ale je pravda že pořád lepší než nic.

      Ale stejěn asi půjdu trochu proti proudu.....single je sice super, ale jednak jde o to co si pod tím pojmem kdo představuje (někdo trialovou pasáž, kde se pohybuje poskakováním přes různé překážky, někdso prostě jen uhlazenou cestičku na kterou se prostě už nikdo jiný nevleze)a dále stavět trasy jen ze singlů je podle mě blbost. Protože pokud by šlo opravdu o singly jak je vnímám já, tak by to jednak pro naprostou většinu lidí bylo nesjízdné, ale ono je to taky hodně náročné a vyčerpávající.

      Prostě asi by to chtělo nejít cestou extrémů, ale stavět tak aby si každý přišel na své, stezky zložit na síti běžných lesních nezpěvněných cest a chodníků a mezi ně vkládat úseky pro pravověrné bajkery, které ale půjdou třeba i objed jinak…

      No a můžete mě kamenovat

      0 0
      • zirecek  

        Zkus si, prosím, nejprve přečíst, očima proletět tyhle publikace: www.cemba.cz/publikace.shtml

        0 0
        • Lister  

          tak jsem si to prošel a jsem teda lehce zmatený........

          už trochu mě znervoznilo to omeznení 10% sklonem…ale co prudších sjezdů je i tak dost........no ale pak to doporučení s odstranováním kamenů, to už mě teda hodně dostalo.....a nakonec mě totálně dorazilo doporučené odstranování kořenů silnějších než prst nebo jak to tam bylo…

          0 0
          • Andrzej  

            tohle jsou spis veci, ktere se delaji z ekologickych a ekonomickych (udrzba) duvodu. jinak k tomu sklonu: prave po navratu ze zelandu mne v beskydech mrzi, ze vsude zbytecne ztracim vysku, casto slapu nahoru jak blb, a pak vsechnu energii promenim na teplo v brzdach :) mirnejsi sjezdy muzou byt fakt lepsi, nez ty krpaly, kdy clovek stovky metru sedi prdeli na zadnim kole… (i kdyz to mne taky bavi:) a predevsim, pokud u nas nekdy dojde k stavbe takovych singlu, ktere jsou v prirucce, myslim ze projektanti nezapomenou na useky s ruznou technickou obtiznosti…

            0 0
      • mastihuba  

        mě spiš nejde do hlavy proč si furt spousta lidí spojuje singl s těžko sjízdným úsekem.

        Příklad: dyž je ve stráni po vrstevnici úzká cestička, která pohybem turistů a cyklistů začíná ujíždět dolů po svahu, tak bych se ji pokusil ze spodu podepřít, aby neujížděla = budování singlu.

        Chápu to správně? :)

        0 0
        • Lister  

          těžko sjízdný je dost relativní pojem :o)

          0 0
          • mastihuba  

            hele neslovíčkař :) už seš jak ti s tou reklamštinou. Když sjízdný tak opravdu pro všechny.

            0 0
          • mastihuba  

            hele neslovíčkař :) už seš jak ti s tou reklamštinou. Když sjízdný tak opravdu pro všechny.

            0 0
      • Michal.J  

        kamenovat tě nikdo nebude, ale podívej se nejdřív do tý příručky. Singletrack neni jenom úzká těžko sjízdná pěšinka, může to být klidně i široká lesní cesta. Jde o to aby se stavělo i něco jinýho než asfaltový silnice pro kola.

        Jinak jak tady někdo dřív napsal že jezdil po Beskydech a žádnej singltrek mu nechyběl, tak aby ste se pak nedivili. Na Šumavě se před pár lety jezdilo úplně super, pak začali omezení a teď se tam na kole jezdí většinou po asfaltu, když je někde jenom zpevněná cesta tak je to už luxus, na pěšinky rovnou zapomeňte.

        Takže stačí aby se časem Beskydy stali Národním parkem, nebo se zpřísnily pravidla pro CHKO a najednou zjistíte se se tam dá jezdit jenom po silnicích.

        Každopádně ČeMBA neni proto všem asfaltovým cestám, ale měli by se stavět tam kde to má smysl – hlavně tam kde lidi kolo používají jako dopravní prostředek + třeba na nějakých dálkových trasách. Ale asfaltovat to všude, v lese apod. je fakt nesmysl a plýtvání.

        0 0
        • Lister  

          o asfaltu jsem neřekl ani slovo :)

          0 0
          • Michal.J  

            Já vim, já do jednoho příspěvku shrnul víc odpovědí.

            Zkrátka se nejdřív podívejte na ty brožurky, jsou tam, i fotky a uvidíte že singletrek není jenom úzká nesjízdná cesta s kamenama jako kráva.

            0 0
            • Lister  

              no ale měla by být o tom přece MTB je :o)

              to co tam je prezentováno osobně nepovažuju za Singletraky…ale spíš bych řekl traily nebo možná lépe cykloturistic­ká pěšina

              0 0
              • Michal.J  

                Ono je to těžký, na jednu stranu si někdo může stěžovat že by ty cesty byly moc obtížný, jinej že jsou moc jednoduchý.

                Ber to tak že teď když se postaví nová stezka tak je většinou asfaltová, v lepším případě zpevněný povrch a že se často staví místo těch původních pěšin a polních/lesních ces­t.

                Takže nejdřív je potřeba aby si ti co o tom rozhodují uvědomili že existuje i něco jinýho a dělali se i jiný cesty než asfalt a s různou obtížností. Dyť si to na začátku psal tak nevim proč se tu vlastně dohadujem:-)

                „Prostě asi by to chtělo nejít cestou extrémů, ale stavět tak aby si každý přišel na své, stezky zložit na síti běžných lesních nezpěvněných cest a chodníků a mezi ně vkládat úseky pro pravověrné bajkery, které ale půjdou třeba i objed jinak…“

                0 0
                • Lister  

                  ale já se nedohaduju o tom co má vzniknout, ale o té terminologii :o)

                  Pokud by mělo vzniknout to co je popsané v té příručce tak to beru všema deseti a nabízím svoji pomocnou ruku a velmi omezené časové možnosti ( ale stejně pochybuju že něco takového vznikne v našem regionu na to je tu moc málo iniciativních lidí), jen bych teda výsledek nenazval singletrek :o)

                  0 0
                  • zirecek  

                    A málo iniciativní jseš i ty, když raději pochybuješ.

                    0 0
                    • Lister  

                      ano, to nepopírám, já jsem lenoch od přírody :o)

                      Navíc většina „mojich“ tras se pohybuje v chráněném území a silně pochybuju, že by kdokoliv dokázal dostat svolení ke stavbě nových tratí, když už i na stávajících cestách je provoz kol poměrně dramaticky omezen..

                      0 0
                      • náčelník  

                        Já si ale nemyslím, že tady jde o stavbu nových tratí. Jde o to, vybrat vhodné stávající, upravit je tak, aby je neničila eroze, povolit na nich cyklistický provoz a udržovat je. A neasfaltovat. To by snad šlo realizovat v rozumné míře i v chráněných územích, ne?

                        0 0
                        • Lister  

                          jo to by šlo…ale o takových bohužel nevím, pro jeseníky je bohužel typické, že je tady opravdu hodně asfaltu a hodně turistických značek vede po lesáckých cestách, klasické uzké chodníčky jsou spíše vyjímkou :o(

                          0 0
    • Mike TB  

      Ja ted bojuju s ochranari na dlouhe trase v Beroune. Vloni to nebyl problem a letos je. Cela trasa vedla po cyklotrasach a znacenych cestach. Fakt to nechapu a navic na ne nikdo nemuze (kraj, mesto, obce.) Krasny usek po modre mezi Nizborem a Chynavou je totalne rozbity od tezby dreva a je na kole temer nesjizdny. Tady take delaji problemy. A to me fakt s..e. Dalsi priklad: vyasfaltovana cesta na hrebeni na Brdech ci cyklostezka Beroun – Srbsko. Pest na oko. I tady bude potreba zapracovat. Mam stale vetsi pocit, ze nas bikery proste nemaji radi nikde.

      0 0
      • speedy gonzales  

        je otazkou casu, kdy zodpovedni lide pochopi jaky uzitek bajkeri mohou prinest. podle mnoha vyzkumu jsou bajkeri nejbonitnejsi skupina, ktera prinasi (a nechava) do regionu, kde travi dovolenou, nejvice penez. je treba vysvetlovat, ukazovat, argumentovat. beh na dlouhou trat, jiste. ale nekteri to zacinaji uz chapat…

        0 0
        • speedy gonzales  

          jeste pridam: kdyz dafidd rekl kolik penez jim traily realne prinesly v irsku, pral bych vam videt jak si vsichni urednici, starostove,…, zurive zapisovali do svych notysku:-)

          0 0
          • mastihuba  

            kolik? :)

            0 0
            • Michal.J  

              Je to v brožurce, strana 20. Je tam celá přednáška, začíná to tuším od strany 20. www.cemba.cz/…ich-2007.pdf

              0 0
            • kankrlicek  

              Příklad z Čech: Okolo Toulovcových Maštalí se spojili obce, vytvořili v krásném prostředí opravdu hodně km značených tras, vhodných většinou pro horská kola. Na silničce se to dá objet také, ale rozhodně to není komfortní jízda :). První 2 roky se nedělo skoro nic – pouze zde byly trasy, 1. rok po vyznačení v terénu byla k dostání podrobná mapa, později i s doporučenými okruhy. Nyní to vypadá tak, že prakticky každé jaro objevuji nové hospody, ubytování a zdá se mi, že se na kolo v přírodě lidé dívají s pochopením.

              0 0
        • Mike TB  

          Urcite ano. V posledni dobe jsem byl na par jednanich treba ohledne asistencnich sluzeb pro cyklisty. Spousta firem si jiz uvedomuje obrovskou kupni silu cyklistu a snazi se byt na trhu prvni s podobnymi projekty. Uvedomuji si to i regiony, obce, penziony, hospody apod. Horsi je to s vlastniky pozemku, ochranari a nekdy i lesaky. Bude to opravdu beh na dlouhou trat. Probehl jsem si publikace na CEMBE a urcite je to spravny tah. Na vysledky si ale budeme muset pockat. Ted jde o to aby hlas nas cyklistu byl co nejvetsi. Jdu take vyplnit prihlasku.

          0 0
        • Mike TB  

          Urcite ano. V posledni dobe jsem byl na par jednanich treba ohledne asistencnich sluzeb pro cyklisty. Spousta firem si jiz uvedomuje obrovskou kupni silu cyklistu a snazi se byt na trhu prvni s podobnymi projekty. Uvedomuji si to i regiony, obce, penziony, hospody apod. Horsi je to s vlastniky pozemku, ochranari a nekdy i lesaky. Bude to opravdu beh na dlouhou trat. Probehl jsem si publikace na CEMBE a urcite je to spravny tah. Na vysledky si ale budeme muset pockat. Ted jde o to aby hlas nas cyklistu byl co nejvetsi. Jdu take vyplnit prihlasku.

          0 0
        • Mike TB  

          Urcite ano. V posledni dobe jsem byl na par jednanich treba ohledne asistencnich sluzeb pro cyklisty. Spousta firem si jiz uvedomuje obrovskou kupni silu cyklistu a snazi se byt na trhu prvni s podobnymi projekty. Uvedomuji si to i regiony, obce, penziony, hospody apod. Horsi je to s vlastniky pozemku, ochranari a nekdy i lesaky. Bude to opravdu beh na dlouhou trat. Probehl jsem si publikace na CEMBE a urcite je to spravny tah. Na vysledky si ale budeme muset pockat. Ted jde o to aby hlas nas cyklistu byl co nejvetsi. Jdu take vyplnit prihlasku.

          0 0
          • Mike TB  

            Sakra, proc je to tu 3X?

            0 0
            • zirecek  

              Nedávej aktualizovat dokud se příspěvek nevloží. Čím více „aktualizovat“ tím více vložených příspěvků, :o)).

              0 0
        • easyrider  

          No trails, no sales! :)

          0 0
    • Pablo  

      Díky! Je čas mrknout na přihlášku.

      2 easyrider: trochu nechápu, cest jaký ty chceš je plná republika a snad nemyslíš, že se nějaký budou rušit. Pokud teď je kilometrový poměr normálních cest a singlů v ČR např. 99.9999% ku 0.0001% a ten poměr by se změnil na 99.99% ku 0.01%, tak tě to asi těžko nějak omezí. Jde o to, že k těm asfaltkám často neexistuje žádná alternativa a já nejezdím na hory proto, abych se plácal na asfaltu – to můžu rovnou objíždět panelák.

      0 0
    • kesu  

      jo super,konecne,neco takovydleho sme potrebovali.Hele a co rikate na bikepark na spicaku,angazuje se v tom cemba nejak???

      0 0
      • Páník  

        Ja sem psal na Spicak meila, kde jsem upozornoval na moznost podpory CeMBou, prisla mi celkem optimisticka odpoved (text je zde: www.bike-forum.cz/…0/forum.html)

        Vcera mi psal Tomas Kvasnicka, abych mu poslal kopii meho meilu a ze se o situaci bude CeMBA zajimat

        0 0
    • spešl  

      Musím říci, že jsem dlouho zvažoval, zda se do Čemby přihlásím jako člen… Nikdy jsem neměl tendenci se někde sdružovat, či někam patřit, zkrátka mám rád idividualitu, což je pro mne i smyslem bikingu :-) První kam jsem přeci jen vstoupil, byl systém Bikebase, který jsem shledal jako dobrý nápad a nelituji. Nyní vidím, že Čemba možná nebude jen planým plácnutím do vody a bude mít nějaký užitek pro nás bajkery. Každé takové zviditelnění, jako jste podnikli na výše zmíněné konferenci je správným a bohužel do budoucna nutným krokem pro zachování podmínek pro horskou cyklistiku… Máte mé sympatie a je víceméně otázkou dnů, kdy budete mít i moji podporu, doloženou členstvím. Jelikož bydlím v srdci Českého ráje, vím, že podmínky pro MTB jsou rok od roku horší… a je třeba proti tomu něco dělat a ne jen nadávat. Jen tak dál, vím, že to není jednoduché kromě práce, rodiny, koníčků se ještě angažovat v něčem takovém, kdy člověk musí podstupovat boj s větrnými mlýny (byrokracií a spol.). Držím Vám palce, aby jste vydrželi a neskončili v propadlišti dějin… Martin

      0 0
      • náčelník  

        Při vší úctě – odkdy je Boleslav srdcem Českého ráje ???

        0 0
        • spešl  

          To bylo myšleno s nadsázkou, neber to tak doslova… :-) I když, myslím, že MB a potažmo její hlavní dominanta Škoda Auto hodně ovlivňuje dění v Českém ráji a to v různých aspektech… Jinak já nebydlím v MB odjakživa, bydlel jsem i v Mnichově Hradišti, u Železného Brodu aj., takže Český ráj mám obšancovaný… :-)

          0 0
    • tk  

      jenom upřesnění: Dafydd Davis je jistě charismatický chlapík, ale je Velšan, a je na to hrdý. přijel ze svého domova v severním Walesu.

      Pravda je taková, že právě staví v Irsku pro Irské státní lesy (proto to zmateni) stovky km bajkového singltreku.

      a říká: kdybych se před 2 roky zeptal vedení irských lesů, jestli budou stavět singl pro bajkery, vysmáli by se mi.

      To ukazuje, že to jde a jde to rychle. jenom to ČeMBA s co nejmohutnější členskou základnou musí co nejsystematičtěji postrkovat.

      Mimo jiné při pohledu na Jarovníky Dafydd říkal: tady se dá singl stavět lžící, jak dobrý tu máte podmínky.

      závěrem: jako organizátor konference bych rád poděkoval všem přednášejícím (viz. sborniík) za profesionální přístup jako předseda ČeMBy bych chtěl poděkovat všem členům, kteří si dali tu práci a do Karlovic přijeli. obecně bych rád poděkoval Dafyddovi Davisovi. Dafydd věří tomu, co ČeMBA dělá, a proto nám pomohl svýma profi přednáškama.

      bajku zdar

      0 0
      • speedy gonzales  

        sypu si popel na hlavu, omluvou mi budiz ze sem to psal o pul ctvrte rano:-)

        dafydd se musi za me opakovane a neustale przeni doma ve Walesu osivat jako by vedle nej spalo 10 kvasnicku:-))))

        0 0
      • zirecek  

        Ano, jde o to, aby si lidé na patřičných místech uvědomili, co to ST znamená a jakým způsobem se dá vybudovat. Jde vytvořit s opravdu minimálním zásahem do okolí. Ne vše se dnes musí budovat s úplatky, kácením lesa, monstrózním papírováním, projekty. Snad mladý vítr profoukne ona místa. Publikace máte hodně kvalitní.

        0 0
      • sachil  

        Jako teoretická idea je to vynikající, ale upřímně, myslíte si, že dojde k budování singletrailů v praxi? Já mám dojem, že pokud se staví cyklostezky, tak pro širokou veřejnost, pro rodinky co vytáhnou treková kola jednou za měsíc z garáže a taky pro inlajnisty (kteří mě jdou neskutečně na nervy), prostě aby se papaláši zavděčili masám. Sám se občas pokouším zušlechtit nějakou tu pěšinku, přidat nebo ubrat balvan, prkno ap., což dělá i pár lidí z mého okolí. A proto mě udivuje, že v tom kodexu, co máte v brožuře, je napsáno „nevytvářej nové cesty“ – trochu kontraproduktivní, většina tras vznikla vyježděním, ne že by je někdo oficiálně vybudoval.

        0 0
        • speedy gonzales  

          skutecne si myslim ze je to realizovatelne. jen bude chvili trvat nez odpovednym dojde to co v „civilizovanem“ svete uz davno pochopili. vpodstate cokoliv k nam ze sveta prichazi se zpozdenim, ale nakonec to prijde, neboj:-) kdo pochopi jaka je hloupost ignorovat tak velikou a bohatou skupinu jakou jsou bajkeri, tak z toho bude velice profitovat. cemba je tu, aby to stale dokola vysvetlovala, vyvijela tlak, davala o bajkerech vedet. cim vic bude cembistu, tim silnejsi bude jeji hlas.

          ps:nevytvarej nove cesty je ve smyslu, nedelej zkratky, nevyjizdej nove stopy vedle stavajicich apod…

          0 0
        • MlokCZ  

          Když to jde v jiných zemích, kde před pár lety to taky nešlo, tak proč by to nemělo nakonec jít i u nás?

          0 0
        • zirecek  

          Prvotní význam Čemby je o tom, aby vzniklo podvědomí o MTB, aby si někteří lidé uvědomili, že pro MTB nejsou lesní asfaltky to pravé, aby byla nějaká organizace vystupující za MTB. Čemba je viditelný krok, nelze spojovat Čemba=síť nových ST.

          0 0
    • matra  

      Blahopreju, to jsou vyborny zpravy! A uz jenom z tyhle diskuze je videt, ze to ma cenu – bude to ovsem beh na dlouhou trat. Mimochodem ackoli prispevky easyridera vypadaj jako strelba do vlastnich rad, ja v nich vidim prinos -presvedcovani nasincu pomuze v tribeni argumentu.

      0 0
    • Black knives  

      Držím obrovsky palce,ale zůstává ve mě pesimismus.Lesní zákon se používá jako kladivo na čarodějnice,a nepřeje bikerům.Jsem servisman sjezdařů,a pomalu za nimi taky vlaju,ale stavět dle zákona nelze.Je málo míst v republice,kde ano-tedy legálně..Uzná­vám,DH,to je malá na procenta zájmová skupina,ale pohodové FR,to by bralo asi už velmi mnoho bikerů,i když jen občas.A singl stezky,ty jsou všude,jen ne posvěceny ůředně.A samo-pro znalé daných lokalit.Kéž bych se dožil toho,že pojedu po cyklostezce,která bude vedle silnice pro auta,bude oddělena pruhem zeleně,vysypaná vápencovou drtí,a bude se klikatit nahoru,dolů,do­leva,doprava-jak jsem to zažil u skopčáků už těsně po „revoluci“.A měl jsem z toho docela dost trauma.Uplynula jedna generace,a tady se lesy akorát vylévají asfaltem.Ale-kéž by..

      0 0
    • tomfree  

      Já jsem si to přečetl a taky nechci asfaltové dálnice,ale jezdím po horách už 15 let a vidím jen rozbité cesty,pokácené stromy a zničené lesy,chtěl bych aby to bylo jako kdysi,každý má šanci najít si to svoje,chodit pěšky k tomu patří,slova jako plánování,orga­nizace,srovná­vání s jinými státy v kombinaci s kolem,které beru jako odpočinek mne fakt děsí,když už budeme srovnávat,tak musíme brát v úvahu i chování lidí v těch státech,dodržují pravidla a nechvají se jako my.

      0 0
    • enjoy  

      jsem skepticky… :-)

      0 0
    • náčelník  

      Tento článek pěkně ilustruje přístup samospráv k cyklistice – vynakládají se obrovské prostředky na budování asfaltových pruhů v absolutní rovině – ta je totiž chápána jako ráj cyklistů.

      0 0
      • mastihuba  

        V Brně je v podstatě stejná situace. Na jihu od D1 budují asfaltové stezky obce a na severu od D1 si hospodaří ŠLP. ČEMBY je tu třeba jako soli.

        0 0
      • Jirik123  

        budovani asfaltu nekde na rovine u reky mi nijak nevadi, myslim ze to je idealni pro nenarocnou rodinou turistiku. neco jineho je budovani asfaltovych dalnic nekde v kopcich v lese – tomu doufam osveta CEMBY zabrani.

        0 0
        • náčelník  

          Nejsem přesvědčen o tom, že „asfalt nekde na rovine u reky“ přispěje výrazně ke zvýšení turistického ruchu, jak je prezentováno v tom článku.

          0 0
          • Jirik123  

            treba dunajska cyklostezka je myslim dost popularni, pokud by neco podobneho vzniklo i podel labe, tak si myslim ze by to melo uspech.

            0 0
            • speedy gonzales  

              mas urcite pravdu. cemba by nikdy nemela byt proti dobre a smysluplne udelanym cyklostezkam. to v podstate ani neni jeji rajon. sily musi uprit do kopcu, hor a lesu. tady by se mela odehrat rozhodujici bitva:-)

              0 0
              • náčelník  

                Souhlas. Ale šlo mi o tohle – dala by dnes nějaká obec 1.200.000 Kč jen na projekt a přípravu ST ?

                0 0
                • Jirik123  

                  k tomu je prave CEMBA musi presvedcit:-)

                  0 0
                • kolombo  

                  Klidně i dala, pokud pak dostane EU dotaci 1.119.000 Kč :-)

                  Včera jsem zrovna s Tomášem byli diskutovat na jednom MU o cyklostezkách. Jejich představu, že žluté tabulky jsou cyklostezka jsme zbořili už na začátku a va finále to dopadlo tak, že na cyklostezky nejsou peníze a stejně se to na tu silnici nevejde a singlík, o tom se asi bude přemýšlet, až když jim poradíme, kdo to zaplatí … To je teda materiál, ty obce …

                  0 0
    • mastihuba  

      jak je to vlastně s informovaností starostů z měst a obcí?

      0 0
      • tk  

        no jak? par starostu a mestskych politiku na konferenci bylo, dostali brozurky a videli prednasky. nekolik jich k cembe pristoupilo a aktivne se o ST zajimaji. o ST a CeMBe uz take vedi obecni lesnici organizovani ve SVOLu. ale prace teprve zacina. musime nakontaktovat sdruzeni mest a obci a vloudit se na jejich akce. na podzim chci napsat clanky do verejne spravy a moderni obce.

        0 0
        • mastihuba  

          tak sem si nějak nemohl pomoct a ty PDF sem hned poslal našemu starostovi s tím aby si to přečetl a poslal to dál :) Tak jsem zvědavej co mi na to řekne.

          0 0
          • tk  

            mastihubo, diky. kéž by si každý bajker nemohl pomoct stejným způsobem jako ty.

            0 0
            • mastihuba  

              to si nemyslím, moh by z toho být trochu chaos. :) Ale jak se říká „líná huba…“

              0 0
              • kolombo  

                Proč chaos? Zrovna dneska ráno hlásil zase něco o setkání cyklisty s kamiónem. Jen ať „muži (a ženy) na radnici“ vidí, že cyklisti jsou a že po nich něco chceme !!!!

                0 0
    • speedy gonzales  

      tak abyste si nemysleli, ze sem si to vsechnu chvalu vymyslel pod vlivem opojnych javornickych hrebenovek, tak vkladam jeden nezavisly zdroj, ktery take referuje o cembe.

      www.frydek-mistek.cz/…e_detail.php?…

      je to primo od poradatele takze to ma rozhodne vahu

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.