UST vs Tubeless ready (TL ready)

42 nepřečtených
  • colekx

    Cau lidi mam jen takovy drobny dotaz jaky je rozdil mezi plasti UST a tubeless ready? Konkretne mezi schwalbe Noby Nic 2.25?

    Jen pro srovnani?

    • nahazovani do rafku?
    • defekty ktery je odolnejsi?
    • nejake uniky tlaku na korenech nebo tak?
    • nejaky jiny rozdil?
    • Ktery doporucite?

    Diky za vsechny postrehy.. colek

    0 0
    • BigKarel2  

      UST verzi dáš na UST ráfek a je to…je těší a bytelnější…tubeless ready je jak na duše tak s mlíkem i bez nich, je lehčí a pochopitelně je to i věčí šlupička…

      0 0
    • Lister  

      Patky jsou stejné, UST guma bude na UST ráfku fungovat i bez tmelu, TLR jedině s tmelem – jednak tolik netěsní, jednak je tenčí a tak méně odolná vůči defektům, které pak řeší to mlíko. Odolnost bude hodně daná verzi, dost lidí teď preferuje snake skin TLR verze před „plnotučným“ UST.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ani ty patky nejsou stejné. I když u TLR teď už patky splňují to podstatné co je potřeba, tedy jsou těsnější (menší průměr pláště v místě patek) a s nátěrem pro lepší utěsnění, tak se liší svojí šířkou od UST patek a to o hodně.

        Více jsem srovnával nedávno tady

        http://www.bike-forum.cz/…t-plast.html#…

        0 0
    • venabch  

      Ahoj rozdil je v tlousce steny. Ust ma sirsi stenu plaste hlavne z boku je tedy tezsi a mozna o neco odolnejsi. Tubeless ready ma tenky steny a tema by vzduch utikal tak ze musis aplikovat nejyky mliko aby se zatahli popripadne pory kterejma to utika. Tak ze odolnost je jak na co na proriznuti z boku je o neco lepsi tubeles na defekty od trnu a pripinaku je lepsi tubeles ready protoze ten tmel ti zapeli i ty dodatecne udelanediry. Ty redy vyjdo u neco lehci a sou takovy mekci a pohodlnejsi ale jen o malo

      0 0
      • smallbrother  

        …do UST se taky dává mlíko. jinak si moc nezajezdíš.

        0 0
        • o.1  

          No, ja nemam tak tretinu casu mlieko ani v TLR :-)

          (dokonca ani v ne-TLR s paskou), zatial som defekt nedostal, vzduch neunika.

          Je to absolutne bez problemov, keby som dostal defekt tak dam dusu.

          Ked sa na to pozries takto,je to este stale o cosi spolahlivejsie ako klasika s dusou (odpada moznost precvaknutia duse).

          Uplne pohodlne je to pri UST rafkoch, pri pouziti s paskou (aspon tej Rubeny co mam ja) je zhadzovanie plasta dost neprijemne- paska sa zlepi s plastom- to by sa mi niekde v prachu moc robit nechcelo.

          0 0
        • jIrI___  

          Do UST mlíko není vůbec třeba, tlak drží i bez něj. Je ovšem otázka, co se stane v případě defektu :). Takže já osobně vozím mlíko i v UST.

          0 0
          • kubad  

            co by se stalo :-) bez mlíka to uchází

            0 0
          • MlokCZ  

            Bez použití tmelu jsou malé defekty typu trn většinou u UST pláště hodně pomalé, takže se zjistí třeba až další den.

            Na jaře jsem řešil jeden UST plášť (ne svůj), kde rok nebyl doplněn tmel a dávno došel. A byla tam jen nějaká minidírka od trnu. Majitel pláště s tím takhle jezdil asi 3 týdny, jen musel často foukat. Po doplnění tmelu okamžitě vše ok.

            UST + UST varianta bez tmelu mi ale také nepřijde moc dobrá. Sice může být defekt někdy pomalejší, ale zase je u téhle varianty o dost problematičtější vkládat na vyjížďce duši (často si to pak nechce sednout do patek).

            Pokud někdo často nestřídá pláště, tak není důvod jezdit bez tmelu ani UST pláště.

            0 0
            • Peslezedirou  

              S klasickým pláštěm a duší a trnem jsem takhe jezdi asi 14 dní, před vyjížďkou jsem musel akorát doufouknout :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak když zůstane zabodnutý, tak se to podaří někdy i u duše. U UST pláště to tak zafunguje většinou i když tam ten trn nezůstane.

                0 0
              • tonik666  

                Mám tu samou zkušenost, že mám trn jsem si domyslel když byl plášť po týdnu nezvykle měkký. Na vyjížďku s tím šlo jet v pohodě.

                0 0
              • o.1  

                U mna je to uplne pravidlom, skoro vzdy dostanem defekt ktory staci fukat tak raz za dva dni (ziadny trn tam neostane) takto jazdim az kym sa frekvencia fukania nezvacsi natolko ze to prekona moju lenivost a bolo to uz aj viac ako mesiac :-)

                (myslene pre plast + dusa)

                0 0
      • MlokCZ  

        To platí ale jen pro obyč verze TLR. U Schwalbe snake skin TLR je to jinak (nejen, že boky těsní pak i u TLR, ale řekl bych, že jsou i o chlup odolnější než u UST verze).

        Váhově TLR snake skin pořád znatelně lehčí než UST verze.

        0 0
        • Danikklotz  

          Jestli bych někomu věřil COKOLI ohledně Schwalbe plášťů a UST vs TLR, tak je to MLOKCZ :)takže si nech poradit od něj :)Chodící encyklopedie (v dobrém…)

          0 0
        • marios  

          Jenže bohužel se Snake Skin(SS) vyrábí jen pro určité šířky. TAkže mám na příští závodní sezonu hned několik variant, podmínka je odolnější zadní plášť:

          1. RoR TLR/RaR UST 2.1 (435+645=1080g), letos obyč.RoR TLR na všech závodech

          vpředu poho

          1. RoR TLR/RaR SS 2.25 (465+605=1070g) stejně odolné a těžké jako 1, sice

          šířkou rychlejší, ale vzhledem k menšímu TPI u RaR to asi vyjde nastejno

          3)RoR TLR SS/RaR SS 2.25 (560+605=1165g), jistá ,ale těžká varianta

          4)RoR TLR SS 2.25 oboje (1120g), – pokud by se nejezdilo na A, tak je to asi nejrychlejší a jistá varianta, i když vzadu tak max na 1Tkm.

          Je to těžkej život, vybrat z takový nabídky, dříve to bylo jednodušší.

          Na nezávodní ježdění mám NN UST a klid.

          0 0
          • MlokCZ  

            Máš špatně ten RaR SS 2,25. Ten má 2012 jen 550g (to by jinak byl ještě těžší než NN SS 2,25, který má papírových 580g – jsem zvědav teď na převážení více kousků o kolik budou těžší).

            A osobně bych šel do varianty 2 nebo 3, které obě půjdou o těch 55g dolu, co tam máš navíc.

            Já už se konečně rozhoupal a rozhodnul se přejít definitivně na snake skin verze místo UST. Právě tu mám nějaké NN SS 2,25 na nahození.

            RaR zatím SS nejsou (29 mají být až v březnu 2012, 26tkové snad budou už každou chvíli; i když na tohle už nespěchám, teď budu jezdit stejně NN/NN).

            0 0
            • marios  

              Jasně, já to vzal pro 29 plášť, potom vychází nejlépe 2), možná i 3)-tam by bylo zase méně tmelu třeba. Díky, kde kupuješ ty SS?

              0 0
              • MlokCZ  

                Většinou na

                http://www.bike-discount.de

                NN 2,25 teď nemají skladem (34 euro), tak vyjímečně jsem bral na

                http://www.hibike.de/

                kde stojí 35 euro.

                Ten první 6 euro poštovné, ten druhý 10 euro (bral jsem toho dost, tak to poštovné tak nevadilo).

                Ještě mají často za dobré ceny na

                http://www.bike-components.de/

                tam je ale poštovné nejdražší – 10 euro + navíc 5 euro za platbu kartou nebo paypalem. Tam kupuju většinou jen dražší věci nebo hodně velké objednávky.

                Co se týká RaR 2012 SS, tak se teprve uvidí, kde budou výhodnější. Zatím ho někde v nabídce nemají ani uvedený. A ti kdo mají, tak ho stejně zatím nemají. A zatím je pěkně drahý a na jaře bude určitě o hodně levnější.

                0 0
                • marios  

                  Díky, moc

                  0 0
                • colekx  

                  Parada tak celkem pekne rady..

                  Vypada to asi na schwalbe snake skin TL ready…

                  Podle vasich poznatku to vypada ze TL ready jsou dostatecne pevne a pritom celkem dobra hmotnost..

                  A jeste taky celkem dobre rady ohledne obchodu parada..

                  Tak ze snad uz budu priste radit taky :)

                  0 0
    • MaroH  

      Hodim to sem bude fungovat kombinace UST plaste a TLR rafku normalne s tmelem nebo musim jeste neco upravovat (Bontrager Duster + Mountain King II UST)

      0 0
      • bagr84  

        nevidim duvod proc by nemelo

        0 0
        • kubad  

          třeba ten že TLR verze je určená pro použití s tmelem?

          i když jde v tomto případě o ráfek němusí to bez tmelu 100% těsnit

          0 0
        • JakeF  

          Viz kubad, plus bych ještě dodal problém Bontrager ráfků, který jsou TLR akorát nápisem a reálnou funkci „skutečnejch“ TLR ráfků dosáhnou až s použitím originální vysoký (a těžký) gumový pásky. Bez ní to bude větší problém nahodit a je klidně možný, že to nepůjde bez slušnýho kompresoru.

          0 0
          • bagr84  

            Jo, tak samozrejme predpokladam, ze tam tu jejich pasku ma, jinak to neni TLR :)

            0 0
            • JakeF  

              No, oni to právě u ráfků píšou a tu pásku si k tomu musíš dokoupit, tak na to radši upozorňuju. Standardně tam bývá akorát klasická na zakrytí děr na niple.

              0 0
              • MaroH  

                aaha to jsem nekontroloval mam pocit ze tam je nejaka modra tusim ze schwalbe ale prijde mi „tlustsi“ nez obyc paska

                0 0
                • JakeF  

                  Tak to nebude ona… Ta origo je vysoká a tvarovaná. Pokud tam máš jen vloženou nějakou tenkou plastovou, tak ta je akorát jako ochrana duše.

                  0 0
      • scret  

        osobne bych nepouzival UST plaste, pokud to vyrobce nedoporucuje…

        0 0
    • koudak_11  

      Zeptám se jako úplný zelenáč.

      V čem je lepší bezduše oproti s duší.

      0 0
      • scret  

        pokud se takto ptas, postupuj logicky…

        Doporucuju procist tunu vlaken, ktere jsou v historii…

        0 0
    • lazza  

      Mám otázku, jaká kritéria zohledňovat při koupi tubeless ready kitu:

      • šířka ráfku/pásky: výrobci bezdušových sad uvádí šířku pásky vzhledem k šířce ráfku – např. 21–25mm. Tento rozměr značí vnitřní nebo vnější šíři ráfku? (tzn. mám-li ráfek 22,5mm/inner a 27mm/outer, postačuje kit s rozsahem 21–25mm anebo je třeba zvolit větší 27–34mm?)
      • ventilek: někteří výrobci prodávají v sadě pásku a dva samostatné, volně ležící ventilky. Někteří zase nabízejí v sadě ventily již zapracované do černé gumové pásky (vypadá jak seřízlá duše). Lze použít na všechny ráfky oba typy s tím?
      • hustilka: jaký typ hustilky na ventil se používá? AV nebo FV? Nebo něco úplně jiného?

      Díky za info

      0 0
      • Lister  

        Asi nejdůležitější bude, jestli chceš konvertovat klasický ráfek na UST nebo máš TLR ráfek a jen potřebuješ vyřešit utěsnění dít pro niple.

        0 0
        • lazza  

          Všechny ráfky jsou buď UST/Mavic D421 nebo TLR/Superstar DS25, DT Swiss 442.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.