Už jen tři věci a budu s kolem spokojen :)

65 nepřečtených
  • moreplavec

    Na stará kolena se snažím konečně trochu sportovat a i přes své výrazné prostorové proporce mně kolo neskutečně baví. Konečně jsem v kuse dal 30km a naplno pocítil své zásadní problémy. Jsou přesně 3 (reálně 5) a jsou to ty body, kde se potkávám s kolem. Poprosil bych zkušenější, ideálně také těžší, o doporučení, co s tím:

    1. problém: gripy na řídítkách – po 10. kilometru už nevím jak a kam si posunout ruce/úchop. Koupil jsem si rukavice s nějakou gelovou vložkou, ale stejně to nestačí. Neustále přehmatávám, mám červené dlaně apod. Přijde mi, že gripy mají zbytečně výrazný vzorek a proto tlačí do rukou vyvýšeninami. Máte nějaký tip, zda je cestou koupit gripy s pěnou, tvrdší bez vzorku, nebo hladké rohy? Navíc z poslední cesty mně slušně bolí i lokte a citím zápěstí, má váha navíc je znát a zřejmě to dlaněmi nekončí.
    2. problém: nášlapy – zde výrobce také šetřil. Výsledkem je, že s běžnou sportovní botou mám přední část chodidla nepříjemně rozpálenou a při šlapání neustále hledám jinou pozici kde není chodidlo ošlapáno či prostě jen jiný úhel pro záběr. Je má domněnka správná, že stačí koupit nějakou botu s pevnější podrážkou a bude po problému? Nebo ten děs co výrobce namontoval jako šlapku a musím začít nákupem pedálů s větší plochou?
    3. problém: sedlo – tady už pánové asi tuší :) Jsem přesně to, čemu se říká vosa na bombónu. Nicméně kosti dosedají kam asi zamýšlel výrobce sedla a tak potřebuji jen zmírnit otlak na měkké části. Zadek po jízdě je asi v pohodě, ale během jízdy neustále poposedávám a vlastně ani nejsem schopen určit přesně proč. Lze nějak specifikovat, zda raději jít cestou gelového sedla s dírou uprostřed nebo investovat do nějakých cyklistických kalhot? Cyklistické kalhoty mně nelákají provedením, cenou a popravdě ani vizuálně. Když jsem se díval co mají „tam dole“, tak se bojím, že ten molitan na moji váhu vůbec stačit nebude a hlavně ho rychle prodřu. Sedlo netuším jak otestovat. Co byste radili, nebát se a koupit elasťáky (netuším, zda jsou na mouvelikost) nebo gelové sedlo je jistota?

    Budu rád za praktické zkušenosti a doporučení. Hodně jsem toho tady načetl, ale hodně je asi specifické mé váze než zdejšímu srovnávání detailů řešení jednotlivých značek. Každopádně věřím, že stačí málo a jízdu si budu moci skutečně užít a jezdit i na delší vzdálenosti.

    0 0
    • vzorecek  

      Gripy obyčejné, hladké, ideál silikon.

      Základem je bota s tvrdou podrážkou… Tretra na nášlapy.

      Kalhoty s vložkou ničím nenahradís, hlavně co se týče hygieny a vzápětí i pohodlí.

      Sedlo je strašně složitý. Základ zjistit šířku sedacích kosti a pak už jen zkoušet a zkoušet různé druhy a provedení

      0 0
    • Mr.Duck  

      Ty vložky do kalhot jsou dost fajn. Já jezdím většinou kratší trasy hlavně kvůli terénu co mám v okolí ale i tak vozím vložku a je to znát. Gelové sedla a podobné jsou podle mě fajn když jezdíš párkrát do měsíce a řiť si nemá dost času zvyknout ale na častější ježdění to je po chvíli spíš na obtíž podle mne.

      0 0
    • TommyP3  

      Moc otázek na moc odpovědí, zkrátit posez – menší zátěž na ruce ale můžou bolet záda. Zkus třeba pro začátekgrip s oporou dlaně aby se váha roznesla, není to taková položka.

      Boty? Koupit lepší a širší botu a najít polohu kufrů, taky mi po delší době dřevění prsty. Hýbu s nima…

      A sedlo je alchymie, vložka je minimálně 30% úspěchu, pak najít vhodné sedlo. Obecně tvrdší je pohodlnější ale ne pro každého. Na trapaskolo s dětma mě překvapila kopie Vertu. ale není pro každého a u větší váhy bych měl strach, já 89 kilo

      0 0
      • DaSnail  

        na tom vertusedle jazdím minimálne 5krát do týždna už tretí mesiac. 100–120kg, zatial drží.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Winux  

      Můj problém s úchytem vyřešily ergo gripy a vnitřní růžky od SQLabu, ale u těch původních jsem neměl problém se vzorkem, že by mě tlačil, ale s tím, že jsem měl problém držet řídítka v jedné poloze dlouho plus trochu problém s brněním malíčku, jak se na hraně ruky stlačoval nerv.

      0 0
    • snas89  

      Jak uz nekdo zminuje, chces resit hodne veci:)

      Bolest rukou, uchopu muze byt i posedem.

      To same naslapy.

      Zainvestuj a bez na fitting-nastaveni posedu pak budes vedet lip co a proc poridit.

      0 0
    • skaj  

      gripy – tohle muze byt zpusobeno vice vecmi, treba i spatnym posedem a nebo mas ochably stred tela a moc visis na rukou. Kazdopadne muzes zkusit neco jako ESI extra chunky silikonove gripy. Resit posed uz muze a nemusi byt slozitejsi (napr. vyssi predstavec), vyfot kolo a treba na neco prijdem.

      naslapy – tady trochu podeziram, ze doslo k zmateni pojmu. Hadam, ze ty naslapy rikas normalnim pedalum. Ale pozor, naslapy jsou neco jineho – specialni pedal a boty co se spojuji dohromady. Trefil jsem se? Hledej v tom pripade neco, co se jmenuj platformy. Siroky pedal, na kterem se ti bude lepe jezdit i s normalni botou.

      sedlo – nech se zmerit treba v Specialized kramech (zadarmo) a oni ti reknou, jak siroke mas sedaci kosti. A pak experimentuj. Tady bohuzel moc zkratek neni. Kalhoty s vlozkou si urcite kup – elasticke maji tu vyhodu, ze jsou elasticke:), tudiz se velikostne dobre prizpusobi. Popr. muzes koupit i neelasticke, co maji vlozku vsitou a vypadaji jako normalni kratasy.

      0 0
      • moreplavec  

        Díky.

        ESI jsem si už našel, musím do krámu si je osahat a uvidíme. Silikon tu radí více lidí, asi to bude cesta.

        Nášlapy: pravda, mám tam normální pedály, dokonce jen spíše takové ohnuté plechy na nosném středu. Něco jako: https://www.alza.cz/…d4350188.htm?… Platformy zrovna okukuju, přijde mi to jako ideál, protože na to mohu s normálníma botama.

        Díky za ten tip se sedlem, netušil jsem, že to jde nějak měřit. Vložku radí opět mnoho lidí, asi budu muset něco takového koupit a zakrýt to nějakými většími kraťasy.

        0 0
        • Ruda  

          … na těchto pedálech bolí chodidla už od pohledu (kdysi jsem je měl na novém kole)

          … Ideální na vyzkoušení jsou silikonové gripy z Číny – cena asi tak 10% oproti ESI – nemohu je porovnat vůči sobě, ale čínské gripy tlumí dobře

          … Volné kraťasy i spodky s vložkou mají slušné v Decathlonu

          0 0
        • blue.sun  

          Možná spíše než ESI bych zkusil gripy s opěrou pro zápěstí, například Ergon. Trochu jinak rozkládají zatížení a mohlo by to pomoci.

          Ty pedály, to je hrůza… Určitě na výměnu.

          Dělají se i přímo volné kraťasy s odepínací cyklovložkou. Přeci jen bych asi šel cestou kalhot vymyšlených pro cyklistiku, než schovávat vložku například pod džíny

          0 0
        • GdH  

          Ty ESI Extra Chunky gripy nemusí být taková výhra, jak to vypadá. Taky jsem si je po chvále ze všech stran pořídil a už to nikdy neudělám. V první řadě jsou měkké, takže třeba v techničtějším terénu jsem podvědomě svíral gripy silou, abych měl pocit, že mám řídítka pevně v rukou, což způsobovalo jejich únavu. Brnění v rukou mě také úplně nezbavily. Trvalo mi naštěstí méně než rok, než jsem je rozerval a pořídil Ergon GA3 Large. Ta rozšířená plocha pod vnější stranou dlaně (i když je tu poměrně malá), je daleko užitečnější, než tlustý silikon – nebrní mě ruce ani po 80 km; i když blbnu a dopadám na přední kolo silou, nebo jedu sjezd v terénu, je ta opora úplně jinde, a ruce jsou v klidu i v těžších situacích, protože pocit, že když vezmu za řídítka, nejprve se mi prsty zaboří do silikonu a pak teprve začnou dělat, co potřebuju, je fuč.

          Známí, co jezdí vyloženě rekreačně, si chválí ergonomické gripy od SQ Lab, které mají oporu dlaně ještě podstatně větší.

          0 0
          • Libores  

            No vida, já to měl přesně obráceně. Ergon katastrofa a ESI extra chnunky naprostá pohoda:)

            0 0
            • GdH  

              Záleží, jaké Ergony, klasické kulaté na tom při běžné vyjížďce asi lépe nebudou, jsou zkrátka tvrdší. Pokud má člověk dobře nastavený posed, aby se o řídítka přehnaně nepopíral, budou ty ESI lépe tlumit vibrace. Na druhou stranu, při větším rázu přeneseném z vidlice do řídítek, mají výhodu gripy s křidélky, které sílu v dlani lépe rozloží. Za předpokladu správného natočení gripů, toto nastavení mi chvíli trvalo doladit. A pak je tu i šířka a úhel zahrnutí řídítek.. :)

              0 0
              • babkanakole  

                Zrovna jsem na horáka místo kulatých gumových nahodila ESI chunky, a příště půjdou ESI extra chunky. Nejen kvůli tlumení vibrací, ale větší objem gripu by pro mě byl pohodlnější.

                Ty gripy s křidélky i v ideálním nastavení mají obrovskou nevýhodu pokud je někdo zvyklý přehmatávat. Najela jsem s nimi dost, u mě optimisticky možná 80% času to byla paráda a zbytek hrozná otrava, když jsem chtěla jiný úchop.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ty gripy s křidélky i v ideálním nastavení mají obrovskou nevýhodu pokud je někdo zvyklý přehmatávat. Najela jsem s nimi dost, u mě optimisticky možná 80% času to byla paráda a zbytek hrozná otrava, když jsem chtěla jiný úchop.

                  To vůbec není obecná vlastnost gripů s křidélky. Různé gripy s křidélky se chovají velmi odlišně, od těch, co mají jen jednu opravdu vhodnou pozici a přehmatování je problematické až po ty, kde můžeš přehmatávat téměř libovolně jako na klasických.

                  Základem je vždy pořídit takové, které vyhovují.

                  Pár příkladů jak to mám já:

                  • SQ lab 710: to je právě příklad těch, co téměř přehmatávání neumožňují a tlačí pořád do stejné pozice, mě nesedí ani trochu a už po 30 minutách jsem s nimi při testování měl problém (navíc tedy i nejmenší velikost je ještě o malinko větší než bych potřeboval na moje malé ruce), přesto spoustě lidem sedí
                  • oproti tomu Ergony GR2 mag (ještě stará verze, která už se neprodává), mohu přehmatávat zcela libovolně, takže je můžu vozit i na fullu do pořádného terénu (kde jízda v attack pozici s jiným úhlem rukou a jiným úchopem než v sedě není sebemenší problém) a na těch nemám problém ani při 7h+ čistého času jízdy; ta stará verze mi sedí o dost více než ta upravená současná (minirůžky mají teď mírně jiný tvar), naštěstí mám v zásobě více kusů těch starých již neprodávaných.

                  A to jsou jen dva konkrétní příklady, třeba u Ergonu je více odlišných jinak tvarovaných variant s menší či větší podporou. SQ lab to samé.

                  Co se týká objemu, tak všechny lepší ergo gripy se dělají ve více velikostech (Ergony ve dvou, SQ lab ve třech). Ani to tedy nemusí stačit úplně každému (jak jsem psal nejmenší SQ lab jsou mi ještě o chlup velké, Ergony v menší velikosti mají průměr ještě o něco menší než SQ lab v nejmenší).

                  U ergogripů je pak také základem nezkoušet levné napodobeniny. Sice sem tam se může stát, že někomu sedět budou, ale většinou ne.

                  0 0
                • GdH  

                  Já na kole hodně blbnu (bunny hopy, jízda po zadním, endo, technický terén), tak jsem chtěl právě kvůli tomu, co píšeš, silnější gripy bez křidélek, ovšem ne tak měkkých, jako ESI. Chtěl jsem vyzkoušet GA2 Fat, jenže mi je zrovna vyprodali a tak jsem zkusil ty GA3, které mají křidélka velmi decentní. Nejprve jsem byl trochu zklamán pocitem, že průměr gripů je na mě i přes L velikost malý, ale pak jsem přišel na to, že mi to nevadí a hlavně mě gripy vůbec neomezují a naopak mi ruce hodně šetří. Překvapily mě i na silnici, méně teď využívám vnitřní rohy (na které jsem nakonec nacpal nerozervané zbytky ESI gripů), z kterých jsem předtím mimo terén ruce skoro nesundaval.

                  0 0
    • Rychlej turista  

      2. Tady je to nejjednodušší – buďto široké pedály s piny a k nim botku s rozumnou podrážkou (tedy ne žabky, sandály ap.) nebo klasické nášlapy 520 od Shimana a k nim cyklistické tretry s tuhou podrážkou. Různí výrobci je dělají i různě široké – Taliáni spíše úzké, tak bacha ně.

      1. bod přímo souvisí s bodem 3. Začni nastavením posedu – pokud ho máš správně na svoji velikost, tak zbývá doladění natočením řídítek (na jejich přední straně bývá stupnice, začni nulou) a sklonem sedla (začíná se od vodorovné polohy). Pokud máš sedlo špičkou dolů, zvyšuje se zátěž rukou a ze sedla skouzáváš.

      3. Sedlo, které sedne, je třeba vyzkoušet. To ale nemůžeš poznat, protože nemáš nic najeto. Chce to dát pár tisíc km, vytvořit mozoly na správných místech a teprve pak testovat. Obecně platí, že 100 km se dá ujet i na špatně tvarovaném dubovém polenu. Což se o různých polstrovaných a na první omak pohodlných cyklistických křeslech říct rozhodně nedá.

      4. Ve 42 letech jsem měl svoji životní formu ty Staré koleno :-)

      0 0
      • moreplavec  

        Díky moc, teď si vzpomínám, že když jsem si, pár let zpět, kolo dovezl, dal jsem si špičku sedla mírně dolu, protože jsem měl „určité tlaky“. To bude první co dneska udělám a napravím. Také díky za tip s točením řídítek, vůbec mně to nenapadlo a je to logické.

        Zatím tedy vybírám nové gripy (ESI či něco silikonového) a jednoznačně platformy (asi zde adorované HT-ANO1SS).

        Jediné co zatím vůbec netuším, je ta cyklovložka. Našel jsem nějaké levnější kolem 900Kč, snad přes to navléknu kraťasy a čas ukáže.

        0 0
        • Speedster1944  

          Craft má dobré velikosti až po XXL. Cena závratná není a jsou celkem kvalitní i pohodlné. Mám je zatím od začátku léta a nemůžu si je vynachválit. =)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      S „výraznými prostorovými proporcemi“ se váže většina Tvých problémů, možná všechny. Nejde je paušálně vyřešit, dají se ale zmírnit.

      1) Dej si hladké gripy (silikon) nebo pěnové, klidně i levné, vybírej rukavice, které nemají v tom úžlabí mezi palcem a ukazovákem švy, ale souvislé polstrování. I na pažích a dlaních je opravdu hmotnost navíc proklatě znát. Zkus doma posilovat i ruce a ramena, pro začátek „babské“ kliky na kolenou. Postupně to přejde samo. Zatím zbytečně nevrtej do posedu na kole.

      2) Zvlášť s nadváhou určitě tretry a do nich možná ortopedické vložky, ať se Ti má klenba o co opřít. Stačí bohatě ty z nejvyšších turistických řad, v těch se dá i chodit. A dá se v nich jezdit i na klasických pedálech. Dostal jsi doporučení na pedály Shimano PD-M520, já bych doporučil PD-M530 s ohrádkou – lépe se do nich nastupuje a nekloužou tolik pod botou, když se napoprvé netrefíš.

      3) Měkké sedlo + špatné kalhoty + tuková vrstva + množství potu = smrtící kombinace. Dobré řešení je kombinace dobrého sedla (a nemusí být moc měkké, čím tenčí má polstrování, tím menší riziko žmoulání a krčení všeho), dobrých kalhot s vložkou (rady jsi dostal, vložka se s polstrováním sedla sečte), co nezaznělo, je přiměřené odívání – spousta lidí jezdí nabalených jak pumpa, čím větší tlouštík, tím víc, pak se potí jak dveře od chlíva. Kalhoty neprodřeš, vložku prosedíš až časem, to je daň za kila. Zase, než je prosedíš a prodřeš, tak budeš potřebovat menší velikost, také důvod k radosti.

      Ty nejlepší vložky absorbují a transportují pot a sedíš pak sice na mokré vložce, ale povrchem v suchu, takže se neodřeš (tolik). Na každou jízdu kalhoty čisté a bez spodního prádla! (Se prodraží, ta hromada oblečení.) Případně mazat třísla krémem – o tom je tu několik vláken, ale s tím zatím problém nemáš.

      Cyklistické kalhoty jsou vynikající a dokonale funkční věc. Nemusejí se Ti líbit, mohou stát majlant, ale fungují, proto se vyrábějí. Už začíná být chladno, není problém přes ně mít plandavé kraťasy. Ještě z praxe: je funkčně lepší mít kraťasy a k nim návleky přes kolena, než tříčtvrteční kalhoty.

      Ujel jsi 30 km v kuse. Skoro bych doporučil, jestli to máš na zhubnutí, jezdit část týdne klidně jen 15 km, ale zato (pokud to jde) 2× denně a alespoň jednu tu jízdu v intenzitě. Krom jiného si cyklisticky „osaháš“ své bezprostřední okolí, o to lépe Ti to pojede. Nejdůležitější je v této fázi úmorná pravidelnost. A střídat s rychlou chůzí, ještě lépe s nordicwalkingem.

      0 0
      • moreplavec  

        Moc díky za kupu super informací, hodně mi to dává smysl k mé prozatimní zkušenosti. Bude se utrácet :)

        0 0
        • Barak  

          K bodu 1 si bych napsal, že zřejmě budeš mít nesprávně nastavený posed a jiné gripy nic moc nevyřeší. Možná sedlo příliš skloněné nebo příliš vepředu. Za předpokladu, že máš správnou velikost rámu bys neměl, navíc při 30km vyjížďce, na rukách držet nějakou velkou váhu těla a mít z toho otlaky na dlaních.

          0 0
    • adam1  

      Ty gatě jsou základ +preventivně mazat pokud budeš jezdit 2× a více týdně .

      Mám tady jedny gatě nikdy nejeté s kvalitní vložkou od lowepra Xl dost elastické ,sice se slezskými znaky :) za 300,– jsou tvoje?

      Rukavice dlouhoprsté -fajne mají např.endura

      Gripy ty esi mají různé průměry ,možná i rohy ať si přehmátneš /odpočineš .

      0 0
    • moreplavec  

      Jen pro představu jsem nafotil aktuální osazení kola, resp. díly co jsem na něm dostal. Podle toho co radíte a co jsem načetl výrobce asi spíše předpokládá, že toto si stejně každý koupí dle vkusu a tak to moc neřeší a cenu dělá jinde.

      0 0
      • sodek  

        Tyhle gripy mám, ruce mě nebrní. Spíš časem pod zpocenýma prackama degradují a lepí.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • oddie  

        Na tom bych dojel tak pár km do hospody, než by mi upadly ruce, nohy i pr*el :)

        0 0
        • babkanakole  

          Tak z těch pedálů mě bolí nohy jen se na ně podívám.

          Gripy musí dát cokoli okolo 3 hodin bez problémů, a sedlo nemusí být mimo pokud sedne šířka. Na měšťáku, se kterým jsem ještě předloni jezdila všechno včetně tras okolo 80 km jsem po velkém laborování skončila u toho nejtrvdšího a i zřejmě nejužšího sedla, co mi prošlo pod pozadím. Pravda, když jsem na to sedla po zimě, bylo třeba si zase týden zvykat. Jenže zabořit se do něčeho víc polstrovaného taky není zrovna ideál – a to jsem váhově o dost jinde než tazatel.

          0 0
          • oddie  

            No já mám sedlo taky užší a tvrdší. Ale hlavně s dírou…

            0 0
            • MlokCZ  

              Proč hlavně s dírou? Jako vše je to individuální, pro někoho díra v sedle nutnost, pro někoho naopak problém.

              Vyzkoušel jsem cca 20 různých sedel, s dírou jsem nesnesl ani jedno a to opravdu výrazně (tzn. vždy něco ve stylu, že už po půl hodině jsem na tom nevydržel).

              Oproti tomu pro mě zatím nejlepší nalezené sedlo bez díry mi opravdu vyhovuje. Tzn. ne žádné zvykání jak tu každou chvíli někdo píše, to nepovažuju za perfektně sednoucí sedlo. Po delší pauze (3 měsíce+) bez kola nemám problém dát 4h vyjížďku aniž by mě bolel zadek.

              Citlivé partiě i bez díry žádný problém.

              V partě dle většího množství jezdců to máme cca půl na půl (kdo vozí sedlo s dírou a kdo bez díry).

              Základem je prostě najít ten správný tvar, což může někdy být ne zrovna lehké.

              Pokud už někdo perfektně sednoucí sedlo najde, tak akorát doporučuju si nějaký kus koupit do zásoby. Ono to stojí čas i peníze najít opravdu perfektní sedlo a opravdu nepotěší po pár letech (když je potřeba ho vyměnit) zjistit, že už se nevyrábí (nebo byl model přepracován a nová verze už nesedí) a pak muset celé hledání absolvovat znovu.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Johny_r  

      Asi to tu už všechno bylo, ale tyhle problémy zná spousta lidí a řešení existují:

      1. V první řadě si nastav správně posed podle nějakého návodu, pokud jsi to ještě neudělal (výška sedla, předozadní poloha sedla, výška řídítek (pokud lze přehodit nějaké podložky nahoru/dolů), délka představce, pokud by neseděl (tam hrozí potřeba koupit jiný)). Pokud to nemáš úplně blbě, tak to nejspíš moc nepomůže, ale zase je to zadarmo. Pak vyměň gripy. Jaké ti budou sedět Ti nikdo neporadí, ale mě taky bolely ruce z gripů s výraznými žebry a pomohly ergo gripy s ploutví, které mi daly mnohem lepší oporu pro moje velké ruce. Já mám Bontragery, ale možností je spousta (populární je Ergon).
      2. Předpokládám, že těmi nášlapy myslíš pedály. Jestli tam máš to z toho odkazu, tak to sundej a kup si nějaké platformy s větší plochou. Samozřejmě můžeš zvážit skutečné nášlapy (SPD zámky), ale na to potřebuješ speciální tretry. A jezdi v botách s pevnou podrážkou, budeš mí mnohem lepší sílu v záběru.
      3. Ze začátku tě bude bolet zadek z každého sedla. Zásadní je mít sedlo široké podle sedacích kostí. Měl jsem na starém kole 135mm a seděl jsem na stydké sponě, která to fakt nedá. Pak jsem si nechal změřit zadek, vyzkoušel dvě sedla, jedno z nich vzal a od té doby o zadku v podstatě nevím. Takže vyraž do krámu, kde to dělají a nech si změřit šířku sedacích kostí. Pak vyber nějaké sedlo (v lepších krámech je možnost zapůjčení na testování) a nesnaž se na něm ušetřit, protože nevhodné sedlo tě zbaví chuti si na kolo sednout. Jestli nejsi závodník a nehledáš milimetrové rozdíly, nemusíš se bát, že bys sedlo vybíral nějak dlouho. Taky se nesnaž hledat měkké „pohodlné“ sedlo. Když je sedlo vhodně tvarované, může být tvrdé a stejně tlačit nebude. Měkká sedla míří do levného segmentu a jsou obvykle horší než tvrdší sportovní sedla. A co nezvládne sedlo, zvládnou kalhoty. Kalhoty s plínou jsou nutnost. Nemusí to být elasťáky. Dělají se volné kraťasy s integrovanou vložkou nebo je vložka vyndavací. Plína je buď molitan nebo gel. Ten gel může být dost pevný a vysoký, takže se nemusíš bát, že bys to prosedl. Chce to vyzkoušet. Obvykle se jezdí na ostro, ale taky to není dogma. Já si třeba pod elasťáky s molitanem beru funkční prádlo, protože mi to prostě je příjemnější a nikde to netlačí. Pod vyndavací gelovou vložku a volné kalhoty si naopak neberu nic.
      0 0
    • moreplavec  

      Tak první upgrade hotov. Dneska jsem sehnal SPDčka a cestou domu se stavil v Decathlonu pro boty. Přestože jsem volil dle ceny, přecijen nevím co od SPD čekat, večerní projížďka byla super. Noha si libuje, je se o co se opřít, pocit kovu v chodidle je pryč. Problém se zacvaknutím a od cvaknutím mně (možná prozatím) zcela minul. Jen jsem si kufry musel 2× poposadit, než jsem našel pozici, kde jsem zvyklý zabírat. Večerní test 6km dopadl skvěle, je to velice příjemný pocit. Na výkon (natož na funkci) to asi nebude mít vliv, ale noha je zatím vyřešena.

      0 0
      • -b-n-x-  

        Hned si ještě sežeň kolenní a možná i loketni chrániče. A samozřejmě je měj na sobě.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Jen poznámka k tomu nastavení kufrů – je velmi důležité, aby jejich nastavení (jejich natočení do strany, kdy klidně může být u každé nohy jinak) nebránilo přirozenému bočnímu pohybu nohy. Pokud bys cítil, že by noha v kotníku chtěla ještě trochu do boku, ale zasekla se o toto boční nastavení kufru, je to špatně – v brzké době by se objevila bolest v kolenu.

        0 0
      • Johny_r  

        Vzhledem k tomu, že každý si na nových SPD dřív nebo později ustele (vzpomínám, jak jsem ulehl na křižovatce, když jsem zastavil na červenou :-D), doporučuju aspoň pro začátek nastavit vypínací moment na lehko. Nohy tam budou držet stejně a pokud zrovna nejdeš někde velkým terénem, tak se ti nestane, že by ti noha omylem vypadla. V kritickým momentě ale budeš rychleji venku, což je počítá.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Vidím tam, pokud mě zrak neklame, ty kufry s lehčím vícesměrným vycvaknutím (SH-56). Soudím podle zkosení na přední pacce. Takže z těch se vycvakne snadno a někdy až nepříjemně snadno – i při normálním utažení.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Rychlej turista  

          Někdo padá jen při pomyšlení, že by měl kufry a někdo s tím od začátku nemá problém. Mořeplavec si evidentně možné počáteční potíže uvědomuje, ale zatím je v pohodě, tak bych toto už neřešil.

          0 0
    • moreplavec  

      Tak jsem si dneska dal „to svoje“ kolečko. Zlepšující se fyzička + rady zdejších guru = opět další osobáčky a další zvýšení průměrné rychlosti. Moc díky všem za rady. Rozhodně perfektní krok byla investice do SPD, o nohách vůbec nevím. Jen stehna teď ví o svalech, které předtím neznaly.

      Po několik nakopnutích kolem sedla jsem začal přemýšlet jak vůbec na kole sedím a zda nesedím blbě. A asi jo, sedím moc vpředu (asi). Stačilo se o centimetr posunout, sednout si více dozadu, a rázem vím o kterých kostech a bodech co se musí osedět všichni mluví. Také jsem si přivezl lehounkou odřeninu… ahá, tak proto všichni mažou. Prostě jsem měl sedlo špatně posunuté, nakloněné a blbě jsem seděl. Tady budu ještě hodně laborovat. Výsledkem je lepší výkon, méně poposedání, více bolesti. Ruce jsou na tom o trochu lépe, na 13.kilometru se lehounce ozvala záda. Uvidíme co časem povolí a co se naopak objeví. Nejspíše bude třeba koupit lehce širší sedlo a i přes moji váhu tak tvrdší a se žlábkem. Kompenzace pak bude cyklovložka či cyklogatě.

      Co se týče gripů, skladem po krámech se toho válí málo, ale jelikož nemám zkušenosti, nechci objednat přes e-shop a pak řešit případné vratky. Ale co jsem tak měl v ruce, nejspíše to bude silikon a možná (zvláště po dnešní zkušenosti) nebudou tak úplně nutná ta křidélka.

      Ještě jednou díky za zkušenosti, postřehy, pomalu si kolo „jak je z prodejny“ přizpůsobuji a hlavně nastavuji svému tělu a učím se ho používat. Radostí jsou pak lepší výsledky a vůbec jízda samotná. Jen se bojím, že za chvíli začnu řešit ještě silničku :)

      0 0
      • Ascaso  

        Hele, takovej poznatek, ber to s nadsázkou – nepozoruješ ty se trochu moc? :-D neber to osobně, jen že pokud se člověk začne po nehýbání hýbat, vždy to bolí.

        Rozhodně je ale dobře, že za každou cenu nejdeš přes bolest a radši se poradíš. Lepší než něco zanedbat, vypěstovat špatné návyky.

        Je to o tom nastavování a bádání, každý jsme jiný, sice platí nějaká pravidla, ale… Prostě to chce zkoušet a hledat.

        A pokud tě to fakt chytne, tak začni dělat místo pro silničku. Znám to. A tam začne bádání nanovo :-D

        0 0
        • moreplavec  

          Ne, sebepozorováním netrpím, spíše to beru jako humor jaké koniny člověk dělá z neznalosti a jak i pro ostatní samozřejmosti mi pomáhají. Proto to píšu i víceméně do jednoho vlákna vše pohromadě. Kamarádi z okolí co to čtou mají těch informací více, hlavně pak to komické zákulisí, a je to takový trochu humor style „ajťák v pohybu“. Aktuálně mně nutí popsat/zveřejnit i to celé pozadí věci a humorně někam postupně zveřejňovat. No, uvidíme.

          Jinak silničky okukuju, ale to až jestli se rozjezdim a fakt mně to chytne. Ale chuť se svézt by byla, to jako jo :)

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        … jak vůbec na kole sedím a zda nesedím blbě. A asi jo, sedím moc vpředu (asi). Stačilo se o centimetr posunout, sednout si více dozadu, a rázem vím o kterých kostech a bodech co se musí osedět všichni mluví. Také jsem si přivezl lehounkou odřeninu… ahá, tak proto všichni mažou. Prostě jsem měl sedlo špatně posunuté,…

        Pozor, pozor. Optimální poloha sedla se nachází na křivce, zjednodušeně části kružnice, jejíž jeden krajní bod je vepředu a nahoře a druhý vzadu a dole. Tedy dva body a vše mezi tím. Čím více vepředu sedlo máš, tím by mělo být výše, čím níže je chceš mít, tím vychází víc vzadu. Každá poloha zatěžuje trochu jiné svaly, obecnému necyklistickému osvalení často vyhovují ty zadnější polohy – více zatěžují velké svaly (hýždě a čtyřhlavý stehenní). Naopak nášlapy a poloha sedla vepředu (a nahoře) zatěžují nohu víc rovnoměrně, včetně obecně nepříliš připravené zadní strany stehen, třeba.

        Optimální vzdálenost od špičky sedla po řídítka je navíc pro konkrétního jezdce ve velkém rozsahu nastavení posedu takřka konstantní, trochu se zkracuje se sedlem více vepředu a s nízko instalovanými řídítky (a naopak).

        Takže to, že jsi posunul sedlo dozadu a pomohlo to, mohlo být také i tím, že jsi

        • je měl nízko
        • pořídil sis nášlapy
        • nešlapeš dobře, točíš nohama pomalu a silou
        • máš příliš vysoko nebo blízko řídítka

        … až na výjimky jsou přední pozice sedla pro kloubně-svalový aparát spíše ty šetrnější, zpočátku nezvyklé a nepřirozené, ale je možné si na ně dobře zvyknout.

        Takže místo posunu sedla dozadu by možná bylo stejně účinné je o trochu zvednout. Nevím, musel bych vidět jezdce šlapajícího v zátěži.

        Ale je možné (ale spíš nepravděpodobné), že jsi měl sedlo správně vysoko a skutečně příliš vepředu. Pak bys je, po posunu vzad, měl teď vysoko příliš (klidně o 0,5–1,5 cm; podle velikosti posunu).

        Stejně si zatím musíš dolaďovat hodně podle citu a občas do toho sáhnout, jak se rozjezdíš a jak budeš hubnout. Jen si hlídej, abys nešlapal „před sebe“.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.