Úzké pláště na starší mtb 26

43 nepřečtených
  • vn25

    Pokud si dám na starší mtb kolo užší pláště 1,5–1.75 třebas Maxxis Detonator zrychlí ho to nebo je to jenom v hlavě?? Teď tam mám šířku 2.1 a jelikož se moje vyjížďky přesunuli na výlety se ženou po cyklostezkách tak mě přijde že se nadřu jak bulhar. Že to bude vypadat blbě mě nevadí, jiné kolo taky nemám v plánu

    0 0
    • Jakobo  

      Prdni tam nejake Schwalbe Marathon, sam mam Plus Tour uz od roku 2013 na cestaku, kazdy rok jezdim na 2–4 tydny na cyklotramp. Nedavno jsem kupoval nejaky levnejsi model Marathon Performance na takovy jeden strep na dojizdeni. Nabusene na 3.5 atm a kolo jede jak z praku. A to tam mam 26×2.0", takze i nejake pohodli. Jako bonus ty Marathony jsou takrka neprustrelne a vyrobce uvadi najezd az 20 000 km, lepsi smes na bocnici, budes se muset smirit s faktem, ze je tam budes mit uz na veky.

      0 0
      • Jezevec70  

        Tak zrovna Plus Tour moc rychle nepojedou. To už spíš 2" Kojaky.

        0 0
        • Jakobo  

          Moc ryhle nepojedou je dost relativni. K tomu ja i na tech levnych Performance litam po sotoline 30 km/h a nepoznam zadny rozdil oproti jinym plastum. I tyto levnejsi Marathony daji bez vetsich problemu najezd 10 000 km a muze jezdit bez pumpy a lepeni. To je nekdy mozna dulezitejsi.

          0 0
        • Marskatin  

          Kojak je plášť, který vypadá rychlejší než ve skutečnosti je. Marathon Almotion, Supreme i Racer jsou rychlejší gumy než Kojak. Rychlejší bude Ralph, Burt, G-one… (pokud se ještě v 26" dělají)

          0 0
          • MlokCZ  

            Je to tak, i když Racer vs Kojak bych si nebyl úplně jistý. Allmotion se jim na trochu odolnější plášť z hlediska jak jede opravdu povedl. Supreme býval dost pomalý, ale před lety po přepracování hodně zrychlil a už jede velmi dobře, v TLE verzi bude asi nejrychlejší z těch zmíněných tour plášťů (Allmotion skoro nastejno, Racer s Kojakem určitě pomalejší).

            G-one allround (a speed ještě rychlejší) bude ze všech zmíněných nejrychlejší. TB bude ještě také nejspíš o chlup rychlejší i než Allmotion/Supreme. RaR už ne, ale než Kojak možná ještě rychlejší bude, zvlášť teď nová verze RaR (pořád překvapivě ve 26" je k mání).

            Hlavně ale úplně všechny ty zmíněné pláště budou mnohem rychlejší než Marathon Plus Tour. Ten bude mnohem pomalejší a ještě když se to korunuje přefoukáním na 3,5 atm. (i když netuším kolik váží, pro mojich 72kg bych je nefoukal určitě na více než 2,5 atm.), jak psal Jakobo, tak to bude poskakovat jak koza (on tedy nebude pohodlný nikdy díky svojí konstrukci, ale nabušený to bude úplný extrém) a k tomu to ještě vůbec nepojede.

            0 0
            • Jakobo  

              Dokazal bys sem prosim te nahodit nejake cisla, ze kterych by bylo patrne o jakem rozdilu se bavime pri srovnani:

              • Marathon Plus Tour
              • Marathon Almotion
              • G-one speed

              Staci z hlavy, priblizny odhad. Jestli uvedes % rozdil, watty nebo nejaky frikcni koeficient je vcelku jedno.

              Zajimalo by me to proto, ze na cestovnim kole mam Marathon Plus Tour a budu je uz muset vymenit. Pokud by byl rozdil vyrazny stalo by za to vyzkouset treba ty Almotion i za cenu nizsi vydrze a ochrany.

              Vlastnosti G-one zase ukazi, kde je priblizne ta horni hranice.

              0 0
              • MlokCZ  

                Nejvíce čísel je tady:

                https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews

                https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

                Uloženo v počítači nebo jsem četl je další desítky testů včetně něco málo měření z reálné jízdy (těch je bohužel pro bikové a tour pláště hodně málo, protože je to měřit velmi náročné, pro silniční pláště je toho z reálné jízdy více).

                Měření z bubnu ale reálu odpovídá velmi dobře, jen nelze brát absolutní čísla (ty přenosná do reálu nejsou), ale jen realitvní srovnání mezi plášti. A také není do reálné jízdy přenosná závislost na tlaku, na bubnu se neukáže to co platí v reálu (že moc velký tlak znamená vždy větší valivý odpor).

                Všechny tour pláště zde řešené tam jsou ke srovnání mezi sebou a všechny s podobnou šířkou. Tedy ty lze srovnat zcela jasně.

                Horší je pak srovnání s G-one speed, protože jsou změřené velmi rozdílné šířky. A není tak jednoduché pak zvolit správné tlaky pro srovnání, protože (jak už jsem psal) závislost na tlaku na bubnu je jiná než v reálu.

                G-one allround je jen o malý chlup pomalejší než v odkazu změřený Big One Lite, ale pořád ještě znatelně rychlejší než Speed king (který je tam také změřený).

                Zhruba bych srovnával ty bikové na 25 a 35psi vs ty užší tour na 45psi.

                Změřený Marathon Plus je tak ještě pomalejší než třeba bikový Noby Nic. A Marathon Plus Tour je ještě o něco pomalejší.

                G-one pak může mít valivý odpor skoro jen poloviční (bude to o trochu více než polovina) co Marathon Plus Tour. Ale je to pořád jen valivý odpor, v celkovém odporu bude rozdíl samozřejmě mnohem menší. G-one vs allmotion už bude rozdíl hodně malý.

                Třeba po rovině při 30km/h je už odpor vzduchu daleko větší část celkového odporu. Tam můžeš třeba ušetřit s G-one 20–25W (na asfaltu a dle hmotnosti jezdce) proti Plus Tour. A to zrychlí jen na cca 31km/h.

                Takže i při takhle velkém rozdílu valivého odporu to na rychlosti zase tolik neudělá. Rozdíly menší jako bude u G-one vs allmotion budou na rychlosti už skoro neměřitelné.

                V prudkém kopci bude zase hlavní odpor gravitace, takže tam bude rozdíl rychlostí ještě menší.

                Největší rozdíl rychlostí bude mít málo výkonný jezdec na rovině jedoucí pomalu typu 20km/h. Tam je valivý odpor výrazně větší částí celkového odporu a tedy rychlejší plášť udělá daleko větší rozdíl.

                0 0
                • Jakobo  

                  Dekuju moc! Zatim to nebudu nejak komentovat dokud si to v klidu neproctu.

                  0 0
              • MlokCZ  

                U plášťů typu G-one ale nejde zdaleka jen o to, že jsou rychlejší. Jak tam nejsou ty ochrany jako u tour plášťů, tak je daleko poddajnější a to pak znamená mnohem větší pohodlí a také o hodně lepší grip.

                Horší odolnost řeší bezduše.

                0 0
      • vn25  

        Koukám že ty Schwalbe Marathon se dělají v mnoha verzích a některý jsou lehčí než ty detonátory co jsem našel. Blíží se mi narozky tak si udělám radost

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud to ale má opravdu slušně jet, tak jedině Supreme nebo Allmotion. A protože potřebuješ 26", tak nemůžeš vzít TLE verzi (není k mání ve 26"), která je rychlejší.

          Takže pak bude G-one allround už o dost rychlejší, G-one speed ještě s větším rozdílem. A i TB bude znatelně rychlejší. Takže i jen na asfalt je daleko lepší vzít G-one než ty pláště tour kategorie a to i proti těm nejrychlejším z nich (Supreme/Allmo­tion).

          Ale vlastně máš stejně smůlu. Nevěděl jsem z hlavy, které z nich jsou k mání ve 26" a teď koukám, že G-one žádné… (u TB jsem věděl, že nejsou ve 26).

          0 0
      • danielh  

        Na 3,5 atm a pohodli??? LoL???

        0 0
        • MartyM  

          :-) beton ne?! Ad tazatel, do takové užovky bych osobně nešel stran pohodlí a taky jak blbě to vypadá. Jak psal rozbor Mlok, ono ani úplně holý vzorek neznamená vyšší rychlost, krom toho nevím jak je na tom kondičně tvůj poklad, jestli vůbec má smysl se hnát za nejrychlejším pláštěm. Spíše bych to hnal na pohodlí a ať nevrčíš na nějakých kostkách, což je patrně i to co tě teď štve. Na cyklostezkovém celopevňákovi mám semislicky ritchey speedmax beta 2.0 wcs (historie) a oproti RoR/RaR to na stejném kole i okruhu s obdobným úsilím jede tak max o 2km/h v průměru rychleji. Moje vozí kenda tuším kozmik 1.95, což už jsou docela užovky a z kopce ji to jede líp, normálně mi ujíždí! :-) Koupil jsem teď do fora nějaké rychlé contíky, tuším speedking nebo jak se to jmenuje, ale zatím nemám odzkoušeno. Jestli sem tam zaletíš i na šotolinu tak bych se nebál asi co se rychlosti týče těch thunder burtů. Nezkoušel jsem je, marketing hovoří o spojení RaR a FF v jedno. FF jsem nandal na kolo kvůli vážení kdysi a ani jsem na nich raději nevyjel, protože ve mě nevzbuzovali moc důvěry stran odolnosti! :-)

          0 0
          • Jezevec70  

            Myslím, že o 2km/h bude dost nadnesené. V reálu při stejném výkonu to bude určitě míň.

            A že uzký plášť vypadá blbě? To je snad to poslední. :-))

            Na fotce Detonátory 1,25.

            0 0
    • couffy  

      Pokud už to máš na kotoučích tak bych volil 28,nějaké krosové ráfky.Do hodně rámů 26 se vlezou a k tomu pevnou vidli,Tohle tě na cyklostezkách zrychlí určitě.

      0 0
      • Jakobo  

        Tak slo by to no, ale pokud to beres tak, ze na jednu otacku klik kolo urazi delsi drahu pak muze stejne tak nahodit silnicni kliky a nasadit 26" 25 mm pro casovky. Ciste teoreticky. Co je prakticke netusim, musel by poridit nove kola.

        0 0
    • Youda  

      Musíš foukat na správný tlak.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Neťa  

      Přidám se s názorem, jelikož mám osobní zkušenosti: na 26" HT jsem dříve jezdil klasické, spíše rychlé, vzorky pro lehký terén, pak (když už jsem to kolo měl jen na cesty do práce po asfaltu) jsem přešel na 2" Kojaky a teď tam mám 1,25" Detonatory. Jak už tu bylo řečeno, Kojaky nejsou tak rychlé, jak vypadají, ale z těchto variant to byla přesto ta nejrychlejší. U těch úzkých plášťů totiž hraje roli ještě jeden velmi významný faktor – úzké jsou zároveň i nižší, takže dost klesne obvod kola. A ten má bohužel větší negativní vliv na rychlost než je pozitivní vliv odvalování, odporu vzduchu atd. Nevím sice, jak vycházejí v měření Kojaky x Detonatory, ale pochybuju, že na tom prvně jmenované budou výrazně líp, a přitom jsem s užšími Detonatory výrazně pomalejší. Takže – jak už tu taky bylo řečeno, obul bych nejrychlejší možné pláště kolem 2" – asi to budou ty Supreme. To udělám i já, až sjedu ty Maxxisy.

      0 0
      • Jezevec70  

        Detenátory 1,25" jsem jezdil. Valivý odpor mi přišel dost vysoký, ale zřejmě to bude nižším TPI. Někde uvádí 60, někde dokonce jen 27.

        0 0
        • Neťa  

          Hm, tak možná i tady bude zakopaný pes. To pak bude sakra trvat, než se sjedou :-(

          0 0
    • anybz  

      Poměr cena/ výkon :-)

      Kenda 26×1,95 K-908

      https://www.pepebike.cz/…8-cerny.html

      0 0
    • jardalee  

      no zmereny to uplne nemam ale pocitove urcite zrychli a teda uplne bych nehledal uzsi plaste ale hlavne proste co nejhladsi vzorek ale pokud jezdis na mokru tak zase ne uplne bez vzorku aby to odvadelo vodu ,hmotnost bych asi moc neresil pokud neslapes naky moc velky kopce ,takze treba tyhle a nebo tyhle

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Skládací Panaracer Pasela https://www.bike-components.de/…Tyre-p56731/

      0 0
    • Michal.jezdec  

      Já si objednal Hutchinson Cobra 26×2.1, jestli někdo o nich má nějaké reference tak sem s nimi. V pátek přijdou :-). Díky ještě odkaz https://www.jizdnikola.net/…cerny-p81650

      0 0
    • oddie  

      Pro popsaný účel se mi osvědčily RaceKinkgy 26×2,0, které šly nedávno koupit za pár kaček…

      0 0
    • doubeq  

      Na městském mám 26" Maxxis Larsen TT 2,35 na 2atm a jede to velmi slušně a pohodlí rozhodně nechybí. 30–35km/h po asfaltu není problém. Je to hodně o směsi, měl jsem i hladké, užší a nejely ani za nic. Šířka je jedna věc, ale směs gumy je stejně důležitá.

      0 0
      • vn25  

        Larsena mám taky v užším provedení a nedovedu si představit že bych na něm jezdil tak rychle jak ty. Tak si říkám že to bude tím že stárnu

        0 0
        • doubeq  

          Je to po městě a po rovině, takže v řádu minut max, pak stejně přijde křižovatka a je po všem. Když jedu na měšťákovi mimo město, tak jen do 30km/h.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.