• PolsondeSide

    Zdar bikeři, na sklonku roku hodlám koupit nový stroj na zdolávání kopců v horách. Doteď mi plně dostačoval již stařičký Kellys Magnus s mírně vylepšenou výbavou ale chtěl bych zůstat věrný značce a výběr padl na Kellys Thorx 10 nebo 50. Mám ale strach, že všechny třídy a značky kotoučových brzd za vlhka pískají, vržou a vydávájí různé pazvuky, lidi kolem mne mají často problém a brzdy je celkem drahé nechat seřídit. V brake ma dostačující brzdný účinek ale na kolech se už moc nevyskytuje a nikdy nebyl problém, žel nové rámy nemají navářky. Prosím tedy o zhodnocení těchto biků pro hobby využití a zkušenosti s brzdami.

    Děkuji.

    0 0
    • becis  

      Ahoj, s těmito koly zkušenosti nemám, ale jezdím kotoučovky BR-M446 (v podstatě to nejlevnější od Shimana) s 160 mm kotouči a brzdný účinek je úplně jinde než u Véček. Brzdí mnohem líp a zvlášť při sjezdu, když potřebuješ držet pevně řídítka stačí brzdit jedním nebo dvěma prsty. V tom vidím obrovskou výhodu.

      Jinak mi zatím nikdy nevrzaly ani nepískaly i když jsem projel bordelem. A brzdy jsem nedávno sám centroval a nic na tom není, jen potřebuješ pár imbusů.

      0 0
      • vasek80  

        Já mám zase obyč čelisti Deore a páky Avid a s 3 směs špalkama BBB to brzdí o třídu lépe jak M446. V extrému, když jsem očistil špalky a ráfky, tak to flekuje víc jak Elixir 5, co jsem měl na Ghostu a i kamarád smutně koukal, jak to brzdí oproti jeho Demmě Ferrara 9.0 za 50k.

        Jednoznačná výhoda kotoučovek je v hlubokém blátě a sněhu, ale ani jedno nevyhledávám. Na straně Véček je poměr cena/ brzdnej výkon za sucha/ hmotnost

        Nechci se pouštět do nekonečné diskuze, na Véčka nedám dopustit a kotouče mi nijak nechybí.

        ******* je výběr vidlice a proto asi raději kotouče.

        0 0
        • nox159  

          pri stejne sile na pace ti brzdi lepe VCka nez kotoucovky?

          0 0
          • dEvilPS3  

            asi tak, mel jsem Vcka XT (celisti XT, paky LX se servrowave)) a vim ze kdyz jsme na to hamst tak jsem stal na fleku, ale musel jsem za to vzit vsemi 4ma prsty a udelat to 3× po sobe ve sjezdu tak po ctvrty uz to nedam, pac je to hodne neprijemny. Ted mam SLX 2013 a pri stejny brzdny sile muzu przdit jednim prstem jako by se nechumelilo.

            Takze za me disky, stelovat levnejsi Vcka je horsi nez lepit dusi, clovek parkrat zabrzdi, nedej boze ma osmu a uz to zas nekde drhne. Vystelovat diskove brzdy je pokud neni clovek pedant a nevadi mu ze to nekde sem tam pri naklonu diky vidly cinkne hracka.

            piskani u me bylo jen kdyz jsme mel kotouc na organiky a na ne jsem dal sintry. Jinak jen pri brzdeni septaj.

            0 0
          • vasek80  

            To asi ne, na ty elixiry stačil jeden prst a tady potřebuju dva. Ale zase na elixirech už o tolik brzdná síla s tlakem na páce neroste jako s tlakem na páce u Véček.

            Každopádně lepší jak ty elixiry byly lepší jen po odmaštění a očištění.

            A to s tou kamarádovo Demmou bylo o hodně lepší při stejném tlaku na páce. Sám to přiznal, když se svezl.

            Jinak samozřejmě mít za stejnou cenu a náklady stejně těžké kotoučovky shimano a véčka, tak beru kotoučovky.

            0 0
            • Vilém  

              Jako jednu z hlavnich prednosti kotoucu povazuju davkovatelnost, o takove se muze veckum jen zdat, no a tu silu na pace uz tu resite.

              0 0
              • pepek  

                Jaká dávkovatelnost? Potřebuje přece flekovat před kamošema.

                0 0
                • vasek80  

                  Předpokládám, že to nebylo myšleno na mě, protože jinak by to byla kravina.

                  0 0
    • Georrge  

      kotoučovky sice umí potrápit, ale to nekvalitní véčka taky. Měl jsem véčka i několikery hydraulické brzdy, a po čase (až jsem se naučil servisovat novou věc) mi kotoučovky nepřijdou složitější, než véčka. V ideálním případě se dá říct, že pokud jsou dobře seřízené tak do nějaké nehody na ně nemusíš šáhnout. U véček toho nedosáhneš, tam musíš aspoň štelovat sjetí gumiček.

      Pokud máš z kotoučů strach, je lepší vzít něco osvědčeného, třeba shimana posledních let od řady deore nahoru jsou velice dobře brzdící, nenáročné na servis a spolehlivé. Jsou sice brzdy i lepší v některých ohledech, ve spolehlivosti a jednoduchosti ale lepší nenajdeš. Pak se stačí jen naučit rovnat polohu třmene, a občas srovnat kotouč pokud dostane ránu. Stejné problémy jsou ale i u véček. Ve vlhku dělají kravál jak kotouče, tak véčka, a véčka kolikrát mnohem dřív (jsou na ráfku, takže snadněji se dostanou do styku s vodou). Dá se to řešit jinýma gumičkama/des­tičkama, ale destičky jsou dražší. Pokud se ti hydry začnou ***** (problémy s unikáním oleje, zavzdušňování), umí to stát dost peněz, ale není to moc časté.

      0 0
      • oddie  

        Štelovat sjetí gumiček je opravdu strašně náročná operace spočívající v pootočení šroubku na páce u bovdenu, i za jízdy trvající asi 2 vteřiny…

        0 0
        • Rychlej turista  

          Před pár hodinami, ve tři ráno mě vzbudil podezřelý šramot. Tak kouknu z okna a tam mrznoucí déšť a na teploměru nula. Nezbylo, než na plečce vyměnit gumy a při té příležitosti jsem vyměnil i brzdové gumky, sjeté téměř až na plech. Zase mám na pár let vystaráno :-)

          0 0
    • Kytka_mh  

      Celý život jsem jezdil Včka a spokojenost.

      S novým kolem jsem přešel na kotoučovky a spokojenost taky. Obecně se mi zdá, že brzdí líp (Shimano XT vs. Avid 5).

      Nicméně hlavní důvod proč jsem do nich šel byla vidle.

      Když chceš koupit novou vidli na Včka tak máš řádově menší výběr než u kotoučovek – a bude asi hůř :-)

      0 0
    • Kytka_mh  

      Celý život jsem jezdil Včka a spokojenost.

      S novým kolem jsem přešel na kotoučovky a spokojenost taky. Obecně se mi zdá, že brzdí líp (Shimano XT vs. Avid 5).

      Nicméně hlavní důvod proč jsem do nich šel byla vidle.

      Když chceš koupit novou vidli na Včka tak máš řádově menší výběr než u kotoučovek – a bude asi hůř :-)

      0 0
      • PolsondeSide  

        Obvě mnou vybraná kola mají celkem kvalitní výběr komponent v poměru cena/výkon. Levnější varianta má hydraulické brzdy od výrobce takže nevím co od nich očekávat a dražší varianta má Rebu a osvědčené brzdy. Na Magnusu vozím V brake LX deore s tříbarevným špalkem BBB a naprostá spokojenost.

        Ani na mokru ve sjezdu se mi ještě nestalo, že by pískali ale prostě s příchodem nových kol zmizeli lepší kola s V brake a v nabídce jsou pouze kotouče.

        Ještě mi tedy napiště, které kolo s přihlédnutím na osazení, barvu a cenu by jste volili vy pro hobby jezdce (letní sezóna)…1500 km/ročně.

        0 0
    • vojta1616  

      Měl jsem kotoučovky ty nejlevnější a Včka … Včka nikdy nechci, koupil jsem teď XT a takový brzdný účinek sem nečekal … za mě jen kotoučovky …

      0 0
    • winter78  

      „Bohužiaľ“ vývoj ide dopredu a niektoré veci si nútený kúpiť aj keď ich nepotrebuješ. Kvalitnú vidlicu alebo kvalitný rám s navárkami na V už ani nekúpiš. Rovnako tam príde doba keď už budú kvalitné ráfiky len pre kotúčovky (bez brzdnej plochy). Sám som nútene prechádzal z V na kotúče,pretože rám a vidla ich vyžadovala. To, že ich pri mojom štýle jazdenia takmer nepoužívam, je už iný príbeh ;-).

      0 0
      • PolsondeSide  

        pravda, na starý rám se špatně shání.

        Asi jako nejlepší sem pro Magnuse našel vidlici, která je osazena na Thorx 10

        http://www.kupkolo.cz/…lock_z94986/

        nebo

        http://www.kupkolo.cz/…2012_z94850/

        Magnus je po 10ti letech v perfektním stavu (vidno z profilové fotky), v servisu se domnívali, že kolo není dle stavu starší jak jeden rok ale bohužel levná pružinová vidlice svoje odsloužila a sedlo třeba taky vyměnit.

        No a právě nevím, zda prodat a doplatit na Kellys Thorx nebo pokračovat s investicemi do tohoto staršího kola.

        0 0
        • lukysheck  

          Snad nemá cenu řešit Včka nebo kotouče ne?! Včka mají třeba nějaký výhody ať už nižší hmotnost, levnější údržba ale kotouče jsou kotouče o tom se snad nebudeme bavit. Kor když kupuješ nový dražší kolo tak snad nemá cenu řešit ne? Nebo si kup nějakýho Spešla třeba za 100tis a dej si na to Včka že brzděj líp:-))))))

          0 0
        • oddie  

          Čím máš osazené to kolo v perfektním stavu? Z fotky toho moc nevidím. Jaký zdvih má původní vidlice? Jaký je hlavový úhel, výška středu? Vyhovuje délka rámu, délka zadní stavby? Podle toho bych se rozhodoval, jestli si to nechat a snažit se dokoupit vidlici, nebo celé nové kolo.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • AlexandrT  

      Je pravda, že véčka jsou véčka, ale kotouče jsou prostě jiná liga. Ještě nedávno jsem měl na dirťáku vzadu véčka, abych někde při záhozu nezrušil kotouč a spokojenost. Obyč deore a na nich nejaký gelový špalky. Pískaly, vrzaly, dělaly kravál, ale byly jak lepidlo…buď to jelo, nebo okamžitě stálo. Teď jezdím hydrauliky m445 a naprostá spokojenost. 180ky kotouče Alligator, desky kool stop a brzdím všechno jedním prstem (i když mě to chytne a skáču po zadním). Vepředu mám na deore páčce třmen magura julie a to je pánové opravdu porno. Takže za mě určitě kotouče…jak se jednou seřídí, tak na ně není třeba skoro šahat, samozřejmě se líp dávkuje brzdný účinek a to všechno jedním prstem že:)

      0 0
      • Nimrod  

        za to véčka mačkat jen jedním prstem je naprostý unreal, jo? :-)

        0 0
        • KinDo  

          skusal si to pri 10–15km klesani po lesnej ceste ?

          40 minut od baraku mam kopec kde na 8km (pripadne 4.5km z druhej strany) klesnem 650 vyskovych metrov. na Veckach to naozaj jednym prstom neslo…

          ale mozes mat ine skusenosti

          0 0
          • Nimrod  

            jaký máš bowdeny?

            0 0
            • KinDo  

              nvm :(

              bajk siel kamosovi a ja som od februaru (unor) presiel na kotuce

              0 0
              • Nimrod  

                pokud nevíš, tak pravděpodobně obyčejný. pak je třeba nastavit předpětí pružin samotných ramen. osobně je mám skoro povolené. ale nejdřív musí být kvalitní bowden. pak není problém brzdit jedním prstem…

                0 0
        • KinDo  

          … a mam cca 100kg :)

          0 0
    • Neťa  

      Téměř vše důležité už tu padlo, snad bych jen doplnil, že jsem zrovna teď sháněl kola na HT, kde véčka mám, a pokud člověk nechce něco úplně shitového a nebo naopak něco už výrazně dražšího, tak už je to docela problém. Tohle plus další výše jmenované dává celkem jasný závěr – pokud pořizuješ nové kolo, tak vezmi určitě s hydrama.

      0 0
      • oddie  

        On je problém zaplést kola???

        0 0
        • Neťa  

          Zaplést samozřejmě ne, ale sehnat v dnešní době rozumné náboje a ráfky už pomalu ano.

          0 0
          • Jakobo  

            Náby XT 770 na Včka jsou ještě běžně v prodeji nebo nějaké Novatec na průmyslech, ráfky Galactic a zeslabované dráty 2/1.8/2, dopředu klidně jen 1.8, při 32 drátech super lehké pevné kola.

            0 0
            • Neťa  

              Pokud člověk nechce kónusy, tak mimo ten Novatec už moc rozumných možností nemá (taky jsem u něj nakonec skončil), ráfků je pravda k dispozici víc a třeba mnou preferované Mavic ještě koupit jdou, ale vypadá to, že to časem bude problém. Pokud se pletu, budu jen rád, na „přepravním“ kole kotouče opravdu nepotřebuju.

              0 0
              • Jakobo  

                Tak pak jeste naboje DT, nebo silnicni naboje, ty tu jeste nejakou dobu budou. Vymenit osu a pridat podlozku urcite nejak pujde.

                Ze muzes pouzit i naboje pro kotouce je asi jasne, jen budou tezsi a u predniho kola se snizi tuhost.

                0 0
                • Neťa  

                  Jak říkám, jde to, ale už to prostě není tak jednoduché jako sehnat kola na kotouče. A časem to nejspíš dle trendu bude úplně nemožné, bohužel.

                  0 0
              • pepek  

                Pokud člověk nechce kónusy. . . . proč člověk s večkama nechce konusy?

                0 0
                • Jakobo  

                  Protože málokdo si je dokáže správně seřídit a tak po sezóně jsou kónusy/náboje na odpis.

                  0 0
                  • pepek  

                    . . . a proč se to nenaučí?

                    0 0
                    • Jakobo  

                      To celkem chápu. Spousta lidí a já jsem tu chybu kdysi dělal taky seřídí kónuse tak, aby se točily hladce a bez vůle. Po dotáhnutí RU nebo šroubů jsou pak kónuse přetáhlé a to je to devastující. Řekl bych, že toto je drtivá většina vymlácených kónusů. Pokud jim to nikdo nevysvětlí, tak se to svede na špatný materiál, nebo se řekne, že toto je u konusů normální.

                      Navíc je v tom utvrzuje i Shimano, které tu vůli taky nenechává.

                      0 0
                      • KinDo  

                        takze spravny postup je nechat malu volu ?

                        pytam sa, lebo tiez dotahujem konusy tak, aby isli hladko a bez vole.

                        0 0
                        • Slavoš  

                          Ano, správný postup je nechat malou vůli, nasaď matky (asi 12mm, imitace dotažení v rámu) a dotáhni rychloupínák, neměl by se zvýšit odpor otáčení.Zárověň budeš vědět, že to nemáš povolené moc.

                          0 0
                • Neťa  

                  Že by pro to, že se s nimi nechce otravovat? Neboj, mám s nimi zkušenosti z minula, už hodně let ale jezdím jen průmysly, na které jsem nikdy nemusel máknout a rozhodně se ke kónusům vrátit nehodlám. To už raději přejdu z véček na kotouče na všech mých kolech, pokud nepůjdou časem sehnat záplety na véčka.

                  0 0
                • oddie  

                  To je ovšem dobrá hláška :)

                  0 0
        • Nimrod  

          doopravdy problém je sehnat keramické ráfky, tedy něco jiného než mavic 717 a ta alternativa od dt, kterou vždy zapomenu, jak se jmenuje. dnes jsou ráfky na xc trošku jinde… a nedej bože, kdyby člověk chtěl něco trošku pevnějšího…

          0 0
          • scalar  

            XR 440 ceramic

            0 0
            • Nimrod  

              jo, to bude ono :-)

              0 0
            • Jakobo  

              Ta keramicka brzdna plocha ma neomezenou zivotnost pokud teda nezbouram vyplet? Esistuje i neco ve verzi 28" sirky tak 19 mm? Pokud by byly za nejakou dobrou cenu, tak bych i vyzkousel. Letos bych chtel jezdit do prace i pres zimu, ale pri nizke teplote jsou rafky na odpis za 3 mesice i pri pouziti Koolstop spalku.

              Jinak si myslim, ze ty pevnejsi slitiny se snadno probrzduji. Mam treba zkusenost s Remerx Gr. Hammer a letos s Galactic, oba maji byt ta pebnejsi slitina. Proti tomu Dragon po 1800 km na cestaku ma porad jeste drazky po soustruzeni.

              0 0
              • scalar  

                Myslím, že ve 28" to DT nedělá, stejně v 26" vychází pár asi na 5 tis. :-)

                0 0
                • kubad  

                  mavic to má na svých top kolech, ale jak píšeš není to vůbec levné, a samostatné ráfky zatím tuším ne

                  0 0
              • Nimrod  

                neomezenou životnost keramická vrstva doopravdy nemá, ale je několikanásob­ně vyšší

                pleteš pevnost a tvrdost. tvrdost tě zajímá

                0 0
                • Jakobo  

                  Ja nic nepletu. Pisu, ze slitiny Al, ktere rmx oznacuje jako mimoradne pevne – grhammer, galactic se rychleji probrzduji, aspon me se to zda. Oproti tomu dragon a dalsi, co jsem kdy mel vydrzely dyl. Taky davno vim a znovu jsem si to ted overil na jednom kole, ze kantiky jsou k rafkum mnohem setrnejsi nez Vcka a to i pres pouziti koolstopu u V brzd a obyc cernych spalku u kantiku.

                  0 0
      • scalar  

        Nevím, co je podle Tebe shit a co úplně drahé, ale není problém koupit kolem 3 tis. (přesné maloobchodní ceny neznám) docela lehká kola (cca 1750 gr.) na průmyslech – Progress XC-PRO, Black Jack M380, Mavic Crossride UB…

        0 0
    • fíha  

      Kotuce brzdia hlavne furt rovnako, na snehu sa dost hodi.

      0 0
    • ales112  

      ahoj

      ma cenu davat na kolo se kterym budu jezdit prevazne ve meste kotoucove diskove brzdy? pravd. hydraulicke

      dekuju za odpoved

      0 0
      • Vilém  

        To si musis odpovedet sam:)

        0 0
      • novas752  

        Tak vol spíš podle nejtěžšího terénu a počasí, kam se dostaneš. Jestli někdy pojedeš prudší delší sjezd nebo v mokru, kotouče budou lepší. Ale zase pozor jaké – dobře sestavený V-brzdy (= dobrý špalky, čistej ráfek…) brzdí za sucha líp než nějaký levný špatný kotoučovky.

        0 0
        • JakeF  

          Problém je, že udržet véčka v tomhle stavu je šílený práce… Když tomu budeš věnovat stejně péče jako slušnejm hydrám, tak za chvíli máš na špalcích hranku, ráfky zaprasený obroušeným hliníkem a vydřenou minimálně tu L-koncovku u čelistí, v horším případě i bowdeny… A pak i základní hydry budou brzdit líp.

          0 0
          • novas752  

            No právě. Kdyby jezdil vyloženě jen město = asfalt a menší nebo žádné kopce, kde se brzdy moc neopotřebují, Véčkám by jednou za 2 000km upravil nastavení špalků a jednou za 10 špalky vyměnil a byl by spokojenej…

            Čim víc prachu, bláta, mokra a dalšího bordelu, tim víc bodů pro hydrauliky.

            0 0
    • ales112  

      ale ja to mam kolo do mesta, chodnik, silnice, prejet zahon, zajet k rybniku,

      nebudu s tim jezdit MTB po horach, po lesich pres koreny…

      zvazuju taky – spolehlivost (kapalina, teceni), servis (V-Brake na lanku si opravim, s hydraulikou musim do servisu),

      mel jsem moznost projet kotouc. brzdy Shimano na lanku a moc se mi to nelibilo – kotouc, provedeni,…

      brzdy: Shimano BRM446

      kotouce: Shimano SMRT54 160mm centrlock

      V-brake: SH Deore

      0 0
      • -b-n-x-  

        Tak pro tebe budou asi lepsi ty vecka no.

        To je jako radit nekomu na dojizdeni do vedlejsi vesnice aby si koupil nejakou supersport masinu typu Hayabuzna, kdyz by mu na to stacila nejak babeta.

        0 0
      • novas752  

        Na to ti staci ty Vecka. I vzhledem k levnejsimu servisu v pripade problemu.

        0 0
      • scota  

        Na kole do města mám V-brake Shimano XT s Koolstop gumičama a brzdí to slušně. Kotoučovky Shimano SLX (M-666) mi sice tekly, ale brzdí rozhodně lépe zejména ve špatném počasí (voda, námraza apod.)

        0 0
    •  

      Zdar, za sebe bych ti spíše doporučoval kotoučové brzdy. Brzdí mnohém lépe než brake. Každopádně jsem taky začátečník a a info o brzdách jsem našel tady

      0 0
      • Vilém  

        Kdybys mu kouknul do profilu, tak sis mohl usetrit cas:)

        0 0
        • oddie  

          Ale tak okénko „začátečník radí“ aspoň pobavilo… :D

          0 0
      • Bruca  

        No jo, blbecek rozmrazuje stará vlákna tady i na nakole. To je radost. Ban!

        0 0
        • Vilém  

          Kdyz na to koukam, tak tipuju, ze posila stejny odkaz. Az ted jsem si vsimnul, ze je to „clanek“ ze dneska, takze jde spis o zvyseni navstevnosti:(

          0 0
          • novas752  

            Dost zoufalej „clanek“. Napsat, ze kantiky jsou dnes vyhledavane na horsky kola, to chce kuraz. :)

            0 0
    • Wojtkingson  

      Zdravím, kamarád si koupil silniční kolo a prý mu strašně blbě brzdí… Co může být příčinou? Můžou být špalky ztvrdly? Vytahany lanko? Na tom kole se dlouho nejezdilo a stalo asi 2000… :D S V brzdami nemám žádnou zkušenost

      0 0
      • Bubaaak  

        Široký pojem, může mít probrzděny ráfky, ztvrdly špalky, zlé seřízený čelisti, starý bowdeny, brzdové čelisti s nápisem favorit…

        0 0
        • Wojtkingson  

          Jak poznám probrzdeny ráfek a co dělá starej bowden? Jakoby se borti, když se brzdí?

          0 0
          • Bubaaak  

            Páky jdou z tuha zlé se vracejí, v chodu cítíš drhnuti

            Ráfek má žlábek v dosedací ploše

            Pak ještě jestli nemá mastný ráfky, když někdo něco mazal…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.