• JudyN15

    Ahoj, rád bych se tu optal, jestli nemá někdo zkušenost s těmito XTR BR-M970 „véčkami“.

    Mám teď Avidy bez přepákování a jestli to má smysl měnit za přepákované XTR za cenu cca 2400,– pár. Abych se přiznal, výměna je podmíněná i jistou prestiží :-) .

    0 0
    • l-e-t-o  

      Sice mám jen starší LX, ale taky s přepákováním. Oproti běžným véčkám si myslím, že jediná výhoda je v rovnoměrnějším sjíždění špalků.

      0 0
    • Miro73  

      Mozem ich len odporucit. Samozrejme zalezi od brzdovych gumiciek a brzdovych paciek. Vyborna brzdna sila. Mam sice predchadzajuci model ale to je to iste (zmena dizajnu). Minusom je ze maju pomerne vysoku vahu. U ojazdenych si davaj pozor na vakel aj ked moje trochu maju, nema to ziaden vpliv na brzdenie.

      0 0
    • Tidli  

      Ako som skusal kamosove LX s paralelogramom co mam teraz jeho bike doma, tak by som urcite nemenil LX v-brzdy za avid SD5 co mam. Je to cele cudne, neda sa to podla mna tak pekne vyladit ako moje SD5ky. tie chodia lahko ako hydraulicke.

      0 0
    • JudyN15  

      Ještě jsem zapoměl dodat, že mam XTR dualy…

      0 0
      • Miro73  

        Tak neni co riesit, xtr packy xtr celuste urcite to bude brzdit. Ale  daky extremny narast brzdnej sily neocakavaj. Vsetko je to o gumickach.

        0 0
    • roud  

      Mám jen XT ale je to stejnej systéma a můžu jen doporučit i s orio špalkama mi brzděj parádně :O)

      0 0
    • zirecek  

      Včka XTR jsem jezdil dlouho. Kdybych nebyl nucen jít do kotoučových brzd díky výběru nových rámů bez čepů, jezdím je i nyní.

      Paralelogram je výhoda. Měníš pouze výměnné gumičky. Když vyladíš brzdové gumičky k daným ráfkům, bez problému za předpokladu, že nejzdíš závody a jsi „nucen“ jezdit v neideálním počasí.

      0 0
    • přišlapávač  

      ja jsem s XTR byl vzdy spokojeny a brzdily perfektne (keramicky rafek)

      0 0
    • JudyN15  

      …asi jste mě tedy přemluvili a těch 2400 investuju :)

      0 0
      • vysmátej bajker  

        dej pak prosím váhu těch těžítek.

        0 0
      • Blacks  

        Známej nedávno prodával za 1500 i s pákama, tak pokud na to nespecháš, můžeš je sehnat i za dobrou cenu.

        0 0
        • zirecek  

          Také jsem nedávno prodával a občas se tyto brzdy na bazarech objeví.

          0 0
          • JudyN15  

            Rád bych pořídil starší, ale za poslední  3 měsíce se nikde neobjevily :((( Nevíte teď o někom..?

            0 0
            • zirecek  

              Bohužel nevím. Své dva páry jsem již prodal, kolega jeden set také prodal. Zkusil bych napsat poptávku na nějakou dobu na bazar – možná se někdo ozve. Jestli nespěcháš, tak ještě vydrž – na jaře se ledy většinou hýbou, :-).

              0 0
    • Glob  

      Teď budu totálně mimo mísu a dotaz tazatele, ale na zimákovi mám nějaký totální shit a taky to parádně brzdí … někdy (dle počasí) se zastavím až po 20 metrech než bylo přepokládané místo „přistání“ :o)

      Tím chci říci, že by mě zajímalo, zda je opravdu nějaký výrazný rozdíl mezi XTR a nižší řadou? Přijde mi, že brzdit to snad musí podobným účinkem ne? Ale fakt netuším,…

      0 0
    • smallbrother  

      asi před rokem jsem je za litr prodal a koupil místo nich Avid SD7, na keramice brzdí rozhodně líp, váhově tam je taky dost rozdíl. To přepákování je zbytečná komplikace

      Prodejem jsem porušil „komplet XTR“ a bylo mi to úplně jedno. :)

      0 0
    • teepeex  

      nemam zkusenost primo s timto typem, ale tento system paralelogramu(XT) jsem jezdil

      brzdi samozrejme bez problemu, ale..

      me prinutilo zmenit celisti neprijemne vyluzovani zvuku, ktere vznikaji rozvibrovanim konstrukce pri intenzivnim brzdeni,

      preci jen, se mi zda, ze klady tohoto reseni nevyvazi jeho slozitost a premiru soucasti, ktere ze sve podstaty proste musi casem chytat drobny vakl :)

      a nebylo to gumickama, jezdim Kool stopy temer odjakziva ;)

       

      ja bych do nich nesel, protoze narust brzdny sily je minimalni, az zadny oproti SD7

      0 0
      • zirecek  

        Onen problém byl u jedněch modelů XT. U XTR jsem jej nepozoroval. Všude se jasně píše, že význam paralelogramu je v rovnoměrném ojíždění brzdových špalků, o navýšení brzdného výkonu se nepíše, :o).

        0 0
        • teepeex  

          ja vim, ze se to nepise,

          ja pisu o svy zkusenosti, ze sice kvicely, ale brzdily podle me malinkato vic, byly jakoby tuzsi, prisnejsi, jestli je to spravny popsani toho pocitu

           

          abych nezdrzoval, pokud XTRka nekvicej a libej se ti, mas prachy na zbytecnosti(imho) tak si udelej radost a neres:)

           
          0 0
          • Thapsus  

            Mám XTR čelisti a nekvičej. Na druhým kole mám LX bez přepákování. Na obou BBB gumičky. Největší rozdíl cítím v lepším chodu čelistí díky ložisku, u XTR líp odhadnu celý průběh brždění a můžu klíďo brzdit jedním prstíkem :-).  Ale nakolik na to mají vliv ložiska a nakolik přepákování nevím.

            0 0
    • Kedarr  

      čau co se týče véček jezdil jsem léta Xtéčka byla to druhá generace po tom ocelovým leštěným designu..u těch byl právě problém že se rozvibrovaly a pak šíleně pištěly a to jsem jezdil keramiku, střídal jsem špalky na keramiku a nic to nepomohlo..

      Nyní jezdím už půl roku XTR véčka ty samý co popisuješ a bez problému ,mám tam zelený kool stopy a můžu to srovnat s kotoučema..pár váží 400g což je trošku víc než brzdy bez paralelogramu­.....ale výhoda - rovnoměrné opotřebení navíc jsou na kuličkových ložiskách, takže se bezproblému vrací, mohu jen doporučit..

      0 0
    • Singlespeed  

      Mám je na kole. Nic moc. Těžké. Originální špalky supertvrdé, hlučné, nebrzdící, musel jsem je hned vyměnit za jiné. Obyčejné Deore, vzhledem k tomu, že má delší ramena mi brzdilo lépe.

      0 0
      • Singlespeed  

        To „přepákování“ neboli pantograf nebo taky paralelogram se jeví jako slepá ulička. Dávám tomu max. dva roky a bude to jen historie. Zůstane i u nejvyšší sady jen jednoduché ramínko.

        0 0
        • zirecek  

          Jsem zvědavý za dva roky, jestli budou XTR Včka ještě s paralelogramem. Spíš bych řekl, že vydrží do konce, než z nabídky XTR Včka zmizí úplně.

          0 0
    • Volf  

      Mám 2 roky XT brzdy s originálními špalky a naprostá spokojenosr. ráfky DT Swis 450. Brzdy nehlučné, žádný vakl, žádný problém. A XTR musí být ještě lepší.

      0 0
    • MARIN  

      V XTR jsem vozil 6 let (ted jsou na druhem kole)

      Pokud mas tech  2400,– navic a nevys co s nima tak je vem ale necekej nejaky vyznamny narust ucinku.

      Vyhoda je daleko lepci nastaveni spravne polohy spalku vuci rafku, jeho rovnomerne sjizdeni, lehci samotna vymena nahradni gumicky spalku.

      XTR za dobu pouzivani absolutne bez problemu narozdil od predtim jezdenych konstrukcne stejnych XT kde se po necelem roce udelala vule v paralelogramu a zacalo to chrastit a proto sli do sveta ale na funkci to nemelo vliv.

       
      0 0
    • Daf  

      Funkcne si asi moc nepolepsis. XTR brzdi stejne jako vetsina beznych vecek. Je to ale paradni kousek velmi kvalitne zpracovany. Maji silny paralelogram a celisti jsou ulozeny na tesnenych kulickovych loziskach. Ty brzdy byvaji i po dlouholetem pouzivani bez vuli.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.