V čem je vidlice XCM spatná ?
V čem je vidlice XCM spatná ?
Ve vsem?
jo:)
Díky myslíš že by přehodili vydlici na novém kole ? Že bych neplatil tu co je na kole ale jen tu druhou ?
V kamenem obchode ti mozna takto vidlici vymeni…
To bude záležet na konkrétním prodejce. Ovšem je to stejně fuk, protože za tu XCM ti stejně téměř nic neodečtou.
Mám a potvrzuji!:-)
měl jsem a potvrzuji! :)
Dá se říct že pro člověka, který si za vyjížďku vyjede někde maličko do teerénu, nějak to nehrotí. Neřeší váhu atd tak špatná není. Ale zase tady je každej rozmlsanej, tak si to musíš zhodnotit sám .)
Ale taky nesmíš mít 55kg aby to vůbec fungovalo. Občas aj zapruží :-))
No vážím 62 kilo tak si nevím rady :) jezzdím jen rekreačně sem tam do lesa polní cesty nekdy silnice.
já mám XCR a 60kg, pruží to v pohodě… na běžné ježdění to uplně stačí…
XCR je ale totálně něco jinýho, tam je dokonce okolo těch 70kg akorát.
tak to pak jo… ja ze je to jen o neco vylepseny xcm
Opravdu je v nich nějaký rozdíl ?
XCM nevim XCR je něco nepoužitelnýho pro člověka nad 70kg.. pořád na doraz:D.. ale pokud máš 70kilo tak je to paráda a pruží pěkně až překvapivě..:D
naprosto propastný…
A muzu se zeptat, jak dlouho ji jezdis? Kamos ji koupil s novym kolem a za dve sezony, kdy odhadem mohl najet tak 3–4tkm ma ta vidle vakl, tak 2cm na konci nohou. Je jezdena s kotoucema. Se svyma cca 65kg ji za vyjizdku malokdy dostane nad pulku zdvihu.
edit:ted koukam ze pises o XCR, myslel jsem ze je rec o XCM. Nevim jak XCR,ale ta probirana XCM ma plastova pouzdra.
ehm… ja mam skoro 90 kg a XCM nepruzila nikdy :-)
sestra má 58kg, já mám 64kg, vidle bez problému chodí po celym zdvihu. Spíš by mě zajímalo, za co to chce autor vlákna vyměnit
To bych chtel videt teda
mě chodí taky dobře.. mám tak 85kg a chodí pěkně.. a já říkám jedno.. já mám xcm kamoš nějakou foxku a porazím ho kdy chci a kde chci.. takže ono to všechno není jen o nej náčiní..
Foxka je sračka!
A když přijede Steve Peat, tak vás porazí všechny i na skládačce Eska. To je opravdu argument.
Ty vole, fakt argument jak prase :)
nesmysl :)
citliva jak epikon a chodi po celem zdvihu… to je pravda…
vazne :)
no to je samozřejmě nesmysl.
Jasně, to říká ten co neumí ani vyjet nějaký výjezd :-) a ve sjezdu radši nevědět :D
nojo, někdo s tebou nesouhlasí, a ty budeš ze sebe dělat zase ****** že? :-)
nesmysl
Mam XCM a je to strasnej kram. Uz dlouho uvazuji o vymene, ale zatim nejsou finance.
A taky tehle vidli pricitam tak trochu muj momentalni pobyt v nemocnici. Pac jsem jel z kopce v lese po kamenite cesticce, najednou se prede mnou objevil vimol, kteryho jsem si nevsiml a nestihl uz nijak zareagovat, krasne jsem do nej vlitl, zapichl se do vidlice a letel pres riditka.
Za to vidlice fakt nemůže ;-)
Vimol nevyžehlí ani foxka.
leda epycon! :)
+1 :D
ale musí byt od Milana ve verzi TT
Se nauč jezdit, já taky vletěl do výmolu při závodě – myslel jsem že bude tak pětinovej :-) musel jsem to skočit a i tak to bylo docela tvrdé.
Když jsem se potom díval na video, jak to tam jeden člověk projel – prostě jel, zabodl přední kolo do díry. Rozhodilo ho to jak sviň. Asi tvůj případ. Btw zdvih půl metra by ti možná pomohl :D
nj, kez by me to jenom rozhodilo :D. Kolo zustalo stat na miste, jenom ja sem letel primo na hubu
shrnu to jednoduše:
Je těžká (myslím 2,4kg) a skoro nepruží.
s tou váhou přidej :)
jinak mám na jednom kole a jako není to úplná katastrofa… pružit pruží, odtrh má až nečekaně skvělý (odhadem tak 6–7kg) takže na hrbolky reaguje pěkně, ale je hrozně tvrdá, mám skoro 80kg a můžu po ní skákat jak chci ale nikdy ji nedostanu přes 8,5cm zdvihu. Jenže má už docela slušný vakl, asi proto má tak malý odtrh :D takže v ní při brždění furt lupe, těžká je jak sloní prdel a tuhostí taky neoplývá…
Odtrh 6–7 kg? Nepřeháněj… :-)
no fakt :) můj axon má kolem devíti, a tahle blbá XCM má ještě o řád nižší… až mě to sere :D je to tím vaklem, nemá prostě uvnitř o co dřít a tak je odtrh malej. Ale průběh pružení je úplně na hovno, je dost trhaný a takový divný prostě…
Těžká, funkce skoro žádná, semtam zapruží, aby měl majitel radost. Když už, tak aspoň XCR, která funguje relativně dobře.
Mám, do kopce jsem si ji zamknul, aby se mi líp jelo, pak na to zapomněl a zjistil to až asi po 20 km, kdy jsem vzal fakt velkej výmol a zjistil, že tady už by něco pružit mělo. Jinak je tak tvrdá, že je občas jak pevná vidla. :)
XCM jiste daleko lip chodi nez treba gila…
hmm je na tom líp invalida bez nohou, nebo ten co nohy má, ale stejně je na vozíčku?
berme 70kg jezdce
XCM chodi po celem zdvihu odtrh prijatelny
gila nechodi ani do pulky zdvihu a odtrh desne vysoky…
no vidíš a já měl v ruce takové kusy, které tu tvou charakteristiku měli i přesně opačně.
To se nehádám, jenom to dokazuje co je to ve skutečnosti zač!
ja mam v rukach denne cca 1–3 gily :D a fakt se da najit kus ktery chodi (odtrh…) tak dobre jak netuneny epikon ale to je tak jeden kus z 20 :)
Třeba je to u nových jinak :-)
Gila se zajete a XCM tvrdne :-)
je to mozne ale XCM se po cca 4000km chova furt stejne…
jj furt stejně blbě :D
Ani bych neřekl, i když je fakt, že nějakou péči sem jí moc nevěnoval, ale subjektivně bych řekl, že s časem se chod zhoršoval. Trhaný pohyb, několikrát se mi zasekla, ale natvrdo že se nepohla ani o mm a šlo cítit ten doraz kov na kov. Jinak dostat ji na doraz nebyl zas až takový problém, jak tady někteří píší, mám ±85kg. Ale její největší problém byla tuhnoucí vazelína, když bylo chladněj, tak se chovala jak pevná. Aby se odtrhla, to by po tom člověk musel skákat a stejně se hned zas zasekla a kolikrát nechtěla jít zpátky do zdvihu. Možná ji vyčistit, vyměnit vazelínu a zas by nějak normálně i chodila… Každopádně je to těžítko a teď mi leží někde v garáži, až mi vybuchne epicon, tak se třeba bude na chvilku hodit :D
Jezdil jsem na XCM 2000km a pak našetřil na Epicon a najednou koukám a je to úplně o něčem jiném … a pak jsem u kámoše testoval Fox a zase o level výš.
S tou poslední větou bacha, to se tady nevede ;-). Tady se kvalita vidlice posuzuje podle hodnoty odtrhu…
:P :D
Ano, B-F není, na rozdíl od okolního světa, zmasírováno reklamními kecy.
Jojo a všechny rámy jsou stejný, jen je na nich jiná nálepka, tuhost je mýtus a high-speed expanzi člověk při 100mm nemůže poznat… Kdyby se občas někdo taky zamyslel nad tím, proč asi u Foxu dělaj supercitlivý vidle a pak to blokujou kompresí. Jak by to bylo na světě krásně, kdyby výrobu komponentů řídili experti z B-F :).
jo a kdyby se u foxu zamysleli, že by tu kompresy mohli mít stavitelnou 0-xx tak by ten svět byl zase o cosi hezčí :-)
PS: Forum by chodilo asi 2× rychleji, protože by ubylo určitých konkrétních příspěvků, co mají 10+ řádků (moudří vědí) :-)
proč u Foxu dělaj supercitlivý vidle a pak to blokujou kompresí?
Protože většina lidí nebazíruje na tom, aby jim vidle pobírala kamínky šotoliny a při lehce ostřejším šlapání se houpala jak zblázněná, ale aby jim co nejvíc pomohla v těžších pasážích a nenechala se zatlouct do zdvihu rychlou sérií překážek… A teď se dozvim, jak neumim šlapat a že vidle s odtrhem 10kg je špatná v celým zdvihu, klasika :D.
ok, dík.
Jakým výzkumem je podložena ta uváděná většina?
Všichni mínus MlokCZ :). Nebo třeba to, že se Fox pořád prodává, i když tu citlivost snížili a přitom, co jsem čet, tak s kvalitou šli proti starším modelům spíš dolů.
Třeba hárleje se taky pořád prodávají. Ale já motorkám nerozumím, tak jen co tak někde zaslechnu.
Já Foxku vozím, ale s kvalitou starších modelů zkušenosti nemám… Jinak já vůbec nezpochybňuju, že pokud jde o pohodlí, tak je citlivost důležitá. Jen jsem si rejpnul do toho B-F zobecnění „čím nižší odtrh, tím víc vidle“.
Já, jako turista, si samozřejmě co nejnižší odtrh pochvaluji. Ale, myslím, že to byl Mc Blacky, co tu psal před nějakou dobou, že nízký odtrh vidlice není na škodu ani na závodničce. Třeba, pokud to tady čte, se k tomu vyjádří.
Já vysokou citlivost chápu a na některý určení bych jí taky vyžadoval. Ale je to pro úzkou skupinu lidí, co jezdí relativně na pohodu nebo dlouhý tratě a přitom maj výbornou techniku šlapání a/nebo je neznervózňuje houpání vidle. Na svižnou jízdu s NoTubes a nízkým tlakem je podle mě o hodně lepší vidle s odtrhem 10kg a highspeed expanzí, než s 5kg odtrhem a bez ní.
A pohupování málo huštěného pláště nevadí?
On se totiž pohupuje ale co oko nevidí, to výkon nežere.
No nic.
Hs expanze a navýšená komprese? To je zcela nevhodná kombinace. Ono totiž navýšená komprese zcela eliminuje jakýkoliv vliv HS expanze.
Pohupující vidle mi nepřidá zdaleka tolik trakce, co nízkej tlak v plášti, navíc to houpe v milimetrech, kdežto vidle v centimetrech. Nebo snad chceš říct, že při laděný vidli nebudu muset foukat tolik a kolo bude stejně držet? Když jsem přesednul na vidli bez HS expanze, tak mi tam chyběla i při odskoku na max, to vypovídá dost o tom, že mi nefunguje… A když už jsme teda u tý teorie, kolik by mi přidalo na čase, kdyby se z vidle vykuchala komprese na klasickým XC závodě, kde se kopce jedou na max, ty kratší na těžkej převod vestoje a sjezdy jsou po normálních lesních pěšinách, sem tam kořen?
Houpání vidlice v centimetrech u vidlice se zdvihem 100 mm, tomu nemůže zabránit ani komprese navýšená o 10 kg.
Komprese, kterou má Fox s navýšením o 20 kg se jmenuje Lock a jedině ten v tomhle případě pomůže.
A přesednutí na jinou vidlici bez HS expanze a rozeznání jejího vlivu, to je něco z říše pohádek.Jaký typ vidlice byl ten, který byl porovnáván?
No super, konečně mi někdo objasnil, k čemu tam ten lockout mám :). Ale sám nemůžeš popřít to, že citlivější vidle začne houpat už při nižší intenzitě… A když potřebuju jít ze sedla v rychlým technickým výjezdu, tak vidli často ani nezamykám, při vysokejch tepech tu práci s těžištěm nemám zrovna dobrou.
Byla to moje Foxka RL vs. RS Sid, když byl fouklej tak, aby chodil přijatelně vsedě, tak v ostrých sjezdech s kořeny jsem měl pocit, jakoby vidle měla výrazně nižší zdvih, buď to byla vyšší progresivita nebo absence HS expanze. Asi kombinace obojího, ale protože podle gumičky ta vidle do zdvihu chodila pěkně, tak myslím, že ta HS expanze udělá dost.
A nebo také něco úplně jiného a to rozídlná konstrukce negativky a její vliv při daném nafoukání.
A jak si na tohle přišel, máš nějaký statistický výzkum?
Jestli ono to není přesně obráceně, že horší citlivost je pro úzkou skupinu (některé závodníky a sem tam někdo takové vidlici dává přednost i jako hobík).
Já tedy v mojem okolí nemám takového nikoho a to si vybavuju tak 30+ jezdců. Vlastně jednoho ano, to je superchrt a odpůrce odpružení. Ten ale stejně nakonec jezdí téměř výhradně silničku.
10kg není ještě tak hrozný odtrh, spousta Foxek v originálu má ale odtrh bohužel ještě o dost vyšší.
A jak už uvedl Milan, tak pláště se pohupují při malém tlaku ještě více. S odpruženou vidlicí to ale jezdec tolik nevnímá. Na celopevňáku je to pak hezky výrazné.
Hodně špatné informace, kdo něco čte, nemělo by mu uniknout, že letos přichází Fox s povrchem kluzáků Kashima a všichni, kdo vyzkoušeli si pochvalují zvýšení citlivosti.
Dokázal bys tohle vysvětlit?
Jak člověk pozná rozdíl mezi vidlí s Kashimou a klasikou se sraženou kompresí?
Vidlice XCM tohle naprosto přesně splňuje.
OK, zapomněl jsem dodat, že jinak ta vidlice do zdvihu chodit má, kdyby ne, tak už radši rovnou pevnou…
je to rebel :-)
Tak já se tedy ještě rozmyslím, jak to udělám :) doufám že vyberu dobře. A díky všem za rady , aspon jsem o neco chtřejší .
Na jednom kole jí mám, pár tisíc má najeto, a co k tomu říct..
Je to prostě trubka v trubce a v tom péro. Když to namažeš olejem, tak to chodí „dobře“(rozuměj že se to i hejbe). Asi tři kilometry, pak ten olej odplaví vazelínu a musíš to rozebrat. Takže nemazat..pak, když je dost teplo, to tak nějak pracuje, nenastavíš odskok ani kompresi, ale na nějaký to šolíchání v lese je to celkem použitelný.
Mám na tom i leccos naskákaný a taky to žije, vakl je šílenej, ale co taky čekat, když to má plastový futra..
Totem na druhym kole chodí jinak. A stojí jenom tolik, co dvě kola s XCM. Jestli si jezdíš v terénu jentak na pohodu, silnou cykloturistiku, tak XCM podle mě stačí, nemá se tam moc co podělat, jedině by ti vylítlo péro tou plastovou krytkou, ale to podle mě neni pravděpodobný. Za víc peněz bude pochopitelně víc muziky, jestli najedeš denně kilo v terénu, tak bych tam něco lepšího a dražšího dal, jestli ne, nemyslim že by to bylo nějak zlý..
Díky tolik toho nenajezdím takže ji na tom kole nejspíš nechám :) Kdybych byl opravdu nejaky jezdec co dene najede sto kiláku nekde v terenu tak bych se rozhodl jinak ! A asi taky na kole za 15 000 co jinýho čekat. Už se teším.
Měl jsem kdysi taky nějakou SHITKU od Suntouru a na to moje ježdění to skoro stačilo, potom odešla do věčných lovišť dostala vakl a já koupil MX Eta comp, Dnes mám rebu race bomber slouží manželce. Chtěl jsem ti říct, pokud tě ta vidle neštve, nech jí tam a až ji zlikviduješ kup si lepčí.
na kole za 15 000 čekat toru alebo xcr
ale je to tvoj boj, no 8o)
Teď vybírám kolo kolem 15k pro kamaráda a je to bída. Na Toru nenarazí člověk vůbec, sem tam XCR a naprostá většina má XCM nebo Gilu…
A nebo taky za tu cenu Recon
Jo tak to je paráda.
no ale silver verzia, navyše asi pružinová, nie? To je teda Tora :)
a dá se to za takové peníze sehnat i u nás?:) nebo je to jak se vším a u nás to bude o dost víc než přepočet z eur na kč?
canon jen v německu
tak xcr osazujeme už na kola od 10800 zcela automaticky:-) výhoda individuální stavby:-)
Lehoučce nad 15, ale myslím že moc hezky osazený za tu cenu i vzhledově se mi to kolo fakt líbí.
vypadá docela rozumně, akorát na fotce jsou tektra brzdy a 525 nebo nedejbože 475 náby. jinak je to takový mix dílů, nepochybně funkční, ale každý komponent jiný výrobce, nebo aspon jiná řada. ale fungovat by to mělo dobře:-)
ale sedlovka je tuze odpudivá:-D
Je jedno co je na fotce, důležitý co je v popisu a to by mělo sedět.
Jinak nepříjde mi to takovej mix, Sram a Avid to jde dobře k sobě, doplňky FSA taky v pohodě, kola deore + mavix x117 taková low-end klasika.
na tom kole se mi nezdá za tu cenu nic vyloženě mimo a funkčně celkem vyvážený, žádná XCR vidlice a XT přehazka a podobný nesmysly :)
jestli denně súložíš niekolko hodín, tak sa oplatí nájst si nejakú živú ženu. jestli ne, tak stačí aji nafukovacia kačka
;o)
**********, ženská je lepší i na jen občasné mrdnutí… prostě pokud na to máš, tak proč si to neudělat lepší
Tak jasný, že je to taky vo vatě. Když si můžeš dovolit živou, sypat jí všechny svoje peníze aby ses jednou za čtvrt roka přemoh na nějaký to divadýlko, tak proč ne, ale když máš v životě i jiný věci na utrácení, tak to moc smysl nemá,žejo :)