• schneefall

    Zdravím, právě jsem se vrátil z projížďky a dneska dostaly kotouče celkem slušně zahulit.Ve předu mám kotouč 180 mm, vzádu 160 mm.Po nějaké době jsem si při klesání všiml sníženého účinku zadní brzdy, takže jsem zareagoval tak, že jsem jí odhlečil a víc přibrždoval přední.Po zřejmém vychladnutí se zadní brzda chovala normálně.Teď jsem si ale všiml, že zadní kotouč je všude kromě třecích ploch nahnědlý.Přední kotouč je stále stejně stříbrný.Další věc, které jsem si všiml, že při cvrnknutí do přeního kotouče kotouč zacinká, kdežto zadní necinkne.Chování brzdy mi přijde normální, nevrže, nevibruje, akorát ten kotouč je nahnědlý.Je brzda domršená, nebo mohu kolo dál normálně používat?

    0 0
    • Tomáš  

      Předně by se to chtělo naučit brzdit, kotouči nic nebude, spíš to odnesly destičky.

      0 0
      • Kosta  

        A jak se, prosím, brzdí v případě kopce s docela velkým převýšením a terénem, kde si nemůžeš dovolit pustit brzdu a brzdit přerušovaně? :)

        A jak to odnesly desky? A má uživatel sintry nebo organiky? Nebo kevlary? :)

        0 0
        • Lister  

          Rozhodně se nebrzdí tak, že se přehřeje zadní brzda. Zvláště v případě že je potřeba nepřerušované brždění, protože by ten kopec musel být tak prudký, že už to prostě nezvládne.

          0 0
          • Kosta  

            Proč ne? Pokud očekávám kritické místo, kde budu potřebovat chladnou přední, tak radši brzdím souvisle zadní tak, abych pak včas zastavil. A klidně ji přehřeju.

            0 0
            • Lister  

              No tohle asi mluví za vše…

              Ale hlavně snažil jsem ti naznačit to, že kopec, který potřebuje neustálé brždění už musí mít takový sklon, že zadní brzda nemá šanci tě ubrzdit, a pokud tě ubrzdí, tak to není kopec, který neustálé brždění potřebuje a jen brzdíš zbytečně moc.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Georrge  

                a co kdyz jsou tam zatacky? :)

                0 0
                • jIrI___  

                  Prostě jedno z dalších nesmyslných B-F pravidel, zadní brzdou se nesmí brzdit tak aby se přehřála :)

                  0 0
                  • Lister  

                    To není o pravidlech, to je prostě jen o tom nebrzdit jak *****.

                    0 0
                    • Vilém  

                      +1

                      0 0
                    • Kosta  

                      Pokud máte u vás všechny úseky cesty z kopců dolů rovné, bez zatáček, šutrů, větví a s místama, kde můžeš tu brzdu pustit, pak ti gratuluju.. nebrzdíš jak ***** ;)

                      0 0
                      • jIrI___  

                        +1

                        0 0
                      • Lister  

                        U nás máme kopce výživné, občas je potřeba pořádně přitáhnout, brzdy se mi hřeji velmi pravidelně, ale na 180mm kotoučích jsme je zatím nikdy neuvařil aby odešly. Menší kotouče už bych si na kolo nedal. Prostě mám jen výbavu odpovídající stylu mého ježdění.

                        0 0
                    • Mr.Duck  

                      Pravidlo #1: Kdyz se muzes rozhodovat, jestli brzdit nebo ne podle toho abys neupek brzdy, tak to neni kopec :) A nepotrebujes brzdy.

                      0 0
                      • goofy  

                        Tak zase kdyz uz prijde nejaky kopec, tak tam stejne zadni brzda plni funkci driftovaciho pribrzdovace a taky tam nejde upect… :-)

                        0 0
                      • Atilla  

                        To sice jo, ale viděl jsem vařit lidi pomalu na rovině. Prostě jak se bojí, že se jim to rozjede, tak mají furt přimáčklo. A to je pak hned:)

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Podle me jediny misto, kde tohle peceni brzd muzes nak resit, je tahla dlouha silnice z kopce, mozna polnacka. A to sorry, to nekdo resi? :D

                          Jinak jak pise Goofy no. I kdyz, taky se mi dari to nak varit na delsich sviznejsich trailech, asi sem podelanej :) Ale ze by to nak vadlo rict nemuzu :)

                          0 0
                      • Radek Broz  

                        Asi tak;)

                        0 0
                  • Muf_Bike  

                    Nevím, ale už z principu znalosti fyziky a termodynamiky mě hlava nedovolí brzdit zadní brzdou v kuse. Ať už terén nebo asfalt vždy si najdu prostor kde té brzdě na chvíli odlehčím byť třeba na pár sekund i to stačí aby se ochladila. To je stejné jako když si někdo koupí fulla a má dojem, že se už nemusí zvedat a pracovat při sjezdech třeba na šutrech a pak se hrozně diví, že má proraženou duši :) A že jich takových je :P

                    0 0
                    • Breakpain  

                      To mi vysvetli – proc? Vzdyt zadni se oproti predni „flaka“? Ber me jako male dite a klidne po lopate na me s tou tvou termodynamikou ;-).

                      0 0
          • marapara  

            Jeden takový sjezd znám. Jezdím ho z Velkého Lopeníku po zelené dolů směrem k Březové. Je to celkem technický sjezd, místy prudký tak, že i když brzdíš a sedíš nad zadním kolem, tak tě to sune dopředu a nejde zastavit. V podstatě jedeš relativně malou rychlostí dolů, obě brzdy brzdí naplno a jen kličkuješ mezi rygolem a stromy. Tady i moje Elixíry dostanou řádně pokouřit, zatím jsem asi nejel sjezd, který je tak dlouhý, prudký a místy i techničtější, a je třeba být neustále na brzdách jako tady. Jen bych dodal, že na asi 3,5 km se klesne z 912 m na cca 400 m. Nahoře je to asi kilometr pěšina, který kličkuje mezi stromy a ještě není tak prudká, pak je prudší a stále se musí být na brzdách, ale dá se brzdit přerušovaně. Na konci nejprudšího úseku, kdy už do něj vjíždíš s pořádně zahřátými brzdami, už brzdy regulerně řvou. Sice ještě brzdí, ale jsou přehřáté a kotouč překalený do hněda. Vepředu mám sintrované destičky, vzadu organiky a kotouče 185/160 mm.

            Jen pro zakládajícího, na funkci to asi nebude mít vliv, protože tu jezdím již řadu let a kotouče tady vždy spolehlivě překaluji a brzdí to pořád stejně :).

            0 0
        • Tomáš  

          No, tak jak by to asi odnesly desky? Je asi jasný, že jestli je kotouč hnědej, tak jestli má organiky ( jako že na 90% kol jsou jako sériovky ), tak je dost možné, že se budou drolit ;-) ( u kevlarů nevím, to jde mimo mě, sintry to snesou lépe ). A prostě zadní brzdou velký výkon stejně nezískáš ( 30% celkového brzdného výkonu cca když umíš trošku brzdit ). Ještě jsem nejel kopec, který by byl pořád na brzdě, máme tady celkem technický trail a i na něm jde vklidu brzdit přerušovaně ;-)

          0 0
          • Kouba_2005  

            To hodnotíš ale podle sebe. Záleží na zdatnosti a pudu sebezáchovy každého soudruha, nemyslíš?

            0 0
            • Tomáš  

              Tak to je jasné, ale i kdyby brzdil pořád a správně dávkoval, tak to podle mého nemá skoro šanci přehřát.

              0 0
            • vsn  

              jj je to tak … když jsem začínal na kole tak jsem neměl problém brzdy ohřát, teď ať se snažím sebe víc tak je tolik nezahřeju :)

              ono je potřeba brzdit jen před zatáčkou … a pokud je sjezd takový, že se musí brzdit nepřetržitě díky technice – tak se jedná stejně o pomalý sjezd a tam se brzdy neupečou a povolení brzdy vždy před přejezdem technického místa (abych se nezapíchl) bohatě stačí.

              0 0
              • Kosta  

                Neupečou? Mně se to teda podařilo i na „pomalém“ sjezdu, je fakt, že na 160 kotoučích.

                0 0
                • JakeF  

                  On by možná nebyl tak „pomalej“, když bys na něm neškvařil brzdy :D.

                  0 0
                  • Kosta  

                    mám svoje limity a limity kola… mimoto mám, na rozdíl od tebe, pud sebezáchovy ;-)

                    0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • sodek  

            Stačí vyrazit někam do Rakous a změníš názor. Můžeš přerušovat jak chceš a stejně to vyhřeješ

            A budeš rád, že máš i tu zadní.

            0 0
            • Tomáš  

              Nevěřím, že já bych jí upekl kdekoliv, protože prostě s ani ne 60kg té brzdě moc nenaložíš :D

              0 0
          • pavlik6022  

            tak zkus třeba černou v Koutech a pochopíš proč se někdy brzdy upečou

            0 0
            • JakeF  

              Proč by se tam měly péct, pokud budou odpovídajícím způsobem dimenzovaný kotouče?

              0 0
            • Tomáš  

              Mám Ice kotouče shimano + sintr desky s chladiči, kotouče 203/180 a vážím okolo 56kg, pořád si myslíš, že je můžu upéct?

              0 0
    • Vilém  

      Priste to nech chvilema trochu vychladnout.

      Parkrat zabrzdis a bude zase stribrny.

      0 0
    • Kosta  

      Vadí akorát v případě, že se ho dotkneš. Jinak ne. Jezdi a brzdi v klidu dál.

      0 0
    • mich.sipek  

      Přítelkyni se stalo to samé, při velmi prudkém kopci jsme dojeli a celý kotouč ji zhnědl, šlo od něho takové teplo, že by se na tom dalo smažit. Nicméně na funkci to nemá vliv. Z kopce fakt krátce přibržďovat ani nešlo, byl to zkrátka kopec jako kráva.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • pepek  

        Přítelkyně by měla možná zhubnout :-)

        0 0
    • Georrge  

      pokud je to takový kopec, tak buď brzdy střídat, nebo brzdit oběma naráz, aby to všechno nešlo jen do jedné brzdy. Spálený kotouč není vyjímka a bude OK, přiležitostně se může lehce pokroutit a začnou škrtat desky, tak vystředit třmen. Horší je když se to přehřeje natolik, že se přes desky to teplo přenese i na kapalinu a ta začne vařit. Pak problém zůstane i po vychladnutí – brzda bude zavzdušněná.

      0 0
    • bikerR  

      takový problém jsem se mi objevil u sintru od superstaru na předku. Kotouč ok, není zbarvený, ale ten kravál, nejhorší je to na závodech když musím dobrzdit nějaký sjezd :D Tuto sezonu jeste vydrzím a potom uvažuju nad organikama/pop­řípadě kevlar/

      0 0
      • Breakpain  

        Aspon o Tobe vi ;-). Staci louze a vi o me cela vesnice :-)

        0 0
        • bikerR  

          to je fakt :D Žádné sintry (kdysi jsem mel od force, BBB) mi tak neřvaly jak superstary :)

          0 0
      • volodaj  

        Kevlary od superstar som na Avid Elixir R mal. Brzdia fajn, ale po 300 km boli KO.

        0 0
        • bikerR  

          s toho jsem měl právě strach…abych nemenil po měsíci desky :D Tak to vidim na organiky…sintry už ne :/

          0 0
    • Jamin  

      Kdybyste vozili véčka a né pořád zkoušeli tuto slepou vývojou větev, neměli byste problém. :-)

      0 0
      • LRRTM1  

        Konečně kvalitní názor :-D

        0 0
      • Concorde  

        Ale zas véčka prej můžou přehřát ráfek natolik že pukne duše… :))

        0 0
        • Rychlej turista  

          To už jsem taky několikrát četl :-D

          0 0
          • Jakobo  

            No loni na Korzice jsem mel celkem nahnane, ja a kolo 110 kg, ale nic :-) Tam to neslo jinak, nez nahore zmacknout brzdu a dole pod kopcem po 15 km ji pustit, obcas po 20 km :-)

            Nevim, co by na to rekly kotoucovky!

            0 0
        • scret  

          a proto jezdim bez dusi:)) nema mi co „puknout“:))

          0 0
          • Concorde  

            Jen abys to mlíko nepřevařil. :DD

            Já jen ventiluju co jsem četl,slyšel atd. Osobní zkušenost s tím nemám.

            0 0
        • iron.hide  

          tam treba skombinovat viac faktorov, plati to pri silnickach:

          1 prehustene plaste

          2 bike pohodeny na letnom slnku hore na vrchole

          3 dlhy zjazd s takmer neprerusovanym brzdenim;

          vysledok – plast moze v zjazde prdnut, adios amigos :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.