• Aleš71

    Ahoj cyklisti, mám 2 roky válce Elite Arion a koupil jsem si i letos nové kolo a zjistil jsem, že jezdím již na dva poslední nejtěžší převody a tak uvažuji o koupi bržděných válců Elite Arion Mag. Prosím piště mně s těmito válci zkušenosti a rady.

    Děkuji Aleš

    0 0
    • Breakpain  

      Jaké kolo (silnice, MTB)?

      Máš tam kazetu s co nejmenšími pastorky co lze?

      Máš pláště na trenažer (mají větší tření mi přijde) + ty nejsprostší, nejtlustší duše = perfektně to nabere na odporu ;-).

      A jako bonus foukat třeba na 70–80 psi ;-) …

      Zvýšit kadenci (90 – 1×x)?

      Bržděné samozřejmě mám – je to pak méně hlučné s větším odporem ;) … ale i když si je odbrzdím, tak pokud dám kadenci 100 a výše uvedenou kombinaci – moc dlouho to nevydržím ;) … Ale netvrdím, že jsem kdo ví jak výkoný ;) …

      0 0
    • Kysky  

      ahoj, mám Arion Mag, jezdím na nich na silničce na prostřední stupeň zátěže, nevím teď převod ale pohybuju se kolem 30km/h kadencí 90–95ot./min. a nemám sebemenší problém na tom vydržet pár hodin. Když chci sílu, tak ten třetí stupeň zátěže je na to jak dělanej. Když tam dám zároveň i nejtěžší převod 50×11z tak to neutočím ani minutu, ale na druhou stranu nejsem silovej jezdec :-)

      0 0
      • Aleš71  

        Děkuji a prosím tě, jak přepínáš zátěž na válcích?? Slezeš z kola a přepneš si to nebo na to máš nějakou vychytávku, abys nemusel slézt z kola?? Já jezdím teď na válcích Elite Arion průměr za hodinu 42 km/h, kdy mně schází na silové intervaly větší zátěž. Chci zkusit co udělá ubrat tlak v pneumatikách.

        0 0
        • Kysky  

          Musí se slízt z kola anebo ti to může přepnout druhá osoba. Rozhodně by bylo lepší mít nějakou páčku na řídítka jako to mají trenažery. Ale na druhou stranu to není až taková pruda :D

          Hele, tlak v pneu udělá strašně moc. Mně se třeba na nízkým, resp. nižším tlaku než vozím, jelo hodně divně. Takovej pocit jako když to kolo na válcích plave, takže jezdím 8 atmo stejně jako na asfaltu :-)

          Mám teda na válce sjetý starý pláště, tak je možný že to je i jima :D

          Jinak bez zátěže jsem jel jen párkrát, když jsem se vyjížděl po závodě, ale v domácích podmínkách mi vadí jak jde vítr od předního kola přímo do xichtu

          0 0
          • Aleš71  

            A myslíš, že bržděné a nebržděné válce bez nastavení zatěže mají stejný odpor??

            0 0
            • blaf  

              Hele, než koupíš nové válce. Možná zkus ubastlit nějaký brzdici mechanismus na ty staré. Stačí na to pár silných magnetů.

              0 0
              • Aleš71  

                Dík za nápad, ale nevím, kde bych sehnal silné magnety a jak to technicky udělat.

                0 0
            • Kysky  

              než jsem koupil Elite, jezdil jsem homemade a zátěž byla stejná. Na stupeň nula to vůbec nepřibržďuje.

              0 0
    • miťo  

      Ahoj,

      mám devět let válce TACX a odešel mi válec. Nový kousek není vyroben přesně, kvalita šla dolů. Válce jsou poměrně hlučné.

      Proto uvažuji o Elite Arion Mag, jejich válce zdá se neházejí a magnetická brzda omezí rychlost jízdy. Ve virtuálních 30km/h je celý systém více tichý, oproti 45 – 50km/h. Proto uvažuji o té magnetické brzdě.

      Oživuji tento topic a prosím o vaše názory.

      Díky, Miťo.

      0 0
    • tulda  

      Zkusím zde. Máte někdo zkušenosti s kalibrací Arion Digital Smart B+ ? Dneska jsem se rozhodl je zkalibrovat pomocí watmeteru a výsledek je, že Zwift ukazuje 100W, zatímco hodinky (watmeter) 300W. Prostě odpor válců je mnohem větší než realita. Prohledal jsem forum Elite, ale jejich support na podobné dotazy nedokázal odpovědět. Každopádně nejsem sám, komu se kalibrace nepovedla. Jestli prosim někdo tuší jak na to, dejte vědět. Nastavují se tam nějaké hodnoty P1,P2,P3

      0 0
      • pavelmisar  

        Na ZWIFTu se to dělá tak že klikneš na nastavení a dáš kalibraci. Rozjedeš se na rychlost určitou a držíš ji, potom ti to řekne ať přestaneš točit, necháš kolo na válcích dojet a kalibrace se uloží. Nejlepší je udělat kalibraci ihned po rozložení válců – tak to doporučuje ELITE pro co největší přesnost. Btw mám Elite Nero.

        0 0
        • vik  

          Ty jo, Nero je v cene slusnyho trenazeru, vid? Jak se chova ten slide? A kdyz ti to tam nasype nejaky brutalni odpor, plast neprokluzuje?

          Ja mam valce moc rad, ale na nejaky vetsi blbnuti je holt trenazer lepsi. Kdyz jedu napr. na valcich vestoje, cyklistiku a cyklistu to moc nepripomina;-)

          0 0
          • pavelmisar  

            Já koupil ty Nero na cyklobazaru za poloviční cenu :-)

            Ten slide je super. Jízda ve stoje jde, ale úplně na extra silové šlapání to není. Tu jízdu ve stoje beru jako ať se neusedím, tak trochu semtam povolím a jedu chvíli ve stoje :-) ale ten odpor, co to umí je udělaný právě tak, aby plášť neprokluzoval. Sem tam mi proklouzne, ale to je pokud z ničeho nic zaberu ve stoje. V sedě mi neproklouzl nikdy.

            Taky mám právě raději válce. Na trenažéru by mě nebavilo furt být “na místě”.

            0 0
        • tulda  

          Pro moje valce na zwiftu tahle moznost bohuzel neni.

          0 0
      • michal1968  

        ahoj,

        chtěl bych se zeptat na něco jiného..

        vidím, že sice máš model, který je ,,smart B+" ,ale zkusím to..

        koupil jsem elite quick motion..k tomu měřič misuro b+…

        co nemůžu nikde najít je způsob instalace..magnetu, který je snímán..

        vím kam připevnit měřič..,..ale nemohu přijít na to místo kam magnet připevnit…

        napadá mě že je možnost…že v samotném válci je magnet a pak není potřeba externí magnet ani připevnit..

        hledal jsem i na youtube ,ale našel jsem pouze video k instalaci magnetu na trenažér…magnet vloží do těla válce..a v něm rotuje

        snad jsem to popsal správně..

        0 0
        • kotew CZE JIHLAVA  

          U Airon Mag se dává magnet jak je na fotce, na první válec v zadu, na levý straně. Zkus šáhnout prstem na válec jak máš ten šedej plast, jak je ten výřez.

          Třeba tam bude jen nějaká gumová krytka pro lepší instalaci.

          Nic jiného mě nenapadá.

          0 0
          • michal1968  

            Jojo , uz mi to psal borec z obchodu kde jsem koupil.. děkuji za radu..

            1 0
          • michal1968  

            Tak je to krapet jinak.. Quick Motion.. Nemá válec tak přístupný.. Konstrukce je bez možnosti se dostat k tělu válce.. Zřejmě se bude muset nějak demontovat..

            0 0
            • Je3y  

              Otázka na válce.. Po každé jizdě sklápět nebo ne..

              0 0
              • michal1968  

                sklápím..nepos­loucham pak že zavazí..:-)

                1 0
              • Breakpain  

                Roky to sklápím – šetří to místo. Mechanický problém 0.

                2 0
              • miťo  

                Sklápím a pokud do pár dní nepojedu, upouštím tlak v duších, ať kolo nestojí na 8,5 barech.

                1 0
                • Breakpain  

                  Má smysl to dělat – pláště mi vydrží déle než Tobě (při Tvém nájezdu) a nikdy jsem nepozoroval problém a udržuju je kolem 8 Baru cca.

                  0 0
                  • miťo  

                    Jde o to, že jednice se dostane k jízdě přes zimu jen na válce. To není tak často. Takže na skladování upouštím tak na 3 – 4 bary.

                    0 0
    • michal1968  

      Záhada italské konstrukce vyřešena.. Rozmontoval jsem a našel magnet již nainstalovan..

      0 0
    • michal1968  

      Záhada italské konstrukce vyřešena.. Rozmontoval jsem a našel magnet již nainstalovan..

      0 0
      • Je3y  

        Má to význam tam dávat misuro?

        právě jsem z druhé ruky sehnal Quick motion a přemýšlím jestli investovat ještě i do misura.. Párovat bych to pároval buď na Garmin 735XT (asi nejvíc vhodné, protože mají režim indoor) nebo na Gartmin edge 800 (ke kterému mám snímač GCS 10 ANT+)

        0 0
        • michal1968  

          Hele, nevím.. Já měl k nákupu zdarma Apku Myetraining a chtěl jsem to k tomu..

          Považoval jsem to za dobré řešení

          0 0
          • Je3y  

            Prave premyslim jestli to ma cenu. Kdyz bych to mel jen na watty

            0 0
          • Je3y  

            A jake se ti ukazuji rychlosti. Pocitově jedu 30 a tachometrove tak 130

            0 0
    • aifel55  

      Setkal jste se někdo s tím, že po sezóně vytáhnete válce a jeden je samovolně prasklý?

      0 0
      • Breakpain  

        Skladováno uvnitř nebo někde v mrazu?

        Jinak ne, ale já mám starší verzi.

        0 0
        • aifel55  

          Skladováno na nevytápěné půdě. Teplotní výkyvy tam jsou.

          0 0
      • Zdenek45  

        Úplně stejně mi jeden válec praskl. Jen na obyčejné, nemagnetické, ver­zi.

        Skladováno v nevytápěné chodbě poblíž trubky topení. Nevybavuju si jestli prasklý válec byl ten nejblíž u trubky.

        Zbytek jsem prodal za cenu jednoho náhradního válce. Už jsem měl direct drive trenažér.

        0 0
      • jakub_kencl  

        4 roky zatím bez problémů. Skladováno v nevytápěném sklepě.

        0 0
      • rasto  

        nezažilo to nějaký mechanický náraz v tom skladovacím místě? pád kladiva, vázy nebo tak nějak?

        0 0
        • aifel55  

          Ne, určitě ne, jsou v prostoru zabalené folií. Je to následek vnitřního pnutí dle mého názoru. Jak když praskne dno u staršího lavoru. Tak mi prasklina připadá.

          0 0
          • rasto  

            zajímavé je totok. neříkám, že by to byl původce. já jezdím „Tvé“ válce 6. sezonu, něco takové tam nepozoruji…

            0 0
            • aifel55  

              Toho jsem si nevšiml, abych řekl pravdu. Podrobím válec odborné expertíze. Možná se povedlo někomu něčím válci ublížit. Přece jen se kolem nich pohybuje víc lidí.

              0 0
              • Breakpain  

                Ja je mam strcene ve sklepe kdyz nejezdim, aby neprekazely v byte. Teplota tam urcite je do 2C, takze bez mrazu a jedine co, tak lehce reznou

                0 0
              • rasto  

                asi Tě čeká výměna 1 válce. pochybuji, že se Ti povede jej vyreklamovat. a uskladnění na bezpečnější místo…

                1 0
                • aifel55  

                  Už jsem vyměnil. Poslali mi přímo z Elitu a vyšel i s dopravou míň než tady. Nějakých 1180,– peněz. Pětikilo doma.

                  2 0
    • baboon  

      Ahoj, mám relativně nově válce Arion Digital Smart B+, používám je na android telefonu přes aplikaci My E-Training. Včera jsem se k tomu pokoušel přidat ještě tep z hodinek Garmin Forerunner 35 pomocí Broadcast HR, ale neúspěšně. Jestli jsem to správně pochopil, hodinky vysílají HR přes ANT+ a ten můj telefon nemá. Šlo by to vyřešit USB donglem na ANT+ do telefonu?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse