válce Elite - jaká je zátěž?

191 nepřečtených
  • vsn

    planuji koupit válce.

    může mi nekdo prosím popsat jakou približnou zatez ty válce vyvolají? … jestli se na tom dá trenovat nebo slapu naprazdno … na jaký převody jezdíte? … nechci koupit neco co je pak k nicemu.

    je to srovnatelny alespon jako: na rovine cca 30km/h zarazenej stredni prevodnik a prevod treti od spodu kdyz dam na válcich velkej prevodnik a treti prevod od spodu? …

    díky

    0 0
    • duk  

      Válce elite jsem nejezdil, ale na všech bez odporu na kterejch jsem jel se dalo jet dlouhodobějc na 53:11 když jsi trošku máknul. Na nějáký interavaly apod. to chce spíš bržděný.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Tak tohle bych chtěl vidět, dlouhodobě jet 53×11 na válcích :-D

        0 0
        • duk  

          Já nevím, mě válce nikdy niják víc nebavily, takže jsem na nich nikdy víc, než hodinu nevydržel, ale vím že třeba 10min se 53:11 dalo jet v pohodě na silničce s 10Atm

          0 0
          • Rychlej turista  

            10 minut není dlouhodobě. Já si dával 1 – 2 min. intervaly při 70 – 80 km/h a měl jsem toho dost.

            0 0
            • duk  

              No dobře, ale třeba 2min intervaly v okolí ANP by mohly být problém. Na objemy je to v pohodě.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Tohle jsem jezdíval krutě nad ANP, proto taky jen 1 – 2 minuty :-)

                Pohodová jízda pro mě byl 52×17 při 105 frekvenci. 1 – 2 hodiny jsem to tak dával.

                0 0
    • Rychlej turista  

      Jedeš na tom rychleji, než na silničce, ale pokud máš normální silniční převody, tak zátěž je dostatečná a naprázdno určitě šlapat nebudeš.

      Můj oblíbený převod byl 52×17 při kadenci 105.

      0 0
      • vsn  

        mám jen MTB … to co jezdim je teda asi 32× 16 … tzn jestli kdyz pojedu 42×16 na válcich tka to bude srovnatelny . ? pláste mam naky hladky maxisy 1,25

        popr. vymejsleli jste nekdo naky domaci brzdeni? …

        0 0
        • Rychlej turista  

          Na válcích není problém trvale točit vysokou frekvencí (to vidím i jako jednu z velkých předností válců) a i převody na bajku jsou z tohoto hlediska pro alespoň 1 – 2 hodinové ježdění dostatečné. Rozhodně to na válcích chce hladké pláště, takže máš vše, co potřebuješ.

          0 0
          • vsn  

            fajn… tedko uz jenom sehnat penizky a zacit trenovat na jaro… asi vyberu stavebko a koupim válce… bylo by idealni kdyz bych mel po dvou hodinach dost – idealne na né nejmensi 11T prevod kterej toho asi moc nevydrzi.

            0 0
            • nox159  

              asi vyberu stavebko a koupim válce – tohle nemi moc štastné řešení :(

              0 0
              • vsn  

                neni, ale jezdit pres zimu musim … navic to jsou jenom 4 tisice … pracka dejme tomu 8 tisic takze celkem 12 tisic … vic z toho utracet nebudu … jeste pockam do listopadu jestli nepremluvim mamku aby mi prispela (narozky)…

                0 0
                • nox159  

                  jestli se nepletu tak u stavebka musis vybrat vsechno – tzn zanika smlouva a vyse statniho prizpevku. v moji smlouvem mam myslim ze 2% urok a 3500,– od statu rocne a to je podle me skoda ztratit ;-)

                  ale nevim jak to mas ty…

                  ja si nechavam stavebko kdyby se neco posralo ( ve stylu kdyby rodice meli jakykoliv problem… ) stavebko mi sporili nasi coz tobe nejspis taky ( soudim podle veku ) a ja proste na ty prachy nechcu sahat "nejsou moje " pokud to nebude fakt nutne… a myslim ze v pripade kola… to nutne jiste neni

                  ale je to samozrejme tvoje vec… jen to jeste zvaž ;-)

                  0 0
                  • vsn  

                    jasny … problem je ten ze to stavebko mi tak jako tak zanikne – protoze zatim nemam z ceho tam posilat dalsi penize… pracku asi z toho budu muset koupit … ty valce asi ne protoze v listopadu dostanu penize od taty a babicky k narozeninam, od babicky klidne dopredu k vanocum takze na valce bude no …

                    0 0
                    • nox159  

                      stavebko zanika az se dosahne maximalni predem urcene castky ne? pokud nemas z ceho prihazovat dalsi prachy,v tom roce ten statni prizpevek nedostnes, jinak uroky ti bezi dal… a rok nato muzesv zas vlozit ty prachy a dostanes od statu ty 3500,–

                      ( ale nevyznam se v tom moc ale z toho co vim by to tak melo byt )

                      ale neresme to jsou to „tvoje“ penize a tvoje vec co si koupis :)

                      0 0
                    • Rychlej turista  

                      Koukni někam do bazaru, jestli se tam nějaké válce neválí.

                      0 0
                  • jIrI___  

                    Též mi naši od mlada vtloukali do hlavy, že na stavebko se sahá až když je nejhůř :)

                    0 0
                    • nox159  

                      mi to nasi do hlavy nevtloukali, jako moh bych to vybrat koupit si za 300k poradne kolo ale co pak?

                      na co si vydelam to si koupim, tohle porad beru tak, ze to proste nejsou moje penize – ja si je nevydelal a pouzuju je az se fakt neco stane. Muze treba prijit mininko… :D

                      0 0
                      • PjSky  

                        muj boze :))) na miminko 300k nepotrebujes. ani vlastni byt a takove ty kecy.

                        celkem mi vzdycky pada brada kdyz vidim jak lidi pocnou potomka a hned si k tomu jeste poridi hypoteku… dvojnasobna financni zatez pri polovicnich prijmech.

                        Finance.cz celkem krasne propocitavaji jak se vyplati zit v najmu. Jako ekonom souhlasim.

                        stavebko ti zustane az do duchodu :D

                        0 0
                        • nox159  

                          ne kazdy chce zit v najmu, nekdo proste chce mit neco svojeho…

                          ale tvuj nazor ti neberu ;-)

                          0 0
                          • PjSky  

                            s hypotekou je to tvoje jen na oko. dokud to bance nesplatis, mas problem – uroky, riziko. Nejlepsi zpusob jak zaplatit hypoteku kdyz clovek prijde o dobrou praci v oblasti a dalsi se nenabizi nebo nedejboze o zdravi… je umrit (a zivotko doplati bance zbytek hypoteky)

                            Me hypoteky vzdy prisly jako velmi nouzove reseni bytove krize. Ale tak ci tak, 1/4 naroda uz tak zije.. se pridej, kdyz je to tak dobry. :)

                            0 0
                            • nox159  

                              nechce se mi cist vsechno co jsem tu psal, ale myslim ze slovo hypotaka z moji strany nepadlo nikde – to tady podsunujes porad ty ;-)

                              0 0
                              • vsn  

                                za 100 – 200 tisic ze stavebka – co ma vetsina lidi byt težkou koupis :) možná tak vybavis …

                                ale prestante to resit, tohle je vlakno o necem jinym.

                                0 0
                                • nox159  

                                  jen takova myslenka

                                  na minco jsou potreba 2 lidi ( 2 stavebka ) cilova castka na stavebku 500–800k → 2× 500–800 = 1–1,6M :)

                                  kvuli 100k je podle me blbost nejake stavebko mit… to radeji investuju jinde ;-)

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Dojit stát prostřednictvím stavebního spoření lze jen do určité výše, je tam limit.

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      je tam limit ale ten limit je predem dany a kdyz dosahnes te castky vyš už to nejde jestli se teda nepoletu – spoři se jen do cilové častky… ( pokud se teda nepletu)

                                      0 0
                                  • PjSky  

                                    :D jestli ma tvoje squaw sporeni, tak jsi stastny muz. Z nasi office z 8 svobodnych zen ma stavebko jen 1 girl. a jedna dostala byt od rodicu, seznamim za 5,000 czk

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      castky jsou nastřelene ale ne nerealne… o mojich konkretnich financich tady mluvit nebudu…

                                      jinak pritelkyne stavebko taky ma :)

                                      0 0
      • MlokCZ  

        A když ještě upustí trošku více pláště, tak zátěž může o něco zvednout.

        0 0
        • kubad  

          nebo dát širší, ale kdo pak má ten hukot poslouchat :-(

          0 0
          • JT21cz  

            Na bike jsem se vratil po osmi letech (jezdim asi mesic) v ramci odtucnovaci kury jsem poridil i zminovane valce Elite (cervene – brzdene gumou). Po tydnu se na nich udrzim cca. 15 min v kuse min, pak se musim slezt, utrit pot, napit se. Jezdim cca. 40 min na tep. frekvenci 140 – 160.

            Asi tak 3× tydne, vetsinou, kdyz se nedostanu ven nebo me zena nepusti.

            Prevod 32 – 14 az 18, podle toho, jak se citim.

            Pozor, valce mam nastavene na co nejvetsí vzdalenost os kol, je to asi 1,08 m a vic to nejde, i tak jsem na prednim kole asi o 2 cm za osou (osa kola je za osou valce).

            Jsem liny menit kola a jezdim vzadu 2,2 plast continental (opotrebeni nepozoruji), husteno do terenu.

            Jezdim v garazi s mp3, takze me hukot neomezuje. Hukot je snesitelny i v byte, pokud bydlis sam a v nemas vedle ratolesti.

            Doufam, ze Vam me zacatecnicke info pomuze.

            0 0
            • vsn  

              super, díky moc … brzdene gumou to jsou ty za 4 tisice? … jj bydlim sám … akorat mam protivnou sousedku podemnou tak s ni asi kvuli tomu budu valcit i kdyz treba to neuslysi …

              0 0
              • JT21cz  

                jj, presne ty

                vibrace z valcu zadne nejdou, takze se sousedce strop klepat nebude a hukot ani nebude mit takou intenzitu, ze by ho slysela, pokud nemate „papirove“ stropy

                0 0
              • kali222  

                kdyz brzdene tak spsie tyto ne?

                http://jizdni-kola.online-sport.cz/…ite-v-arion/

                nez nebrzdene

                0 0
                • vsn  

                  jj ty vypada super ale cena je trosku jinde … tedko jsem jeste zkousel lehce privazat zadni brzdovou paku k riditkam aby kotouce trosku skrtaly a pri toceni kolem to jde znat hodne … takze taky moznost … po minute toceni rukou na stojanu jsem byl spocenej a kotouce jenom vlazny … – na prostredni prevodnik …

                  kdyz jsem tedko videl, ze pri mirnym brzdeni jdou kola lehce rukou otocit tak na válcich bude asi jeste vetsi treni takze z toho prestavam mit strach :) – doufam, ze mi pujdou vycentroval kola aby to neklepalo … na stojanu se mi klepe cely kolo :D

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Brzdění válců fakt neřeš, není to třeba. A hlavně by ses tak připravil o jejich největší přednost a to je možnost šlapat trvale vysokou frekvencí. To jinak nedokážeš a když už se na válcích chceš mordovat, je toho třeba využít.

                    0 0
                • PjSky  

                  ty se mi taky libi.. ale ta cena je fakt husta.

                  na druhou stranu jsou rekl bych tiche, alespon podle youtube:

                  (srovnavam si hluk s orechem)

                  http://www.youtube.com/watch…

                  http://www.youtube.com/watch…

                  hodne me zaujali lami valce: :)))

                  jdou v odpruzenem ramecku a zjevne vam dovoli to, co pevny ram rychle vytresta, borec na prezentaci se stim mele jak kapr v siti a nic, zkousi si na tom ruzny kola..

                  http://www.youtube.com/watch…

                  bohuzel v evrope sem je nenasel, s postovnym 900 usd ? :O penez jak zelez.

                  0 0
                  • Pebe  

                    nechci nejak mentorovat, ale nejde na válcích právě o to sebou nemlit „jak kapr v síti“ ?

                    0 0
                  • ememem  

                    po tom co som v zime na obyc, elite trocha jazdil si myslim ze brzdene valce su vyhodene peniaze, leda by si bol fakt nejak nemiestne namakany

                    0 0
                    • PjSky  

                      haha :) to rozhodne ne. Ale mozne je nekdo chce jet silu a nechce mit doma x+y masinek jako ten sileny american.

                      koukam ze radu e-motion uz produkuje i elite

                      ofiko videjko: http://www.youtube.com/watch…

                      a je fakt ze odpruzeni valcu udela moc. jako proc ne, kdyz na to nekdo ma tak at si to uzije. proverim sveho dealera.

                      0 0
                  • nox159  

                    jdou v odpruzenem ramecku a zjevne vam dovoli to, co pevny ram rychle vytresta

                    smysl bych hledal jinde ;-)

                    rekni mi to pevny ram vystresta…?

                    0 0
            • vsn  

              převod 32? … to je prostredni prevodnik? … nemyslel jsi 42?

              0 0
              • JT21cz  

                Ano, 32, tim jak jsou valce na max od sebe, tak ta guma je opravdu hodne napnuta.

                Uslapl jsem to i na velkem prevodniku, ale asi to nema smysl (alespon u me). Snazim se slapt pokud mozno technicky spravne a to mi pri silovem slapani na valcich nejde. Lehci prevod mi i vic vyhovuje s ohledem k zatezi netrenovaneho cloveka (kadence 75 ot/min).

                I kdyz po tydnu jsem se dostal na tezsi prevod a casem bych to i na velky prevodnik videl, ale ze bych slapal nekdy na valcich naprazdno je pro me utopie.

                Valcum zdar :-D

                0 0
                • vsn  

                  super, diky, delas mi radost :D … tak tedko uz dat na generalku kolo (vycentrovat kola, vycistit vidlu) a sehnat nebo zkusit srovnat velkou pilu … dneska jsem do ni tak dlouho busil kladivem az nejde nasadit a je jeste krivejsi :D … zitra se pokusim o napravu a jeste mrknu na moje kolo z detstvi jestli nema velka pila oplran 10 let stara stejny uchyceni :D takze mozna jeste budou novy kliky ;)

                  0 0
            • Peka  

              A jak máš velký kolo? Že máš to přední až za osou?

              0 0
              • JT21cz  

                trek fuel ex 8 – 18,5

                Predtim jsem se spatne vyjadril, tak to ted upresnim

                roztec os na mem biku je 111 cm,

                vzdalenost stredu mezi valci vzadu a valcem vepredu je u valcu max. Elite 109 cm,

                takze poloha predni osy kola biku je jeste dva cm pred osou predniho valce,

                problem pri jizde s tim nemam.

                0 0
                • jIrI___  

                  Dřít se na fullu na válcích, to musí být dobrý opruz.

                  0 0
                • Peka  

                  Tak to jsem na hraně taky mám těch 109. Budu si je kupovat tak jen abych věděl. Dík

                  0 0
      • ememem  

        při kadenci 105 – to sa fakt da? aky to ma zmysel ked to iste utocim polovicnou(a este podla mna prijatelnou) s inym „silovejsim“ prevodom? aby si ma spatne nepochopil sa to normalne pytam a nerypem, nebavime sa o kotucovkach :-).

        0 0
        • Cryzyy  

          na kadenci 52,5 se netrenuje ani sila, 105 je kruhove slapani a vytrvalost, pokud slapes dobre tak se da vic, nez 105

          0 0
          • ememem  

            dobre,to som trocha metaforicky prehnal ale vazne – my co nedame rocne 10 a viac kkm? co je este v norme na silnicke a takom primernom mtb terene v nasich zemepisnych sirkach? nemam to odmerane ale dost pochybyjem ze dlhodobo sa pohybujem viac ako 60.

            0 0
            • MlokCZ  

              To nemusí být jen o výkonnosti a závodění.

              Já jsem třeba kdysi drtil neskutečně těžké převody (ono to taky na jednoplacce 48 + pětikolečko) ani jinak nešlo.

              A i přesto, že jsem byl o 15 let mladší a najezdil i méně kilometrů než teď, tak mi občas zlobila kolena nebo i něco jiného na nohou (třeba podkolení šlachy, vyjímečně i kyčel).

              Postupem času s lehčími převody jsem se přeučil na kadenčnější šlapání (jezdím dost velký rozsah, tak 70–110ot./min, nejvíce tak 80–90 v kopcích a tak 85–100 mimo kopce).

              A i přesto, že teď mívám roční nájezd cca 2× tolik co tenkrát, tak nemám problémy s koleny vůbec žádné.

              Výkonnostně to bylo ale skoro jedno, možná sporadicky lepší na vyšších kadencích, ale s minimálním rozdílem.

              Pomůže mi to ale v terénu. Dokážu teď krátkodobě v terénu zrychlit na opravdu vysokou kadenci (třeba 140ot./min), když je třeba přejet překážku větší rychlostí. Tohle umožňuje toho při menší výkonnosti vyjet mnohem více. Na těžší převod, který by zajistil celý výjezd dostatečnou rychlost fyzicky nemám a řadit většinou v takových výjezdech sem tam moc nejde.

              Navíc mi vyšší kadence natrénované na válcích hodně pomohly s kruhovým šlapáním na fullu a nemám problémy s houpáním ani s extra citlivým tlumičem.

              0 0
              • ememem  

                tiez som z mladosti skor zvyknuty na tie tazsie prevody a silovejsie slapanie z rovnakych dovodov jak popisujes ale na jakom prevode sa da do kopca slapat 80–90? ja mam na silnicke compact a 11–28 nedavno som to len tak hodil do auta na sluzobku do innsbucku ze kebych mal cas a pri predstave ze v tamojsich kopoch slapem s kadenciou 90 je dost nerealna. to som az taky slaby? ale spat k povodnej otazke – na vlacoch sa ma teda slapat aspon okolo 100? neni sa lepsie riadit vykonom? (pri takychto skoro laboratornych podmienkach aj tie smiesne wattmetre na beznych cyklocompoch mozu davat docela odpovedajuce vysledky)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Válce skvěle umožňují frekvenční šlapání a proto není důvod šlapat na nich jinak. Tohle můžeš normálně trénovat právě jen na válcích nebo za kamiónem. A proto si intenzitu nevolíš změnou frekvence šlapání, ale změnou převodů. Prostě točíš pořád stejně, řekněme ten můj oblíbený převod 52×17 frekvencí 105 a když si chceš dát kratičký interválek, založíš šajbu a pořádně ji rozjedeš. V mém případě na 1 – 2 minuty někam k 80 km/h, takže i tu frekvenci ještě dost na tu chvíli zvednu. Pak zase zvolníš a točíš dál 52×17 při frekvenci 105. Kdo nedokáže rychle točit lehký převod, pak samozřejmě nedokáže rychle točit ani převod těžký a nutně umí jezdit jen pomalu. Proto jsou válce výborný prostředek pro nácvik časovky a trénink intervalů v blízkosti MTF.

                  Schválně si to tak někdy na 1,5 – 2 hodiny se třemi interválky poblíž MTF vyzkoušej a pak nám napiš, jestli jsi měl pocit, že jsi klikami točil bez užitku a naprázdno :-)

                  0 0
                  • ememem  

                    dik za radu, musim si kupit nejaky cyklocomp. stary sa uz rozpadol tak si zo srandy kupim taky co aj meria kadenciu. o tom ze bych mal pocit ze tocim pri hentakom slapani jak popisujes naprazdno nemoze byt ani reci skor sa obavam ze sa do takych frekvencii vobec nedostanem.

                    mimochodom na akom prevode a akou kadenciou slapes ked ti to ukazuje 80km/h? tusis kolko W vtedy davas?

                    P.S. – moja psychicka odolnost na valcoch konci niekde pri 1 hod. slapania (a aj to musi byt vonku taky hnoj ze sa neda vobec nic)

                    0 0
                    • biker jura  

                      chudák Hnoj :D

                      0 0
                    • Rychlej turista  

                      Měřák kadence nepotřebuješ, stačí ti znát rychlost a ostatní si lehce spočítáš. Měl jsem udělanou tabulku na lednici vedle válců. Svisle převody s velkou pilou a vodorovně frekvence 90, 105 a 120. Je to dobrá věc i z toho důvodu, že si to časem zažiješ a venku pak víš, jak rychle jet na určitý převod kadencí 90. To úplně stačí. Jedeš rychleji – točíš více, jedeš pomaleji – točíš méně. Hodí se to hlavně na dlouhých rovinách, pro které je to zhruba optimální frekvence.

                      Jestli dobře počítám, tak při převodu 52×11 jsem při 80 km/h točil 133,7 a při převodu 52×17 a frekvenci 105 otáček za minutu jsem jel rychlostí 40,67 km/h.

                      0 0
            • Cryzyy  

              Na silnicce se bezne jezdi kadence 85–100, na biku si myslim, ze to muze byt stejne, ale vzhledem k terenu asi ne vzdy mozne. Uz jsem parkrat koketoval s myslenkou dat si pri zavode na bika cidlo kadence, ale zatim to nikdy nedopadlo – lenost :o) Kadence neni zavisla na tom jak je clovek trenovanej, ale na tom jak se nauci slapat, rekl bych, ze pro mene trenovane muze byt vyssi kadence naopak vyhodnejsi.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Tak, tak. Pokud měl člověk delší dobu výpadek a ještě není ve fazóně, tak je velká výhoda umět točit, protože dokáže ve skupině uviset déle – je limitován pouze tím, kolik udýchá. Pokud točit nedokáže a musí jet těžší převod, odpadne dříve, protože to nožičky neutáhnou.

                0 0
              • McBlacky  

                mám kadenci na fullu, protože jsem ten tacháč vyhrál a nechtělo se mi to stříhat :)

                normálně jezdím při pohodovým zewlování tak 75–85 ale když je technická pasáž tak i 120 úsekově.

                0 0
                • PjSky  

                  jj to sem videl na NAC2010, velkou cast zavodu sem jel soubezne se slecnou v dresu Drasala, malinka a tocila tam silenou kadenci v jakemkoliv rezimu jizdy. Ale jelo ji to skvele, byla prostre vysvihana, zadny silovky.

                  Prave mela dost volny spdcka a hezky cvakala.

                  0 0
    • Skip11  

      Ahoj, taky uvažuju o válcích. Jezdit bych je chtěl na biku a nejdřív to chci prubnout, abych věděl, co to obnáší. Tak jestli by mi dal někdo v okolí Zlína možnost to vyzkoušet, byl bych vděčný. S tím souvisí to, že na kole, na kterém jezdím po silnici, budu měnit pláště. Chci, aby to nedělalo kravál a byly levné. Hodí se některé s těchto? 1 2 3

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Já to nechápu, buď jsem já takový žabař nebo jsou všichni tady kolem mistři světa. Nebo to je válcema. :-P

      Mám válce nějaké no-name značky s hliníkovýma válcema, guma se mi utrhal po pár hodinách jízdy, tak mám od mamky silonky. :-)

      Co se týče intenzity, tak pokud jedu 30 průměr, tak to je forma, převod 53 vepředu a vzadu druhý/třetí z vrchu (na kazetě 11–25). Když jsem to zkoušel napálit naplno, tak za 1) jsem z toho málem sletěl, protože kolo se nedalo vůbec ovládat a za 2) víc jak 50 km/h jsem na tom nikdy nedal a borci tady běžně jezdí i 60 km/h. Tak kde je sakra problém. A to během sezóny jezdím hodinové tréninky za autem. :-)

      0 0
      • Rychlej turista  

        Problém bude asi v těch silonkách nebo válcích :-)

        0 0
      • kali222  

        ty jses tu hlavne pres ty fotky, tak bych to tak neresil :P

        0 0
      • Pebe  

        řekl bych že to bude v těch válcích, na Elitech se dají jezdit celkem v pohodě v ZDV průměry kolem 40km/h, víc jak 45km/h jsem neměl, ale jezdim opravdu jenom ZDV s intervalama, rychlostní a kadenční…

        max rychlost mám cca 78km/h a kadenci 183otáček, ale to je vždycky jenom na vteřinku dvě při špičkách v itervalu…

        a to mám fyzičku určitě horší než ty ;-)

        0 0
      • Rolei  

        To bude válcema (asi ROTO). Buď si z nich nech u nějakého soustružníka udělat opravdové válce (teď to jsou nejspíš šišky) a nebo si kup nějaké „opravdické“. U válců stačí aby házely tak 2–3mm a už to je docela pruda.

        0 0
        • Biker jak Pes  

          To bych neřekl, že to jsou šišky, drží a jezdí se na nich parádně. :-) Akorát pláště jsou po tom vždycky stříbrné od toho povrchu, ale to se hned sjede na asfaltu.

          Jinak pro ostatní, mi to nevadí, že to na tom nejede. Docela mi to vyhovuje. Jenom jsem se divil, jestli to je opravdu ve válcích nebo to na nich neumím. :-)

          Jezdím na nich rychlostní a kadenční intervaly a představa, že ty intervaly jezdím v 60–70 km/h je šílená ač docela motivující :-D

          0 0
      • o5majkl  

        Sem dal na válcích maximálku asi 78 km/h, ale to už sem měl teda strach že uletim-je to o technice… si pamatuju, že na soustředěních sme na válcích třeba i skákaly díry :D

        Jinak teď mam bržděný válce od Elite a to je docela parádička, sou tam sice jenom tři úrovně, ale odpor se zvětšuje otáčkama, takže na největší odpor je to už docela hardcore-mimo sezonu ho vůbec nejezdim…

        0 0
    • martinpav  

      Prizivim sa.

      Dostaly sa mi pod ruku starsie valce (cca 10rokov), ale odpor sa mi zda dost velky.

      Ked prestanem slapat tak behom sekundy stojim, odpor sa mi zda vacsi ako pri rovnakom prevode na ceste po rovine. Bike, plaste (mtb slick 1.25) a tlaky (100psi) su rovnake.

      Je to normalne alebo mam pozret ci su neni v prdeli loziska? Pripadne moze byt problem jeden valec ktory je skor vajcovy ako kruhovy ? Rozdiel je cca 2 mm a je to pri jazde citit.

      0 0
      • Lada,s  

        Stejný pocit mám i já, mám koupené válce „home made“. Jsou ze silonu, a tady mě při první jízdě překvapil jaký mají odpor. Není to nijak drastické, ale podle různých videí jsem čekal že to půjde víc lehce :-) Přitom ložiska se nijak nezadrhávají a válce se otáčí lehce. Nafoukáno mám na 6,5 psi.

        0 0
        • kubad  

          skus i pohrát s posunem válce pod předním kolem, dělá to dost velký rozdíl :)

          0 0
          • martinpav  

            Hm, to ma nenapadlo. Os predneho kolesa mam pred osou valca tak 3 cm, tusim by to malo byt ± nad sebou. Skusim. Dik

            0 0
            • PjSky  

              musi to byt presne pod nabojem. stred na stred.

              Zadek se vystredi sam :) ikdyz tady je zajimavy efekt: prohyb vypletu, pri mekcim si ti muzou dit ruzne efekty jako houpani. neni to moc prijemny.

              0 0
          • Lada,s  

            Přední válec mám přesně pod osou kola

            0 0
    • vsn  

      tak už je mám – elite :) prvních deset minut to bylo jak poprve na kole, dneska už ostrej trening …

      dojmy: docela dobry – hrozne bolí prdel po dvou hodinach a zátež by mohla byt vetsi (abych nejel druhej nejtezsi prevod na silnicce s podhustenejma plastema) – ale to se bude dát vyresit asi bud dalsi gumou a nebo lehce brzdit (na biku) – kde se dá koupit naka takova guma neoriginální?

      jinak jak rešíte pot? … jel jsem v dresu ale po tech dvou hodinach se dá ždímat – to samy gatě – uplne mokry … po zastaveni je docela zima pri 17 stupnich.

      0 0
      • o5majkl  

        Teď jezdim na verandě s otevřenejma dveřma-když je venku 5 stupňů, tak to docela jde… Jinak mam po ruce ručník a při větších teplotách neni od věci větrák-chystam se na něj…

        Jinak až trochu zvládneš techniku, tak se dá jezdit i ve stoje aby sis ulevil od bolení ******, ale chce mít dobře poštelovanej rozvor válců… Teď sem testoval nastavení tak, že přední kolo se dotýkalo válce přesně nad jeho osou, ale to mě vyhazovalo dopředu a moc to nešlo, čili je lepší mít ten válec trochu víc předsazenej a pak to jde.

        0 0
        • Lada,s  

          Taky budu muset přední válec lehce posunout dopředu. Dneska jsem zkoušel jet ve stoje a je to přesně jak říkáš, kolo má snahu se „natahovat“ ve vidlici.

          0 0
          • PjSky  

            tak je to moznost ale kupodivu me se to nedeje. zadek potvrzuju, v lete sem jezdil na silnicce klidne 8–10 hodin a nebolel me ani trochu, ty same kalhoty a sedlo a boli uz za hodinu, navic.. echm echm.. mam pocit ze nekam netece dost krve ;) pri slapani ze sedla se to zase na chvili zlepsi ale za dvacet minutek uz zase pocit ze mi umrel spodni clovek.

            zjevne ten konstantni tuhy posed neni moc dobry, venku se clovek krasne protahuje a ruzne steluje aby si ulevil…

            zatez jezdim s vetsi frekvenci nekde na stredu kazety na zahrati a vychlazeni, jinak jedine ta nejvetsi zatez s prechody do zalehnuti a maximalniho hukotu po cca 10 minutach stridana zase s odpocinkem. Triko nemusim zdimat, dal sem pod valce koberecek z tesca za 100,– a ten pak pujde do pracky.

            Subjektivne sem se takhle potil naposled v saune, znate ty kapky jak se slevaji na ramenou a pazich? :)

            samo ze mam otevrene okno a jdu koupit po vikendu ventilator, je to nutnost.

            K slapani si poustim tedka celou tour de france 2010 po etapach, na zed naproti z projektoru, a je to skvely, nenudim se, obzvlast kdyz rychle zmeni focus nebo pusti nejaky zatacky, hlava to nebere a mam co delat to ustat :)

            Uzasne to motivuje drzet nejakou poradnou kadenci plus kontrolovat posed a drzeni tela (zada, ruce). Kucii vopaleny to maj zmaknuty.

            0 0
            • vsn  

              taky koukam TdF pak mam jeste celou Vueltu a Giro :D

              no ja mam taky koberec (o kosek sirsi a delsi jak válce – takze akorat) a na ten sem dal takovej igelit … ale vadi me ze sem uplne mokrej a je to na nastydnuti :) ten vetrak me taky napadl …

              ve stoje to chvilku zvladnu ale je to dost neprirozeny

              0 0
              • PjSky  

                taky v SD/HD ? odnekud z torrentu? Hned bych bral, myslim ze nez skonci zima tak mi dojde TdF.. davam 1.5 etapy za vecer, 3–5× tydne.

                0 0
                • vsn  

                  SD … je to koukatelny ale…

                  sdílim na TzR (Giro, Vueltu)… dá se sehnat i na uloz.to …v HDčku by to ale bylo lepsi no … ale nikde jsem nenasel … on ceskej eurosport vysila i HD?

                  0 0
      • ememem  

        hrozne bolí prdel – to som rad ze nie som sam, uz som si myslel ze mam nieco zle :-)

        zátež by mohla byt vetsi (abych nejel druhej nejtezsi prevod na silnicce s podhustenejma plastema) – to som si myslel spociatku tiez, odkey ma rychlej turista presvedcil ze treba slapat kadenciou okolo 100 uz tento problem nemam ani nahodou.

        jinak jak rešíte pot? – kvapka na zem na staru nafukovacku co sluzi ako podlozka.

        jel jsem v dresu ale po tech dvou hodinach se dá ždímat – jazdim v izbe pri otvorenom okne (cca 17–18 stupnov) iba v gatiach s uterakom okolo krku a potitkami na rukach. inak s tym nic nenarobis, proste sa potis jak krava.

        0 0
        • Mig_all  

          az nekdo vymysli jak na to boleni ****** tak budu davat víc ale v soucasnosti vice jak hodinu a pul nedám ani kdybych se posral.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jezdi více ze sedla. Ale i tak to bude vždy o něco horší než jízda venku. 2,5 hodiny jsem vyjímečně na válcích dal a zadek to přežil (při té častější jízdě ze sedla). Většinou jsem ale déle než 1,5h nevydržel psychicky, jak mi to už nebavilo.

            0 0
          • Peka  

            Vozím dvoje kalhoty, je to o chlup lepší. Ale taky dvě hoďky a dost!

            0 0
      • MlokCZ  

        K omezení pocení pomůže nějaký hodně velký větrák, který na sebe necháš foukat.

        0 0
        • Mig_all  

          idealni na nachlazeni a problemy s kloubama, kolena a ramena (pokud nemas dres) trpí jak krávy…

          0 0
          • MlokCZ  

            Proč? Není to o nic horší než jízda venku za podobné teploty. Takže dle teploty v místnosti se vhodně obleču.

            Nebo snad venku na kole taky nejezdíš kvůli tomu, že za jízdy fouká?

            PS: Jednu celou zimu jsem s pořádným větrákem na válcích odjezdil (s pravidelným ježděním). A neměl jsem sebemenší problém.

            0 0
    • kali222  

      technicka :) „sroubuju“ bajk na valce (silnicku nemam a neporidim) a vaham nad brzdama. krom slejzani si nedovedu predstavit, ze bych je pouzil :D, ale treba je to moje predstava, ktera brzy padne. taky se mi na to kolo nechce zadny vyclenovat. to bych asi hledal nejake levne kotouce. vse krom ramu, zapletu a plastu ma statut „dojeto a dom*dano“. cili bez investic = dobry. :)

      0 0
      • Dlabka  

        i na slejzání to jde dez nich:)

        0 0
      • Rychlej turista  

        Abych se přiznal, tak brzdit na válcích mě ještě nenapadlo. Člověk se má pořád co učit :-D

        0 0
        • kali222  

          tak kdyz clovek vidi ty videa na youtube, tak ho napadaj ruzny veci, ja za to nemuzu. :D

          0 0
          • martinpav  

            No ja neviem co na tych videach robia. Prvy krat som sa pustil steny asi po 20 sekundach a uz som sa jej az do zosadania nechytil (cca 15min). Obcas som trosku zaslalomoval ale nic strasne. Ked hned roztocis nohy a nemotas sa na tom tak je to v pohode.

            0 0
        • vsn  

          mě jo :) zvlast po tom co dneska bouchala sousedka do topeni :D hned mi vylitly tepy o 15 vejs :D zkousel jsem lehce zadni brzdu a slo by to uplne v pohode …

          napadlo me jeste reseni pouzit druhou gumu (ale nevim kde ji sehnat krome originalu za 250) …

          kazdopadne dneska jsem koupil jeste karimatku takze mam koberec, karimatku, takovy gumovy placky :) tak snad to bude lepsi … jezdim cca 30 – 35 km/h na biku

          0 0
          • ememem  

            jake gumove placky ? mam od vcerajsieho rana podobny problem.

            0 0
            • vsn  

              neco jako je na zimnim stadionu aby jsi si neznicil brusle … mam z toho vyrizly takovy obdelniky 10×10 … je to taka hodne tvrda guma. nevím jak moc to tlumi… uvidim s tou karimatkou :) –

              0 0
            • Hornet  

              Objavil som na nete toto:

              http://www.rempometal.sk/…miace-dosky/

              ale zatial som nezistil, kde to kupit( firma z linku mi neodpovedala…)

              susede pod nami sa to neopozdavalo, ked sme v januari trochu točili na valcoch, tiež vyklepkavala :-( tak musim niečo vymysliet

              dal som pod valce stary koberec-dvojmo a taku tvrdsiu penovu gumu, ale nepomohlo to… tie nizke frekvencie to neutlmilo

              0 0
              • ememem  

                to alebo nieco podobne by mohlo byt zohnatelne aj v nejakom baumaxe, ked budem mat cas pojdem kuknut. inak ma napadlo este podlepit tie nozicky obycajnou gumou na gumovanie ale ci to pomoze neviem. ono je fakt ze okolo tej 40-tky to zacina naozaj hucat a nizkofrekvencne vibrovat, cez den to ide ale ked zacnes rano o pol siestej kym decka vstanu asi to dole neni moc slava…

                0 0
              • ememem  

                v beznych stavebninach typu baumax, hornbach nic take nemaju. (len keby sa niekto chcel ist pozriet aby nesiel zbytocne)

                0 0
                • Hornet  

                  hmmm…takze hladat inym smerom :-(

                  0 0
                  • ememem  

                    existuje v hornbachu tak vec – vola sa to podlozka pod pracku, ma to katalogove cislo 4063923 myslim ze by to mohlo byt vyhovujuce akurat ju v BA nemaju, skus u vas. inak provizorne som nalepil na nozicky obycajne gumy na gumovanie a dnes rano nebuchali…

                    vsimol som si ze to nizkofrekvencne dunenie zacina okolo rpm 93–95 resp. 38–39km/h

                    0 0
                    • ememem  

                      som to kupil (10E) aj vyskusal a neni to nic moc, horsie jak ta guma co som spominal vyssie. (aspon susedia to vravia). objektivne musim priznat to pri vyssich rychlostiach fakt huci jak tank takze jazdit ked este vsetci spia alebo ked uz vsetci spia(a inak to pre mna neni zaujimave) sa v panelaku asi moc neda.

                      skusim este kombinaciu tej gumy a podlozky a ked to nepomoze tak tie valce asi budem musiet predat.

                      0 0
                      • martinpav  

                        Do pivnice sa nimi ist nedá ? Čo som vypozoroval u kámoša tak najviac hučia plášte. On na cesťáku a galuskách, ja na horáku s 1.5 slickami a bol som výrazne hlučnejši. Do bytovky asi poriešim nejaké plášťe na trenažér.

                        0 0
                        • ememem  

                          Do pivnice sa nimi ist nedá ? – da ale sa mi to nechce rano pred pol siestou ani vecer o jedenastej prevlacat hore dole. jazdim na valcoch na silnicke takze s tym uz neodhlucnim nic. navyse horsie su tie nizkofrekvencne vibracie.

                          0 0
                      • ememem  

                        kua poradte niekto kto na tom jazdite jak riesite hluk resp. vibracie. nech robim co robim pri rychlosti okolo 40 to zacina byt fakt pre susedov neznesitelne, bohuzial to musim uznat, sam tie vibracie a nasledny nizkofrekvencny hukot citim a pocujem a docela verim ze to lezie dolnym susedom dost na nervy hlavne ak na tom jazdim skoro rano alebo neskoro vecer (t.j.najlepsie pred 05:30 resp. po 21.30)co este cely efekt znacne umocnuje. ked som pred rokom o tom rozmyslal cele b-f bolo plne toho jak su valce super tiche a ked som prisiel na to ze ani nahodou tak je tu kde kade zas plno reakcii ze su pomerne dost hlucne. momentnalne mam na valcoch elite nalepene take bezne gumy na gumovanie a cele je to este postavene na hrubsej karimatke (to skor kvoli potu aby nesiel na koberec)a tych gumach co som spominal tu

                        pre istotu som ich aj zrozobral a skontroloval loziska a v ramci moznosti co najosovejsie vlozil do ramu. prd mi je to platne. to som fakt len sam taky trotl ze to len mne tak huci alebo jak na tom jazdite? zas saskovat s tym na balkone alebo v garazovom stati sa mi moc nechce. dik za akykolvek tip.

                        0 0
                        • Cryzyy  

                          pod valcema mam tlustou karimatku a pod kazdou nozickou valcu sololitovou podlozku – ta jak se na ni prodavaji plaste Hutchinson :)

                          0 0
                        • vsn  

                          mám to takto… jizda km/h na biku uz da poradne zabrat … zatez válcu si můzes regulovat :)

                          0 0
                          • PjSky  

                            nekyve se ta matrace / co to je.. ? prijde mi to o hubu…

                            0 0
                            • vsn  

                              trochu na stranách jo, ale nevadilo to … nicméně ted jsem pod to dal akorat karimatku + tu dřevotřískovou desku a ty oranžový gumový podložky a asi dobrý… brzdu mám už udělanou magneticky …

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Já používal pod válce několik vrstev ze zbytků koberce (ve výsledku to mohlo mít klidně i 3cm výšku) a fungovalo to celkem dobře.

                          A pak proč jezdíš tak rychle? Zkoušel jsi foukat pláště na menší tlak? Hodně to zvýší zátěž a hned budeš jezdit pomaleji.

                          0 0
                          • Hornet  

                            Asi mas pravdu, aky tlak by si odporucil? alebo len skusit kolko znesie? 2Bary, alebo menej?

                            Mame 1,3" plaste, tak neviem ci este nizsi tlak bude ok…

                            0 0
                          • ememem  

                            dobre 3 cm mam teraz aj ja, skusim este tu sololitovu dosku alebo nejaky hrubsi madrac.(vid. vyssie.).

                            preco jazdim tak rychlo – tazko povedat, jazdim na silnicke a zhruba pri frekvencii 95 mam priemer lahko cez 40km/h pri pulze tak podla toho jak sa vydari den 80–95% tfmax. cize mi to tak vyhovuje.(zobral som si priklad z toho co poradil rychlej turista). to zo znizenim tlaku v gume som skusal ale vydava to potom odporne pisklave zvuky, este som rozmyslal ze ich skor podlozim vredu trocha vysie aby to bolo akoze do kopca, netusim aky to bude mat efekt.

                            0 0
                            • vsn  

                              efekt do kopce zadny jelikoz ve skutecnosti do kopce nepojedes a budes mit je blbej posed pak :) tos napsal dobrou kravinu..

                              no zkus podle ty moji fotky rucnikovou metodu :D jo a lepsi mi to prijde na biku, na silnicce jsem jezdil podhustit plaste moc neslo pze pak jsem furt narazel na rafek, bylo to taky divny moc citlivy … na biku je to snazsi a je to tišší – zase se ale sjizdej vic plaste

                              0 0
                              • ememem  

                                efekt do kopce zadny jelikoz ve skutecnosti do kopce nepojedes a budes mit je blbej posed pak :) tos napsal dobrou kravinu.. – to si si ako isty hej?

                                0 0
                                • vsn  

                                  protože nebudes stoupat do kopce ale pojedes porad po rovine :D

                                  pokud by to bylo tak jak rikas tak by ti kolo zaclo samo couvat (kdyz by jsi neslapal a měl by jsi perpetum mobile :)

                                  0 0
                                  • ememem  

                                    po rovine? snad po naklonenej rovine ci nie?

                                    co tu neplati?

                                    podla toho co pises nic nerobis ani ked mas valce mas na rovine.

                                    a jasne ze by cuvat zacalo len nechapem o akom prepete je pri tom rec?

                                    aj ked clovece volako si ma zneistil :-), teraz rozmyslam ze vo vztahu koleso-valec si fakt furt na rovine, asi sa budem musiet zamysliet…ono keby ten naklon bol dosiahuty tym ze zadne koleso zapadne hlbsie medzi valce trebars tym ze ich das dalej od seba tak sa vplyvom ineho(horsieho) rozkladu sil zvysi aj zataz ale iba samotnym naklonom to mas asi pravdu.

                                    0 0
                                    • Lada,s  

                                      Ano, zkoušel jsem dát zadní válce dál od sebe, zátěž byla trošku větší. Ale mnohem jednodušší mi přijde změnšit tlak v plášti, efekt je pak stejný.

                                      0 0
                                      • vsn  

                                        me prijde nejlepsi ručníková metoda jako je o par prispevku výše na fotce :)

                                        0 0
                                        • Lada,s  

                                          Toto „naštěstí“ neřeším. Mám válce stočené ze silonu a mají malý průměr, takže je na nich relativně těžká jízda.

                                          Při 20 km/h nemám problém při těžším převodu se dostat přes AnP, ale když dám lehký převod tak můžu jet pěkně kadenčně třeba 16 km/h :-D A naopak když založím těžký převod tak se dá docela slušně trénovat silově

                                          0 0
                            • Rychlej turista  

                              Jezdit na 80 – 95% maxima jsem nikde neradil. Psal jsem o frekvenci šlapání 105 ot/min. Pláště vozím normálně nabušené na 8 atmosfér, stejně jako na silnici.

                              0 0
                              • ememem  

                                no dobre, ja 105/40km/h uz nejak moc dobre slapat neviem ale okolo 95–98/40kmh to este ide a s tepmi mi to potom zhruba tak vychadza.

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  A proč potřebuješ jet na válcích 40 km/h? Na válcích se jede podle frekvence šlapání a tepů.

                                  0 0
                                  • ememem  

                                    no lebo mi to zhruba tak vychadza, som proste drevo a viac jak 100 otacok slapat neviem, takze dlhodobo (povedzme nieco vyse hodiny) dokazem ist okolo 40km/h pri frekvencii 95–98 na tepoch asi tych 80–95% maxima podla toho jako to ide a ci obcas trocha zrychlim a tak. zas nejaky vedecky pristup neuplatnujem. co robim konkretne zle?

                                    0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Neříkám, že děláš něco špatně. Pokud ti to tak vyhovuje, tak nic proti. Já jen, žes psal, že jsem to tak radil.

                                      Jezdit na válcích je ale děsný vopruz, takže když už na nich člověk jede, měl by využívat jejich výhody. A tou hlavní je, že umožňují dlouhodobě šlapat vysokou frekvencí. Intenzitu můžeš trénovat kdykoliv jindy, na to válce nepotřebuješ.

                                      0 0
                                      • martinpav  

                                        Mne sa zdá tá intenzita v tomto období zbytočne vysoká.

                                        0 0
                                      • ememem  

                                        pisal si ze jazdis tak 1.5–2 hod cca 40kmh kadenciou 105. ja som nejaky drevenny takze 105 mi uz fakt nejak nejde tych 95–98 este docela hej tak som nahodil taky prevod abych isiel pri tom tiez asi 40 coz pri tych tepoch jak som pisal jazdim nieco vyse hodiny ale pravdu povediac keby ma to psychicky nedeptalo a netlacila rit bych asi vydrzal kludne aj dvojnasobok. len pre zaujimavost ake mas pri tom tepy ty?

                                        0 0
                                        • Rychlej turista  

                                          Ta rychlost na válcích vůbec není důležitá, každé válce jedou jinak. Už jsem na válcích hodně dlouho nejel, takže si pamatuji přesně akorát tu frekvenci šlapání, kterou jsem jezdíval. Intenzitu jsem ale určitě jezdil daleko menší. Párkrát jsem si sice naložil i na válcích, ale to spíše výjimečně a v sezóně.

                                          0 0
                                    • martinpav  

                                      Tak podľa mňa ideš so zbytočne vysokými tepmi. Jazdi na základnej vytrvalosti (zvyčajne od 125 do 150 tepov ale možes mať iné) a hneď prestaneš mať problém s rýchlosťou a vybráciami. Kadencia sa ti postupne zvýši ako sa budeš učiť točiť plynule.

                                      Upozonenie: nie som tréner ani nič podobné tak ma v prípade chyby opravte nech nešírim bludy.

                                      0 0
                            • nox159  

                              muzu se zeptat jaky ma vyzmam jezdit na valcixh na 80–95% maxima? ;-)

                              0 0
                              • vsn  

                                jezdím taky tak … 75 – 90% … nebavi me jezdit na tom 4 hodiny takhle za 2 hodiny citim aspon trochu unavu ale ne tak, ze bych nemohl takhle znovat jet druhej den … šlapani na prazdno by mi toho asi moc nedalo

                                0 0
                                • nox159  

                                  no ja teda nevim – nevidim zatim duvod chodit na valcich pres AP ( mimo intervaly ) ale ani v tech intervalech se netlacim nad AnP …

                                  0 0
                              • ememem  

                                ja neviem, taky isty jak po ceste? navyse pri predstave ze na tom prdkam 3 hodiny niekde okolo 60–70% sa mi ani trocha nepaci. ja na tom nejak vedecky netrenujem, skor abych sa hybal ked je vonku taky hnoj ze sa mi nechce ist ani len behat nieto este bikovat.

                                0 0
                        • Hornet  

                          Skus ako pise MlokCZ, dat nizky tlak, zvysi sa odpor a znizis rychlost. 40-ka je uz ozaj dost.

                          Ja som ich este ani nevybral, kvoli hluku, suseda stale vyklopkavala a to sme jazdili poobede, ziadne take casy ako ty. Asi budem jazdit v pivnici …

                          0 0
                        • PjSky  

                          porad mi to huci.

                          vyresil sem to tak, ze jezdim v prackovych hodinach (18–20) po praci, 3–4× tydne. Celkem to staci. O vikendu teda vic, ale ne v nedeli navecer, to lidi chtej klid a ja to respektuju.

                          Jelikoz sem z hluku mel dycky strasny dilema, ktery me srazelo dolu az do ustani cinnosti a smutneho cumeni, nasadil sem antidepresiva:

                          sluchatka na usi

                          laptop

                          vsechny serie serialu The Simpson

                          Zatim nikdo na dvere nezvonil. A muzou prijit. Je jejich svobodou bejt gaucovej knedlik co ma pocit ze zivot konci po prichodu z prace, ze byt neni telocvicna a nasazeni klidu u televize je svate pravo. Muj nazor je uplne jinej :) Domovni klid zacina v 22:00 ; byt muze byt dobra a sakra levna telocvicna a televize zabiji cas i zivot.

                          0 0
                          • ememem  

                            A muzou prijit. Je jejich svobodou bejt gaucovej knedlik co ma pocit ze zivot konci po prichodu z prace, ze byt neni telocvicna a nasazeni klidu u televize je svate pravo. Muj nazor je uplne jinej :) Domovni klid zacina v 22:00 – no neviem ci by sme spolu ako susedia vychadzali…asi by si mal trocha problem.

                            kedze som s hlukom od valcov mal tiez problem a ja nerad robim inym to co by sa mi ani trocha nepacilo keby robili iny mne tak som nakoniec vymyslel toto.

                            mam to posadne na takom drevennom roste na ktorom je nalepna tato guma (60×60cm za 10E staci presne na to co je na obrazku) coz samo o sebe neni nijaky zazrak ale spolu s tym ze som posunul zadne valce dalej od seba (o 4cm – vid. foto 3) tak sa jednak mierne zvacsil odpor a jednak neviem sice preco ale aj pri vyssich rychlostiach a kadencii sa vyrazne znizili vibracie. dalsia vec je ze najhorsi druh podlahy su parkety (proste su jednak poddajne druhak sa rozvibruju), pevny podklad (dlazba, linoleum a pod.) je vyrazne lepsi. vsetko spolu dokopy sposobilo ze s tym mozem docela v pohode jazdit aj vyssie intenzity v tych mojich skorych rannych a neskorych nocnych hodinach a susedia su v pohode. ako je fakt ze pri nazvime to „silovom“ treningu by to uz bolo neznesitelne, potom pomoze „brzda“ jak na poslednej fotke ktora je prekvapujuco ucinna a mozem sa vyblaznit kolko chcem.

                            0 0
    • ove  

      Jezdil sem na nich loni na horáku se slikama.Letos sem je zatím nepoužil,alůe zátěž si můžeš nastavit dost velkou.Jezdil jsem i na nejtěžší převod a byla to docela zabíračka.20 míinut rozjetí na lehký převod a potom hodinu na nejtěžším a nakonec 10 minut vyjetí.Pořád si ale eště můžeš upustit gumy podle libosti.Podle mě tudíž zátěž je dostatečná ažaž i s nejlevnějším modelem.

      0 0
      • PjSky  

        bodejt… po hodine 53–11 clovek nohy citi a kadence zacina klesat. po dvou hodinach x tri dny za rade nohy uz slusne zadaji o odpocinek. Venku se clovek muze flakat, rozhodne z kopce ;) na valcich se musi slapat.

        0 0
    • Lada,s  

      Tak dneska poprvé na válcích hodina a půl v kuse, přitom ještě před týdnem jsem tvrdil že víc jak hodinu nedám :-D do jara to musím poladit na dvě hodiny, to půjde, ale pak mě asi odvezou k Chocholouškovi :-D

      0 0
      • vsn  

        pust si film … ne ze by sis ho vychutnal a pochytil z nej vsechno ale utece to pak rychleji o dost :)

        0 0
        • Lada,s  

          Mám válce v garáži, takže TV není, ale zjistil jsem že pomohlo když před sebou nemám čas jízdy, protože jinak člověk počítá každou minutu :-) A k tomu jsem si pustil CD, u kterého jsem veděl že trvá 1:25 takže jsem si řekl že musím vydržet do konce, a šlo to :-D

          0 0
          • vsn  

            aha … tak jedine notas jestli más … ja takhle jezdil s NTB v loznici (nez me to prestalo bavit) pak jsem to presunul do obyvaku (velky LCD, a dobrej zvuk ) (akorat sousedka cinka ted na topeni) ale 2× tydne to snad přezije.

            0 0
          • PjSky  

            ja mam sety Paul Van Dyka cca.. 2 hodky kus.. a taky si rikam ze dokonce musim vydrzet.. vetsinou dam 1:30 a dve prestavky pro prokrveni ;) partii a piti. Pit porad nezvladam, kdyz zaklonim hlavu mam potize.

            Jinak kdesi sem cetl ze trva mesic az dva nez si mozek vytvori k nejake cinnosti trvanlivejsi synapse (tedy nez cloveku neco „vejde do krve“). Pocitam ze jezdim uz mesic? cca 2× tydne po 1.5 hod a zda se, ze skutecne uz nemusim davat pozor, ikdyz sem uz slusne prositej proste no problem se dal drzet.

            Ty gumy na nozicky jsou zatim nejlepsi reseni, pokusy s karimatkou ukazaly ze pri prilis mekkych podlozkach dojde ke styku valce a podlozky a to dost brzdi :)

            Soused si koupil veslovaci/posi­lovaci stroj a „neco tam taha“ kazdy den 20–30 minut i PO DESATE takze uz hluk ani neresim. Mohl by prijit zaklepat na dvere. ( a taky se uz nekolik mesicu hada a mlati s pritulkou, sileny hluk ze ani sluchatka nepomuzou plus maji neuveritelne ustekana nervni zvire.. jo mohl by prijit, jen at si prijde!)

            0 0
            • Lada,s  

              Na pití musím taky zatím zastavovat. Jezdím cca měsíc a půl a po postupném zkoušení jízdy např. s jednou rukou jsem se včera konečně odvážil na jízdu ve stoje, a jde to :-)

              0 0
            • ememem  

              Ty gumy na nozicky jsou zatim nejlepsi reseni – ake gumy konkretne mas na mysli?

              0 0
    • JBeny  

      drobet oživým téma. Pořídíl jsem si válce Elite arion http://www.kupkolo.cz/…e_90038.html no jak jsem se dočetl, že válce jsou soustruženy, po rozbalení jsem zjistil, že soustruženy nejsou. Soustruženy jsou tyto . Nejsem spokojený s ovalitou valců. V téhle cenové relaci jsem očekávál mnohem kvalitnější zpracování. jestli máte ty samé co já, prosím podělte se o zkušenosti s ovalitou válců. díky

      0 0
      • cyklon  

        Mam Parabolic Roller a jsem spokojen.

        Ale rekl bych ze ty valce jsou stejny.

        0 0
        • JBeny  

          Prave ty parabolic jsou soustruzene, takze nehazeji nez ty elite arion..nejsou souose..hazi to celkem dosti.

          0 0
          • vsn  

            mě paraboli hazí cca 1mm na výšku.

            0 0
          • Mig_all  

            Elite má dva druhy tech červenych plastovych valcu, jedny jsou jak rikas „soustružené“ podle obrázku širšího prumeru a pak má ty lesklé „nesoustružené“ užší. Ale podle me jde jen o povrchovou upravu, v kvalitě by rozdíl být nemel, protoze ty hladké cpou i na svůj nejlepsi nejdražší model válců e-motion. Nedavalo by to logiku, navíc plast se asi moc soustružit nedá :-) nevím, ty plastové válce by mely byt vsechny jak když střelí kdyz je vytahnou z forem ne? :-P

            0 0
          • ememem  

            uplne presne nie su ani tie parabolic, pri vacsich rychlostiach to je citit a bohuzial aj pocut (vibracie). osobne bych si uz elite nekupil.

            0 0
            • Mig_all  

              Tak které? Tacx?

              0 0
              • ememem  

                neviem, ine som nemal. kazdopadne s roznych dovodov (mozeme tu o tom podiskutovat aj ked sa to uz preberalo) ja osobne bych uz kupoval jedine brzdene a kedze okrem elite ich robi uz len cycleops tak by to bolo jasne. ako su na tom s presnostou a hlucnostou ovsem netusim.

                0 0
      • JBeny  

        Právě jeden válec hází cca 3mm(zadní válec), ostatní tak kolem 1–2mm…tak otazka je, jestli je to v normě nebo už ne.Dík

        0 0
        • john34  

          ahoj,já sem si pořídil Elite V-Arion a i když to nevypadalo, tak mi na tom normálně vibrovaly ruce,měl jsem to i u kluků v krámě kde jsem to kupoval,říkali že to klidně pošlou na reklamaci ale že prý nevěří že s tím něco budou dělat,tak jsem to rozebral a všechny válce jsem vzal k jednomu šikovnému soustružníkovi, ten je opravdu lehce líznul (opravdu lehce, radši nadvakrát,musíš vyndat ložiska a šikovně to upnout) a je to naprosto supr, rozdíl několik tříd. Takhle to mělo vypadat když sem to kupoval, no jo neuděláš nic…(teď mi něco dře na tom brzděném válci,budu to muset zase rozhodit,to je ale jiný příběh,samé radosti)

          0 0
    • Breakpain  

      zdravím, mám otázečku – válce ELITE … nechápu proč, ale po delší době se mi na nich jakoby nasbírá „bordel“ z gumy? A udělá se tam bobek viz foto … přirovnal bych to ke kapajícímu vosku, který když zatuhne, je tvrdý jako plast. Vtip je v tom, že na tom jezdím na červených gumách od ELITE …

      Dokáže mi někdo poradit, jak tomu zamezit? Pravidelně to odřezávám nožem …

      0 0
      • Tina  

        Mám už tretie valce Elite, ale nikdy som toto na svojich valcoch nepozorovala. Možno preto že nejazdím originál gumy od Elite, ale štandardné plášte na von.

        0 0
        • Breakpain  

          Pláště na ven jsem tam taky jezdil a původně jsem myslel, že to je tím …

          Ale děje se to, ať tam jezdím na čem chci.

          Jinak ty pláště na válce jsou gut … větší odpor a pokud jedu menší převody, tak je to i tišší…když jedu interval, tak to už je jedno … však to znáš.

          Koupil jsem válce jeté, ale nebylo to na nich … Začalo se mi to dít až když jsem na tom jezdil. Nechápu co to je … přijde mi to jako roztavený plast, který zatuhnul, ale to se mi nezdá, protože válce ani pláště nejsou nijak extra teplé…

          0 0
          • Tina  

            A robí sa to aj na prednom valci, alebo iba na zadných dvoch?

            0 0
            • Breakpain  

              Pouze přední a zadní … prostřední má jen šmouhu, když mi jednou ujelo kolo … ale to je jako šmouha na zdi od gumy … žádný 3D bobek.

              0 0
              • Tina  

                Pýtala som sa preto, lebo som myslela, že by to mohlo byť mazivo s reťaze. Na predný valec by sa však nemalo ako dostať. Je mi teda záhadou, že sa ti to tvorí iba prednom a zadnom valci.

                0 0
      • jannk  

        Mi se z tohoto plaste na elastanovem valci dela takovy cerveny prasek, ktery obcas vyluxuji. Ale plast neubyva, podle me zvladne tak 10000km, ne-li vice. Rozhodne nic netvrdne – uz jenom proto, ze se ten plast ani moc nezahriva

        0 0
      • tromboonen  

        Mam nejlevnejsi valce tacx a skoro nejlevnejsi gumy (cokoli na dojeti, moje Schwalbe Vitoria).. vse je IMHO o kombinaci obvodove rychlosti, tlaku a odporu.. rychlost nemerim a odpor davam kartama, rachoti to hodne, ale jedine znacky jsou od incidentu kdy jsem zakufroval mimo valce a popojel dopredu a pak ze srandy okolo (naskocit zpet uz jsem nedal, valce mezitim zastavily, ale netrenoval jsem.to .)

        Ty zvejkacky na fotce uz jsou dost extrem, neco je spatne… zkus pribrzdit rychlost (brzda, karty, tlak, cokoli, hlavne kombinace), nebo zmenit plaste, ale nemyslim, ze by byly az tak horsi nez jakekoli shity co mi prijdou pod ruku – a s zadnyma jsem takovy problem nemel..

        0 0
        • Breakpain  

          No, jezdím na malou pilu … nemyslím si, že to drtím a těmi Elite plášti to taky docela zpomalilo.

          Když podhustím kola … pojedu na ráfku skoro (mám defakto 100kg).

          Karty – to bych ohluchnul, jezdím v chodbičce a už tak je to o uši :-(

          Pláště jsem zkoušel různé a dělá to vždy … tím to asi nebude, netuším.

          0 0
          • tromboonen  

            Karty hluk nedelaj, fungujou jako aero brzda a ventilator v jednom..

            Ja jezdim intervaly 50/11 a nic takoveho se mi nestava, nafoukano jen tak aby drzel plast v rafku a nejel jsem po rafku, trochu to houpe v nizsi rychlosti a ve stoje, ale ve vyssi rychlosti OK..

            0 0
            • Breakpain  

              Tak já teda zajdu do papíráku a nějaké karty prubnu ;)

              Ale jet 50×11 to nedám, na těch bržděných, ani kdybych se pos*al, to si odbouchnu koleno :)

              0 0
              • tromboonen  

                Ja brzdene nemam tak proto… ale to muze byt ten rozdil, ty brzdis valce a treni na plasti je tim padem vetsi… ja brzdim nizkym tlakem (OK, treni tam je, ale jete gumy vydrzi dve sezony, takze nebude extremni) a kartama – a to je treni o vzduch, takze to na gumu nema vliv… kdyz das karty, muzes ubrat na magneticke brzde..

                Vraz je do vypletu (je potreba mit klasicky 2× krizeny) vpredu i vzadu a rohy serad tak aby byly proti smeru otaceni. vsude krome na strane kazety jeste ohni ruzky smerem ven.. u kazety je to dost natesno, je lepsi nedavat tam nejvetsi pastorek, hazka by se mohla kousnout, ale ja stejne na nejvetsi na valcich padam i pri velke pile, treti odzhora je dost lehky i na regeneraci, a to tam mam 11–23..

                0 0
                • Breakpain  

                  No, nejdříve jsem je jezdil nebrzděné …dělalo se to i tak. Nevím jestli je to vahou, …

                  Zítra otřu pláště, řetěz… válce jsem uz očistil skalpelem a uvidíme.

                  Karty lze dát jen dozadu, vpředu to křížené nemám.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Tak nez prehazovat plaste a trapit slusne zaplety, tak se vyplati koupit nejake stare mr.ky s klasickym vypletem za par Kc a jezdit na nich..

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Ještě jsem neobjevil … ale hledám. Do té doby, než jsem zjistil, že CX bude jezdit i v bahně, jsem chtěl drtit CX na válcích. Taky jsem si nechal záplety"na vyhození" … A k prdu (CX má kotouče).

                      0 0
                      • tromboonen  

                        No jo, to je ta nekompatibilita… kvuli tomu se staromilsky drzim vsude 10 sp a rafkovejch.. A mas sirsi naboje? Jestli ne, tak na valcich brzdy nepotrebujes, ja je (miniVcka) nechavam vyhakle abych nemusel menit stelovani.. jestli nemas sirsi zadni stavbu na bike naboj, tak bych tam klidne prdnul obyc zaplet, jestli ji sirsi mas, tak nejake podlozky dobastlit??

                        0 0
                        • Tina  

                          Elite má v návode, že sa na ich valcoch nesmie brzdiť…

                          0 0
                          • Breakpain  

                            To ani na trenažerech :) … jak píše kolega, stejně to za chvíli stojí samo. Brzdím jen když stojím, aby mi to neujelo :-).

                            0 0
                          • Breakpain  

                            Chtěl by Ti (vám) poděkovat … asi jste mě dokopali k vyřešení problému. Dnes jsem se nato zaměřil … a já asi dobržďuju pro větší pocit jistoty … Tedy brzdu mám zmáčklou ještě když se lehce točí válce – ověřil jsem si to snadno, dal jsem si bacha, abych to nedělal a najednou jsem měl „vrátký“ pocit, tzn. podvědomě jsem ji mačkal dřív. Po jedné jízdě nemůžu dělat závěry, ono to vždy chvíli trvá, ale není tam žádný náznak přiškvařeného plastu … takže možná je vyhráno. Po týdnu ježdění to budu vědět s jistotou, tak to potvrdím, či vyvrátím.

                            Budu testovat ;) …

                            0 0
                            • Breakpain  

                              Jop, jednoznačně jsem si nevědomky ke konci dojetí přibržďoval …

                              Další věc – čím více podhuštěné pláště, tím více se mi drolí takové ty otřepy z pláště a lepí se na válce. Až je sjedu, bude zřejmě pokoj …

                              Takže, děkuji všem ;).

                              0 0
                        • Breakpain  

                          No na CX je širší náboj – tím pádem do silničky nenacpu ;) … a CX bych musel mýt neustále. Silničku v zimě netahám ven nakonec vůbec …

                          Takže tady si nepomůžu – podložky by pomohly, pokud bych chtěl dát silniční zapletené kolo, do širšího rámu CX :)

                          Až se něco za pár drobných objeví, tak to na bazaru koupím.

                          Kompatibilita je fajn, ale přijde mi to dost limitující, takže jsem se nato vykašlal. Respektive … klidně bych pořídil silnici na kotoučích, ale mám ji defakto novou, nenajezdím na ní extra velké porce km … tak nemám důvod. To raději pořídím CX s hydraulikou :-).

                          Po sezóně s CX je využitelnost kol: CX 50%, MTB 25%, silnička 25% :-)

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Tak ja uz tomu nerozumim.. myslel jsem, ze prave jezdis valce na CX… ja to tak mam, jednici nechci ojizdet drivertrain a polejvat ji potem.. CX moc zasrany nemam, respektive jsem lestic, takze kdyz zaseru, hned umyju..

                            Prave ze nechci nic takoveho resit tak CX/silnice/valce zaplety jsou 100pro kompatibilni, jedina vada na krase je, ze do Roubaixe se nevlezou 33jky plaste, tesne neprojdou brzdama, kdyby jo, tak je to dokonale.. (to by se ty kotouce zas hodily, ale musel bych vyhodit vse co ted mam, takze to ozelim..)

                            0 0
                            • Breakpain  

                              Plán byl jezdit na CX – ale kolo do bytu musí být čistý, aby z něho nic nepadalo … tzn komplet očištěný řetěz, převody, rám … prostě defakto jako z krámu. Jenže mě začalo bavit občas vytáhnout to CX na klasickou trať – tedy bahno atp. To kolo … je zasviněný. Lehká provozní údržba zajistí, že kolo nemá problém, ale rozhodně to není ve stavu, kdy by se to dalo vzít do bytu na ježdění … by z toho padal bordel.

                              A protože nakonec zatím jezdím jen válce, říkal jsem si, že rámu nedám takovou sodu … na silničce najedu něco mezi 2–4 tis za rok v průměru … Takže si myslím, že než ten rám zhuntuju, budu to chtít dávno vyměnit ;).

                              Silnička byla v listopadu důkladně umyta, vydrbána a namazána voskovou srajdou na řetěz = > tak to holt padlo na ni. Stejně to není žádný top rám, mám snad ten nejnižší v dané kategorii …

                              0 0
      • Tecka  

        Není to nějaké mazivo/vosk z řetězu?

        0 0
        • Breakpain  

          soudruhu … dobrá poznámku … používám voskové mazivo na řetěz … nicmén nechápu, jak by se to dostalo i na přední válec …

          0 0
          • Tecka  

            To byl jen takový malý „brainstorming“ – doporučuji tedy jinou metodu a to pokus/omyl – namazat „olejem“ :-)

            0 0
            • Breakpain  

              Akorát nechápu, jak bych to dostal na přední válec. Být to jen na zadním, vyhrál si. Smutné je, že na voskový jsem přešel kvůli čistotě, že nikde nic nestříká a nekape. Přece jen když jedu, tak jak to „klepe“, měl jsem občas na stavbě a na válcích černé tečky.

              Prubnu to tedy …

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.