pro případ, že se mi povede přesvědčit manželku, že nákup jednoho či druhého je pro zimní období naprosto nezbytnou záležitostí, řeším výhody a nevýhody – otázka zní: válce, nebo trenažer? a proč?
díky za názory.
pro případ, že se mi povede přesvědčit manželku, že nákup jednoho či druhého je pro zimní období naprosto nezbytnou záležitostí, řeším výhody a nevýhody – otázka zní: válce, nebo trenažer? a proč?
díky za názory.
nechci prudit, ale zkus použít vyhledávání. Zrovna tohle téma se tu řešilo už stokrát…
nechci prudit, ale srovnani krom toho, ze na valcich je to vic realnejsi nez na trenazeru, jsem tu nenasel. pak uz jen odpovedi ve stylu te tve…
10 minut hledání a máš čtení na celé odpoledne
http://www.bike-forum.cz/…na-zimu.html#…
http://www.bike-forum.cz/…ilionte.html
http://www.bike-forum.cz/…i-kolou.html
http://www.bike-forum.cz/…e-zatez.html
http://www.bike-forum.cz/…e-valce.html
http://www.cyklodiskuze.cz/…ebo-trenazer
http://www.cyklodiskuze.cz/…versus-valce
http://forum.mtbiker.sk/…-t27544.html
http://www.ondrej-vojtechovsky.cz/…view/273/31/
http://www.enduraining.com/…valcich.html
http://www.roadcycling.cz/index.php5…
Kua takové zajímavé téma a zas to zabije nějakej lofas :D.
Místo toho prudění :D stačilo napsat, že na válcích si techniku šlapaní zlepšuješ, kdežto na ergáči to je přesný opak.
Válce jsou válce.
A že keď poprvé zabubnuje na válcoch, poletí aj s válcami z domu tak rýchlo, že im to strhne tapety :D
jsou hlucnejsi nez trenazer? jeste ze malijeme a tapety nemame… :)
Hlucnejsi nevim, ale blbe nastavenej trenazer mi sezral plast… A valce nejsou moc vhodny pokud mas pod sebou sousedy… Zkusim antivibracni podlozku, tak dam vedet jak jsem pochodil. Ale za me i pres to valce.
Koupil bych si radši něco hezkého a šel si ven zaběhat. To je sice taky vopruz, ale ne až takový.
+1
Běhat může, ikdyž bude mít trenažér, nikde není psáno, že na tom musí sedět denně celou zimu. Já to tak praktikuju, na trenažér lezu jenom, když je nouze nejvyšší, jinak běh a pokud možno kolo venku.
Když jsem ho před lety koupil, tak jsem na tom za zimu měl snad 60 hodin, to bylo to prvotní nadšení :-) Zato loni jsem ho začátkem ledna dal do chodby, nainstaloval do něj kolo a tak tam stál až do března, kdy jsem to zase slavnostně sbalil, nevlezl jsem na to ani jednou, akorát přitelkyně tři měsíce nadávala, že se pod tím nedá zametat a překáží to tam :-)
behat nemuzu, mam za sebou dve operace bederni plotny, proto to kolo…
trenazer dava haste ramu, tim, ze je ram pevne upnuty. pri jizde ze sedle tecou ramu slzy…
tak nikdo neříká že tam musíš mít SL4ku :)
zas kdyz mas nejaky kram, mas ho jako zimaka a v zime lita venku a je cely zasraty, ze se ho bojis dotknout pomalu. ;-) na valcich odfrnis akorat gumy, jinak dostava kolo min nez na silnici.
..dokud se na nich udrzis a nenaboris to do piana :)
ale jinak jo, ram jak v bavlnce, zadne prudke pohyby. A ty gumy mi taky neprijdou tragicky.
jezdili jsme na valcich v hospode na topspeed. casto nekdo koncil, ze v brutalni kadenci poskakoval v sedle a naraz seskocil z valcu na zem. ani v rychlostech pres 60kph se nikdo na festce nepohl dal nez o pul metra dopredu. to vyjeti z valcu je fama. ;-)
Přesně tak, je to hoax :-)
:-)
Nemyslim vyjeti dopredu (i kdyz je to scenka jak do cartoonu), ale padani do strany.
Mate predepsany max prevod?
meli jsme jedno kolo, kde se akorat stelovala vyska sedla a plastovy platformy – nikdo z toho nikdy nespadl. kvalt byl lehky docela – 52/18.
Mám trenažér, je to nuda, ale zase jsem viděl spoustu novejch filmů. Rámus to moc nedělá, chce to větrák. Vloni jsme neměli, takže když chtěla bejt moje nejdražší taky v obýváku, tak skoro v palčákách a ušance. Doporučuju, když se nechce ven, je to ideální.
Ja mam trenazer na balkone. Tam ten kraval co to dela az takmoc nevadi a prez leto funkuje jako prakticky drzak na kolo :o)
Valce jsem nikdy nezkousel. Da vubec se na nich nejak nastavit odpor?
Můžeš řadit.
a staci to?
Da se tim simulovat jizda do prudkyho kopce?
Stačí blahobytně, ale na simulování jízdy do kopce potřebuješ brzdu. Těžký převod s vysokou frekvencí šlapání je ideální na nácvik jízdy po rovině, časovky. To venku těžko dáš, na rozdíl od kopců. Takže válce bych primárně využil k tomuto.
Pomalou kadenci na tom nenatrénuješ. Ale intenzivní úseky se na tom dají jezdit docela hezky. Točit tam 53×11 nějakou delší dobu není možné a kdyby náhodou bylo, tak stačí upustit kola :-)
Jak které válce. Ty, co mám doma mají odpor takový, že 30km/h je akorát pro mě najížděcí tempo, když chci jet 40km/h, tak už musím máknout a 50km/h tam neudržím. Ale jezdil jsem i na válcích, kde jsem hodinu jel 45km/h bez většího problému.
A teď si to přepočítej na těch 53×11 při 105 otáčkách :-)
63,5km/h … to jezdíš bez gumy? :-D
Jezdíval jsem těch 105 otáček a převod volil podle tepů, jaké jsem chtěl mít, většinou 52×17. 11 jsem dával, jen když jsem se chtěl pořádně vytočit a to jsem pak 1 – 2 minuty plynule zrychloval někam k 80 km/h, kde jsem pak umřel :-)
Ani trenažér ani válce. A když už, tak válce, ty jsou aspoň na techniku. Ale dá se dělat mrtě věcí, u kterých se člověk hýbe a je to narozdíl od šlapání na místě zábava. Běh, plavání, squash, tenis, chůze, soulož…
Aha, takhle postupně? :-)
No jasně, sextatlon :D Na závodech to musíš napálit od začátku, na ty na chvostu už zbejvaj už jen neskutečný kedry :D
Ahojte, nechci zakládat nové vlákno a tak využiji toto a poprosím Vás o radu. NA kole jsem jezdil od února až do dneška téměř každý den do práce (22km jedna cesta) a o víkendech a volnu. Bohužel počasí je poslední dva týdny už nic moc. Zima mi nevadí jsem vybaven, ale ten déšť… Dneska jsem přijel totálně promočenej a ta radost z bikování už tam není. Na kole budu jezdit než napadne sníh, ale po práci není tolik času a světla a i toho dobrého počasí ubývá a tak jsem se rozhodl, že si v předstihu na zimu pořídím válce. Chodím i běhat a na kole ven budu jezdit (když to půjde) tak prosím rejpali ať zbytečně nereagují-děkuji.
Válce mi přijdou jako nejlepší volba, protože člověk na nich trénuje techniku a sedí na svém kole.
Bydlím v RD, takže hluk mi je šumák. Investice max. do 6tis. Kč.
Uvažuji nad koupí těchto válců:
http://www.kupkolo.cz/…0-valce_z69/
http://www.kupkolo.cz/…alce_z90038/
http://www.kupkolo.cz/…alce_z92656/
Ten tacx anatres a Elite Arion jsou na cca stejné cenové úrovni a krom značky nevidím žádný rozdíl. Volili byste radši jakou značku? Pak jsem tam dal i ten Arion Mag a ten má tři nastavitelné zátěže, což je určitě fajn, ale nevím jestli je to opravdu takový přínos, že ty 3tis. za to stojí?
S koupí válců bych řešil i koupi nových plášťů a tak se ptám mám koupit přímo určené na válce jako třeba http://www.kupkolo.cz/…5-mtb_z6007/
Nebo (což mě více láká jelikož bych mohl s těmito vyrazit i ven) mám koupit klasické – levnější třeba http://www.kupkolo.cz/…vlar_z90515/
Díky moc za reakci k věci :-)
Ja si koupil valce v loni na Aukru, obycejne hlinikove, jete, v ramci „Kup ted“ za 1500,–
Kupoval jsem je na konci zimy s tim, ze se na nich obcas vecer svezu, kdyz bude delsi domu hnusne a nepujdou delat jine aktivity, pripadne kdyz budu hlidat deti. Jel jsem na nich asi 10×, hodinu v kuse se da vydrzet (na trenazeru bych to nedal, je to hrozna nuda). Ted jsem je prakticky po necelem roce opet vytahnul a dal si hodinu (prumer 30) – rozhodne jsem si pripadal unavenejsi nez za hodinu na silnici. Nicmene kazde valce „jedou“ jinak, strasne moc zalezi i na tom, jak mas nafoukane plaste – tim se da v pohode ridit odpor (+zmenou prevodu). Navic, jak tu nekde psal RT, valce jsou spise o trenovani kadence.
Musim se ale hodne premlouvat, abych na ne sel (= musi byt delsi dobu fakt spatne pocasi, pripadne casova tisen).
Pokud nezavodis a nejsi si jisty, ze je vyuzijes, volil bych valce za co nejmene penez.
Plaste vozim ty, co mam zrovna aktualni, ale to je silnicka. Ty davas odkaz na MTB – to si nejak s hrubym vzorkem neumim prestavit – volil bych uplne sliky.
JJ jezdím MTB – díky za reakci, přeberu si to :-)
Mam tacx antares a parada. Asi bych volil je, nebo elite, force vypada, jako by to nekdo varil na koleni… Plaste co nejhladsi, na odkazy jsem nekoukal. Omluv chyby, pisu z mobilu.
Tak super. Budu asi volit mezi těmito a ještě se pokusím kouknout na ty Elite, ale krom značky by to mělo být ± stejné (což odpovídá i ceně).
Pláště tedy budu volit slicky nebo nějaké opravdu hladké.
Válce mi došly minulý týden – základní Elite Arion, oproti Tacx se mi u nich víc zamlouvalo, že mají zvýšené okraje
Po nasednutí a letmém pokusu o protočení klik na FF mám už raději objednané pláště bez vzorku, a to Kojaky 1.35, aby se na nich případně dalo vyjet i ven, pokud se mi nebude chtít přezouvat – přišlo mi, že by to na vzorku mělo tendenci ujíždět a samotný vzorek byl taky dost cítit = nepohodlné
Antares mají „kónický“ tvar válců, nebo co jsem to četl, jsou prohnuté, čili okraje mírně zvedlé. Ty elite co máš na obrázku jsem také chtěl, právě kvůli těm okrajům, ale teď je to zbytečnost, po pár hodinách se na tom naučíš tak, že žádný okraje nepotřebuješ :o) já jsem zkoušel jen tak roztočit RoR a RaR/předek,zadek a to byl hukot jako kráva :D jezdím na silničce a i s plášťovkama s vroubkama takový divný zvuky. Teď mám continental ultrasport a úplně ok :o) jen se mi zdá, že se válce barví od plášťů na černo, ale to asi všechny.
Zdravím. Neví někdo, jak moc velkej rozdíl je mezi Alu valecku a Elastomeru na trenazeru? Diky
Zvažuji koupi nových válců. Bohužel jsem momentálně v paneláku a prvořadá je pro mě hlučnost. Někdo tady psal, že čím větší průměr válců, tím jsou méně hlučnější. Stejně tak hliník je tišší než plast. Co je na tom pravdy?
Jezdil jsem jenom obyčejné hliníkové a ty dělaly takový rámus, že se u toho sotva dala sledovat TV.
Uvažuji o těchto:
http://www.kupkolo.cz/…alce_z92656/
Případně hliníkovou verzi, ale stojí za to si připlatit?
http://www.kupkolo.cz/…alce_z92658/
Děkuji za postřehy.
kdyz valce postavis na extrudovany polis, kterym se zatepluji fasady, tak je tim dost utlumis, ze sousedy treba srat nebudes. ;-)
Samozřejmě, že něčím to podkládat budu určitě, už jenom proto, že bych nerad zlikvidoval koberec potem. :)
Mám ty první, hluk při stylu velká pila, 90–100 kadence, rychlost 45 je značný, televize sledovat nelze, nicméně sousedi jsou v klidu a pod sebou mám garáž. Při zapnutý mag. brzdě a klidnější jízdě je hluk snesitelný. Kámoš má nějaké obyč. za dvojku a říkal, že ani v prádelně paneláku už jezdit nebude jaký dělaj rachot, takže tyhle budou určitě lepší. Srovnání s hliníkovými by mě taky zajímalo.
Oživuji, někdo další zkušenosti s bržděnými válci?
kamos na nejakych brzdenych elite odjezdil lonskou zimu v radovce a rikal, ze si nikdo nestezoval, ale neni to uplne stejny jako panelak, myslim, ze to bude tissi, ale zase takovej rozdil to nebude…
Už jedině bržděné.Jezdil jsem oboje a ty bržděné jsou velkou výhodou s ohledem na hluk(pomaleji na stejném výkonu)a také se na tom dají dost dobře jezdit silové a tenzní intervaly.Mám CycleOps a max. spokojenost…
Dátum? ;)
jaj,Mrtvolka :)
Jo dík, zhruba loni touhle dobou jsem koupil bržděné a výsledek je takový, že bez brzdy prostě točíš pedálama a s max brzdou se na tom dá jakž takž jet… :)
Ono se dá i bez brzdy,ale musíš jet tak padesátkou:)Pak už to sakra dává.Já takhle jezdil intervaly,ale jsem v domě.Ten kravál a vibrace při té rychlosti by nikdo ze sousedů nemohl akceptovat.
Moje home-made hliníkové ani při padesátce vůbec nevibrují a hluk jde pouze od řetězu a od tření plášťů o hliník… Tipuju, že ty komerční plastové válce jsou křivé jako svině a proto ty vibrace, ktere pochopitelně precházejí do celé konstrukce a do podlahy…
Jj, jsou:-/
K hliníkovým válcům se dají přidělat magnety, které to výrazně brzdí. Jinak stačí upustit duše a brzdí krásně pláště samy o sobě.
možná kompromis?
To nebude asi moc dobry pro ten ram… Sedet na trenazeru a slapat ok, ale takhle testovat odolnost ramu no nevim.. :)
Ty ses asi moc dobře nedíval, co? :)
si myslím, že to rámu zrovna na dvakrát nebude po chuti… ;)
To že to je na gumách sice může navodit více realističtější dojem, ale ten rám musí být namáhán enormně. Jak se s tím začneš naklánět, tak mi to už fakt připadá jako test co to snese. Zásadně nedám do žádného takového trenažéru rám, kterého si vážím. Nemám nic proti takovým výmyslům – ale max pro levný tréninkáč.
Je zajímavé jak jedni vymýšlí furt nový p..oviny a druzí je kupují v domnění, že pak budou líp natrénovaní. Furt je to stejná pakárna a ve většině případů se stejně záměr mine s účinkem. Jediné co už doma uznávám jsou klasika válce. Mám ty nejlevnější elite a taky ti cosi dají a jestli potřebuješ zátěž – stačí jak to tu bylo napsané, dát pod válec ručník a hned máš naložíno, že se po..reš ;)
Takže kolo jedině venku nebo max válce, v zimě běžky, bazén, sauna… a večer pivo ;)
pod válec ručník? to jako jak? dík
ručník mě při prvních pokusech taky napadl … dost blbě se regulovala zátěz protože pri nasednutí na kolo válce jdu níž … pak se často kousl a vyskočil úplně nebo přidal zátěz … taky mi to ty válce málem upeklo … jestli chceš vidět černej flek na válci (asi od švu) tak ti můžu vyfotit.
ručník je nesmysl …
ideál fakt jedině bržděný válce
já si taky myslím, že je to blbost ze zoufalství :D
napsal jsem sice ručník, protože to tu bylo popsané i nafocené, ale když si chci dát zátěž, tak používám starý menší polštář a jedním rohem jej dám pod válec. Vůbec nemám problém, že by se kousal či pálil apod. Vytvoří malý odpor a ten si „doladím“ převody…
Ale i tak musím říct, že mi většinou stačí klasické válce, kopce si trénuju spíše venku – u nás je to samý kopec.
Tady na BF je to hold samý vrchař, co si myslí, že ke kvalitnímu tréninku si potřebuje naložit. Nu což, já zoufalec jsem rád za klasické válce… a rád vymýšlím blbosti. Mám x nápadů co si můžu koupit za ušetřený prachy. Po zkušenostech co jsem už vyzkoušel – cena/výsledný efekt, už doma nechci žádný drahý trenažér…
já mám taky válce a obyčejný ale dávat na ně zátěž mi stejně příjde nesmysl. válce jsou od toho, aby se trénovala technika a tam je nejlepší, aby to jelo co nejlehčeji. vše ostatní se natrénuje líp venku…
Jj.Je to cypovina.Taky jsem si tak poznamenal plastové válce.
no to si snad děláte srandu? a když jezdíš na kole venku..ať už na silnici když člověk maká ve stoje do kopce nebo při sjezdech do klopenek..tam se kolo vůči zemi nenaklání?
Ten rám žádný záhul nedostává..jen je to prostě přirozenější..osobně jsem to viděl na živo a že někdo bude mít takovou reakci na podle mě fakt supr věc mne udivuje..
Venku ti ale kolo nikdo nedrží. Ano, dostává ten rám zabrat, kroutí se to, ale zdaleka na tolik, jako když to dáš do trenažéru.
Aj by mě zajímalo, ale jen ze zvědavosti jestli to dostává míň zabrat než když to je napevno. To naklánění jak je to upnuté…
podle mě to v pevně upnutým dostává zahulit víc a to o dost. Zadní kolo se nehne a střed jde do boku o centimetry viditelně…
jestli si tady nedela srandu nekdo jinej. co? ;-)
ty si aj chodil do zakladnej skoly ci si nejak moc vymeskal na piatackej fyzike ?
a uz jsi na tom nekdy jezdil? asi malo kdo na tom dokoze pravidlen a dlouho trenovat…
plus pro valce a minus pro trenazer: kvalita slapani, kadence, udrzeni stabil
trenazer plus valce minus: silove slapani
PS:jezdit se da venku i v zime…
z tohodle si clovek muze myslet, ze je to docela tiche, ono ale neni…
Ahoj,
koukni tyto válce a trenažery
http://www.haven.cz/…azery-valce/
já jsem si minulý rok pořídil trenažer od této značky a je to super
v cem jsou lepsi nez elite nebo tacx? co je na tom super? :)
ty co píšeš jsem nejezdil. jezdil jsem jen tyto a jsou v pohodě.Proto píši, že jsou super:-)
ideální trénink na leden-únor: téměř každé ráno na hodinu válce (nejlépe u sestřihu před bednou http://www.ceskatelevize.cz/…471291092101) různé intenzity, střídat kadenci, jinak je to nuda.. dvakrát týdně vyrazit do mrazu, sněhu či deště, dát si max dvouhodinovku do 80% (aby nebyla zima), plavat, běhat..(basket je nejlepší:) a máme tu jaro :)
docela nechapem jak na tych valcoch a trenazeroch jazdite ked stihate este aj telku, noviny a pod. to by som uz radsej asi pozeral spravy pri kave s vylozenymi nohami, treningovy efekt bude asi rovnaky.
TV je kulisa … je velký rozdíl, jestli něco zaměstná mozek a nevnímáš to šlapání ;) …
Samozřejmě sleduju budík, jestli jedu tempo, kadenci, tepy atd … takže z filmu mám v podstatě kulové … vidím tak 20–30%, ale jde o to, že „něco slyším“ a když se podívám, něco mi tam běhá i za obrázky. Rozdíl mezi tímhle a čuměním do zdi je propastný.
Zkoušel jsem to bez ničeho … po 10 min nic moc … S TV tenhle stav nastane tak po hodině … Lze jezit i na mluvené slovo … jenže stejně ani to nestíháš moc vnímat … Proto volím zvuk+obraz.
no kazdy sme iny. keby som uz valce alebo trenazer kupoval dnes tak jedine s celym tym videom cirkusom okolo.
Já si k válcům nejraději pouštím cyklistiku – vždycky si stáhnu všechny grand tour a přes zimu pak u nich šlapu :-).
Ahoj, něco málo jsem načetl – ale doba pokročila.
Bydlím v paneláku, mám připravená dvoje tlusté tatami (taková pěnová žíněnka na bojové sporty):
Proto prosím o radu, jaké vzít – protože nemám osobní zkušenost ani nevím o nikom z okolí, neumím si ty „tiché“ vybrat … děkuji za konkrétní typy :-).
Dle parametrů jsem si vybral „asi“ Elite Arion, to je ale volba jen na základě ohlasu, co na ně tady čtu …
otázkou je, zda Elite Arion AL nebudou tišší?
Mám ty plasťáky a docela mě překvapilo, jak jsou tiché (relativně). Bral jsem ale ty s úravou odporu. Na nulový odpor jenom roztáčíš kola a nic to nedělá…
Bydlel jsem v paneláku, když jsme je měli, ale nedostal jsem se k tomu, abych je tam testoval. Takže pořádně zajeté nejsou…
Jop, s odporem je vezmu … to problém není.
Někde jsem četl, že by AL měly být tišší – ale nemám podloženo, pokud ano … holt si píchnu do žíly více, ale zbytečně je mít nemusím :-) … takže dotaz do pléna ;).
mal som plastove, mam hlinikove, tiche nejsu ani jedny. ne ze by robili hluk ale od istej rychlosti odhadom okolo 35km/h resp. adekvatnych otacok/prevod zacnu proste vibrovat co ak byvas v panelaku sa prenasa cez tri poschodia. podlozky to riesia len ciastocne, ak zacnes rano o piatej menej tolerantny sused ta kludne prijde zabit.
inak ak uz vobec valce alebo trenazer – cim som starsi tym menej sa mi na tom chce sedavat a radsej som ochtny ist na hodku von aj v uplnej sracke – tak uz asi len s nejakym integrovanym videom a pod. moja psychicka odolnost je totizto uplne inde jak tvoja :-)
Ježdění … ráno nehrozí … spíš večer … 19 – 21/22 max … je to na pytel, nejraději bych si je někde půjčil a otestoval to nejdříve :-/ …
Takže hliník a Al bez rozdílu … hm, tos mě nepotěšil :)
na valcích se jezdí vyšší kadence a je jedno, že je to zdv…
Ja bych rekl ze plast tlumi vibrace lip nez hlinik?
Mam plastove Tacx http://www.kupkolo.cz/…s-T1000_z69/ , ty vyssi okraje se hodi kdyz se zakoukas nebo zamyslis.. menitelny odpor nemam, resim mensim tlakem v plastich (dojizdim stare obyc plaste), plus vlozenim karet do vypletu (stara kola s krizenymi draty, nastrkas tam kary ze zolika nebo mariase, mas hned vetrak a zpomali Te to, na nejtezsi prevod pak das 4 min max a smrt…)
Zivotnosdt se taky nezda nizsi u plastu, mam je pomerne dlouho..
Hluk: kdyz jedes na nejtezsi prevod naplno je to docela slyset, jsem v baraku tak je mi to jedno, ale TV musim mit dost nahlas, to by v panelaku asi taky vadilo, takze sluchatka… a par vrstev gumy, takove hodne huste, by vibrace melo utlumit… nepotrebujes cele podlozky, jen pod kontaktni body, je jich vetsinou 6… i v ponorkach maj vsechno na silentblocich a nejsou slyset ani temi nejlepsimi echolokatory
kolik a kam dáš těch karet? Hodíš foto pls?
tie karty su sranda napad, hod nejake foto. inak tie podhusten plaste vydaju taky kokotsky zvuk ze som to po prvom pokuse zavrhol.
jaky kokotský zvuk? Ja žádnou změnu nepozoruju…
piska to jak ked sucha guma, neznasam to.
Tak žvýkat se to uplně nesmí…
Foto nebude, ta kola sla pryc s byvalou jednici a do Ksyrek s placatejme dratama bez krizeni karty nedrzi… jeste jsem nenasel zadne obyc na bazaru..
Das jich tam kolik potrebujes – tedy co nejvice, do predniho na obe strany, do zadniho jen vlevo, no ja je mel i vpravo, kdyz zaradis na nejvetsi pastorek, hazka je nekdy chytne, ale na valcich nejvetsi neradim, takze neni problem..
Jde o to aby to byla kola s klasickymi 2× krizenymi spicemi, do kazdeho vnejsiho krizeni vlozis tvrdou kartu, spice rukou rozevres a vrazis ji tam, drzi hodne, pro zvyseni ucinku muzes i ohnout rohy tech karet po nebo proti smeru atd.. nejlepe mit stara kola jen na valce, na nich stare plaste, moje jsou tusim Vittorky Stelvio, zadne divne zvuky nedelaji, foukam tak aby nebyly uplne mekke, asi tak na pulku nez bych dal na silnic..
http://upload.wikimedia.org/…_2013_02.jpg
http://i64.photobucket.com/…IMG_1238.jpg
http://www.dotween.com/…lovebike.JPG
proste jak to jde… cim vic tim to bude vic vetrat a vetsi odpor..
kdyby měl někdo zájem, dal jsem na bazar trenažér Elite Crono Wireless s podložkou TACX Já na to tu morálku bohužel nemám…
popřemýšlím. Jakej je rozdíl mezi různejma druhama ? S moráolem taky nevím, tak aby se mi to neválelo doma, když se prodávaj i za 2 litry :D
Určitě válce. Strávil jsem na nich kus života… Je to spíš o psychice… Když bylo nejhuř, tak každý den 2hod a so 4hod a ne 4hod.. Ale naučíš se na tom šlapat a není to taková nuda jako ergáč, navíc je to přirozenější. Se sousedama je to horší, v paneláku vůbec. Jo a když válce tak hliník s pořádnou řemenicí :-)
No, radost mi neděláš tedy … potřeboval bych, aby to v paneláku prošlo … Na trenažeru jsem jezdil v pohodě … ale chápu, že trenažer a válce nejsou to samé :(.
Hliník a řemenice – kvůli životnosti, nebo to ovlivní i hluk?
mám válce á bydlím v paneláku…sousedi mi nikdy nic neřekli,že by to dělalo nějaký kravál…a bydlím v přízemí :-)
Které máš ? :) …
No, ona bude výhoda toho přízemí, nahoru to rezonovat nebude ;o) … toho bych se nebál :D.
Elite plastové bez jakékoliv brzdy
Zkus si je od někoho půjčit a zjistit, jak na to budou lidi reagovat.
Když jsem bydlela v „paneláku“ v podkrovním bytě, tak jsem nakonec jezdila v garáží.
To bych moc rad, ale nikoho kdo je ma v okoli neznam :( … uvaha je stejna, realizace na pikacu …
Mám jen hliníkové bez brzdy.
Zdravím, vyrábím trenažér a potřebuju poradit, jak udělat zátěž.Chtěl jsem použít motor ze staré ždímačky, je tam přidělaná brzda, na hřídel pro styk s pláštěm, bych použil váleček o průměru 100 mm. Myslíte že by to mohlo fungovat?
Hlavně ten válec musí být těžký, pokud možno co nejtěžší, ať je to setrvačník, jinak to ta brzda bude brzdit a Ty to budeš lámat, což špatné !
Díky udělám nějaký těžší. Válce by byly lepší, jenže není místo.
A trenažér zabere méně místa?
Já mám takový, kde upnu vidli ve předu do rychloupínáku, takže odpadá p kolo, to celé může být pak teoreticky u zdi. padši ale u televize a větráku.
možná by šel použít místo válců takový ten klasický běžecký trenažér, ten umí i stoupání
ovšem nevím jak by se na to ve fitku tvářili :)
btw tohle je přece primárně běžecký trenažér, ne?
Nevím jestli běžecký trenážer zvládne rychlost přes padesát. Tak rychle ani Bolt snad neběhá :) ale třeba to jde, nevim
:)
heh já věděl že už to určitě někoho napadlo :)
https://www.youtube.com/watch…
tenhle je zdá se na to ale speciálně vyroben, má i namalovaný pruh jako na silnici :)
existují speciální trenažery tohoto typu, delší a širší a mají kompenzaci rychlosti podle toho jak se na tom pohybuješ – zřejmě na základě čidel tvého pohybu, nebo na základě přenosu ze SRM atd. Pár teamů to má k dispozici a trénují na tom primárně po zranění.
a v čem je to lepší proti válcům?
největší plus je, že to je daleko blíže pohybu na silnici dle článku, ten co jsem viděl umožňoval velký pohyb do stran a na délku to mělo určitě min 5m. Podle toho co jsem viděl tak můžeš celkem rychle střídat motivy a pokud máš nějaký problém (sádra na ruce, šlapeš jednou nohou,…) tak ti to dovolí výrazně víc než válce.
no jenže válce složíš pod židli, válce stojí 2.2kKč, válce nežerou elektriku, válce mají podstatně méně kurvítek než tento geret.
tak bavíme se o vybavení pro ProTour team ne co to utáhne běžný hobík v 2–3+kk :)
tak běžný hobík by utáhl i ten geret, ale ze zkušenosti vím, že takové gerety končí jako drahé a prostorově náročné věšáky oblečení :-)
Vývoj postoupil jednoznačněně trenažer
Vykopu tady to vlakno. Chtel bych koupit valce a zadani je co nejtissi. Vybiram z Tacx Antares, Elite Arion, Jetblack a Roto al. Prvni dva plastaky, druhe dva hlinikove. Mate nekdo praktickou zkusenost co nadela min hluku?
Elite Arion docela tiché. Pokud se pod to ještě nějaká podložka, tak to asi bude paráda. Jen pokud budeš brát s brzdou, tak ta za moc nestojí. Bez brzdy jedeš 53×11 a nic nepoznáš, s brzdou na max se teprve dá nějak „normálně“ jet.
Mam ty zakladni Antares, takze bez brzdy.. brzdu nahrazuju malo nahustenejma starejma plastema na „valcovych“ kolech (stare klasicke zaplety s kulatymi 32× draty), plus kartama (zoliky atd.) nastrkanyma ve vypletu proti smeru otaceni… dela to peknej vanek, na 50×11 nedam vic nez 3–4 minuty, takze efekt dostatecny..
Mno, já bych to s brzdou u Arionů MAg viděl trochu jinak. S brzdou na max (2. stupeň) při 90 RPM a převodu 50×25 dávám hodně přes 300 W, což nepovažuju za „normálně jet“. Myslím, že už po hodce by se to kde-komu zajídalo…
Ale souhlasím, že jsou tiché.
Je to možné, jelikož jsem je zkoušel pouze na pár minut. Trenažéru/válcům se vyhýbám za každou cenu a kupoval jsem je s tím, že budou jako úplně poslední možnost tréninku, když nic jiného nepůjde. :)
To je samozřejmě ideální :-)
Ale čím jsem starší, tím jsem línější a počasí v němž nemůžu ven přichází stále častěji. A pak zlaté válce a záznamy etap z Gira na YT…
Počkej,to jako jezdíš " hodně přes 300W " hodinu? Možná jsem to špatně pochopil,ale jet hoďku na těchto watech na válcích je celkem mazec i pro profíky.Bavím se tedy o watech měřených watmetrem a ne ty co jsou z něčeho jen odvozeny.Kde-komu by se to zajídalo už po 5 minutách :)
Tos pochopil úplně blbě ⇒ radši si to (vlákno) pořádně celé přečti…
Jinak na válcích (a na trenažéru, prostě obecně ventitř) je 300 W fakt opruz, mnohem větší než venku. Ale zas tak smrtelné, jak to popisuješ, to není. Modelově – Při FTP 4,5 W/kg, 77 kg, což je i mezi hobíkama triatlonistama běžné (a tudíž u znatelně lehčích cyklistů je to spíš turistická výkonnost) pojedeš 300 W na 85 % maxima, což by ses měl být schopen kousnout i sám doma. Největší problém vidím v horší stabilitě při vysokých tepech – aspoň u mě to tak je a párkrát jsem už z válců sjel…
Mě to prostě přijde hrozně moc a hodinu dost nad 300W bych jet opravdu nechtěl.Mám 4.4 W/kg při 66kg (Casri) a po půlhodině testu a tříminutovém závěrečném bloku testu na 340W jsem byl dost na hadry.Je tedy pravda že ten FTP na bržděných válcích po dobu dvaceti minut není až tak problém,ale jet takto hodinu,tak nevím-nevím.Možná je to u triatlonistů turistická hodnota,ale u bajkerů až tak moc ne:)
Tady nejdo o triatlon versus bajk, tady jde o prostou trojčlenku. Doporučuji! :-)
Tak jo 300W turisto,díky za doporučení…
Panenko skákavá, opravdu je takový problém přemýšlet?
Pochop, že to 300 W je při Tvých 66 Kg problém, neznamená, že to je problém pro mě při cca 75 Kg a pro stokilového jezdce je to výlet jen lehce nad ZDV (3 W/Kg). Prostě satoné Watty jsou nicneříkající číslo – musíš vědět, kolik váží jízdí souprava a spoustu dalších věcí…
A tak to jo,už si rozumíme:) Já tuhle tvoji větu „(a tudíž u znatelně lehčích cyklistů je to spíš turistická výkonnost)“ totiž pochopil špatně a měl za to,že myslíš,že pro lehkého cyklistu je těch 300w turistika.
Dneska mám den blbec a tak se tomu ani nedivím.Sorry za trolling…
V pohodě, stane se každému. Jsem rád, že nejsme ve při :-)
Jen pro jistotu znovu zmíním, že hlavním smyslem mého původního příspěvku bylo upozornit potenciální zájemce o ony bržděné válce, že odpor je IMO dostatečný a v nejtěžším nastavení by i kdejakého trénovaného jezdce by mohl zaskočit. Právě s poukazem, že (mnou) změřený potřebný výkon byl docela vysoký a dlouhodobě by se mi nelíbil :-)
jj, na 300 W může nějaký chrt likvidovat jeden KOM za druhým a buřt bude rád, že se rozjede z kopce :)))
Nejsme vepři:) Osobně bržděné válce jen doporučit.Není problém jet na nich i silovou vytrvalost a nebo se pěkně zrakvit v intervalu.A oproti trenažeru jsou tu už jasně dané výhody jako správná technika šlapání,přirozený pohyb při jízdě a nenamáhání pevně upnutého rámu.Takže samá pozitiva a jistoty…
tak triatlonista nepotřebuje tolikrát bušit někde na 800W že :D navíc 300W jet hodinu není pro problém ani pro lepšího bikera a to nemluvím o špičce- jako třeba Kulhecových 370W na 3,5hod, nebo o Kristusovi apod…
Bavíme se přece stále o válcích.Klidně zapůjčím kolo s dost přesným wattmetrem Rotor,bržděné válce CycleOps a kdo první odjede hodinu dost nad 300W ode mě dostane basu piva.Pod podmínkou,že to musí hobík :) Uvidíme,kdy se to komu začne zajídat…
Bržděné válce mám vlastní Elite, na silničce mám Vectory, takže děkuju, nic půjčovat nepotřebuju. Ale gumovat se pro Tvouji potěchu opravdu nehodlám. Vypiš nějakou opravdu zajímavou prémii a rád změním názor.
Za basu piva tak leda onen zmiňovaný 90–100Kg jezdec, který při 300 W jízdě bude koukat na televizi a volně konverzovat. Možná bych o jendom věděl :-)
Cože? on má někdo u vás v oddíle nad 90 kg? Nepravděpodobné.
U nás zas jich je málo pod 90 ;), ale jsme jiný oddíl ;)
Zase, když jsem se teď díval na rugby, tak tam bych se na postech flyhalf a wing úplně našel. Až na tu jejich ukrutnou rychlost a sílu.
a hlavně IDDQD
Dle vyjádření lékaře jsem jednoznačně mutant, takže tuto schopnost mám trvale v základní výbavě.
Mám SRMko, takže taky nic pujčovat nemusíš ty rozumbrado ;) Pro někoho kdo to umí venku a umí šlapat, tak to je vopruz hlavně psychicky, výkonnostně to zvládne, ikdyž nepopírám nikde, že je to těžší…
To byla nadsázka:) Kolo se nepůjčuje.
Jinak venku jet v kuse neustále po delší dobu na určitých watech je skoro nemožné s ohledem na terén.Tady u Brna se to dá snad jen z Bílovic do Křtin.Tam je to tak nějak po rovině a nebo do lehkého stoupání.Jako brňák to určitě znáš.Stačí ale,aby to bylo jen trochu z kopce a už waty dost padají.Proto test FTP jezdím spíše na válcích.
Boha jeho, s wattmetrem se přece jezdí právě proto, abys udržoval stejný výkon, ne?
Jak už jsem dříve psal, 300 W (nebo jakékoliv jiné konstantní číslo, dle váhy jedince) do kopce je docela pohoda, po rovině opruz a z kopce totální smrt. Ale jde si zvyknout. Naposledy jsem snad předjel nejvíc lídí právě z kopce, protože nebyli schopni držet rozumný výkon, nebo se o to ani nepokusili…
Aby mě někdo nechytal za slovo: Z prudkého kopce je samozřejmě lepší „zalehnout“, ale do 60–70 km/h se IMO dá celkem dlouhodobě rozumně šlapat. Minimálně je dobré to umět…
A co asi píšu jiného?Píšu,že s kopce watty padají,ale nepsal jsem nic o tom,že si nepřišlápnu abych je tam neměl.Když jedu interval ve šrotu,tak jsem rád když je to po rovině a ještě lépe do kopce.Jakmile se to trochu skloní tak si musí člověk dávat o dost víc.Proto píšu o rovině a nebo o brdku a udržování pocitově stejného výkonu.
nejvíc si dáváš z kopce a nejmíň na rovině – na stejný watty
Osobně si pocitově nejméně dávám do kopce,po rovině už mi cokoliv nad 300w moc nevoní.V kopci je to samé číslo v pohodě.
právě na tomhle useku jezdím FTP testy :D akorát teda až nad Jedovníce a jak píše kolega, právě proto jezdíš s wattmetrem, aby ti výkon nepadal z kopce, pokud to neumíš už je věc jiná. Ono je pravda, že z kopce drtit watty jako do kopce je totiž docela kumšt ;)
Jj.Na FTP to je velmi dobrý úsek.Z kopce nemám problém udržet patřičný výkon jen že to bolí jak prase:( Proto to radši jezdím hore kopcom a jsem tak nějak v klidu.Pěkný kopec je třeba v Rájci kolem zámku nahoru.Ono je to tady vlastně samý kopec.Jsem tady na Moravě chvilku a tak se zatím rozkoukávám,ale moc se mi tady líbí…
dá se to vzít i nahoru na Habrůvku, ale to je krátký, tak leda si to dát 2× a z toho udělat průměr což se taky běžně dělá. Ono pro FTP test nepotřebuješ nutně hodinový úsek..
Přesně tak…
Hlinikove TEORETICKY tissi, ale zalezi na spouste veci, mam Antares, na 50/11 plnou parou to docela rve, ale nemam to nicim podlozene, jsem v baraku tak me to netrapi, hlavni problem jsou vibrace, podlozit to nejakou tvrdsi gumou by melo pomoct..
Mám Elite Arion Digital. Sú brzdené a ovládané cez bezdrátový počítač, ktorý môžeš umiestniť ľubovolne na kole. Najväčší hluk robí reťaz a nie valce.
Diky vsem za info, tak nejak me byly sympaticke ty blackjacky kvuli hliniku a hned pak ty elitky kvuli designu, takze budou elite, kdyz uz to musi byt :).
to je velky omyl, je to presne ako pise tromboonen vyssie, rezonancie vytvaraju taky hluk, ze ked slapes poriadne(radovo cez 30 pricom nastaveny odpor mpc velku rolu nehra) a byvas v panelaku tak ta susedia zabiju. ani podlozky pod pracku a pod. moc nepomahaju.
v baraku je to samozrejme jedno.
Pokiaľ by mal niekto záujem tak predávam moje Elite Arion Digital. Info v bazáre.
Mám ROTO-ALU http://cyklotrenazery.heureka.cz/…ke-valce-al/
A co nejvíce ovlivňuje hluk jsou pláště – vzorek – a jejich nafoukání. Takže pokud jsou to hladké pláště a jsou nafoukány na max, tak je to tiché …
Tacx Antares jsem mel pujcene a byly neskutecne hlucne, nebylo pres ne slyset vubec nic (ani hodne nahlas pustena TV, ani nastvani sousedi). Vibrace od podlahy jsem odfiltroval starou matraci, spis vadil ten akusticky hluk, co to vydavalo. Plaste hladke, lehce podhustene, prumer jsem na nich jezdil kolem 40 km/h. Ted take vybiram neco ticheho a vubec nemam paru, jestli valce – hlinik/plast a nebo radsi trenazer. Idealne neco kompatibilniho se ZWIFT.
Ve válcích neporadím, ale s hlukem u trenažeru mám dobrou zkušenost s trenažérem od Elite s válečkem ELASTOGEL. (konkrétně hydraulicky brzděným). TV se svýšenou hlasitostí slyším bez problému, sousedi ještě nikdy nepřišly a sjíždí se to výrazně míň než kolegovi na kovovém válečku
A mas Elastogel i plast nebo jenom valecek?
nevím, že by se tak nějaký plášť jmenoval, nicméně žádný spešl plášť pro trenažéry nepoužívám.
jmenuji se ruzne, ale jsou to plaste potazene Elastogelem, jsou jenom na valce/trenazery, venku se na nich jezdit neda (asi by to dost klouzalo :). Teoreticky by to melo byt jeste vyrazne tissi, ale nevim – uz ho mam objednany, vyzkousim. Taky nevim, kolik vydrzi, ale myslim, ze dost.
Znamená to, že takhle je to hlučné a kupuješ to kvůli ztišení nebo jen nechceš ojíždět plášť? ;)
protoze jsem magor a kupuju kde co :)
ale vazne – chci to hlavne vyzkouset a taky si rikam, ze kdyz svoje primarni kolo prezuji do tohoto, tak nebudu mit tendenci s nim v zime jezdit ven a huntovat ho v soli a bordelu, od toho mam jina kola.
Dej pak vědět, zajímalo by mě srovnání s běžným pláštěm
Tak jsem otestoval plast Tacx pro trenazery na hlinikovych valcich a vriska to jak pavian, navic se docela zahriva, asi to bude fakt jen pro trenazery :) Plusem ale je znatelne vyssi odpor, pri 40 km/h uz to na mych valcich dava kolem 200 W, pri 30 km/h pak kolem 150 W.
Ja to rikam furt, staci jakekoli levne plaste, podhustit… pokud potrebujes zvysit odpor, nastrkej si karty do vypletu tak aby se tocily proti, kde to jde (ne u kazety) jim jeste ohni ruzky… mas pak i utomaticky regulovatelny ventilator :)
no elastogel patri jenom na elastogel, ne na hlinik :)
Ty watty predpokladam meris na pedalech, ze jo? (valce watty pocita z rychlosti toceni valcu + jejich brzdeni a na to nemaji plaste vliv). Kazdopadne tohle se mi na nebrzdenych valcich nelibi – pri 40km/h se uz valce toci rychle jak svine, takze jsou slyset a 200W bude porad pod FTP vetsiny lidi tady (zejmena tech, co jezdi 300+km na 1 jablko prumerem 35km/h ;-) → FTP moc nenatrenujes…
I kdyz vlastne pokud ma nekdo jen 60kg, tak FTP 200W zase neni tak spatne, ale porad – brzda je brzda.
Nene, je to mereny Powertapem, takze v zadnim naboji, neco malo si jeste vezme i nenamazany retez. Brzdu vyrobim jen co dorazi magnety, ale i tak mi zatim staci tech 150 W pri 30 km/h, ted jde mi hlavne o to mit moznost sedet na kole i kdyz je venku hnusne, pres zimu nechci nic hrotit. Ted mam cca 68 kg, ale zas pokud je clovek tezsi, tak mu to ten odpor na valcich hodi taky vetsi.
to je podobne – proste to nemeris z valcu, ale z kola, takze to dava smysl. Detaily jako retez apod se tykaji i brzdenych trenazeru, to neresim.
Potazmo ma smysl brzdit valce jakkoliv chces – rucne ovladanymi magnety, kartami ve vypletu nebo i rucni brzdou :)
Ja bohuzel na kole powermeter nemam, porad nechapu co je na tom tak drahe … takze potrebuji watty z trenazeru. Aspon v zime, venku holt jedu podle nohou.
O cene wattmetru mi povidej, ja to mam jen pujcene. O koupi sice uvazuju, ale spis jen z nadseni do kola a moznost jezdit na valcich Zwift. Ze by mi to nejak vyznamne pomohlo ve vykonnosti neocekavam, ale i kdyby jo, asi tezko natolik, aby se za to vyplatilo vyplaznout 20 litru.
ja bych treba i tu dvacku investoval .. ale mam 3 kola a na vsech jezdim stejne rad a casto. A 60k mi prijde trochu moc – to uz radeji dalsi kolo :)
jeste k tem wattum: mi fakt pomaha ergo mod – reknu kolik wattu a jak dlouho chci jet (tj 15min 250W potom 5min 200W atd) a trenazer meni zatez abych s ohledem na kadenci a prevod, ktery si zvolim porad jel pozadovane watty. Potom clovek v podstate nemuze intervaly flakat ani prehanet – a to je poznat.
Asi jak který válce, minulou zimu jsem válcoval na válcích od force a pokud jsem nedal vyloženě lehký převod tak tepovka šla nahoru a při čtyřicítce by nejspíš vylítlo zadní kolo bokem jak to člověk musel rvát. Nemám žádný komp momentálně, co si vzpomínám tak při kadenci 80–100 to ukazovalo 25–27km/h tepovka někde na 125, převod 34/23 nebo 21. Válcoval jsem venku a při mínus desíti šly baterky brzo do háje.
Nepřijde mi to tišší… slick udělá lepší službu. Ale nedrolí se v podstatě a nepřehřívá se to tolik …
Já jsem tichost vyřešil palmovým olejem – lehce potřít slicky a je klid :D .
Tissi ten indoor plast fakt moc neni, vyjde to dost nastejno. Ale mozna to je i tim, ze ho mam novy (a porad jsou na nem otrepy z vyroby, kdezto silnicni uz mel 2000km za sebou). Uvidim jak se zajede a kolik vydrzi.
Oleje bych se trochu bal – aby se nejake zbytky neobjevily ve sjezdu venku :) (ale mozna ho trochu zkusim na ten indoor plast – pokud nenajdu na internetu, ze mu to skodi)
Na Elite jsem koukal, tam je docela vyber, jeste mam kandidata Cycleops Fluid 2, ten by mel byt udajne jeden z nejtissich. Sice bych radeji valce, ale ty budou asi vzdy delat kraval.
Pokud budeš jezdit „pomalu“ a budeš to mít na kruhové šlapání a balanc … pohoda. Pokud budeš řadit velkou pilu … tak je to docela kravál.
Osobně kupuju trenažer (fluid) plus doplňkově 1× – 2× týdně válce… ale to proto, že už je mám.
Zkousel jsem jezdit pomalu ale to se proste neda, pri 30 km/h mam tepy 100 a pri tom se sotva zpotim, zvlast v zime. Jedine zkusit brzdeny a mozna by pomohly hlinikovy, nemusely by tak hazet jako plastaky.
No však jsem psal – pomalu kvůli kruhovému šlapání a koordinaci těla ;) – tzn točit si kadenci na lehkých převodech. Mně osobně ty tepy takhle letí ke 130, ale to je tím, že nemám vytrvalost.
Věř tomu, že změna válců moc nepomůže … pokud na tom budeš jezdit rychle, tak to prostě rezonuje a dělá kravál ;) …
Nez das penize za nove valce s brzdou, zkus navlict stary gumy, podhustit co to jen jde a do dratu nastrkat karty aby kladly odpor proti smeru otaceni (a mas zaroven vetrak)… s timhle brzdu nepotrebujes (ale na velkou-maly a plnej knedlik to samozrejme rachot dela, ale to bude skoro vsechno)..
Ja prave zadne valce nemam, mel jsem je jen na chvili pujcene, tak kdyz uz budu kupovat, brzdene jsou tutovka :)
Mám plastové, volím převod 34 21 stovková kadence asi, válce jsem měl přes zimu venku pod pergolou, jsem se u toho potil při mínus pěti hoďka, max.1,5hod. Uvolní to nohy po zátěži nebo když už potřebuju protočit nohy (absťák), místo kompenzačky když to nejde venku. Vytrvalost na tom ne!
http://www.roadcycling.cz/index.php5?… tyto válce vřele doporučuji.Dostatečný odpor na max. brzdě,hliníkové a jsou poměrně tiché.
Diky kolego, ty vypadaji dobre, vypada to, ze pri vyberu zustanu u teto firmy :)
Něco mi uniká, co ty magnety brzdí, hliník to asi nebude, ne?
Asi nějakej jinej magnet uvnitr.. mohla by se tim vyrabet elektrina, kdyby to promakali.. jako ten drahar co se malem poblil nez otoastoval pomoci trenalu jeden krajicek chleba :)
Toto máš napsané pod článkem v diskuzi:
Brzdí to proto, že se ve válci vytvážejí vířivé proudy, tj. kinetická energie se ztrátově přeměňuje na elektrickou(hmota válce představuje ztrátový odpor).
Stejný pokud lze provést, když si dáte magnet na niť a nad kusem hliníku zkuste jak by se kýval. POkud ho spustíte z krajní polohy, tak nad hliníkem se výrazně zpomalí, i když Al není feromagnetický.
Viz Faradayův zákon.
Diky, tak hluboce jsem to nestudoval
Diky, tak hluboce jsem to nestudoval
Tak jsem nakonec vzal Kinetic Z-Rollers a spokojenost. Jsou nebržděné, ale magnetickou brzdu si ubastlím doma. Co se týče hlučnosti, TV se u nich dá sledovat úplně v pohodě a vibrace do podlahy jdou minimální, měl jsem je podložené jen karimatkou na láminátové plovoučce a sousedi pode mnou mojí hodinovou jízdu prý ani nezaregistrovali.
musis zacat poriadne slapat a uvidis :-)
ZDV šlapu přes 40 km/h a TV slyším úplně v pohodě, fakt to bude chtít tu brzdu :)
No já Ti nevím … 130–140 tepů, průměrku z hlavy nevím, ale bordel to dělá slušný … bržděné jsou. Můžu se pak podívat – mám ty od Elite.
Máš ty hliníkový od Elite? Ono asi záleží i kus od kusu, ale tyhle jsou zpracovaný fakt slušně, vibrace minimální, největší hluk asi dělaj pláště.
Plasty – nepřijde mi, že by to extra vibrovalo, ale hlučí to slušně.
Měl bych takovej intimní dotaz :-) Poznáš to na sobě když pak vyjedeš ven, že trénuješ tady na těch ukrutnejch zařízeních? Válce, trenažér?
Trenažér ano – v kopcích
Válce – na MTB v technice, defakto je jezdím kvůli balancování
V neposlední řadě – na tomhle nenachladnu a je to pohyb – ideální kombinace pro diabetes ;) …
Zdravím,
využiji už založeného vlákna a zeptám se zkušenějších. Zvažuji koupi válců nebo trenažéru. Neberme v tuhle chvíli fakt, že pro 99% místních je to pruda. Ale poraďte mi na čem se lépe udrží/zlepší fyzička například přes zimu? Mám na výběr z trenažéru s magnetickou brzdou nebo klasickými nebržděnými válci. Je mi jasné, že válce zlepší techniku šlapání, ale nejsou bržděné, zatímco trenážér má nastavitelné fáze pro obtížnost šlapání.
letos to začíná nějak brzo :-D
Trenažer má výhodu ve větší zátěži, celkově se mi na něm jezdí líp. Jezdil jsem tři sezony na válcích a přešel jsem na kapalinou brzděný trenažér a rozhodně bych už do válců nešel.
Brzo? Já na trenažéru sedím každý večer posledních asi 10 dní :)))
Co je tvým cílem?
Upřímně jsem došel k tomu, že lehce univerzálnější je trenažer. Nicméně ve výsledku nesnáším kompromisy, takže to kombinuju ;-) … mám tedy oboje.
cílem je po zimě nasednout na kolo (venku) a nebýt ve fázi přípravy, ale už být v kondici a mít něco natočenýho :)) doposud jsem celou zimu každý rok lenošil a čekal až opadne mráz na takových těch 8 stupnu abych mohl vyrazit ven, letos to chci změnit, tak asi takhle to vidim v kratkosti
Jezdim i v zime a trenazer vytahuji az kdyz je venku fakt hnusne a tim nemyslim mraz. Mas na to nejakou mistnost a kde bydlis. Valce mi prijdou dost hlucne.