Pro které byste se rozhodli?
https://www.decathlon.cz/…_/R-p-339179?…
nebo
Anketa: Van Rysel NCR RIVAL AXS ETAP vs CUBE AGREE C:62 které?
To, na ktere se lepe slozim. Van Rysel je nizsi o 3cm, to je dost.
Jojo, na to jsem koukal a taky se toho nižšího rámu trochu bojím…
Koukal jsem znovu a není to 3cm, ale 3 mm, jestli koukám správně tedy…
Podle me je to cca 30mm, napr. nejvetsi velikost 628 vs 596. Jestli ti bude sedet liip to nebo ono ti nikdo nerekne – to by bylo vesteni z kristalove koule. Jine silnicni kolo mas? Jaky mas reach a stack na nem? Od toho bych se odpichnul.
Ale Van Rysel by mel jit zkusit a v nejhorsim vratit.
Máš pravdu, jsou to 3 cm…Nyní jezdím https://www.decathlon.cz/…_/R-p-311959?… ve velikosti M (teď bych šel taky do M – Van Rysel nebo 56 – Cube) a vyhovuje mi to…
Pokud ti vyhovuje soucasne EDR v M, tak nebudes mit problem s prechodem na noveho Van Rysela. Rozdil stacku mezi temito koly je jen zanedbatelnych 3mm. A dokonce, pokud maji technicke popisky v Decathlonu spravne, ma to tvoje soucasne EDF predstavec 100mm a novy Van Rysel 90mm. Tedy bude pocitove o kousek kratsi (samozrejme jeste zalezi na uhlu).
Omylem jsem hlasoval pro Cube, myslel jsem Van Rysel :)
https://cs.blog.buycycle.com/…ee-reviewcz/
Já už na to Cube čekám, tak snad přijde brzy. Ten článek je o Agree Race, ale rám je stejný.
Mám už i jiný záplety nachystaný :-).
Vypadají jak barevný cirkus z Aliexpresu?
Ještě štěstí, že na tom budu jezdit já a nee ty :-D.
Ještě štěstí, že na tom nezrakvím já, ale ty :-D
Kdybys jen viděl, jak se vyrábí, tedy montují kola, s tvým pohledem na věc, už bys na kolo nesedl :-D.
S tím na mě nechoď ty odborníku. S těma zápletama to nové Cube úplně zdegraduješ.
Ten Van Rysel je schopný kolo s neschopným prodejcem cokoli individualizovat. Kup si kolo jak housku na krámě.
Nejde volit délka klik, převody (u SRAMu je to děs) na silnici tj. pro 70+ turistu., šířka řídítek, či jiná kola.
Neschopný prodejce jen proto, že je to Decathlon? Zatím jsem se ještě nikde nesetkal s možností úpravy délky klik, převodů, nebo šířky řidítek.
Je potřeba hledat mezi firmama, co skutečná závodní kola staví.
U nás možná ne, ale třeba v Itálii je to běžné a nezaplatíš ani euro navíc.
A v tom je ta pointa a navíc ekologie.
Přeci je nesmysl koupit nevyhovující celek, 1/3 dílů odstrojit a nechat doma ležet ladem, páč je nikdy nepoužiju a pak za drahý peníze a za ukrutnýho shánění koupit jiný, třeba ty samý díly, co na tom kole jsou, jen v jiných rozměrech (zubech).
Me to prijde ok. 48/35 s 10–36 jsou jako spatny prevody na silnici?
Kliky jsou dle velikosti ramu, pro 90% lidi to sedet bude.
Kdo chce neco extra, asi by nemel koukat na nejlevnejsi znacky. To je jak picovat, ze Dacie nema sestivalec ;)
10 je zvěrstvo s mamutím třecím odporem a opotřebením.
Převod 35/36 je na silničku zbytečnost.
Priste k tomu napis “muj nazor”.
Vetsina lidi je s 10z spokojena a neresi.
Co se tyce prevodu, jde o to kde jezdis s jaky mas vykon. Predstav si, ze jsou lidi co nedavaj ftp ani 2w/kg, pro ty to je super
Kolik cca stojí vyýměna převodníků na klikách SRAM a kazety 10–36?
Zbytečnej balík a pokud potřebuješ delší kliky, tak ještě větší!
kliky jsou potreba kratky:))
Na MTB DH určitě ano.
Přesně. A ty sundaný a nejetý nejdou prodat. Navíc na kole pro jezdce kolem 190 cm jsou ideál 170 mm kliky. 10 z pastorek je naprostá konina, protože 11 z je obrovský rozdíl a při jízdě po rovině rychlostí 60 km/h je to pro hobíka ve vlajícím dresu s posedem paní radový naprosto důložitý.
Brutální rozdíl mezi 11 a 10 v ujetý vzdálenosti či ve změně kadence je jedna věc.
Druhá je vysokej nárůst tření a opotřebení. Spousta lidiček šetří i pár wattů velkejma rolnama v házkách, aby to tření snížili a pak bez rozpaků namontujou 10z pastorek?
Na druhou stranu menší převodníky a kazety a kratší řetěz je úspora hmotnosti.
A větší opotřebení a brutální nárůst cen těch novejch komponentů vyhovuje všem, tedy až na konečnýho spotřebitele.
Jinak viděl někdo nějakýho profíka, co jezdí 50/34 nebo moderně ještě menší 48/32 a kazetu od desítky? Spoustě z nich nestačí ani 55z vepředu.
Třeba Roglič na Giru 44 × 10/44. Ale to je naprostej amatér proti většině zdejších jezdců, nemluvě samozřejmě o tobě.
Ad úspory výkonu. Při rychlostech, v jakých se profi peloton pohybuje zdaleka převažuje o několik řádů aerodynamika. Tyhle různý hyper kladky, vodítka a stesky nad neefektivitou zpřevodování jsou hlavně marketingová záležitost. Průměrný hobík by měl hledat rezervy zcela jinde.
Jinak pro místní teoretiky. 48/35 převodníky v kombinaci 10/28 jsou pro trochu zdatnějšího hobíka do rovinatějšího terénu zcela dostatečné. Šlapat se dá do cca 65 km/h, ale chce to už celkem výkon nebo to mít jako předo na přišlápnutí z kopce. Řetěz zatín drží stejně jako na předchozím 53/39 s 11/28(26) 11sp Shimano Dura pohonu. Trochu divný je akorát poslední skok na největší pastorek – na něj dobrý, z něj divný kvůli změně kadence. Kazetu 10/36 mám v šuplíku do Alp, kde se občas hodí.
Máš ten „vysoký“ nárůst tření na 10z nějak podložení, nebo je to jen domněnka? Jde mi o slovíčko „vysoký nárůst“, sto pro, nárůst tam bude, ale campagnolo teď jak uváděli novou sadu tak říkali, že ztráta 10z oproti 11z je 0.1W, nevím jestli se tomu dá věřit, ale určitě to nebude takový rozdíl jak spousta lidí myslí.
Každopádně, pokud člověk nemá ftp 6w/kg a nesnaží se vyhrát tour tak ho nějaká pidi stráta na 10z nemusí zajímat.
Sranda, že zrovna teď se Vingegard s Jumbo snaží vyhrát tour se sramem na 10z :).
PS: jecnak – náhodou já mám 196cm na výšku a vozím 170mm kliky :)
Není to tak dávno, kdy jsem četl článek, či viděl video s doporučeným řazením u pohonu 2×11, kde měřili ztráty na jednotlivých převodech a kupodivu z hlediska odporu bylo výhodnější jet velkou pilu v kombinaci s druhým největším pastorkem oproti odřazení na malou a na převodem odpovídající pastorek blíž ve středu kazety a to i když dochází k velkému křížení řetězu.
Z toho lze usoudit, že řetěz pohybující se ne větších roztečných kružnicích má výrazně menší ztráty.
A u toho opotřebení nejde ani tak o řetěz, ale o ty malý pastorky.
Já měl Agree s tím Rivalem a poslal jsem ho dál.
Jednak to řadilo pomalu a s převodama jsem se nějak,,nepotkal,,
Teď mám pár dnů Agree na 12sp Ultegře a to je jiná písnička.
Ale to nejde ani u canyonu :))
Jejich chyba.
Tvl, to jsou hlody..
Doufám, že jsi tak přísný i na sebe :-D
Vyčítat největšímu prodejci sportovního vybavení, že se nezabývá individualizací… To mě pos…
Ty si běžně kupuješ boty o 2 čísla větší, nebo menší?
Já teda ne.
Běžně? Běžně ne. Úmyslně v některých případech ano.
I když vůbec netuším, co to mělo od tebe být, ale bylo slušné odpovědět.
Noo, je to úplně to samý, jako když chceš úmyslně kliky 172,5mm na silnici a 175mm na MTB XC kvůli vyšší síle s tím, že stejně víc jak 125ot./min. už neutočíš a přitom ti cpou kliky 165mm.
Stejně tak, když máš široký ramena a cpou ti úzký řidítka.
Prostě kdo není konfekční, tak má smolíka. S hadrama tj. obdobný.
Já to všechno chápu. Ale pak taky vím, že nejsem zákazník pro hypermarket. A nebudu mu vyčítat, že mi neumí vyhovět s mými mnoha individuálními požadavky.
Je prostě dobrý si uvědomit, kam jsem přišel. Když vlezu do brand prodejny Spešlu atd. , tak ze sebe můžu už dělat trochu víc hérečku.
Hele, když mně jsou dlouhý nohavice nebo rukávy, tak si je nechám zkrátit.
Kliky nebo řidítka je spolu s převody nutný vyměnit. A proč ne rovnou, že?
Mozna, kdyby ses naucil cist, co ti tu ostatni pisou, nemusel bys byt jak zadrhly gramofon…:-))
Číst umím slušně, psát méně, ale smířit se s nesmyslama mám problém.
Vzal bych Cube, ale jen proto, že má Shimano sadu s normálními převody :)) kola jsou srovnatelná.