Před 2 lety jsem koupil kolo Specialized v prodejně cyklo69 v Praze – Dejvicích. Celoodpružené kolo Stamp Jumper nebylo zrovna laciné, stálo okolo 85 tisíc, tak jsem za ty peníze očekával kvalitu. To byl bohužel velký omyl. Již po prvním týdnu ježdění se začaly ozývat divné zvuky z přední vidlice zn. Fox a funkce mezipolohy, kdy je vidlice zčásti uzamčena nebyla vůbec poznat, kolo jsem tedy odvezl do prodejny, kde vidlici demontovali a poslali do jediného servisu v republice, který tyto vidlice servisuje – Cyklo Švec v Písku. Za cca 14 dní mi kolo vrátili s tím, že je vidlice v záruce opravená – byla vadná patrona. Asi po 2 měsících ježdění na kole a zhruba tisíci ujetých km se projevila úplně stejná závada. Kolo jsem používal ještě asi 2 měsíce a pak v zimě po necelém roce znovu odvezl na reklamaci. V prodejně mi ale řekli, že vidlice potřebuje provést běžný servis, tzn. výměnu oleje a těsnění a to že si musím zaplatit. Stálo mě to 2 tisíce a po pár měsících používání kola jsem zjistil, že vidlice se nedá vůbec zamknout. Volal jsem tedy přímo do Cyklo Švec Písek, kde vidlice servisují a bylo mi řečeno, že tato řada vidlic je nepovedená vůbec mi neměla mít název Fox. Po odeslání vidlice do tohoto servisu mi přišlo oficiální vyjádření, že vidlice má proraženou patronu ( oprava by stála 6000 Kč ) a závadu jsem si způsobil sám, záruku tudíž neuznávají, stejně se k tomu postavila i prodejna Cyklo69, která mi doporučila ať se obrátím na jejich právníka! Ještě bych k tomu dodal, že nejsem žádný závodník a jezdím pouze v lehkém terénu a přední vidlici nechávám stále odemčenou.
Než koupíte někde kolo, radil bych, zjistit si jak je prodejce kol solidní a jak se staví k záručním opravám. Například na servis vidlicí Fox v Písku jsem ještě neslyšel jedinou pozitivní referenci.