Ahoj, měl bych dotaz ohledně vazeliny, když dělám repas vidlice. Stačí dat na gufera obyč vazelinu, nebo ma být nějaká ta speciální od sramu? Děkuji všem za radu :)
Ahoj, měl bych dotaz ohledně vazeliny, když dělám repas vidlice. Stačí dat na gufera obyč vazelinu, nebo ma být nějaká ta speciální od sramu? Děkuji všem za radu :)
Musí být speciální, ale nemusí být přímo SRAM Butter, stačí nějaká podobná = například Slick Honey, Slickoleum apod.
Nesmi obsahovat lithium.
Děkuji vám
Obecne silikonova vazelina, ma gufera je to jedno, pokud nema to lithium, tim bys tu vidlici mohl vydrit. Lithium kurvi elox.
Dovnitr vidlice davam military grease pm600
ta zas kurvi tesneni dle sramu
Tak proc ji sami davaj do vidlic? Kdyz rozdelas novou, je tam. Tohle je ofiko servisni video RS.
To je orave na to kurveni tesneni. Servisni sady nejsou levny a prachy se musi tocit.
To bylo jeden rok a potom ji přestali používat (RS). Už jsem to tady psal, military není vazelína vhodná na vidlice. Aktuálně asi top je RSP slick kick
V novejch manuálech ji maj i teď a ve vidlicích je taky stále. Fakt nevim, kde si to vzal.
Min od 2016 jsem ji ve vidlici neviděl, vždy v nich byla vazelína jiné barvy než červené.
Zdroj?
PM 600 se dá použít taky, je však docela hustá = ve vidlici snižuje citlivost hlavně v chladnu. V tlumiči to moc poznat není, do sedlovky vklidu.
Zdroj nemá, protože servisní manuál rock shoxu doporučuje taky pm600. Až na vidlice 2020 sram butter, asi kvuli debonair.
Kde jste sehnali informaci, že lithiová vazelína kurví elox ? Nepletete si to s elastomerama, které lithiová vazelína rozkládá? Ty už se ale řadu let nepoužívají. A kluzné plochy moderních vidlic také nemají povrch eloxovaný, ale plastový potah.
Plastový potah, to možná tak kluzných pouzder.
Pořád nechápu, proč by měla lithiová vazelína ničit elox. Vždyť je to jen zoxidovaný hliník.
No já taky ne, nejsem chemik.
Ale prostě bych jí tam nedával. Ono stejně, i jinejma vlastnostma se tam lithiovky obvykle moc nehodí. Chce to vazelínu s podobnýma vlastnostma jako ten Sram butter
Tvrdilo se to tady na fóru. Ja to nikdy netestoval a nikdy mi nic neudelala. Nejde o to, ze to rozezere, kdyz to tam placnes a je to staticke, ale v te vidli se to dost tře.
Chytrost nejsou žádné čáry
VPisou: vazelina vhodna k ochrane plastu a pryze. Ja bych si ji do vidle nedal…
Vidlici to neublizi, ale neni to nic moc. Driv jsem ji pouzival taky, pak jsem koupil RSP slick kick a ten rozdil v citlivosti je obrovsky.
Poté co jsem domazal doporučenou PM600, tak používám tu od force, a rozdíl ve funkci vidle nepopoznám.Ani k lepšímu,ani k horšímu.
Používám slickoleum, stejnou pixlu už asi 7 let, přijde mi hladší než sram ale možná se mi to jen zdá. Rozhodně to není místo kde se vyplatí šetřit. Pokud servisuješ vidlice sobě a pár lidem okolo, měla by ti i malá pixla vydržet roky (pokud ne, dáváš jí tam moc)
Jak je to ted s PM600?
Ctu tady ze uz se zase nema davat do vidlic a tlumicu. Tak co sni muzu mazat?
Nekde maji prodejci ze je to vazoska na tesneni nekde ze je na loziska…Tak jak teda?
Aktualne bych potreboval neco na loziska tak jestli PM600 dat i na loziska (hlavko, stred).
Pak cim maznout vidlici pokud udelam servis spodnich nohou? Gufera nez nasadim spodni nohy… Mam k dispozici bud tu PM600 nebo RockShox dynamic seal grease (zelena barva) nebo RSP slick kick.
A jakou vazelinu z nich na air can servis tlumice? Pokud delam vzduchovou cast jenom?
Diky
Dal bych RockShox dynamic seal grease jak na gufera vidlice tak na těsnění tlumiče. Případně můžeš dopotřebovat RSP Slick Kick na gufera vidlice.
RockShox dynamic seal grease se původně dávala jen na těsnění do tlumičů, ale od MY2020 to už dávaj i na gufera vidlic:
Why did you switch to Dynamic Seal Grease instead of SRAM Butter in the air spring? It has better long term friction properties over SRAM Butter. It stays slipperier for longer.
Dynamic seal grease mam prave nejmin. Rsp mam temer celou tu malou tubu.
Tlumic jsem ted udelal air can a dal dynamic grease zelenou. Budu muset ale udelat znovu a komplet, mam pocit ze se zavzdusnil…
Tak odpovim si sam na tu PM600. Na loziska ano. Na o-krouzky a tesneni neni uplne jasna odpoved. Primo na obalu se nepise ze by se sni mohla mazat guma a o-krouzky.
Kdysi jsem to hledal..ano je na gumová těsnení
Její nectnosti jsou,že pouští olej a zůstane jen ta část,na které byl olej navázán (pak už „nemaže“),relativně snadno se ředí olejem,teplem „teče“ více
Takže do ložisek nevhodná..vhodná do starších vidlí a tlumičů..max
Tak to je zvlastni.
Jako na kartusi je napsano tekute tesneni (liguid o-ring).
A pouzit je tam prave kulickova loziska, voditka pojezdu, vodni pumpy, kulickove spoje (to si volne vysvetluju jako rychlospojiky prumyslove), kluzne prvky, pillow block bearing. Ale o mazani gumovych casti ani tuk.
Mně přijde na docpání průmyslových ložisek moc lepivá. Nicméně na hlavko, osu středu, aby nezažila atd úplně v klidu.
No pouziti je napsano industrial. Takze na loziska v tezky prumyslu asi v pohode.
Jako nouzovka na vzduchovou cast tlumice treba v pohode. Na teleskop oneup taky bude asi v pohode. Hlavko a zavit na stredu taky bude dobra. A o-krouzky a gufera mecham rsp slick kick
V servisním manuálu rockshoxu na sidku je výslovně napsáno, že na vzduchovou část je vhodná pm600 nebo sram butter. Dynamic Seal pro sidky 2020 a novější. Gufera, pokud si pamatuju, nejsou specifikované. Na gufera je to podle mě úplně jedno čím mažeš z hlediska chodu (když jde o silikonovou vazelinu).
Já vždy používal pm600 (vzduchovou), bikeworkx (gufera), teď mám rsp slick kick na vše a v chodu nevidím rozdíl.