véčková Marzocchi Marathon (SL, XC) a ty druhé

56 nepřečtených
  • -Alan-

    Pokud mám cestu jak sehnat novou M. Marathon XC nebo SL do 10 tisíc, existuje nějaká lepší volba pro normální ježdění, hobby závodění na Maratonech a v budoucnu asi i lehčí XC? Důležité je, aby případné jiné typy měly návarky na véčka, neřešte prosím proč!

    Konkrétně jsou sehnatelné vidlice Marathon XC 2005 za 10590, Marathon SL 2005 za 9200 a Marathon SL 2006 za 9900,– Ta verze 2006 je konstrukčně malinko jiná, má navíc dálkové ovládání systému TST, jestli jsem to dobře pochopil. Dálka by se hodila.

    Mám zkušenost s Marzocchi MX Comp ETA 2005, proti které bych čekal lepší možnost nastavení z hlediska pohupování při záběru.Samozřejmě vidím i jednodušší štelování odskoku zvenku. Pro verzi XC hovoří přítomnost ETA, kterou využívám hodně při výjezdech. Menší citlivost vidlice mi až tak moc nevadí, mám pocit že nejvíc by mi hověla tvrdá ale citlivá vidlice. Nemám ale žádnou zkušenost s žehličkou, která by se zároveň nehoupala. De to vůbec (a bavíme se o téhle kategorii)? V historii jsem vyšťoural, že prý tyhle nové Marz. nemají zrovna dlouhé vnitřky, takže prý snadněji chytí vakl. Je to teorie nebo někdo u těhle dvou ročníků skutečně udělal tuto zkušenost? A pokud ano, nejezdí na ní freeride nebo DH? Další zkušenost z historie je o Dual Air u Reby, kterou jsem našel za 10 tis. s véčky ve verzi Reba Race. V jednom vláknu ji pěkně rozebral Milan a Pekáček a zdá se mi, že tam bych si moc nepomoh (nebudu když tak kupovat nic než řešit potíže s konstrukcí u dané varianty). Když jsou ale verze Marathon SL vlastně taky dual air (Doplio Air), nebude to to samý v bleděmodrým? Může na tohle někdo něco říct z patra nebo jsou tu jen dohady? Psalo se tu, že SL má až 4 zduchové komory (já napočítal 3). Měl už někdo konkrétní problém s nespolehlivostí tohohle systému (úniky vzuchu např.)?

    Nakonec jsem objevil i MX Pro SL, která má vše co se mi líbí u Marathon SL, ale vidím ji jen dráž. Taky jsem si prohlížel modely 2007, ale buhví kolik budou stát a ty řady se tam dost mění. Ale názor, že teď z nich žádnou a počkat bych taky bral, kdyby někdo napsal na co čekat.

    Anketa: Pro véčka do deseti se vám zamlouvá:

    1x
    20%
    0 0
    • scret  

      a nechtel bys mi napsat kde se da sehnat to SLko za tyhle penize??:))klidne na mejl:)

      0 0
      • -Alan-  

        eBay. Ale ať se tam zbytečně netaháme o jednu :-) Když tak sem hoď svůj nick, ať zbytečně nezvedáme cenu. Jinak pokud chceš od nás, tak jsem ji viděl od 13 tisíc, ale nevím, zda ji reálně mají. Co jsem právě objevil recenzi na tu 2006 SL na mtbr.com, tak nic moc. Prý verze 2005 byly lepší. Z nich pak údajně XC. Ale na ty 2006 verze je tam minimum příspěvků, prostě mišmaš.

        0 0
        • scret  

          ahaa,na e-bayi nekupuju… Bral bych tu SL 05 ve 100mm verzi v bily barve esli je:))

          0 0
          • -Alan-  

            Mají šedivou. K mýmo kolu je to jedno. Bílá i šedivá by šla, teď je tam černá.

            0 0
            • scret  

              a kdes ji videl za 13?? nekde u nas?

              0 0
              • -Alan-  

                hledej na seznamu. Potom v sekci zboží. Ale fakt nevím, jestli ji někde mají, ale asi tři obchody je mají za 13–13,5.

                0 0
          • -Alan-  

            A myslíš, že ovládání z řidítek za 700 nestojí a nebo se ti zdá řada 2005 spolehlivější?

            0 0
            • scret  

              nee,ale neni bila:))))) 06 se mi moc nelibej,tvarem korunky apod. a sidej to ty taliani podle me rok od roku vic a vic!

              0 0
              • -Alan-  

                bílá není ani ta z eBay 2005. Jinak ještě tu je varianta koupit, zkusit prodat. Málo jetá by se mohla dát dobře střelit, ale prý jí chvíli trvá, než se zajede. A pak ji zase nikdo nebude chtít.

                No a tak mě napadá, když se mění vidlice, tak to se vždycky musí obětovat onen ježek, který je uvnitř hlavové trubky?

                0 0
                • scret  

                  muzes ho vytlouct ale ja ho tam nechavam,kdyz kupuju novou vidli tak uz me nejakejch 90 kacek za jezka nezabije:)

                  0 0
                  • -Alan-  

                    je to tady trochu off topic, ale prostě to teda znamená, že když chceš vidlici vytáhnout z krku, tak ježek víceméně čadí? Z toho jak jsi to napsal se mi zdá, jako by moh zůstat na vidlici. Ale do hlavy mi nejde, že by šel táhnout spodem.

                    0 0
                    • scret  

                      pockej,ted nevim jestli myslime to samy… Jezek je ta vec ktera je v krku vidlice… A tu muzes vytlouct,ale fakt to nema cenu!!stejne ho vetsinou akorat clovek zku…vi:))) nebo myslis hlavovy?

                      0 0
                      • -Alan-  

                        ne, myslím věc, která se má jmenovat ježek. Ten je podle mýho někde pod hlavovým, uvnitř hlav. trubky. Já to ještě nedělal, tak proto tak hloupý dotaz. Určitě to tu někde i je, tak ať to tu moc nezasviníme zbytečnými příspěvky. Když máš všechno namontovaný, de po povolení vršku a představce ta vidlice vytáhnout nebo je ježek právě to, co ji drží v hlavové trubce a bez jeho vyklepnutí nebo jiné destrukce to nejde vytáhnout?

                        0 0
                        • scret  

                          tak: jezek je opravdu ta vec ktera je natlucena uvnitr krku vidle! Kdyz povolis horni krytku a srouby na predstavci,tak uz jenom staci vidlici vytahnout z ramu,muze to jit z tuha,muze ji jeste „drzet“ hlavovy slozeni…ale staci zahybat s prednim kolem a chytne to v hlavovym vakl a pak se to da v klidu vytahnout! uff,nevim jak to mam lepe popsat,ikdyz jsem to delal nejmin tisickrat:))

                          0 0
                        • scret  

                          a do novy vidle pak jenom natluces novyho jezka,nebo si to nechas dat prinejhorsim nekde v kramu…

                          0 0
    • -Alan-  

      Ostatně mě tak napadlo se ještě zeptat, zda byste obecně doporučili zrovna vidlici koupit přes eBay. Často čtu, že něco začne chodit blbě a co pak potom s tím, že? Nebo se záruka dá uplatnit i u nás? Teoreticky jo, ale jak se na to může tvářit Bartoníček :-/

      0 0
      • Lone1  

        Záruku můžeš uplatnit jen tam,kde jsi to koupil.Fa Bartoníček ti to s radostí opraví,ale placeně.

        0 0
        • -Alan-  

          Právě že normálně by to měli opravit bez radosti a v rámci záruky. Je to podle nějaké evropské směrnice. Přesně to ale nevím, možná je to jen u tzv. mezinárodní záruky. Mělo by to taky asi být z oficiálního prodejního kanálu, což se těžko zjistí na eBay. Čert aby se v tom vyznal. V momentě kdy je rozdíl ceny pomalu 50%, tak je to ale těžko řešit a riziko člověk občas podstoupí.

          0 0
          • Lone1  

            Nezjistíš to ty,ale zjistí to lehce u Bartoníčka,podle výrobního čísla.Pozná se původ vidle,ze kterého koutu světa je.A nazdar tvá Máňa,věř tomu!Reklamovat můžeš jen tam,kde jsi to koupil!Což zní logicky,ne?Nebo se ti zdá normální aby jeden vydělával,ale starosti s opravama hodil na druhého?Tak to bylo alespoň vysvětleno mně.

            0 0
            • -Alan-  

              Ono hodně věcí v EU vypadá nelogicky. Ale holt je to snaha o ochranu spotřebitele, která u nás často není ani při koupi zde, která určuje, že to co se koupí v EU a je určeno pro trh EU je kryto zárukou po EU. Doufám, že je to trochu jasné. Ale u nás je prostě zásadní problém vymahatelnost a navíc Marzocchi má velmi zvláštní přístup k podpoře, takže se pak Bartoníčkovi v podstatě taky nelze divit. On by to ale neměl být jeho problém, když by servisoval ofic. vidlici pro EU. Prostě náklady by měl hradit výrobce, proto by to mělo jít jen u autorizovaného servisu. On to dostane zaplaceno od výrobce i když servisuje svoje prodané, tak proč by to nedostal zaplaceno i v případě toho, co je pro EU. Jenže vím, že to může být teorie a nedonutíš je hnout ani prstem. Navíc z toho co psal Pekáček si myslím, že ten jejich servis je taky zřejmě podařený. Tož tak.

              0 0
            • lubos  

              Kdyz je zaruka platna pro EU, tak je to tak .. meli by to opravit i jinde, nez kde to koupis.

              0 0
            • Gorgov  

              to neni pravda, stejne jako spousta veci, treba auta… Reklamovat muzes u nas kdyz si koupil treba v nemecku a je toho mnohem vic. Neboj se ze by na tom konkretni servis tratil

              0 0
              • -Alan-  

                Já bych to doplnil. Já si to taky takhle myslím, ale realita někdy odpovídá spíš tomu, že to co jsi koupil u nás můžeš taky leckdy reklamovat v Německu (respektive jinde v EU). A hádej proč? Jinak jsem zjistil, že ta vidlice má záruku, byla nová. Takže uvidíme, třeba jednou na vlastní kůži zjistím, jak to je.

                0 0
    • lubos  

      Reba je dualair, ale Maratonka vzduchova je tripleair. Protoze ma dualair v jedne noze a dalsi pozitivni komoru v noze druhe. Coz zpusobuje /pro mne/ vyhodnejsi chod vidlice. Verze 2006 ma myslim navic foukani jeste jedne komory (PAR?) nastavujici asi progresivitu nebo si to pletu s modelem 2007 ? Unik vzduchu se muze stat u kazde vidlice

      0 0
      • -Alan-  

        A ty ji máš? Jak dlouho? Dal jsi jí už pokouřit? Co jsem čet, tak strašně odchází lockout a prý mají problémy s tou dálkou na řidítka. Že to není moc dobře udělaný. Zdroj mtbr.com

        0 0
        • lubos  

          Ne, mam starsi model, tam je jenom dualair + dalsi pozitivka.

          0 0
          • -Alan-  

            To je stejně zajímavý. Takže máš Marathon SL 2005? I ten je totiž za dobrou cenu k sehnání. Právě o tom novém se vyjádřil někdo na mtbr.com s výhradama a přitom měl předtím starší verzi 2005. Jestli ji máš delší dobu, tak zopakuju otázku, jestli ti chodí bez potíží podle představ nebo máš nějaké výhrady? Ta nová věc navíc je teda to foukání komory pro regulaci progresivity, jestli jsem si toho dobře všiml.

            0 0
          • -Alan-  

            Aha, tak jsem se díval do tvého profilu a ona je to verze 2002. To už je dost rozdíl od těch dnešních. Hlavně prý bytelnost a tím pádem spolehlivost šla trochu dolů. Ale to jsou věci, co čtu. Sám jsem výrazné problémy nezaznamenal. Bohužel jsou Marzocchi dost drahé vidlice, takže ty lepší moc lidí nevozí a když, tak jsou to freeride a DH případně All Mountain, které jsou na jiné účely. Akutně kupovat nepotřebuju, ale ceny jsou teď dole a něco ještě je, tak zjišťuju, jestli někdo má zkušenost.

            Můžeš prosím porovnat vlastnosti s tou Rebou? Je sice na fullu, ale alespoň hrubě.

            0 0
            • scret  

              prijde mi ze ta 02 verze byla asi nejlepsi:))

              0 0
            • lubos  

              Kupoval jsem ji jezdenou, najeto asi 4000km s kotoucem a chlapkem s 90kg :) .. ale nic ji nebylo. Ale nekolik problem jsem si mel /jinak jsem videl, ze ji kdosi prodava na cyklobazaru?/. Klasicky problem, praskotave zvuky ve spoji noha/korunka. Dela ji mi to oba bombery. Dale mi trochu tekla prava noha (zatim nevyresne), propoustela negativka vzduch/olej zespoda (vymena o-krouzku), pak jsem si znicil negativnou komoru, tak jsem musel koupit novou. Ted mi tece leva noha + uplne vypousti vzduch. Ale zrejme je potreba vymenit tesneni. I kdyz .. ma najeto myslim min, nez MXC a te nic neni. No. Co se tyce citlivosti, tak pri pomalem zatlacovani drhne, zadny maslovy chod jako Reba (ta ho ale taky ztrati po jizde v prachu). Taky po jizde v tezkych podminkach (prach) pak chodi dost zadrhnuto. /stary MXC s tim problem nemel/. Citlivost pri jizde dobra, srovnatelna s Rebou/nevim uz posoudit co je lepsi/. Progresivita je nastavovatelna vyskou hladiny oleje, a tlakoval jsem ji na 2×28psi (Reba 105psi). Chod v terenu myslim lepsi nez Reba. Vaha 1500g, mensi tuhost (Vcka, kotouc nevim). Servis doma na kolene. Tlumeni stavitelne na dve polohy plus lockout se snizovani zdvihu. Nastavovani komprese nema. Nahradni dily jsou porad dostupne ale trva to. Nezaznamenal jsem na ni problem s tvrdnutim jako na Rebe.

              0 0
              • -Alan-  

                Díky a ještě jednou díky. Aspoň někdo ji má a ozval se. Já zatím zkoumám možnosti. Je fakt, že se možná vyplatí počkat a pudou trochu dolů i u nás. Oproti nejlevnějším shopům na netu v ČR mám ze zahraničí rezervu tak 3–6 tisíc dle typu. Proti ofic. ceně ale asi 60%. TO už by snad pokrylo nějakej servis. Když jsi měnil negativku, kolik tě přišel náhr. díl, abych věděl s čím počítat při problémech.

                0 0
                • lubos  

                  No, negativka se sklada z komory, nasroubovaneho tesneni/gufera, dute tycky s ventilem. J jasem pri servisovani a otevirani stlacil tu komoru :( Komora samotna podle cenniku (ne Bartonicek!, ale Duplinsky) stoji asi 1200,– kompet negativka asi 2500,–. Ceny su v SKK. Nove vnitrni nohy s korunkou a krkem 7000,–.

                  0 0
                • lubos  

                  Jo a jeste k tomu nastavovani tlumeni .. jsou tam jenom dve polohy ale zmenou viskozity oleje to lze docilit tez.

                  0 0
                  • Lone1  

                    Můj bože,jestli tohle čte nějaký fachman,tak to s ním flákne.

                    0 0
                    • lubos  

                      Konkretne se vyjadri, co se ti nelibi. Takovehle placani do vetru …

                      0 0
                      • JMT  

                        kasli na nej, zase sem si po dlohy dobe precet neco rozumnyho…

                        0 0
    • Lone1  

      Alane,nesmíš všemu tak věřit,co se tady píše.Vakl u vidlice přeci nezpůsobují krátké šavle,ba naopak.Byl by subjektivně menší.Tyhle vidle,jsou jen na xc.Takový Marathon SL 2006,to je lahůdka.Čtyři ventilky,z toho tři nahoře,jeden dole,v levé patroně.Pravá je TST,možnost dálkového ovládání.Pro orientaci,levá patrona nahoře,se fouká pozitiv a do negativky progresivita.Dole se fouká regulace zdvihu!Pravá patrona se fouká jen pozitiv.Výrobce udává rozsah regulace zdvihu 100–120mm.Ale ve skutečnosti,si můžeš změnit zdvih vidlice pouhým přifoukáním vzduchu,bez jakéhokoliv kroucení a rozebírání.V roz­sahu 70–125mm.Dobrý ne?Tahle vidlice nabízí neskutečné množství kombinací.

      0 0
      • -Alan-  

        člověče už jsem pustil jednu Marathon Race za ± 12 i s daní, co by byla při poslání z USA. Furt to nemám v hlavě srovnaný. Na netu jsou za stejnou cenu i Foxky, což je aristokracie, ale samo jsem si četl ten jejich častý servis (rozhodně víc náročný než u Marz.) a charakteristiku velmi citlivých vidlic (což asi není to co chci, když mi vadí zbytečné houpání). Mě se navíc pořád víc zamlouvá verze XC, protože ETA je to co jsem si zvykl používat. A čím dál víc mi vrtá hlavou, jestli v charakteristice bude velký rozdíl oproti MX Comp ETA 2005, která mě den ode dne snaží přesvědčit, že už se tak moc nehoupe při šlapání a že jí mám dát šanci. Jenže veškeré ladění u ní končí na foukání na různé tlaky, takže buď je fest tvrdá nebo houpe. Nejlíp by bylo ji projet, ale nevím o nikom, kdo by ji měl.

        0 0
        • Lone1  

          Rozdíl v charakteristice obou vidlic,je velký.MX comp ETA,má charakteristiku chování danou.Nedává příliš prostoru k ladění.S ETOU nic neuděláš.Ale u Marathonu,můžeš ovlivnit,nala­dit,všechno!Zdvih,tvrdos­t,progresivitu! Máš pravdu,„žehlič­ka“=houpačka,ta­ké nemám rád takové vidlice.To si můžeš koupit RST ZA 1500KČ a vyjde to nastejno.Možná je někdy dobré vědět,že čím je vidlice jednodušší,tím je spolehlivější.

          0 0
          • -Alan-  

            No, jednodušší spolehlivější je to co je u řady Marathon děsivý. Když se podíváš na mtbr.com, tak do roku 2005 to šlo, ale rok 2006 tam moc recenzí nemá, ale některé stojí fakt za to. A když je napíše člověk, který měl variantu z 2005, tak nevěřím, že má důvod kecat. Už jsem chtěl vyhrát aukci na Marathon XC 2006 za 350 dolarů s dopravou, ale vypekl mě paypal. Takže je teď minimálně další den do konce jiné aukce. Jak jsem pochopil, tak ty jsi větší příznivec verze SL než XC. Tobě ETA svou funkcí nic neříká? Já když se plazím do kopce a moc nemůžu, tak mi hodně uleví, nemusím dávat takový pozor na techniku šlapání a přední kolo se nezvedá. Hlavně proto to chci. Taky se psalo, že XC je kombinací pružiny a vzduchu, což údajně umožňuje nastavit vyšší citlivost, když ji člověk chce. SL má, zase údajně, větší problém s „přidrháváním“, chod není tak hladký. Ty teda preferuješ SL?

            0 0
          • vlk  

            „Možná je někdy dobré vědět,že čím je vidlice jednodušší,tím je spolehlivější.“-ta nejblbější věta co znám.Další bikerský blábol.Mnohem více záleží na materiálech a kvality zpracování/opra­cování.I někte­ré složité vidlice jsou spolehlivé.Stejně tak to platí u motorek a aut.

            0 0
    • HonzaV  

      Tady jsou ceny Marzocchi 2007 ( UVP = doporucena ) www.actionsports.de/….:300:2.html

      0 0
      • -Alan-  

        A na tom odkazu např. Marathon Race není za vůbec špatný peníze. Nemáte někdo přístup k článkům s recenzema řady Marathon 2005–6? Našel jsem např. toto – www.bike-magazin.de/…el/show.php3?… – ale je to placený. Kdyby někdo něco měl a poskytnul, udělal by mi velkou radost. Když tak i na mail.

        0 0
        • Fugas  

          Vojtíšek tady z BF odjel na Marathonu race 05 letošní Transalp, kterej tu vidlici pěkně prověří a moc si jí chválil. Celou dobu na ní ani nesáhnul a i v prachu chodila prý super. Narozdíl od dřívější RS Sid která behem jízdy zatuhla…Ale je to jen kratší zkušenost.

          0 0
          • -Alan-  

            Jestli má 2005, tak to už ji nějakou dobu jezdí. A jestli je OK, tak je to dobrá zpráva. Transalp rozhodně je tvrdá zkouška. Ale zas je to ta řada 2005. Tu lidi chválí. U 2006 se vyskytla nějaká rozčarování. Díky za info.

            0 0
            • Fugas  

              No nevim, na Race06 jeli vítězové Transalpu:-),ale ty asi jezděj na tom co dostanou.. Já bych se ani tý 06 nebál. Osobně taky hledám, ale váhám mezi 06 nebo 07:-)

              0 0
    • -Alan-  

      A jak se vám líbí tahle? Je to upravená Marathon SL 2006 sundaná z Rocky Mountain. Rozhodně by se neztratila. Ale mám trochu pochybnosti o její kombinaci s lakem na RM Landslide 2005.

      0 0
      • -Alan-  

        Díky všem za rady a tipy. Nakonec jsem koupil tu z obrázku v mém předchozím příspěvku. Takže je jasný, že teď mě všichni poznáte i bez dresu Bike-Fóra. Jen to ještě chvíli potrvá, musím na to připravit půdu doma.

        0 0
        • Fugas  

          Blahopřeju! Teď už ti zbejvá koupit jen Element team nebo Vertexe, jinak to nebude ono:-)

          0 0
          • -Alan-  

            nene, na to bych zas musel vydělávat. Nebude to ono s RM Landslide. Bílého je na něm dost, ale ta červená nemá k čemu ladit. Bude to malinko divočina, ale třeba časem na něco přijdu. Např. mám červený dres :-) Ostatně tlustý trubky ten RM má a nechat si na plotru vyřezat javorový list i na kostru by nebyl problém, nejlíp reflexní. No až tohle někdo uvidí, tak si stejně bude říkat, že ten hoch má problémy s orientací, ale pro mě je teď důležitější, co na to řekne drahá.

            0 0
            • kubad  

              Ty červené listy na vidlici – nejsou jen nálepky?

              0 0
              • -Alan-  

                nene, je to celý pod lakem, alespoň dle komunikace s Ruedigerem. Je to motiv a lá Rocky Mountain, prý. A že to jsou kanadský kola, tak bych tomu docela věřil ;-) Bude na ní krásně vidět, jak je zasraná. To bude doma radosti!

                0 0
                • kubad  

                  Tak to už začni šetřit na nový rám :-))

                  0 0
                  • -Alan-  

                    Leda že by se připojoval na zadní stavbu a k sedlovce rychloupínákem a dal se z toho do 5 minut udělat tandem!

                    Jó já jsem had, když se domů vracím, mám totiž strach, že mě žena bací…

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.