Vedora, Rock Machine, Author, jiné ?

11 nepřečtených
  • le_Lukas

    Dobrý den. Chci si na sezónu koupit nějaké horské kolo, na časté, ale ne nějak náročné ježdění. Nikdy jsem kola moc neřešil a vždy jsem měl horší kolo, proto se v tom moc nevyznám, a proto potřebuji poradit někým zkušenějším. Jelikož nemám moc finančních možností, chtěl bych sehnat kolo v cenové kategorii 8–9 tisíc. Bojím se ale, abych nekoupil nějaké takovéhle kolo a například po půl roce by začalo odcházet, Nevím jaká značka se dá považovat za kvalitní a jaká ne. Budu rád za každou radu, nebo kolo které doporučíte :). Pravděpodobně potřebuji velikost rámu 19",20", při mé výšce 176cm. Také si ale velikostí kola nejsem jistý.

    Zde jsem koukal na nějaká kola, která mi nějak tak padla do oka, ale hádám že spíš nějaké úplně jiné:

    1. http://www.hobby-bike.cz/…-779944.html#…
    2. http://www.kolapesek.cz/…olo-p202853/?…
    3. http://www.cyklord.cz/…/detail/1711
    4. http://aukro.cz/…1702154.html
    0 0
    • nox159  

      Doporučil bych se podívat po bazarových nabidka pokud mas k sobě nekoho kdo by se na to kolo byl schopny podivat a zhodnotit stav… jinak velikost spis 18" ale to se jen z vysky urcit neda…

      0 0
    • pete_ax  

      rychlej pohled na bazarovy kousky:

      http://www.cyklobazar.cz/…-6000-vel-48

      http://www.cyklobazar.cz/…ision-vel-19

      http://www.cyklobazar.cz/…/horske-kolo

      myslim, ze na tom budou porad lepe nez ta nova kola…

      0 0
      • le_Lukas  

        Dobře, děkuji za radu:) Dostal jsem ještě radu na toto kolo: http://www.kola-online.cz/…-2015/d16851

        To bude asi ten samý případ, jako ty předchozí že?

        0 0
        • cosmodante  

          Ano, jestli chceš být z kola ********, tak si rozhodně pořiď tuhle Meridu. Za tyhle finance se určitě dívej po bazarovkách, tak jak Ti radí výše.

          0 0
          • Vilém  

            Asi tak.

            Akorat tu uvazovanou velikost 19–20" bych taky vynechal.

            EDIT: Pokud nemas absolutne tuseni, ohledne velikosti, tak koukni sem.

            0 0
        • stoker  

          Na tu Meridu ve vlastním zájmu zapomeň- nemusím číst specifikaci, děsí už jen ta fotka, kde je vidět, čím je to osazené :-)

          ten Ghost bude asi malý a vypadá , že má i dost krátkou horní rámovou trubku(navíc RST vidlice, to bych neriskoval)

          Něco s Epiconem z těch bazarovek si vyber a je to asi lepší než nové kolo v této cenové relaci

          0 0
    • Kharbon  

      Opravdu záleží, na co kolo budeš využívat. Pokud na občasné ježdění, po lepších cestách, tak i tahle cenová kategorie bude tak nějak stačit. Samozřejmě náročným terénem kolo odděláš. Má to ale pár háčků.

      Pod 10k seženeš jako nové „pouze“ základní kolo, tzn. bude to mít nejlevnější komponenty co se dají sehnat. Kvalita bude oproti kolu za 60k mizivá, ale rozhodně to na cyklistický zážitek stačí.

      Podle mě je celkem jedno, co to bude za značku a typ, páč dřív nebo pozdějc prostě komponenty měnit budeš – je rozumný do budoucna počítat s investicema př. převodník, brzdové destičky, řetěz atp. Některý části vydrží rok, jiný pět.

      Bazar je taky dobrá cesta – tam můžeš počítat s kvalitnějším (a kompletnějším) vybavením, ale na úkor opotřebení a skrytých vad. Je dobré vzít v úvahu, že na nové kolo máš cca dva roky záruku včetně jednoho garančního servisu, zatímco u kola z bazaru může být problém něco reklamovat – z vlastní zkušenosti, prodejce neručí za běžné opotřebení materiálu… údržba dobitého kola se pak může ještě dosti prodražit.

      Co bych ještě rád zdůraznil je, že většina nových mtb kol je dneska prodávána jako základ. To znamená, že dostaneš na první pohled funkční kolo, ale brzo zjistíš, že vyjet si na něm třeba úplně nejde. Chybějící blatníky, světla, držák na lahev, nosič, ale i serepetičky jako třeba kryt převodníku můžou pro uživatele mít podstatný význam.

      Všechny tyhle výdaje se krásně nasčítají, a už to máš nějakej tisíc navíc. Samozřejmě za předpokladu, že věci jako helmu, pumpičku a lepení už máš.

      Koupil jsem pár let zpátky tohle za necelých 11k a další výbava mě zatím stála minimálně 2000. Na cestě jsou taky nové pláště, brzdový destičky a právě kryt převodníku, takže dalších 1500+. Přes léto na tom jezdím dost, pár vícedenních cest s brašnama zvládlo na jedničku. Časem poznáš, že nějakej komponent prostě nestačí a mohl by se zlepšít. Postupný dokupování je menší pálka, a třeba pro studenty i snesitelnější. Koupit si super kolo se vším všudy za větší peníze „naráz“ holt vždycky nejde.

      Taky je fajn vědět, že kolo není bezúdržbový stroj. Pokud nejsi technický typ, servis si často účtuje 500+ za opravdu základní údržbu. Pokud máš čas a jsi aspoň trochu technicky zdatný, většinu si uděláš sám. Potom je ale někdy potřeba mít nářadí, mazání, odmašťování, a někdy i „spešl“ nářadí, který pár stovek taky stojí. Hlavně to bude znát pokud na kolo koupíš něco na způsob hydraulických brzd nebo „lepší“ vidlice. To ale v dané kategorii asi nehrozí.

      Kupovat kolo přes e-shop je mnohdy nejlevnější, ale pokud je možnost, bylo by super si kolo ozkoušet – může se stát, že se ti prostě „nesedne“. Třeba si kolo vyzkoušej v kamenným obchodě, a pak si ho koupit odjinud po netu. Co se velikosti týče, poznáš to jenom nasednutím, každej rám je trochu jinej, hodně se to může lišit i mezi výrobci. To samý platí i o postavě člověka. Pokud jsi tabulkově na hranici a nehodláš si na to před koupí ani sednout, já osobně bych volil větší velikost – líp se na tom jezdí.

      Rada na závěr se může zdát úsměvná, ale bude dost možná nejdůležitější: kup si kolo, co se ti líbí. Budeš se vždycky těšit na další jízdu :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.