• pižmoň

    Zdravim bikerstvo,

    mam velke dilema s velikosti enduro stroje a rad si prectu zkusenosti EN jezdcu, jde o muj prvni EN stroj a nevim, jak moc se geometrie EN kola proti XC biku lisi. Chci poridit Haibike HEET Q.EN

    http://www.haibike.de/…,detail.html

    Vaham mezi veliksoti 46 a 49 (49 je jejich nejvetsi velikost), na kole se projet nemuzu, zatim neni dostupne. Merim 183cm. Tabulka geometri je v odkazu. Haibike tam ma 5 velikosti,ale 2 krajni mi prijdou desne male, jakoby proti konkurenci bylo cele cislovani o tridu mensi (pro srovnani ef. delka ramovky Haibike v L-ku je temer shodna s delkou ramovky Canyon,Kona,GT…v M-ku! ).Srovnatelne dlouhy ram mi prisel jen u SantaCruz,Ibis ci Rocky Mountain, ale i u techto 3 znacek s kratkou geometrii byl rozmer „reach“ delsi nez u Haibiku…Jeste dodatek, u te 46 bude asi dost vysunuta sedlovka, Kind Shock je tam v delce tusim 385mm..

    Letos jsem jezdil XC 29 Ghosta, ktery mel proti konkurenci dost kratky ram ( efektivni delka horni ram. 600mm v 19 (48cm) ),zkousel jsem 2 predstavce 80mm a 120mm i s tou 80 jsem se poskladal.

    Na Enduru budu vozit 50–60mm predstavec predpokladam:-)

    Diky za rady, snad to brzo rozlousknu:-D

    Anketa: Jakou velikost mam vzit?

    6x
    100%
    0x
    0%
    0 0
    • Mysee  

      Sic nemám enduro a na tohle ti někdo nedá ultimátní odpověd. Změř ještě výšku rozkroku. Já z mé zkušenosti bych doporučil menší rám, kór jestli je horní trubka delší. Mám 183 cm, 63 cm rozkrok a jezdím na M Canyonu (435 mm) a vyhovuje mi skvěle. Určitě lepší volba mít rám menší než větší.

      0 0
    • JFtryall  

      Bral bych 46. Delkove to bude v pohode, mohlo to byt o centak nahore delsi, ale tohle si bude s 50–60mm kokpitem dobre rozumet.

      0 0
      • pižmoň  

        diky za radu:-) no zdalo se mi to dost kratke, chtel bych na tom jezdit i neco delsiho, nechci to jako kolo jen do bikeparku a dolekopcom.. treba AGANG co jezdis ty je v Mku o 5mm delsi, jak Haibike v Lku:-O

        http://en.author.eu/…5-ua42839401

        0 0
        • Baba-Ji  

          delsi predek ti doda stabilitu v rychlosti.

          Na vyletech/vyjizdkach jako takovych je to vicemene jedno, jestli bude predek krapet delsi nebo kratsi

          0 0
    • Baba-Ji  

      Sis, to ma zase ty divne germanske geosky …ktere uz snad i vetsina germanskych znacek pomalu opousti.

      Kazdopadne, co mne bouchlo do oci, tak je enormne kratky predek(reach) ve vsech velikostech a docela vysoko hlavu(stack), oproti tomu zadni stavba je takovy stred, mozna lehounce delsi.

      Takova kratka vysoka koza bych rek, ja bych to nechtel.

      ja mam taky 183cm a treba u reache bych pod ±420 urco nesel, hlavu bych videl nekde okolo 590–610, zbytek je tak nejak jedno, ale cim kratsi zadek, tim obratnejsi to bude.

      0 0
      • pižmoň  

        a v cem se projevi kratsi reach? nemuzu najit reach u toho Ghosta co sem mel, pro srovnani..

        0 0
        • Baba-Ji  

          budes moc na predku, zase kdyz to ma tak vysokou hlavu(takze nebudes mit pocit, ze poletis na hubu na prvni prekazce, jako bys asi mel, kdyby ten stack nebyl tak vysoky, jaky je), tak proste budes na tom kole hodne vzprimeny. Coz bude mit za nasledek to, ze se to kolo bude muset vic na silu lamat do zatacek, resp. spise naklapet do klopenek …proste neni to tak pohodlne na manipulaci v technickem terenu.

          0 0
      • logoman  

        „ale cim kratsi zadek, tim obratnejsi to bude.“ NE …

        0 0
        • Baba-Ji  

          jaaj

          samozrejme mohou byt vyjimecne pripady, kdy to tak nebude, ze, ale v drtive vetsine to tak je

          0 0
          • logoman  

            Stejne ne :-D

            0 0
            • JakeF  

              Takže když se nic jinýho nezmění, tak bajk podle tebe bude obratnější s delší zadní stavbou? Ale jdi ty…

              0 0
              • logoman  

                To ano, ale je potreba to brat komplexne, treba prodluzujici reach neni uplne „playful friendly“ …

                0 0
                • Baba-Ji  

                  dlouhy reach neni playfull friendly, proto se to vykompenzuje kratkou zadni stavbou ;)

                  0 0
                  • logoman  

                    Tak tak :-) Ale jen castecne …

                    Takhle nejak to asi funguje:

                    „For an ultra-short chainstay bike, it is not that easy to manual, because the extra length up front shifts your weight forward into a more neutral stance on the bike. A key benefit of that is that you’re not constantly hanging off the back of the bike in corners and struggling to load the front tyre. The extra length up front also aids high-speed stability, and even when you reach the limits of the 153mm of rear travel the Kona keeps pressing on at a blistering pace.

                    0 0
                  • Atilla  

                    Taky to tak už začínám vidět:) 419mm zadní jde lehce utrhnout

                    0 0
      • tonik666  

        Extrémně krátký reach? Mě to přijde průměrné.

        Santa Cruz Blur LTc v XL má reach 404mm a TT 622mm, jen pro info. To je krátký předek.

        0 0
    • pižmoň  

      nebo me napada jeste tato alternativa:

      http://www.lapierrebicycles.com/…in-spicy-527

      tam je geoska dosti jina, v L-kuram je o 20mm delsi a reach je delsi o 24mm! o M-ku s 440mm sedlovou trubkou rec byt nemuze..

      0 0
    • honhav  

      heeta jsem zkousel – kamos ma letosni verzi race nebo jak se jmenuje ta osazena cb. Je to stabilni a pritom dostatecne zivy a lehky… svezeni se mi libilo, neni to takova motorka jako moje runa ale je vyrazne univerzalnejsi co se tyce xc-am-en jezdeni. Rozhodne me neprislo, ze by zadni stavba byla dlouha a kolu se nechtelo na zadni nebo bylo prehnane stabilni. Prijde mi jako super univerzal a klidne bych si je koupil…

      Navic ma v zakladu stavitellny hlavovy slozeni, takze si muzes klidne predek vice polozit, pokud by ti 67,5 st bylo moc strmy…

      Vyber velikosti odvin od svych proporci – imho vyska je irelevantni. Dulezity je rozkrok a delka trupu a pazi…

      Z toho ti vyjde spravny ram. Pripadne pouzij nejaky kalkulator velikosti a z toho si odvod spravnou pro sebe. Nastavit sedlo a predstavec neni prece problem…

      0 0
    • mr.antik  

      asi bych si ujistil, že opravdu hledáš tak extrémně krátké kolo, ale pochopil jsem, že asi máš kratší tělo a dlouhé nohy. Cílem je 50mm představec, ale on ten posed může být dost odlišnej pro XC, takže bych asi radši vyzkoušel nějaké enduro kolo a porovnal geošky.

      0 0
      • Baba-Ji  

        naopak, ma kratke nohy, nekde to tu pise

        0 0
        • mr.antik  

          no zas má obavu o délku sedlovky, tak právě nevim…

          Imho to chce zkuzit nějaký ten referenční enduro bike a podle toho se řídit.

          0 0
    • tonik666  

      Se svými 187cm jezdím enduro kolo se ST 47Omm, TT 615mm a reach 455mm, představec 60mm a je to v pohodě.

      Lapierre v Mku a Haibike v Lku můžou být v pohodě.

      0 0
    • Tomáš  

      Být Tebou bych ten rám nechtěl, hlavně moc postavená vidle by mi vadila. Přesně jak už přede mnou někdo napsal, je to nahouby germánská geoška na „Enduro“, 67° hlava je prostě na tohle ježdění moc postavená. Zkus něco s moderní EN geometrií než si koupíš tohle. Za tuhle cenu ( 3500€? ) už můžeš mít třeba karbonovou Capru s moderní geoškou na komplet RS tlumení a jako celek je o 1,1kg lehčí…

      0 0
      • logoman  

        A co tohle? 66,5 je uz dost enduro? :-)

        O tomhle asi nekdo nebude tvrdit, ze neni dost enduro a myslim, ze rozdil 0,5 nijak extra zasadni nebude :-)

        http://intensecycles.com/…tracer-t275/

        Imho ten haibike neni nejhustokrutejsi sjezdova enduro masina, jenze kolik lidi je dokaze vyuzit? Hai bude normalnimu cloveku stacit.

        Ted jen nekdo zacal marketovat dlouhy reach, kratkou CS, pripadne jeste podkoplou vidli (coz uz tu je X let) a hned to vsichni musi mit.

        0 0
        • Tomáš  

          Pro mě je ideálních cca 64,5–65,5 a to nejsem žádnej sjezdař, mám rád když přední kolo vede. Netvrdím, že to musí sedět každýmu, ale mě osobně se s tím jezdí lépe než se 66,5 nebo 67 a ozkoušený to mám. To není o tom využít, pro mě je to o tom, že s geoškou, která mi víc sedí si i více dovolím a víc mě to baví. Pro mě by u zrovna té Capry byla velká výhoda RS tlumení, protože vzadu rp23 není nic extra a nejde srovnávat se správně nastaveným M+.

          0 0
          • JakeF  

            Nepsal jsi tu někde, že máš 60kg? To musí EN bajk se 64,5° víc řídit on tebe, než naopak :).

            Ale chápu, že někomu to může vyhovovat, ono na dost věcí pak funguje dát zadek za sedlo a držet řidítka, ale… :)

            0 0
            • Tomáš  

              55kg, 60kg v plnej polní, zdaleka to tak není, to to zase zveličuješ, aktuálně mám cca 64,5–65° hlavu a je to Ok, vytočím všechno a v rychlosti je to krásně stabilní.

              0 0
              • tonik666  

                Dej sem fotku, to už máš vidlici spíš horizontálně než vertikálně a na fotce by to mělo být dost vidět.

                0 0
                • Tomáš  

                  Nejsem si jistý jak jsem to měl nastavený když jsem to fotil, možná to mám teď o 0,5° položenější.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Jak to máš dlouhý představec? S takovým úhlem si podle mě rozumí co nejkratší.

                    0 0
                    • Tomáš  

                      70mm, zkoušel jsem i 50 a není to pro mě, minimálně bych snesl 60mm

                      0 0
                      • logoman  

                        Tim asi kompenzujes to zatizeni predku :-)

                        0 0
                        • Tomáš  

                          Ve sjezdu mi těch 50 nevadilo, ve výjezdu mám radši klidnější kolo, nerad koriguju každej stupeň natočení řídítek.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            aha… no tak to je pak asi jasné. Každopádně 70mm na takové kolo mi přijde dost blbé, to bych radši dal o stupeň strmější úhel.

                            0 0
                            • Atilla  

                              Rozhodne.

                              0 0
                              • Tomáš  

                                To je individuální, těžko si do toho od kohokoliv nechám kecat… Ale 60mm představec bych mít mohl, kratší už prostě ne.

                                0 0
                                • Baba-Ji  

                                  ja ted jedzim 40 predstavec, to ovladani je uplne o necem jinem nez u 60+ predstavcu, clovek ma takovy pocit primejsiho rizeni

                                  …lec chci aspon trochu prodlouzit predek(paac pocitove jezdim jakoby moc bradou napred), takze dam 50-ku a trochu zvednu rodla

                                  0 0
                            • Tomáš  

                              Zkoušel jsem s geo přes léto všechno možný, na 601 s tím jde hýbat a takhle mi to prostě sedí nejlépe. Nevylučuju, že časem nedám 60mm představec, ale 50mm ne. Když mám strmější úhel, tak si zase zvednu střed…

                              0 0
                              • Atilla  

                                No chceš stabilitu a pak to zabiješ rozkvedlaným kormidlem. Komu není rady,…

                                0 0
                                • mirabike  

                                  :D

                                  0 0
                                • Tomáš  

                                  Tak jako přes zimu jezdit nebudu a když to vyměním za 50mm, tak na jaře nebudu mít přímý srovnání a klidně bych tu 50ku vozit mohl a zvykl bych si, v sezoně když jezdím, tak se mi na tyhle prkotiny blbě zvyká, taky bych mohl mít 760ky řídítka a už mám zase 2500 za věci, který skoro nepotřebuju, protože těch pár milimetrů už mě prostě nespasí…

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    Že to musíš koupit za 2,5 je tvoje volba. Nechápu ty tvoje počty. 12,5 za kola je low coast a za zlepšení ovládání se ti nechce dát pár stovek. Hlavně, že chceš stabilitu… se koukni na kola s těmahle úhlama. To, že na tom nikdo nemá delší než 50mm má asi svůj důvod.

                                    http://dolekop.com/…avec-syncros

                                    50mm + 780mm i v moderním rozměru

                                    0 0
                              • mr.antik  

                                tak zas jde určitě snížit ně vidlice, jako nevim, i když sedim na krátkém kole, ať to má úhle jakýkoliv, tak 70mm je prostě blbě ovladatelný kolo.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Pocitově nebo myslíš, že to udělá rozdíl i na trailu? Skoro bych zvažoval to i zkusit podle názorů tady, ale zas bych už na tom seděl hodně vzpřímeně a širší řidítka nechci…

                                  0 0
                                  • logoman  

                                    Da se to zkusit za pomerne rozumnou cenu (tenhle je navic lehky a grafika z nej jde odstranit odlakovacem :-) )

                                    http://www.cycleshop.cz/…pro-frs.html

                                    0 0
                                  • mr.antik  

                                    nedokážu odhadnout jaké to bude u 29ky se strmějším úhlem.

                                    Ale na zatáčení je to jednoznačné plus. Případně abys neseděl vzpřímeně, můžeš zkusit dát řidítka o kus níž a tim to vyrovnat

                                    0 0
                        • JakeF  

                          Já jezdim 67,5°, 75mm a stejně jsem na tom předku pořád málo a ne a ne se tam držet… Vždycky se trochu leknu a už mám zase prdel na zadním kole :D.

                          0 0
                • deekay  

                  schvalne kolik myslis, ze ma uhel bike v mym profilu, jen tak podle foto :)

                  0 0
                  • Tomáš  

                    Vím, že to nešlo pode mě, ale řekl bych, že nám sedí podobná geometrie – položený a nízký, akorát mám radši menší velikost. Já se ještě po místním nátlaku budu snažit zvyknout si na kratší forbec ( budu muset dát podložku pod představcem pryč, aby mi to už nebylo krátký :))

                    0 0
                    • mr.antik  

                      kašli na tlaky, jen to zkus ten pojezdit v různých terénech (někde pujčit představec) a pak se zkus vrátit zpět.

                      0 0
                      • Tomáš  

                        To už jsem letos zkoušel, s kokpitem jsem si letos hrál dost ( 50ka představec + 780 rodla ; 50ka představec + 740 rodla ; 70ka představec + 780 rodla a 70ka představec + 740 rodla, vozím tu poslední verzi ). Ono to není nic na co bych si nezvykl, během sezony jsem přešel na jinej rám a taky jsem si zvykl a jak rád… Zkoušel jsem to ještě na 301, tam mi 50ka neseděla, na 601 jsem to už nezkoušel, ale nebráním se tomu. Na tátovo kole je 45mm představec a 785 rodla a ta přesnost řízení je někde jinde, v tom máte všichni pravdu.

                        0 0
              • JakeF  

                Jak si to rozumí s technickýma točkama, kde odhazuješ zadní kolo atp? Případně s hravým trailem v nízkým sklonu? Mně přijde 64,5° úhel dobrej na bikepark, jezdit pořád ve svahu, rychle a v málo utažených zatáčkách…

                0 0
                • tonik666  

                  V utaženejch zatáčkách sestupuje, otáčí kolo ručně a opět nastupuje :)))

                  Fany má teď extra položenýho toho Frantu a říkal, že to bylo prvně pěkně divný, a že se mu při zatáčení dost zamykají řídítka.

                  0 0
                  • Tomáš  

                    Řídítka se zamykají více než s postavenější hlavou, ale jde to uhlídat, když jsem přecházel ze sterea s 67–68 na 301 se zhruba 66, tak jsem si na to musel chvíli zvykat, ale přechod z 301 na 601 s cca 65 už tak citelnej nebyl, protože 301 se hodně bořila vzadu do zdvihu a tím se předek pokládal, zatímco 601 do zdvihu zbytečně neleze.

                    0 0
                • Tomáš  

                  Zadní kolo jsem ještě nikdy odhazovat nemusel, nejzavřenější zatáčky co jezdím jsou zatáčky ke konci 3.rychlostky místního Endura a zatáčka na 2.RZ místního Endura ( www.bike-forum.cz/…l-46594.html ). Ovládat to v hravým trailu s malým sklonem mi taky nedělá problém, to je asi můj nejoblíbenější typ ježdění, bohužel nic takového tady ve větší délce v okolí nemáme.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jestli jsou tohle nejzavřenější zatáčky, co jezdíš, tak pak to celkem chápu…

                    V trailu s malým sklonem už je podle mě takovej úhel ale nevýhoda… Musíš bejt víc natlačenej na řidítka, abys měl zatížený přední a do zatáček se to hůř skládá.

                    0 0
                    • Tomáš  

                      Jezdil bych i zavřenější, ale prostě je tady nemáme a nemám řidičák, tak jezdím akorát tam kam dojedu po vlastní ose…

                      0 0
                • Atilla  

                  Mám 65 a takový ty výjezdy na skalky víc zamykají rodla. Musím je víc držet.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Nové enduro evo je s 64,5 a 650B to bude ultra tank

                    0 0
                  • JakeF  

                    U vás je zrovna lokalita, kde fakt nevím, co bych bral… Na jednu stranu místy prudký jak kráva, kde by to chtělo položenou, na druhou stranu dost utaženejch zatáček a trialu po skalách…

                    Asi spíš klasický Enduro ve 27,5", 422mm zadek a 65,5 hlava. Ty máš Enduro Evo, ne? Na tom už si to asi moc představit nedovedu…

                    0 0
                    • Atilla  

                      Uz si na to zvykam a jde to v pohode na necem o dost lepsi nekde o malinko horsi.

                      0 0
          • mr.antik  

            nemyslim že je nutný aby přední kolo vedlo, důležitý je, abys to vedl jezdec. ..

            Druhá věc je chování na rovinách a ve výjezdech…

            0 0
            • Tomáš  

              Tak jasně, neumím to vhodně popsat co mi na tom v zatáčkách vyhovuje, ale víc mi jednoduše sedí mít to položenější, za 2 roky jsem měl 3 různé rámy s různou geometrií a s geometrií jsem zatím nejspokojenější u 601.

              0 0
          • logoman  

            Moc ti nerozumim, ale pokud chci aby predni kolo vedlo tak ho musim zatizit a to jde jednoduseji s kolem se strmejsim uhlem.

            Ono je taky dulezity brat v potaz jaka je vubec na kole vidle. Jestli mas nejakou starou, ktera se topi v hlubinach zdvihu, pak mas vepredu jiny uhel nez na kole s nejakou moderni, ktera si drzi vic ve zdvihu.

            0 0
            • Tomáš  

              Mě se Van nikde netopí, když jedu beze skoků, tak se drží v první polovině zdvihu, opora ve střední části zdvihu tam je.

              0 0
            • Baba-Ji  

              nn, polozenejsi uhel mne pocitove taky lip „vede“(pocitove vyjadreno), ja Scottmanovi v tomhle rozumim.

              0 0
              • JakeF  

                Vždyť jo, vede… Ale rovně :D.

                0 0
                • Baba-Ji  

                  protoze chci rovne :D

                  …kdyz chci zatocit, tak eventuelne trochu pritlacim na rodla, pokud je to fakt potreba.

                  0 0
                • Tomáš  

                  Víš jak, mě zase rovně vede 29er…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Divný, že mně to nedělá a nejutaženější zatáčky, co ty jezdíš, mi přijdou dost mírný :).

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      ale to uz neni o kole, ale o jezdci ;)

                      …a mirne by ti prisly, i kdyby jsi je projizdel autobusem, protoze uz mas v sobe to know-how

                      0 0
                    • Tomáš  

                      Já jsem ale taky prcek – 174 cm, tím jsem chtěl naznačit, že prostě některý věci nejsou pro každýho, jak mě nevyhovuje 29er, tak Tobě nemusí vyhovovat položený kolo.

                      0 0
                      • JakeF  

                        To je právě rozdíl našeho přístupu… Já si dovedu představit jezdit na svý 29ce stejně dobře, jak na tvým bajku s 64,5°. Jenom prostě každý z nich má svoje silný a slabý stránky někde jinde a bral bych je na jiný ježdění. Těch 64,5° konkrétně na bikepark, ne na ježdění po pomalých technických trailech, ani po lehčích rychlých. Něco uprostřed, kde bych začínal váhat, by bylo tak Superflow na RS.

                        0 0
            • Baba-Ji  

              65,5° (i kdyz si nejsu jisty, jestli s Totemem neni 65°).

              V sede mam SAG vzadu nekde okolo cca 28–30+%, vepredu ±20%, ve stoje mam vepredu 25–30%.

              Strmejsi uhel uz bych nechtel, kdezto 64 bych si asi i dokazal predstavit

              0 0
        • deekay  

          Jenze todle je typickej Lopes bike :) Typickou dnesni „enduro geometrii“ (fuj to je vyraz :D) to nema.

          Tu ma treba Capra, Trek Slash apod.

          0 0
      • kali222  

        byla vubec kapra NĚKDY skladem? :DD nebo je její dostupnost něco jako víra zahradníků: „možná to pokvete přístí jaro“.

        0 0
        • Tomáš  

          Nejsem jejich obchodní zástupce, tak nevím, ale prostě mě to kolo napadlo…

          0 0
        • logoman  

          Skladem asi ne, na to je prilis zadana, ale pokud by jsi ji objednal, uz by jsi ji mozna mel doma :-)

          0 0
          • kali222  

            myslíš, že kdybych objednal v březnu, že už jezdím? protože já pořád nejezdím a YT v tom není. :D když YT, tak ten „super pěknej“ noton na BOSu se správným rozměrem mtb obručí. :P

            0 0
          • mr.antik  

            já jsem kdysi po prázdnichách koukal, že „S“ určitě měli skladem..

            0 0
      • JakeF  

        67° hlava je moc postavená? Ale notak :). Zase nekupuje sjezďák…

        0 0
        • Baba-Ji  

          na toulani OK, na EN bych to nechtel

          0 0
          • tonik666  

            Otázka je, jak moc přesně to kdo měří. Třeba Agang Cult má udáno 68st a taky na tom lidi enduro docela úspěšně jezdí.

            Já mám teď tak 66 a je to v pohodě. Ani 67 bych se nebál.

            0 0
            • mr.antik  

              to je fak, že jsem jsel na toam karbon radonu, který má mít taky 66,8 a přijde mi to v pohodě.

              Já mám asi tak 66,5 (odhadem, nevim jak to měřit) a taky mi to přijde ok…

              Zvětšíš sag vzadu o 5mm a hned je to vpředu jinak…

              0 0
    • enregistree  

      Nejlepsi je zmerit reach na stavajicim hardtailu, a pokud ti vyhovuje (kdyz jedes enduro :-), tak k nemu pricist 30mm (na novem kole bude 50 misto 80mm predstavce) a pak fyzicky zmerit reach noveho kola, aby byl stejny. Fyzicky, protoze vyrobci tabulky geometrii vyplnuji dost nepresne, a kazdy jinak.

      No, a kdyby se to ukazalo dlouhy, tak jeste zkratis ten predstavec :-)

      0 0
    • pižmoň  

      Tak zacal se tu hodne resit reach, ten z meho stareho XC nezjistim, vyrobce jej neuvadi… Byla tu zminena delka nohou,mam prave celkem dlouhe nohy, sedlo nastavuji na tyto rozmery (osa pedalu dolni uvrat-sedlo 90mm mereno kolmo viz obr., jsou tam i dalsi rozmery, ktere mam odzkousene a vyhovuji mi), proto obava z nizsi sedlove trubky (46cm). Co se uhlu tyka, tak 67° hlava mi prijde na enruho bike casto pouzivany uhel a v nabidce EN stroju ho ma rada renomovanych znacek, ano jsou i polozenejsi kola, ale nehledam bikepark/FR kolo, chci na tom na kopec i vyjet:-D Predstavec 50–60mm neni podminka, na biku uz asi bude nahozeny,navic na EN bike je neco delsiho asi naprd a zabiji potencial kola..i na XC jsem si zvykl vozit 80 predstavec (mel jsem tam i 120,na slapani lepsi posed,ale 80 lepsi do techniky rozhodne..). S kratsim predstavcem se kolo chovalo jinak, nelezel jsem tak na predku a prejel vetsi veci.

      0 0
      • enregistree  

        Reach jde zmerit – kolo opres rovne prednim kolem o dvere, zmeris vodorovnou vzdalenost stredu od dveri, pak vodorovne od stredu vrsku hlavove trubky ke dverim, odectes od sebe a máš rýč :-)

        Vyrobci uvadeji cisla nepresne.

        0 0
        • tonik666  

          Což znamená, že přesné porovnávání geometrií je k ničemu a má smysl kolo jen zkoušet.

          0 0
    • pižmoň  

      geometrie se dost podoba Ibisu Mojo:

      http://www.ibiscycles.com/bikes/mojo_hdr/#size

      uhel hlavy ma Mojo jeste vetsi o 0,5° reach ma Mojo dokonce kratsi…Mojo je celkem popuilarni bike,tak snad to nebude tak zle s tou germanskou geometri..:-D

      0 0
      • TJK  

        Mojo je hrozne kratky a hrozny vysoky :-DDD ale jina kje to fajn no :-D

        0 0
        • pižmoň  

          kolik meris, ze ma XL?..a jak jezdi jinak Mojo:-)?

          0 0
          • TJK  

            186cm … mojo jezdi skvele… ale radsi bych ho tak o centak az dva delsi a tak o 5 cm nizsi :-)

            0 0
          • tonik666  

            Když už uvažuješ o rámu v základu za 65k, tak to už si rovnou můžeš koupit třeba Banshee :)))

            0 0
      • tonik666  

        Tak Mojo je případem toho superkrátkého, ztopořeného kola. Reach 403mm u Lka s TT 605mm je hodně scuknuté.

        0 0
        • TJK  

          je to jedno.. i XLko ma superkratkej reach a pritom je vysoky jak stafle… no

          0 0
          • logoman  

            Ti tam prebyva to X s L by sis posusnal :-D, aspon z kopce do kopce to ma rezervy …

            0 0
            • TJK  

              to uz si nedokazu predstavit mit tak kratke kolo jako ibis v Lku… musel bych si na to sednout…

              0 0
              • logoman  

                Myslim ze rozdil, reache je 5 nebo 8mm mezi L a XL ale asi 5 cm na vysku …

                0 0
                • TJK  

                  hmmm fakt.. to je na 60 forbec a 150 teleskop… to by jeste asi slo :-DDD

                  0 0
      • logoman  

        On ma podobnou geo i bronson

        To asi nebude neschopna hruza :-)

        0 0
        • Baba-Ji  

          Proc by nemohla byt?

          Klasickym znakem zavedenych znacek v jakemkoli odvetvi je to, ze v urcity okamzik zaspi ;)

          0 0
          • deekay  

            proto SC udelalo nomada :))

            0 0
          • goofy  

            Chvála bohu, že aspoň někdo zaspal a doufám, že tak ještě zůstane. Ty debilní závoďacké geošky mě už serou. Kdyby se aspoň všichni neopičili… :-/

            0 0
            • Georrge  

              neni to spis na kratke predstavce, nez zavodni?

              0 0
              • goofy  

                Ehm? Nechápu.

                0 0
                • Georrge  

                  co vlastne myslis na enduro ramu jako zavodni geosku? Ze se ty ramy delaji porad delsi? Tak jestli to treba neni proto, protoze se vozi porad kratsi predstavce, tak musi byt delsi ramy.

                  0 0
                  • goofy  

                    Není to jen o délce. Ale jo. je to jeden z údajů. Hlavové úhly jak na sjezďáku, dlouhé rozvory, prostě kola jako autobusy. Nic hravého se už nedělá. Já si s kolem rád hraju, rovně ho pořád uřídím, 50mm představec vozím od pravěku a nikdy jsem delší rámovku nepotřeboval. Prostě je to všechno střiženo jedním směrem a na výběr už nezbývá.

                    0 0
                    • Georrge  

                      jo takhle. Nj tak am se posunuje bliz k EN, EN se zase posunuje vic k DH, a DH se taky vyviji… cele se to furt nekam posunuje :)

                      0 0
              • mr.antik  

                67 je na krátký představec ok…

                Na toho Bronsona, když dáš 160mm Pika nebo Foxe, tak už ty úhly vychází zas jinak…

                0 0
            • Baba-Ji  

              Tak ono to nebylo mysleno konkretne na Bronsona, ten ma stredni predek, delsi zadek a stredne strmou vidlu, to mne prijde jeste relativne OK.

              Jinak ja teda u tech „zavodackych“ geosek vidim smysl.

              Dlouhy predek – podpori stabilitu

              Kratky zadek – podpori hravost/agilitu

              Polozena hlava – kdyz neni pod ±65, tak zase podporuje stabilitu a neni to jeste takova podkopla hruza

              0 0
              • logoman  

                Nj specialized NO1 :-D

                A jaky mas nazor na vysku stredu 340, Ok? Nebo kolik?

                0 0
                • deekay  

                  Pokud nemas 160mm bike co proleti zdvihem pri vyjezdu na obrubnik tak ok :)

                  Taky zalezi co/kde clovek jezdi.

                  0 0
                • Baba-Ji  

                  vyska stredu mne nikdy moc nezajimala, paac na ovladani kola jako takoveho / pocit „z uchopu kola“ prakticky nema vliv

                  …kdybych chtel chrtiho fulla na chrceni, tam mne to asi bude zajimat, tam bych se na tenhle udaj koukal …to ale neni muj pripad, ja jezdim „na kochacku“, pro pobaveni, poteseni

                  0 0
                  • logoman  

                    Jak nema vliv? Kdyz bude nizko budes vic v kole, kdyz vys – min.

                    Tohle by mel byt jeden ze zasadnich udaju co ovlivnuji stabilitu.

                    0 0
                  • deekay  

                    moh bys vysvetlit proc u chrtiho kola to ma smysl a u enduro/FR whatever kola ne?

                    Imho totiz nizkej stred dava obecne k dobru k jizdnim vlastnostem bajku.

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      Tak neberu v uvahu extremne vysoke/nizke stredy, to uz snad dneska nikdo moc vyslovene neulitava, hlavne tedy smerem nahoru.

                      U chrtiho fullu to povazuju za dulezite, protoze narozdil od rekneme gravity orientovanych kol se bude vic slapat, tudiz te bude vic zajimat, jestli budes pedalem ryt pri chozeni do zdvihu(pricemz je pravdepodobne, ze se bude stale slapat) v zemi nebo ne.

                      U tech gravity kol, rekneme, budes mit vetsi podil casu pedaly vodorovne a nebudes slapat, protoze budes resit jine veci.

                      Tak nejak jsem uvazoval.

                      0 0
                      • deekay  

                        jasny, ale timpadem plati opet ze clovek chce mit stred co nejniz aby neskrtal pri svem stylu a terenu co jezdi :)

                        0 0
                      • logoman  

                        Rek bych ze tak 80–90% casu jen slapu. Jsem myslel, ze nejzdis jen v bikeparku.

                        0 0
                        • deekay  

                          Otazka, jestli dyz slapes, tak ti to chodi vyrazne do zdvihu, orptoti tomu kdy to pustis ve sjezdu. I kdyz ibisackej DW link je hodne aktivni tak asi jo.

                          0 0
                      • goofy  

                        Asi furt parkuješ, co? Jinak nechápu tu poučku o vodorovných klikách… :-)

                        U mně to je tak 1:30 nahoru a cca 15 – 20 min dolu, takže to šlapání tam je pořád v převaze ;-)

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • deekay  

                          pokud dokopce nejezdis technicke vyjezdy, pak muzes na naky lesni ceste mit klidne hodne nizkej stred :)

                          0 0
                        • Baba-Ji  

                          to vubec, kez bych tak casto parkoval

                          jen mne vzdy vyska stredu zajimala az mezi poslednima udajema (resp ciselny udaj …takove to, ze stred neni extra vysoko, nebo extra nizko si clovek vzdycky stejne pred vyberem proste nacte v diskuzich/re­cenzich,…)

                          0 0
                  • mr.antik  

                    no výška středu je právě dost podstatná… ale samozřejmě, dáš větší sag a je to jinak…

                    0 0
                    • Tomáš  

                      Nemůžeš zvětšovat sag donekonečna, jinak to bude doraz za dorazem. Většina lidí fouká tak, aby měli pár mm rezervu na největších věcech co jezdí, zvětšení sagu je pak risk, můžeš odpravit tlumič, rám, ložiska…

                      0 0
                      • mr.antik  

                        no jasně, jen chci říct, že nějaký 5mm na BB výšce asi nehraje roli.

                        Já naopak bojuju s tim, že často škrtám, takže ona ta výhoda nízkého středu je taky diskutabilní

                        0 0
                        • Tomáš  

                          +1, taky si občas škrtnu… Ony ty rozdíly jsou i větší než 5mm. Ale pořád radši si párkrát škrtnu, než abych v rychlých zatáčkách byl na vratkém kole.

                          0 0
                          • deekay  

                            to ja si se svyma 340mm skrtnu taky, ale bohate to vyvazi jine vlastnosti :)

                            0 0
                            • logoman  

                              Heled co jsem sledoval na netu, tak jestli si lidi na neco u novyho nomada stezuji je to ten 340mm stred, protoze porad ryji v zemi, jenze to ma 170mm zdvihu, tak asi u 140mm kola to je ok, precijen 30% sag klesne u obou jinak.

                              Rek bych ze obvyklych 350 u 160mm je asi lepsi.

                              0 0
                              • deekay  

                                Jasne, 170 uz je hodne zdvihu vzhledem k tomu ze ma stred stejne jak ja. Ono i z tohodle duvodu (ze mam rad nizko stred) chci jen tolik zdvihu, kolik na svoje jezdeni potrebuju). Zalezi taky jak moc pak progresivni ten bike je a jakej ma celkvoe prubeh. Treba u capry, ktera je brutalne progresivni s tim asi problem nebude, pac do plnyho zdvihu pujde jen pri poradny slupce a agresivni jizde dolekopcom a to jsou vetsinou pedaly rovnobezne se zemi.

                                Nomad, priznam se, vubec netusim jakej ma prubeh.

                                0 0
                            • Tomáš  

                              Taky si myslím, mám tak 350 a méně bych radši nechtěl, ale uvidíme, teď když to budu mít na 160ti mm vzadu… Se 190ti a 30–33% sagem to bylo dost nízko.

                              0 0
              • goofy  

                Možná na závody fajn, ale na výletění? To pořád valíš všechno v totalní kudle, že potřebuješ tak stavěné kolo? :-)

                Ale nechme toho. Mě jen mrzí, že si za chvilku hravé kolo prostě nekoupím, protože to není kůl…

                0 0
                • deekay  

                  nejhorsi je, ze me se na takovym kole jezdi mnohem lip i na vyleteni :)

                  0 0
                  • logoman  

                    Ehm nepsal jsi, ze vubec neskaces, nebavi te poskakovat, ruzne si pod sebou nezkrucujes kolo, nepohodis si zadkem do boku?

                    Jinak imho docela hravy bude pivot mach 6 jen to ma des bes grafiku :-O (v cerne snesitelny)

                    0 0
                    • deekay  

                      psal, vsak proto me bavi kolo s tou moderni enduro geo i na vyleteni :)

                      0 0
                      • logoman  

                        Ta hrava geo ma taky neco do sebe ;-)

                        0 0
                        • deekay  

                          ale jo, netvrdim ze ne, ale obecne za sebe muzu rict, ze hravy kolo bych si vzal mozna tak na pumptrack, bikrosku pripadne nakej klickovaci rovnejsi trail mezi stromama :D

                          Jakmile se to zacne lomit z kopce, osobne dam vzdy prednost „low, long and slack“. A nebavim se o tom rvat to rovne dolu, ale i o zataceni.

                          0 0
                          • logoman  

                            Aha, se mi zdalo divny, ze by se ti to zamlouvalo.

                            0 0
                            • deekay  

                              zatim sem k tomu bikersky nedorost muhehe :)

                              0 0
                            • TJK  

                              sice je to lehce mimo ale jen doplnim… jak si tvrdil ze Ibis HD je v porovnani L-XL jen vyrazne nizsi a kratsi o par mm tak to neni pravda… Nizsi je o 5 cm tzn 21 palcu pro XL a 19 palcu pro L.. ale delka je 630 pro XL a 610 pro L a to by na me bylo proste hrzone kratke s reach jaky to ma…

                              0 0
                              • logoman  

                                Ale je :-P koukni na schema jak se meri TT length …

                                0 0
                                • deekay  

                                  V tomdle pripade bych bral jako vypovidajici udaj rozvor, jelikoz CS je stejna, HA je stejnej a vejska hlavy te nezajima, protoze predpokladam ze bdues mit chtit stejne vysoko rodla na obou ramech takze doladis podlozkama.

                                  A rozvor je 1134 u L a 1156 u XL v pripade 160mm vidle.

                                  0 0
                                • TJK  

                                  asi potrebuju vysvetlit :-) pokud mam porad stejnej uhel sedlovky, stejnou vidli a o 20mm kratsi TT tak proste ten ra musi vyjit furt o 20mm kratsi.. i na pocitanym rozmeru preci ne? rozdil je porad rozdil.. ten se ti nikam nemuze ztratit ne?

                                  0 0
                                  • logoman  

                                    Pocky ja neco nedomyslel :-D ja bral delsi hlavu ale jaksi jsem zapomel na jeji uhel :-D …

                                    Ale stejne delka TT se da strasne lehce menit vramci sedlovky, sedla apod.

                                    0 0
                                    • logoman  

                                      A kdyz koukam na jejich diagram, tak to maji zaznaceny ne z vrcholu hlavy, ale kousek pod nim na ose wtf …

                                      Heled az pojedes kolem ^^ tak ti to pujcim, uvidis :-)))

                                      0 0
                                    • TJK  

                                      nj ale to ja bych nechal stejny.. tzn.. hlava sice kratsi z 135 na 118 ale daval bych works hlavu a dal bych to na stejnou vysku.. stejnou sedlovku a stejny sedlo… tim padem bych to porad myslim mel stejne o ty 2 cm kratsi.. jako 1cm bych asi zkousnul a dal o centak delsi forbec abych to vratil zpet.. ale 2 cm uz sou hodne.. uz tak je mi ten ram pocitove asi kratkej…

                                      0 0
                                      • deekay  

                                        Pokud nejsi zvyklej slapat pred sebe naschval, tak na moju pri jizde vypadas, ze pred sebe dost slapes…

                                        0 0
                                        • logoman  

                                          Za to muze uhel sedlovky, proto je to i pres kratky reach na posed dost dlouhy. Nicmene se to docela zveda do kopce … Na geo bych spis tohle zmenil nez reach. (samozrejme by se zkratil posed, takze by bylo potreba reach natahnout …)

                                          0 0
                                      • logoman  

                                        No pokud budou riditka ve stejne vysce, tak posed bude kratsi o reach + ta delka co dela delsi hlava. Otazka jak meri reach, u nich si nejsem jisty … :-D

                                        0 0
                          • Baba-Ji  

                            +1

                            0 0
                • Baba-Ji  

                  hele taky jsem byl drive toho nazoru, ale nejak mne to pomalu tahne k tem delsim kolum a vidim v tom i smysl, tot vse.

                  0 0
            • Elwing  

              Ty si stěžuj, alespoň se na ta kola poskládáš. Já už si nemůžu půjčit vůbec žádné, s tím jak to dělají dlouhé, protože ve velikosti S nikdo testovačky nemá (vím akorát o Specialized)

              0 0
              • Tomáš  

                Podle mě by Ti sedla 301 v S-ku na 140mm s Monarchem+ nebo CCDB anebo klidně i na 160 s monarchem+ :). Teda podle toho co jsi psala, že nechceš houpačku a spíše sportovnější pocit z odpružení – tohle by šlo i se 601 na 160mm a M+, nebo CCDB ( to kolo šplhalo i se 190mm a Foxem dost ochotně a zbytečně do zdvihu nelítalo ), ale je to dražší…

                0 0
                • Elwing  

                  o moje kolo nejde, to já už žádné kupovat nechci. já jen ráda jezdím na cizích :)

                  0 0
                  • Tomáš  

                    Aaaha, tak v tom případě někdy příští rok když přijedete s kesu-em budeš moci krátkodobě testnout mou 601 v S-ku ( poskládám se na to se 174cm ) na 163mm s CCDB. Ideálně tady udělat nějakej minisraz jako už dvakrát… Z Prahy by mohl přijet ještě třeba deekay a fujedas, ať je více lidí :)

                    0 0
                • mr.antik  

                  mě by sedlo takových kol :-) ale tak nějak zjišťuju, že jsem rád, když všecko funguje a můžu jezdit.

                  Už teď mě sere, že zas musim řešit vložku do oka tlumiče a dostupnost Maxxis gum skoro jak za komančů :-)

                  0 0
                  • Tomáš  

                    Já ji jen zkouším naťuknout k výměně rámu, psala, že s uzlinkou není úplně spokojená co se týče chodu zadního odpružení. Ani jedno z Tebou zmíněného mi vrásky nedělá, bushingy mám Huber buchsen, takže budu akorát měnit silonový trubičky a Maxxis gumy jdou mimo mě. České „zastoupení“ některých značek je dost tragické.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Máš porovnání těch Huberů a plastových foxů?

                      Jsem zas nalomenej, jestli se opět nevrátit k jehlám, ale měl jsem s tim problém s vůlí…

                      0 0
                      • Tomáš  

                        Co by Tě zajímalo? Odtrh je na to, že to je prakticky třecí ložisko skvělej ( hodně blízko k jehlám, rukou to jde protočit opravdu lehce ), výdrž nemůžu posoudit. Měl jsem to už na 301 a po nějakých 500km naprosto Ok, to bude vědět kubad kolik to zhruba vydrží. Výhoda je, že ty silonový bazmeky stojí okolo 2€ ks, přelisovaný je to za chvilku a ty kovový čepy Ti vydrží navždy, ideální je se těmi silony zazásobit a prostě když se vyvaklí, tak vyměnit…

                        0 0
                  • deekay  

                    kupuj maxxis gumy z bike-components.de, ceskej dovozce je sila :)

                    0 0
              • goofy  

                No jak se tak dívám na ty geošky, co teď letí, tak bych potřeboval vždycky tak M-ko s L-kovou výškou… :-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.