Velikost kola - nastavení tachometru

22 nepřečtených
  • macu

    Dobrý den,

    koupil jsem si nové kolo, bohužel se nemohu zorientovat ve velikostech pláště (z důvodu nastavení průměru kola).

    Proto bych Vás všechny rád požádal o radu ohledně průměru kol.

    Na plášti se nacházejí následující označení:

    26×52/47 (2.1)

    52–559

    Ráfek:17–559/24 mm wide

    V tabulce pro tachometr jsem bohužel velikost 52–559 nenalezl. Mohl by mi někdo vysvětlit význam daných velikostí (popř. vypočítat průměr v mm pro nastavení tachometru – starší Sigma 1200)

    0 0
    • Vilém  

      Bud si to omer, nebo tam nastav neco kolem 2070mm.

      0 0
    • Tesco_Bike_Fan!  

      hele, vem kolo, vem fix a udelej carecku ktera prechazi kolmo z gumy na zem, pak tlac kolo dokud nebude carecka opet kolmo k zemi a carecku znova prodluz k zemi. Pak vem metr a vymer jakej je rozdil mezi tema dvema carama na zemi.

      Pokud chces jezdit rychleji, tak doporucuji rovnou k tomu namerenemu cislu pridat tak 200mm.

      A pokud chces jezdit dvakrat rychleji tak si hod do vypletu druhy magnet pro senzor.

      0 0
      • macu  

        no změření už mě taky napadlo, též pak zkusím, nicméně stejně by mně zajímalo co všechna ta čísla znamenají…

        nalezl jsem pro 52–559 hodnotu 2054, viz. http://www.heartratemonitor.co.uk/…00/ch03.html bohužel se mi to pořád nezná, jelikož je tam hodnota wheel size uvedena jako 26×2.0

        0 0
    • macu  

      tak pro upřesnění jedná se přesně o tento plášť: http://www.bikeparts.com/…6–68304.html

      0 0
      • lynxx  

        Co znamená 26 asi víš.

        52 je vnější šířka ráfku.

        47 je vnitřní (světlá) šířka ráfku.

        559 je diametr ráfku.

        0 0
        • Vilém  

          Jedna se o plast, ne rafek.

          U toho znaceni WTB si nejsem jist, ale jednu dobu to snacili tak, ze jedno cislo znamenalo sirku a druhe vysku. Konkretne tyto nanoraptory byvaly vyssi nez sirsi. Zda to tak delaji stale, to netusim, protoze jejich web je znacne strohy a informace tam clovek nenajde skoro zadne.

          0 0
        • whom  

          Cože? :o) 52 širokej ráfek? Jaké jednotky? Vážíš v uncích a platíš Fidžskejma mušlema? Nebo je to míra pro něco jinýho?

          0 0
        • DaSnail  

          47mm ráfek by bol už dosť drsný.

          52/47 je GMS a týka sa plášťa

          0 0
    • HROOLI  

      Přední kolo dej ventilkem kolmo k zemi,udělej u toho čáru,posun kolo,tak at uděláš jednou celou otáčku a zase tam,kde je ventilek kolmo k zemi vyznač.Pak změř.

      0 0
    • marco  

      Nastav tam 2070 nebo průměr dvou sousedních rozměrů ono je to jedno protože stejně se to bude lišit. Měl jsem kolo stejně to měl parťák nastavený na svém identickém kole na stejných gumách a když jsme přijeli do cíle po 100 km tak jsem porovnaly údaje a v ujeté vzdálenosti byl rozdíl 2,5 km což je v normě. U auta to co je na tachometru je také ve skutečnosti jinak. Je tam mnoho faktoru nafoukané gumy, jinak sjetý vzorek pneu.

      0 0
      • fousac  

        me rozdil v nafoukani gumy udela na 30km cesty do prace ve vysledku i 300–400m…

        0 0
    • Bjerndi  

      Nastavuji sigmu 700 a naměřil jsem teda 2120, ale nabízí to 2155. Pamatuje si sigma to co tam bylo zadáno, nebo mím dát svoje měření ?

      Prosím o rychlou reakci :) Dík

      0 0
    • WEGO  

      Jak píšou ostatní – udělat jednu otáčku kola a vzniklou přímku kola změřit (v milimetrech samozřejmě) – tak jsem to praktikoval já při koupi kola + tachometru, ale nějak se mi to nedařilo (potřeboval bych asi 4 ruce) a navíc stejně s tím kolem nepojedeš 100% rovně – čili tam dojde k pár milimetrové odchylce.

      A tak jsem kolo otočil vzhůru nohama – vzal krejčovský metr – udělal si křídou čárku na plášti a celou styčnou plochu pláště změřil dokola a bylo.

      0 0
      • maajkee  

        Chce to právě jet po zemi se zatíženým pláštěm, rozdíl tam pak je. Takhle ti to pak ukazuje větgší rychlost, protože při zmáčknutým plášti je ten obvod menší.

        0 0
        • WEGO  

          To vím, ale já stejně pláště foukám na maximum, takže tam ta odchylka bude zanedbatelná. Když jedu tady u nás z kopce kolem radaru rychlostí cca 45km/h, tak mi to ukazuje odchylku na tacháči o max. 1km/h více.

          0 0
          • Roman11  

            Dělám to přesně jak píše maajkee, jen těch otáček udělám 5 a pak celkovou vzdálenost vydělím 5-ti. Dostaneš přesnější údaj. Nafoukané kolo na běžný tlak co jezdíš a kolo zatížit. Když plášť sjedeš, tak je obvod menší. Tak to můžeš třeba v polovině životnosti pláště přeměřit znovu a údaj opravit. Otázka ale je, zda to celé má vůbec smysl to takto přesně měřit.

            0 0
            • fousac  

              nema to smysl…

              to uz by pak clovek musel stourat ve vsem.. ;)

              vzdy vyjizdet a stavet s magnetem ve stejny poloze, jinak ti to taky bude az o 2m litat.. a co teprv, kdyz mas treba snimac na zadnim kole? to vubec najezdi min nez predni… nebo kdyz jedes smykem..

              0 0
              • Roman11  

                …nebo když se mi téměř při každé vyjížďce po zastavení znovu nerozběhne tacháč a já to zjistím až po několika sta metrech. A i když se náhodou rozběhne, tak prvních nejmíň 10 m stejně neukazuje nic, než zareaguje. Takže to smysl opravdu nemá.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.