Víceúčelový pruh x Vyhrazený pruh - existuje rozdíl?

3 nepřečtené
  • Radez

    Dobrej večer,

    potřeboval bych pro študijní účely poradit v bádání. Pokud by se někdo, kdo by byl ochotnej, nebo se v tomhle vyzná mi poradil.

    Jedná se o to, že si nejsem jistej rozdílem těchto dvou pojmů. Jestli nějaký jsou, protože na netu je v podstatě v každým odkazu něco jinýho a mám takovou obavu, že tyto dva názvy jedno jsou.

    Podle těchdle zdrojů bych viděl rozdíl v tom, že vyhrazenej pruh je červenej a víceúčelovej pruh je bezbarvej – jen symbol kola a čára, ale v zahraničí bývá i červenej :-(.

    Jenže zase u toho víceúčelovýho pruhu je psaný, že to neni klasickej vyhrazenej pruh pro cyklisty, tak su zmaten.

    Poradíte?

    Za každej názor budu rád a kuju.

    0 0
    • Sobi  

      Rozhodující je vodorovné nebo svislé dopravní značení.

      Existuje pouze a jenom vyhrazený jízdní pruh, víceúčelový z hlediska zákona neexistuje.

      V tomto případě je byl víceúčelový pruh myšlen vyhrazený jízdní pruh pro více druhů vozidel.

      Zde je základní ustanovení:

      § 14

      (1) Je-li vyznačen jízdní pruh dopravní značkou „Vyhrazený jízdní pruh“

      (dále jen „vyhrazený jízdní pruh“) pro určitý druh vozidel, platí pro

      řidiče ostatních vozidel obdobně § 13 odst. 2, a je-li vyhrazený jízdní

      pruh vyznačen na tramvajovém pásu, též § 21 odst. 7.

      (2) Přejíždí-li řidič vozidla, pro které je vyhrazen jízdní pruh, z

      vyhrazeného jízdního pruhu do přilehlého jízdního pruhu, řidič vozidla

      jedoucí v tomto pruhu mu to musí umožnit snížením rychlosti jízdy,

      popřípadě i zastavením vozidla. Řidič vozidla ve vyhrazeném jízdním

      dále:

      Jízda ve zvláštních případech

      § 13

      (2) Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen

      při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní

      komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li

      mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás

      zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak

      oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na

      místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič

      ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.

      pruhu je povinen dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit

      řidiče ostatních vozidel.

      (3) Jede-li vozidlo, pro které je vyhrazen jízdní pruh, ve vyhrazeném

      jízdním pruhu nebo tramvaj jinou rychlostí než ostatní vozidla jedoucí

      stejným směrem, nejde o vzájemné předjíždění.

      (4) Je-li provoz ve vyhrazeném jízdním pruhu vyznačeném na tramvajovém

      pásu řízen světelnými signály pro tramvaje, řídí se řidič vozidla

      jedoucí v tomto jízdním pruhu těmito světelnými signály.

      0 0
    • Sobi  

      Víceúčelový pruh neexistuje, je jen vyhrazený jízdní pruh! :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.