Plánuji v zimě vybočit ze stereotypu válců po práci ven do tmy, tak se chci poptat, jestli je to dobrá volba i na bikování v terénu po večerech… :
dopředu Fenix BT20 :
http://www.kronium.cz/…rod674.html?…
dozadu SMART RL-321 :
Plánuji v zimě vybočit ze stereotypu válců po práci ven do tmy, tak se chci poptat, jestli je to dobrá volba i na bikování v terénu po večerech… :
dopředu Fenix BT20 :
http://www.kronium.cz/…rod674.html?…
dozadu SMART RL-321 :
smart mam, vidno do daleka. Ukradli mi ho aj s bikom, ale budem ho kupovat znova aj na novy bike. Predne mam skombinovane trochu inak: na riadidla okolo 350 lumen a celovku okolo 250 lumen. Celovkou sa lepsie „prisviecuje“ do zatacok a hladaju turisticke znacky ci kadejake cedule a aj skryte cesticky, skratka vsetko. Lepsie ako natacat cely bike.
dozadu zvaž tuhle blikačku, je vidět ještě lépe
dozadu min. dve blikacky a pridat kupu reflexnich prvku na obleceni… (i kdyz to plati spis pro silnici, do terenu to imho neni treba…)
na jednici mám problém nějakou blikačku na sedlovku dát, její aero tvar to neumožňuje, musím vymyslet jak na to :(
Nějakou slušnou na gumě…
Já teď testuji tuto USB (mini): http://www.kupkolo.cz/…8-lm_z96857/
Prý je vidět dobře, výdrž jak píší. Trochu mne znervóznil nápis Made in Poland. Zatím neprošla větším deštěm, tak uvidíme, jak dlouho bude žít.
Mediální oběť. Proč se bojíš nápisu?
+1.
Asi trochu jo :-)
Ale první kus jsem ztratil, blbě jsem ji v rukavicích přichytil za ten gumový pásek. Takže jsem neváhal a koupil další kus. Vidět je dobře a v balíku ve dne se to prý dá. Výdrž jak slibují, cca 9 h blikání na jedno nabití přes USB mini.
mam blikacku pridelanou na zadni „savli“ nebo jak se tomu rika
zkusím to, konkrétně mi jde o tuhle, má silnou gumu na utáhnutí, ale to stejně při tomhle tvaru sedlovky nepomáhá :(
blikacka za 100usd? kurna :)
ta moje je smart 317 tusim, ma plastovou objimku a da se naklapet, jestli to pujde s tou tvou, to netusim
to si tedy nemyslím
Mám také tuhle Smart (je třeba mít nabité baterie, pak svítí hodně daleko) a vpředu Fenix BT10. Na jízdu po silnici, lesní svážnici apod., myslím si, dostačující. Alespoň co se týče toho „být viděn“. Pokud jsi trochu náročnější, asi to bude chtít ještě tu čelovku na helmu.
Myslím, že tou volbou nic nezkazíš. BT20 vozím od jejího začátku. Vzadu mám trochu horší světlo, ale v lese jsem vidět dostatečně :)
Jediné, co bys pak časem mohl pořešit, tak do terénu ještě světlo na helmu. Něco ve stylu Zebra, Spark nebo lowcost UltraFire H6 (já vozím na hlavě lowcost a plně postačuje).
Nemam ren Smart, ale Force za 150kc – vypada to na totozny model, jen pod jinou znackou. Sviti fakt hodne, spokojenost velka. Dopredu jsem taky za kombinaci 2 svetel – 1 na riditka a druhe na prilbu. Pritel mel fenixe BT20 a pochvaloval si ho, nez mu ho ukradli i s kolem…
Force vypadá možná totožně ale v žádném případě se nejedná o stejné světlo. Smarta je mnohem lépe udělaná a má perfektní blikání. Mám dvě a spokojenost největší.
Force jsem taky jednou měl, vydržel jednu vyjížďku. Přijel jsem domu bez světla. Někde jsem ho utřepal. SMART drží už dva roky.
Aha, tak to jo. V tom případě uvidím, jak mi vydrží, zatím přežila 2 terénní vyjížďky. Možná jí omotám gumičkou :)) Bliká a svítí perfektně teda (ta Force), prý se za mnou nedá jet. Uvidíme jaký bude poločas rozpadu.
jo tak takto som ja pre zmenu prisiel o Smart…
Je fakt, že když jsem si jednou ustlal na ledě, tak se Smart taky rozložil. Stačilo slepit kouslem průhledné izolepy a slouží dál.
Presne, mam SMART vzadu a je to neuveritelnej drzak a baterky jsem menil jen jednou asi po dvou letech a to jen proto, ze mi to uz proste prislo divny, ze tak dlouho muzou vydrzet.
Pruhlednou izolepou sem ho taky zalepil, ale zase – jen preventivne. Je to jednoduse divny svetlo v pozitivnim slova smyslu :)
Nevím, kolik jezdíš, ale 2× 0,5 Wattová 321 mi vydrží slušně blikat tak 30 hodin. Pak už to fakt chce nové baterky. 317 má výdrž možná dvojnásobnou. V 321 teď měním baterky přibližně jednou za 1,5 měsíce.
Force svítí mnohem méně než ten Smart, osobně vyzkoušeno. Ale zas za tu cenu svítí i Force víc než dostatečně.
Mám ty samé zkušenosti.
Podle mě je Fénix zbytečně drahý, ale výkon je dostatečný. smart super. Čelovkou si pomůžeš, jen ji musíš umístit co nejdál od očí a v mlze je spíš na škodu než k užitku.
Dozadu bych zvážil klidně tuhle. Má různorodější blikání, a kdo přehlédne tuhle blikačku, tak je slepý a je to už jedno. osobně si myslím, že lepší dát raději dvě blikačky.
Do předu moc neporadím. To vozím nějakou lowcost čelovku, ale mám to jenom na přemisťovaní z hospody domů :-)
Teď se dívám, že mají i 1W variantu. Tak teď nevím, kterou mám, ale mám ji už hodně dlouho, tak asi tu 0,5W.
Tu 1W jsem kupoval kámošovi a to už je na vypálení očí, jezdit za ním bych nechtěl :-) ta 0,5ka stačí.
Ten fénix nevím, věřím, že nějaká čínská lampička třeba z DX.com udělá stejnou nebo lepší službu za zlomek ceny (okolo pěti, šesti, osmi stovek v přepočtu), ale záleží jen na Tobě, jestli budeš preferovat mnohem vyšší cenu výměnou za rychlý nákup, asi trochu lepší zpracování a lépe dostupnou záruku. Já mám čínský MagicShine MJ-808 nebo co, a jsem spoky. Kámošovi jsem loni objednával nějakou dvouledkovou (typ „číslo pět žije“, zhruba toto: http://www.dx.com/…18650–230382#… ) a taky naprosto v pohodě, takže já bych byl pro čínu.
Pokud chceš i jezdit v terénu, neobejdeš se bez světla na helmě, aby ses mohl podívat do zatáčky, případně úplně neoslepl, když třeba objišdíš překážku a uhneš při tom řídítkama.
Co se blikaček týče, tak já už ty s pevným plastovým tělem nechci (je to velké, tak nějak nešikovné a musíš nějak upnout držáček, což je na fixce hnusný a na biku díky teleskopické sedlovce není kam). Používám silikonové taky z číny a jsem naprosto spokojen. Před tím jsem měl dvě SMARTky a ty silikový svítí srovnatelně a na to, abys byl vidět to prostě stačí. Nejradši mám tenhle tvar: http://www.dx.com/…cr2032–94193#… , protože je dobře vidět i ze stany, vyzařuje prakticky do 180°.
Jo a na SMARTkách mě hodně štve, že jakýkoli bahno okamžitě zaplácne tu zapuštěnou transparentní čočku, jde to mizerně ven a veškerý bounus v podobě extra svítivosti je v háji.
Když to hodíš na zadní stavbu nebo batoh, tak se tam má bahno minimální šanci dostat.
Jo, ale to není nic pro mě. Za zadní stavbě mi to přije moc na ráně, že bych to brzo ulomil, ukop nebo něco. Batoh nemám pokaždý a jak bych to neměl přidělaný na kole, pořád bych bliknu zapomínal. Navíc na batohu je Ti podle mě SMARTka úplně k ničemu, protože tu velkou svítivost má do úzkého kuželu a na batohu většinou nemáš moc kontrolu na tím, jak blikačku přesně namíříš.
Ale jako všechno je to věc priorit a najít si, co každému vyhovuje.
Blikačku mám nonstop v batohu, takže nehrozí, abych ji zapomněl. Navíc ji nosím i když jdu pěšky, což by se ty činské šílenosti těžko nějak připínaly. O svítivosti ani nemluvě. Ale jak říkáš. Je to dle gusta každého soudruha. ;-)
Můj názor je, že když má člověk na fenixe, tak nemá smysl řešit chinu. Kvalita, teplota světla i kužel je většinou jinde.
Tady se nehádám, Fénixe jsem v ruce neměl, ale když cena rozhoduje, je určitě čína alternativa, která stojí za zvážení.
S kuželem nevím, je pravda, že jsem k tomu magicshinu dokupoval wide angle lens a dodělával kšiltík, který zabrání oslnění ve stojkách a odráží světlo před přední kolo.
Takže ono to tak levný zase není, obětuješ tomu čas který bys mohl užít jinak.
BT20 je hotový světlo, nacpeš baterky, připevníš ke kolu a jedeš. Nemusíš řešit kužel, ten je vyřešený výborně. Výkon postačující. Většinou se dá jezdit na 2. stupeň. 3. a 4. člověk zapne při sjezdu nebo něčem víc technickým.
Do ničeho levnějšího než je Yinding bych osobně nešel. Tam už to zpracování silně pokulhává.
Ten argument s časem do toho prosím netahej, to by sis pak doma nemohl vylepšit, opravit nebo přizpůsobit nic. Je to prostě jiná cesta. To je jako řešit, jestli si servisovat sám nebo dávat kolo do servisu, když bys místo toho času mohl pracovat a vydělávat. Já si třeba servisuju sám, protože chci, ne protože nemám na servis. A tohle je stejné.
Ok v pohodě, taky si můžeš koupit díly a světlo si složit :)
Jo, však i tací tu jsou, ale to je na mě zase moc s*aní. První sezonu jsem to světlo jezdil i v továrním stavu a dalo se to.
Zas díky tomu tuningu jsem lépe poznal svoje potřeby, kdybych si měl kupovat světlo jiné.
Tak kdyby rozhodovala cena, nebude se ptát na fenix. Hlavně jsi nahodil světla s cool white odstínem což je taky paráda, navíc za 40 dolců x2, když jde sehnat za 19.
Neřek jsem mu: „Kup si tohle…“ Ten link byla jen ilustrace – první světlo, co vypadalo podobně, jako to, co jsem bral, neříkám, že je to konkrétní link na nejlevnější alternativu, nejsem jeho máma.
Nebo se dá Fenix koupit rovnou z Číny:
http://www.aliexpress.com/…2048298.html
Každopádně se musím smát, když někdo uvažuje o něčem kvalitnějším a jiný mu doporučuje místo toho koupit nejlacinější světlo. Přitom Fenix ještě není tak drahý.
Když už bych vybíral alternativu na BT20 (koneckonců bráchovi jsem tuto alternativu doporučil a je spokojen) tak bych volil Yinding z fasttechu:
http://www.fasttech.com/…-lumen-white
Zdá se mi, že ale zdražil…
Teď jde o to jestli je to opravdu fenix:)
Tak jsem rád, že se bavíš, ale myslím, že jsem mu jen korektně představil alternativní řešení. Navíc nemůžu tušit, jestli o existenci čínských světel ví, třeba mu přijdou k chuti, když chce noční biking jen vyzkoušet a neví, jak často to nakonec využije. Já jsem k tomu přišel stejně.
Chlapi diky za vase reakce – dost jich je tady podmetnych a konstruktivnich. Jinak samozrejme vim o cinskych kopiich, nicmene ten Fenix se mi libi tim, ze asi bude trochu odolnejsi a zaruka snadne resitelna a taky jsou asi zajimavy dve ohniska. No a jeji cena zase neni tak zavratna… Taky jak pisete, ze je lepsi vozit svetlo na helme, tak ja po nekolikalete zkusenosti z 24hodinovek z Tezke pohody z Lbc ani jinde, nez na helme ji vozit nebudu. Na riditkach mam maximalne nejakou bludicku hned pred predni kolo… Taky si k tomu asi koupim i tu celenku abych to mohl vozit i na bezkach a obcas na nocni kesky…
Tak máš to evidentně vyzkoušený, ale já bych hlavní světlo mít na helmě nechtěl, kvůli mlze a páře, co z Tebe v zimě jde, někdo už to nahoře zmiňuje. Mít světlo na obou místech je IMHO nejlepší. Navíc mi přijde, že když se mi pak něco mihne před obličejem (ruka, větvička nebo se kouknu ta tachometr), tak kdybych měl na helmě výrazně silnější světlo než na řídítkách, tak mě to oslní.
Druhou sezónu vozim tuhle kombinaci od fenixe mám ještě čelovku na běhání a taky PD 32 jako zálohu v batohu v zimě testováno na lidech každodení dojíždění do práce i noční přesuny jak na silničce tak v terénu ± 100 km vše kvalitní a drží to kupoval jsem sadu i s nabíječkou kolem 3600
za ty prachy to ale určitě stojí.
Tady máš ještě ty záložní
nesvítí Ti ta blikačka na helmě směrem do nebes, když jedeš na silničce položený ve spodním úchopu?
Je to vidět dost slušně i když jsem dřív jezdil na hrazdě jedinej problém s batohem ten si musím když ho mám narvanej upustit až dolů na ledviny jinak v pohodě vozím to hlavně proto že mě nabaví pokaždý sundyvat a zapínat stačí jen cvaknout a je to používal jsem to i jako univezzál když jsem střídal kola a další poznatek když jedu někde v provoziu a to docela často tak jsem daleko líp vidět i těma dalšíma autama na sedlovce jsem to měl dost často ******** lítám ve všem možným a nejsem žádnej velkej leštič
Zkusím využít téma. Co říkáte na přední cyklosvítilnu Nextorch B10 ?
http://www.webareal.cz/…-na-kolo-B10
Je mi jasné, že provozem na AA a výkonem dnes spoustu lidí pohrdne, na druhou stranou mi 400lm připadá jako slušná hodnota a hlavně mě zaujala ta optika se seříznutým kuželem světla proti oslňování na silnici. Výdrž 2hod20min na max. by mohla vzhledem k svítivosti odpovídat. Také zpracování s hliníkovým tělem působí dobře. A cena byla dokonce nedávno na bike-core.cz tuším 659Kč. Teď už je tam nedostupná. Přesto, když to srovnám alespoň s papírově srovnatelným světlem Fenix BT10 (350lm, 4×AA, 2,75hod výdrž,), tak za tu cenu by byly ty Nextorchy 2. Samozřejmě, Fenix je jiný druh svítilny, má svoje přednosti, ale ten jeho kužel světla mi alespoň z fotek nepřipadá na kolo moc ideální. U toho Nextorchu mi je akorát předem jasné, že to upínaní pomocí gumového pásku nemá šanci takovou svítilnu udržet. Ale to by asi bylo nějak řešitelné. Nebo doporučíte něco jiného s podobnými parametry?
Jednoznačne by som kúpil niečo z Dealextreme. Počkáš si síce dlhšie, ale ceny sú zlomkové a výkon neporovnateľný. Tak napríklad toto svetlo. Cena 188,– Czk, 900 lm a nastaviteľný svetelný kužeľ.
A tiež tam je na výber z rôznych typov držiakov.
Ono s výkonem se dostane na podobné hodnoty, pokud opravdu nezainvestuje do lepších baterek (panasonic, sanyo) s nižším vnitřním odporem a větší kapacitou, které dokážou poskytnout dostatek proudu. S nabíječkou a lepšími aku se dostane na podobnou cenu.
Ale i tak bych šel do číny. Ten potenciál tam je prostě větší. Sám jednu vozím, podobnou té co jsi poslal – taky zoom, taky XML-T6.
Tohle na kolo? Snad možná pro někoho hodně nenáročného… a ten uváděný výkon je naprostý nesmysl, pár podobných levných zoomáků jsem měl rozdělaných a konstrukce je tak blbá, že při 900 lumenech by se ledka upekla do pěti minut, jestli to bude mít 300 lm, tak to bude úspěch.
Svítit na kole kapesní svítilnou mi připadá jako málo elegantní řešení. Akumulátory 18650 ani nabíječku na ně bohužel nevlastním, takže by cena jistě trochu vylezla. Jak jsem psal, hlavně ten kulatý kužel světla se mi moc nelíbí kvůli použití i na silnici. Navíc mám zatím zkušenost, že svítilna se zoomem má i při nastavení na nejširší osvit poměrně malý kužel s ostrým ohraničením světlo/tma, takže ani v terénu by nebylo moc vidět do stran před kolo. Stejně tak viditelnost cyklisty z boku je u takových svítilen asi asi špatná( možná se pletu). Na DX bych si asi vybral něco jiného, ale nemám tam s nákupy žádnou zkušenost. Popravdě, raději bych si připlatil za něco „značkového“, s předpokladem dobrého fungování, ideálně z s možností osobního odběru v obchodě v ČR, jelikož si myslím, že u zrovna u tohoto zboží bude vždycky dost velká pravděpodobnost nějaké poruchy a reklamace. A víc než samotná svítivost mě spíš zajímá rozložení světla.
Máš pravdu, že kužel světla bude lepší např. u Fénixů, k tomu určených. Ale i tak se s „kapesní“ svítilnou, jak říkáš, jezdit dá. Třeba moje zoomovací má poměrně širokej kužel světla a díky optice je rovnoměrnej bez přepálenýho středu. Nevim co je lepší, mám na cestě něco jako Yinding s TIR optikou tak snad brzo zjistím.
Pokud ti nevadí si připlatit, tak třeba ověřený Fenixe, pokud ti nevadí experimentovat, tak DX/Aliexpress/eBay.
by mě zajímal názor světlofilů na tohle přední světlo (zadní beru jenom jako bonus) http://www.aliexpress.com/…1718289.html
Světlo tohohle tvaru bych nikdy na kolo nechtěl. Snad ani do ruky, když mám čelovku. Víc hodnotit nebudu, nekoupil bych si ho a ani bych o něm nikdy neuvažoval.
+1 . Blikna je shit, který koupíš na každé tržnici a ta svítilna je dobrá tak do sklepa pro brambory:). 2000 chlm= cca 600 ANSI lm. A jelikož je to zoom tak spíš ještě míň.
S tím tvarem to moc nechápu. Mám XinTD C8 a na kolo mi přijde ideální. Kdykoliv můžu přidělat/oddělat, snadno se mění baterka, neřeším kvalitu dodaných baterií/výrobu nového battery packu a tak.