Chcem sa opytat na velkost kotuca. Ktory namaha vidlu najviac a ci pevna os tomu namahaniu(kruteniu) zabrani.Dik
Chcem sa opytat na velkost kotuca. Ktory namaha vidlu najviac a ci pevna os tomu namahaniu(kruteniu) zabrani.Dik
Větší kotouč bude namáhat vidli víc, pevná osa asi krutu vidlice moc nezabrání při brždění, spíš masivnější nohy vidlice. Na druhou stranu s pevnou osou se většinou dělají tuhé a robustní vidlice s průměrem vnitřních nohou minimálně 32 mm, což je dostatečná tuhost na vetší kotouč. Apropo, jakou kombinaci vidlice a velikost kotouče máš na mysli. Nebo je to myšleno všeobecně. Pro příklad, já mám Revelation 426, ten má nohy 32 mm, kotouč 180 mm a vidle se nekroutí, je tuhá. Předtím jsem měl Duke XC s kotoučem 180 mm, 30 mm nohy a ta kroutila, ale nebylo to tak špatné. Vakl měla po 2,5 letech provozu docela malý. Jinak v historii se to už několikrát probíralo.
A jáje a je to tu zase. najdi si thread „Namáhají kotoučovky více vidlici?“ nebo tak nějak…
Tak tam by se dozvěděl jen to, kdo je větší debil a čí názor je nejstupidnější. Co tam někteří předvedli, nad tím zůstává rozum stát. Doufám, že tenhle thread už se tady neobjeví.
:) to je ono. Nechtělo se mi to hledat, ale vím že se to nedávno propíralo :)
Náhodu já se tam,co se týče otázek z mechaniky,dost intelektuálně zapotil :)