VIDLE - XC/AM - neustálé dilema s výběrem

61 nepřečtených
  • chodec

    Řeším trochu s předstihem výběr vhodné vidlice k bajku, který plánuji výhledově na další sezónu a po prostudování nabídky výrobců a parametrů jsem trochu na vahách, co by bylo pro mé potřeby nejvhodnější (B-F jsem prostudoval, ale relevantní thready jsou už trochu zastaralé, tak bych uvítal aktualizované náměty či doplnění novětších poznatků.

    Mám představu, postavit kolo na trochu nešetrnější XC, až spíš AM – jinými slovy jezdím hodně lesy a polními cestami, na asfalt se podívám jen když musím a jen na tak krátkou dobu, než mohu opět zmizet do lesa. Na druhou stranu i když to rád pustím z kopce tak neskáči žádné metrové dropy a potřebuji s tím jezdit i do kopce. Z toho mi vychází kolo se zdvihy cca 120–130. Zatím jsem zvažoval to postavit na něčem typu SJ FSR nebo Santa Cruz Blur LT. Otázka rámu je v řešení průběžně (viz nedávný thread o dostupnosti Spešla), ale to je jiná písnička.

    Mé zadání na vidlici je tedy s ohledem na uvedené použití následující:

    • Zdvih v rozsahu 120–130 mm (o víkendu jsem zkoušel Talase se zdvihem 140 a Vanilku s týmž zdvihem a bylo to už moc – pro mě příjemnější bylo hlavně toho Talase přepnout na 120 – na 140 se to na můj vkus moc ponořovalo – což mohlo být i naladěním (byla to půjčená kola se kterými jsem neměl čas moc ladit nastavení) ale i tak mám pocit, že kdyby bylo něco s menším zdvihem než 140 a větším než 120, tak by to bylo tak akorát;
    • Váha ideálně do 2 kg (není úplně striktní, ale nechci přibírat zbytečně);
    • Nohy min 32;
    • Jen kotoučové návarky;
    • Nadprůměrná tuhost – vážím 100 kg, budu s tím zkrátka cloumat;
    • Raději vzduch než pružina – jednak vzduchovku pro svou váhu spíše naladím a jednak mi vyhovuje alespoň malinká hranka, abych cítil jasně, kdy jsem na zemi a kdy ještě nad ní – třeba ta Vanilka mi chodila tak citlivě, že jsem blbě poznával, kdy mi dosedla na zem při nějakém přehoupnutí – pružila na mě až nepříjemně bez odezvy.

    Bral jsem to postupně:

    Fox – Talas či Float – pro mě o chlup větší než požadované zdvihy – 140 u některých verzí Talasu s možností omezení zdvihu na 120 a 100, v ostatním odpovídá – toho zdvihu se bojím i kvůli výjezdům – možná zbytečně, poraďte když tak; ( www.foxracingshox.com/…ke_index.htm )

    RS – Lyrik – relativně težší a nemám zdání jak chodí – pokud je solo air stejná jako u Tory, kterou znám dobře, tak je ta hranka na začátku větší, než bych si do budoucna asi přál;

    RS – Pike – výhoda v předpokládané tuhosti a pevné ose – váha na hraně ale třeba u dual air verze solidní, nemám ale referenci, jak chodí kdo jí máte tak prosím poreferujte – zdvih jde také na 140, což je stejné jako u Foxe (možná zbytečná obava a zvyknu si);

    RS – Relevation – fajn váha, akurátní zdvih, ale z některých ohlasů mám dojem, že mají trochu problém s kvalitou (opět možná zbytečně). ( www.sram.com/…in/index.php )

    Marzoška asi nepřichází v úvahu – mají vidle na čisté XC kolem 100 mm a pak na AM s chodem 160 mm – mezi tím nic solidního nevidím – snad jen XC 700, ale jednak má i návarky na V a jednak netuším, kolik váží ani jak je tuhá; ( www.marzocchi.com/…ForksMTB.asp?… )

    Manitou snad jen MINUTE Super SPV – parametry v normě, jen je mi Manitou z uvedených značek nejméně sympatický a i o chování a tuhosti vidlice jsem zatím nenašel nic, co by mě nějak přesvědčilo. (www.progresscycle.cz/firma.asp?…)

    Ostatní výrobci – ???? nevím o ničem vhodném, ale klidně mě doplňte.

    Děkuji každému, kdo to dočetl až sem a pokud má nějaký podnět či odkaz, prosím sem s ním – všechno jsou to drahé hračky a ne na všech budu mít možnost se svézt, tak bych rád vybral dobře – čas na to zatím mám. Pokud někde říkám bludy tak mě z nich prosím vyveďte.

    ;-)

    0 0
    • Hurka  

      mám 100kg též…:-) jezdím loňský Minute 4.0. tuhost jakž takž – chce to pevnou osu, trochu mne zlobil systém regulace zdvihu, po servisním zásahu OK, laborace s SPV komorou byla poměrně krátká, po zajetí jsem spokojen. v horším terénu bych uvítal něco vyššího (Minute má 130mm)… já bych možná zvážil Nixona Elite QRTA 145mm, letošní Minute mi příjde jakoby o třídu ponížený, když tak opravdu jenom Super SPV QRTA. V zásadě bych se držel pevné osy a nastavitelného zdvihu kvůli výjezdům. Myslím, že hodně lidí ti ale doporučí Foxe nebo RS… :-)

      0 0
    • MlokCZ  

      Já bych vzal toho Talase. Můžeš ho jezdit na 120, na výjezdy můžeš snižovat na 100 a na sjezdy si velmi rychle na těch 140 zvykneš. Já ho tedy jezdím pořád na 140, jen na výjezdy někdy na 120/100. Pokud vemeš jakoukoliv jinou, tak i když budeš mít třeba jen 130mm, tak na výjezdy to vždy bude horší než Talas a U-turnem snižovat na každý kopec je šílený (pro mě nepoužitelný). Pokud ovšem bys toho Talas vzal, tak v každém případě koupit celé kolo, pak je to cenově přijatelné. Samotný je předražený. Float bych určitě nebral, když už ne Talase a Foxku, tak Vanillu kvůli super citlivosti.

      A těch 140 bych se vůbec nebál, to je možná jen tím, že jsi takový zdvih nejezdil.

      Pokud chceš pevnou osu, tak toho Pike, taky chodí pěkně. Škoda, že RS nemaj nějaké rychlejší snižovaní zdvihu.

      0 0
      • kesu  

        maj ale az na lyriku ale ten zase nema lock:((

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak chybějící lock vem čert, ten jsem na Talasu zkusil, že funguje a od té doby nepoužil (a to jezdím na dost nízkém tlaku s větším sagem a hodně pohodlném nastavení, kde vidlice chodí opravdu hodně ochotně do zdvihu). Spíš už je Lyrik ale na kolo na jaký ho chce trošku zbytečně moc. Pokud by trošku přidal zdvihy vzadu a dal to na jiné kolo, tak by to určitě byla dobrá volba.

          0 0
      • chodec  

        Když si zmínil to snižování – funguje ten Talas opravdu tak, že při „přepnutí“ na 120 se vidle o 2 cm poníží, nebo se jen zablokuje chod o 2 cm (že se tolik neboří) ale vidle zůstane stejně vysoká (míněna vzdálenost korunka-osa). Prvý případ by měl pro výjezdy větší smysl.

        Když jsem to měl teď o víkendu půjčené, tak jsem se na to zapoměl zaměřit.

        Dík.

        0 0
        • kesu  

          nn snizi se o dva cm a zbytek se malinko pritvrdi takze to jde normalne zatezovat.Ale je otazka jestli bys to pouzival stejnak to po mesici nastavis na plnej zdvih a prestanes si s tim hrat.Teda to je aspon moje zkusenost..

          0 0
        • MlokCZ  

          Je to jak píše kesu. Sníží se o ty 2 nebo 4cm a pak funguje jako správně nastavená vidlice pro ten nižší zdvih (tedy plně aktivních 10/12cm s tím, že i slušně souhlasí nafoukání pro ten zdvih a je opět cca stejné využití zdvihu jako pro nastavení pro plný zdvih).

          Já to třeba naopak teď požívám docela často, protože je to konečně rychlé a do prudkých delších výjezdů se to fakt hodí a já je jezdím často. A přitom nejsem příznivce locků a dalších hračiček a třeba na U-turnu jsem to jen vyzkoušel, že to funguje a už nepoužil (to už je prostě moc pracný). V podstatě ten používám právě téměř výhradně jen snižování zdvihu, což je nejlepší kombinace s otevřeným tlumičem do výjezdu. Pokud nesnížím zdvih, tak už je to docela krize s otevřeným tlumičem, sag na tlumiči se hodně zvýší, na vidlici hodně sníží a je to utrpení na výjezdy. Někdy stačí jen přepnout tlumič na propedal, to docílí pak toho, že se sag nezvýší tolik, ale zase to není do rozbitých výjezdů ono.

          0 0
          • MlokCZ  

            Navíc se mi i ve výjezdech docela líbí snížení úhlu hlavovky z těch 69st., které to má na 140mm. Je to pak ve výjezdu hravější, což se mi hodí. Na sjezdy je těch 69st. zase super.

            0 0
    • kesu  

      lyrik ma 160 mm tudis podle meho vydapa z vyberu.Minute bych bral ale jen na pevnou osu a bez SPV(coz je problem v cr).Takze zbejva RS RVL,Pike,Vanilla a Float.Pokud bych to resil ja vzal bych Pika kvuli pevne ose.Ani ne tak kvuli tuhosti ale spis zivotnosti trochu lip to preci jen rozklada tlaky mezi jednotlivy pouzdra.Jinak co se tyka chodu tak vanilla je fakt best off ale pri tvoji(a moji taky)vaze bych se na to vykaslal.U tedlech hmotnosti jezdce se snizuje vyznam pasivniho odporu vidle..Proste ja bych bral pika 454airuturn

      0 0
    • Pospa  

      Mám 1 měsíc RockShock Revelation 426 Air U-turn: První týden jsem nemohl přijít na to proč mi v ní tak lehce klape při zmáčknutí asi o 5 mm, ale jen u nastavení min. zdvihu. Měl jsem na kontrole, nic nenašli teď asi před týdnem přestalo a už to neklepe a funguje jak má. Žehlička je to perfektní, předtím jsem měl Duka a je to nesrovnatelné, tvrdost – pevnost vynikající, vážím tedy 77 kg. Jedině co není tak dokonalé, je nastavení zdvihu, to je totiž hodně závislé na nastavení neg. komory, pokud tam je stejný tlak jako v pozitivce tak nikdy nedostaneš zdvih 100 – 130, ale spíš 80–110, pokud nahustíš negativku tak na 1/2 tlaku poz. komory tak dostaneš 95 – 125. Ale už neřeším je mi to jedno. Práci odvádí opravdu dobrou.

      0 0
      • Janouch  

        hele mas to svoje kolo tady na BF vyfoceny a popsany (rospis komponentu)?

        0 0
      • MlokCZ  

        S těmi tlaky je to divný. Pokud je tam skutečně stejný tlak v pozitivce a negativce, tak teoreticky by to mělo být 100–130, ale skutčně není. Už jsem pár RVL viděl a všechny měly nepatrně méně, ale rozhodně ne 80–110. Všechny na plném zdvihu při stejném tlaku pozitivka/negativka měly kolem 125mm.

        0 0
        • vratan  

          takisto je to aj na mojej RVL…

          0 0
          • marapara  

            Taky to tak mám. Negativku mám méně natlakovanou za cenu menší citlivosti. Zdvih je tak 95–125 mm

            0 0
    • McBlacky  

      Pokud budeš mít vzadu do 120 tak Revelation, na 130–140 Pike. Verze s U turnem. Takhle bych to řešil já

      0 0
      • filipes  

        Podobne. 140 je na SJ se 120 vzadu trochu moc, leda to vozit 90% casu sesroubovane na 120–130. Pike mi prijde trochu overkill na SJ. Mam na svy kolo na musce RVL s pruzinou… ale nemuzu se rozhoupat hodim starou marzochu do srotu…

        0 0
        • McBlacky  

          mám sice jen recona s pružinou, ale je to pohodovka. Doporučuju.

          Při zašroubování U-turn (coil) vidle přitvrzuje, není to tak hrozný, ale je to znát (logicky, kdyby nepřitvrdila tak ji práskneš na doraz) Takže nejlepší je jezdit tyhle vidle u horní hranice zdvihu, nebo alespon v poslední třetině, tam mají nejlepší citlivost. Proto sešroubovat Pike na 120 je podle mě škoda, revelation na 120 bude chodit citlivěji. Navíc jezdit 140 na 120 vzadu to dost nakopne, zvedne to střed a těžiště a celý kolo bude takový víc vratký než na 120/120 a v celku na tom v technickým terénu bude hůř.

          0 0
          • Peslezedirou  

            RVL chodí stejně citlivě nehledě na nastavený zdvih.

            0 0
            • McBlacky  

              Když budu mít vidli na 130 a dám sjezd tak mi bude chodit třeba 120 (příklad), sešroubuju na 85 a dám ten samej a půjde třeba 80 a ted otázka, je možný aby oba průběhy byly stejně citlivý? co na to pes? :)

              0 0
              • Peslezedirou  

                Psal jsem o počáteční citlivost, sílu potřebnou k odtržení vidlice z klidu, ta se nemění spolu se změnou zdvihu (teda aspoň u mojí vidle :)) O dalším průběhu jsem nepsal, tam to funguje jak píšeš.

                0 0
                • mar_tin1  

                  ta sa urcite meni tiez, ale len malo, tak si to nevsimnes. odhadom tak do 10%… to moze byt v pohode aj rozdiel medzi dvoma roznymi kusmi rovnakej vidlice

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Na to bude mít vliv i hlavový úhel, ale asi o nebude tak výrazný abych to poznal. Až nebudu mít do čeho píchnout tak zkusím udělat jen tak udělat graf počátečního odtržení. To bude porod…:)

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Akorát ten thread už není tak aktuální, protože tam je vše srovnáváno s Talasem 06, který se od 07 zásadně liší.

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    odkaz jsem tam dal kvůli téhle větě jedná se o RVL ne talase :

                    Zdvih v tomto nastavení je 120 mm a ani při dalším snižování zdvihu se citlivost na počátku nemění.

                    Včera jsem dělal graf, počáteční odtržení při zdvihu 100mm –15 Kg, 110 mm – 15 kg, 120 – 15 Kg

                    tlak +100/-100 psi

                    0 0
            • McBlacky  

              a ještě k tomu v manuálu k RS píšou u systémů Uturn air a 2step, u nižších zdvihů je potřebná menší síla k proražení a že je dobrý si přitvrdit kompresi -takže tady se s tebou nehádám, a i proto že mám coil. U uturn coil píšou že při nižším zdvihu se lehce mění „spring rate“. nemám to tady po ruce, když to doma najdu tak ti to naskenuju :)

              0 0
    • jecnak  

      Nechci se poustet do dilemat, ktery system je lepsi, jen vim, ze pevna osa je sakra rozdil a to nemam tech 100kg co ty.

      0 0
      • chodec  

        Ta pevná osa se mi líbí moc, ale když zúžím úvahu jen na FOX TALAS x RS PIKE

        což mi tady tak krystalizuje z té diskuse a toho co načítám paralelně okolo, tak je pro mě také velká výhoda MAXLE spojena s těmito nevýhodami (ve srovnání s tím foxem):

        • cca 0,3–0,5 kg navíc podle verze;
        • nemožnost praktivkého snížení zdvihu (při mé povaze nevěřím, že bych U-turn yužíval – to není na práci za jízdy, spíš přednastavení preference);
        • u verze dual Air (pokud se chová jako ta RVL tak nejspíš problém s nějakou blíže neurčenoou ztrátou zdvihu podle nafučení negativky.

        To vše bych musel „zaplatit“ za MAXLE, což bude chtít promyslet.

        Na druhou stranu mě trochu vyděsil ten odkaz, kde milan1 hází ten graf Talase 06, kde ta vidle chodí prakticky bez hrany a citlivěji než pružinovky – což není úplně to co chci – já jemnou hranku na začátku preferuji, abych cítil kontakt s terénem – vidle chodící od nuly plynule mě trochu děsí, zvlášť pokud to nejde moc ovlivnit. Ví někdo, zda je Talas07 v tomhle nějakej jinej?? třeba MlokCZ, nebo milan1??? nebo kdokoliv ???

        0 0
        • vlk  

          „vidle chodící od nuly plynule mě trochu děsí,“-kterej odkaz na graf Talase myslíš. Dle mne nemůže žádná vidle chodit od 0. To přece nejde, vždy je tam nějaký odpor-to by se trochu zanořila i svoji vahou.

          0 0
          • MlokCZ  

            To je nešvar některých časopisů, že začátek grafu spojují do počátku místo skutečného odtrhu. A samozřejmě, že to tak v reálu není.

            0 0
          • McBlacky  

            jsou takový vidle mám na zimáku mx comp coil a jde do sagu už jen váhou kola

            0 0
            • vlk  

              No dobrá jsou vidlice co mají extra nízké odpory, ale vždy nějaký odpor bude, to by jinak popíralo základní principy fyziky.Tedy nikdy nebude graf vidle co bude od 0. Maximálně se tomu bude blížit.-teoretický předpoklad

              0 0
        • milan1  

          Mlok už tu vidlici má. Chodí nikoliv od nuly ale okolo 5 kg. Máš skutečně pravdu. Tuhle citlivost na počátku nemůžeš změnit, to Talas neumožní ale proč? když tam je zamykání. Ta citlivost, kterou máš k dispozici a která, jak říkáš ti vadí, to je právě ta drahota, která stojí za ty peníze. Samozřejmě je to ale i systém rychlého snižování, který má Talas letos nejlépe řešený ze všech dostupných možností. Hranka, která ti zprostředkovává kontakt s terénem není moc dobrý termín. Jestli jsi zaregistroval, tak se tady probíralo srovnání Vanily a talase a právě talas a opravdu takový, na úrovni mlokova měl pocitově znát právě tu hranku. Lepší výsledek byl dosažen až jedině s pružinou u vanily a bylo to hodnoceno rozhodně jako přínos. Dostat se s citlivostí ještě vžrazněji pod 5 kg jde a znát to je. Chtělo by to ale zkoušení za podobnách podmínek na jednom místě a stejnou skupinou jezdců. Kdyby se na něčem takovém dalo dohodnout mělo by to jistě smysl.

          0 0
          • chodec  

            no ta hranka je věc mé preference – teď o víkendu jsem měl možnost jet dva Fully – jednoho s Vanilkou a jednoho s Talasem (nejspíš letošním). Bohužel to byla obě půjčená kola, takže vyladění bylo opravdu jen orientační, ale můj subjektivní dojem byl, že ta Vanilka opravdu požírala drobné nerovnosti způsobem, kdy jsem znejistel protože jsem necítil po čem jedu (s trochou nadsázky pochopitelně). U toho Talase specielně při ponížení na 120 to bylo o chlup lepší – prostě když jsem přejel kamínek, věděl jsem že tam byl, cítím líp, kdy kolo ztrácí kontakt nebo adhezi a tak (nemusí mi to zas vyrazit zuby, stačí náznak toho, po čem jede).

            Připouštím, že to může být kromě jen orientačního nastavení i tím, že nyní jezdím 100 mm Toru, která i přes nafoukání na pomalu polovinu doporučené hodnoty má hranu stále dost velkou (víc než bych chtěl i když jinak chodí pro mě celkem příjemně) a zažil jsem jen „kulturní šok“ ;-)

            máš dojem, že nyní sehnatelné verze (07) se chovají z hlediska průběhu chodu výrazně jinak než to co popisuješ u Mloka. Pokud jak píšeš tam nějaká indikace kontaktu s terénem zůstává, tak by to bylo OK. Pak bych se rozhodoval mezi tuhostí Pika s MAXLEM na straně jedné a možností nastavení zdvihu u FOXE na straně druhé.

            P.S. nevíš něco i o těch pacech?

            0 0
            • Andrzej  

              nejaky cas jsem mel blacka s hodne mekkou pruzinou a na perfektni zehleni kdy jsem necitil nerovnosti jsem si sakra rychle zvyknul. nepamatuju si, ze bych nekdy zazil pocit nejistoty, nebo ze bych nevedel presne co dela predni kolo… vlastne to vidlice zaridi, ze adheze se zmeni, jenom pokud bude povrch kluzky.

              0 0
            • milan1  

              Na Pace jsem ti odpověděl dole a ta hranka, co chceš cítit? Rád bych ti připravil test s ovladatelností, měl bys jet slalom s těmi vidlicemi a poznal bys, že ta hranka není nic, co by ti pomohlo s ovladatelností. Je to naopak, neklid a chvění ve větších rychlostech, to je ten pravý „zisk“ té hranky. Cutlivostní šok, který jsi zažil a ovladatelnost dobrého vyššího zdvihu to by mělo být téma, které se už dá řešit prakticky a v terénu. Zkus schválně slovy popsat rozdíl. Moc dobře to nejde předat že?

              0 0
            • milan1  

              A ještě chování loni a letos by mělo být na pošátku stejné, rozdíl je hlavně na konci zdvihu.

              0 0
            • MlokCZ  

              To co bylo napsáno k mojí vidlice souhlasí s modelem 07, když taky mám model 07.

              Jak už Milan napsal, tak verze 06 a 07 se liší především mírou progresivity druhé poloviny zvihu, která byla u 06 modelu příliš velká a i hodně lidí si stěžovalo, že nedokáže využít celý zdvih. Progresivita byla u 07 snížena a teď je podle mě tak akorát. Jezdím se sagem těsně přes 25% (někde těsně přes 3,5cm) a při tomto nastavení akorát využívám zdvih celý s tím, že na doraz vidlice nechodí.

              Jak už tu psali ostatní, tak na tu citlivost si sakra rychle zvykneš a velice brzdy ji oceníš. Mě by se líbila ta ještě o chloupek větší citlivost Vanilly, ale zase nadruhou stranu to snižování zdvihu je fakt dobrý a asi bych ho za to nepatrné zlepšení citlivosti nevyměnil (ideální by samozřejmě bylo obojí dohromady).

              Přikládám graf mojeho Talasu 07 pro lepší představu. Bohužel jen do 90kg, protože jsem měřil sám (i tak jsem si musel vypomoct baťohem se závažím, když vážím jen 70kg). Měřeno pro tlak 50psi, který jezdím.

              0 0
              • chodec  

                Zatím díky všem, hlavně Milanovi a Mlokovi ale i dalším za velmi konrétní a názorné rady – výběr se mi zúžil v principu na dvě vidle, což je oproti stavu k dnešnímu ránu úspěch. Na finální rozhodnutí mám čas do podzimu, tak snad vyberu dobře. To mě vede k doplňkové otázce:

                1. Jak je to s dotupností Foxů a RS – jaké jsou nejdelší lhůty dovozu, se kterými by měl člověk počítat při objednání libovolné verze Talase či Pika (ptám se abych nedopadl podobně jako u toho spešla jak jsem tu řešil nedávno – prostě rám bez vidle by mě netěšil) – dováží oboje Žitný?
                2. Jo a ještě doplnění mé neznalosti – má-li Mlok 70kg a já 100kg, tak chápu že třeba toho Talase přifouknu – změní se pak charakteristika nebo bude stále taková jako na grafu (citlivost a pod).
                0 0
                • kesu  

                  citlivost a prubeh by mely bejt stejny jen jakoby vic rostouci nicmene odtrzeni z klidu by melo bejt stejny.To mlok-u vidle mi prijde 25%sag fakt dost,proc to vozis na tolik?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Proč dost? 25% sag je akorát na pohodlné nastavení vidlice a při takovém nastavení je to krásná žehlička, navíc při menším nastavení bych nevyužil celý zdvih (i přes snížení progresivity 07 modelu). A kromě toho větší sag skvěle drží kontakt kola s terénem, navíc ve výjezdech zůstává pak taky ještě slušný sag (tak kolem 1,5–2,5cm podle sklonu kopce, blbě se to měří, nevozím sebou nic na měření, takže to je odhad). Při malém sagu v klidu na rovině pak ve výjezdu nezbude skoro žádný a je to nepříjemné, kolo nedrží kontakt s terénem. Na sníženém zdvihu je pak sag taky odhadem 25% a ve výjezdu pak už nezbude už ani v tomhle případě tak moc (i když to zase není o tolik méně než na max zdvihu, protože zase je přední kolo zatížené o něco více po tom snížení zdvihu).

                    Akorát ten sag stejně není až tak přesně změřený, protože mám problém slézat z kola, aniž by vidlice šla do většího zdvihu (takže taky může být nepatrně menší, podle grafu vychází také o pár mm méně). Na Rebě vozím sag taky téměř 25%, i když možná nepatrně méně, tam vozím kolem 2,5–2,7cm (z 11,5cm). Na Rebě je to přesněji změřené, protože tam je možné to zkouknout když na kole sedím.

                    A kromě toho, že mi takový sag vyhovuje, tak je to dobré pro geometrii kola, je to s takovým sagem úplně akorát.

                    A i u Foxe je tohle doporučený sag pro all mountain. Tedy ne že by mě moc zajímalo, co doporučují, ale jen pro zajímavost, že je to stejný.

                    0 0
                    • kesu  

                      ahoj,hele omlouvam se ted sem koukal a na nixnu mam na 160mm sag taky tak ty 3,5cm takze promin..

                      0 0
                • MlokCZ  
                  1. charakteristika se nezmění (myslím tvarem křivky, ne hodnotami) a bude se pro tvojí váhu chovat stejně, tedy bude pořád mít stejnou progresivitu (i když ta zrovna na grafu není vidět vůbec, protože progresivnější je to až pro větší zatížení než je na grafu změřeno (což je dobře a je to tak akorát; zlomy křivky jsou někde kolem 110kg a 140kg dle měření bikemagazinu, které do těch 90kg až na ten nepatrný rozdíl na počátku souhlasí s tím mojím)
                  0 0
                • Jirka***2  

                  100%-ně přitakávám tomu co zde již o TALASovi 07 napsal Mlok, coby též majitel této vidličky. Jsem s ní také náramně spokojený a např.možnost přepínání zdvihů (v poho i za jízdy) je prostě senzační a využívám ji stále – nahorů 100, dolů 140, na proměnlivém terénu 120… hrátky s geometrií do a z kopce jsou díky tomu opravdu mňam! Zamykání už také nepoužívám, ani na asfaltě, koneckonců tento terén využívám jen velmi sporadicky. Se sagem si hraju teprve asi třetí den, protože jsme neměl k dispozici pumpičku. Momentálně vozím při mé váze 65 kg (a tlaku cca 45) sag na nějakých 25 mm. Původně jsem měl sag od výrobce jen cca 10mm. Takže teprve teď vychutnávám pořádnější žehlení. No a asi ho budu ještě o něco zvyšovat, ale při vyšším sagu jsem měl při výrazněji prudším sjezdu strach,že se vidle pode mnou noří až moc a znevýhodňuje geometrii. Ale to bylo jen u jednoho sjezdíku. Ještě si to chce s tlakama pohrát a vyzkoušet.

                  0 0
              • Archer  

                JJ, taky vozim sag kolem 30%, a uplne me to vyhovuje. K tomu jeste muj ram ma doporuceny sag pro zadni tlumic taky 30%. Foukam 55–60psi, vazim 75kg (v obleceni, s batohem, vodou atp. bude cca 80kg).

                Sjizdil jsem jednou schody, v malej rychlosti, a dostal jsem se do rezonance – odlepene predne kolo zaroven s odlepenym zadnim. Takhle jsem se trochu poskakoval, amplituda se zvysovala, zacal jsem se bat, pribrzdil, rezonance koncila, a jsem dojel te schody. Dolu jsem se zjistil, ze vidlice sla na 100% (mam na ni pasku, zustalo cca 2–3mm, v podstate sirka tej pasky). Ale necitil jsem zadny „doraz“.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jsem ten doraz zkoušel z téměř vypuštěnou vidlicí (samozřejmě jen decentně, žádné velké rány) a ani tak nebyl cítit.

                  0 0
    • poiko  

      co Pace RC41? Dávam jí sem čistě jen ze sympatie k téhle značce. Vůbec s ní nemam zkušenosti

      www.trinnity.cz/default.asp?…

      0 0
      • Cerberos  

        jo tahle značka se mi taky líbí ale bohužel j emimo mé finanční schopnosti … jsem rád že sem dal na vidli dohromady 12 klacků … a ž eto byl výkon .. natož kdybych měl dát dohromady 20 !!!

        0 0
        • Hurka  

          tak proč si nekoupíš to Manitou. IT nastavování zdvihu je plynulé z řídítek. s pevnou osou se do 12 vejdeš…

          0 0
          • Cerberos  

            já už sem koupil AM2 07 … prostě paráda .. už ais tak před měsícem …

            0 0
      • chodec  

        Bohužel o téhle značce nevím ani zbla jak chodí a jak je třeba spolehlivá – referencí je proklatě málo.

        Jinak parametry jsou v principu OK – i s pevnou osou se vejde pod 2 kg, u té 40 jde i regulovat chod mezi 120 a 150, což bych nejspíš využil alepoň zpočátku a design ujde. Jen vědět, že jsou spolehlivé, přiměřeně tuhé a jak chodí ve srovnání s těmi foxy či RS ???

        0 0
        • milan1  

          Tady na tuhle vidlici nikdo nenapíše nic špatného, protože je drahá a to je záruka kvality. Mě se líbí její zpracování ale co jsem kdy viděl v testech, tak to nebylo dobré. Nevím, jak 40 ale vše co bylo na 32mm bylo vždy u němců velmi měkké v krutu. Tady u nás v testu byly i problémy s únikem vzduchu. A nikdy jsem si nevšiml nějakého opěvování extra citlivosti. Kdyby se našel někdo, kdo by změřil vlastní vidlici a dal k dispozici graf, balo by jasno z nezávislého zdroje. takhle je vše jenom přebráno.

          0 0
    • Cerberos  

      nejsem si tim jist ale myslim že sem vyděl spoustu mařen AM07 z jiným zdvihem než 160 … třeba konkrétně já mám am2 ze 140mm a koukal sem i na 130mm v AM3 …a jinka je taky verze AM SL která má měnitelnej zdvih 120–160

      0 0
    • Quake 9.0  

      Co by si řekl na toto: www.velo9.com/voir_MAKF1.html Tvé předpoklady by to mělo splňovat a mělo by to být k sehnání i v této zemi.

      0 0
    • L_i  

      No já nemám moc zkušeností. Naposled jsem šel do Marzocchi Drop off 2 06 150mm a oproti levnějším manitůčkúm co jsem před tím vyzkoušel (Trace FFD, Splice 05 80mm pružina vzduch, Splice 06 130mm vzduch, z RS jem vyzkoušel akorát Toru na půjčenym kole a nebyla zlá…) je to strašnej rozdíl k lepšímu – fakt chodí a progresivita je daleko lépe vyladěná. Tim že je vidle docela tvrdá (ve smyslu tuhosti pružin) chodí při mém stylu jízdy tak spíš na 105 – 120, ale to „nakopnutí rámu“ mě velmi vyhovuje – nepadám přez řidítka, neškrtám šlapkama o zem… . Design – s grácií (podle mě). No prostě jsem spokojenej, ale protože asi nejseš jako já úplnej šílenec poohlídnul bych se i po Marz. AM 3. Nevim jestli ten chod bude až takovej – dělaj to asi hodně ty pružiny a AM 2 a 1 už jsou zase docela hodně nad limit zdvihem a možná i hmotností (i když ta pevná osa neni až tak těžká jak by se mohlo zdát, je z nějaké lehké slitiny a je dutá :-) a ten zdvih je podle mě jenom k dobrému…). No prostě jsem tím myslel že Marzocchi by taky stála za úvahu, ale RS určitě taky nebude špatný – vyzkouším hned v příštím kole :-).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.