Prosím o radu potřebuji novou vidlici na Mtb se zdvihem 100 mm okolo dvou tisíc budu rád za jakýkoli návrh nebo radu
předem Děkuji.
Prosím o radu potřebuji novou vidlici na Mtb se zdvihem 100 mm okolo dvou tisíc budu rád za jakýkoli návrh nebo radu
předem Děkuji.
Okolo 2 leda bazar…okolo 3000 už se daj nový..třeba Epicon, Recon… atd…
To by mě zajímalo kde mají Recona novýho za trojku :) – postni link
píču okolo 3 tisíc tady maj za necelejch 3500.. http://www.supshop.cz/index.php…
*píšu :D
To je ale ročník tak 2008 ne?
no a co? :D když do toho nechce dát prachy tak asi těžko může mít 2012…
na bazar bych se vysral – za dvojku to bude vidlici do, které už předchozí majitel nechtěl vrážet love za servis, tak si radši pořídil novou a starou prodá… přidal bych peníz a vzal epicona, jako píše božský Kája :]
jo díky a máš nějaký zkušenosti s epiconem ?
Epicon žádný zázrak, ale za ty prachy nic lepšího neseženeš!
Nebo jsem koukal na tuhle http://kola.ramala.cz/…h-40263.html co si o ní myslíte ?
To je lepší ten raidon. Nemá smysl kupovat novou XC vidlici s pružinou místo vzduchu, ještě k tomu dražší.
XCR za trojku, celkem slušný úlet :D
To už je kus historie, to nemá moc význam.
tenhle model ma chod uplne na nic toho ani zadarmo…
Jaké máš brzdy ? Na to musíš dávat ohled taky. Pokud kotoučovky tak tahle http://vidlice.heureka.cz/…specifikace/#… JE PRO 26 MTB KOLA ! A jestli máš ty podivné nekvalitní psycho brzdy do V myslím že se ji říkají čelisťové tak tuhle vidlici http://vidlice.heureka.cz/…specifikace/#… Možná trochu překračuji limit ale novou dobrou vidlici se zdvihem 100mm na netu nenajdeš, možná nějaké šmejdy které se ti uprostřed cesty rozpadne a pak už jenom hlupé jáááj se mu posrala vidlice kterou má 1 den jááááj ! Radši ty 3tisíce než 2tisíce za nic.
Sorry ale poradiť staré Duro a starý Raidon nie je najlepšia rada…
Brzdy mám Véčka na kotoučovky zatím nejsou finance a chtěl bych něco s lockoutem na klasické svižné projížďky lesem ale i po silnici tak aby se to zbytečně nepohupovalo
nepohupovalo – na to je nejlepší pevná – do 2t seženeš
kup staršího RS recona sl…
sorry blbej příklad … najdi ňákyho na V-čka
nebo jsem koukal na tohle http://www.mojekolo.cz/…0-mm-v-brake co si na ni řikáte ? a myslíte že by v pohodě šla na moje Gt Avalanche 3.0 rok 04 a nebo by to už výrazně narušilo geometrii ?
geometrii by to nepokazilo a navíc se u ní dá ten zdvih změnit…
tak to je super díky tak asi vezmu tuhle hodně se mi líbí.
raidon je docela tragédie. nemá to ani štelování odskoku…
já si s tím štelováním všeho možného nějak moc nehraju
ale v popisu vidlice je že nastavení odskoku má
beru zpět, teď jsem měl doma na servis kámošova raidona x3 a u toho odskok nebyl, měl jsem za to že je to tak u všech
Nastavení odskoku mají Raidony s patronou RLD. Ostatní toto nastavení nemají. Aspoň dříve tomu tak bylo, mám takový pocit.
ten co jsem měl doma byl taky RLD, ale 2012
Tak pak to asi budou mít ty nové Raidony X… jinak no. Ale u starších ročníku kde bylo označení RLD AIR, RLD, RL AIR… tak tam to tak právě bylo. Protože právě verze RLD měla úplně jinou konstrukci tlumící patrony, než ostatní verze.
měl označení X3, takže to byla asi ta nejobyč. verze
Starého raidona nebrat, moc nefunguje a navíc ty černé nohy se ti za chvíli vydřou a věř mi že pak se ti ta vidla už líbit nebude.
Podle fotek by to měl být ročník 2009. Nejedná se o vzduchovou verzi. Což je možná škoda, netuším ale kolik stojí Raidon Air. Takže tě možná bude čekat výměna pružiny za vhodnější. Jinak Raidon jde doladit olejovým mazáním, což také poměrně značně vylepší chod vidlice. Takže úplně špatná volba to není.
díky moc asi ho vezmu já nemám na vidlici nějak moc vysoké nároky tak myslím že bude dostačující
Pokud bys byl ochotný ještě trošku přidat, tak bych ti doporučil spíše tuto http://www.global-sport.cz/…aidon-rl-air. Jedná se o vzduchovou verzi Raidona, takže si tuhost nastavíš přímo podle sebe pomocí tlaku vzduchu. Pokud bys měl navíc chuť do kutění, tak ho předělej na olejové mazaní. Získáš tím o dost měkčí chod, z vidlice bude poměrně slušná žehlička oproti tomu jaká je, když je mazaná vazelínou z výroby. Celkově je potom větší radost s ní jezdit. Ohledně olejové mazání je toho tady tuny.
no já asi objednam toho pružinového stejně to kolo někdy v nejbližší době povezu do servisu takže tam by se popřípadě nechala vyměnit pružina
No ale za výměnu pružiny taky budeš muset pustit nějakou kačku, takže by bylo lepší vzít rovnou toho vzduchového…;)
jo ale k tomu zase budu muset koupit pumpičku
a je pravda že má stavitelný zdvih ?
myslím tu pružinovou se 120 mm
Dřive stávaly pružiny kolem 1000,– nevím jak je tomu teď. Pružinovka nastavíš pouze v určitém rozmezí předpětím pružiny. Máš nějaké rozmezí. Kdežto vzduchovku nastavíš jak chceš. Pojedeš do terénu nastavíš tvrdší. Pojedeš po městě nastavíš menší. Pumpička je na autoventilek. Takže pokud nějakou nemáš doma, tak stojí kolem 400,– možná i míň.
Dále zdvih se nastavuje rozborkou vidlice. Ve vnitřku jsou takové plastove válečky (nevím teďka z hlavy přesně jejich název), ty mají délku 20 mm, takže zdvih můžeš měnit po 20 mm, přidáním a nebo odebráním. Raidon (alespoň můj ročník 2009) měl maximum 120 mm zdvih. Takže dál se nedostaneš. Má to své ale. Pokud koupíš tu pružinovku, tak tu máš už ve verzi 120 mm, takže nebude obsahovat žádný ten plastový váleček. Tudíž pro snížení zdvihu bys musel zakoupit ten váleček. Verze 100 mm tam má jeden váleček tuším, takže klidně zdvih zvýšit můžeš.
Teďka netuším zda novější modely měly taky ty plastové válečky, zda to už neměly řešené jako Epicon. Ale ročník 2009 (což je ta pružinová RLD) to měl určitě řešené pomocí toho plastu.
Pumpičku mám ale nevím jestli se vidlice nefouká na větší tlaky a myslíš že je i ta vzduchová na V-brzdy . Pokud tomu rozumím správně tak ten zdvih bych já jakožto ne moc manuálně zručný jedinec musel radši nechat rozebrat vidlici v servisu
Na vidlice je speciální vysokotlaká pumpička. Někteří výrobci ji dávají k vidlicím, Suntour zrovna ne. Ale dá se koupit za nějakých 400,–. Vidlici ti každopádně můžou nafoukat i servisu, ale pro jemné ladění je lepší mít pumpičku doma.
Každopádně bych ale volil vzduchovou variantu, pokud se nechceš trápit s měkkou pružinou a vícenákladama ohledně výměny. Pružinový Raidon podle mě postrádá smysl a to už bych raději volil třeba pružinovou XCR z bazaru za litr…
http://www.mojekolo.cz/…on-x3-air-rl takže tahle by byla dobrá ? Je to dobrý je i na Véčka
Rozhodně lepší volba. Případně bych zkusil třeba tohle (pokud ji ještě má) – je to starší model, ale kdybys prodal ty brzdy, tak by tě vyšla na pár korun…
já asi vezmu tu 2012 + pumpičku
Ber radši tu novou 2012, pokud na ni máš peníze. U Raidonů Epiconů nikdy nevíš jak je to s vůlema. Já třeba měl štěstí na kus a do teď nemám žádný vakl, ale někdo má vakl hned po koupi. Tudíž nevíš v jakém opravdu stavu je ta na bazaru. Takže radši novou za mě.
Jinak jak jsi psal, pokud nejsi zručný, nemáš žádného zručného kamaráda, tak pro úpravu zdvihu by jsi musel navštívit servis. Což máš další výdaje.
Navíc nikde nepíšeš jaké máš kolo a jakou jsi tam měl předtím vidli. Pokud bys dal 120 mm zdvih, mohla by se ti pak dost změnit geometrie. To záleží na rámu pro jaký zdvih je navržený.
no mám Gt avalanche 3.0 rok 05 a asi vezmu tu novou 2012 to je podle mě za 3 tisíce dobrá koupě
Za tu cenu, je to dobrá volba. Chybu s ní neuděláš, a když časem ještě provedeš předělání na olejové mazání, tak podle mě, budeš nadmíru spokojen.
Super tak já jí vezmu díky moc. A nevíš náhodou jak mám že staré vidlice vyndat ježka a nebo musím koupit jiného ?
Ježka kup nového. Těch pár korun nestojí za trampoty s protlačováním starého ježka skrz celý krk vidlice.
jasně díky
Mělo by se jednat o model 2009, podle barvy na vnitřních nohách to vypadá, že bude mít poměrně dost nalítáno.
nemusí mít…stačí když se jezdilo v bordelu :D
Pak zase ale nastává otázka, zda když se jezdilo v bordelu, dbal na pravidelnou údržbu :D
jasný ale za 2 litry bych jí nikdy nekoupil :D
To rozhodně ne :D zvlášť když se dá sehnat jetý Epicon za cca 2000,–
No a hlavně když se novej Epicon prodával i pod 3000 a ještě novější model.. :D
Fakt? :D tak to sem ani nevědel. Já myslel, že se vždycky držel tak od tech 3500 nahoru.
Já kupoval 2010 na KK za 2900 a kamoš 2011 myslim že na Aukru taky nějak tak a taky novej…
Tak to je šlušná cena. To člověk dneska už jen tak neuvidí.
no právě :/ strašně zdražili :( hajzli :D :D
Tedka se nic nebude kupovat a lidi budou přemýšlet jak kde co vylepšit :D
Za 2000 není „slušná“ a funkční vidlice. Buď se smiř s těžkým šrotem nebo přidej.
Tak mám doma tu vidlici akorát tam chybí šroubek na chycení lanka od lockoutu k vidlici nedá se prosím někde sehnat popřípadě je nějaký jiný způsob uchycení lanka ?
Myslím ten Raidon x3 rl air prosím poraďte někdo
A nekoukal jsi se jen špatně? On je ten šroubek tuším u nějakých suntourů zapuštěnej jako vevnitř.
Ne je tam jen závit a je vidět na to lanko když ho tam strčím a napadlo mě že by se tam dalo přivařit na konec toho lanka nějaká zarážka která by držela to lanko myslíte že by to potom fungovalo ?
Tak napiš prodejci ať ti šroubek dodá ne? A chtělo by to foto, locků je několik, tak těžko říct jakej máš.
Je tam remote speed lockout od suntouru ok zkusím jim napsat
no jasný, ale těch zamykání je víc druhů, je možný že bych třeba šroubek i měl, ale těžko říct jaký zamykání máš
tady je foto doufám že je z toho něco poznat je to focený mobilem
To se divím, že tam ten šroubek není, je tam zapuštěnej, neměl by se z toho jen tak ztratit, to už musel někdo montovat. Tenhle šroubek mít asi nebudu, ale napiš prodejci, ať ti to sežene.
Koncovku tam dávat na konec nemůžeš, to lanko zajíždí dovnitř a ven.
aha jo prodejci jsem psal na mail jestli by mi ten šroubek nedodali
ale ještě se zeptám tady
nemá někdo tenhle šroubek na uchycení lanka foto je v příspěvku výše moc vás prosím budu velmi vděčný
Stale jsi nikde nenapsal o jaky sroubek ti vubec jde, nebo aspon ja to nepochopil. Jinak v tom lockoutu byva uvnitr myslim M4, nebo M5 imbus cervik. To je otazka tak 1,– Kc v patricnem obchode.
no právě sem myslel ten jak drží lanko od locku na vidli zkusím tyhle dva sehnat snad nějaký bude sedět