• KarelGH

    Mám jenom rychej dotaz, a rovnou upozorňuji, že asi nebudu stálým členem fóra – pokud to nevadí. Myslim že ale práve tady mi můžete pomoci.

    Mám na kole Specialized vidlici od Rock Shock se zdvihem 100 mm a bohužel jsem si asi nadělal na pořádnej malér. Díval jsem se na utahování tý vidlice a na ty všechny věci co umí. Pochopil jsem zamikání, pochopil jsem i nastavení odskoku na spodní části vidlice, ale nastavení tuhosti nějak neragovalo. Koroutil jsem tím plastovým udělátkem jak k +, tak k – a nic se nedělo. Rozhodně ne nic znatelného. No a tak jsem asi udělal pořádnou blbost: jednoduše jsem za to zabral směrem do mínusu, když se ozvalo nepříjemné cvaknutí/prasknutí (nevim jak přesně to popsat) a část toho plastového kroutítka se odchlípla. Dál už jsem na to radši nesahal.

    Tak směřuji svůj dotaz, k lidem, co zjevně rozumí kolům lépe než já. Co jsem to vlastně způsobil? Odepsal jsem celou vidlici? Pružení stále funguje, ale jsem z toho docela na prášky. Dík

    0 0
    • juris3  

      co mas za vidli. presny nazev (reba, recon, tora???)

      0 0
      • KarelGH  

        Jediný co je na ni krom, toho rock shox je nápis DART…

        0 0
        • LáďaH  

          To je typ vidlice. Tím K se dle mého názoru šteluje pružina. Zda má vidle chodit hodně, nebo málo. Takže v nejhoším případě nepůjde nastavit chod vidlice a zůstane vše tak, jak je to teď.

          0 0
          • KarelGH  

            No už s tou plastovou uzávěrou točit nebudu (je na ní nápis „reload“), a myslím, že to už ani nejde, ale není možný, že jsem tu vidlici úplně oddělal? Že by se za čas nějak rozpadla. Nechci se zabít někde v krpálu…

            0 0
            • jachymk  

              Vůbec ne, dokud nebudeš šroubovat šrouby ze spodku tak se ti to nerozletí. Řek bych že za chvíli si stejně koupíš jinou (funkční) vidli…:-)

              0 0
    • PatrikL  

      to točítko „preload“ mení správanie vidlice minimálne a je tam podľa mňa aj zbytočne :D To že je zničené, tým by som sa netrápil, pokiaľ vidlica funguje tak ako má :)

      0 0
    • saddik  

      Ono tím nepošteluješ tuhost, ale jen předpětí pružiny. Každopádně Ti tam něco ruplo a těžko vědět co. Jsou v podstatě dvě možnosti:

      1. Už to asi nepůjde štelovat, což Tě u téhle vidle trápit ani moc

      nemusí (mám ji taky – tedy trojku, aby bylo jasno), ale jinak to bude držet a nic nepoznáš.

      1. Nejen, že to nepůjde štelovat, ale na na nějakým hrbu Ti pružina

      vyletí xichtu. To bych tipoval, že mají soudruzi ošéfovaný a nestane se to, ale chtělo by to buď výkres toho plastovýho špuntu, nebo ho vytočit (za šestihran, nikoli za ten štelovací kohoutek) a prohlídnout, co přesně křuplo.

      0 0
      • KarelGH  

        OK. Až budu mít čas (asi zítra), tak to vyšroubuji za ten šestihran a ještě napíšu, případně to nafotim. Stejně jsem si chtěl kupovat novou.

        Ale myslíš, že je jistý, že se na tom někde nezabiju? Protože po tomhle zážitku mne montérská fášeň přešla, a i na ten šestihran se mi chtít nebude.

        Možná, že můj pobit na tomhle fóru přeci jen nebude tak krátký – jste tu docela prima parta – na nějakými veřejným fóru na mne začli hned řvát, že jsem debil, co za to kroutim (to vím taky, že jsem za to neměl tak brát – to vědět vážně nepotřebuju.)

        Takže to hned využiju k dalšímu dotazu- jakou vidlu by jste mi doporučili místo téhle? – tak řekněme do 3 tisíc se zdvihem mezi 100 – 120 a zamykáním, co by šlo vyvést na řidítka. Každopádně aby vzhledově nebyla moc daleko od téhle.

        0 0
        • felix.org  

          Epicon co jiného… :-D

          0 0
        • PatrikL  

          no o trochu drahšia vidlica je suntour epicon :) Verzia RLD, zdvih sa dá nastaviť aj 100 aj 120. Hmotnosť aj o 600g menej ako tá RS dart :) Najlepšia by bola verzia z tuning-test.cz , len tá je cenovo dosť vysoko… Plus samozrejme by bolo potrebné kúpiť pumpu.

          Stará verzia epicona (2008) je pod 2500kč ale má zopár nevýhod – ošúcha sa farba na vnútorných nohách a má o trochu vyššiu hmotnosť ako 2009/2010 a 2011 modely.

          Prípadne vo výpredaji sa dá nájsť aj Rock Shox tora za nejakých 3000kč.

          0 0
        • LáďaH  

          Epicon.

          0 0
        • saddik  

          Až to budeš vyndavat, tak dej bacha, je pod tím stlačená pružina. Jinak souhlasím s ostatními, že to asi tak vážné nebude, ale bez toho „asi“ Ti to na dálku nikdo nepoví.

          0 0
    • Ruprt2  

      možná jsi to jenom přetočil. když to zkusíš utáhnout na plus, tak se to „odchlípení“ spraví?

      jestli jo, tak se nic nestalo jestli ne, tak ti takto na dálku asi těžko někdo pomůže :-/

      0 0
    • J3Sl4n  

      A nebo projeď inzeráty. Já jsem nedávno vyměnil vidli manželce, dartku za R7 kterou jsem našel za 4000kč a to už bylo sakra znát, jak váhově tak funkčností.

      0 0
      • KarelGH  

        Tak postupně: směrem k + s tim točit nejde, teď už je to jakoby zaseklý na obě strany, takže asi něco ruplo. Zitra se kouknu na ten šestihran.

        Taky bych chtěl vědět, proč všichni mluví o tom Epiconu. Já to vůbec neznám. ( i když moje informace se vztahují jen tak k RST a Rock Shox). To je Epicon na svoji cenu tak dobrej? Bohužel musím ale řict, že mám V-brake, a na tom Epiconu žádný „trny“ nevidim, tak to asi nepujde?

        0 0
        • PatrikL  

          na kupkolo.cz je Epicon 2008 100mm a 120mm RLD na V-brzdy, taktiež aj 2011 a 2010.

          0 0
        • J3Sl4n  

          http://www.kupkolo.cz/…Suntour202/ . Podívej se tady nato. Epicon je vidlice která funguje. Ne jako Dart který na kole plní funkci závaží a držáku předního kola.

          0 0
        • Ruprt2  

          zaber trošku.

          otoč to na plus trošku silou. Ber to tak, že už není co zkazit.

          0 0
          • KarelGH  

            Vždycky je co zkazit. :DDD

            Máte na mysli tuto?

            0 0
            • Ruprt2  

              prostě zaber je to strašně jedenoduchý mechanismus. kdybych si měl tipnout, tak bych si vsadil, že jsi nic nezkazil.

              0 0
              • MarekF  

                Mohu potvrdit, jsem vlastníkem XCR a taktéž jsem moc zabral a přetočil, až křuplo.. navíc to byla nová vidle, měl jsem bobky, taky mi to nešlo ani na jednu stranu.. Zašel jsem k servisákovi a ten to prostě otočil a je to dál funkční :)

                0 0
            • J3Sl4n  

              Dart má zdvih 100mm, já bych si napřed zjistil jestli geometrie tvýho rámu snese 120mm. Případně u epiconů jde zdvih měnit, ale nevím jestli i u tohoto. A ještě bych zvážil o něco vyšší cenu a zapřemýšlel bych o epiconu který váží ještě míň.

              0 0
              • KarelGH  

                Jak poznám, jestli „geometrie mého rámu snase“ 120mm zdvih?

                0 0
                • J3Sl4n  

                  Jde o to, že když zvedneš zdvih změní se úhel postavení hlavové trubky vůči zemi a tím pádem dojde k většímu namáhání rámu ve spoji spodní a hlavové trubky. Poraď se s nějakým mechanikem, třeba kde jsi kupoval kolo. Já spešly moc neznám. Já osobně bych tam asi nechal 100mm zdvih.

                  0 0
                  • rukay  

                    To může nějak ovlivnit bezpečnost? Třeba já jsem nedávno dával na Autora Solution 17´ novou vidlici 100mm. (taky SR Epicon) Ta stará byla 88mm, ale nenapadlo mne, že to může mít takový vliv, přeci jen je to jeden centimetr.

                    0 0
              • nox159  

                pokud je na ten ram standartne davana 100mm vidlice tak ram na 90% snese jak 80 tak 120mm rozdil bude cca 1cm kdyz se pripocte sag… coz si muze udelat jen plast… ;-)

                0 0
    • J3Sl4n  

      Jo ještě jsem zapoměl napsat, že u dartky to nastavení tuhosti opravdu moc nefunguje. Já bych si stím nelámal moc hlavu.

      0 0
    • McBlacky  

      Darta bych neřešil, spring preload, ikdyž funguje je stejně k ničemu.

      nejspíš jsi ulomil uchycení pružiny v tom plastovém štelovátku. Nebo to jen o kousek přeskočilo a zaseklo se. Vzhledem k ceně vidle a funkčnosti darta i v nepoškozeném stavu to není žádná tragedie. Za jízdy tě to ohrozit nemůže, zátka na vrchu nohy co to drží je kovová a přes ní pružina neprojde

      0 0
      • vrrr  

        A to jsi vzal kde tu kovovou zatku? Ja mam teda toru, ktera je zas o neco vys nez Dart, ale zatku mam plastovou. A mimochodem uz jsem nekde na webu videl kluka s vylamanejma zubama od pruziny po doskoku skrz prave tuto plastovou zatku (jednalo se o DART nebo Toru, uz si nevzpominam).

        0 0
    • rukay  

      Bohužel na moji reakci nikdo nezareagoval – nejspíš proto, že se zařadila dovnitř diskuse- tedy opakuji:

      To může nějak ovlivnit bezpečnost? Třeba já jsem nedávno dával na Autora Solution 17´ novou vidlici 100mm. (taky SR Epicon) Ta stará byla 88mm, ale nenapadlo mne, že to může mít takový vliv, přeci jen je to jeden centimetr.

      Ad: KarelGH – prostě to rozmontuj za ten šestihran. A podívej se, co jsi utrhl. Tím nic neriskuješ.

      0 0
      • Ruprt2  

        přechod z 88mm na 100mm by se neměl negativně projevit.

        0 0
      • J3Sl4n  

        Je pravda že při takhle malý změně asi ne. Ale třeba 140mm místo 100mm bych už nedával.Přeci jenom zdvih vidlice vychází z geometrie rámu. Samozřejmě se najdou lidi kteří daj místo 100mm třeba 160mm a tvrdí že nic lepšího není.

        0 0
    • KarelGH  

      Tak dnes jsem měl konečně čas tu vidlu rozmontovat za ten šestihránek, jak jste řikali. Když jsem to vyšrouboval, zjistil jsem, že je to asi 5cm vysokej špunt s plastovim závitem, kterej není nijak k pružině připojen. → šla prostě vytáhnout, když jsem trochu stlačil kolo dolu. Každopádně na funkci toho „kroutítka“ jsem napřišel, a vpravdě ani nevím, jak by mohlo jakékoliv dění ve vidle ovlivnit. Tak jsem ten plastovej špunt zase namontoval zpět a myslím, že je asi utržená část někde uvnitř něj. Težko říct → do něj jsem se nedostal. Stejně si budu kupovat novou (asi ten Epicon), ale potřebuju, aby měl úchyty jak na véčka, tak na kouče ( kdybych je někdy montoval). Doufám, že mi to do tý domy neudělá díru do mozku.

      0 0
      • J3Sl4n  

        Vidlice jak na véčka tak na kotouče se dělají, ale uvědom si že budeš muset vyměnit i kola nebo alespoň náboje, kvůli kotoučům.

        0 0
        • KarelGH  

          Dělá se i ten Epicon jak na Vbraky ta na kotouče? Co by mne stála taková „výměna“ náboje, případně celýho kola?

          0 0
          • J3Sl4n  

            Záleží na tom cosi vybereš, jaký máš kola. Použitelný zapletený kola jsou zhruba od 4000, náboje různý podívej se na kupkolo. Výměnu nábojů by jsi měl lepší svěřit servisu, protože je třeba spočítat délku drátů a předpokládám že to asi nedáš. Je ovšem otázka jestli se to na tvoje kolo vyplatí.

            0 0
      • Ruprt2  

        tím točítkem by se měl ovládat druhý šroub který je uvnitř té zátky, který má větší stoupání závitu (aby to mělo smysl) a vysunuje nebo zasunuje tu část, o kterou se pružina opírá.

        Tím ji předepne nebo naopak uvolní.

        pohybuje se to tak o 2–4cm. Víc ne.

        Tak to funguje obecně. Jak je to přesně na Dartu nevím.

        A co se týče nové vidlice, tak už několik posledních let nemáš šanci koupit vidlici, která není na kotouče.

        všechny i ty na véčka mají navářky na kotouče.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.