• maroked

    Hledam neco na lehči freeride spiš all mountain zdvih kolem 130 ale hlavni je aby neco vydržela a neodpadla po roku nebo 2 letech.

    v uvahu připada:rockshox tora 302 u-turn -v jinych vlaknech se piše že dost vydrzi ale o citlivosti jsem se moc nedozvedel.

    suntour epicon TT-klasika epicon od milana skvela citliva vidle ale s tou vydrzi nvm nemam skusenost.

    marzocchi 22,33 -italska vyroba ale pry posledni dobou upada kvalita tak nvm.

    • nebo jine :D

    kdyz tak prominte ale jine vlakno s podobnou tematikou jsem nenasel

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • baboon  

      podle tvých požadavků bych každopádně poohlížel po něčem s 15–20mm pevnou osou..Třeba epikon..Znáš to, „lehčím freeridem“ to začíná a fotkou prasklýho dura na dolekop.com to končí..:) Nicméně na ostřejší ježdění jsem dlouhé věky používal (a používám) ruxe s normální osou a je to ok (epicon je velmi podobný). Ono ani nezáleží co jezdíš, ale jak moc prasíš..:) Ruxe mám třeba na dirtovým kole dodnes..

      0 0
    • BigKarel2  

      Já ybch si Epicon a freeride moc nespojoval… :) ale záleží na tom co si pod tim představuješ… :D

      0 0
    • stan.zak  

      Na naše kola jsem právě TT Epicony dával, hlavně kvůli citlivosti – na turistění ideální vidle, a taky kvůli hmotnosti, a jsme s manželkou oba náramně spokojeni. No a od té doby tady mám jednu Toru 318 s poplockem, a jednu Toru 302. Pokud nemusíš mít novou vidli, tak budeš-li mít zájem, prodám ti ji za přívětivou cenu. Event. pardon za OT.

      0 0
    • Luk02  

      Epicon na AM/FR ne,krom všeho ostatního se na něj smí dávat jen 180mm kotouč a to může být dost limitujicí…

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak na FR určitě ne, to je jasné. Na AM je Epicon úplně stejně vhodný jako srovnatelné (tuhostí) vidlice dané kategorie, tedy třeba 32mm Foxky.

        A ten limit kotouče, to je pouze o tom, jak moc si chce výrobce krýt záda.

        Třeba Reba má povolený kotouč až 210mm. A myslíš snad, že je tužší a odolnější než Epicon?

        0 0
        • krokus  

          Mloku, existuje nějaká vidlice se 120 mm zdvihem, která by měla high speed expanzi? Díky.

          0 0
          • MlokCZ  

            Spousta.

            Foxky ji mají spoustu let všechny kromě ošizených R verzí u 32mm (u 36tek má HS expanzi i Rková verze).

            U RS všechny vidlice od Team výše pro starší modely (některé od 2009, některé až 2010, třeba Reba už 2009). U současných z hlavy nevim přesně, určitě třeba Reba RLT Ti má HS expanzi (všechny které mají uvedené dual flow).

            U Manitou je HS expanze taky už leta i u nižších zdvihů. TPC má HS expanzi (i starý Skareb, co máme ještě domu už ji má).

            Z dražších vidlic na ni kašlaly v podstatě jen u RS a tam to konečně už nějaký čas taky dohánějí, i když bohužel jen pro ty dražší provedení. U RS to ale bylo horší v tom, že jim to chybělo i u 140mm.

            0 0
            • krokus  

              Ta Reba RLT Ti by možná stála za úvahu. Otázka je, jestli má HS expanze u takovéhoto zdvihu smysl. Teď mám na XC fullu (Spark) Sid Race (100 mm). Předtím jsem měl Meridu AM s Talasem RL (upraveno Milanem). Menší zdvih vzadu mi na Sparku nevadí, rozdíl ve vidlicích je ale veliký. 120 mm vepředu by Spark určitě snesl.

              Trošku hůře bych možná nesl zvýšení váhy kola o nějakých 150 g. Dostat Sparka pod 10 kg dalo dost práce a stálo mě to dost peněz. Výměna Sida za Rebu RLT by navíc stála další peníze. Otázka tedy je, jestli to má smysl.

              0 0
              • MlokCZ  

                Smysl určitě má. Jezdil jsem Rebu starší bez HS expanze na 115mm a pak novější Team s HS expanzí na 120mm a znát to bylo.

                Každý to dle stylu a toho co jezdí ale ocení jinak, to se nedá zobecňovat. 100mm se dá ještě jezdit bez HS expanze celkem dobře.

                A zdvih si musíš rozmyslet sám. Tam to není jen o 20mm navíc ale i o mírné změně geometrie. Mně se třeba na AMS Pro jezdilo na 120mm na vidlici mnohem lépe než na 100mm (měl jsem Reby vždy u-turnové, tak jsem mohl rychle měnit zdvih a srovnat vícekrát těsně po sobě v různých podmínkách).

                Každému ale sedí geometrie jiná.

                0 0
                • krokus  

                  Váhám mezi dvěma možnostmi: nechat si stávajícího Sida a poslat jej na úpravu k Milanovi (zvýšení citlivost + možná snížení progresivity), nebo Sida prodat a pořídit Rebu RLT. První možnost by mě vyšla určitě o dost levněji.

                  0 0
                  • kali222  

                    kdyby jsi prodaval sida race, tak zkus na mail cenu – nepotrebuji,ale uvazuji .) nova za 7,9 je sice fajn,ale vim kam jinam s prasulema

                    0 0
                  • kubad  

                    Sid 2011 má víc zdvihu až 120mm, to by mohlo být řešení :D

                    0 0
                    • krokus  

                      Aha, zajímavá informace. Má některá z verzí Sidu také HS expanzi? (Informaci o HS expanzi jsem na stránkách Foxu a RS u žádné z vidlic nenašel, tak buď je to schované pod jiným označením, nebo jsem slepý.)

                      Stejně nevím, jestli najdu morálku na další upgrade kola. Doma bych to asi těžko vysvětloval:-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Psal jsem to už výše. U RS jsou to všechny co mají uvedené dual flow rebound (tedy u SID taky od RLT Ti verze výše jako u Reby).

                        U Foxek se zdá, že by už nemusela být žádná verze bez high speed expanze, když Rkové modely už u 32mm nejsou a od té doby co je FIT patrona, tak nižší ošizený model jen RL s open bath (a ten by HS expanzi mít měl, i když u Foxe není nikdy nic jistého).

                        0 0
                        • krokus  

                          Aha, díky, přehlédl jsem výše tu poznámku o dual flow.

                          Sid RLT Ti stojí kolem 14 tisíc, Sid Race bych prodal počítám tak za 6 – to je 8 tisíc korun rozdíl. Navíc bych neměl jistotu, že mi 120mm vidlice na Sparku sedne. Asi si nechám zajít chuť…

                          0 0
                          • roud  

                            nvm jak u novýho sida ale předpokládám že případně půjde zdvih snížit na 100…

                            0 0
                            • krokus  

                              Jenže na tomhle zdvihu už počítám nemá velký smysl HS expanze :-)

                              0 0
                          • kubad  

                            snížit na 100mm nebo kolik budeš chtít třeba 110mm pude, a cena spadne chce to trochu času

                            0 0
                      • kubad  

                        viz Mlok nade mnou, pro SID 2011 platí to samé co pro Rebu, takže u vyšších verzí je

                        0 0
                        • krokus  

                          Pokud to správně chápu, žádnou z verzí nového Sidu už nelze nastavit na 80 mm. Vývoj asi směřuje k vyšším zdvihům…

                          0 0
                          • kubad  

                            proč?

                            v popisu mají 80/100/120 :-)

                            jinak směrem dolu jde nastavit i víc to problém nebude, stačí vložit dorazový plast vhodné délky, teoreticky si můžeš nastavit zdvih jaký chceš přesně na 1mm

                            0 0
                            • krokus  

                              Mám takový pocit, že jsou dvě verze: 120 mm vs. 100/80 mm. Viz Takže tu 120mm by šlo snížit jen přefoukáním negativky, jak píše Mlok.

                              0 0
                              • kubad  

                                asi jo, ale snížit pude taky bez problémů, spacerem

                                0 0
                                • krokus  

                                  RS to popisuje jako „2 chassis options“, ale když to říkáš… Každopádně teď vidlici měnit nebudu, počkám přinejmenším do léta, než ceny nových RS půjdou dolů. Bohužel mezitím ztratí na hodnotě i můj současný Sid:-)

                                  0 0
                          • MlokCZ  

                            O kousek to můžeš vždy snížit i jen přefoukáním negativky. Takže tak můžeš dobře experimentovat bez zásahu do vidlice jaký zdvih bude nejlepší.

                            0 0
                      • StuntJ  

                        HS by měli mít verze s Black Box a XX motion controlem. Tedy ještě u modelů 2010 tomu tak bylo …

                        0 0
                    • StuntJ  

                      By mě zajímalo, kde ušetřily tu váhu ? předtím to měli sražené uřezanými nožičkami a teď 120mm? hmmm … Asi už oněch 1500g nebude moc pravda a odhaduji to kolo 1600g-1650g

                      0 0
                      • kali222  

                        nevim jak to je u sidu, ale moje reba team maxle 120mm vazi s nerizlym krkem a lockem 1700g, takze ten sid bude mit mene

                        0 0
      • BigKarel2  

        185 :D

        0 0
    • marapara  

      A co takhle Duro?

      0 0
      • maroked  

        A co řikate na tu toru 302 u-turn?

        jaky je rozdil mezi funkčnosti epikonu TT a tory?I kdyz je epikon opravdu špica tak si myslim ze by pružina mela odvest stejne dobrou praci ba i lepši kdyby mi sedla pružina?

        0 0
        • DaSnail  

          jaký máš rozpočet, ten recon hore je už moc drahý?

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • AsiJura  

      Můžu teda blbý dotaz, ten můj 36 talas R open bath, HS expanzi má? Já teda jen že z toho co tu píšeš jsem nejdřív pochopil že R verze jsou očesané jednoduché mrdky, ale pak jsme někde četl že 36ky mají HS všechny, tak teď jsem z toho jelen, a budu rád když mi to trošku upřesníš:) Díky

      Tohle mělo být řazeno pod mlokemCZ

      0 0
      • MlokCZ  

        Měl by mít, vždyť si to sám vyzkoušej.

        0 0
        • nox159  

          on to nepozna ;-)

          0 0
          • AsiJura  

            No to je pravda, nepoznám, ale bylo mi blbé mloka otravovat s dalším blbým dotazem, ale když už jsme to tak rozpitvali tak teda Mloku odpusť další blbý dotaz: jakým zúpůsobem se mi u vidlice projeví přítomnost HS expanze? Jak to nejrychleji poznám?

            0 0
            • Mr.Duck  

              Někde to tu popisoval, Když stlačíš vidli a pomalu pouštíš zpátky nahoru, tak by to mělo normálně vyjet, když jí stlačíš a necháš volně rychle vyjet, nebo třeba i zvedneš ze země (jestli budeš rychlejší jak odskok:)), tak by se měla otevřít, a řek bych že je to slyšet. Nebo aspoň věřim, že to je to co slyšim u Totemu když tohle udělám.

              0 0
              • AsiJura  

                Tak jsme to právě zkusil a asi ji nemám, protože se mi zdá zvuk pořád stejný v obou případech, na druhou stranu předpokládám že má u vidlice i nějaký důležitější význam, než jen zvuk, když to lidi tak řeší, takže jak to poznám v praxi, co mi bude chybět, když HS mít nebudu? nebo jakou zásadní výhodu představuje jeji přítomnost? Já vím že to tu asi všechno někde je, a já jsme to i četl, ale nějak jsme se do toho zamotal, a když už to tu takhle řešíme tak bych to teda doťuk:)

                0 0
            • MlokCZ  

              Nastav vidlici na nejpomalejší odskok nebo na téměř nejpomalejší (úplně přitažený odskok někdy ovlivní i HS expanzi a už se to může chovat pro test nevhodně a nic se z toho nemusí poznat, většinou stačí o 1–2 kliknutí ubrat od maximálního přitažení).

              A teď srovnej, jak se bude chovat lehce brždění návrat ze zdvihu (tedy při zkoušení lehce bráníš vidlici se vracet ze zdvihu, stačí opravdu decentně) oproti co nejrychlejšímu (po stlačení co nejrychleji umožnit zcela nebržděný návrat, tedy třeba superrychle zvednout přední kolo do vzduchu).

              Pokud má vidlice jen jediný okruh expanze, tak v obou případech se bude vracet ze zdvihu pomalu (a to stejně pomalu).

              Pokud má HS expanzi, tak při lehkém přibrždění rukou za řídítka se bude vracet po celou dobu pomalu (a to klidně extrémně pomalu). Okruh HS expanze se neotevře.

              Při rychlém puštění se naopak okruh HS expanze otevře a vidlice vystřelí velmi rychle zpět ze zdvihu. Až pak je vidět, že poslední kousíček návratu zase hezky zpomalí (to se zase už okruh HS expanze uzavře).

              U 32mm Foxek s open bath je otevření HS okruhu i jasně slyšet. Ale třeba u verzí s FIT patronou je slyšet prd.

              A pak srovnej chování s nastaveným odskokem na nejrycheljší. Tam když pustíš vidlici co nejrychleji (po stlačení), tak vystřelí zpět (okruh HS expanze se otevře). A na konci návratu jak to nebude více přitlumeno low speed expanzí, tak klidně bude přední kolo odskakovat výrazně od země (při testu když řídítka pustíš rychle a sám kolo nezvedneš).

              0 0
              • AsiJura  

                Děkuju za vyčerpávající odpověď. Bohžel, podle tvého testu vidlice Fox 36 Talas R 2010 HS expanzi nemá, při maximálně utlumeném odskoku, se vrací v obou případech pomalu, po sepnutí nějakého HS okruhu ani náznak. Snad se mi i teď bude jezdit tak dobře jako do doby než jsme zjistil že mi chybí HS expanze, minimálně do doby než někdy otestuju vidlici ci HS expanzi má.

                0 0
    • nox159  

      cau prizivim se :)

      resili se tady spacery a snizovani zdvihu u RS tak bych mel dotaz.

      epikon asi rok 2008 se 120mm zdvihem pujde dostat na 100mm pridanim nebo ubranim spaceru ? – nedovedu si tedka vybavit jak to funguje… popripade kde spacer za levno sehnat nebo udelat…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.