• Lišák

    Chtěl bych se zeptat, je-li nějaká přednost této konstrukce před klasickou?

    0 0
    • kwaker  

      mě napadá snad jedině, že to přední kolo líp kopiruje nerovnosti a zanořuje se do vidle a ne, že se celý kolo ponořuje do vidle 8-( to je ale pič…ovina :-))

      0 0
    • littlebiker  

      Moje hlava říká, že upside down společně s dvoukorunkou umožňují větší zdvihy. Ale je to ochuzené o takový ten sloupek mezi vnějšíma nohama, takže se tuhost musí dohnat větším průměrem noh, tudíž je větší váha…tzn že se u XC nepoužívá:)

      0 0
      • McBlacky  

        maveric je na tom váhově rovna velmi slušně. to není argument

        0 0
      • goofy  

        Tvoje hlava rika blbe.. zdvihy vetsi neumoznuje :-)

        0 0
      • AleZ80  

        Na u-s-d vidlice začali před několika lety hojně přecházet výrobci motorek. A to u motorek silničních, takže kvůli zdvihu to asi nebude.

        0 0
        • jaja.k1  

          Tak,tak. Před kolika lety že se to vyráběla Jawa 250 pérák? Ta měla USD vidlici, akorát se tomu tak neříkalo.

          :)

          0 0
          • AleZ80  

            Jo, jo, pak jim ten nápad Američani ukradli, ale dlouhá desetiletí nebyli schopní začít to vyrábět, tak to nakonec prodali Japoncům a Italům :)

            0 0
    • goofy  

      Vyhodou je mensi odpruzena hmotnost…

       

      Nevyhodou je mensi tuhost…

      0 0
      • mr.antik  

        A pro nás méně chápavé? Že to má jako menší setrvačnost při pohybu?

        0 0
        • goofy  

          Zkus uvest 10 kilove kladivo do pohybu a pul kilove… Myslim, ze ti odpoved dojde ;-)

          0 0
          • mr.antik  

            Tak jsem to pochopil dobře. A druhá věc – pozná to normální smrtelník na chodu? (nemyslim to kladivo ale tu vidlici)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • goofy  

              Teoreticky ano. Prakticky samozrejme zalezi na nastaveni prubehu chodu, cili to neni nejpodstatnejsi cast prubehu.. Dost podstatne to jde zkonit spatnym nalazenim utlumu…

              0 0
          • destr  

            stejně nechápu :-(

            0 0
            • goofy  

              Je treba mensi sily (nebo snad impulzu sily odborneji) k rozpohybovani a nasledne mensi sily k zastaveni pohybu…

              0 0
      • pepek  

        Neodpružená, to co jede po zemi je neodpružená. S tou tuhostí by to mělo být teoreticky  naopak, ne? Tam kde je největší ohybový moment (u spodní korunky) je u upsidedown tlustší noha.

        0 0
        • Radek Broz  

          Jde o to, že u USD nemůžeš udělat můstek nad kolem, takže nohy jsou spojeny jen osou a korunku, zatímco u „klasiky“ ve 3 místech.

          0 0
          • pepek  

            Ale zase mohou být ty nohy více zasunuté do sebe, ne  ? (získá se proto délka mezi korunkama). Nevěřím, že jediná výhoda je menší neodpružená hmotnost, dyť to třeba na motorkách je už skoro všude.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • assassin  

              u motorek je neopruzena hmota zasadni vec… a USD vidlice je i tuzsi.. v miste max ohyboveho momentu (nahore v korunce) ma maximalni prumer – tzn da se tam i udelat tenka stena te trubky- mala hmotnost

              u kola ale hodne z tuhosti  v krutu atd dela spojeni mustkem u klasicke vidlice… to u USD jde udelat obtizne…

              0 0
      • Nimrod  

        menší tuhost je pouze v krutu… ještě lepší mazaní

        0 0
        • goofy  

          Mas pravdu nacelniku – dalsi + je mazani…

           

          Jinak samozrejme v krutu, ale posledni dobou to jsou nejhosi sily co se tyce namahani ⇒ kotouce

          0 0
      • TomášML8  

        Fakt si myslíte že maj Maverickový vidle malou tuhost? Tady už sem to někdy čet, ale třeba na mtbr.com v reviews tu tuhost všichni chválej… Já to asi nepoznám, tak bych chtěl vědět z čeho vycházíte, protože směr drží přesně kam to namířim a nevim, podle čeho jinýho by se to mělo soudit… Krom toho ta 24mm pevná osa taky něco udrží ; )

        0 0
        • Nimrod  

          bereš si to moc osobně, řešíme usd vidle celkově, ne zrovna tvýho mava :-) jel jsem na malym shiverovi a kroucení jsem fakt necítil ( ale za to může možná i moje váha ), takže podle mě je usd spíš plus než mínus

          0 0
          • TomášML8  

            Ono jde hlavně o to, že už u nějaký fotky byl koment že se děsně kroutí. Napoprvý sem to přešel bez většího přemejšlení, ale dyž to tu vidim i podruhý, tak se začínám zajímat ; )

            0 0
            • Nimrod  

              ok… no já jsem mavericka nikdy ani nezkoušel, tak nevim… nicméně pode mnou se fakt nekroutí nic, takže tohle vůbec neřešim :-)

              0 0
            • assassin  

              no to myslim nebude hlavni slabina duca… na to ma rekl bych malej zdvih… spis bych rekl ze slabina bude cena… a co jsem slysel tak ma jednoduchej tlumic… coz me treba na vidlici vadi… ale je fakt ze u nizsich zdvihu… cca do 130… to asi neni tak dulezity… (tlumic)

              0 0
              • MlokCZ  

                Mě přijde právě ta hranice 130–140mm jako zlomová, kde už by high speed expanze měla v každém případě na vidlici být. Přejít by se to dalo do těch 100mm zdvihu.

                0 0
                • assassin  

                  no ta expanze… nevim, nemame doma ani jednu vidli co to ma… (totem,float32 r,66vf2) takze nemuzu soudit… me by stacila aspon hi speed komprese a odskok v podobe pistku v patrone, to SSVF je fakt bida, zvlast ted kdyz po oprave od milana to tak hezky citlive chodi… na enduro pekny, ale jak zacnu jet rychle z kopce… tak je fuk jaka je citlivost, diky mizernymu tlumici to proste nefunguje, na totemu jsem 2×rychlejsi…

                  BTW jsem nekde tusim okolo 8kg odrthu s tou 66:)na DH nacini myslim dobry..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Na vyšším zdvihu (180mm) se už na testování na Kokořínsku ukázalo, že v některých situacích je chybějící komprese opravdu problém. Při 140mm zdvihu to bylo právě na hraně, tedy ten problém se tam náznakem začal objevovat, ale byl ještě zcela pro chování kola zanedbatelný.

                    A jednalo se o to, že přední kolo šlo pouze svojí setrvačností do zdvihu více než byla velikost překážky, což následně způsobilo pozdější získání kontaktu předního kola za překážkou. A pokud se tohle projeví ve větším měřítku, tak to je opravdu problém.

                    Ale chtělo by to, aby ta high speed komprese byla vždy pozičně závislá a v první dejme tomu 1/3 zdvihu se neprojevovala nejlépe vůbec.

                    0 0
      • Lada,s  

        menší NEODPRUŽENÁ hmotnost!

        0 0
    • kali222  

      i krom mave to jezdilo na XC :) mela to jedna kona. dodnes vidim ten clanek ve velu okolo roku 2000 top muselo byt,bylo to nwjake testovani vice modelu kony, kdesi v zahranici. tu vidlici jsem nevidel nazivo, byla to urcite neco „bam“.

      jedna z mych „otocenych“ vidlciek bude trunit letos na zimaku : )

      0 0
    • fíha  

      Vyhodou je, ze ked sa potento tesnenie, tak olej vytecie ovela skor a kompletne.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Lišák  

      Takže když to shrnu:

       
      • menší neodpružená hmotnost
      • lepší mazání
       
      • menší tuhost v krutu
       

      Je to vše, nebo si ještě někdo na něco vzpomene?

      0 0
      • mařena  

        hlavni předností vidlice upside down je menší moment síly v místě gufera při brzdění. to znamená, že při brzdění se vidlice láme jakoby dozadu a nejvetší namáhání vidlice je přitom pod spodní brejlí.  u normalni vidlice se tato „vylamovaci“ sila projevi na zhorseni chodu vidlice. u vidlice upsidedown tato sila neni tak velka, protoze je gufero az dole, je to jako byste chteli zlomit pres koleno dlouhy a kratky klacek o stejne tloustce, ten delsi pujde samozrejme zlomit lepe.

        tato vyhoda je pro jizdni kola naprosto zbytecna, protoze brzdne sily jsou tu naprosto minimalni

        stejne jako vyhoda mensi neodpruzene hmotnosti je pro kola k nicemu, nikdo nejezdi na kole tak rychle aby se to projevilo

        jediny plus vidim v tom ze dobre vypada, treba takovou Shiver bych bral hned :)

        0 0
    • kali222  

      nekdo me pozadal do mailu(podle loginu nepoznavam), zda bych mohl navazit tu 120

      m shiver sc

      rok: 2002

      zdvih: 120mm

      delka krku: 217mm

      vazeno s osou:ano

      vaha:2383g

      podle me je to slusny :)

      0 0
    • pepino  

      Nevíte, co je tohle za vidli? http://aukro.cz/…2547798.html

      0 0
      • baboon  

        Zhruba na 99% se jedná o vidlici ZOOM: http://www.testbike.hu/…up-side-down . Takže nějaký zlatokop na to nalepí RS nálepky a je to..Aspoň ta cena že není úplně mimo..Pro efekt by ta vidle nemusela být marná..:)

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Ale vypadá poměrně dobře :-) Kdybych aspoň trochu rozuměl tomu, co o ní píšou v tom odkazu :-(

          0 0
          • JakeF  

            Výhoda

            je velmi dobré pro pohyb, studený neprovokovali to, ty hajzle silná, je zde spousta místa Sarna,

            Handicap

            zpět clatters Pécs (pro mě) až 13 cm, ne však mzogja jsem zoomtól nečekali moc tolik obrněný vůz

            0 0
        • pepino  

          Jo ták a já blb furt hledam takovouhle RS upside down.

          0 0
      • baboon  

        zde bych ještě tvrzení podložil: http://www.schlickjumper.de/…um1_1606.htm ..Taky jsem si říkal, že bych jí někde sehnal, avšak nemá to ani tlumení (předpokládám, že když chybí štelování odskoku a cena vidle je tak nízká, že tam budou jen pružiny a elastomery), takže to člověku akorát tak vymlátí zuby..:(

        0 0
        • pepino  

          Jo, už jsem si něco našel, vakl několik mm dopředu a dozadu a tak :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.