Vložky do tlumice fox RP23 ( anthem X)

56 nepřečtených
  • nox159

    Zdravim,

    potřeboval bych radu, chci vymenit vložky + pouzdro v tlumiči RP23 na anthemovi

    jestli se nepletu tak je potreba znat hornoty viz fotky dira 6mm a „šiřka“ 21,84 – podle toho taky vybrat veci tzn:

    pouzdro

    vlozky

    už je pozde to nekde posilat a resit jehličkove loziska a dalsi veci takze bych si to rad vymenil tedka sam. Chtel jsem se proto zeptat jestli veci z vyse uvedenych odkazu jsou ty co tam potrebuju a jestli jsem to schopny doma udelat bez toho lisu na to pouzdro nebo už je to velka prasecina a už by s tim mohly byt problemy… ( popripade jak na to bez toho lisu nejlip… ;-)

    a jeste posledni dotaz, oko na pistnici (viz foto) je bez nejakych vlozek takze tam s tim se neda udelat… ?

    diky

    0 0
    • ToBla  

      Potřebuješ vložky a pouzdro, je možné to udělat doma. Na stažení se dá použít jako lis šroub, dvě velký podložky a matice a postupným dotahováním pouzdro nalisuj. Z druhé strany je pouze oko, kterým prochází Giant šroub. Ten má z výroby vůli (alespoň u reigna to tak je). Ale když se to stahne do rámu, tak tam žádná vůle není. Výměna pozdra a vložek hodně pomůže. progresscycle případně prodává kit kde jsou i náhradní ložiska.

      0 0
      • nox159  

        spis slo o to jak to pouzdro dostat ven, teorie je jasna ale v praxi to pujde blbe myslim…

        jinak ty rozmery jsem pochopil dobre?

        0 0
        • MlokCZ  
          • pouzdro (bushing) tam drží opravdu dobře, je potřeba větší násilíaby šlo ven. S bastlením přípravku bych byl poměrně opatrný, abys topři tom celé nezkruvil, i s tím spešl nástrojem je třeba pořádnýsvěrák, jinak to jde sakra blbě
          • tftuned mají ten nástroj na vyndání/nahození bushingu o něcolevnější (20 liber) http://www.tftunedshox.com/…let-Bushings
          • originální vložky a bushing stojí za h…o
          • heavy duty kit z tftuned s polymerovým bushing nejen, že chodí mnohemlépe a současně vydrží déle, ale navíc polymerový bushing dostanešsnadno dovnitř i ven bez toho speciálního nástroje (takže pokud přejdešna polymerové bushingy, tak stačí si jednou říct někomu o vyndání a pakuž ten nástroj potřebovat nebudeš)
          • oko u pístnice bez bushingu jsem ještě nikdy neviděl, to je hodnědivné; ono i když se v daném oko to neotáčí moc, tak bez bushingu mipřijde, že to časem musí zničit tlumič; konkrétně Anthema jsem nikdy aleneřešil, takže nemůžu vyloučit nějakou anomálii
          • ty rozměry bys měl mít dobře
          0 0
          • nox159  

            diky moc

            on je tady problem ze mi to podle me v zadnem servise v okoli nevytahnou tady to naradi na to nikdo mit nebude a posilat se mi to nikam nechce…

            s objednavanim ze zahranici nemam zadne zkusenosti vsechno radeji resim tady u nas… ale tak vsechno je nekdy poprve…

            takze bych potreboval teda:

            Heavy-Duty Mount Kit, 12.7mm, M6×22

            Polymer Eyelet Bushings, 12.7mm, Bag of 4

            nejradeji bych to vyresil co nejlevneji a co nejrychleji stavajici vlozky mi vydrzely 3 sezony tedka mi staci at to prezije jednu sezonu a pak to budu resit dale…

            0 0
            • MlokCZ  

              Heavy-duty kit už obsahuje i bushing (je to komplet vše pro jedno oko tlumiče), žádný samostatný bushing navíc už není potřeba.

              Škoda, že máš M6, já tu mám asi dokonce navíc i jeden M8×22 (taky na Foxe, takže 12,7mm).

              0 0
              • nox159  

                dik za info jsem zas o torchu chytrejsi o tohle jsem se nikdy nezajimal… jaka je priblizna doba dodani z toho shopu popripade da se to koupit nekde tady?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak do týdne to máš doma. U nás se dají sehnat nějaké další slušné alternativní mount kity, ale určitě tu nekoupíš kit z tftuned.

                  0 0
                  • tachmude  

                    Otázka na Mloka.

                    Potřebuji objednat tftune kit 12,7-M6–22+náhradní polymer bushing.Musím mít povolenou platbu kartou do zahraničí.Nikdy jsem nic ze zahraničí neobjednával tak nevím co a jak.Díky za radu.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
              • tachmude  

                Máš ještě navíc heavy duty kit M8×22 12,7?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Měl bych mít.

                  0 0
                  • tachmude  

                    Díky za odpověď.Dostal jsem se k materialu a soustruhu a udělal jsem kopii TfTuned.Vyzkouším a uvidím.Bushing-murfeldt,čep-nerez,kroužky-guma,podložky-aluminium.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To vypadá zajímavě. Jediné co by mohlo být probelmatické je materiál tomu bushingu. Materiálům nerozumím, takže netuším jak moc blízko/daleko to má k tomu z TF tuned.

                      0 0
                    • deekay  

                      Murtfeldt je jen firma co prodava plasty, napis z jakyho konkretniho plastu to je.

                      0 0
            • roman125  

              už v pohodě i vše v čr http://www.ptrparts.cz/…ah-bike.html

              0 0
              • PetrVa  

                jj mám od nich excentrický i normální vložky a už to bude druhý rok OK

                0 0
          • mr.antik  

            Oko bez bushingu slouží k tomu že se tam prostřrčí osička, která je součástí spodního předního čepu (tj se otáčí v ložiskách), takže žádné šoupání se nekoná

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak to pak jo. Akorát jsou to další ložiska navíc, která tam být nemusela.

              0 0
              • mr.antik  

                ano, teoreticky by to šlo udělat aby to uchycení tlumiče a uchycení vahadla bylo na jedné osičce jen na dvou ložiscích, ale asi to neni tak jednoduché, tahle tam jsou opravdu 4ks

                0 0
          • Luk02  

            Většina Giantu má spodní oko bez vložky…Teď si nejsem jistý jestli ten čep jde přímo do oka nebo je tam polymerová vložka po celé délce ale spíš mám pocit že jsou tam ty vložky jen na vymezení…teď tu zrovna žádnýho Gianta nemám abych se podíval.

            0 0
          • smash_mouth  

            Ahoj

            když jsem si to tu početl, tak jsem se rozhodl koupit HD kit od TF. Bohužel moc nerozumím výběru při objednávce na jejich webu viz obrázek. Mam tomu rozumět tak, že na horní oko dle katalogu vychází 12.7mm, 6×22, ale spodní oko si musím změřit, páč ho v katalogu k mému rámu přiřazené nemají? :-(

            DIKY

            0 0
            • MlokCZ  

              Já jsem tam bral ještě v době, kdy tam žádnou databázi rámů neměli a vždy jsem si vše přeměřil.

              Doporučuju v každém případě přeměřit, protože tam snadno může být nějaká chyba nebo třeba nějaký rozdíl dle ročníku rámu, který tam nebudou mít zadaný.

              0 0
              • smash_mouth  

                Fju si rychlej. Diky. bohužel nemam šupleru, tož jsem ji bidnul na aukru :-/ vubec jsem extra „vybavenej“.

                0 0
              • smash_mouth  

                Ještě přidám dotaz.

                Měl jsem Trance X0 v servisu min mesic kvuli brzdám, říkaly že mam mimo jine vakl v hornim oku na Foxu a tak my ho vymenili za origoš (bohužel nevim co tam bylo puvodně, rám koupeny z UK druhe ruky) každopádně a od te doby mi při rychlejch sjezdech (přeletech) kamenjch polí cvaká ze stavby (jako bych dutou platovou krabičkou klepal o kov). Vyfouk jsem tlumič, kontroloval stavbu a nic jsem neobjevil. Jen při prudkym krtším cukání za sedlovku když rozhejbu stvabu tak jsem zaznamenal cvakání někde u tlumiče (oka nebo tlumič samotnej). Sem na to sám tak ucho nepřiložim. Netušíš co by to mohlo bejt?

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mr.antik  

      stačí na to svěrák a např velká matka nebo něco s dírou o průměru větším než je oko. Např. matka, jednu stranu zbrousit (aby se to o ní v pohodě opřelo a šlo vystředit díra – oko).

      Do svěráku to vložíš v pořadí:

      matka

      oko tlumič (díra na díru)

      nový bushing.

      Starý bushing vytlačíš novým do té díry v matce. Pak mocí toho starého to ještě případně vystředíš.

      Práce na pár minut

      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle klapne ale jedině když měníš originál vložku za originál. Třeba tou polymerovou bys tu originál těžko vytlačoval, to bys tu polymerovou zničil.

        0 0
        • mr.antik  

          no jasně, to je předpoklad. Už jsem jich takhle přelisoval dost (holt giant :-)

          0 0
    • nox159  

      diky moc nevedel jsem ze je tolik moznosti…

      takze tedka mam 3 moznosti jak to resit

      1. jak mr.antik nejlevnejsi reseni
      2. vyhodim ven starou vlozku a dam Heavy-duty kit
      3. koupim ten kit a i ten vytahovak…
      0 0
      • fousek  

        A je tu jeste dalsi moznost udelat si heavy duty kit sam s tim ze tam bude foxacky pouzdro. Podle me to pouzdro neni spatny. Spatna je konstrukce tech vlozek

        0 0
        • MlokCZ  

          To je otázka. Právě kombinace originál Foxácký bushing + montážní vložka z jednoho kusu = časté problémy s točením když je to nové. Já měl problém snad úplně pokaždé (dotáhneš šrouby lehce přes doporučený moment a ono to stejně neudrží a místo v bushingu se to točí celé kolem šroub a ničí rám nebo vahadlo).

          A když už se to nové náhodou uráčí vůbec točit, tak odpor to má opravdu velký a je to znát i na citlivosti.

          Za mě originál Foxácký bushing rozhodně ne.

          Naopak pokud jsou ty vložky dělené na dva kusy, tak to sice vůbec nic nevydrží, ale zase nebývá problém na začátku se zatuhnutím a točí se to o trochu lépe (ale pořád hůře než Heavy bushing kit s polymerovým bushingem).

          0 0
          • fousek  

            Ta prubezna vlozka musi bejt udelana dost presne, aby se dala rukou protocit a pak to funguje tak jak ma

            0 0
            • MlokCZ  

              Jasně, ve chvíli když s ní otočíš rukou, tak je to ok. To souhlasím.

              Na druhou stranu pak od této chvíle to vydrží o dost méně než Heavy duty kit s polymerovým bushingem.

              Ovšem to je v praxi utopie. Takhle jsem to neměl na novém kole (jinak jsem originál nikdy nebral) nikdy.

              Většinou to bylo zatuhlé tak, že jsem měl problém to udržet i ve svěráku, aby se mi dříve nepootočilo v uchycení se svěrákem.

              A když k tomu ještě připočtu, jak blbě se mění ty originál Fox bushingy (mám ten spešl přípravek a pořádný svěrák) a jak snadno se mění polymerový bushing…

              A ta vyšší cena Heavy duty kitu z TF tuned se minimálně částečně vrátít svojí dlouhou životností (stále ještě nevím jak moc dlouhá ta životnost je, ještě jsem žádný Heavy duty kit neopotřeboval).

              0 0
              • tachmude  

                čep ( v označení u tf tuned M8×22 )co jde do polymer bushingu má skrze závit nebo jen díru?Co jsem se díval na stránky tak dle obrázku je tam jen díra, ale zavádějící je ten popis M8.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Závit tam není nikde v žádné variantě. Různé rámy používají ale různé šrouby skrz tu díru, proto to označení M8.

                  0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Dzany  

      Nebudu zakladat nove vlakno, ale zeptam se tady. Koupil jsem ten opacny system na internetu (viz obrazek), nez ofiko od foxe. Jezdim hodne a ted mi uz od tlumaku cvaka a ja nevim v cem to je. Zda vymackane bocni podlozky nebo vymackany bushing. Muze mi nekdo poradit, cim to je?

      0 0
      • Dzany  

        Nikdo neporadi?

        0 0
        • miche  

          Moje zkušenost s Trancem byla taková, že když jsem vzal za sedlo (vertikální pohyb) a cítil vakl (vůli), tak to znamenalo vyměnit oka u tlumiče a vložku :-) U mě to bylo co 1000–1500km … jen horní, spodek v pohodě, tam to vydrželo i několik tisíc km. Jinak na ten vakl taky upozorňovaly skřípavé zvuky, porstě se tam dostal bordel kvůli té vůli.

          0 0
          • Dzany  

            Mě zajímá ten to vrchní uložení. Ja když zataham za sedlovku, vakl necítím. Nemam už systém fox, ale systém opačný – virtuální ložisko, viz fotka. Ten ceo, který proleza okem he úplně na pevno, nemá žádnou vůli. Spíš mi přijdou vymackane ry boční vložky. Stačí vyměnit ty boční podložky?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • fíha  

      A existuje este jeden prasacky system, kedze na Canyon Nervy 2009 uz nedrzia oficialne vlozky do Fox RP23 a tie moje zacali mat drobnu volu.

      Nadrbal som tam s citom trochu, cca 4cm, instalaterskej teflonovej nite, nez to vyriesim inteligentnejsie. A ono to funguje uplne sqelo uz asi mesiac, takze to ani moc dalej neriesim. Vysokotlaka nit do trubek z Baumaxu- to je ono!

      0 0
      • Dzany  

        A ty nite tos nejak namotal na ty podlozky? Neumim si to predstavit.

        0 0
        • fíha  

          Viac-menej nejak tak. Ono sa to moc dobre namotat neda, nieje tam dost miesa (vola), aj som ich trochu rozstrapatil, aby sa tam aspon nejako vosli. Posobilo to ako naprosta blbost, co nemoze fungovat, aj som videl, kde sa to vsade zhrnulo a podobne problemy, ale kupodivu to funguje uplne dobre.

          Ak tie nite vydrzia utiahnutie do zavitov na trubkach, nejaky tlmic ich nenasere.

          0 0
          • gmbiker  

            Tak jsem tam taky namotal teflonovou pásku a jsem zvědavý, jak dlouho to vydrží. Vakl je pryč.

            Je to jen dočasné řešení, bushing i podložky si nechám udělat, stejné jako v originálním upevnění. Akorát bych potřeboval poradit s materiálem – je bushing z bronzu a podložky z hliníku v pořádku? Nebo by bylo lepší zvolit jiný materiál?

            0 0
            • nemesishard  

              no to by zaujimalo aj mna :-)

              0 0
              • fíha  

                Niekde v Ba sedi partia (Suspensionclinic?) a ti to udajne zvladaju z nejakej poctivej ocele a pod.

                p.s. Moje teflonove Ajeto stale funguje.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.