• Candy

    nejak si to neviem zrovnat, vacsi kotuc ma za nasledok len vacsi momentovy brzdny ucinok? alebo aj pomalsie zahrievanie (rychlejsie chladenie) a teda brzda pri stalom brzdeni dlhsie odolava negativnym vplyvom tepla? Tym ze sa vlastne na obvode rychlejsie toci, vznika aj vacsie trenie o platne a teda aj ich vyssia spotreba? Chcel by som tym poriesit chabnutie sily HFX9 tak po 2–3km drsnejsieho zjazdu

    • tesim sa na prveho co mi ich odporuci cele vymenit
    0 0
    • TheIF  

      Přesně tak vyměň je na 2–3 km drsný sjezd jsou ti XC brzdy na… www.koloshop.cz/index.php?…

      0 0
    • Dijck  

      Kludne tam supni 203mm a kvalitne dosticky, pomoze to.

      0 0
      • mar_tin1  

        nuz hej… aj tomu blackovi, na ktory to zrejme chce dat… ale inak suhlas… :)

        0 0
    • mar_tin1  

      brzdy nechaj, kup nove (ine) dosticky a 180 alebo 203 kotuc a inu vidlu… :)

      0 0
      • Dijck  

        :DD

        0 0
      • Candy  

        samozrejme vam chlapci dakujem za hodnotne prispevky a TheIF-ovi gratulujem

        0 0
        • mar_tin1  

          nuz ten black ti na vacsom kotuci hodne rychlo odide… tak neviem, ci to chces riskovat… skus najprv len tie dosticky… ale neviem, ci to bude stacit. samozrejme, ze sa vacsi kotuc menej hreje, ale dosticky sa hreju rovnako a predpokladam, ze vadnutie budu sposobovat skor dosky ako kotuc…

          0 0
          • mar_tin1  

            ehm… to s tymi dostickami beriem spat…

            0 0
          • Candy  

            dosky som poskusal od BBB, GoldFren, Promax ci ako to bolo a nakoniec som zakotvyl na orginal sinter Hayesoch, pokazde vydrzia nad 4000km a zo vsetkych skusanych maju aj najvacsi nastup, ale chvylu ich nehas vyprazat na kotuci a uz to vadne a vadne. Ak plati to co pises tak sa na to mozem vyprdet, nepotrebujem aby to brzdilo viac ale aby sa oddialilo slabnutie

            0 0
            • mar_tin1  

              spytaj sa dijcka, ake on pouziva dosticky… tie dosticky sa tiez budu zrejme zahrievat menej na vacsom kotuci, kedze z nich kotuc odvedie viac tepla… inak, ktore zjazdy mas na mysli napriklad (ak myslis v karpatoch v ba)?

              0 0
              • Candy  

                vlastne ano, nemoze sa kotuc zahrievat menej a platne rovnako, tak potom to skusime asi. Myslim ze sme sa aj nedavno stretli pod Bielym. Po Karpatoch tie brzdy nestihaju snad len z Pajstunu do Borinky, ale vytiahnes to niekde na Donovaloch a mozes brzdit patami

                0 0
                • mar_tin1  

                  pod bielym? myslis kratko po vianociach? ja som isiel hore a ty dole… tak to sa pamatam… :) inak ten zjazd z pajstuna je podla mna v pohode, mne tam moje lxka nejako zvlast nevadnu… a to ani na 160mm. brzdim jednym prstom. ale je to asi jeden z najprudsich zjazdov v karpatoch v okoli ba. este jeden je z bieleho kriza pod draci hradok, je to tam trochu vymlete od vody, kamenisty povrch a strk, akurat to tam bolo minuly rok dost zarastene… som myslel, ze mi poradis nejake fajne zjazdiky v karpatoch :)

                  0 0
    • kubad  

      Máš pravdu ve všem jak to píšeš,nejlepší je to zkusit ta 180mm to o něco zlepší ale ne o moc, nejvíc asi nárustém brzdné síly, ale na druhou stranu investice za vetší kotouč není velká a na postmount stačí podložky a delší šrouby , nemusíš kupovat adaptér.Rozdíl v životnosti desticek je prakticky zanedbatelný.

      0 0
    • Dijck  

      nejak si to neviem zrovnat, vacsi kotuc ma za nasledok len vacsi momentovy brzdny ucinok?

      Ano aj.

      alebo aj pomalsie zahrievanie (rychlejsie chladenie) a teda brzda pri stalom brzdeni dlhsie odolava negativnym vplyvom tepla?

      Ano, brzda s vacsim kotucom sa zahrieva pomalsie, a rychlejsie sa chladi.

      Tym ze sa vlastne na obvode rychlejsie toci, vznika aj vacsie trenie o platne a teda aj ich vyssia spotreba?

      Nie, vacsia spotreba dosticiek nie je. Samozrejme rychlost opotrebovanie zavisi aj od ich zmesi.

      Chcel by som tym poriesit chabnutie sily HFX9 tak po 2–3km drsnejsieho zjazdu

      Myslim, ze so 180 zaznamenas nejake zlepsenie, ale nebude to nic extra. Pomohla by komplet vymena dosiek a kotuca za 203mm. S tym, ze black by prezil mozno dalsieho pol roka-rok. Potom by bola nutna vymena minimalne puzdier, mozno aj vidlice.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jen nevim, co pořád všichni máte s tím rychlejším odcházením vidlice na větším kotouči. To by musel na tom větším kotouči brzdit výrazně větší brzdnou silou a to se ve většině případů nestane (nemyslim si, že na současných brzdách nedokáže při pořádném stisku páky vyvinout dostatečnou brzdnou sílu, jen to musí víc zabrat), jen bude mačkat páčky menší silou a pak není jediný důvod, proč by vidlice měla odejít dříve. Jediný kdy bude brzdit více je na konci delších sjezdů, kde má problém s vadnutím brzdy, ale to je podle mě zanedbatelné ohledně výdrže vidlice.

        0 0
        • Dijck  

          Vysvetlit ti to neviem, ale pozoroval som to na viacerych vidliciach.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ještě bych to bral při drsnějším ježdění s pořádnými plášti, tam pak může docházet i k častému použití vyšší brzdné síly. Ale jinak jak si to pozoroval na více vidlicích? Že ta vidlice odešla s větším kotoučem neznamená, že by při ježdění stejných tras neodešla i s tím menším.

            0 0
            • Dijck  

              Nie, najprv tam bolo 160, a po prechode na 203 sa znacne zvacsila vola…

              0 0
              • MlokCZ  

                No tím hůř pro srovnání, protože už byla nějaký čas ježděná ta vidlice a jen se postupně stav zhoršoval a opět se nedá říci, jaký vliv na to měl ten větší kotouč. Tim ten vliv většího kotouče úplně nevylučuju, zvlášť pokud dotyčný váží více, ale těžko se takhle dá zjistit, jak moc to s tím souviselo.

                0 0
                • Dijck  

                  Ja som musia vaha, a samozrejme ze sa to neda presne urcite, vychadzam z toho ze po prechode na 203 ta vidla chytila vacsiu volu v podstate po par jazdach a rapidne sa to zhorsilo. Mimochodom bola to Marzocchi Z1 Drop Off I, jedna z najhorsich videl ake som mal;) Mozno za tu cenu najhorsia.

                  0 0
        • mar_tin1  

          podla mna bude brzdit vacsou silou aj inokedy. skratka zacne brzdit neskor ale o to viac… pretoze vie, ze to ubrzdi… a black ma mizerne puzdra uz od vyroby (aspon, co som videl)

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud je vyšší váhová kategorie, tak to beru. Ale pokud ne (tedy když to vemu na mojem příkladu), tak si to nemyslim. Já třeba i na 160-kách kotoučích brzdil velmi často blízko hranice plášťů a mojich brzdících schopností. Jediný rozdíl byl, že jsem třeba musel brzdit 2 prsty a vyšší brzdnou sílu bych ocenil pro pohodové brždění jedním. Ale maximální možná vyvinutá síla byla vždy dostatečná.

            0 0
          • chodec  

            Hele to se tu už řešilo.

            Pokud využiješ větší kotouč k vytvoření větší brzdné síly a tedy většímu zpomalení při konstatní hmotnosti kola a jezdce, tak ti vydle bude odcházet rychleji a bude víc namáhaná.

            Pokud budeš mít větší kotouč jěn kvůli tomu, že doteď si tu brzdu trápil na maximum a umdlévala a chceš si jen vytvořit výkonovou rezerviu, ale nebudeš se snažit zpomalovat rasantněji než doposud (tj. o rychlejší zpomalení), tak bude namáhání stejné jako doposud.

            Vydli nenamáhá průměr kotouče samotný, ale zpomalení kola s jezdcem, které musí vydle obstarat, a to je závislé jen na zpomalení, které při konstatní váze dociluješ. Takže když to přeženu, tak pokud brzdíš tak, až postavíš kolo na přední, tak namáháš vydlici mnohem víc (i když to uděláš s 160 mm kotoučem) než když ze stejné rychlosti a třeba s 20 cm kotoučem zpomaluješ zlehka na mnoha desítkách metrů.

            0 0
            • goofy  

              Ja ti dam vYdle, ja ti dam vYYYdle… Sem hodne tolerantni, ale to uz je dle me moc :-)

              btw: Znate tu pohadku o povidlach?

              Po vidlach jsou 3 diry v zadech…

              0 0
    • Candy  

      myslim ze sa da s vacsinou iba suhlasit. Kedze uz na 160-tke casto balancujem na hrane moznosti predneho plastu, tak je dost mozne ze sila na kotuci bude rovnaka a na pake mensia (zalubila sa mi myslienka brzdenia jednym prstom)

      Black ma tie puzdra ako fakt dost spatne, vlastne su uz raz menene, tiez mi z neho vzduch uchadzal, zatial vsetko v ramci zaruky do 3 dni hotove, zivim ho len kvoli IT – nic lepsie sa zatial nevyskytlo na riesenie mojej uchylky dat kazdu stojku

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.